• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
@badjakker Ja dat klopt, dat heb ik dus zelf ook gedaan. Zo hou je nog iets van zone-regeling, maar alleen als slave. Zoek een goede aan/uit thermostaat waar je de hysteresis zelf kan instellen. Vermijdt de honeywell of alles waar PWM opstaat. Een eigen thermostaat installeren is gewoon normaal gebruik en kan me niet voorstellen dat je garantie daarmee vervalt. En anders sluit je het weer aan als je garantie moet claimen.

Je kan ook met een software thermostaten werken, voor meer info zie mijn signature.

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

@badjakker kleine toevoeging: je hoeft niet per se alle zones vragend te zetten. Je kunt bijvoorbeeld alle ruimtes behalve de slaapkamers vragend zetten. Alleen op de slaapkamers de gewenste temperatuur instellen.

Of, beter nog: wel alles vragend, maar de groepen van de ruimtes die te warm worden wat knijpen met de verdeler (stelmotors zitten op de aanvoer, daarnaast kan je ook met de retour knijpen?). Met deze laatste optie ben je altijd een stabiele flow en afgifte.

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste

Let op:
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero