Wat een raar verhaal, het is toch jouw woning + warmtepomp? Of betreft dit een huurwoning? Want dan zou ik meteen alles escaleren richting verhuurder.
Via een andere installateur die ik in maart naar de installatie laat kijken wel het rapport ontvangen maar geeft geen duidelijkheid of het zo hoort dat de warmtepomp meestal op volvermogen draait.
Een WP hoort niet altijd op vol vermogen te draaien. Daarnaast hebben we al vastgesteld dat jouw warmtepomp bij +12 graden buitentemperatuur volledig dichtvriest. Dat mag echt nooit gebeuren en is het praktische bewijs dat er zeer waarschijnlijk iets mis is met je koelvloeistof.
wel deze aanbeveling
Om pendelen te voorkomen kan een koeling optimalisatie module worden geplaatst.
HTW-KOELING OPTIMALISATIE MOD. - Mitsubishi Electric Klimaatoplossingen
Wie geeft deze aanbeveling en waarom? Volgens mij is dat een module die enkel invloed heeft op het koelen met een ecodan.. dat is helemaal niet aan de orde bij jou.
Ik ben absoluut geen warmtepomp of grafiekjes expert, maar ik zie in
https://melpump.com/publi...2b-7d5d-9cf8-585220d8b397 wel wat dingen.
TA is 16 tot 19 graden, TR 13 tot 14. Dat is wel een hele lage warmtevraag, terwijl de WP op een frequentie van
106hz draait. De defrosts zijn niet zo gek aangezien het 1 tot 4 graden bT is. De tA lijkt me ongewoon laag. Maar dat kan wellicht komen doordat de RR ziet dat het 13 (!) graden binnen is en dat dit ook de doeltemperatuur is. Hij probeert dus met een zo laag mogelijke tA de hut op 13 graden te houden, wat sowieso al een ongezond lage temperatuur is voor een huis.. onder de 15 graden krijg je bij dit weer al snel schimmelvorming en muffe lucht (zeker bij goed geisoleerde huizen). Al zie ik ook nog een target temp van 11 graden?
Maar zie het eerdere punt, jouw WP bevriest bij +12 bT. Er is al lang en breed vastgesteld dat dit nooit mag gebeuren. Vind het vooral zorgelijk dat dit al in november vorig jaar speelde en pas in maart wordt er naar gekeken. In ruim 4 maanden kan dit wel wat schade aan je warmtepomp toebrengen, denk aan flink pendelen of ander ongewoon gedrag met veel starts/stops. De ruimteregeling zal hier ook wel enorme problemen door ondervinden, die kan niet voorspelbaar verwarmen.