De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.488 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
XWB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Waar zijn de bronnen dat er binnen NAVO angst voor kernwapens zou zijn? Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
Het is toch wel voorbij gekomen dat Poetin hier meermaals kernwapens heeft aangehaald in de aanloop van de inval in Oekraine? Lijkt me een reeel scenario waain het dreigen met kernwapens uit de hand kan lopen. Maar goed dat ben ik en ik kan mij niet beroepen op werkzaamheden als bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat artikel en er staat overduidelijk dat je niet in dienstmag treden van een land waar we oorlog mee verwachten.

Dat is vrij eenduidig en duidelijk, dus zegt mindef daar nu dat ze verwachten dat we met de oekraine in oorlog te raken?

Of verzinnen ze in Den Haag zoals wel vaker weer eens hun eigen interpretatie van de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 01:18

Animal_X

Rodin

klaw schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:37:
Russische vliegtuigen mogen nu allemaal oprotten...[Twitter]
Vreemd om dit van een Indiase journalist te horen... klopt dit?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, de inhoud van de Tweet klopt met de inhoud van de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Ik lees dat artikel en er staat overduidelijk dat je niet in dienstmag treden van een land waar we oorlog mee verwachten.

Dat is vrij eenduidig en duidelijk, dus zegt mindef daar nu dat ze verwachten dat we met de oekraine in oorlog te raken?

Of verzinnen ze in Den Haag zoals wel vaker weer eens hun eigen interpretatie van de wet?
Dat haal ik er ook uit.

Maar volgens mij is het sowieso verboden om voor andere naties ten strijde te trekken.

Edit: blijkbaar is het voor militairen hoe dan ook strafbaar. Voor burgers alleen als het is bij landen waar we mee in oorlog dreigen te raken. Dus inderdaad zoals we het beiden interpreteerden.

Vreemd antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
XWB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Waar zijn de bronnen dat er binnen NAVO angst voor kernwapens zou zijn? Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
Waarom zou die er niet zijn? Anders had de NAVO toch al lang dat binnenvallende leger uitgeschakeld. Het is niet dat er niet genoeg materieel klaar staat om met een luchtoffensief de boel plat te gooien... Boven vriendelijk gebied heb je ook weinig te vrezen van air defence (alhoewel er zo nu en dan wel wat gespot wordt).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:38
Falcon schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:38:
[...]
In a video statement posted on Telegram, Shmyhal said beginning Monday, February 28, only Ukrainian citizens will be allowed to cross from Russia and Belarus into Ukraine.
[...]
Vrijwilliger gezocht om die meute tegen te houden: U KOMT ER NIET IN! Omdraaien en wegwezen.

[ Voor 27% gewijzigd door winwiz op 26-02-2022 22:42 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Animal_X schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Lijkt er heel erg op, zie ook de tweet van Flightradar en andere media outlets zoals:

Ohja, en het feit dat Lufthansa vluchten daadwerkelijk rechtsomkeert maken.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 26-02-2022 22:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48

scorpionv

This space for rent

Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Die angst is er niet. Althans, niet binnen NAVO de verdragsorganisatie. Wat er wel is, dat is verwarring in publiek debat bij de vertaalslag van inzetbaarheid, zorg, signaal -> angst.

Plus wat we misinformation noemen, en erger, narratieven die gepropageerd worden. Maar dan zit het vrij snel in heel andere hoekjes.
Ik zit me al een paar dagen in te houden, maar is narratieven een officieel militair woord voor lulverhalen? Zeg maar een mooi verhaal om een bepaalde actie te rechtvaardigen? Waar komt het vandaan?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:09:

NAVO lidmaatschap is onmogelijk met een land in oorlog. Dat moet gebeuren voor het in oorlog zit. Zijn we dus te laat mee. Bovendien, zie bovenstaande.
Uiteraard, zo'n relatie kun je pas aangaan zodra de oorlog voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 23:28
[...]

Oe misschien ben ik een keer te enthousiast geweest? misschien bedoelt hij alleen een paar specifieke landen? :X

Maar steeds meer landen sluiten... Duitsland nu ook.

[ Voor 8% gewijzigd door klaw op 26-02-2022 22:43 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
sdk1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Waarom zou die er niet zijn? Anders had de NAVO toch al lang dat binnenvallende leger uitgeschakeld. Het is niet dat er niet genoeg materieel klaar staat om met een luchtoffensief de boel plat te gooien... Boven vriendelijk gebied heb je ook weinig te vrezen van air defence (alhoewel er zo nu en dan wel wat gespot wordt).
NAVO is niet in oorlog, Oekraïne wel... Daarom doet NAVO niks actief tegen Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ratzz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:16:
"Tsjetsjenen van Poetin-bondgenoot Kadyrov duiken op in Oekraïne"

Kan dit zomaar? Ik bedoel, kan ieder ander land nu ook Oekraïne bijstaan?
Dat kan. Krijg je alleen te maken met vergelding.

(Stond paar weken terug overigens nog stukje in de krant over een achtergebleven sovjet plan waarop ook Nederland was afgebeeld inclusief (kern)bommen op een aantal steden en een plan om op dag X bij Amsterdam te zijn. Ik geloof dat het 4 dagen zou duren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Als je het zo zegt, is het inderdaad wat ambigu. Aan de andere kant, de twitteraar die de vraag stelt 'mag ik enrollen in het Oekraïense leger', krijgt een overduidelijke 'nee' als antwoord :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Dus omdat een land een sterker leger heeft laat je dit soort misdaden gaan?

Akkoord
Het is iets meer dan dat, Rusland is een grootmacht en dan ligt het wat lastiger:

‘Als een grootmacht ten oorlog trekt, kun je daar weinig tegen doen’

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Het is toch wel voorbij gekomen dat Poetin hier meermaals kernwapens heeft aangehaald in de aanloop van de inval in Oekraine? Lijkt me een reeel scenario waain het dreigen met kernwapens uit de hand kan lopen. Maar goed dat ben ik en ik kan mij niet beroepen op werkzaamheden als bron.
Zeker. Ook niet voor het eerst (Transnistrië, Zuid-Ossetië et alii). Lees mijn tweede bericht in die interactie nog eens rustig.

Dat een tactisch nucleair scenario aanwezig is wil niet zeggen dat aldus er ook strategisch nucleair scenario aanwezig is. Dat dit eerste überhaupt aanwezig is wil niet zeggen dat de waarschijnlijkheid acuut is. Het wil niet eens zeggen dat de waarschijnlijkheidsdichtheid van variabelen binnen aanwezige dynamiek een trend schept.

Zorg en voorbereiding is botweg niet hetzelfde als angst. Sterker nog, die eerste twee moeten variabelen in besluitvorming zijn. Die derde is juist risicofactor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

[Twitter: https://twitter.com/olex_scherba/status/1497688029808324611?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1497688029808324611%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditmedia.com%2Fmediaembed%2Fliveupdate%2F18hnzysb1elcs%2FLiveUpdate_09483d26-974d-11ec-b032-8edc1fce5729%2F0]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fL5Np4UI7lcd5D6-h7_V6rMfpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoGCXOj03VQIROwZvbPAn7FL.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me dat dit er niet heel erg veel zijn of wel? En zo kan je ze ook makkelijk vinden. Of is dit anti air geschut:

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 26-02-2022 22:46 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
Parachutisten zijn al gespot in Kiev lees ik nu op Reddit met een foto erbij

Zie hierboven ^

[ Voor 68% gewijzigd door Mektheb op 26-02-2022 22:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
spartacusNLD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:44:
[...]

[Twitter]

[Afbeelding]

Lijkt me dat dit er niet heel erg veel zijn of wel? En zo kan je ze ook makkelijk vinden. Of is dit anti air geschut??
Op de live webcams is de stad donker, alle lichten zijn uit. Geen vliegtuigen of beschietingen te zien. Dit lijkt me dan ook fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Iris1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Op de live webcams is de stad donker, alle lichten zijn uit. Geen vliegtuigen of beschietingen te zien. Dit lijkt me dan ook fake.
Moet haast wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Treinstation in Lviv, vol met vluchtelingen:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Lijkt er heel erg op, zie ook de tweet van Flightradar en andere media outlets zoals:
[Twitter]
[Twitter]
Ohja, en het feit dat Lufthansa vluchten daadwerkelijk rechtsomkeert maken.
Voorbeeld hiervan:

https://globe.adsbexchange.com/?icao=3c670c

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49hlTSdcH680m5BK_rfHj0aURIQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gbbPeWKXwD3QS7TuTc0caj6w.png?f=user_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik me afvraag. Stel rusland neemt controle over ukraine. En de militairen en burgers worden in toom gehouden.

Nu al deze zware sancties lopen en groot geld van poetin en zijn holmaatjes vastgehouden worden in het buitenland en daarbovenop straks die swift.

Stel dat hij daarna gaat eisen om alles weer terug te laten draaien of de consequenties zullen zo zwaar zijn zoals de wereld het nooit gezien heeft.
(Weten wel allemaal wel wat hij daarmee bedoelt)

Wat dan vraag ik me af. Gaan we dan echt met onze staart tussen onze benen de boel weer terugdraaien omdat meneer met nukes dreigt te gooien? Ik bedoel, met dat soort dreigingen heb je toch elk land wel in een wurggreep of zie ik het verkeerd?
Want meneer zit veilig op z’n gat in zijn thuisland.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
[...]

[Twitter]

[Afbeelding]

Lijkt me dat dit er niet heel erg veel zijn of wel? En zo kan je ze ook makkelijk vinden. Of is dit anti air geschut:

[Twitter]
De verhouding afstand en grote van de parachutes lijkt niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

[Twitter: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1497689384585412610?s=20&t=-Cglvhig22OgeRyIMxuXQQ]

Het is allemaal moeilijk te achterhalen idd.,

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 16:28

Kek

3flix

[...]

ik heb deze links:

YouTube: LIVE: Kyiv Ukraine [Multiple View Points] #Kiev #Kyiv #Ukraine
YouTube: Live Webcams From Around Ukraine | Kiev, Sumy, Pripjat |

zijn er/heeft iemand nog meer strreams van andere cams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:43
[...]

Flink overbelicht.

Op de live webcam gaat het brand/ontruimingsalarm af. Weet niet of dit van het gebouw is met camera gericht op Maidan of een algemeen iets op straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Kiev heeft 3 miljoen inwoners, dus niet in elke wijk hoeft de situatie hetzelfde te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Basekid schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:43:
[...]

NAVO is niet in oorlog, Oekraïne wel... Daarom doet NAVO niks actief tegen Rusland.
Er zijn heel wat situatie te vinden waarbij er wordt ingegrepen door 'het westen' zonder dat daarbij sprake is van een letterlijke oorlog. De handen jeuken ondertussen ongetwijfeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Nu ook door ARD bevestigd:

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
ik heb met brandalarmen. En opvallend veel auto's die met koplampen aan gewoon blijven rondrijden door de stad......bizar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vorkie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Ja, maar de navo is geen agressor! En als een land uit de navo zelf gaat bijstaan krijgt ie geen bijval van de andere leden meer.

Regeltjes regeltjes regeltjes.
In 1994 heeft UA afstand gedaan van nukes, onder “voorwaarden” dat de nato landen hen zouden bijstaan ….

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

TheVMaster

Moderator WOS
Die bovenste is wel duidelijk. Boven Kiev zie je wel verlichting van gebouwen trouwens (dus niet alles is donker), vooral die audio-stream is wel onwerkelijk met waarschuwingen.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 26-02-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Zie je dat hij terug ook niet meer over Kalinigrad vliegt. Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
[...]

Onderschat niet de mogelijkheden van camera's vandaag de dag om toch behoorlijk wat zichtbaar te krijgen met lange belichtingstijd en/of hoge ISO gevoeligheid. Eventueel nog wat verder photoshoppen en dit is prima mogelijk. Je kan zelfs bij maanlicht een foto in uiterste duisternis maken die er uitziet alsof het dag is.

Gezien de kleuren/licht denk ik toch dat dit echt midden in de nacht is geschoten.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 26-02-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

olafmol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:50:
[...]

ik heb met brandalarmen. En opvallend veel auto's die met koplampen aan gewoon blijven rondrijden door de stad......bizar..
Er is toch een avond klok vanaf 17.00 uur?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

[...]

dat is de gorodok stream denk ik dan, daar rijd idd vanalles langs..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Als je het zo zegt, is het inderdaad wat ambigu. Aan de andere kant, de twitteraar die de vraag stelt 'mag ik enrollen in het Oekraïense leger', krijgt een overduidelijke 'nee' als antwoord :P
Klopt maar met een verwijzing naar een artikel waarin iets anders staat.

Niet alleen is dat artkel duidelijk dat het moet gaan om krijgsdienst voor een land in het vooruitzicht dat we er oorlog mee krijgen, wat iets anders is als samen oorlog mee voeren. Nederland moet ook officieel in oorlog geraken om het strafbaar te laten zijn.

Min. V Def geeft hier een gewenst antwoord, dat niet door het geciteerde wetsartikel onderbouwd wordt.

Daarnaast verlies je ook niet meer het Nederlands staatsburgerschap. Dat kan namelijk ook alleen als je in dienst treedt bij een land dat tegen Nederland of een bondgenoot van Nederland vecht.

Alles wijst erop dat het ministerie van defensie hier de vraagsteller voorliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
In Kiev geldt avondklok vanaf 17:00. Daar zou je dus enkel orde handhaving zien rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
himlims_ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:50:
[...]

In 1994 heeft UA afstand gedaan van nukes, onder “voorwaarden” dat de nato landen hen zouden bijstaan ….
Bijna.. oa... GB, VS, Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Zewatanejo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Er is toch een avond klok vanaf 17.00 uur?
Is een andere stad. Kiev is uitgestorven op de live cams. Lviv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

[...]

En onder de belofte van Rusland haar soevereine grondgebied altijd te respecteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Kek schreef op Saturday 26 February 2022 @ 22:51:
[...]

dat is de gorodok stream denk ik dan, daar rijd idd vanalles langs..
Op die stream zijn ook twee cams’ uit Gorodok te zien, rijden idd veel auto’s langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
[...]ik heb met brandalarmen. En opvallend veel auto's die met koplampen aan gewoon blijven rondrijden door de stad......bizar..
Dat kan niet. Er heerst een avondklok in Kiev. Die auto's rijden rond in Lviv (andere webcam, andere locatie).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
scorpionv schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Ik zit me al een paar dagen in te houden, maar is narratieven een officieel militair woord voor lulverhalen? Zeg maar een mooi verhaal om een bepaalde actie te rechtvaardigen? Waar komt het vandaan?
Narratief, zeker. Engelse woord: narrative. De mensheid valt of staat bij verhalen, zie het boek Sapiens bijvoorbeeld voor een analyse hierover. Vandale heeft het woord trouwens niet, OpenTaal wel (en die gebruikt o.a. Firefox).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Brandalarm houdt op en nu duidelijk vliegtuigen te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Yaksa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Dat kan niet. Er heerst een avondklok in Kiev. Die auto's rijden rond in Lviv (andere webcam, andere locatie).
Goed bezig sherlock op je stoel :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Zeker. Ook niet voor het eerst (Transnistrië, Zuid-Ossetië et alii). Lees mijn tweede bericht in die interactie nog eens rustig.

Dat een tactisch nucleair scenario aanwezig is wil niet zeggen dat aldus er ook strategisch nucleair scenario aanwezig is. Dat dit eerste überhaupt aanwezig is wil niet zeggen dat de waarschijnlijkheid acuut is. Het wil niet eens zeggen dat de waarschijnlijkheidsdichtheid van variabelen binnen aanwezige dynamiek een trend schept.

Zorg en voorbereiding is botweg niet hetzelfde als angst. Sterker nog, die eerste twee moeten variabelen in besluitvorming zijn. Die derde is juist risicofactor.
Het voornaamste punt wat ik wilde maken is dat de aanwezigheid van nucleaire wapens een belangrijke overweging binnen de NAVO / NAVO landen is om niet militair in te grijpen in Oekraïne. Ik kan me erg moeilijk voorstellen dat dit niet meespeelt in de overwegingen binnen de NAVO over de strategie t.a.v. Oekraïne.

Op het moment dat er vanuit NAVO militair wordt ingegrepen is deze dreiging vanuit Rusland toch zeer reeel? Of ziet de NAVO dat echt anders. Dit was de belangrijkste reden om naar een bron te vragen omdat dit voor mij toch wel een heel nieuw inzicht zou zijn hoe er binnen de NAVO over het Oekraïne conflict gedacht wordt.

Dat nucleaire wapens op dit moment volstrekt niet aan de orde zijn is mij ook wel helder. Maar de aanwezigheid heeft toch wel impact op hoe de NAVO nu handelt of beter niet handelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:50:
[...]
Die bovenste is wel duidelijk. Boven Kiev zie je wel verlichting van gebouwen trouwens (dus niet alles is donker), vooral die audio-stream is wel onwerkelijk met waarschuwingen.
Vind vooral die vliegtuigen die dan aan komen vliegen bizar klinken.

Of dat geluid als het luchtalarm afgaat en dan de kerkklok ineens gaat luiden (elk kwartier doet die).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
Caelorum schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:52:
[...]

Is een andere stad. Kiev is uitgestorven op de live cams. Lviv niet.
Klopt ik zie in Lviv wel flitsen en beschietingen. Ik zou verwachten dat als er echt paratroups landen in Kiev je toch iets van beschietingen zou zien, maar op dit moment zie ik op de livestreams niet. Ik volg overigens deze: YouTube: LIVE: Kyiv Ukraine [Multiple View Points] #Kiev #Kyiv #Ukraine

De enige reden overigens dat ik hem aan heb staan is om het fake news misschien iets te kunnen onderscheiden.

Dat alarm nu is wel beangstigend trouwens, ze hadden van tevoren trouwens ook gezegd dat als dat zou klinken het van start zou gaan (3 tonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]
[Twitter]

[Afbeelding]

[Twitter]
Is dus anti - air.. geen para's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook YouTube / Google draait aan de geldkraan:
YouTube heeft Russische media de mogelijkheid ontnomen om geld te verdienen met advertentie-inkomsten. Verwijzend naar sancties van de Europese Unie zegt YouTube dat het "de mogelijkheid van een aantal kanalen pauzeert om geld te verdienen op YouTube". Een van die kanalen is RT dat de naam heeft een propaganda-zender van de Russische regering te zijn.

Video's van deze media zullen ook minder vaak opduiken in de lijst met aanbevolen kanalen die YouTube-gebruikers te zien krijgen. RT en enkele andere kanalen zijn in Oekraïne helemaal niet meer te zien. De Oekraïense regering had dat gevraagd.

Rusland verdiende in 2017 en 2018 met 26 YouTube-kanalen tussen de 7 miljoen en 28 miljoen euro met advertenties, schrijft persbureau Reuters.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Caelorum schreef op Saturday 26 February 2022 @ 22:55:
[...]

Of dat geluid als het luchtalarm afgaat en dan de kerkklok ineens gaat luiden (elk kwartier doet die).
Ik had het geluid zacht gezet, en ineens hoor ik op vol volume een vliegtuig overkomen. Overigens is die stream nu kapot en is er testbeeld te zien. Internet van die camera down?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Narratief is een constructie van verhaallijn met / zonder prikkels voor verwerking conform doelstellingen. Wat we in context van huidige situatie veel zien zijn narratieven die hun ontwerp hebben in wat we accelerationisme noemen. Er zijn ook andere kaders van ontwerp, maar dit is op het moment (tevens in algemene zin Kremlin dynamiek) de meest voorkomende.

Het Nederlands kent geen effectief onderscheid in algemene linguïstiek zoals het Russisch of Engels. Denk bijvoorbeeld aan onderscheid in die talen tussen narrative, en storytelling.

Narrative = wat je construeert als verhaal voor effecten als normaliseren of verstoren, of informatie die je samenbrengt om mensen verhaal te laten scheppen. Denk bij dat laatste aan 80/20 toepassingen (80% van gepresenteerde informatie klopt, is echter zo opgezet dat de 20% subversie geconsumeerd wordt voor gedragseffecten).

Ja, binnen militair domein is het net als in IC, Internationale Betrekkingen of politiek een term. Binnen academia ook trouwens. Elders ook, bijvoorbeeld binnen PR en marketing. Dat maakt het soms wel wat frappant. Aan de ene kant kennen we het concept en de technieken, maar binnen kaders van economische activiteit kijken we er weinig van op. Daarbuiten is het onbekend, of zetten we het al snel weg als iets waar we niet erkennen dat het heel eenvoudig impact heeft.

Lulverhaal is absoluut van toepassing 8) Maar het enkel zo er naar kijken levert nogal wat beperkingen op voor erkenning bij hoe het ingezet kan worden, en het laat ons vrij laagdrempelig de impact ervan onderschatten.

Helaas is het in deze vroege 21e eeuw iets waar we wederom mee om moeten leren gaan. In de vorige eeuw was het na WOII best lang punt van studie buiten domein van economie, maar op gegeven moment zijn we het vergeten. Een goede leestip daarbij is al wat ouder, van de hand van een Nederlands-Amerikaans wetenschapper, Joost Meerloo: https://www.goodreads.com...6285-the-rape-of-the-mind

Binnen context zie de segmenten op die eerder genoemde leeslijst van Rivkin voor Voices of Defectors + Collapse of USSR: https://amandarivkin.word...uct-russian-reading-list/

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
beter verwoord erboven

[ Voor 96% gewijzigd door Ashilh op 26-02-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
Caelorum schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Die kerkklokken klinken zo lieflijk tegenover dat luchtalarm. Verschrikkelijk om daar nu in die stad te zijn en te vrezen voor wat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Brandalarm houdt op en nu duidelijk vliegtuigen te horen.
Op de YouTube live chat claimt men dat er raketten onderweg zijn die binnen kwartier neer gaan komen. Geluid is nu uitgevallen overigens op de stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Dit zijn goede aantallen. Ik weet niet hoe combat ready ze zijn, maar het zou een goede aanvulling op het leger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Ik had het geluid zacht gezet, en ineens hoor ik op vol volume een vliegtuig overkomen. Overigens is die stream nu kapot en is er testbeeld te zien. Internet van die camera down?
doet het hier nog wel: YouTube: LIVE: Kyiv Ukraine [Multiple View Points] #Kiev #Kyiv #Ukraine

maar geen idee of dat nog courant beeld is... nee nu ook voor mij kapot.

[ Voor 3% gewijzigd door Kek op 26-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ja, dat is gemeld door het Duitse ministerie van Verkeer:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:56:
[...]
Gebeurt vaker. Of de cam komt terug of een andere komt in de plaats. Audio zal ook wel naar een andere gaan switchen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Is gewoon een Nederlands woord, wat alleen bij ons eigenlijk vooral academisch gebruikt wordt. Zie https://depresenteerschoo...tekent-de-term-narratief/ In het Engels is het wel een allemans woord.
WAAROM IS DEZE TERM BELANGRIJK?
Politici, marketeers en andere influencers maken veelvuldig gebruik van narratieven om ideeën te verspreiden. De kracht van een narratief is dat je opvattingen, overtuigingen en overige informatie op een samenhangende manier kunt verpakken, waardoor de boodschap waarheidsgetrouw overkomt. Dat is misleidend: elk narratief is een constructie waar iemand bewust over nagedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Kek schreef op Saturday 26 February 2022 @ 22:57:
[...]

doet het hier nog wel: YouTube: LIVE: Kyiv Ukraine [Multiple View Points] #Kiev #Kyiv #Ukraine

maar geen idee of dat nog courant beeld is... nee nu ook voor mij kapot.
Nee, stream rechts in het midden is nu aan het herladen, die in het midden is nu ook zwart. Die links doet het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Streams in kiev vallen nu een voor een uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:03
De directe stream van Maiden square (Kviv) is er nog wel.
YouTube: 🔴 LIVE: War in Ukraine | View of Maidan square in #Kyiv, #War_in_Ukr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Nee, stream rechts in het midden is nu aan het herladen, die in het midden is nu ook zwart. Die links doet het nog wel.
Die in het midden staan nu één vakje naar onderen.
Ik ga hem zo uitzetten, voelt ergens heel fout dit aan te hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37

Het gaat er zo een keer van komen hoor…

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 26-02-2022 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Iris1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:55:
[...]
Klopt ik zie in Lviv wel flitsen en beschietingen.
Lijkt me eerder sneeuw en/of muggen vliegen (voor een camera met infrarood wat daar een zekere aantrekkingskracht op heeft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Dus omdat een land een sterker leger heeft laat je dit soort misdaden gaan?

Akkoord
Om het simplistisch en begrijpelijk uit te leggen :
Iets doen tegen Rusland is als Russisch roulette spelen met 5 kogels in een houder van 6.

Dit is een situatie waar je niet als een losgeslagen idioot met 2 gestrekte benen in vliegt.
Puur omdat niemand weet hoe Poetin kan of gaat reageren.
Het kan van zijn kant 1 groot blufpoker spel zijn en het kan voor het "echie" zijn

De enigste manier om daar achter te komen is daadwerkelijk ingrijpen.
Is het blufpoker : heb je geluk
Blijkt hij daadwerkelijk zijn vinger bij de knop te houden ? ... je hoeft je dan in ieder geval niet meer over het klimaat en het energie tekort zorgen te maken.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Die is inderdaad nog online, het blijft bizar die beschietingen en inslagen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Greek? Wat doe je daar dan nog?
Zaten in het oosten, misschien waren ze verrast en konden ze nergens heen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Is gewoon een Nederlands woord, wat alleen bij ons eigenlijk vooral academisch gebruikt wordt. Zie https://depresenteerschoo...tekent-de-term-narratief/ In het Engels is het wel een allemans woord.

[...]
In de volksmond noemen we een narratief een 'verkoop praatje'. Dat kan een compleet lul verhaal zijn tot en met 100% de waarheid als dat goed uit pakt om idee te verkopen. Vaak zie zie je dat er een eenzijdige selectie van feiten gebruikt wordt om een verhaal sterker te laten lijken.

De narratief van Rusland waarom ze de Oekraine aanvallen kan je echter in het vakje 100% lulverhaal stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
[...]

Havenstad toch? Is ws een schip met Griekse bemanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Er zitten nog best veel mensen daar die niet wegkomen. Voor wat voor redenen dan ook. En ja, ook mensen die besloten hebben te blijven.

Er zijn nog steeds ook Nederlanders daar bijvoorbeeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Mariupol heeft Griekse ancestry.. hele wijken zijn daar Grieks georienteerd.
Het theater in het centrum heeft volgens mij ook wel wat stijl invloeden.

[ Voor 38% gewijzigd door d0s op 26-02-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
gekkie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Lijkt me eerder sneeuw en/of muggen vliegen (voor een camera met infrarood wat daar een zekere aantrekkingskracht op heeft)
Nee die mugjes zie ik ook, maar net iets links van het midden bovenaan de stream zie je ook geregeld flitsen, het lijkt vooral op de grond te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 22:13

HugoBoss1985

Xenotech

Stating the obvious maar Griekenland is wél een NAVO land... (Ja, ik weet dat er niets in Griekenland gebeurd is, maar als dit klopt gaat het om Griekse burgers)

[ Voor 45% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-02-2022 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb twijfels over de echtheid en actualiteit van deze stream. Toen op de overige streams het luchtalarm ging bleef deze stil en toen op de overige streams het brandalarm ging bleef deze ook stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:05:
Stating the obvious maar Griekenland is wél een NAVO land...
Rusland heeft Griekenland (het land) niet aangevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

TheBrut3 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Ik heb twijfels over de echtheid en actualiteit van deze stream. Toen op de overige streams het luchtalarm ging bleef deze stil en toen op de overige streams het brandalarm ging bleef deze ook stil.
Is een replay volgens agenda-free TV idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
TheBrut3 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Vrij zeker dat die nep is. De eigenaar van die YouTube kanaal promoot van alles wat niks met deze situatie te maken heeft. Kijk maar eens naar zijn pinned comment in de chat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpionv
  • Laatst online: 22:48

scorpionv

This space for rent

Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Narratief is een constructie van verhaallijn met / zonder prikkels voor verwerking conform doelstellingen...
Bedankt voor je uitgebreide toelichting, ik heb serieus naar een dergelijke uitleg zitten zoeken, maar niet gevonden. Ik snap hem nu, het is een zorgvuldig geconstrueerd verhaal, om een bepaalde boodschap ongemerkt maar doelbewust over te brengen. Eigenlijk een verhaal om mensen mee te hersenspoelen. Ik ga zeker verder lezen in je leestips (y)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 22:13

HugoBoss1985

Xenotech

olafmol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Rusland heeft Griekenland (het land) niet aangevallen
Ik was je net een minuut voor met een edit, dat bedoelde ik namelijk ook niet (ik had het bericht goed gelezen en begrepen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Grieks dacht ik ook aan bemanning, maar wellicht kan het ook anders liggen als er blijkbaar Griekse enclaves zijn.

Zijn wel commerciële schepen beschoten en geraakt in eerdere beschietingen door Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* je gooit nu zelf olie op het vuur, we verwachten mensen zelfbeheersing tonen in het topic. Reageer constructief of maak een TR als je vind dat een post niet conform beleid is.

[ Voor 58% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Mariupol, dus kunnen wel matrozen zijn die vastzaten omdat Rusland de zee van azov had afgesloten.

/edit: had eerst door moeten scrollen.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2022 23:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nu persconferentie Von der Leyen: Press statement by EC President Ursula von der LEYEN on further measures to react to Russia’s invasion of Ukraine

https://audiovisual.ec.europa.eu/en/ebs/live/1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:02:
[...]

In de volksmond noemen we een narratief een 'verkoop praatje'. Dat kan een compleet lul verhaal zijn tot en met 100% de waarheid als dat goed uit pakt om idee te verkopen. Vaak zie zie je dat er een eenzijdige selectie van feiten gebruikt wordt om een verhaal sterker te laten lijken.

De narratief van Rusland waarom ze de Oekraine aanvallen kan je echter in het vakje 100% lulverhaal stoppen.
Inderdaad, en dat geldt voor elk “lulverhaal” wat ze ontwerpen en in omloop brengen voor specifieke targeting. Ooit was dit in beperkte zin onderdeel van wat psyops heet, meer kunst dan wat anders. Tegenwoordig is het toegepaste wetenschap en raamwerk binnen wat we cognitive warfare noemen.

Geen prettige verkenning.

Lang verhaal kort: helaas is lulverhaal eenvoudig effectief inzetbaar. Dusdanig dat mensen corresponderen aan de beoogde gedragseffecten.

Zie ook eerder bericht over 5e generatie oorlogsvoering 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:05:
Stating the obvious maar Griekenland is wél een NAVO land... (Ja, ik weet dat er niets in Griekenland gebeurd is, maar als dit klopt gaat het om Griekse burgers)
Tsja, maar het zijn Grieken welke in een land in oorlog bevinden.
Dat is wat anders dan een gerichte daad tegen Griekenland of middelen daarvan met doelberichte rade.

Dit is hoe hard het ook klinkt collateral damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Per Olexander Scherba on Twitter. Tweet not linked due to gore.
Terrible civilian losses today in Donetsk oblast as a result of RU shelling. 19 dead and 73 wounded. Stop shelling civilians, you bastards!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:07:
[...]

Tuurlijk joh. Weer een buzzword van de scheurkalender opgepikt?
Hij heeft toch gelijk?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee. Zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Iris1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:05:
[...]
Nee die mugjes zie ik ook, maar net iets links van het midden bovenaan de stream zie je ook geregeld flitsen, het lijkt vooral op de grond te gebeuren.
Kan van alles zijn, auto's op een weg die op een punt precies door bomen of tussen bebouwing door richting camera kunnen schijnen etc. Vooralsnog zie ik er betrekkelijk weinig in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sommige Russische banken gaan van SWIFT af zegt von der Leyen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
EU stekteltt officieel voor om bepaalde Russische banken van Swift te verbannen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

*knip* dit is niet wat je kan afleiden uit deze discussie, we verwachten zelfbeheersing in dit soort discussie. Maak in het vervolgt alleen een TR aan als je dit vind.

[ Voor 38% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:43 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

NATO was niet betrokken. Wel US, UK en Rusland.
Pagina: 1 ... 12 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid