dat is goed, dan zit je precies op de rand te wankelen tussen je thermisch verlies en het aanvullen ervan.Speedyace schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:27:
Nog even een vraag over de lengte van een RUN.
Gisteravond is de WP begonnen met draaien en alles draait nu nog. Zit zelfs een legionella run tussen.
Temp is ingesteld op 21gr en de gemeten Temp in huis ook op 21gr.
Ondertussen 28Kwh verder en de WP draait nog op 1020W. Zal dit te maken hebben met de kou buiten, dat de WP nu hoger in zijn wattage zit.
Maar hij mag van mij ook wel eens stoppen met draaien lijkt mij.
De gewenste ingestelde Temp is allang al gehaald en vloer voelt warm aan (Ta staat op 26gr. Tr op 24gr).
Wat ik de dagen ervoor heb gezien toen het nog niet zo koud was, dat de ingestelde Temp (ook 21gr) de WP pas uitging toen de thermostaat 22gr had gemeten. (ruimte Temp) maar daar komt hij nu blijkbaar niet aan want de ruimte Temp blijft op 21gr. Zal ik dan omhoog moeten met mijn Ta.
je kan eventueel 1 graadje op de stooklijn erbij zetten zodat je wat meer speling hebt. als het harder waait bijvoorbeeld is het wel fijn als je iets meer marge hebt.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen