• pascallj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:56
Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Daar kan ik wat lastig bij... Zit aan de achterkant voor zover ik weet? Zie ook mijn vorige post. Ik meet gewoon spanning op de automaat/groep, dus zal verkeerd aangesloten zijn, of kaduuk.
Volgens mij zit de printplaat gewoon aan de voorkant?

Twee schroeven aan de onderkant losmaken, voorkant iets optillen en wegnemen. Voorzichtig want er zit nog een kabel aan vast. Als het goed is zie je dan meteen de printplaat.

Misschien voor de goede orde ook beter om eerst even de WP uit te zetten en de stroom eraf te halen.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:56

Padvinder

doet z'n best

pascallj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:44:
[...]

Volgens mij zit de printplaat gewoon aan de voorkant?

Twee schroeven aan de onderkant losmaken, voorkant iets optillen en wegnemen. Voorzichtig want er zit nog een kabel aan vast. Als het goed is zie je dan meteen de printplaat.

Misschien voor de goede orde ook beter om eerst even de WP uit te zetten en de stroom eraf te halen.
Zie mijn vorige post. ik zie dit, maar dat is volgens mij niet wat ik moet hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgtMzzvpRZ9YCNpF7Cznn1vUelg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sli8WX7hoEXsQXz703e6WNXx.jpg?f=fotoalbum_large

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:43
Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:49:
[...]

Zie mijn vorige post. ik zie dit, maar dat is volgens mij niet wat ik moet hebben.
[Afbeelding]
Niet aangesloten, maar je apparaat meet 'm wel gewoon want dat gokt hij.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

koevlaas2 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:57:
[...]

Niet aangesloten, maar je apparaat meet 'm wel gewoon want dat gokt hij.
Je bedoelt dat de installateur heeft verzuimd om de booster aan te sluiten?
* Padvinder gaat even bellen :(

• koevlaas2
Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:00:
[...]

Je bedoelt dat de installateur heeft verzuimd om de booster aan te sluiten?
* Padvinder gaat even bellen :(
Ja

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Gebeld met installateur, voedingskabel zat op verkeerde pinnen aangesloten. In overleg heb ik de kabel nu zelf op ECB1 aangesloten (uiteraard spanningloos).

Is er een manier om de legionella cyclus handmatig te triggeren, zodat ik kan zien of de booster aanslaat? Of een andere setting die het booster element gebruikt?

• pascallj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:56
Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Gebeld met installateur, voedingskabel zat op verkeerde pinnen aangesloten. In overleg heb ik de kabel nu zelf op ECB1 aangesloten (uiteraard spanningloos).

Is er een manier om de legionella cyclus handmatig te triggeren, zodat ik kan zien of de booster aanslaat? Of een andere setting die het booster element gebruikt?
Ik weet alleen manier om het op FTC6 in te stellen dat het ergens in de komende uren gebeurt. Je moet dan wel de datum gaan verzetten dus mogelijk dat er dan wat logging op de SD kaart door de war gaat. Misschien werkt het ook op de FTC7:
  1. Stel de legionella frequentie in op 1 dag.
  2. Zet de datum terug naar gisteren.
  3. Kies een legionella starttijd die in het verleden ligt (dus 15 uur als het nu 16:20 is). De legionella cyclus wordt nu ingesteld voor de dag erna (dus eigenlijk de dag van vandaag als we de datum weer goed zetten) omdat het tijdstip al geweest is. Kies vervolgens een tijdstip dat in de toekomst ligt wanneer je het programma wilt beginnen (dus 17 uur als het nu 16:20 is).
  4. Zet nu de datum weer 1 dag vooruit.
  5. Het legionella programma staat nu gepland voor de dag van vandaag met het gekozen tijdstip in stap 3.
  6. Zet vervolgens ook de oorspronkelijke legionella frequentie weer terug. Dit kan al voordat het programma gedraaid heeft. Als je een voorkeur hebt voor legionella dag, ben je die nu wel kwijt. Je zal dan even moeten rekenen hoeveel dagen tot het volgende programma, die frequentie instellen en op de dag van het draaien van het programma de oorspronkelijke frequentie weer terugzetten. Ook de tijd moet je weer even instellen op de gewenste tijd.
Overigens kan je bij de FTC6 onder start tijd zien wanneer de volgende cyclus gepland staat. Dus dan is het makkelijk om te controleren of het werkt. Ik zie dat in jouw screenshots van de FTC7 niet zo snel ergens staan, dus is het misschien lastiger controleren.

[ Voor 15% gewijzigd door pascallj op 17-02-2026 16:40 ]

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:05:
[...]
Gewoon SWW-temperatuur op 75 graden zetten. Dan begint hij op de compressor en op enig moment als dat niet meer lukt, dan gaat hij over op de booster. Je ziet dan het booster-symbool op het display.
(daarna kun je de SWW-temp weer normaal zetten).

(Mijn SUZ-SWM80 gaat tot ongeveer 57-58 graden op de compressor.)

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

ocaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:43:
[...]

Gewoon SWW-temperatuur op 75 graden zetten. Dan begint hij op de compressor en op enig moment als dat niet meer lukt, dan gaat hij over op de booster. Je ziet dan het booster-symbool op het display.
(daarna kun je de SWW-temp weer normaal zetten).

(Mijn SUZ-SWM80 gaat tot ongeveer 57-58 graden op de compressor.)
Hij wil maar tot 65°C, maar dat zal wel voldoende zijn. Eens zien wat ie doet.

• koevlaas2
Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:50:
[...]

Hij wil maar tot 65°C, maar dat zal wel voldoende zijn. Eens zien wat ie doet.
Tussen de watertemperatuur van je boiler en de aanvoertemperatuur in het stukje cv kan wel 10 graden (of meer) verschil zitten.

• ocaj
  • Niet online
MrScratch schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:06:
Ik heb voor het eerst geprobeerd om de stille modus aan te zetten. Die heb ik dagelijks van 22.00u tot 7:00u ingesteld. Nu wil ik graag zien of dit uberhaubt gewerkt heeft. Is er een manier om te zien of de stille modus daadwerkelijk gewerkt heeft?

Ik heb een SUZ-SWM80VA met ERSD-VM2D binnenunit.
Op het display zie je bij het symbooltje van de compressor een half maantje staan.
Overigens doet bij de SUZ-SWM80VA 1 van de 2 stille modi helemaal niks (ik meen dat stille modus 1 het wel doet en stille modus 2 helemaal niks doet).
Ik heb home assistant via ESPhome op een procon aangesloten. Is daar misschien iets terug te vinden in de logs?
Nee, niet expliciet. Je kunt alleen zien dat de maximum frequentie niet hoger dan 78-82 komt.

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:41
ocaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:00:
[...]

Op het display zie je bij het symbooltje van de compressor een half maantje staan.
Overigens doet bij de SUZ-SWM80VA 1 van de 2 stille modi helemaal niks (ik meen dat stille modus 1 het wel doet en stille modus 2 helemaal niks doet).

[...]

Nee, niet expliciet. Je kunt alleen zien dat de maximum frequentie niet hoger dan 78-82 komt.
Doet de SUZ niet ook iets met fanspeed? Bij mijn PUHZ gaat de ventilator naar respectievelijk 650 of 550 rpm (normaal 750 rpm). Dat is meteen terug te zien.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• ocaj
  • Niet online
Mogelijk wel, maar de fanspeed kun je bij een sommige SUZ-modellen niet uitlezen en ik heb weinig trek om er naast te gaan zitten en rondjes te tellen ....

[ Voor 8% gewijzigd door ocaj op 17-02-2026 20:04 . Reden: Correctie.... ]

ocaj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:39:
Mogelijk wel, maar de fanspeed kun je bij een SUZ niet uitlezen en ik heb weinig trek om er naast te gaan zitten en rondjes te tellen ....
Correctie niet bij alle SUZ modellen. :) Bij de mijne bijvoorbeeld wel.

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:31
Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door nessio op 17-02-2026 21:21 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• koevlaas2
Ja dat moet idd, op een eigen groep.

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:31
Een consument heeft het toch niet makkelijk meer tegenwoordig.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Pagina: 1 ... 219 220 Laatste

Let op:
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero