Ah, nee bij bij was het een ander onderdeel dat kraakte:AlexZuH schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:26:
[...]
Gewoon tussen de beide delen in (schuiven over elkaar) ?
Vanavond even proberen, dank voor de tip!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Wf7O6LI9OSgbOSYsjK10oay8.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ah, nee bij bij was het een ander onderdeel dat kraakte:AlexZuH schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:26:
[...]
[Afbeelding]
Ik denk dat ik meer geluk heb om de boete te betalen of ander werk te zoekensPENKMAN schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:16:
[...]
Om de komende 2 jaar frustraties te besparen zou het misschien de moeite waard zijn om flink door te pushen bij de dealer om dit na te laten kijken.
Een goede dealer zorgt ervoor dat dat standaard aanstaat bij aflevering.GMJansen schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:41:
…
Mijns inziens zou dagrijlicht vóór en achter permanent verplicht moeten zijn, waarbij de volledige verlichting óók op tijd aan moet. (Vóór schemer en bij regen of mist e.d.)...
BinnenkortNLkaiser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:07:
Ik heb een enyaq uit 2021 met me3.0, ik lees hier dat er mensen zijn met me3.2 dus ik vroeg me af of het al bekend is wanneer de update naar 3.1/3.2 uit komt
Ik bedoelde hoelang (dagen/ weken?) de auto niet gebruikt is, voordat de accu issues kreeg.onetime schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:24:
@GMJansen Productie datum augustus 2022, december opgehaald. Sindsdien bijna 10k gereden.
(rustig, voor zover dat uitmaakt)
In de eerste maand dat ik de auto had kreeg ik tijdens het rijden de melding dat de 12V accu niet geladen werd, dit kwam door een configuratie fout tijdens aflevering, was ook binnen 5 minuten opgelost maar de monteur zei dat dit kan zorgend at je zomaar ineens met een lege accu komt te staan.onetime schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:24:
@GMJansen Productie datum augustus 2022, december opgehaald. Sindsdien bijna 10k gereden.
(rustig, voor zover dat uitmaakt)
Pssst: het gaat om een Kia RIO, dat is nog een ouderwetse iceGMJansen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 00:45:
[...]
Ik bedoelde hoelang (dagen/ weken?) de auto niet gebruikt is, voordat de accu issues kreeg.
Ik las nl op het Ionity forum dat die batterijen nog wel eens last hebben van spontaan leeggaan.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Hier (nog) geen problemen mee. Wat wel bloedirritant is, is dat ik om de haverklap de medling krijg dat Travel Assist niet beschikbaar is wanneer ik hem inschakel. Het lijkt willekeurig te zijn en na een aantal pogingen wil hij soms wel ineens pakken.svenblom schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:18:
Meer mensen last van een auto die offline is? Info via app komt gewoon door mbt accu etc, maar in de auto geen file informatie, shop geeft foutmelding, locaties vanuit de app gestuurd komen niet door etc
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
[ Voor 17% gewijzigd door 911GT2 op 01-06-2023 09:55 ]
Ja, maar dan alleen voor de verkeersinfo en de Powerpass map, voor de rest werkt alles, app werkt ook, denk een probleem in de back-end.svenblom schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:18:
Meer mensen last van een auto die offline is? Info via app komt gewoon door mbt accu etc, maar in de auto geen file informatie, shop geeft foutmelding, locaties vanuit de app gestuurd komen niet door etc
Ja, dat heb ik ook sinds een tijdje. Geen idee hoe het kan, nog niet met OBD11 naar de instellingen kunnen kijken.A3-D schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:41:
[...]
Hier (nog) geen problemen mee. Wat wel bloedirritant is, is dat ik om de haverklap de medling krijg dat Travel Assist niet beschikbaar is wanneer ik hem inschakel. Het lijkt willekeurig te zijn en na een aantal pogingen wil hij soms wel ineens pakken.
Probeer stuurverwarming eens in en weer uit te schakelen. Dat helpt bij mij in ieder geval meestal.A3-D schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:41:
[...]
Hier (nog) geen problemen mee. Wat wel bloedirritant is, is dat ik om de haverklap de medling krijg dat Travel Assist niet beschikbaar is wanneer ik hem inschakel. Het lijkt willekeurig te zijn en na een aantal pogingen wil hij soms wel ineens pakken.
Ik denk te vaak naar 100% geladen…onetime schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:14:
@GMJansen @Autohillenga De aanleiding om te gaan kijken (lege accu-cel bij Kia RIO) duidelijker onderscheiden van mijn vraag in de vorige reacties. Ging alleen over de zekering.
Geen, er zitten 2 kabels aan de camera met een zekering eraan vast. Die steek je dus in een leeg slot. eentje in een 12v slot (alleen stroom bij auto aan) en eentje in het continue slot (altijd stroom beschikbaar)Wootism schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:31:
[...]
Welke zekering heb je gebruikt voor de parking mode?
Water-Escape
Denk dat de server al heeft besloten dat het vrijmibo was.MacDuck schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:41:
Met de servers is zeker iets aan de hand. Auto staat geparkeerd en app zegt dat hij vergrendeld is, maar op de kaart staat dat hij nog in beweging is 😝
Die van mij is eerder deze week voor zijn eerste beurt geweest. Enkel op mijn verzoek de lensjes van de spiegel verlichting vervangen. (Onder garantie) Verder niets vernomen van update van de camera. Heb het 3D geprinte kapje na ME3 sowieso niet meer nodig gehad.jdbiggelaa schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:04:
Mijn Enyaq gaat op 5 juli zijn eerste onderhoudsbeurt krijgen (inderdaad 2 maanden wachttijd voor een afspraak). De dealer meldt dat ik oa een update krijg van de achteruitrijcamera. Heeft iemand hier daar al ervaring mee?
Ik heb hetzelfde probleem, dat de achterklep wat ratelt bij het openen en sluiten. Heb jij dit nog geprobeerd en heeft dat geholpen?AlexZuH schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:26:
[...]
[Afbeelding]
Hoe lang hadden ze daarvoor nodig? Die van mijn Enyaq worden volgende week vervangen en kon daar niet op wachten, dus leenauto etc. Lijkt me toch niet zoveel werk?DirkBouwman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:42:
[...]
Enkel op mijn verzoek de lensjes van de spiegel verlichting vervangen. (Onder garantie)
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Was bij mij in een half uurtje gemaakt (wel na 3 maanden wachten op de onderdelen)Star65 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Hoe lang hadden ze daarvoor nodig? Die van mijn Enyaq worden volgende week vervangen en kon daar niet op wachten, dus leenauto etc. Lijkt me toch niet zoveel werk?
Goede, niet meer aan gedacht, vanavond maar even klooien, ik laat nog weten.gepl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:26:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, dat de achterklep wat ratelt bij het openen en sluiten. Heb jij dit nog geprobeerd en heeft dat geholpen?
Ik blijf het probleem behouden. Rest ook nog steeds of suggesties hoe op te lossen?svenblom schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:18:
Geen idee, ik heb hem ivm werk in de ochtend gebracht en einde dag pas weer op kunnen halen. Moet alleen nog terug voor achterbanden. Die waren op en zat paar dagen levertijd op. (21 inch breedte set) Na 70k in twee jaar (ondanks de winterbanden) niet super verrassend als je het mij vraagt. Rijdt altijd in B stand en regenereren heeft volgens mij best wel wat impact op de band.Star65 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Hoe lang hadden ze daarvoor nodig? Die van mijn Enyaq worden volgende week vervangen en kon daar niet op wachten, dus leenauto etc. Lijkt me toch niet zoveel werk?
Ik heb momenteel wel een Karoq met Canton systeem. Ik weet niet of je daarmee geholpen bent om een soort van vergelijk mee te doen?beekc1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:33:
Is er in dit forum toevallig een berijder van een Enyaq met het optionele Canton Sound System?
Ik ben op zoek naar een foto van hoe de Canton subwoofer in de achterbak van de auto is ingebouwd.
Ik had al gegoogled maar nog niks kunnen vinden. Dealer had ook geen foto's en ook geen auto staan waar het in zat.
Zou zeer gewaard worden :-)
Het is mij vooral te doen hoe het in de Enyaq er uit ziet. Geen idee of ze dat in Karoq op dezelfde manier hebben opgelost. Zit de subwoofer daar ook links in de achterbak weggewerkt?[Deva] schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:44:
[...]
Ik heb momenteel wel een Karoq met Canton systeem. Ik weet niet of je daarmee geholpen bent om een soort van vergelijk mee te doen?
Geen foto’s maar die subwoofer komt dan toch in de vloer in het vak voor de laadkabel?beekc1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:49:
[...]
Het is mij vooral te doen hoe het in de Enyaq er uit ziet. Geen idee of ze dat in Karoq op dezelfde manier hebben opgelost. Zit de subwoofer daar ook links in de achterbak weggewerkt?
[ Voor 11% gewijzigd door Martinique op 02-06-2023 19:19 ]
wel wat ingespoten en 4-5x geopend en gesloten maar lijkt niet echt effect te hebben.gepl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:26:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, dat de achterklep wat ratelt bij het openen en sluiten. Heb jij dit nog geprobeerd en heeft dat geholpen?
Bij mijn Enyaq zit hij onder de vloer van de achterbak.beekc1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:33:
Is er in dit forum toevallig een berijder van een Enyaq met het optionele Canton Sound System?
Ik ben op zoek naar een foto van hoe de Canton subwoofer in de achterbak van de auto is ingebouwd.
Ik had al gegoogled maar nog niks kunnen vinden. Dealer had ook geen foto's en ook geen auto staan waar het in zat.
Zou zeer gewaard worden :-)
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Hartelijk dank voor deze informatie.MerijnB schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:47:
[...]
Bij mijn Enyaq zit hij onder de vloer van de achterbak.
In de Karoq zit ie in/om het reservewiel. Dus eigenlijk pal in het midden van de kofferbak.beekc1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:49:
[...]
Het is mij vooral te doen hoe het in de Enyaq er uit ziet. Geen idee of ze dat in Karoq op dezelfde manier hebben opgelost. Zit de subwoofer daar ook links in de achterbak weggewerkt?
Life goes as it goes.
MY24 voor de Enyaq duurt nog even en stelt waarschijnlijk niet veel voor heb ik van de dealer begrepen.beekc1 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:14:
Dit najaar start Skoda met produceren Enyaq MY24. Weet iemand of je deze automatisch krijgt als je nu besteld? Of is het modeljaar wat je krijgt gekoppeld aan het moment van bestellen?
Interessante vraagt blijft hoeveel ze nu echt weten. Vergeet niet het belang dat in elk geval de verkopers hebben... ze verkopen je liever nu een nieuwe dan volgend jaar.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:22:
[...]
MY24 voor de Enyaq duurt nog even en stelt waarschijnlijk niet veel voor heb ik van de dealer begrepen.
Dat is na de fabrieksvakantie. Als je nu bestelt krijg je dus zeer waarschijnlijk my2024.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:22:
[...]
MY24 voor de Enyaq duurt nog even en stelt waarschijnlijk niet veel voor heb ik van de dealer begrepen.
My 2024 is direct na de fabrieksvakantie in augustus en dat maakt voor de dealer echt helemaal niks uit.sunib schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:17:
[...]
Interessante vraagt blijft hoeveel ze nu echt weten. Vergeet niet het belang dat in elk geval de verkopers hebben... ze verkopen je liever nu een nieuwe dan volgend jaar.
Zoals al vaker vermeld; de range is een schatting op basis van rijstijl en weersomstandigheden van de laatste +/- 100km.Eric Di schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:55:
Vorig jaar had ik nog 420 kilometer na een volle lading met deze temperaturen, nu nog meer 360 km, iemand zelfde ervaring en of tips?enyaq 60
Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB
Ik heb hier ook last van sinds een aantal dagen en het werkt nog niet.. ik heb niet zo’n zin om weer naar fabrieksinstellingen te gaan om t te fixen (hoop je…) dus ik hoop dat het zich snel weer hersteldsvenblom schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Ik blijf het probleem behouden. Rest ook nog steeds of suggesties hoe op te lossen?
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
420 heb ik noog nooit gezien op mijn 60, 340 is een beetje de max in de zomer.Eric Di schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:55:
Vorig jaar had ik nog 420 kilometer na een volle lading met deze temperaturen, nu nog meer 360 km, iemand zelfde ervaring en of tips?enyaq 60
Dat ze het niet doen de eerste x klopt niet. Maar wat mij wel opvalt is dat ze het pas zeer laat doen. Ik moet langzaam rollend inparkeren a 1km/h ofzo om ze in te schakelen. Wat echt veel te laat is, zeker in vergelijking met m'n eerdere Superb.Straalman100 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:59:
Sinds maart een tevreden Enyaq rijder, maar een vraag over de parkeersensoren voor:
Als ik met mijn neus naar voren in een parkeervak rij, doen de parkeersensoren voor niets (ook niets in het scherm) en kan ik gewoon ergens tegen aan rijden zonder waarschuwing.
Als ik in het vak stilsta en hem dan in de achteruit zet en daarna weer in de vooruit, dan doen de parkeersensoren voor het ineens wel (achter doen ze het wel).
Is dit bij jullie ook zo? Of een instelling?
In mijn vorige auto deden de parkeersensoren voor het in bovengenoemde situatie wel prima en begonnen de piepen.
Dank voor jullie feedback!
Bij instellingen parkeerhulp moet je automatisch activeren aanzetten. Snap niet dat dat niet de default is....Straalman100 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:59:
Sinds maart een tevreden Enyaq rijder, maar een vraag over de parkeersensoren voor:
Als ik met mijn neus naar voren in een parkeervak rij, doen de parkeersensoren voor niets (ook niets in het scherm) en kan ik gewoon ergens tegen aan rijden zonder waarschuwing.
Als ik in het vak stilsta en hem dan in de achteruit zet en daarna weer in de vooruit, dan doen de parkeersensoren voor het ineens wel (achter doen ze het wel).
Is dit bij jullie ook zo? Of een instelling?
In mijn vorige auto deden de parkeersensoren voor het in bovengenoemde situatie wel prima en begonnen de piepen.
Dank voor jullie feedback!
Had ik ook, ging helaas niet vanzelf weg. Skoda helpdesk zei dat er een storing op de servers was geweest maar dat het weer moest werken. Not…Wilde schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:43:
[...]
Ik heb hier ook last van sinds een aantal dagen en het werkt nog niet.. ik heb niet zo’n zin om weer naar fabrieksinstellingen te gaan om t te fixen (hoop je…) dus ik hoop dat het zich snel weer hersteld
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Zelfde issue hier. De dealer heeft mij vorige maand verteld dat ze het stuur niet meer vervangen omdat het niet (altijd) dé oplossing is.Er zou deze of volgende maand een software update moeten komen dachten ze. Maar hij durfde ook geen datum (of maand) te noemen van release.Solomon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:40:
Hoi!
Ik heb al tijden last van de foutmelding dat de travel assist niet beschikbaar is.
In december heeft men hier al eens een software update voor doorgevoerd (die niet heeft geholpen), en na een afspraak bij de dealer werd me verteld dat het stuur verwisselen zou helpen maar dat dat niet meer mocht van Skoda vanwege de kosten. Er zou een software update beschikbaar komen..
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen: Ik heb een dure optie die onbruikbaar is, er is een oplossing bekend maar die wordt geweigerd, en er is geen enkele datum bekend over die software update.
Bekende situatie?
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Ik zou doorhameren op nieuw stuur. Dat heeft bij mij geholpen (en een week later mocht dat niet meer). Als die softwareupdate het verhelpt zou dat ook mooi zijn, maar dan moet hij er wel zijn toch?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Mijn stuur zou een aantal weken terug vervangen gaan worden. Vlak voor de afspraak werd deze geannuleerd omdat van Skoda het stuur niet meer vervangen mocht worden.jaapbrandhof schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Zelfde issue hier. De dealer heeft mij vorige maand verteld dat ze het stuur niet meer vervangen omdat het niet (altijd) dé oplossing is.Er zou deze of volgende maand een software update moeten komen dachten ze. Maar hij durfde ook geen datum (of maand) te noemen van release.
Nee geen last van, en mijne heeft toch al in hete zon gestaan.flowiej schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:11:
Ik heb mijn Enyaq nu drie weken en na de eerste 2000km kan ik zeggen dat ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Wat een heerlijke reis auto. Loop wel tegen een ding aan - als de auto in de zon heeft gestaan piept het stuur bij beweging, alsof er iets uitzet bij warmte wat dit veroorzaakt. Mega hinderlijk. Meer mensen dit meegemaakt?
Er zit toch een scherm in? Of heb jij het over de Coupe? Dat is idd wel erg triest geregeld met de verduistering van glazen dak. Giga misser.911GT2 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:48:
[...]
Nee geen last van, en mijne heeft toch al in hete zon gestaan.
Ik ervaar zelf het glazen dak als hinderlijk op dat vlak, het wordt mega-warm en daar had standaard wel gewoon een scherm bij moeten zitten IPV een accessoire van 200 euro.
Heb je nu een andere rijstijl? (je went makkelijk aan fel rijden)Eric Di schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:55:
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
[ Voor 18% gewijzigd door 911GT2 op 05-06-2023 10:23 ]
Ik had ook een afspraak staan voor onderzoek en vervanging van stuur en die werd inderdaad ook een dag van te voren afgebeld.Enahs schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Mijn stuur zou een aantal weken terug vervangen gaan worden. Vlak voor de afspraak werd deze geannuleerd omdat van Skoda het stuur niet meer vervangen mocht worden.
Afgelopen vrijdag voor onderzoek naar de dealer en daar is de software update voor het stuur doorgevoerd. “Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.”.
Voordat ik de straat uit was gereden was de melding alweer 4x verschenen.
Nu begin juli de auto weer 1 of meerdere dagen kwijt voor onderzoek.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
kom je wel op de snelweg hahaonetime schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:11:
[...]
Heb je nu een andere rijstijl? (je went makkelijk aan fel rijden)
Rij je nu op andere wegen? (andere werkplek)
Hoeveel km heb je sindsdien en totaal met de wagen gereden?
Laad je altijd op tot 100% accu?
Ik heb een 80 sinds december, en mijn rijbereik is sindsdien omhoog gegaan van +/- 500km naar +/- 600km.
(omgerekend naar volle accu, ik laad tot 80% en ben nog niet onder de 20% geweest)
Water-Escape
Mijn ervaring is dat de voorruit erg groot is, en onder een bepaalde hoek heeft waardoor de auto heel warm wordt als hij met de voorruit in de zon staat. Je merkt dit ook op een warme dag tijdens rijden, dat er veel warmte vd ruit af komt. Ik heb daarom ook de voorruit laten tinten en heb nu een stuk minder last van de warmte die er vanaf komt. Het is niet helemaal weg, maar wel een stuk minder.flowiej schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:11:
Ik heb mijn Enyaq nu drie weken en na de eerste 2000km kan ik zeggen dat ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Wat een heerlijke reis auto. Loop wel tegen een ding aan - als de auto in de zon heeft gestaan piept het stuur bij beweging, alsof er iets uitzet bij warmte wat dit veroorzaakt. Mega hinderlijk. Meer mensen dit meegemaakt?
Tijdens corona heb ik de 450km@100% gezien met mijn 57kWh, deden toen enkel stadsverkeer wat die blijkbaar bijzonder zuinig doet. Toen het land weer open ging en er ook weer snelweg gereden werd zakte het snel terug naar normale waarden. Momenteel 345km@100% wat in lijn ligt met jouw 430km icm een 80kWh pakket.911GT2 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:22:
Wow je haalt 600km op een lading? Hoe dan? Als ik mijn best doe haal ik 400 wellicht (RS, dus 80KWh) maar ik heb nog nooit een range gezien van boven de 430km laat staat 600. En dat terwijl de cooupé in theorie zelfs zuiniger zou moeten zijn.
Ik laad altijd tot 100% en rij ook door onder 20% dus wellicht vertekent jouw beeld omdat je extrapoleert?
Eve char: Warock <TEST>
je moet in het usermenu in de auto dus even de privemodus uit zetten. Zit een beetje verstopt helaas.Pad67 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:49:
Hi mensen.
Misschien kunnen jullie helpen. Ik veel gezocht maar nog steeds niet kunnen vinden.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn 2e hand enyaq uit 2021 in ontvangst genomen. Echter krijg ik de app niet gekoppelt en de auto niet uit privé modus en ook niet gereset naar fabrieksinstelling.
Als ik hem wil terugzetten naar fabrieks instellingen krijg ik de volgende melding: "Schakel privemodus uit om de verbinding met skoda connect te verwijderen en het voertuig terug te zetten naar fabrieksinstellingen"
Zou dit kunnen betekenen dat de vorige eigenaar nog gekoppelt staat en hem in de app op privé modus heeft gezet? Ik heb de dealer gebelt en die wist het antwoord niet helaas.
Hopelijk weet iemand hier om het op te lossen.
Cheers
Patrick
Water-Escape
Als je bedoelt boven in het menu die "schuif knop" die werkt ook niet helaaswater_escape schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:30:
[...]
je moet in het usermenu in de auto dus even de privemodus uit zetten. Zit een beetje verstopt helaas.
Nee in het menu ergens diep verstoptPad67 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:54:
[...]
Als je bedoelt boven in het menu die "schuif knop" die werkt ook niet helaas
Water-Escape
Matmar schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:23:
[...]
Had ik ook, ging helaas niet vanzelf weg. Skoda helpdesk zei dat er een storing op de servers was geweest maar dat het weer moest werken. Not…
Wat bij mij gewerkt heeft is om in gebruikersinstellingen de privacy/locatie instellingen uit te zetten, Ff wachten tot de auto het verwerkt heeft, en daarna weer aanzetten. Dan zoekt de auto weer verbinding, en:![]()
Maar blijft een rare bug.
hier dus @Pad67svenblom schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:49:
Ook even gebeld. Gaf binnen 2 seconden aan dat er nog steeds een storing is en dat het dus een kwestie van wachten is...😩
[...]
Water-Escape
Dit was inderdaad de oplossing, inderdaad apart dat dit niet standaard aan staat. @Mirx_NL , bedankt!Mirx_NL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:09:
[...]
Bij instellingen parkeerhulp moet je automatisch activeren aanzetten. Snap niet dat dat niet de default is....
Ik heb er zelf geen last van gehad, maar voor diegene die problemen hebben met de travel assist, de software update hiervoor is voor mijn auto beschikbaar en bij de dealer geinstalleerd:.BAJ82 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:51:
[quote]Bulli schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:08:
[...]
Heb jij al iets gehoord over deze software update?
Ik had een afspraak gepland op 2 mei om mijn stuur te laten vervangen, maar werd op 1 mei gebeld dat dat vanuit de importeur niet meer werd 'toegestaan', omdat er een software update zou komen die het probleem zou oplossen. Het stuur was inmiddels al binnen en is teruggestuurd!!!
Helaas kon men niets zeggen over wanneer die software update zou komen...
Ik was gisteren bij de dealer voor de Travel Assist storing. Verhaal wat ze mij vertelden is dat ze deze software update van het stuur nu eerst uitrollen in de Octavia's, Kodiaqs, etc.. De Enyaq rijders hadden al genoeg software updates gehad de laatste tijd:). Pas als ze zeker weten dat deze werkt komen ook de Enyaqs aan de beurt, schatting was 1-2 maanden nog.
Mijn inziens kunnen ze pas in de winter echt zien of het goed werkt, dan wordt de stuurverwarming weer gebruikt...
Die instellingen uit- en aanzetten vanuit de auto bedoel je toch? Ik heb dat geprobeerd, maar helaas werkt het in mijn geval niet..Matmar schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:23:
[...]
Had ik ook, ging helaas niet vanzelf weg. Skoda helpdesk zei dat er een storing op de servers was geweest maar dat het weer moest werken. Not…
Wat bij mij gewerkt heeft is om in gebruikersinstellingen de privacy/locatie instellingen uit te zetten, Ff wachten tot de auto het verwerkt heeft, en daarna weer aanzetten. Dan zoekt de auto weer verbinding, en:![]()
Maar blijft een rare bug.
Dat is vreemd.Straalman100 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:24:
[...]
Ik heb er zelf geen last van gehad, maar voor diegene die problemen hebben met de travel assist, de software update hiervoor is voor mijn auto beschikbaar en bij de dealer geinstalleerd:.
Update ging 2x fout, nu word ik teruggebeld voor nieuwe afspraak.
S-Regelapparaat camerahulpsystemen (48S5)
Begin datum : 05-04-2023
Bij ŠKODA voertuigen uit een begrensde productieperiode bestaat de mogelijkheid, dat vanwege verschillende storingen in het stuurwiel en in het HOD-regelapparaat de storingmelding "Travel assist is not available" in het instrumentenpaneel wordt weergegeven. Bij de betrokken auto's moet het regelapparaat voor camerahulpsystemen worden geconfigureerd.
Kan je bijvoorbeeld hier checken of deze update ook voor jouw auto beschikbaar is.
Hier ook inderdaad. Maar vanochtend een afspraak gemaakt. De update voor de Enyaq is sinds vorige week beschikbaar.Sapperdeflap schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Dat is vreemd.
Wanneer ik bij dieteren.be de VIN van mijn voertuig invoer, kom ik inderdaad ook in aanmerking voor de update.
Echter, als ik de VIN invoer op https://www.skoda-auto.com/services/recall-campaigns, zijn er geen openstaande recall actions.
Rara....
De wagen berekend een gemiddelde. Bij ons thuis is dat 20.3 kw na bijna 30.000 km. Ik ben zelf een sportieve rijder en rijd altijd wel 20 km/u te hard en van een verkeerslichtsprintje houd ik wel. Mijn vrouw daarentegen compenseert alles weer.911GT2 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:22:
Wow je haalt 600km op een lading? Hoe dan? Als ik mijn best doe haal ik 400 wellicht (RS, dus 80KWh) maar ik heb nog nooit een range gezien van boven de 430km laat staat 600. En dat terwijl de cooupé in theorie zelfs zuiniger zou moeten zijn.
Ik laad altijd tot 100% en rij ook door onder 20% dus wellicht vertekent jouw beeld omdat je extrapoleert?
[ Voor 4% gewijzigd door jeroen1988! op 06-06-2023 17:44 ]
Apart..Sapperdeflap schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Dat is vreemd.
Wanneer ik bij dieteren.be de VIN van mijn voertuig invoer, kom ik inderdaad ook in aanmerking voor de update.
Echter, als ik de VIN invoer op https://www.skoda-auto.com/services/recall-campaigns, zijn er geen openstaande recall actions.
Rara....
Hier hielp het herstellen naar fabrieksinstellingen en opnieuw koppelen van de auto.Wilde schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:52:
[...]
Die instellingen uit- en aanzetten vanuit de auto bedoel je toch? Ik heb dat geprobeerd, maar helaas werkt het in mijn geval niet..
Als ik onder mijn profiel kijk (in de auto) dan staat er ook dat er voor het laatst gesynced is op 31-05. Een week geleden, terwijl ik de auto dagelijks gebruik. Dat lijkt me ook niet juist...
Mijn 60 haalt in de zomer ook ruim 400 km bij volle lading, maar zoals elders al gemeld: het is sterk afhankelijk van je persoonlijke rijstijl. En dat is precies zo bij een ICE, alleen hoor je daar nooit iemand overDaan_P schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:56:
[...]
420 heb ik noog nooit gezien op mijn 60, 340 is een beetje de max in de zomer.
Heb het idee dat range juust iets groter is na update naar me3.
Ow, hahaBGFG schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:42:
[...]
Pssst: het gaat om een Kia RIO, dat is nog een ouderwetse ice
Ja, ik vrees dat dit de enige oplossing is die werkt. Ik ga er niet meer aan beginnen. Ik ga genieten van de auto zoals hij is. Dan maar zonder kaartupdates en de 3.2 hoef ik eigenlijk ook niet en ga ik niet meer voor naar de garage. Het gaat simpelweg te weinig nuttigs toevoegen..;)BaseLine schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:14:
[...]
Hier hielp het herstellen naar fabrieksinstellingen en opnieuw koppelen van de auto.
Hear, hear!!Wilde schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:39:
[...]
Ja, ik vrees dat dit de enige oplossing is die werkt. Ik ga er niet meer aan beginnen. Ik ga genieten van de auto zoals hij is. Dan maar zonder kaartupdates en de 3.2 hoef ik eigenlijk ook niet en ga ik niet meer voor naar de garage. Het gaat simpelweg te weinig nuttigs toevoegen..;)
Ik heb dus dat soort bereiken. (lees maar terug, zie de foto's) Ik rij niet altijd 50 binnendoor, maar dat soort ritjes heb ik er wel bij, en ja, dat helpt. Linker baan inderdaad zelden, ik zie het nut meestal niet.jeroen1988! schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:46:
[...] De wagen berekend een gemiddelde. Bij ons thuis is dat 20.3 kw na bijna 30.000 km. Ik ben zelf een sportieve rijder en rijd altijd wel 20 km/u te hard en van een verkeerslichtsprintje houd ik wel. Mijn vrouw daarentegen compenseert alles weer.
Mijn Enyaq 60 staat na 100% opladen zelden boven de 300/350 km range. 1x richting Belgie de 350 km aangetikt maar dat was eenmalig volgens mij.
Als je 600 km range bij een Enyaq 80 hebt staan dan rij je óf altijd 50 km/u binnendoor, heb je nog nooit de linker baan gezien en sluit je achter een vrachtwagen aan bij het oprijden van de snelweg denk ik![]()
Een gemiddeld verbruik van ongeveer 13 kw (600 range) is zonde van het rijplezier, maar dat is persoonlijk
50 | 1 | 0.39 | 0.25 | 0.18 |
60 | 1.44 | 0.56 | 0.36 | 0.25 |
70 | 1.96 | 0.77 | 0.49 | 0.34 |
80 | 2.56 | 1 | 0.64 | 0.44 |
100 | 4 | 1.56 | 1 | 0.69 |
120 | 5.76 | 2.25 | 1.44 | 1 |
130 | 6.76 | 2.64 | 1.69 | 1.17 |
Ik heb hier exact dezelfde melding. Had je misschien inmiddels al een oplossing gevonden? 🤭water_escape schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:38:
@matthijscamp @fredpol ik heb hier net iemand gehad voor OBD11. Hij heeft ook de melding "acc is niet vrijgegeven" en kan het in de store kopen. Maaaar....... alle opties in ODB11 lijken goed te staan....ACC is geactiveerd daar.
is er hier iemand die weet welke optie(s) er aangepast worden als je deze via de shop koopt. Dit is over the air, dus er wordt iets vrijgegeven / aangepast. Maar wat?
Jawel, mij, ik haalde met mijn 1:12 Astra in de winter 1:16 en in de zomer 1:18. Rijstijl. Begrip van hoe het werkt en bereid daar naar te handelen. Financiële en milieu redenen waren mijn stimulansen.jdbiggelaa schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:35:
[...] Mijn 60 haalt in de zomer ook ruim 400 km bij volle lading, maar zoals elders al gemeld: het is sterk afhankelijk van je persoonlijke rijstijl. En dat is precies zo bij een ICE, alleen hoor je daar nooit iemand over
Pfff 85 moet er niet eens aan denken… zelfs vrachtwagens rijden harder, ik zou gillend gek worden.onetime schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:32:
[...]
Ik heb dus dat soort bereiken. (lees maar terug, zie de foto's) Ik rij niet altijd 50 binnendoor, maar dat soort ritjes heb ik er wel bij, en ja, dat helpt. Linker baan inderdaad zelden, ik zie het nut meestal niet.
Waar ik ook het nut niet van zie is zo snel mogelijk stilstaan bij een stoplicht. Ik kom vaak zo aanrijden dat ik kan doorrijden. Dat scheelt het verlies van afremmen en weer optrekken.
Ook hou ik rekening met de windrichting. Als ik wind tegen heb zal ik niet snel harder rijden dan 85 op de teller. Met wind mee wil ik wel eens wat harder rijden. Voor wie het niet weet; luchtweerstand is een kwadratische factor. 130 rijden in plaats van 80 kost 2,64 keer zoveel energie.
snelheid
50 1 0.39 0.25 0.18 60 1.44 0.56 0.36 0.25 70 1.96 0.77 0.49 0.34 80 2.56 1 0.64 0.44 100 4 1.56 1 0.69 120 5.76 2.25 1.44 1 130 6.76 2.64 1.69 1.17
Voor mij is rijplezier heerlijk rustig zoemend wegrijden, "in alle stilte", genietend van de omgeving.
Nee, ik ben geen 20 meer en hoef niet met piepende banden weg te rijden. Of ze op te roken, driftend in de bochten. Met mijn Opel Astra deed ik 120k km met mijn eerste banden set. De 2e set was na 70k km nog uitstekend toen hij wegens te hoge reparatie kosten na 17jaar naar de sloop ging.
Heb zojuist ook fabrieksinstellingen gedaan, zekering 19 truc, geen resultaat. Gewoon lekker laten, het probleem in de auto is uitgesloten dus het kan alleen de server nog zijn. Online route informatie, navigatie-updates, webradio en Powerpass map werken niet. Sinds 31-05 zoals velen in het forum.Wilde schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:39:
[...]
Ja, ik vrees dat dit de enige oplossing is die werkt. Ik ga er niet meer aan beginnen. Ik ga genieten van de auto zoals hij is. Dan maar zonder kaartupdates en de 3.2 hoef ik eigenlijk ook niet en ga ik niet meer voor naar de garage. Het gaat simpelweg te weinig nuttigs toevoegen..;)
Nee helaas. Wat je kan proberen is om van alle modules in OBD11 de hex codes op te schrijven. Daarna de trial activeren in de store en dan weer de hex codes opschrijven en vergelijken. Na een maand verloopt de trial en dan weer de hex codes opschrijven en dan hopen dat je iets van verschil ziet.SelfDestruct schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:45:
[...]
Ik heb hier exact dezelfde melding. Had je misschien inmiddels al een oplossing gevonden? 🤭
Water-Escape
Nee, geen oplossing gevonden via OBD11. Ik heb uiteindelijk de optie aangeschaft via de shop. Ik had ergens gelezen dat het een bit is in de long coding van de central electrics module (byte 6, bit 0). Alleen kun je via OBD11 deze niet coderen volgens mij.SelfDestruct schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:45:
[...]
Ik heb hier exact dezelfde melding. Had je misschien inmiddels al een oplossing gevonden? 🤭
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq