Maar wel een verbond van lidstaten met elk een militaire capaciteit, niet alles hoeft natuurlijk perse via de NATO. Het heeft wellicht een klein risico dat als je niet leden helpt, die niet leden daarna ook niet lid zouden willen worden, want ze worden toch wel geholpen. Maar goed zou ook prima kunnen dat ze dan juist de meerwaarde zien, dus betrekkelijk irrelevant om mee te wegen.Apache4u schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:55:
[...]
EU is toch geen militair bondgenootschap? Of zijn er ook afspraken gemaakt over een aanval op 1 lidstaat? Wat dat betreft had UA gerust kunnen zeggen niet bij NAVO te gaan om vervolgens de EU te joinen.
waarom zou hij zon filmpje opnemen dan? lijkt me toch niet echt?KrazyJay schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:00:
[...]
ALS het waar is en niet fake:
https://twitter.com/standwith_ua/status/1497659366945832965
Kadyrov: "We are shocked, Don, that the Ukrainians have so many weapons, Don, and we now have no desire to fight against Ukraine, Don."
[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 26-02-2022 21:04 ]
Playstation 5
Haha dat vertelde hij erna idd. Deze zouden naar Estland gaan maar worden nu aan Oekraïne gedoneerd.gekkie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Dat zijn niet die Estland wil gaan leveren, die ze had overgekocht van de Finnen, die ze hadden overgekocht van Duitsland, die kwamen uit de DDR ?
Precies, Rusland kan niet ineens alle troepen de grens oversturen. Is ook echt niet meer slagkracht wat sommige denken, eerder ben je dan zwakker en loop je elkaar in de weg en gevaarlijk geconcentreerd bij elkaar. Plus bevoorrading moet flink opgeschaald worden wat er niet is.-AzErTy- schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Als de voorbije dagen voor mij iets duidelijk gemaakt hebben is dat het materieel van Rusland echt niet zo geavanceerd is. Het moreel van de troepen van Rusland niet bijster hoog ligt.
Oekraïne over extreem gemotiveerd leger beschikt dat enkel kogels en modern materieel mist. Laat dat net hetgeen zijn dat Duitsland, Nederland, Polen, België etc beloofd hebben de komende uren, dagen te sturen.
Met hetgeen DE en NL aan antitank wapens toegezegd hebben zou ik toch echt schrik krijgen naar te verwachten verliezen hoor als RU zijnde.
Bovendien zijn de aangehaalde aantallen troepen voor gans RU extreem enthousiast gesteld. Ze kunnen onmogelijk al die troepen inzetten/verplaatsen laat staan op korte termijn van genoeg logistiek proviand etc voorzien om een betekenisvolle rol te spelen. Terwijl Oekraine zijn volledige leger kan inzetten en een burgerbevolking heeft die toch echt redelijk gemotiveerd lijkt te zijn.
Beste scenario voor Putin lijkt me nog steeds Donestk, Luhansk pakken de Krim Marioepol en dan dan aan de Djnepr gaan kamperen en hopen op een staakt het vuren met aanvaardbare voorwaarden.
Vanuit west oekraine oprukken richting o.a. kiev ?honey schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:30:
Als er overal Russen zitten, Kiev omsingelen, hoe krijgen ze in godsnaam de wapens bij de soldaten van Ukraine? Het zou toch erg vervelend zijn als de Russen gaan schieten met onze wapens.
Ik neem aan dat ze er niet heen kunnen vliegen?
Voor het grootste deel lijkt er in de rest van het land relatief weinig aan de hand en met zowel anti-tank als anti-air moet je zo'n konvooi aardig kunnen beschermen richting kiev, maar het zal wel langer duren dan even in Kiev landen ja.
Eens. Nu wel reports van o.a. Jerusalem Post en het Oekraïense MinDef, alhoewel laatsgenoemde natuurlijk niet op haar blauwe ogen is te 'vertrouwen'.RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Illia is wel erg enthousiast in het doorgeven van goed nieuws, dus ik hoop dat we nog een onafhankelijke bevestiging krijgen. Zou goed nieuws zijn.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Een US RQ-4 drone (https://nl.m.wikipedia.or..._Grumman_RQ-4_Global_Hawk) die rondjes vliegt boven de zwarte zee ten zuiden van Oekraine en Rusland. Is eerder opgestegen vanaf Sicilië.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jRXoj0YFbhFVOCl9bLpSgeZo.jpg?f=user_large)
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Turkije is weer onderweg met militair spul:
https://www.flightradar24.com/TUAF605/2af3cdde
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
ps, is dit niet zijn (dode) mattie?KrazyJay schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Kadyrov: "We are shocked, Don, that the Ukrainians have so many weapons, Don, and we now have no desire to fight against Ukraine, Don."
https://twitter.com/IAPon...1ec-9275-4a5d9c69a646%2F0
Ja hoor, iets van de rotor of turbine beschadigen is genoeg. Hetzelfde voor de BMP achtige IFV waar de russen in rond rijden. Ze hoeven niet uit elkaar te spatten, als ze maar buiten dienst raken. En dat lukt met dit materieel prima. Daarnaast ook prima om de logistieke diensten die er achteraan rijden en waarvan we er al genoeg hebben zien branden aan vlarden te schieten.k995 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:03:
[...]
Moderne gevechtshelicopters zijn hierop voorbereid hoor. Zeer zeker nuttig maar ingecalculeerd door de russen.
Alle kleine beetjes helpen maar zoiets keert een oorlog niet.
[ Voor 11% gewijzigd door HaterFrame op 26-02-2022 21:12 ]
I am the great Cornholio!
Maybe, maar grenst direct aan Rusland met duizenden kilometers aan grensgebied. Toch geopolitiek gezien net wat anders dan Nederland of België
Navo heeft dat nooit gedaan.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:41:
Hier werd al eerder gepost (met een uitgebreide opsomming) hoeveel grondstoffen Ukraïne wel niet heeft, o.a. gas.
Is dat niet een extra excuus/reden voor ons (de NAVO) om militair in te grijpen?
Dat was de VS die op vrijwillige basis hulp vroeg van bondgenoten.
Dat beide in de NAVO zitten, wil niet zeggen dat het navo missies waren.
Weer? Wat zijn ze aan het doen dan?TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:07:
⚡️Russian artillery fire has struck Kyiv's children's cancer hospital Okhmadyt, killing one child and wounding two, along with two adults, TSN reported.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 26 februari 2022
Eyewitnesses reported that the city is under fire from multiple-launch rocket systems.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Op mobiel werkt de link (bij mij niet). Maar Turkije is bezig met het evacueren van Turken uit Oekraïne, dus mogelijk dat de vliegtuigen leeg heen vliegen en vol terug vliegen.TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:07:
EU DNS: 86.54.11.100
Drones leveren richting Polen voor Oekraïne, denk ik?
Dat niet iedereen Poetin's rhetoriek voor zoete koek slikt geloof ik graag. De vraag is meer in hoeverre de bevolking niet dom, achtergesteld is. Want als dat voor iedereen zou gelden, zou je geen politieagenten hebben die demonstranten zonder reden oppakken. Dan zouden ze met een bos bloemen komen. Poetin gokte denk ik op een snelle operatie. Dat plan is voorlopig faliekant mislukt. De VS zei dat Oekraïne binnen 4 dagen zou vallen. Morgen begint dag 4, we zullen het zien, ik heb voorlopig nog hoop.psychodude schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:59:
Putin lijkt hier toch echt gewoon zijn kaarten richting zijn volk overspeeld te hebben. En des te langer dit voortduurt, des te groter de weerstand onder het eigen volk vermoedelijk ook zal komen. De bevolking daar is niet dom. Ook niet achtergesteld. Ze leven mogelijk wel niet in een moderne democratie, maar hebben wel toegang tot veel van dezelfde online media als ons. En weten dan ook dondersgoed wat er gaande is.
Ik begrijp dit donders goed! Je wilt te allen tijden weten wie er je land binnenkomt. Ik wil geen angst zaaien maar hier kan van alles tussen zitten, ook terroristen en criminelen. Nou is de kans dat een vrouw of kind een terrorist of crimineel is statistisch gezien zeer, zeer laag (zeker gezien er onder Oekraïners geen motief lijkt te zijn), maar toch. Er kunnen ook etnische Russen tussen zitten, met minder frisse bedoelingen. Eigenlijk is het een keuze tussen twee kwaden. Hopelijk heeft men genoeg proviand.-AzErTy- schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:59:
Ik begrijp niet goed waarom Polen niet gewoon de grens fatsoenlijk opent als je de berichten bekijkt op alle grote media-sites over files van +40 km aan de grens in temperaturen die 's nachts onder het vriespunt gaan?
Op een moment als deze zou je toch verwachten dat het humanitaire primeert over bureaucratie?
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Lijkt toch niet helemaal lekker en gaat retour, NATO009 onderweg vanuit Turkije ter vervanging.jadjong schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:49:
Iets luchtigs tussendoor om de stress een beetje omlaag te halen:
[Afbeelding]
NATO003 moet zijn GPS opnieuw calibreren.
Zeg zelf, ophalen Turkse burgers snap ik en zou publiekelijk geroepen kunnen worden, maar op dit moment ook openlijk zeggen dat ie drones en dus steun biedt?
Denk dat het van beide wat is.
Denk dat het van beide wat is.
DeepfakeStylze schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:04:
[...]
waarom zou hij zon filmpje opnemen dan? lijkt me toch niet echt?
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit is blijkbaar de originele bron: https://twitter.com/Armed...gpbJH9FFea2O1ppUtjnQ&s=19Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:06:
[...]
Eens. Nu wel reports van o.a. Jerusalem Post en het Oekraïense MinDef, alhoewel laatsgenoemde natuurlijk niet op haar blauwe ogen is te 'vertrouwen'.
Dat maakt het iets beter, want officiële bron. Die gaan dat waarschijnlijk niet roepen als het niet klopt want als die man gewoon weer opduikt dan staan ze in hun hemd. En zoiets is natuurlijk gemakkelijk te ontkrachten.
Hopelijk snel bevestiging uit niet Oekraiense kringen.
Zelden of nooit, er is altijd een pad van communicatie. Van backchannel tot kader en alles ertussen. Delegatie, third party, lijnen van communicatie zijn er altijd.Bundin schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Is dat bij conflicten niet vaker het geval?
Daarom dat die eerste ronde van overleg resulteerde in de mate van verwarring die er aan onze zijde was. Het idee van breuk in overleg, prima. Het idee van breuk tussen afvaardiging en eigen structuren? Ongekend.
Dat eerste is vrij standaard. Daar is prima mee om te gaan. Dat laatste, ieder gesprek is signaal. Op zijn minst om verbinding te houden.Of misschien: de delegatie is simpelweg niet op de hoogte van de plannen en dat is precies de bedoeling, dus ieder gesprek is wat betreft inhoud weinig relevant?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hoop je dan op het verder mislukken van Poetin's plan en dus geen capitulatie van Kiev/Oekraïne? Of juist wel? Komt wellicht over als een rare vraag, maar ik denk wel erg relevant als je het totaalplaatje in ogenschouw neemt (burgerslachtoffers, eventuele Syrische praktijken, etc.).Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:17:
Dat niet iedereen Poetin's rhetoriek voor zoete koek slikt geloof ik graag. De vraag is meer in hoeverre de bevolking niet dom, achtergesteld is. Want als dat voor iedereen zou gelden, zou je geen politieagenten hebben die demonstranten zonder reden oppakken. Dan zouden ze met een bos bloemen komen. Poetin gokte denk ik op een snelle operatie. Dat plan is voorlopig faliekant mislukt. De VS zei dat Oekraïne binnen 4 dagen zou vallen. Morgen begint dag 4, we zullen het zien, ik heb voorlopig nog hoop.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dit is iig wat hij daadwerkelijk zegt in het filmpje. Maar ik vraag me af of het niet gewoon nep is.KrazyJay schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Magomed Tushayev, one of Ramzan Kadyrov’s top warlords, has been killed in action in Hostomel.
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 26 februari 2022
🇺🇦Ukraine’s elite Alpha Group is reportedly fighting Chechens in the airfield. pic.twitter.com/bPHgBPK8sL
Uiteraard snap ik dit maar zelfs dan kan je het "beter" oplossen en gewoon verkeer afleiden naar een daar voor voorzien gebied/kamp desnoods onder begeleiding van leger etc en je checks daar gaan doen.Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:17:
[...]
Ik begrijp dit donders goed! Je wilt te allen tijden weten wie er je land binnenkomt. Ik wil geen angst zaaien maar hier kan van alles tussen zitten, ook terroristen en criminelen. Nou is de kans dat een vrouw of kind een terrorist of crimineel is statistisch gezien zeer, zeer laag (zeker gezien er onder Oekraïners geen motief lijkt te zijn), maar toch. Er kunnen ook etnische Russen tussen zitten, met minder frisse bedoelingen. Eigenlijk is het een keuze tussen twee kwaden. Hopelijk heeft men genoeg proviand.
Trouwens angst voor terroristen? Iemand die terreur wilt plegen doet dit toch en wacht niet toevallig tot nu om de grens gaan over te steken maar dat is misschien iets te off-topic hier.
Maar zoals sommigen hierboven aangaven is Polen waarschijnlijk niet zo het probleem maar Oekraïne zelf met hun wet ivbm mannen tussen 18-60.
God does not play dice
Misschien heb ik het gemist maar is er nu 100% bevestiging dat de Chechens tegen UA aan het vechten zijn?
Ik dacht dat die lui een hekel aan Rusland / Putin hadden.
[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-02-2022 21:25 ]
Tja vind het niet zo boeiend waar n=1 op hoopt maar OK. Waar ik hoop is terugtrekking van Rusland, publieke excuses, en eerlijke, democratische verkiezingen in Rusland, ... helaas momenteel onrealistisch. Maar misschien dat Oekraïne voldoende de angel eruit kan halen, en de vijand dusdanig kan demotiveren, meer en de goede wapens verkrijgt, en dat Rusland onder internationale en/of nationale druk toch eieren voor het geld kiest. Dat is eerder gebeurt in korte oorlogen! Echt, het kan.Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:20:
[...]
Hoop je dan op het verder mislukken van Poetin's plan en dus geen capitulatie van Kiev/Oekraïne? Of juist wel? Komt wellicht over als een rare vraag, maar ik denk wel erg relevant als je het totaalplaatje in ogenschouw neemt (burgerslachtoffers, eventuele Syrische praktijken, etc.).
Deze hele NATO-deployment aan de oost-grens zal wel een hoop nuttige info verschaffen voor de NATO, qua oefenen is het bij mijn weten in Europa nog nooit zo grootschalig geweest aan die hele lange nieuwe oost grens (om niet al te veel gekke dingen te veroorzaken).
*knip* dit was juist een vraag, een bronvermelding vragen voor een vraag is niet relevant.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:23:
Misschien heb ik het gemist maar is er nu 100% bevestiging dat de Chechens tegen UA aan het vechten zijn?
Laatste bericht was dat ze juist niet wilden vechten.
[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 01:27 ]
dat gaat voorlopig echt niet gebeuren en zie poetin dat ook never nooit niet doen. hij heeft pas 50 % (zeggen ze bij cnn) van zijn troepen daar aan de grens ingezet. en zelfs dat is nog lang niet het hele russische leger. Ze beginnen nu pas ook met de zwaardere wapens, ik hoop wel op onderhandelingen in de komende dagen misschien dat hij wel iets milder daarbij is.Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Tja vind het niet zo boeiend waar n=1 op hoopt maar OK. Waar ik hoop is terugtrekking van Rusland, publieke excuses, en eerlijke, democratische verkiezingen in Rusland, ... helaas momenteel onrealistisch. Maar misschien dat Oekraïne voldoende de angel eruit kan halen, en de vijand dusdanig kan demotiveren, meer en de goede wapens verkrijgt, en dat Rusland onder internationale en/of nationale druk toch eieren voor het geld kiest. Dat is eerder gebeurt in korte oorlogen! Echt, het kan.
Playstation 5
Zeker, toch zie ik de EU dan wel direct reageren. Daarbij, die Finnen hebben in het verleden ook niet onverdienstelijk tegen de Russen gevochten.Vipertje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Maybe, maar grenst direct aan Rusland met duizenden kilometers aan grensgebied. Toch geopolitiek gezien net wat anders dan Nederland of België
Nouja, ik reageer alleen maar "met deze vraag" omdat hier berichten binnen komen m.b.t. Tsjetsjeense Warlords en over het onderschatten van UA door de Tsjetsjenen.MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Heb je ook een bron? IPV 'ik stel alleen maar vragen'?
Als er in Ukraïne een Tjetsjeense Warlord is gedood dan is mijn vraag dus beantwoord... vandaar de vraag
Ik heb geen bron, maar vandaar dus de vraag... en ik had al ergens eerder gelezen dat er inderdaad Tsjetsjenen door Putin "verzocht" waren om tegen UA te gaan vechten.
[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-02-2022 21:34 ]
*knip* er wordt gevraagd naar een bron, dit voegt niets toe.MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:25:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 26-02-2022 21:36 ]
Rusland heeft zeker nog niet het hele leger ingezet. Ik denk dat 50% misschien zelfs al optimistisch is. Maar Rusland kan ook niet iedereen inzetten en al het materiaal naar Oekraïne verplaatsen. Oekraïne kan wel al het materiaal inzetten.Stylze schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:27:
[...]
dat gaat voorlopig echt niet gebeuren en zie poetin dat ook never nooit niet doen. hij heeft pas 50 % (zeggen ze bij cnn) van zijn troepen daar aan de grens ingezet. en zelfs dat is nog lang niet het hele russische leger. Ze beginnen nu pas ook met de zwaardere wapens, ik hoop wel op onderhandelingen in de komende dagen misschien dat hij wel iets milder daarbij is.
[s]Mis ik iets of ben je op het verkeerde tabblad[/s
Ik kan niet zelf verwijderen
[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 26-02-2022 21:32 ]
Op plekken waar bruggen op de grens tussen Belarus en Oekraïne liggen worden nu ook actief de bruggen opgeblazen:
Ook alle rail verbindingen zijn blijkbaar al opgeblazen:
Imagery via @planet shows the collapsed Kamaryn Slavutych Border Crossing Bridge at the Ukraine and Belarus border here. pic.twitter.com/7gP5ffjgPT
— Aurora Intel (@AuroraIntel) 26 februari 2022
⚡️Ukrzaliznytsia: All rail links to Russia destroyed.
The state rail service announced that all railway tracks from Russia to Ukraine have been blown up by Ukraine’s armed forces.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wordt wat lastiger gemaakt voor de Russen om hun troepen te bevoorraden. Best een slimme zet.YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:32:
Op plekken waar bruggen op de grens tussen Belarus en Oekraïne liggen worden nu ook de bruggen opgeblazen:
[Embed]
[Embed]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Verkeerde tab inderdaad.Vorkie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:31:
[...]
[s]Mis ik iets of ben je op het verkeerde tabblad[/s
Ik kan niet zelf verwijderen
On-topic maar weer, mijn excuus.
Die niet wilde vechten waren de Kazachstanen.MikeyMan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Dat kan je wel stellen ja. Zie bijvoorbeeld dit Reuters artikel. Los van de vermeende dood van de hiervoor genoemde generaal, heb ik nu al 10+ verschillende video's, foto's en andere tweets gezien over Tsjetsjeense presence in Oekraïne. Denk aan opgehangen vlaggen, tweets van UA MinDef, Kyiv Independent, en wat random foto's.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:23:
Misschien symbolisch op het moment omdat EU-lidmaatschap hetzelfde is als Artikel 5 triggeren van de Navo, maar toch een signaal van betrokkenheid.
BREAKING: Poland endorses an express path for Ukraine's European Union membership
— Samuel Ramani (@SamRamani2) 26 februari 2022
Verwijderd
KrazyJay schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Deleted the Kadyrov video. People say his quote was taken out of context.
— Thomas van Linge (@ThomasVLinge) 26 februari 2022
Another reminder to be careful with what we hear and see...
Een mooi signaal. Maar ik denk niet dat Oekraïne enigszins aan de regels van de EU voldoet op dit moment.KrazyJay schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:35:
Misschien symbolisch op het moment omdat EU-lidmaatschap hetzelfde is als Artikel 5 triggeren van de Navo, maar toch een signaal van betrokkenheid.
[Twitter]
Er komen berichten dat de opmars vanuit het oosten is gestopt.
https://twitter.com/nexta...1ec-b874-36d65ff8d4f0%2F0
https://twitter.com/nexta...1ec-b874-36d65ff8d4f0%2F0
Deputy Minister of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine Anton Gerashchenko declares that the Armed Forces of #Ukraine actually stopped the advance of the enemy from the East.
⚡️Russian artillery fire has struck Kyiv's children's cancer hospital Okhmadyt, killing one child and wounding two, along with two adults, TSN reported.
Eyewitnesses reported that the city is under fire from multiple-launch rocket systems.
Hoeveel van deze berichten moeten we nog zien voordat we als EU ingrijpen?
Wat verwacht je? Dat EU oorlog verklaart tegen Rusland?Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:39:
[Twitter]
Russia launched violent attack on Kharkiv city https://t.co/SEvEj2awv8 pic.twitter.com/g8h34ngMjT
— Liveuamap (@Liveuamap) 26 februari 2022
:strip_exif()/f/image/JJUltcJnJWpbCwEDt9R42Nhs.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: ЗАЯВЛЕНИЕ ПРАВИТЕЛЬСТВА ЧЕЧЕНСКОЙ РЕСПУБЛИКИ ИЧКЕРИЯ. Председатель п...
dat is wel ballen hebben, kan het alleen niet verstaan of het ook echt zo is.
Ik kom er wel dichterbij ja. Als EU iig zeggen: we gaan Ukraïne verdedigen, we hebben geen interesse de Russische grens over te steken.Stroopwafels schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Wat verwacht je? Dat EU oorlog verklaart tegen Rusland?
Ga terug naar je hol.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Veel te handelen zal er met die landen voorlopig toch niet inzitten, veel meerwaarde lijken ze voorlopig niet te hebben, al blijft alle destructie uiteraard zonde. (en wellicht later nog lastig afhankelijk van hoeveel eigen achterland er nog achter ligt uiteraard).YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:32:
Op plekken waar bruggen op de grens tussen Belarus en Oekraïne liggen worden nu ook actief de bruggen opgeblazen:
[Embed]
[Embed]
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 26-02-2022 21:43 ]
Waarom balen, zoals ik het lees willen ze ukranie helpen.Mektheb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:40:
[Afbeelding]
YouTube: ЗАЯВЛЕНИЕ ПРАВИТЕЛЬСТВА ЧЕЧЕНСКОЙ РЕСПУБЛИКИ ИЧКЕРИЯ. Председатель п...
dat is wel ballen hebben, kan het alleen niet verstaan of het ook echt zo is.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Indirect hebben diverse lidstaten ingegrepen: sancties, en inmiddels ook wapenleveranties. Intel deed in ieder de geval de VS eerder al, nog voor de oorlog was begonnen. We take care of our people.Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:39:
[Twitter]
baLLen dubbel L niet balenXtr3me4me schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:42:
[...]
Waarom balen, zoals ik het lees willen ze ukranie helpen.
Lees de quote waar je op reageert nog een keer.Xtr3me4me schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:42:
[...]
I have no special talent. I am only passionately curious.
As we near the end of day three of #Russia's invasion of Ukraine, here are the civilian casualties, according to #Ukraine's Ministry of Health. #UkraineUnderAttack pic.twitter.com/GPed8vsOCa
— Matt Bradley (@MattMcBradley) 26 februari 2022
:strip_exif()/f/image/0N0mz3rIobvpykfFUKlBCWeJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Confirmed: #Sumy is under #Ukraine's full control. #Ukrainian forces supported by local volunteers pushing #Russians away from the city | EMPR #RussiaUkraineWar #russianinvasion
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 26 februari 2022
Aanvulling op Sumy. Bevolking speelt dus ook daar een grote rol. Bemoedigend. Слава Україні
Naja als ze echt willen helpen en militair gezien, dan is dat als klein k landje stukje tegen over Rusland best ballen tonen.Xtr3me4me schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:42:
[...]
Bijzonder als dit klopt
Financial director for Gazprom, Russia's state owned gas/energy company and largest company in Russia by revenue, found dead by suicide in St Petersubrg.
https://47news.ru/articles/208119/
Financial director for Gazprom, Russia's state owned gas/energy company and largest company in Russia by revenue, found dead by suicide in St Petersubrg.
Ik ga zo maar eens ophouden met posten, niet bevordelijk voor de nachtrustJedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:17:
Een Twitter handle die ik (na enkele dagen volgen) wél vertrouw, Illia Ponomarenko, meldt zojuist dat Marioepol omsingeld wordt. Dat zou betekenen dat het gehele Zee van Azov kustgebied (bijna) in handen is van de Russen en dat er dus sprake is van een landbrug met het Krim schiereiland. Visuele weergave in dit Reuters blog. Er waren ook al sighting van tanks onderweg naar Zaporizja. Ik weet niet of Odessa al officieel is gecapituleerd/veroverd, maar het gaat wel snel momenteel in het zuiden.
Maar om nog even terug te komen op wat ik met deze post bedoelde, deze duiding van geverifieerd Twitteraar en geopolitiek expert Horowitz vat e.e.a. goed samen. Het zuiden van UA begint wel degelijk steeds sneller in Russische handen te vallen ten opzichte van een relatief dapper stand houdend Noorden en Oosten.
I want to caution that, although Ukrainian forces are holding far better than I think Putin expected, Moscow is still making progress in the south, and could link up Donbass with Crimea soon, and push deeper inside central #Ukraine
— Michael A. Horowitz (@michaelh992) 26 februari 2022
Ja, de EU of als NAVO. Zoals vandaag al eerder aangegeven, werd er in Servië al veel eerder ingegrepen.Stroopwafels schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Ahhh oops sorry
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat de steun van de VS erg uitgebreid is. Het feit dat de Russen nog steeds geen overwicht in de lucht hebben en de indruk dat Oekraïne de Russen steeds een stap voor lijken te zijn duidt op jasmming en intel op grote schaal.Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:42:
[...]
Indirect hebben diverse lidstaten ingegrepen: sancties, en inmiddels ook wapenleveranties. Intel deed in ieder de geval de VS eerder al, nog voor de oorlog was begonnen. We take care of our people.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Bron is (trivially) gekleurd maar schijnt ook op CNN gerapporteerd te worden.
Het is te triest voor woorden dat we de tel kwijtraken bij het aantal oorlogsmisdaden.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Lees: "Hij stelde erg vervelende vragen en is een 'handje geholpen' door Putin's kliek"DiscoNootje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:44:
Bijzonder als dit klopt
nope
Precies. Te triest!BeefHazard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:47:
[Twitter]
Bron is (trivially) gekleurd maar schijnt ook op CNN gerapporteerd te worden.
Het is te triest voor woorden dat we de tel kwijtraken bij het aantal oorlogsmisdaden.
Dat zijn nogal wat aannames …Zewatanejo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat de steun van de VS erg uitgebreid is. Het feit dat de Russen nog steeds geen overwicht in de lucht hebben en de indruk dat Oekraïne de Russen steeds een stap voor lijken te zijn duidt op jasmming en intel op grote schaal.
Samen is dat iets wat wel heel makkelijk als opzetje genomen kan worden.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik haal het aluminium hoedje maar vast tevoorschijn.DiscoNootje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:44:
Bijzonder als dit klopt
Als het klopt kan dit mogelijk de eerste van een reeks van ‘hartaanvallen’ en ‘zelfmoorden’ worden.DiscoNootje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:44:
Bijzonder als dit klopt
Het is niet een moment waarop Putin enig tegengeluid zal dulden.
PSN
Het is natuurlijk nog maar dag 3. Je moet je realiseren dat het keren tegen de eigen overheid, in wat voor land dan ook, niet zomaar van de één op andere dag gebeurd maar doorgaans een meer geleidelijk proces is. En hierin een combinatie van factoren de druppel zal zijn voor de mensen.Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:17:
Dat niet iedereen Poetin's rhetoriek voor zoete koek slikt geloof ik graag. De vraag is meer in hoeverre de bevolking niet dom, achtergesteld is. Want als dat voor iedereen zou gelden, zou je geen politieagenten hebben die demonstranten zonder reden oppakken. Dan zouden ze met een bos bloemen komen. Poetin gokte denk ik op een snelle operatie. Dat plan is voorlopig faliekant mislukt. De VS zei dat Oekraïne binnen 4 dagen zou vallen. Morgen begint dag 4, we zullen het zien, ik heb voorlopig nog hoop.
Voor een deel van de bevolking is dit nu de invasie in Oekraïne, Rusland als aggressor. Voor een bijkomend deel zal dit heel goed de inzet van hun kinderen in deze zinloze oorlog kunnen zijn. Of het geweld van de politie en overheid tegen de eigen bevolking bij deze protesten. Of de pijn in de portemonnee door de wereldwijd breed gedragen sancties.
Is niet nodig. Militair ingrijpen kan ook door een no-fly zone in te stellen en te handhaven boven Oekraine. Zou wel verstandig zijn om Donetsk en Loegansk te vermijden lijkt me.Stroopwafels schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Zojuist waren er enkele tweakers die suggereerden dat Oekraine een EU lidmaatschap zou moeten krijgen, maar dat is een ronduit idioot idee. Oekraime is bestuurlijk niet volwassen genoeg, er is teveel corruptie en je moet je afvragen of je een land in deze toestand vrije toegang tot de Europese markt moet geven. Navo lidmaatschap of een andere formele verhouding met de navo zou een beter idee zijn imo.
Zou me niet verbazen. Covering up. In het artikel staat dat een andere topman van Gazprom een maand geleden ook al "zelfmoord" had gepleegd. Als je er een briefje bijlegt is het blijkbaar goed... jeez...bloody schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Lees: "Hij stelde erg vervelende vragen en is een 'handje geholpen' door Putin's kliek"
https://47news.ru/articles/206807/
Zeer uitgebreide intel is natuurlijk wel het handelsmerk van de VS. Die Northrop drones hangen niet boven de Zwarte Zee om een beetje mooi te zijn. Lijkt mij een given dat de VS de Oekraïners een flinke hand helpen om de vijand stappen voor te blijven.Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:48:
[...]
Dat zijn nogal wat aannames …
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Er is sowieso weinig berichtgeving uit die hoek, ligt het aan mij of richt de westerse media zich vooral op Kiev?Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:00:
Volnovakha zou nu ook bezet zijn door de Russen en ze zouden op weg zijn naar Zaporizhzhia. Zuid-Oosten van UA. Als ze dan ook nog Odessa hebben, wordt het net behoorlijk gesloten.
Periodiek fenomeen aldaar. Zie “uit het raam vallen”.YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Als het klopt kan dit mogelijk de eerste van een reeks van ‘hartaanvallen’ en ‘zelfmoorden’ worden.
Het is niet een moment waarop Putin enig tegengeluid zal dulden.
Laagdrempelig ja. Verbindingen, toestemming, middelen. Plus, het is op allerlei manieren tot symbool gemaakt.XWB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Er is sowieso weinig berichtgeving uit die hoek, ligt het aan mij of richt de westerse media zich vooral op Kiev?
Een no-fly zone moet je vervolgens ook handhaven. De EU/NATO die Russische vliegtuigen gaat neerhalen boven Oekraïne. Dan heb je toch ook WW3?Nieknikey schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Is niet nodig. Militair ingrijpen kan ook door een no-fly zone in te stellen en te handhaven boven Oekraine. Zou wel verstandig zijn om Donetsk en Loegansk te vermijden lijkt me.
Ach ja zelfmoord is meestal met twee kogels in je lijf en dan uit het raam springen, leuke Russische traditie.Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Periodiek fenomeen aldaar. Zie “uit het raam vallen”.
PSN: Alvanosa
Wij zien de "intellectuelen" uit de steden. De overige 98% van de Russen zijn als ik het her en der lees compleet disconnected van de rest van de wereld. Las een interview met de moeder van een Russische krijgsgevangene, zij vertelde over de oorlog "we weten niets, ook niet van politiek, we hebben hier honger en zijn gewoon bezig met overleven" (mijn samenvatting)..psychodude schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Het is natuurlijk nog maar dag 3. Je moet je realiseren dat het keren tegen de eigen overheid, in wat voor land dan ook, niet zomaar van de één op andere dag gebeurd maar doorgaans een meer geleidelijk proces is. En hierin een combinatie van factoren de druppel zal zijn voor de mensen.
Voor een deel van de bevolking is dit nu de invasie in Oekraïne, Rusland als aggressor. Voor een bijkomend deel zal dit heel goed de inzet van hun kinderen in deze zinloze oorlog kunnen zijn. Of het geweld van de politie en overheid tegen de eigen bevolking bij deze protesten. Of de pijn in de portemonnee door de wereldwijd breed gedragen sancties.
Bron: https://www.bbc.com/russian/features-60534697
In Kiev gaat het luchtalarm weer af.
Bron:
Bron:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
‘Defenestration’Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Periodiek fenomeen aldaar. Zie “uit het raam vallen”.
PSN
Indien die verbindingen er zijn, dan niet via die wegen, of voor die doeleinden. Veel te laagdrempelig in kaart te brengen en dan in PR te gebruiken.BeefHazard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Zeer uitgebreide intel is natuurlijk wel het handelsmerk van de VS. Die Northrop drones hangen niet boven de Zwarte Zee om een beetje mooi te zijn. Lijkt mij een given dat de VS de Oekraïners een flinke hand helpen om de vijand stappen voor te blijven.
Dat een NAVO tot in detail alles in de gaten houdt, absoluut. En hoe hard ook om op te merken, al dit is voor de lidstaten ook een enorme test bij alle verplaatsingen, inzet en bewegingen.
Wat een perfecte samenvatting..Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Laagdrempelig ja. Verbindingen, toestemming, middelen. Plus, het is op allerlei manieren tot symbool gemaakt.
Kan mij iets herinneren dat Zelensky heeft gevraagd om niks te delen
Kadyrov is een Rus en adviseur van Putin.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:23:
Servië? Dat micro staatje zonder nukes of enige betekenis in welke zin dan ook?Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Ja, de EU of als NAVO. Zoals vandaag al eerder aangegeven, werd er in Servië al veel eerder ingegrepen.
Waarom zou dat enigszins vergelijkbaar zijn?
Dat is denk ik ook een grote fout die Putin gemaakt heeft, hij is ervan uitgegaan dat Zelenskyy zoals bijna elke politicus voor zichzelf zou kiezen en zou vluchten, Maar hij staat er nog en vecht mee en dit helpt zeker weten bij de wil van het volk om door te vechten. Ik zou niet snel een andere leider kunnen bedenken die hetzelfde zou doen.downtime schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:35:
[...]
Ik snap het wel. Zelensky was tot zijn verkiezingen "maar" een TV-komiek die toevallig president is geworden. Er waren wel meer mensen die Zelensky niet serieus namen.
Wat ontzettend naargeestig. Zo’n donkere stad met dat gierende luchtalarm.
De wijze van overlijden geeft saillant vaak inzage in netwerken, deelname, loyaliteit, conflict e.d.Alvanosa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:55:
[...]
Ach ja zelfmoord is meestal met twee kogels in je lijf en dan uit het raam springen, leuke Russische traditie.
Serieus, wie een beetje de verkenning aangaat schrikt al snel van de rauwe realiteit van autoritarisme. Het is geen samenleving.
Inderdaad dat zijn aannames. Vandaar dat ik ook schrijf....ik krijg de indruk......Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:48:
[...]
Dat zijn nogal wat aannames …
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
"Niet nadenken, wij zijn dit niet begonnen"
https://twitter.com/sarah...1ec-9142-42d8c6eea7b6%2F0In #Dnipro crowds of women spent Saturday making Molotov cocktails. Teachers, lawyers, housewives, all crouched on the grass, filling bottles. They told me they try not to think about what they’re doing. They didn’t choose this. But they have to be ready to defend their city
Hier is een rare een vliegtuig die wel te zien is,
*knip* let op de topic warning, liever geen vliegbewegingen posten tenzij er een duidelijke motivatie bij zit waarom het relevant is.
*knip* let op de topic warning, liever geen vliegbewegingen posten tenzij er een duidelijke motivatie bij zit waarom het relevant is.
[ Voor 130% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:54 ]
Klopt, dit is in tegenstelling tot een oefening een blauwdruk van de effectieve slagkracht van het russische leger. Daarnaast denk ik ook de eerste keer dat we zien hoe troepenverplaatsingen te volgen zijn in de multimediale wereld. Verkeers opstoppingen via google maps om maar wat te noemen. Je kan je eigen troepen wel de mobiele telefoon laten uitzetten maar civiel verkeer is weer een ander verhaal.Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Indien die verbindingen er zijn, dan niet via die wegen, of voor die doeleinden. Veel te laagdrempelig in kaart te brengen en dan in PR te gebruiken.
Dat een NAVO tot in detail alles in de gaten houdt, absoluut. En hoe hard ook om op te merken, al dit is voor de lidstaten ook een enorme test bij alle verplaatsingen, inzet en bewegingen.
Tyzhden schrijft een dagelijkse samenvatting van de (positieve) geverifieerde gebeurtenissen. Dat is toch wat rustiger beeld dan alle twitters door te nemen. Met een online vertaler zit je goed.
Dag 1: https://tyzhden.ua/News/254413
Dag 2: https://tyzhden.ua/News/254438
Dag 3: https://tyzhden.ua/News/254440
In het artikel van vandaag word ook het onderstaande vermeld. Dat is toch ook een erg goed gebaar naar de Russische moeders. Het Russische leger staat er om bekend eigenlijk niks te communiceren naar de familie/ouders wanneer een soldaat vermist wordt of overleden is. Het is de vraag hoe goed deze hotline bereikbaar is vanuit Rusland.
Dag 1: https://tyzhden.ua/News/254413
Dag 2: https://tyzhden.ua/News/254438
Dag 3: https://tyzhden.ua/News/254440
In het artikel van vandaag word ook het onderstaande vermeld. Dat is toch ook een erg goed gebaar naar de Russische moeders. Het Russische leger staat er om bekend eigenlijk niks te communiceren naar de familie/ouders wanneer een soldaat vermist wordt of overleden is. Het is de vraag hoe goed deze hotline bereikbaar is vanuit Rusland.
The Ministry of Defense will set up a hotline for Russian mothers, where they can call and find out the fate of children. This is our gesture of good will.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
En waarmee moet de EU dat doen? Paperclips?_eLMo_ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Ik kom er wel dichterbij ja. Als EU iig zeggen: we gaan Ukraïne verdedigen, we hebben geen interesse de Russische grens over te steken.
Ga terug naar je hol.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb er ook al Boeing RC-135C Rivet Joint zien rond hangen Wikipedia: Boeing RC-135BeefHazard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Zeer uitgebreide intel is natuurlijk wel het handelsmerk van de VS. Die Northrop drones hangen niet boven de Zwarte Zee om een beetje mooi te zijn. Lijkt mij een given dat de VS de Oekraïners een flinke hand helpen om de vijand stappen voor te blijven.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Mooi om te zien dat die Oekraïners vechten met alles wat ze hebben. Heel taai volk zo te zien.
Aan de andere kant zien we nu ook dat de militaire kracht van Rusland niet zo heel veel voorstelt.
Ben benieuwd wat de les voor China is. Die zullen ongetwijfeld meer mankracht hebben, maar ook zij zijn geen geoliede machine (geen ervaring).
Toch doet het enorm veel pijn om te lezen hoe de oekraïeners zich voelen. Ze voelen zich echt te kijk gezet. Die gaan in geen 1000 jaar bij de volgende oorlog iemand helpen.
Aan de andere kant zien we nu ook dat de militaire kracht van Rusland niet zo heel veel voorstelt.
Ben benieuwd wat de les voor China is. Die zullen ongetwijfeld meer mankracht hebben, maar ook zij zijn geen geoliede machine (geen ervaring).
Toch doet het enorm veel pijn om te lezen hoe de oekraïeners zich voelen. Ze voelen zich echt te kijk gezet. Die gaan in geen 1000 jaar bij de volgende oorlog iemand helpen.
Laat ik het kosjer zeggen voor dit topic: het is bekend dat de CIA zijn vingers dieper in de pap van het wereldse heeft dan velen zouden denken. Ja, covert gebeurt er een hoop, maar het is ook niet alsof ze ook maar een poging doen te verhullen dat ze überhaupt grootschalig intel verzamelen.Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Indien die verbindingen er zijn, dan niet via die wegen, of voor die doeleinden. Veel te laagdrempelig in kaart te brengen en dan in PR te gebruiken.
Eens.Nieknikey schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Is niet nodig. Militair ingrijpen kan ook door een no-fly zone in te stellen en te handhaven boven Oekraine. Zou wel verstandig zijn om Donetsk en Loegansk te vermijden lijkt me.
Zojuist waren er enkele tweakers die suggereerden dat Oekraine een EU lidmaatschap zou moeten krijgen, maar dat is een ronduit idioot idee. Oekraime is bestuurlijk niet volwassen genoeg, er is teveel corruptie en je moet je afvragen of je een land in deze toestand vrije toegang tot de Europese markt moet geven. Navo lidmaatschap of een andere formele verhouding met de navo zou een beter idee zijn imo.
Daarnaast vind ik de angst die er bij de NATO op dit moment heerst over een (nucleaire) escalatie erg overtrokken. Wanneer de NATO idd en no fly zone gaat handhaven betekent dit niet dat het Kremlin direct op de grote rode knop drukt. Die zullen ook terughoudend reageren omdat hun nog minder gebaat zijn bij een escalatie. Rusland kan nog een grote confrontatie er nu echt niet bij gebruiken.
De NATO verschuilt zich erachter dat ze nergens toe verplicht is aangezien Ukraine geen lid NATO lid is, maar op een gegeven moment moet je je natuurlijk wel afvragen of het niet hun humanitaire verplichting is. De NATO is geen padvinders vereniging, maar een MILITAIRE bondgenootschap.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid