Beste,
Heb sinds maart zonnepanelen liggen.
Maar volgens mij is de opbrengst niet zoals het moet.
Omvormer solaredge SE5K-RW0TEBEN4
En 16 REC solar 370 panelen met optimizers S440
6 panelen liggen oost en 10 panelen west.
Maar het duurt echter tot 10u30 voordat er een deftige opbrengst is. (+1kW)
Dat is de moment dat ook de panelen vooraan op het hellend dak zon beginnen krijgen.
Maar van de moment dat de achterste panelen (oost) op het plat dak geen rechtstreekse zon meer hebben zakt het vermogen weer volledig weg.
Nochtans staat dan de zon vol op de 10 panelen vooraan.
Nu heb ik de installateur hierover aangesproken en deze zeggen nu om mijn huidige omvormer te veranderen naar een solaredge SE5K-RWB short string.
Omdat deze door de ligging van de panelen een veel betere opbrengst gaat hebben.
Maar zit het probleem niet eerder in het feit dat niet alle panelen gelijk zon hebben?
Enkelo foto's die de situatie laten zien.:strip_exif()/f/image/YekDcOV0izAsotMOgnNYebFH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mudEH9EwOvSHLgtoBUkmAgij.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb sinds maart zonnepanelen liggen.
Maar volgens mij is de opbrengst niet zoals het moet.
Omvormer solaredge SE5K-RW0TEBEN4
En 16 REC solar 370 panelen met optimizers S440
6 panelen liggen oost en 10 panelen west.
Maar het duurt echter tot 10u30 voordat er een deftige opbrengst is. (+1kW)
Dat is de moment dat ook de panelen vooraan op het hellend dak zon beginnen krijgen.
Maar van de moment dat de achterste panelen (oost) op het plat dak geen rechtstreekse zon meer hebben zakt het vermogen weer volledig weg.
Nochtans staat dan de zon vol op de 10 panelen vooraan.
Nu heb ik de installateur hierover aangesproken en deze zeggen nu om mijn huidige omvormer te veranderen naar een solaredge SE5K-RWB short string.
Omdat deze door de ligging van de panelen een veel betere opbrengst gaat hebben.
Maar zit het probleem niet eerder in het feit dat niet alle panelen gelijk zon hebben?
Enkelo foto's die de situatie laten zien.
:strip_exif()/f/image/YekDcOV0izAsotMOgnNYebFH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mudEH9EwOvSHLgtoBUkmAgij.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dBytt8rnc0xsgh60aEahQRo2.jpg?f=fotoalbum_large)