PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
api Key kan ik wel vinden: rechtsboven bij je naam, mijn account, dan kom je bij accountgegevens, daar naar beneden scrollen en dan zie ik de API sleutel staan:Twinkie89 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:14:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Installateur verzekerde me dat ik een admin account heb. Dit is sinds de nieuwe layout van de web versie veranderd vermoed ik.
Zo kan ik ook geen api key meer aanmaken, terwijl ik dat voorheen wel kon. Heb de installateur moeten vragen me deze toe te sturen.
Ik kan daar alleen kiezen aan groep toevoegen uit groep verwijderen, geen details bewerken?Rimco schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:18:
[...]
Klikken op de 3 puntjes onder het tandwieltje en dan details bewerken.
[ Voor 80% gewijzigd door rube op 07-07-2026 15:29 ]
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Op basis van de email zou ik niet verwachten dat ik slechts een halve installateur ben:Rimco schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:36:
@rube raar...
[Afbeelding]
Je bent dus wel installateur, maar niet helemaal?
Uw aanmelding bij het SolarEdge Monitoringplatform als een systeeminstallateur is goedgekeurd.
Ik kan het met niet voorstellen, maar zouden deze instellingen voor mij als gebruiker anders moeten staan, of elders nog iets anders om wel een "volledige installateur" te worden:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2L91nq9qeBam1e5Ox0uERKR1.jpg?f=user_large)
Edit toevoeging: voor de zekerheid ook nog maar even in een andere browser geprobeerd om uit te sluiten dat er geen gekke fout zit waardoor ik de onderste optie "details bewerken" niet kan zien, maar dat is helaas niet het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door rube op 07-07-2026 15:48 ]
Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Omvormer sturen bij negatieve prijzen? Dat wordt uitgediept in SolarEdge dynamische energietarieven en NRO berekening fout
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Omvormer sturen bij negatieve prijzen? Dat wordt uitgediept in SolarEdge dynamische energietarieven en NRO berekening fout
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.
:strip_exif()/f/image/XSnmqV91tK7xpcN2G5rlsNj9.png?f=user_large)