klopt, dat gedeelte ligt nu tegen de vlakte.pletter schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:34:
[...]
In mijn tijd 1983 lagen ze in Havelte (in dienst noemde ze dat site wacht was een week)
Volgens mij staat er alleen nog een uitkijktoren
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
klopt, dat gedeelte ligt nu tegen de vlakte.pletter schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:34:
[...]
In mijn tijd 1983 lagen ze in Havelte (in dienst noemde ze dat site wacht was een week)
Had niet verwacht dat hij netjes zou zeggen wat er gaande is. Vraag is wellicht: weet hij het überhaupt ? Als hij een echte dictator is dan zet hij de brenger van slecht nieuws tegen de muur.Tens schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:30:
[...]
als je dit ziet niet veel:
[...]
Of hij was van plan om oorlogsmisdaden te plegen, of hij is de weg kwijt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
‼️#працюєГУР🦉
— Defence intelligence of Ukraine (@DI_Ukraine) 3 maart 2022
🔥Спецпризначенці Головного управління розвідки МО України знищили у Гостомелі ще 10 ворожих БМД
Триває бій за контроль над містом Гостомель. В районі місцевого склозаводу станом на 18.30 вже знищено 10 бойових машин десанту ворога. 1/2 pic.twitter.com/6pGO1NFcRH
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Wij als in Nederland? Alsjeblieft niet zeg. Ik hoor net bij Eenvandaag dat van al het materiaal wat wij hebben, maar 49.6 procent inzetbaar is.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:23:
[Twitter]
Het is tijd dat we out-of-the-box gaan denken en ik vind zelf deze als een spijker op z'n kop slaan.
Waarom kunnen wij niet als individueel "niet-nucleair" land Ukraine bijstaan waarbij NATO expliciet te kennen geeft er niets mee te maken te hebben. Slim? Misschien wel!
[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2022 19:40 ]
Dat is het wel, maar niet op het gebruikelijke kleur of iets dergelijks. Het is discriminatie op verwachte normen en waarden. Mensen verwachten hele andere normen enw aarden bij mensen die van andere continenten komen en willen dat niet hebben.DR!5EQ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:41:
[...]
Ik ga doen waar ik allerminst fan van ben omdat ik me in je antwoord kan vinden en omdat ik het geloof in dat mensen gelijke rechten verdienen. Waarom is dit geen discriminatie of racisme?
Het heeft direct met dit conflict te maken, zolang het geen pagina's duurt lijkt het mij geen probleem. Niet zo erg als sommige andere zaken die keer op keer langskomen. Gezien @DR!5EQ mij direct om mijn mening vraagt, heb ik het hierboven ook gegeven, maar ik heb net als jij geen interesse in veel afwijken van de nieuwste ontwikkelingen.
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2022 19:46 ]
Nou dat kun je echt niet zeggen helaas. Zo simpel is het niet.bulle bas schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:32:
[...]
In dat eerste heb je gelijk.
Met dat tweede laat je zien dat je aan de kant gaat als Putin dat wilt.
Putin zou banger voor ons moeten zijn dan wij voor hem. Als jij die angst voelt, dan voelt Putin hem ook.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als er in de praktijk geen oorlogsmisdaden werden gepleegd was de theorie niet nodig.Playa del C. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:13:
[...]
Je hebt in theorie gelijk, maar in de praktijk ben je duidelijk nooit in een oorlogsgebied actief geweest.
Wanneer veranderd er iets in een oorlogszone? Wanneer commando's ergens een operatie uitvoeren? Je kunt toch niet verwachten dat kinderen in bepaalde landen binnen blijven ook als is er niet voortdurend sprake van oorlogsgeweld? Je zegt in feite dat in heel Oekraïne kinderen binnen moeten blijven omdat er rekening moet worden gehouden met Russische commando's? Het is altijd een keuze die je maakt als soldaat, de Russische commando's die het vliegveld innamen hadden dan ook de CNN-journalist kunnen doden om geen alarm te slaan. Maar ik vermoed dat jij daar heel anders naar zou kijken.Omgekeerd voorbeeld: kinderen van 10 horen in een oorlogszone niet alleen ergens rond te hangen. Die blijven binnen of bij een groep volwassen burgers die onderweg zijn of ergens aan het werk zijn. Het blijft slecht om een ander te doden, zeker een kind.
Dat sommigen terug komen met levenslange trauma's daar kopen de slachtoffers helemaal niets voor. Oorlogsmisdaden vallen niet goed te praten en moeten berecht worden, zonder aanzien des persoon.In een oorlog is het hectisch en levensgevaarlijk. Meer dan wat CoD-gamers en keyboardwarriors kunnen voorstellen. Je strijdt tegen getrainde tegenstanders en hebt maar één leven, plus er staan nog meer levens van anderen op het spel. Getrainde mannen komen met levenslange trauma's terug.
Ik denk dat Putin doet wat bijna elke Russische leider had gedaan gezien de omstandigheden. Iedere wereldleider heeft rode lijnen waarvoor brute oorlogen voor worden uitgevochten. Dat praat het geenszins goed maar het is helaas wel de realiteit waar we mee te maken krijgen. Ik denk dat het gemiste kans was dat er geen deal werd gesloten tussen Rusland, Oekraïne en de NAVO en ik vrees nu dat het hek van de dam is. Is er gedacht wat de best-case scenario is als de vredesonderhandelingen niet slagen? Welke militaire overwinning valt er op de Russen te behalen?Dit is precies waarom de wereld zo fel tegen Putin is. Hij weet dat een oorlog veel onschuldigen treft met enorme ellende. Toch begon hij bewust deze actie. Hoe die man elke nacht nog kan slapen, is voor mij (ons) een wonder.
In hoeverre kunnen de Russen nog verder optrekken als ze alles hebben ingezet?NiGeLaToR schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:38:
Ik las dat vrijwel alle Russische troepen nu ingzet zijn in Ukraine, terwijl we weten dat ze nog steeds problemen met de logistiek hebben.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hier een linkje naar de gebruiker crazyrussiandad, een oudere man welke in Amerika leeft en in dit filmpje uitlegt hoe die media werkt in Rusland.O085105116N schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:38:
Er leest/schrijft hier ook n Rus mee in dit topic. Ik ben wel benieuwd wat hij/zij vind en of deze persoon ook meer weet van de situatie in Rusland.
Ik ook maar heb er een hard hoofd in. Focus ligt nu op het goed vastleggen van alle oorlogsmisdaden, aldus onze regering. Alsof er ook maar 1 Rus straks bestraft wordt.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:31:
[...]
[...]
[...]
[...]
Nee ik snap jullie wel en ben het daar ook wel mee eens. Maar ik ben inmiddels echt van mening dat we dit moeten stoppen. Iedereen staat erbij en kijkt ernaar. Nu ook weer alleen maar onzin. 'Oekraïne gebruikt burgers als menselijk schild'. Genoeg is echt genoeg wat mij betreft.
Nee, lees de thread eens.FrankoNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:40:
[...]
Wij als in Nederland? Alsjeblieft niet zeg. Ik hoor net bij Eenvandaag dat van al het materiaal wat wij hebben, maar 49.6 procent inzetbaar is.
Simpel gezegd: Meer dan de helft is stuk of niet beschikbaar. En onze krijgsmacht bestaat uberhaupt maar uit 3 man en een krom geweer.
Wat gaan wij daar in godsnaam voor verschil maken? En zodra NL in haar eentje besluit te gaan helpen en daarna zelf doelwit wordt, dan denkt de NAVO ook zoek het maar uit.
Laten we ons er in godsnaam niet mee bemoeien zolang dat niet hoeft.
Mijn vrouw komt uit Iran en krijgt ook constant dit soort vragen.O085105116N schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:38:
Er leest/schrijft hier ook n Rus mee in dit topic. Ik ben wel benieuwd wat hij/zij vind en of deze persoon ook meer weet van de situatie in Rusland.
Dat komt over als een nieuw, goedbedoeld initiatief van iemand die ook niet goed weet welke wegen te bewandelen zijn.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Hoe een normale Rus wordt getroffen door de sancties.O085105116N schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:38:
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Nee, die zijn veel groter.psy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:38:
Is dat nou trouwens een Javelin...?
Dus NATO wel beschermen, en anders laten we het gaan. Wat kan Putin de NATO schelen? De vraag is niet of men de NATO spannend vindt, het draait om angst voor een nucleaire oorlog.Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:40:
[...]
Nou dat kun je echt niet zeggen helaas. Zo simpel is het niet.
Even over dat laatste. Iemand van 69 kijkt echt anders tegen de dood aan als iemand van zeg 30.
Nog even los van het feit dat iedereen er anders tegenaan kijkt en sommige mensen een doodwens hebben ipv een doodsangst. Dus je versimpelt tot een niveau waarop dat niet meer waar is en wil blijkbaar een spelletje chicken met hem spelen. Die lopen vaak niet goed af.
Het tweede is ook niet waar. Ik zo duidelijke grenzen stellen en daar ook op handelen. Dus aanval NATO land, is volle bak erin. Maar AU is en was geen NATO land, dus kunnen we ook niet direct militair ingrijpen.
Je ziet juist dat paar keer dat we dat wel gedaan hebben (zonder duidelijk mandaat, zoals Kosovo en Libie) nu direct tegen ons gebruikt worden. Er is een internationale rechtsorde en daar heb je je aan te houden.
Maar ja, we oogsten wat we al die jaren hebben gekweekt.
Delerium schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:07:
[...]
Aan het einde van de rit is Poetin een binnenlands probleem en dient opgepakt en opgelost worden door de Russische bevolking. Iedere vorm van extern ingrijpen verstevigd zijn positie alleen maar en maakt het nog sterker. En we weten allemaal dat de Russen kernwapens heeft en een WO3 riskeren is het gewoon niet waard. De Oekraïne is een mooi land en in principe het beschermen waard, maar het is niet onze oorlog en met kernwapens in het achterhoofd moet dat niet zijn.
Het zijn de Russen zoals Kasparov die van Poetin af moeten zien te komen, niet wij.
Ik zie hier toch een discrepantie met betrekking tot 'extern ingrijpen'.Delerium schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:44:
Maar goed, ik zit op het stembureau, ik stem gewoon "Ja" want net als met Risk geef je nooit zomaar een land als Oekraine cadeau aan de vijand in de hoop dat hij niet nog eens een diplomaat aftuigt/een vliegtuig neerhaalt/je corps diplomatiek schoffeert/je gas afknijpt. Want na alle vorige pogingen doe je uiteraard je best om een vervolg te voorkomen
Ja het is al een paar dagen ‘spannend’, maar lees zelfs dat Ukraine op meer en meer plekken het offensief kiest. Informatie is en blijft overigens moeilijk: al die filmpjes en berichtjes zeggen net niets over het geheel.hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:43:
[...]
In hoeverre kunnen de Russen nog verder optrekken als ze alles hebben ingezet?
Lijkt me dat je een deel als bezettingsmacht in hoort te zetten, die kunnen niet verder.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Sorry ik moest even lachen toen ik je username zag. Mag dat?RocketKoen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:48:
[...]
Nee, die zijn veel groter.
Ik denk een Wikipedia: RPG-27
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Opvangen in de regio. In de periode 1914-18 hebben we miljoenen Belgen opgevangen.H.Boss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Denk dat je mijn vraag niet begrijpt.
Ik bedoel waarom krijgen andere vluchtelingen geen speciale status en uit Oekraïne wel.
een treffende spreuk
Inderdaad, overigens geldt hetzelfde o.a. voor NAVO-land VS, Polen en Turkije, niet de minsten. Even een gedachte-experiment wat moet er volgens het verdrag gebeuren als de NAVO in oorlog verzeilt zou raken en er wordt clustermunitie ingezet door landen die het niet hebben getekend? Moeten Nederlandse militairen dan even wegkijken terwijl de Amerikanen, Polen of Turken ze afschieten?
A snapshot of the Russian economy: an investment expert goes live on air and says his current career trajectory is to work as "Santa Claus" and then drinks to the death of the stock market. With subtitles. pic.twitter.com/XiPVTSUuks
— Peter Liakhov (@peterliakhov) 3 maart 2022
🇺🇦Ukrainian Navy flagship and sole frigate Hetman Sahaidachny apparently deliberately scuttled by crew in Mykolayiv harbour to avoid capture
— Navy Lookout (@NavyLookout) 3 maart 2022
Via @GrangerE04117 pic.twitter.com/mrh7c85zzl
Daarmee zeg je dat kleurlingen er niet toe doen?renegrunn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:01:
[...]
Sowieso gaat het hard achteruit hier sinds een paar dagen.. Waar is @Virtuozzo eigenlijk?
Niet verstandig. Besef dat NATO een norm heeft van 2%, volgens mij Bruto Nationaal Product, wat aan Defensie moet worden uitgegeven. Bijna geen enkel EU land voldoet daaraan. Zo hebben wij bijvoorbeeld geen tanks. Daarnaast is een aanval van 1 van ons uit te leggen als een aanval uit het westen.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:23:
[Twitter]
Het is tijd dat we out-of-the-box gaan denken en ik vind zelf deze als een spijker op z'n kop slaan.
Waarom kunnen wij niet als individueel "niet-nucleair" land Ukraine bijstaan waarbij NATO expliciet te kennen geeft er niets mee te maken te hebben. Slim? Misschien wel!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Je maakt een schijntegenstelling. We laten het niet gaan en grijpen maximaal in zonder zelfs naar de wapens te grijpen. En nee, een NATO die militair ingrijpt is niet hetzelfde profiel als nu. Niet in dreiging voor Rusland noch in gezichtsverlies voor Putin. Dat is een totaal anders profiel.bulle bas schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:48:
[...]
Dus NATO wel beschermen, en anders laten we het gaan. Wat kan Putin de NATO schelen? De vraag is niet of men de NATO spannend vindt, het draait om angst voor een nucleaire oorlog.
Een VS die ingrijpt of een NATO die ingrijpt levert het zelfde nucleaire risicoprofiel op. De enige echte vraag die je moet beantwoorden is: ben je bang voor een nucleaire oorlog. Beantwoordt die en je weet waar de grenzen van Rusland liggen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Gewoon, door de al ingezette troepen naar voren te laten bewegen? Voor mijn gevoel drukken de Russen helaas door. Heeft er iemand nog bayrakter beelden gezien de afgelopen 24 uur?hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:43:
[...]
In hoeverre kunnen de Russen nog verder optrekken als ze alles hebben ingezet?
Lijkt me dat je een deel als bezettingsmacht in hoort te zetten, die kunnen niet verder.
een treffende spreuk
Als je me maar niet op een vliegtuig naar Oekraïne zet.psy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Sorry ik moest even lachen toen ik je username zag. Mag dat?
Untappd: Louwke80
Ho! Finland en Zweden zijn EU lid. En ook daar geldt; aanval op 1 is aanval op allen.asing schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:56:
Het is heel erg naar voor de Oekraïne maar ze zullen het zelf moeten oplossen. Ik heb de beelden gezien, ik heb het nieuws gelezen. Ik vind het echt verschrikkelijk en ook ik ken daar mensen waar ik om geef. De NATO zal zich niet vrijwillig zelf gaan bemoeien met wat daar gebeurt. Putin heeft daarmee letterlijk de vrije hand tot aan de grens van de NATO. Zweden, Finland en Moldavië zijn geen NATO lid en vallen niet onder de bescherming van Art 5. Moldavië zal dan de eerste zijn die onder de voet gelopen wordt. Of hij ook trek heeft in Finland? Geen idee. De Finnen zijn in ieder geval alvast gewaarschuwd.
Volgens mij is dat helemaal niet wat hij zegt.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:55:
[...]
Daarmee zeg je dat kleurlingen er niet toe doen?
Wellicht is een topic over wat deze oorlog met de EU doet een goede keuze.Louwke schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:59:
Mag dat gepraat en etc over vluchtelingen van kleur niet kleur welke regio dan ook naar een ander topic? Kunnen jullie daar elkaar van allles en nog wat wijs gaan maken maar dan blijft dit topic wat relevanter met informatie over deze strijd die er geleverd wordt.
tja miljoenen zeg maar 1 miljoenpro_6or schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Opvangen in de regio. In de periode 1914-18 hebben we miljoenen Belgen opgevangen.
Er wonen 41,167,336 (ex Krim) mensen in Oekraïne en er gaan nu peilingen op dat er daarvan zo'n 4M vluchten. Gaan we toestaan dat 37M mensen keihard onderdrukt gaan worden of erger, afgeslacht gaan worden? En dan komt weer de grote vraag. "Waar houdt dit op?" Bij de 2.618M Moldavien? Of gaan we door tot en met de Baltische staten?asing schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:56:
[...]
Niet verstandig. Besef dat NATO een norm heeft van 2%, volgens mij Bruto Nationaal Product, wat aan Defensie moet worden uitgegeven. Bijna geen enkel EU land voldoet daaraan. Zo hebben wij bijvoorbeeld geen tanks. Daarnaast is een aanval van 1 van ons uit te leggen als een aanval uit het westen.
Ik zie het inmiddels zo. De NATO is een hond aan een ketting. Blaft zich suf. Putin is het etterige buurjochie wat nét ver genoeg weg staat om niet gebeten te kunnen worden. Onderwijl wel zwaaiend met een stok.
Het is heel erg naar voor de Oekraïne maar ze zullen het zelf moeten oplossen. Ik heb de beelden gezien, ik heb het nieuws gelezen. Ik vind het echt verschrikkelijk en ook ik ken daar mensen waar ik om geef. De NATO zal zich niet vrijwillig zelf gaan bemoeien met wat daar gebeurt. Putin heeft daarmee letterlijk de vrije hand tot aan de grens van de NATO. Zweden, Finland en Moldavië zijn geen NATO lid en vallen niet onder de bescherming van Art 5. Moldavië zal dan de eerste zijn die onder de voet gelopen wordt. Of hij ook trek heeft in Finland? Geen idee. De Finnen zijn in ieder geval alvast gewaarschuwd.
De EU heeft 447 miljoen inwoners, de USA heeft er 332 miljoen en Canada 37 miljoen. 816 miljoen inwoners die het niet overleven als er nukes worden ingezet. Zoals de USA zegt : a nuclear war should never be faught and a nuclear war cannot be won. Dat was ook de mening van Putin een paar maanden geleden maar wat hij zegt hoeft niet te zijn wat hij (nu) denkt.
Voor een NATO reactie zal Rusland een Baltische staat moeten aanvallen. Tot die tijd zal de NATO dit laten "uitbranden". De andere mogelijkheid is dat Putin wordt gestopt. Door bijvoorbeeld China (diplomatie) of dat de sancties zoveel gevolgen hebben dat zijn positie niet houdbaar is.
Wat we daarna voor leider en democratie krijgen is ook de vraag. Dat weet ook niemand.
Je verwacht dat de vragen en antwoorden van tevoren zijn doorgenomen en goedgekeurd door de overheid om uitgezonden te worden. Blijkbaar doen ze het live en heeft de analist een heel ander plan met zijn interview.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:55:
[Twitter]
Die reactie van die vrouwelijke reporter/host
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dank voor het bevestigen van mijn punt.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:55:
[...]
Daarmee zeg je dat kleurlingen er niet toe doen?
Oekraïne neemt het Russische konvooi dat Kiev nadert onder vuur, zo meldt Oekraïne zelf.https://t.co/eKnGDhjDaC
— Geert Jan Hahn (@geertjanhahn) 3 maart 2022
Dan is dat te hopen dat dat gebeurd voordat hij Moldavïe, Kazachstan, of een NAVO land binnenvalt.Delerium schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:07:
[...]
Aan het einde van de rit is Poetin een binnenlands probleem en dient opgepakt en opgelost worden door de Russische bevolking. Iedere vorm van extern ingrijpen verstevigd zijn positie alleen maar en maakt het nog sterker.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Oh maar 1 miljoen. Op 6-7 miljoen Nederlanders destijds. Ook ruwe getallen.bie100 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:02:
[...]
tja miljoenen zeg maar 1 miljoenen vooral ondergebracht bij particulieren
een treffende spreuk
Als je het hebt over dreiging voor Rusland, bedoel je de angst dat Rusland ingenomen wordt? Wat Kasparov suggereert is wat machinerie + mannetje met nieuw paspoort de grens overzetten. Met als doel om de lucht schoon te houden bijv. De dreiging is dan dat hij Ukraine op moet geven. Volgens mij is dat de dreiging die we ook werkelijkheid moeten laten worden.Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:56:
[...]
Je maakt een schijntegenstelling. We laten het niet gaan en grijpen maximaal in zonder zelfs naar de wapens te grijpen. En nee, een NATO die militair ingrijpt is niet hetzelfde profiel als nu. Niet in dreiging voor Rusland noch in gezichtsverlies voor Putin. Dat is een totaal anders profiel.
Het is al eerder aangehaald in dit topic. Het laten aanvallen van dit convoy kan onderdeel zijn van het plan. "Onze convoy met humanitaire troepen zijn aangevallen door die nazi's. We verklaren ze nu de oorlog"NiGeLaToR schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:06:
[Embed]
Konvooi. Offensief.
Putin: ‘Alles gaat volgens plan.’
Enfin. Strijd is nog niet gestreden.
Vergeet het maar. Een NATO land wat Rusland op die manier provoceert hoeft niet op NATO steun te wachten als het dan in de problemen komt. Dan kan dat NATO land immers als agressor gezien worden.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:23:
Ik geloof dat Ahoy nog leeg staat, om maar iets te noemen.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
Hoe wil je die vluchtelingen hier in Nederland opvangen? Er is gigantische woningnood en de overheid kan nog altijd niet extra bijbouwen.
In het VK hebben ze een leuk idee.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
Hoe wil je die vluchtelingen hier in Nederland opvangen? Er is gigantische woningnood en de overheid kan nog altijd niet extra bijbouwen.
Verwijderd
Vluchtelingen worden niet gelijk in een woning gedropt. Die gaan gewoon naar vluchteling locaties. Als het er heel veel zijn zoals een paar jaar geleden met Syrie, dan worden gewoon bedden geplaatst in o.a. sporthallen, kerken, hotels en dergelijke. Dat zal ongetwijfeld ook weer gebeuren voor vluchtelingen uit Oekraïne.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
Of de Ziggo dome. Of de Arena Johan Cruijff arena; dak kan ook dicht.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:09:
[...]
Ik geloof dat Ahoy nog leeg staat, om maar iets te noemen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Zelfs dat is niet genoeg vrees ik. Op een gegeven moment moeten deze mensen toch ook ergens wonen, jarenlang in een sporthal gaat niet werken.Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Vluchtelingen worden niet gelijk in een woning gedropt. Die gaan gewoon naar vluchteling locaties. Als het er heel veel zijn zoals een paar jaar geleden met Syrie, dan worden gewoon bedden geplaatst in o.a. sporthallen, kerken, hotels en dergelijke. Dat zal ongetwijfeld ook weer gebeuren voor vluchtelingen uit Oekraïne.
zeg toch ook niet dat het weinig is maar miljoenen of 1 miljoen dat is wel een verschilpro_6or schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:06:
[...]
Oh maar 1 miljoen. Op 6-7 miljoen Nederlanders destijds. Ook ruwe getallen.
Dit is iets heel anders dan een oorlog ver weg.
Vluchtelingen krijgen ook niet per definitie een woning? Eerst gaan ze naar een opvang zoals het AZC Ter Apel waar de eerste 250 vluchtelingen uit Oekraïne zijn opgevangen.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
De situatie in Ter Apel is helaas met een sporthal te vergelijken. Maar normaliter wonen deze mensen in kleine units op een AZC. En dat kan inderdaad jaren duren.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:12:
[...]
Zelfs dat is niet genoeg vrees ik. Op een gegeven moment moeten deze mensen toch ook ergens wonen, jarenlang in een sporthal gaat niet werken.
[ Voor 27% gewijzigd door renegrunn op 03-03-2022 20:16 ]
Eerlijk gezegd: Als de sancties weer verdwijnen maar we eindelijk structureel die 2% aan defensie uitgeven en weer focussen op het verdedigen van onze Europese grenzen zal ik allang blij zijn. Oh ja: En Russisch geld (en afhankelijkheid van Russisch gas) binnen de EU aanpakken om hun invloed op onze instituties uit te bannen.Sebazzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:06:
[...]
Wanneer (niet als) Oekraïne straks is bezet en de bedrijven en overheden als een slappe piemel de sancties laten vallen lacht hij zich rot en gaat het niet gebeuren.
Dat kan, maar wie probeert Putin daarmee te overtuigen? Zichzelf, nog meer? Sowieso, nu is het dubbel oorlog?Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Het is al eerder aangehaald in dit topic. Het laten aanvallen van dit convoy kan onderdeel zijn van het plan. "Onze convoy met humanitaire troepen zijn aangevallen door die nazi's. We verklaren ze nu de oorlog"
Je weet het niet..
Ja maar jullie doen nu allemaal alsof we van de daken moeten schreeuwen dat NATO zich er dan mee heeft bemoeid. Maar als we zelf het spelletje van Poetin hanteren dan wassen we onze handen aan de voorkant in onschuld en ondertussen laten we NATO piloten met een UA paspoort de Russen op hun donder geven. Wij weten van nietsdowntime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Vergeet het maar. Een NATO land wat Rusland op die manier provoceert hoeft niet op NATO steun te wachten als het dan in de problemen komt. Dan kan dat NATO land immers als agressor gezien worden.
Het houdt op bij de Baltische staten. Daar zal hij wel afblijven.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Er wonen 41,167,336 (ex Krim) mensen in Oekraïne en er gaan nu peilingen op dat er daarvan zo'n 4M vluchten. Gaan we toestaan dat 37M mensen keihard onderdrukt gaan worden of erger, afgeslacht gaan worden? En dan komt weer de grote vraag. "Waar houdt dit op?" Bij de 2.618M Moldavien? Of gaan we door tot en met de Baltische staten?
Mijn maag keert zich om.
Klopt, maar op de lijst van waarschijnlijkheid staat deze niet heel hoog. Het zijn gevechtseenheden en logistiek die ze niet meer terugkrijgen.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Het is al eerder aangehaald in dit topic. Het laten aanvallen van dit convoy kan onderdeel zijn van het plan. "Onze convoy met humanitaire troepen zijn aangevallen door die nazi's. We verklaren ze nu de oorlog"
Je weet het niet..
Het enige wat we niet doen is eigen troepen en vliegtuigen inzetten, dit is een full-scale proxy oorlog tussen Rusland en de NAVO:downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:08:
Vergeet het maar. Een NATO land wat Rusland op die manier provoceert hoeft niet op NATO steun te wachten als het dan in de problemen komt. Dan kan dat NATO land immers als agressor gezien worden.
BREAKING — US is sharing real time intelligence with Ukraine: White House
— Ragıp Soylu (@ragipsoylu) 3 maart 2022
Daar had ik even overheen gelezen.... excuses. Dan zal hij de Finnen ook wel met rust laten.Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Ho! Finland en Zweden zijn EU lid. En ook daar geldt; aanval op 1 is aanval op allen.
Moldavie is wel het bokje en Georgie ook. Maar of hij daar nog trek in heeft, vraag ik me af na dit debacle.
Pas op dat het woord "oorlog" intern in Rusland momenteel verbannen is. Het volk denkt nog steeds dat het een vredesmissie is. Als Poetin er een oorlog van kan maken omdat duizenden Russen als schietschijven naar walhalla zijn geknapt zullen de acties ineens breedgedragen worden. Tactiek.FlowSnake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:13:
[...]
Dat kan, maar wie probeert Putin daarmee te overtuigen? Zichzelf, nog meer? Sowieso, nu is het dubbel oorlog?
Op dit moment maakt het allemaal eigenlijk niks meer uit.
Dat idee heb ik al meer dan eens genoemd (want dat hebben de Russen zelf ook gedaan in Korea). Maar het is niet zonder prijskaartje. Dan moet je ook wegkijken als zo'n piloot neergeschoten en krijgsgevangen wordt gemaakt. Is dat hoe je met professionele militairen om wil gaan? Wil je die in de steek laten als ze hun werk hebben gedaan?Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:14:
[...]
Maar als we zelf het spelletje van Poetin hanteren dan wassen we onze handen aan de voorkant in onschuld en ondertussen laten we NATO piloten met een UA paspoort de Russen op hun donder geven. Wij weten van nietsOm maar een voorbeeld te noemen.
We hebben gigantisch veel vakantiehuizen. Prima woonplek voorlopig.prodesk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
En heel veel leegstaande kantoorpanden, lijkt mij geen issue dusEskimootje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:18:
[...]
We hebben gigantisch veel vakantiehuizen. Prima woonplek voorlopig.
Vaak bu'j te bang!
Proxy-oorlog! Dat is het woord wat ik zocht om mijn punt duidelijk te maken. We moeten een full-scale proxy-oorlog voeren. Dus niet die paar vuurpijlen en 69 geleende Duitse tanks. Nee full-scale.hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:16:
[...]
Het enige wat we niet doen is eigen troepen en vliegtuigen inzetten, dit is een full-scale proxy oorlog tussen Rusland en de NAVO:
[Embed]
Dat is leven in een droomwereld en gewoon directe inmenging van de NATO. Als er mensen zijn die dit willen kunnen zij zich aanmelden bij UA. En het gaat niet om de daadwerkelijke dreigen, maar de beleefde dreiging. Dat is genoeg om iemand tot handelen aan te zetten.bulle bas schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
Als je het hebt over dreiging voor Rusland, bedoel je de angst dat Rusland ingenomen wordt? Wat Kasparov suggereert is wat machinerie + mannetje met nieuw paspoort de grens overzetten. Met als doel om de lucht schoon te houden bijv. De dreiging is dan dat hij Ukraine op moet geven. Volgens mij is dat de dreiging die we ook werkelijkheid moeten laten worden.
Wat zou het heerlijk zijn als de wereld zo zwart/wit zou zijn als in jou posts. De wereld is echter een heel stuk meer grijs. De enige opties zijn dat ze hem intern afzetten dan wel dat we hem de kans geven om zonder te veel gezichtsverlies weg te komen. De andere opties zijn dat hij dood neervalt (altijd fijne optie) dan wel dat wel volledige oorlog gaan voeren. En die laatste geeft toch echt wel een groter risico dat de beste man op een knop gaat drukken.Als men zich zorgen maakt over het gezichtsverlies.. sja dat is jammer. Is dat prio1, dan adviseer ik Ukraine om te capituleren. Dat scheelt iig slachtoffers. Putin gaat hier niet zonder gezichtsverlies uitkomen, die trein is al lang vertrokken.Ik heb eerder al gesuggereerd dat het niet zo heel belangrijk is ook. De media zijn volledig in handen van Putin, hij kan de nieuwslezers rustig een tekst laten opzeggen dat het land succesvol gedenazificeerd is en dat hij de troepen heeft teruggetrokken. Iedereen blij. Die bal ligt bij Putin.
Als we de aftocht wat meer zouden afdwingen, zal Putin die bal eerder moeten schieten en zijn we dus ook eerder blij.
Kortom, dat hele rekenen met gezichtsverlies is iets
a) waar wij niks mee kunnen, en
b) dat part of the game with russian roulette is, en
c) wat nauwelijks een probleem is bij gecontroleerde pers
Nothing to see here. Just fierce fighting near to Europe’s biggest atomic power station in Enerhodar, Ukraine. pic.twitter.com/2y8PbbqJf8
— Oliver Carroll (@olliecarroll) 3 maart 2022
De vraag is natuurlijk, wat kun je doen?Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Er wonen 41,167,336 (ex Krim) mensen in Oekraïne en er gaan nu peilingen op dat er daarvan zo'n 4M vluchten. Gaan we toestaan dat 37M mensen keihard onderdrukt gaan worden of erger, afgeslacht gaan worden? En dan komt weer de grote vraag. "Waar houdt dit op?" Bij de 2.618M Moldavien? Of gaan we door tot en met de Baltische staten?
Mijn maag keert zich om.
Misschien heel simpel en heel bot. Ik sta niet in hun schoen dus ik heb makkelijk lullen, maar maakt dat wat uit of het nu hier is of in Afghanistan? Is dat niet het risico van het vak?downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Dat idee heb ik al meer dan eens genoemd (want dat hebben de Russen zelf ook gedaan in Korea). Maar het is niet zonder prijskaartje. Dan moet je ook wegkijken als zo'n piloot neergeschoten en krijgsgevangen wordt gemaakt. Is dat hoe je met professionele militairen om wil gaan? Wil je die in de steek laten als ze hun werk hebben gedaan?
Die is al 8 dagen bezig...Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:19:
We moeten een full-scale proxy-oorlog voeren. Dus niet die paar vuurpijlen en 69 geleende Duitse tanks. Nee full-scale.
Maar kernenergie is hartstikke veilig he. Zo zie je maar, je kan een centrale nog zo veilig maken, er is altijd een manier waarop ie een gevaar kan worden. Desnoods schieten we ze zelf overhoopTheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:21:
Hier moet ook niet een raketje verkeerd vallen...
[Twitter]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat zal wel meevallen als het een beetje moderne centrale is. Kerncentrales hebben containment buildings, in principe voor de dreiging van binnen maar het zal tegen een externe raket vast ook helpenTheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:21:
Hier moet ook niet een raketje verkeerd vallen...
[Twitter]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik dacht dat het rond de 2 zat. Heb het nog steeds niet opgezocht overigens. Maar het was zeer substantieel, wanneer het onze verantwoordelijkheid is nemen we die wel.bie100 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:12:
[...]
zeg toch ook niet dat het weinig is maar miljoenen of 1 miljoen dat is wel een verschil
een treffende spreuk
Zo kan je alles wel gevaarlijk maken.Glashelder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Maar kernenergie is hartstikke veilig he. Zo zie je maar, je kan een centrale nog zo veilig maken, er is altijd een manier waarop ie een gevaar kan worden. Desnoods schieten we ze zelf overhoop
Kun je je de 1e Golfoorlog nog herinneren? De Russen hebben nog steeds dezelfde voertuigen.psychodude schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:22:
[...]
De vraag is natuurlijk, wat kun je doen?
NATO moet gaan vechten is natuurlijk makkelijk gezegd. Maar wat gaan ze doen dan? Oekraïne verdedigen? Gaat dit Rusland dan wel doen stoppen? Rusland heeft 1 miljoen militairen, 2 miljoen reservisten en grofweg ongeveer 40 miljoen mannen tussen de 18 en 60 jaar oud die ook de strijd ingegooid kunnen worden als Putin daar zin in heeft.
Gaan we van Oekraïne een eindeloos lange warzone maken tot het aantal poppetjes bij één van de partijen op is?
Of gaan we Rusland bezetten? Een land waarin de metropool Moscow alleen al goed is voor meer dan 60% (!) van Nederland. Een land dat in totaal meer dan 4x zo groot is als de EU, groter is dan de EU en VS bij elkaar.
De eventuele nucleaire dreiging buiten beschouwing gelaten, is er realistisch gezien gewoon niet bijster veel dat je daadwerkelijk kunt doen dat zowel effectief als zinnig is.
een treffende spreuk
Oh, goed punt. Inclusief bewijs dit keer voor op tv dan.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Pas op dat het woord "oorlog" intern in Rusland momenteel verbannen is. Het volk denkt nog steeds dat het een vredesmissie is. Als Poetin er een oorlog van kan maken omdat duizenden Russen als schietschijven naar walhalla zijn geknapt zullen de acties ineens breedgedragen worden. Tactiek.
Goed punt. Ik wou beginnen met ze uit Oekraine terug duwen de grens over. Wat ze in hun eigen land doen moeten ze zelf weten. Sancties wel in stand houden met als doel een Russische revolutie. En dan hopen op iemand aan de macht die wel normaal kan praten en wil werken met het westen.psychodude schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:22:
[...]
De vraag is natuurlijk, wat kun je doen?
NATO moet gaan vechten is natuurlijk makkelijk gezegd. Maar wat gaan ze doen dan? Oekraïne verdedigen? Gaat dit Rusland dan wel doen stoppen? Rusland heeft 1 miljoen militairen, 2 miljoen reservisten en grofweg ongeveer 40 miljoen mannen tussen de 18 en 60 jaar oud die ook de strijd ingegooid kunnen worden als Putin daar zin in heeft.
Gaan we van Oekraïne een eindeloos lange warzone maken tot het aantal poppetjes bij één van de partijen op is?
Of gaan we Rusland bezetten? Een land waarin de metropool Moscow alleen al goed is voor meer dan 60% (!) van Nederland. Een land dat in totaal meer dan 4x zo groot is als de EU, groter is dan de EU en VS bij elkaar.
De eventuele nucleaire dreiging buiten beschouwing gelaten, is er realistisch gezien gewoon niet bijster veel dat je daadwerkelijk kunt doen dat zowel effectief als zinnig is.
?xh3adshotx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:25:
[...]
Zo kan je alles wel gevaarlijk maken.
Laten we ook maar stoppen met dijken/dammen/waterkeringen. Als die opgeblazen worden zijn de mensen die zich veilig achten ook de lul.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De gevolgen van een ramp met een van beide is natuurlijk perfect vergelijkbaarxh3adshotx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:25:
[...]
Zo kan je alles wel gevaarlijk maken.
Laten we ook maar stoppen met dijken/dammen/waterkeringen. Als die opgeblazen worden zijn de mensen die zich veilig achten ook de lul.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Voorlopig zijn we nog aan het bakkeleien of de die 28 MIGs in Polen wel de grens over moeten duwen.. die dingen hadden allang een likje geel en blauwe verf moeten krijgen natuurlijk. "Wat? Migs? Die zijn niet van ons
Reken eens uit hoeveel mensen er een paar meter onder zeeniveau komen te staan als je de dijken rond Flevoland opblaast?Glashelder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:27:
[...]
De gevolgen van een ramp met een van beide is natuurlijk perfect vergelijkbaar![]()
Ow wacht..
In de steek gelaten worden door je eigen land als je krijgsgevangene bent geworden vind jij risico van het vak? Ik denk daar toch anders over.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Misschien heel simpel en heel bot. Ik sta niet in hun schoen dus ik heb makkelijk lullen, maar maakt dat wat uit of het nu hier is of in Afghanistan? Is dat niet het risico van het vak?
Bestellen voor Polen, aanvinken bij PostNL dat ze ook mogen afleveren bij de buren, probleem opgelost.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Voorlopig zijn we nog aan het bakkeleien of de die 28 MIGs in Polen wel de grens over moeten duwen.. die dingen hadden allang een likje geel en blauwe verf moeten krijgen natuurlijk. "Wat? Migs? Die zijn niet van ons"
Weet je zeker dat ze niet aankomen en per ongeluk zijn afgegeven in Syrie.dr.lowtune schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Bestellen voor Polen, aanvinken bij PostNL dat ze ook mogen afleveren bij de buren, probleem opgelost.
Die twee zijn gewoon onvergelijkbaar. De gevolgen van de ene is lokaal. Een goede bom op een kerncentrale is gewoon een globale ramp. In een oorlogsgebied zal indammen van de gevolgen niet echt prioriteit hebben.Jorizzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Reken eens uit hoeveel mensen er een paar meter onder zeeniveau komen te staan als je de dijken rond Flevoland opblaast?
ik heb met wat studievrienden die analyse ooit eens gemaakt. Dat is niet vergelijkbaar met de schade die een kernreactor kan maken vwb economie en met name landbouw omdat er niets meer exporteerbaar isJorizzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Reken eens uit hoeveel mensen er een paar meter onder zeeniveau komen te staan als je de dijken rond Flevoland opblaast?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De Amerikanen ook voor het grootste deel. Humvee's, Bradleys, Abrams, allemaal nog hetzelfde. Al geloof ik dat de Humvee's nu wel vervangen worden.pro_6or schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Kun je je de 1e Golfoorlog nog herinneren? De Russen hebben nog steeds dezelfde voertuigen.
Een dijk is makkelijker te "fixen". Maar ga eens kijken hoeveel doden en ellende we hebben als bijvoorbeeld regio Amsterdam & Flevoland in één keer onder een flinke laag water komt te staan?Glashelder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:27:
[...]
De gevolgen van een ramp met een van beide is natuurlijk perfect vergelijkbaar![]()
Ow wacht..
Glashelder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:30:
[...]
Die twee zijn gewoon onvergelijkbaar. De gevolgen van de ene is lokaal. Een goede bom op een kerncentrale is gewoon een globale ramp. In een oorlogsgebied zal indammen van de gevolgen niet echt prioriteit hebben.
Vooruit, ik dacht even aan het directe aantal mogelijke slachtoffers, de aftermath van een ramp met een kerncentrale is inderdaad mogelijk veel groter en langduriger.franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:30:
[...]
ik heb met wat studievrienden die analyse ooit eens gemaakt. Dat is niet vergelijkbaar met de schade die een kernreactor kan maken vwb economie en met name landbouw omdat er niets meer exporteerbaar is
Als de sancties weer verdwijnen zet je een lekker precedentdowntime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:13:
[...]
Eerlijk gezegd: Als de sancties weer verdwijnen maar we eindelijk structureel die 2% aan defensie uitgeven en weer focussen op het verdedigen van onze Europese grenzen zal ik allang blij zijn. Oh ja: En Russisch geld (en afhankelijkheid van Russisch gas) binnen de EU aanpakken om hun invloed op onze instituties uit te bannen.
"Als er mensen zijn die dit willen kunnen zij zich aanmelden bij UA." Dat is het hele eiereten, onze mensen werken niet met Sovietspul maar met moderne middelen. Dat is een stap die we nog niet hebben gezet en die we nog kunnen nemen. Rusland weet dat we vreemdelingen inzetten. Dus nu nog vreemdeling + modern spul inzetten, tandje bijschakelen.Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:20:
[...]
Dat is leven in een droomwereld en gewoon directe inmenging van de NATO. Als er mensen zijn die dit willen kunnen zij zich aanmelden bij UA. En het gaat niet om de daadwerkelijke dreigen, maar de beleefde dreiging. Dat is genoeg om iemand tot handelen aan te zetten.
De wereld is grijs zeg je. Maar ik zie even niet waarom jouw opties een "betere kleur" zijn dan de optie die ik schets. Volgens mij ga je op mijn opties niet in, behalve dat jij zegt dat ze zwart/wit zijn. Jouw opties zijn mogelijke gebeurtenissen buiten onze controle. Inclusief die van het magische "zonder veel gezichtsverlies" wegkomen. Die keuze ligt bij HEM, dat heb ik juist uitgelegd.[...]
Wat zou het heerlijk zijn als de wereld zo zwart/wit zou zijn als in jou posts. De wereld is echter een heel stuk meer grijs. De enige opties zijn dat ze hem intern afzetten dan wel dat we hem de kans geven om zonder te veel gezichtsverlies weg te komen. De andere opties zijn dat hij dood neervalt (altijd fijne optie) dan wel dat wel volledige oorlog gaan voeren. En die laatste geeft toch echt wel een groter risico dat de beste man op een knop gaat drukken.
[ Voor 4% gewijzigd door bulle bas op 03-03-2022 20:37 ]
Ik bedoel, als jij als vechtpiloot over oorlogsgebied vliegt en wordt neergehaald is de kans groot dat je gepakt wordt. Daar zullen we het beide over eens zijn. Of wij dan direct als (proxy)land diegene in de steek moeten laten heb ik niet gezegd en zou ik ook zeker niet wensen.downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:28:
[...]
In de steek gelaten worden door je eigen land als je krijgsgevangene bent geworden vind jij risico van het vak? Ik denk daar toch anders over.
Leeftijd zegt op zich niet zo veel. Als het design in de basis goed genoeg is en de rest geupgrade wordt naar moderne apparatuur.downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:31:
[...]
De Amerikanen ook voor het grootste deel. Humvee's, Bradleys, Abrams, allemaal nog hetzelfde. Al geloof ik dat de Humvee's nu wel vervangen worden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Omdat Rusland er nooit op zal vertrouwen dat NATO zijn mandaat niet alsnog van stal zal halen als het voor dat land toch heel vervelend gaat worden. Het gaat er dus niet eens om of ze wel of niet besluiten even de andere kant op te kijken, maar dat ze er in principe toe in staat zijn om te hulp te schieten.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:23:
[Twitter]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Verwijderd
Ik ken de kern centrale niet in het filmpje, maar moderne kerncentrales zijn enorm veilig dat een vliegtuig crash in een centrale geen issue moet zijn. Ik er loopt hiervoor een mooi algemeen Kerncentrale topic op GoT, als je daar meer over wilt weten zou je daar is moeten kijken.Glashelder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Maar kernenergie is hartstikke veilig he. Zo zie je maar, je kan een centrale nog zo veilig maken, er is altijd een manier waarop ie een gevaar kan worden. Desnoods schieten we ze zelf overhoop
Niet bepaald. Ik was 3. Anyway, niet geheel je punt denk ikpro_6or schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Kun je je de 1e Golfoorlog nog herinneren? De Russen hebben nog steeds dezelfde voertuigen.
De lengte van de grens met Belarus en Rusland gezamenlijk is circa 2500 km. Een grens die we dan continu moeten gaan bewaken. Een grens waar Rusland voldoende man voor heeft om te offeren om nog altijd veel doden als resultaat te hebben.Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Goed punt. Ik wou beginnen met ze uit Oekraine terug duwen de grens over. Wat ze in hun eigen land doen moeten ze zelf weten. Sancties wel in stand houden met als doel een Russische revolutie. En dan hopen op iemand aan de macht die wel normaal kan praten en wil werken met het westen.
Goede punten maar ik vrees dat ze om een aantal (gedeeltelijk) heen kunnen werken. Denk aan import via China of andere landen. Daarbij komt dat ook cryptocurrency (gedeeltelijk) om sancties heen kan werken. De vraag is hoe succesvol men hierin gaat zijn.Eli3l schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:24:
Wat de sancties zullen betekenen voor het Russische volk. Maxim Mironov is professor in de VS en probeert de Russen duidelijk te maken wat er komen gaat. En dat is niet mals in zijn ogen.[Twitter]
[Afbeelding]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
#ISI reveals (1/4) #Minsk, Belarus and southwestern #Russia, Gathering of aircraft (attack helicopters, fighter jets and cargo planes) at several bases near the #Ukrainian border. pic.twitter.com/9XwROmVOrN
— ImageSat Intl. (@ImageSatIntl) 3 maart 2022
#ISI reveals (2/4) #Minsk, Belarus and southwestern #Russia, Gathering of aircraft (attack helicopters, fighter jets and cargo planes) at several bases near the #Ukrainian border. pic.twitter.com/LtUOMMYOIW
#ISI reveals (3/4) #Minsk, Belarus and southwestern #Russia, Gathering of aircraft (attack helicopters, fighter jets and cargo planes) at several bases near the #Ukrainian border. pic.twitter.com/ZfXs50BF45
#ISI reveals (4/4) #Minsk, Belarus and southwestern #Russia, Gathering of aircraft (attack helicopters, fighter jets and cargo planes) at several bases near the #Ukrainian border. pic.twitter.com/FW5C6iq0eG
Deze is 7 jaar jonger dan Chernobyl.Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:39:
[...]
Ik ken de kern centrale niet in het filmpje, maar moderne kerncentrales zijn enorm veilig dat een vliegtuig crash in een centrale geen issue moet zijn. Ik er loopt hiervoor een mooi algemeen Kerncentrale topic op GoT, als je daar meer over wilt weten zou je daar is moeten kijken.
Valt op zich gewoon onder moderne centrale.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq