De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.487 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Weet iemand waarom specifiek NL wapens gaat sturen? Is dit via de EU verlopen of heeft Rutta dat zelf aangeboden?

Wel verbaast dat we Oekraïne zo openlijk met wapens steunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Basekid schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:04:
Weet iemand waarom specifiek NL wapens gaat sturen? Is dit via de EU verlopen of heeft Rutta dat zelf aangeboden?

Omdat Oekraine dat gevraagd heeft.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 16:28

Kek

3flix

Oekraïne vroeg er om had ik begrepen.

is ook alles wat we nu kunnen doen, volgende stap is manschappen leveren, en dan 'is het aan' het rusland...

[ Voor 14% gewijzigd door Kek op 26-02-2022 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

Specifiek NL? Iedereen stuurt zo'n beetje wapens :P
Er is om gevraagd door Oekraine dus we leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34

Er zat gisteren een minister van Defensie met haar bek vol tanden toen Oekrainers uit het publiek haar rechtstreeks vroegen om specifiek deze wapens te leveren. De boodschap was blijknaar aangekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

J.Gronkjaer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:04:
[...]
Eens.

Daarnaast vind ik de angst die er bij de NATO op dit moment heerst over een (nucleaire) escalatie erg overtrokken. Wanneer de NATO idd en no fly zone gaat handhaven betekent dit niet dat het Kremlin direct op de grote rode knop drukt. Die zullen ook terughoudend reageren omdat hun nog minder gebaat zijn bij een escalatie. Rusland kan nog een grote confrontatie er nu echt niet bij gebruiken.
Putin heeft geen enkele reden om op zo’n moment niet op die knop te drukken.
(Ik kan er geen bedenken?)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26

Klinkt ook wel hard. Misschien daarom dat de VS in een eerder stadium van dit conflict al een nieuwe naam had bedacht: lethal aid. Klinkt wat vrediger 8)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Ik vind het vooral apart dat Rutte zo 'open' is naar de buitenwereld over het aantal wapens dat we geven.

Zou het niet slim zijn om 'x aantal wapens' de media in te slingeren en vervolgens het tienvoudige de grens over te sturen om zo de Russen te misleiden? Wellicht gebeurt zoiets al...

[ Voor 17% gewijzigd door Exception op 26-02-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Iets met kat, nauw en rare sprongen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Ik had begrepen dat alleen Duitsland en NL wat hebben gestuurd, mijn fout dan 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:05:
[...]

Omdat Oekraine dat gevraagd heeft.
Wapens komen eraan volgens nu.nl:

"Biden stuurt wapens ter waarde van 350 miljoen naar Oekraïne"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
-Bonalds schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Valt Kiev, valt Zelensky, verwacht dat dit een breekpunt is, mogelijk dat commando structuur ook wegvalt dan (?)
Kan Poroshenko het dan niet overnemen? Hij heeft de ervaring als vorige president en is eerder in beeld geweest met de wapens in de aanslag.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Schijnt binnen een uur los te gaan op Kiev.
https://twitter.com/lesia...1ec-aecc-76dffe626644%2F0

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
[...]

Maar komt dat echt zover...
Van Putin kunnen we alles verwachten, maar het lijkt mij dat er echt wel iemand tussen kan zitten die hem op welke manier dan ook kan tegenhouden. Lijkt mij geen rode knop die hij dagelijks bij de hand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nieknikey schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Oekraime is bestuurlijk niet volwassen genoeg, er is teveel corruptie en je moet je afvragen of je een land in deze toestand vrije toegang tot de Europese markt moet geven.
Zie ook indexes van Cato en Reporters Without Borders op dit vlak. Ik schreef daar hier met bronvermelding over (zie ook voorgaande posts): Jerie in 'nieuws: Verschillende Russische overheidssites onbereikbaar na ddos...
Navo lidmaatschap of een andere formele verhouding met de navo zou een beter idee zijn imo.
NAVO lidmaatschap is onmogelijk met een land in oorlog. Dat moet gebeuren voor het in oorlog zit. Zijn we dus te laat mee. Bovendien, zie bovenstaande.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18
kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:02:

Ben benieuwd wat de les voor China is. Die zullen ongetwijfeld meer mankracht hebben, maar ook zij zijn geen geoliede machine (geen ervaring).
In de context van Taiwan ? Dat is een hele andere geografische situatie. Taiwan is een eiland. Alles zou dan via de zee en lucht gaan.

Ik hoop niet dat een dergelijke scenario gaat gebeuren want als de Amerikanen dan ingrijpen dan hebben we de poppen aan het dansen op de hele wereld …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
[...]

Omdat dit het einde van zijn Rusland zal betekenen. Er zijn zoveel andere manieren waar op het Kremlin kan reageren. Pas als de NATO tanks richting Moskou rijden (wat nooit gaat gebeuren) wordt er op die grote rode knop gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 23:28
CurlyMo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Kan Poroshenko het dan niet overnemen? Hij heeft de ervaring als vorige president en is eerder in beeld geweest met de wapens in de aanslag.
Nee is nu niet gekozen, Oekraïners zullen wel een "line of succesion" hebben...
Zelensky, mindef, binnenlandse zaken... etc.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
[quote]kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:08:
[...]
Lijkt mij geen rode knop die hij dagelijks bij de hand heeft.
Die zal achter hem aan gedragen worden in een koffertje. Bij de Amerikanen zit er nog een laag tussen (denk aan de gebeurtenissen van meer dan een jaar terug) maar of dat bij de Russen zo is.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 22:57
klaw schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Nee is nu niet gekozen, Oekraïners zullen wel een "line of succesion" hebben...
Zelensky, mindef, binnenlandse zaken... etc.
Vanzelfsprekend, maar er zijn wel meer dingen niet helemaal volgens procedure op dit moment...

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Update uit Charkiv.

Even bijgepraat, en het komt nu pas binnen hoe gevaarlijk het in Charkiv was vanmiddag. De hele stad trilde, overal paniek en doodsangst. We weten ook dat Rusland met heftige artillerie heeft geschoten, dus we weten waar het vandaan komt. Voorbeeldje van wat er de hele dag gaande was: https://twitter.com/FuckingYalta/status/1497674703271567364. Dit is gelukkig van iets verder weg, vergeleken met vanmiddag.

Daarnaast video's doorgestuurd gekregen van vanmiddag in Saltivka die ik hier niet ga plaatsen. Er zijn bushaltes beschoten en raketten ingeslagen. Meerdere burgers dood op de grond zien liggen. Midden in een woonwijk, de zogenaamde sleeping areas, zoals ze dat zelf noemen. Met in de verste verte géén Oekraïense militairen, of militaire stellingen of strategische punten. Gewoon moord op burgers. Oorlogsmisdaden.

Het is momenteel iets rustiger, althans in Saltivka. Dus men gaat slapen. Niet in de appartementen zelf, maar in de gangen. We hopen dat er morgen weer een dag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

J.Gronkjaer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Omdat dit het einde van zijn Rusland zal betekenen. Er zijn zoveel andere manieren waar op het Kremlin kan reageren. Pas als de NATO tanks richting Moskou rijden (wat nooit gaat gebeuren) wordt er op die grote rode knop gedrukt.
Geen overwinning in Oekraïne komt op hetzelfde neer voor hem.
Zijn legacy van het maken van de nieuwe USSR in de grond geboord.

Ik vind je insteek lichtelijk naïef, ook gezien de waarschuwingen van Putin met dat hij iets zou doen wat de wereld niet eerder had meegemaakt als de EU of Navo zoiets doen.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2022 22:14 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:12:
Update uit Charkiv.

Even bijgepraat, en het komt nu pas binnen hoe gevaarlijk het in Charkiv was vanmiddag. De hele stad trilde, overal paniek en doodsangst. We weten ook dat Rusland met heftige artillerie heeft geschoten, dus we weten waar het vandaan komt. Voorbeeldje van wat er de hele dag gaande was: https://twitter.com/FuckingYalta/status/1497674703271567364. Dit is gelukkig van iets verder weg, vergeleken met vanmiddag.

Daarnaast video's doorgestuurd gekregen van vanmiddag in Saltivka die ik hier niet ga plaatsen. Er zijn bushaltes beschoten en raketten ingeslagen. Meerdere burgers dood op de grond zien liggen. Midden in een woonwijk, de zogenaamde sleeping areas, zoals ze dat zelf noemen. Met in de verste verte géén Oekraïense militairen, of militaire stellingen of strategische punten. Gewoon moord op burgers. Oorlogsmisdaden.

Het is momenteel iets rustiger, althans in Saltivka. Dus men gaat slapen. Niet in de appartementen zelf, maar in de gangen. We hopen dat er morgen weer een dag is.
Nog iets van je schoonouders vernomen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
winwiz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:11:
[quote]kx22 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:08:
[...]

[...]

Die zal achter hem aan gedragen worden in een koffertje. Bij de Amerikanen zit er nog een laag tussen (denk aan de gebeurtenissen van meer dan een jaar terug) maar of dat bij de Russen zo is.....
Zou daarom heen echt niet iemand zijn met gezond verstand die begrijpt dat het moment dat Putin drukt zowat 1/3e van de aarde wegvaagt?
Ik wil niet doen of ik een kenner ben, maar volgens die Russen waren zij echt een militair wereldmacht. Nou dat hebben we nog niet gezien. In hoeverre is hun nucleaire programma echt zo goed als ze zelf doen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
BeefHazard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:03:
[...]

Laat ik het kosjer zeggen voor dit topic: het is bekend dat de CIA zijn vingers dieper in de pap van het wereldse heeft dan velen zouden denken. Ja, covert gebeurt er een hoop, maar het is ook niet alsof ze ook maar een poging doen te verhullen dat ze überhaupt grootschalig intel verzamelen.
Zo te horen zijn er wel een aantal UK en US "vrijwilligers" in de arena actief: https://twitter.com/nolan...&t=rd1PVs2YSThl5uabH0nQoA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
"Tsjetsjenen van Poetin-bondgenoot Kadyrov duiken op in Oekraïne"

Kan dit zomaar? Ik bedoel, kan ieder ander land nu ook Oekraïne bijstaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Falcon schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Nog iets van je schoonouders vernomen?
Ja, die gaan nu in de gangen van hun appartementencomplex slapen. Ze zijn optimistisch door de wapenleveranties, maar we zijn hier allemaal erg bang wat er vannacht gaat gebeuren. Ik denk dat er hier weinig geslapen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:43
Update uit Charkiv.

Ken iemand aan de rand van dat gebied, die ik graag spreek... maar net iets te weinig doe. Gelukkig iig vandaag nog te horen gekregen dat alles goed ging. Blij dat je ook af en toe updates over de stad deelt, hopelijk blijft er nog wat van over als deze ellende voorbij is, hoor vrij veel goede verhalen erover.

En dan zie je dit...
https://liveuamap.com/en/...yed-in-kharkiv-in-russian

[ Voor 8% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 26-02-2022 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

KrazyJay

Sterkte aan de mensen daar en je (schoon-)familie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Ja, die gaan nu in de gangen van hun appartementencomplex slapen. Ze zijn optimistisch door de wapenleveranties, maar we zijn hier allemaal erg bang wat er vannacht gaat gebeuren. Ik denk dat er hier weinig geslapen gaat worden.
Heelveel sterkte in iedergeval, goed om te horen dat je contact hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 16:10
CurlyMo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Dacht dat hij ook in Kiev zit (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ratzz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:16:

Ja, maar de navo is geen agressor! En als een land uit de navo zelf gaat bijstaan krijgt ie geen bijval van de andere leden meer.

Regeltjes regeltjes regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26

Tweede top man is zelf al dood. Zijn niet zo sterk op vreemd gebied blijkbaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29

Is al voorbij gekomen, zie een pagina of 5 geleden.

En hoe bedoel je zomaar? Kadyrov houdt zich aan geen enkele spelregel. En ja, jij kan ook naar Oekraïne, alleen mag je je niet zomaar enrollen in het Oekraïense leger. Daar was eerder een tweet over geplaatst (van Justitie meen ik), iets met een ander land en het Nederlandse burgerschap..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Misschien moet je even Tsjetsjenië googelen voordat je doorgaat met deze gedachten?
Ps het is niet perse een ‘ander land’ ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:19:
[...]

En hoe bedoel je zomaar? Kadyrov houdt zich aan geen enkele spelregel. En ja, jij kan ook naar Oekraïne, alleen mag je je niet zomaar enrollen in het Oekraïense leger. Daar was eerder een tweet over geplaatst (van Justitie meen ik), iets met een ander land en het Nederlandse burgerschap..
Was het niet zo dat als je voor een vijandige mogendheid vecht zoals IS? Oekraïne is nu niet echt onze vijand...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50

Herman

FP ProMod
[...]

De manier waarop Poetin Oekraïne invalt, was ook een grote verrassing. Vanuit economisch en vanuit politiek oogpunt totaal onlogisch. En toch doet Poetin dit. Het lijkt wel alsof hij alle logica te buiten gaat. Daarom verbaasd mij niks meer en dat maakt het m.i. zo eng.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:36

Het is wellicht nuttig om hier minder vaak te spreken in termen van landen, maar ik snap het wel, alleen is het achterhaald denken. Net als dat we voornamelijk militair denken, nu ja, maar dit is zoals Virtuozzo omschreef 5de generatie oorlogsvoering tegen ons en het is al jaren gaande. Dat dit conflict überhaupt nu in militaire vorm kan plaatsvinden/ontwikkelen ligt voor een groot deel aan onze eigen politiek/doen, welke natuurlijk een afspiegeling is van de maatschappij/onze eigen politieke wijsheid... En die is in NL slecht, heel slecht. Dit zijn gelieerde/bevriende oligarchen/dictators met een gezamenlijk gewelddadig en destructief verleden. Geen regels voor hen want geen lid NAVO, überhaupt geen land, etc Voor ons wel natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door KleineJoop op 26-02-2022 22:28 . Reden: 5de generatie oorlogsvoering, mensen lees de bijdragen van Virtuozzo (in deel 1) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:04
Na het bekijken van de foto zag ik de vrouw onder een witte substantie in de fles doen. Maar wat is het?

Op wikipedia gekeken:
Thickening agents such as solvents, extruded polystyrene (XPS) foam, baking soda, petroleum jelly, tar, strips of tyre tubing, nitrocellulose, motor oil, rubber cement, detergent and dish soap have been added to promote adhesion of the burning liquid and to create clouds of thick, choking smoke.
Zo leer je ook weer eens wat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

:|

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
klaw schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Was het niet zo dat als je voor een vijandige mogendheid vecht zoals IS? Oekraïne is nu niet echt onze vijand...
Nope.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
J.Gronkjaer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Eens.

Daarnaast vind ik de angst die er bij de NATO op dit moment heerst over een (nucleaire) escalatie erg overtrokken.
Die angst is er niet. Althans, niet binnen NAVO de verdragsorganisatie. Wat er wel is, dat is verwarring in publiek debat bij de vertaalslag van inzetbaarheid, zorg, signaal -> angst.

Plus wat we misinformation noemen, en erger, narratieven die gepropageerd worden. Maar dan zit het vrij snel in heel andere hoekjes.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Je mag 'in vreemde krijgsdienst' gaan bij een land waar Nederland geen conflict mee heeft (behalve als je militair bent). Is eerder met meer detail uitgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Herman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:21:
[...]

De manier waarop Poetin Oekraïne invalt, was ook een grote verrassing.
Het was in elk geval geen verrassing voor de Amerikaanse en Britse inlichtingsdiensten, hun intel bleek heel accuraat te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 26-02-2022 22:26 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Onderbuikgevoel, maar heb het idee dat dit het moment is dat de NATO in gaat grijpen. Immers bij non-actie is alles wat tot nu toe is gedaan ook voor niets geweest.

Voor de EU is het ook wel gunstig dat er nog een Oekraïne is nadat de oorlog voorbij is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

Qwerty-273

Meukposter

De voorzitter van PAP (zeg maar de Poolse ANP) doet een dringende oproep om de Russische TASS te verwijderen als lid van de EANA (European Alliance of News Agencies) vanwege disinformatie etc.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze zien het dus vantevoren aankomen. Ik hoop maar dat de anti-air beschikbaar is en er iets aan kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Yamotek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Onderbuikgevoel, maar heb het idee dat dit het moment is dat de NATO in gaat grijpen. Immers bij non-actie is alles wat tot nu toe is gedaan ook voor niets geweest.

Voor de EU is het ook wel gunstig dat er nog een Oekraïne is nadat de oorlog voorbij is
Ik denk dat NAVO echt niet gaat ingrijpen, want da heb je WW3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aantal “nieuwtjes” bij cnn:

https://edition.cnn.com/e...-news-02-26-22/index.html
  • Paus heeft contact gehad met Zelensky
  • Pentagon denies Russia's claim that it's "highly likely" US used surveillance drones to help Ukrainian navy
  • Ukraine closes borders to Russia and Belarus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Je mag 'in vreemde krijgsdienst' gaan bij een land waar Nederland geen conflict mee heeft (behalve als je militair bent). Is eerder met meer detail uitgelegd.
Hmm, hoe relateer je dit aan de tweet die ik zojuist postte?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Als ik het mag vragen, zijn jullie zelf in de gelegenheid tot verwerking? Contact met anderen in gelijksoortige omstandigheid van verbinding maar afstand? Het wordt vaak onderschat, ook dat heeft impact. Alle sterkte.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wat weer een voorbode moet zijn voor dit:

Alles of niks dus vanavond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yamotek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Ingrijpen? Wat dan?

Ze gaan Oekraïne niet in. Dat is een zekerheid.

Hoe stel je je ingrijpen voor dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:26:
[...]

Als ik het mag vragen, zijn jullie zelf in de gelegenheid tot verwerking? Contact met anderen in gelijksoortige omstandigheid van verbinding maar afstand? Het wordt vaak onderschat, ook dat heeft impact. Alle sterkte.
Er zijn veel protesten in Nederland, daar gaan we naartoe. Die werken therapeutisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
spartacusNLD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:26:
[...]

[Twitter]

In vol besef dat als vannacht weerstand overeind blijft, elke volgende nacht zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

[Twitter]

Dat hebben we gisteren ook al gehoord (en dit is mijn poging om optimistisch te zijn, maar ben er niet gerust op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Die angst is er niet. Althans, niet binnen NAVO de verdragsorganisatie. Wat er wel is, dat is verwarring in publiek debat bij de vertaalslag van inzetbaarheid, zorg, signaal -> angst.

Plus wat we misinformation noemen, en erger, narratieven die gepropageerd worden. Maar dan zit het vrij snel in heel andere hoekjes.
Heb je daar een bron voor dat er geen angst is binnen de NAVO voor kernwapens?

Het dreigen met kernwapens gebeurd heel veel eerder dan inzetten. Dreiging is ook het primaire doel. Maar dat is een lastig te beheersen scenario. Poetin heeft al gehint richting kernwapens. Russische dreiging voor het inzetten van kernwapens is een zeer realistisch scenario als de NAVO grote militaire stappen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:25
[...]

[Twitter]

Tanks in een stadsgebied ? Met een goede bewapening van antitankwapens kan dat een dure nacht voor Putin worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Er zijn veel protesten in Nederland, daar gaan we naartoe. Die werken therapeutisch.
Ok, goed. Onderschat het niet, alles therapeutisch is een weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een overzicht van militaire activiteiten, zoals bezien van de Oekraïense kant: https://www.facebook.com/...en/posts/1894322264084900

Let wel, uiteraard gekleurd en er zitten wel wat twijfelachtige claims bij. Geeft echter wel een beeld. Hier wordt ook gerefereerd aan de oorlogsmisdaad in Charkiv waar ik eerder over postte: RoD in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"
Latest updates from the battlefield between 15:00 and 21:00 EET
20:00 EET Russian forces couldn't advance anywhere except for Enerhodar and Mariupol directions. In particular, a brigade group was moving from Melitopol to Mariupol. Ukrainian military work on this, – Presidential Office (https://bit.ly/35bpvde) Reportedly, Mariupol has prepared to defense in encirclement.
– In other directions, Russians had to take an operational pause because of heavy losses. According to preliminary data, today Russians lost 3,500 soldiers, both wounded and killed.
– Russia continues to accumulate troops west of Kyiv, but the Ukrainian military is launching artillery strikes on them
– Chernihiv and Sumy are controlled by UA. People self-organized, defend themselves, make raids and burn enemy fuel trucks
– Kharkiv and Kherson under Ukrainian control, inflict losses to the enemy.
– In Perevalne, Crimea, half of Russian conscripts ran away and did not want to fight. More than 300 Russians already captured, including the commander of the tank battalion - Presidential Office (https://bit.ly/35bpvde)
– 20:00 EET Ukrainian army near Severodonetsk, Donetsk Oblast, broke the column and forced Russian army to retreat many kilometers from the city, Head of Luhansk Oblast Administration informed around 8 pm EET
– 20:00 EET Russian losses from Ukrainian Air Forces today: 11 helicopters, 3 SU-30 CM, 2 SU-25, 2 IL-76MD Ukrainian Front-line bomber Su-24M destroyed Russian column of 20 vehicles Bayraktar UAW destroyed the entire train with fuel - Air Forces (https://bit.ly/3vCu4IH)
– 18:00 EET Ukrainian soldiers captured Russian tanks near Chernihiv
– Ukraine is creating IT army to fight in cyberspace, Minister of Digital Transformation announced
War Crimes:
– More civilian deaths in Ukraine. 5 people were killed and 6 were injured after Russians fired at a civilian bus in the Kharkiv Oblast. Only in the Donetsk Oblast today 19 civilians were killed, 73 people were injured, head of Donetsk region administration https://bit.ly/3vk8U1J
– Russian invaders fired at the ambulance carrying a wounded Ukrainian soldier to Kherson. 2 doctors were wounded and the soldier killed. Source: ambulance management to Ukrinform (https://bit.ly/3vmKKni), video (https://bit.ly/3IqfebN)
– 20:37 EET: The rescue ship "Sapphire" was captured and detained by a Russian warship during the humanitarian mission in the area of Zmiyinyy Island. Communication is currently lost,–Ministry of Infrastructure of Ukraine informed, - (https://bit.ly/3M3IAPb) The capture of a rescue ship is a direct violation of the International Maritime Law and the International Convention for the Safety of Life at Sea,–the Ministry said adding that punishment for all these Russian crimes will come into force.
- Germany has announced the provision of anti-tank grenade launchers and stinger missiles to Ukraine, - Zelenskyy

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Russische staatsTV schijnt gehackt te zijn door Anonymous.

https://twitter.com/youra.../1497682868985905154?s=21

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik zag al diverse kisten van o.a. DHL boven Rusland omkeren en terug vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
evilution schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:03:
[...]

Ik twijfel daar wel een beetje aan. Wil het westen een grootschalig nucleair conflict starten voor een of twee nukes op UA?
Ik denk dat een reactie meer zal zijn het compleet verbreken van contacten en verbindingen met Rusland a la NK. En lijkt me eerlijk gezegd ook beter dan militair reageren.
Volgens mij was de vraag naar Rusland gericht. Wat houdt hun nu tegen om nucleaire wapens te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Hmm, hoe relateer je dit aan de tweet die ik zojuist postte?
Die tweet die je postte was niet geheel eenduidig. Leek te suggereren dat je je niet bij het Oekraïense leger mag voegen omdat het risico bestaat dat we met Oekraïne in oorlog raken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
Update uit Charkiv.

Dat lijkt exact op de video van de 24e: https://mobile.twitter.co...tatus/1496934058110046210

Gaat dit al die tijd al zo? Ongelofelijk zeg. Je zal er maar zitten. Sterkte voor je familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vanmiddag ook al, toen lieten ze diverse Oekrinische muziekvideo’s zien/horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:57:
[...]

Servië? Dat micro staatje zonder nukes of enige betekenis in welke zin dan ook?

Waarom zou dat enigszins vergelijkbaar zijn?
Dus omdat een land een sterker leger heeft laat je dit soort misdaden gaan?

Akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
wauskoek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Na het bekijken van de foto zag ik de vrouw onder een witte substantie in de fles doen. Maar wat is het?

Op wikipedia gekeken:

[...]

Zo leer je ook weer eens wat. :)
Bekende truc: piepschuim in je Molotov -> homemade Napalm. Niet fraai, wel effectief.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Mijn werkzaamheden.
Het dreigen met kernwapens gebeurd heel veel eerder dan inzetten. Dreiging is ook het primaire doel. Maar dat is een lastig te beheersen scenario. Poetin heeft al gehint richting kernwapens. Russische dreiging voor het inzetten van kernwapens is een zeer realistisch scenario als de NAVO grote militaire stappen zetten.
Ik heb het idee dat de verwarring hem zit in onbekend zijn met het integrale concept van voorbereiding en erkenning van scenario’s en potentieel daarvan. Buiten dit en gelieerde domeinen is dat ook moeilijk uit te leggen. Je accepteert wat kan, daar bereid je je in planning op voor. Je laat extremen niet overheersen, je gaat er nuchter mee om.

Daar zit zorg bij, maar binnen opdracht en focus. Dat is iets anders dan angst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
Falcon schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:25:
Aantal “nieuwtjes” bij cnn:

https://edition.cnn.com/e...-news-02-26-22/index.html
  • ....
  • Ukraine closes borders to Russia and Belarus
Dus alle Russen moeten het land uit en voertuigen mogen niet meer het land in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Natuurlijk kan dat, Tsjetsjenië is een (autonome) deelrepubliek van Rusland en zij kunnen ervoor kiezen om de Russische Federatie te helpen (met invloed van de oligarchen denk ik dan).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

[Twitter]

Dit is dus waar ik bang voor was. Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Akkoord
Van een schaker wordt verwacht verder dan één zet vooruit te denken. De gevolgen van ingrijpen moeten altijd meegenomen worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:29:

Akkoord
Het is Rusland met kernwapens, niet een middelgroot balkanland.

Wat de NAVO nu doet zit al tegen het randje aan: grote wapenleveranties, actief voorzien van inlichtingen, verstoren van communicatie, etc.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:24:
De voorzitter van PAP (zeg maar de Poolse ANP) doet een dringende oproep om de Russische TASS te verwijderen als lid van de EANA (European Alliance of News Agencies) vanwege disinformatie etc.
Huh?
TASS is nooit anders geweest en bestaat al heel lang. Sinds tsarentijd lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

[Twitter]

Dat werd vorige nacht ook gezegd, en Kiev is er nog altijd. Zolang er geen massavernietigingswapens ingezet worden blijft Kiev nog wel even overeind gok ik.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Johan Bogle schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:29:
[...]
Dat lijkt exact op de video van de 24e: https://mobile.twitter.co...tatus/1496934058110046210

Gaat dit al die tijd al zo? Ongelofelijk zeg. Je zal er maar zitten. Sterkte voor je familie.
Misschien is het wel een video van de 24ste, ik kwam dit toevallig tegen als voorbeeld. Maar ja, het gaat momenteel dus precies zo, de video's die ik binnen heb gekregen zijn van het afgelopen uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:36

En heb jij een bron anders dan je duim om deze "angst" narratieven hier verder te propageren ondanks het ten detrimente effect die het heeft op o.a. de discussie hier, die al niet van al te hoog en betrouwbaar niveau is? Ik zie veel te veel onzin ala, nucleair wensdenken bijna zelfs, hier langskomen.

[ Voor 5% gewijzigd door KleineJoop op 26-02-2022 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Live Webcams in Oekraïne met plaatsnamen erbij:

[YouTube: Live Webcams From Around Ukraine | Kiev, Sumy, Pripjat |]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:32:
[...]

Van een schaker wordt verwacht verder dan één zet vooruit te denken. De gevolgen van ingrijpen moeten altijd meegenomen worden.
Putin speelt geen schaak, hij speelt een eigen spel door elke conventie, regel, afspraak of verdrag totaal te negeren. Er zijn geen regels, buiten zijn regels. We hebben wel al die jaren gedacht dat Putin deed schaken en we schaakten netjes mee

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Waar zijn de bronnen dat er binnen NAVO angst voor kernwapens zou zijn? Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
*knip* dit is dus slowchat, het voegt inhoudelijks niets toe aan de discussie.

[ Voor 76% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dit gesneer is nergens voor nodig of gewenst.

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-02-2022 23:44 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

polthemol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Putin speelt geen schaak, hij speelt een eigen spel door elke conventie, regel, afspraak of verdrag totaal te negeren. Er zijn geen regels, buiten zijn regels. We hebben wel al die jaren gedacht dat Putin deed schaken en we schaakten netjes mee
Dat is precies het punt. Je kunt zelf een goede zet denken te doen. Als je al kunt aan zien komen welke zet je tegenstander gaat doen, kan dit een zelfmoordmissie worden.

Het is anders schaken tegen een vol bord dan een enkele koning.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2022 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
olafmol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:33:
[...]

deze is al van eerder vandaag/gisteren...
Op de andere had ik al de juiste gezet, deze was nog in mijn cache.

Effe terug zoeken, die was van 26min terug.

https://mobile.twitter.co...97680654380773377/photo/1

[ Voor 11% gewijzigd door Bschnitz op 26-02-2022 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 08:31
Blijkbaar heeft iemand de moeite genomen om een hoop mogelijkheden voor Oekraïne te steunen samen op 1 website te zetten:
https://helpukrainewin.org/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaw
Russische vliegtuigen mogen nu allemaal oprotten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 01:18

Animal_X

Rodin

Ze doen toch echt wel goed werk om de publieke opinie in Rusland te beinvloeden met dit soort acties en het neerhalen van RT. Het onzichtbare leger!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
Trieste compilatie van de afgelopen dagen:
https://twitter.com/lesia...Q45dHmIgOglbtegyl57w&s=19

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

winwiz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Dus alle Russen moeten het land uit en voertuigen mogen niet meer het land in?
In a video statement posted on Telegram, Shmyhal said beginning Monday, February 28, only Ukrainian citizens will be allowed to cross from Russia and Belarus into Ukraine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
polthemol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Exact. Maar, op een bord à la Weichi. Territorium -> ecologie van voeding -> ecosysteem van macht. En in strikt zero-sum format.

Pagina: 1 ... 11 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid