Oh daaaaar!teacher schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:13:
[...]
in de app:
op overzichtweergave drukken
omvormer aantikken
fasemeting openklikken
V AC [V] xxxxxx
Helemaal real time is hij niet.
Cash is king.
Oh daaaaar!teacher schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:13:
[...]
in de app:
op overzichtweergave drukken
omvormer aantikken
fasemeting openklikken
V AC [V] xxxxxx
Helemaal real time is hij niet.
Cash is king.
Sinds een paar dagen zijn de opbrengstgetallen in € hier weer correct.ShadowLord schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:27:
[...]
Hier ook reset het tarief in de app iedere keer. Op de web portal staat het goed ingesteld, maar om een of andere reden rekent de app een dag later weer ineens met een veel lager tarief.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Topic doorgelezen op de veelvoorkomende 253v problemen. Uiteindelijk bij Enexis een melding aangemaakt vorige week. Ze hebben meetapparatuur geplaatst en kwamen vandaag aan met:hansieb112 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:39:
[...]
Ik heb gezocht op de foutcode in dit topic, daar komt maar 1 post tevoorschijn. Ik zal even naar boven scrollen
Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...
Als hij nu op fase 1 zit dan gaat omzetten wel helpen. Tussen 2 en 3 kan je jezelf de moeite besparen denk ik. Dikkere 230v kabel naar je omvormer kan ook helpen.hansieb112 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:20:
[...]
Topic doorgelezen op de veelvoorkomende 253v problemen. Uiteindelijk bij Enexis een melding aangemaakt vorige week. Ze hebben meetapparatuur geplaatst en kwamen vandaag aan met:
L1 fase = 249 volt
L2 fase = 240 volt
L3 fase = 239 volt
Advies om de omvormer op een andere fase te zetten, dus dat gaan we maar eens proberen. Enexis gaat niks aanpassen gaven ze aan.Dus maar even een vriend of de installateur maar even vragen of ze de omvormer op fase L3 kunnen zetten.
Denk eerder met de max van 16A op een bestaande groep waarop de omvormer met een PV-verdeler wordt aangesloten.Fiets schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:11:
Ik zag het zo snel niet terug, maar waarom is er eigenlijk een SE3680H ? als er al een 3500 en 4000 is. Heeft dat te maken met de max op 1 fase?
@Ronald De 3 fase omvormer is besteld, maar het zal nog wel 2 maanden duren voordat hij aan de muur hangt aangezien Stedin het druk heeft.Markie0001 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:30:
[...]
Sterker nog dit is de 2de al, 1ste ging defect tijdens inbedrijfstellen. Toen gelijk rook uit de linkerbovenkant bij de omvormer (waar die zwarte blokken zitten). Nu is de 2de omvormer defect geeft error 18xbc.
Vraag me af of er geen probleem zit in 1 van de optimizers maar installateur zegt van niet.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ik kies voor koppelen en dan telt hij 180 sec af, daarna kijk ik dan naar de items die hij gevonden heeft. Kan ik het zo gewoon aan laten staan? Dan komen de andere optimizers misschien pas later in beeld.Ronald schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:12:
@Markie0001 hoeveel tijd heb je het gegeven na pairen?
Toevallig zondag 8 optimizers vervangen vanwege upgrade naar zwaardere versie van mijn panelen, en het duurde 5-10 minuten voor de 20e optimizer incheckte
Koppelen kan in de praktijk na die eerste 3 minuten nog makkelijk een kwartier tot half uur of zelfs langer duren afhankelijk van de installatie voordat alles gevonden wordt. Vaak beginnen de optimizers al met produceren voordat ze aan de omvormer hebben doorgegeven wie ze zijn.Markie0001 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:18:
[...]
Ik kies voor koppelen en dan telt hij 180 sec af, daarna kijk ik dan naar de items die hij gevonden heeft. Kan ik het zo gewoon aan laten staan? Dan komen de andere optimizers misschien pas later in beeld.
Weet weinig, leert veel
Hi allemaal,rroetenberg schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:55:
@TweakersOnly @Ronald
Bij deze de gegevens.
We hebben 2 type panelen: 305W panelen met een P370 optimizer (1-9) en 410Watt met S440 optimizers (10-26).
Paneelspanning
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Optimizer spanning
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Stroom optimizers
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je meer informatie over de installatie? orientatie, dak helling, overzichts foto van het dak?Ottie93 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:42:
Niet zeker of dit het beste topic is om dit te plaatsen, maar aangezien m'n systeem met SolarEdge opgebouwd is, toch het volgende: ik heb sinds gisteren - eindelijk - mijn zonnepanelen. Netjes de login gekregen voor de app, dus ik enthousiast aan het monitoren hoe de opbrengsten zijn. Tot mijn verbazing wekt het ene paneel veel meer op dan het andere. Is dit normaal? Er is geen belemmering bij de meeste panelen, dus ik vind het zo vreemd dat er zo'n grote verschillen te zien zijn. Klopt er iets niet met de installatie?
[Afbeelding]
Excuus! Het gaat om een plat dak, oost-west oriëntatie. Helling is 10 graden.(RSH) schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:47:
[...]
Heb je meer informatie over de installatie? orientatie, dak helling, overzichts foto van het dak?
[ Voor 5% gewijzigd door Ottie93 op 23-06-2023 10:57 ]
Weet weinig, leert veel
Helaas niet, opgeteld komt het redelijk overeen.TweakersOnly schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:33:
@Ottie93 ik vermoed dat alle panelen ongeveer even veel opleveren. Monitoring software wil soms nog wel eens de opbrengst van sommige panelen onterecht verdubbelen. Zie ik ook bij jou terug. Tel de normale opbrengst van alle panelen eens op en kijk of dit overeenkomt met opbrengst van de omvormer zelf
Weet weinig, leert veel
Wat TweakersOnly bedoeld is dat de weergave per paneel niet altijd goed weergeeft (meestal in het begin)Ottie93 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:28:
[...]
Helaas niet, opgeteld komt het redelijk overeen.
[Afbeelding]
17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6
[ Voor 26% gewijzigd door Markie0001 op 24-06-2023 22:40 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Toch gelukt om iets aan elkaar te knopen. Maakt het dan nog wat uit hoe je de groepen maakt? Ik bedoel moeten alle panelen uit dezelfde string tegelijk zon krijgen.Ronald schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:32:
Formeel zijn de eisen op se5k-rwb hoger dan se2200h.
4 gaat sowieso niet werken… dat kan alleen op SE##00m
Maar waarom zou het niet op de se5k kunnen
Designer geeft antwoord
[ Voor 7% gewijzigd door Markie0001 op 23-06-2023 23:35 ]
Wise enough to play the fool
Bedankt!Ronald schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:57:
@Ibus85 accu ondersteuning stond in datasheet.
Later er uit gehaald
Afgelopen najaar weer aangekondigd
Nog niets;)
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Bedankt! Dit wordt volgens de compatibility chart voor nieuwe installaties afgeraden, maar kan blijkbaar voor bestaande installaties wel. De P405 optimizers, die ik nu heb, hebben dubbele ingangen. 3 keer 160 Wp = 480 Wp < 500 Wp. Zou ik aan een S500B 3 panelen parallel op één ingang kunnen hangen?Browny schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:18:
@pmeinma
De p405 is volgens de lijst compatibel met de s500b . Deze kan een ingangs spanning van Max 125volt aan. En kan je voor je panelen gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door pmeinma op 25-06-2023 14:54 ]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
S500b.RichieB schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:18:
Even een sanity check: afgelopen vrijdag is mijn SE systeem geïnstalleerd. Daarbij zijn er 405 Wp panelen gebruikt terwijl op de offerte 410 Wp staat. Ik probeer nu te achterhalen welke optimizers zijn gebruikt. Ik kan alleen de zijkant zien (zonder een paneel te verwijderen):
[Afbeelding]
Als ik de specs er bij pak is dit een S500B, toch? Of kan het ook een S500 zijn?
Mijn TSMC TS-160C2 panelen hebben een Short Circuit Current (Isc) van 2,65A. Op de datasheet van de S500B staat een Maximum Short Circuit Current van 15A. Met 3 panelen parallel zou dat dus moeten lukken. Is het trouwens überhaupt mogelijk om panelen parallel te schakelen?Jeroen Vreeken schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:45:
Het gaat niet zozeer om de Wp van de panelen, maar de maximale spanning en maximale stroom.
Bij drie panelen parallel de 3 max stromen bij elkaar op tellen natuurlijk.
(Hoewel de Wp waarde daar natuurlijk wel een aardige indicatie voor is)
![]() | ![]() |
Je bent appels met peren aan het vergelijken? Links is opgewekte energie (Wh), rechts is opgewekt/afgegeven vermogen (W).gronoco schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:14:
Ik probeer nu het opgewekte vermogen van mijn Solaredge panelen in homeassistant te tonen via influxdb en grafana. Ik zie nu echter in grafana dat er heel veel pieken en dalen in de data zitten? Terwijl als ik in de solaredge app kijk, is dat niet het geval?
Moet ik me zorgen maken of is dit een instelling ergens in grafana ofzo? Dat ie meer punten 'meet' dan dat er zijn? Kortom, welke grafiek is correct, die van de app, of die van grafana?
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 65% gewijzigd door gronoco op 26-06-2023 13:42 ]
Woeps, mijn oog viel op de kWh boven de grafiek.gronoco schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:41:
Nee, links (de app) laat ook kW zien... kijk naar de Y as. Niet naar de groene tekst erboven, dat is inderdaad een afgeleide.
Is modbus uitlezen via wifi weer mogelijk? Of is het sowieso beter om via ethernet aan te sluiten en dan modbus uit te lezen?Ronald schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:12:
Home assistant via modbus heeft uitlezing elke weinig seconden.
Het solaredge Dashboard is rapportage in 5-15 minuten.
Dus toch appels en peren.
De grafiek in HA is wat je verwacht op half bewolkte dagen
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik lees hier via wifi uit (homeassistant) op een SE6k, wel even via setapp activeren.OMX2000 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:11:
Is modbus uitlezen via wifi weer mogelijk? Of is het sowieso beter om via ethernet aan te sluiten en dan modbus uit te lezen?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Hier (ook met en SE6K) is het uitlezen via wifi geen enkel probleem. Mijn Home Assistent leest iedere 30 seconden uit.OMX2000 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:11:
[...]
Is modbus uitlezen via wifi weer mogelijk? Of is het sowieso beter om via ethernet aan te sluiten en dan modbus uit te lezen?
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Thanks. Ik moest wel een firmware update installeren via setapp. Want ik had al wel ModBus over tcp aanstaan, maar dat werkte dus niet. Maar na de firmware update werkte het.blackd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:23:
[...]
Ik lees hier via wifi uit (homeassistant) op een SE6k, wel even via setapp activeren.
blackd in "Het grote SolarEdge topic"
blackd in "Het grote SolarEdge topic"
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen Vreeken op 26-06-2023 20:06 ]
2x4 panelen oost/west? Op solaredge? Dat is helaas zonde, en al naar gelang de hoek mis je 10-70% van je opbrengst.Gumball schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:48:
Wellicht dat het al eerder genoemd is, maar ik zit het het volgende. Ik heb een huis gekocht met 8 zonnepanelen, in het dak. De performance is om te huilen. Ligt in een oost/west opstelling en levert slechts 3 kWh per dag (gisteren en vandaag). Ik heb van de vorige bewoners geen info gehad over de panelen dus ik wil graag via de app in de SolarEdge omvormer meekijken. Helaas moet dit via een installateur maar deze geeft niet thuis. Zijn er nog andere manieren om toch de app te kunnen gebruiken?
Betreft de SE2200H, mét schermpje.teacher schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:06:
[...]
2x4 panelen oost/west? Op solaredge? Dat is helaas zonde, en al naar gelang de hoek mis je 10-70% van je opbrengst.
Welke omvormer heb je? Met of zonder schermpje? En heb je wellicht een lokale installateur? Die zal voor het omzetten wel een vergoeding willen.
Valt dit onder verborgen gebreken bij de aankoop van je woning?Gumball schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:48:
Wellicht dat het al eerder genoemd is, maar ik zit het het volgende. Ik heb een huis gekocht met 8 zonnepanelen, in het dak. De performance is om te huilen. Ligt in een oost/west opstelling en levert slechts 3 kWh per dag (gisteren en vandaag). Ik heb van de vorige bewoners geen info gehad over de panelen dus ik wil graag via de app in de SolarEdge omvormer meekijken. Helaas moet dit via een installateur maar deze geeft niet thuis. Zijn er nog andere manieren om toch de app te kunnen gebruiken?
Weet je zeker dat alle panelen/optimizers op de juiste plek in de layout liggen?Ottie93 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:28:
[...]
Helaas niet, opgeteld komt het redelijk overeen.
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Rouske op 28-06-2023 21:01 ]
Vergeten een update te geven, maar je hebt helemaal gelijk! Ze hebben de layout niet goed in de monitoring gezet, dat is ondertussen aangepast. Echter verbaas ik me nog steeds van sommige verschillen tussen de panelenRouske schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:49:
[...]
Weet je zeker dat alle panelen/optimizers op de juiste plek in de layout liggen?
Lijkt mij dat er minstens 2 zijn die op een andere plek horen te liggen.
1.0.1 en 1.0.4 verwisseld?
1.0.2 en 1.0.13 verwisseld?
Lijkt mij wenselijk om de optimizer nummers onder de panelen te gaan checken.
Weet weinig, leert veel
Ah, ok.Ottie93 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:49:
[...]
Vergeten een update te geven, maar je hebt helemaal gelijk! Ze hebben de layout niet goed in de monitoring gezet, dat is ondertussen aangepast. Echter verbaas ik me nog steeds van sommige verschillen tussen de panelen
[ Voor 5% gewijzigd door D-Hinkenkemper op 30-06-2023 17:21 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 01-07-2023 09:51 ]
Vreemde gedachtengang.D-Hinkenkemper schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:19:
........
Maar voor een duur systeem dat eerst 11 maanden prima functioneerd, en dan van de een op de andere dag storingen krijgt en vervolgens helemaal stuk blijkt te zijn. Vind ik SolarEdge het geld niet waard.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
[ Voor 36% gewijzigd door ijdod op 01-07-2023 19:03 ]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Doet bij mij de vraag opkomen hoe de kabel verbonden is. Zal niet de eerste keer zijn dat bv een steker voeding van een switch of router een stroom uitval (beter gezegd het terugkeren van de spanning) niet overleefd. Vaak gaat spanning dan paar keer heel snel aan en uit of de netspanning is in aanloop heel erg hoog. Dat snelle schakelen is vaak funest.ijdod schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:56:
@teacher Ik krijg dat de melding 'Ethernet (LAN) not connected' in de app te zien.
Wat vreemd is, want eea is bedraad aangesloten, er is link, en er gaat data heen en weer over de verbinding (volgens packet capture). Maar na de disconnect van de ad-hoc lijkt het eea zich nu wel bij de portal aangemeld te hebben; de laatste update daar heeft nu een timestamp van een aantal minuten geleden. Het blauwe LEDje brand nu wel. Even in de gaten houden hoe dat zich ontwikkelt.
Ik heb deze ook hangen en dan in de garage, maar hoor hem sporadisch aangaan idd.Wotse schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:26:
Vraagje: Ik heb een Solaredge SE5K 3 fase omvormer (met 5200 Wp aan PV erop). Het valt mij op dat de ingebouwde ventilator eigenlijk nooit draait, ook niet als de PV panelen meer dan 4 kW leveren.
Is dit normaal? Er zijn ook geen error lampjes of zoiets en hij werkt verder prima.
WP: Puhz-SW75YAA - ERST30-VM2ED - Procon melcobems mini (A1M) - SolarEdge SE5K 16 x 320WP IBC Solar - SolarEdge SE3680H 14 x 410WP Longi, gasloos sinds: oktober 2022
hij hangt idd ook in de garage waar het niet heel erg warm wordt. Echter je zit de ventilator wel een klein beetje bewegen (soort tikken), maar hij gaat niet draaien. Net alsof ie wel een signaal krijgt, maar niet genoeg stroom om echt te draaien.Speedyace schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:30:
[...]
Ik heb deze ook hangen en dan in de garage, maar hoor hem sporadisch aangaan idd.
Zal zijn warmte verder wel goed kwijt kunnen denk ik dan,
Klopt, maar dan is er geen twee-weg communicatie. Dat doet je switch het niet, of een poort.edwin2021 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:10:
[...]
Doet bij mij de vraag opkomen hoe de kabel verbonden is. Zal niet de eerste keer zijn dat bv een steker voeding van een switch of router een stroom uitval (beter gezegd het terugkeren van de spanning) niet overleefd. Vaak gaat spanning dan paar keer heel snel aan en uit of de netspanning is in aanloop heel erg hoog. Dat snelle schakelen is vaak funest.
[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 02-07-2023 17:32 ]
[ Voor 7% gewijzigd door ijdod op 02-07-2023 20:23 ]
[ Voor 127% gewijzigd door Draconian op 03-07-2023 18:33 ]
Hier hetzelfdeDraconian schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:19:
Is er een storing gaande? De app werkt niet meer. Geen verbinding. Via internet op de computer kan ik niet eens meer inloggen. Foutcode is alleen Algemene foutcode heeft zich voorgedaan..
https://monitoring.solare...ge-web/p/login#/dashboard
Niet om moderator te spelen, maarrrrr de forumregels zijn duidelijk over deze slowchat, staat in een nogal rood blok.
Mij is niets bekend van een extra kastje maar ik zit wel met hetzelfde probleem. Dit zou nu al moeten kunnen met Home Assistant. Dus energie prijs dik negatief (bijv. bij -15 cent) dan omvormer uit.remc1979 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:45:
Hallo,
Ik sprak vandaag een electricien (kwam bij mij thuis enkele zonnepanelen kabels inkorten ivm verplaatsen omvormer. Hij gaf aan dat een SolarEdge heeft aangegeven op (korte) termijn te komen met een update (inclusief extra kastje) waarbij het mogelijk wordt dat de omvormer automatisch uitgeschakeld wanneer de prijzen negatief zijn.
Iemand hier die hier meer over weet?
[ Voor 8% gewijzigd door KaasOmelet op 04-07-2023 19:52 ]
19 krijgt inderdaad schaduw van de pijp die op dak staat, dus dat is op zich logischRouske schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:31:
@rroetenberg beter een dag pakken met alleen maar zon en geen wolken... dan heb je al die pieken/dalen niet.
Maar heb je ook de vermogens grafiek van de optimizers?
Verder zie ik dat 21(?) ook een wat verhoogde paneelspanning heeft in de ochtend.
Nummer 19 wijkt meer af dan nummer 21.
19 krijgt inderdaad schaduw van de pijp die op dak staat. Verder is het ook 1 string op dakRonald schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:43:
@rroetenberg 21 wijkt evenveel af in negatieve zin als 20 afwijkt in positieve zin. Maar ze tracken op ongeveer dezelfde paneel spanning.
19 wijkt echt af. Hogere paneel spanning krijg ik bij een paneel wat naast schoorsteen ligt zodra de eerste substring schaduw gaat krijgen en daarmee de paneel stroom remt. De overige substring gaan bij de lagere stroom meer spanning maken.
Het zou dus kunnen dat 19 een probleem heeft in 1 van de substrings?
Ik heb deze toevallig ook hangen, hoor m echt nooit. Alleen af en toe geklik van een relais.Wotse schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:26:
Vraagje: Ik heb een Solaredge SE5K 3 fase omvormer (met 5200 Wp aan PV erop). Het valt mij op dat de ingebouwde ventilator eigenlijk nooit draait, ook niet als de PV panelen meer dan 4 kW leveren.
Is dit normaal? Er zijn ook geen error lampjes of zoiets en hij werkt verder prima.
Heb je een overzicht waar welk paneel op je dak ligt.rroetenberg schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:04:
[...]
19 krijgt inderdaad schaduw van de pijp die op dak staat, dus dat is op zich logisch
Een wat kleinere omvormer t.o.v. de hoeveelheid Wp is heel gebruikelijk. Deze 'kleine' omvormer zal met 8,2kWp eerder opstarten. Bovendien geef je zelf al aan dat de panelen door niet 100% ideaal liggen. In praktijk zal je hooguit wat aftopping gaan zien. Helemaal niet erg.baamd schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:59:
Dag allemaal,
Vraagje… van toch wel een noob… Sinds vorige week hebben we een Solaredge systeem met 20x410Wp (Longi) waarbij er 11 panelen op O op het dak liggen, 4 panelen op O op het platte dak van de garage, 2 panelen op Z op het dak en 3 panelen op Z op het platte dak van de garage.
Enfin, in totaal 8,2 kWp, op een niet 100% ideale ligging. Nu is er een 7 kW omvormer geplaatst. Mijn vraag: is deze niet onderbemeten? Is het niet ondenkbaar toch meer dan 7kW PAC te hebben?
Eerder opstarten is echt onzin, zeker bij solaredge. Je moet er vermogen van kunnen halen.KaasOmelet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 00:59:
[...]
Een wat kleinere omvormer t.o.v. de hoeveelheid Wp is heel gebruikelijk. Deze 'kleine' omvormer zal met 8,2kWp eerder opstarten. Bovendien geef je zelf al aan dat de panelen door niet 100% ideaal liggen. In praktijk zal je hooguit wat aftopping gaan zien. Helemaal niet erg.
Mwah, als de ene omvormer minimaal 3W uit de panelen probeert te trekken en de andere 5W dan zal die met 3W 'eerder opstarten'.Ronald schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 06:35:
[...]
Eerder opstarten is echt onzin, zeker bij solaredge. Je moet er vermogen van kunnen halen.
Wooohoooo … 2W vette shit. #pedanticsjadjong schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:01:
[...]
Mwah, als de ene omvormer minimaal 3W uit de panelen probeert te trekken en de andere 5W dan zal die met 3W 'eerder opstarten'.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq