Het gaat toch over hoe Solaredge met de tarieven omgaat?No Hands schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:09:
Dit topic is voor Solaredge installatie gerelateerde posts. Voor tariefdingen en aanverwante zaken is een eigen topic.
Kunnen we weer back to topic?
@Ronald misschien de link naar dat andere topic even in de TS zetten? Ik kon het daar niet vinden namelijk.
Maandag 27 juli hield de productie van energie door de zonnepanelen op. De SolarEdge app laat zien dat meedere optimizers op zwart staan. Welke en hoeveel, dat wisselt. Herstarten en opnieuw pairen helpt niet. Gisteren maar een RMA ingezet bij SolarEdge, en vandaag al een bericht gekregen dat ze een nieuwe omvormer gaan opsturen. Ben benieuwd.
Ik wil hem er in zetten, maar het is een topic wat ik zelf niet volg… en onze geliefde zoekfunctie is niet bijzonder behulpzaam met lokaliseren van welke , heb je een linkje?No Hands schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:09:
@Ronald misschien de link naar dat andere topic even in de TS zetten? Ik kon het daar niet vinden namelijk.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
SolarEdge dynamische energietarieven en NRO berekening foutRonald schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:16:
[...]
Ik wil hem er in zetten, maar het is een topic wat ik zelf niet volg… en onze geliefde zoekfunctie is niet bijzonder behulpzaam met lokaliseren van welke , heb je een linkje?
A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, 2 x MT Venus E v 2.0 PiB, v157.3, CT003, v118, M5stack Atom lite Modbus HA integration, HA- n00b
Het gelinkte topic is nul referentie voor dit probleem wat een bug in SolarEdge One is.No Hands schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:09:
Dit topic is voor Solaredge installatie gerelateerde posts. Voor tariefdingen en aanverwante zaken is een eigen topic.
Kunnen we weer back to topic?
Waar ik begrijp dat het zo lijkt, maar het is verworden tot heel wat Posts waar vooral de handleidingen en energietarieven uitgelegd worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Miezie op 30-07-2026 16:41 ]
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Omvormer sturen bij negatieve prijzen? Dat wordt uitgediept in SolarEdge dynamische energietarieven en NRO berekening fout
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Omvormer sturen bij negatieve prijzen? Dat wordt uitgediept in SolarEdge dynamische energietarieven en NRO berekening fout
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.