laurens0619 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 05:10:
[...]
Helaas serieus.
Ik snap wel dat een sww run veel sneller gaat maar ik heb moeite te begrijpen waarom die bij mij niet klimt met verwarming. Ik heb de pomp 20:00 aangezet me ta van 35. Die draait nu dus 9 uur. Ta komt niet hoger dan 22.5. Zie maar 1 defrost per uur
[Afbeelding]
Het huis is niet opgewarmt, sterker de temp is nu gezakt naar 18,2 graden.
- Is het dan zo simpel dat het huis te ver is afgekoeld en de pomp geen vermogen heeft om het huis op te warmen?
- mn pomp zit qua stroomverbruik tussen 300-700 watt. Dat klinkt voor mij wat laag(?) helemaal omdat die het niet red?
Even terug naar de basis.
Vermogen = L/s * 4.2 * Dt = kW
Ik weet even niet welke WP je precies hebt, maar stel een 8KW en je flow is 21L/minuut
Dan is op vol vermogen dus je maximale Dt 5,44 om precies te zijn.
Bij het verwarmen van SWW zit er een warmtewisselaar in je vat die de warmte overbrengt naar het water, dus bij een Dt van 5,44 zal de retour en dus de aanvoer oplopen.
Een afgiftesysteem in een woning heeft VEUL en VEUL meer afgifte, daarom kom je normaal gesproken bij vloerverwarmen niet boven de 35 bijv. uit, want dan moet je Tr op 29,5 zitten wat je al nooit gaat halen normaal gesproken, of je kookt de woning uit na 4 dagen stoken.
Wat er bij jou gebeurt met verwarmen kan ik niet verklaren, een aantal vragen:
Welke WP heb je

Wat is de flow ? (code 540)
Wat is de frequentie ? (code 16)
Ik kan me een aantal zaken voorstellen
Vermogenskabeltje actief op 50% ?
Daadwerkelijke Ta ligt lager op de 1 of andere manier, probeer eens een compensatiecurve (WAR) in te stellen met hoge Ta.
Bestaat er uberhaupt een Mitsu die met dit weer op 300Watt loopt

Dat zou thermisch 1KW zijn met dit weer?