Die installateur zal het wel druk hebben ja. Als die bij iedereen dezelfde standaard instellingen laat staan en niet voldoende uitlegt, zullen er meer klagen.Simone2011 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:11:
Goedemorgen
Ik heb zojuist een foto gemaakt van het verbruik en geproduceerde energie.
Is mijn veronderstelling dat er maar een cop van 2.4 wordt gehaald juist? ( 1200/510)
Lijkt mij laag (te laag) wat is jullie ervaring over de maand november?
Overigens ook in overleg met de installateur over de settings en het terugvallen van de temperatuur . Hopelijk vandaag een reactie.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik begrijp dat het een installatie achteraf is. Dus hoeveel weet je van wat er in huis is?
Hoeveel is er geisoleerd? wat voor glas, RC waardes bekend van vloer. muur, muren? EPC?
Is er een berekening van warmtebehoefte gemaakt?
Heb je vloerverwarming, hoeveel oppervlakte ongeveer? heb je radiatoren? Zijn het radiatoren met extra oppervlakte?
Bij "service" heb je iets van "samenvatting instellingen" , kun je daar foto's van plaatsen?
Kun je in het "informatie werking" de flow ophalen van code 540
(Pin van service menu is (normaliter) idd 0000, dan "informatie werking" en code 540 geeft je de flow in liter per minuut.)
Heb je het warm? dan kun je gaan tweaken totdat het net niet meer warm is
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023