Simone2011 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:20:
[...]

Bedankt ik ga er mee aan de slag
Gokje: driewegklep ?

Ik zou even checken in MELcloud in welke modus je warmtepomp draait en welke leidingen warm worden voorbij de driewegklep. Als je driewegklep kapot is, dan kan het zijn dat je warmtepomp eindeloos over een SWW run doet (SWW temp loopt maar niet op) en dan schakelt ie over op de BUH. Dan heb je meteen ook de verklaring waarom het zo warm is in huis.

[ Voor 6% gewijzigd door SebastiaanPs op 10-05-2026 10:57 ]

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
@SebastiaanPs Dat is wel iets om na te kijken omdat het plotseling gebeurt.
@Simone2011 draait sww ? Zo ja, voel dan bij de 3 wegsklep of er warm water richting je verwarming gaat. Een kant gaat naar je boiler en de andere naar je vloer verwarming.

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

SebastiaanPs schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:55:
Gokje: driewegklep ?

Ik zou even checken in MELcloud in welke modus je warmtepomp draait en welke leidingen warm worden voorbij de driewegklep. Als je driewegklep kapot is, dan kan het zijn dat je warmtepomp eindeloos over een SWW run doet (SWW temp loopt maar niet op) en dan schakelt ie over op de BUH. Dan heb je meteen ook de verklaring waarom het zo warm is in huis.
Dit zou best wel eens kunnen kloppen. Maar ik zou voor de status niet in Melcloud kijken, maar gewoon op het display van de binnenunit. Dan heb je de belangrijkste info direct en zonder cloud-afhankelijkheid in het zicht.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Pagina: 1 ... 224 225 Laatste

Let op:
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero