Kan je eens een plotje maken van de frequentie, ta, setpoint en buitentemperatuur als je een overshoot hebt? Afhankelijk van de buitentemperatuur komen bepaalde frequenties vrij. Zo wil de wp onder de 5 graden niet lager dan 32Hz, terwijl hij bij 5 graden naar 26Hz kan en boven de 12 graden tot de ondergrens van 20Hz. Maar op jouw screenshot draait hij op 82Hz en dan zou hij toch terug moeten moduleren. Ik weet dat bij enkele andere tweakers er een probleem met een SUZ-XXVA buitenunit qua firmware was waardoor de wp slecht en laat (terug) moduleerde (@joezzt en @laurens0619 toch?). Maar jij hebt een VA2 en ik heb dat probleem hier nog niet eerder gezien.Dsbwouter schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:46:
Heeft iemand een idee of hier nog wat aan te doen is wellicht dat ik wat instellingen over het hoofd zie? Ik draai nu op een vaste ta en eigenlijk draaid die dan altijd 1/1,5° boven het setpoint. Draait ver boven het minimale vermogen dus het is niet dat die het vermogen niet kwijt kan. Gebeurd zowel op 30 ta als of 36. Probleem is dat die hierdoor ook wel is 2° eroverheen gaat en dan dus afschakeld en even later weer opstart.
[Afbeelding]
Hieronder een voorbeeld bij mij. 32Hz is nog te veel voor 140m2 vloerverwarming hier en vanaf een uur of 3 gaat hij boven de ta_setpoint=25 graden. Maar vanwege de buitentemperatuur van 3 graden kan hij niet verder terug dan 32Hz. Meestal is het huis net op de gewenste temperatuur voordat hij start met pendelen. Met zo'n plotje is het iets beter te zien of er iets mis gaat bij jou.
:strip_exif()/f/image/SSY1llW5T99k1B3I8UXFSvar.jpg?f=fotoalbum_large)
WP: Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D