Hoi beste mensen,
Ik (Sebas) was vollop aan het googlen betreft het aanleggen van een Solarsysteem thuis en kwam op deze mooie forum terecht en zodoende besloten om een account aan te maken! Ik zie de reactie's op verschillende onderwerpen en het is mooi om te zien dat men elkaar graag helpt. Dus wie weet kan ik geholpen worden en in de toekomst ervaringen delen!
Nu het volgende:
ik ga thuis een Solaredge Systeem aanleggen i.c.m. Jinko 435wp Tiger Neo panelen.
Nadeel of misschien een voordeel voor de toekomst, Ik kan ze niet op het Zuiden leggen.
Er staan wel wat bomen in de buurt maar het valt gelukkig mee. De buren gaan ook nog als bonus een grote boom weghalen aangezien die boven mijn schuur hangt en dan bij elke storm schade aan kunnen brengen.
Ik heb de volgende spullen in huis:
Solaredge omvormer SE17K (laatste type zonder display)
48 stuks Optimizers S500
48 stuks Jinko JKM435N-54HL4R-B (color dark blue maar zou toch echt zwart moeten zijn)
Ik moet alles nog uitpakken dus zwart moet nog blijken.... Je heb ook het type wat eindigd op BK dus dat lijkt mij zwart. Ik zou anders de verschillen niet weten.
En in de toekomst is het idee om er een accupack 20/30KW op aan te sluiten maar die zijn nu nog wel heel duur of wellicht kan ik de accu van de auto gaan gebruiken. Is hybride en heeft een accu van 19kw.
Mijn idee is om
24 stuks op het Oosten te leggen op ong 35 graden en
24 stuks op het Westen op 25 graden. De nok van de schuur is niet in het midden vandaar verschil in graden
Deze verdeling dus naar de toekomst toe omdat het salderen er vanaf 2025 vanaf gaat.
Liever had ik alles op de achterkant (West) gelegd want dan zag ik er niks van.
Ik wil dit op 2 stringen zetten. Oost en Westen dus apart.
Heeft er iemand tips? Potrait of landscape? Andere verdeling?
Ik ben nog helemaal groen dus tips zijn altijd welkom!
[
Voor 5% gewijzigd door
svbladel op 12-09-2023 15:11
]