Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Ik draai iid in WAR. De vloerverwarming schakelt altijd wat later in, iets van 5 minuten. Daar moet ik dus wat op verzinnen. Ivm met tyleen slang is dit een gescheiden circuit met losse pomp en pompschakelaar.xoror schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:54:
@PeterMi Heb je verder na-regeling ? Want als die ook aan het begin nog open moet gaan heb je wellicht nog niet voldoende afgifte als de wp net start.
Een andere mogelijke verklaring is dat je WP altijd wat 'wild' start in bepaalde mode. Ik geloof dat jij WAR draait? Hij stopt altijd als de werkelijke TA > ingestelde Ta + 1 of 1.5.
@Djvdb De defrost van 12:50 is natuurlijk al 2 uur later, dat is een andere dan die fake defrost aan het begin.
T zijn er 2. Je moet even goed inzoomen.Djvdb schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:57:
[...]
Ik zie maar 1 defrost. De welbekende binnen 30 min na start, zie ook de topic start.
@PeterMi Kan je niet de vloerverwarming altijd open laten?
Je moet even in de gaten houden of je niet vaker van deze lange defrost heb met mild weer, een paar keer is niet zo'n probleem.
Ps: je kan uitzoomen en slepen he? Hij slaat 1 dag aan data op namelijk
Je moet even in de gaten houden of je niet vaker van deze lange defrost heb met mild weer, een paar keer is niet zo'n probleem.
Ps: je kan uitzoomen en slepen he? Hij slaat 1 dag aan data op namelijk
[ Voor 16% gewijzigd door xoror op 15-03-2026 15:17 ]
Om de pomp niet onnodig te laten draaien heb ik een pompschakelaar gemonteerd. Die heb ik nu even uitgeschakeld. Eens kijken wat t brengt.
Hoe zou ik dit anders op kunnen lossen. Die pompen lusten volgens mij aardig wat stroom.
Hoe zou ik dit anders op kunnen lossen. Die pompen lusten volgens mij aardig wat stroom.
Eventueel met homewizard stekkers en spullen: als WP meer dan 15w stroom vraagt, zet stroom op de VVW pompen.PeterMi schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:52:
Om de pomp niet onnodig te laten draaien heb ik een pompschakelaar gemonteerd. Die heb ik nu even uitgeschakeld. Eens kijken wat t brengt.
of trek een stroomdraad vanaf de WP
[ Voor 4% gewijzigd door BarryH op 15-03-2026 16:03 ]
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Let op:
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero