De landelijke Nederlandse politiek 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 84 Laatste
Acties:
  • 357.313 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:35:
[...]

Die is totaal van het padje af, hij gelooft het echt en kijkt vreemd uit z'n ogen. Sterk spul dat lavendel...
Het vervelende is dat er ook een hoop mensen hem geloven en daar op stemmen. Zo hadden wij laatst een stratenmaker in de straat die fanatiek FVDér was en het had over het mobiliseren van mensen tegen de huidige regering....tja.... zo'n vent is knettergek, maar volgens mij zijn er best een aantal van dat soort dwazen.

Mensen/partijen direct uitsluiten vanwege politieke overtuigingen vind ik over het algemeen een erg slechte zaak, maar de FVD maakt het me erg moeilijk om dat te blijven denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

hneel

denkt er het zijne van

Ik mag toch hopen dat dat sarcasme is?

TB staat er om bekend dat hij graag ophef veroorzaakt, al dan niet met onzinverhalen. Ik vraag me af of hij dit echt meent, of dat hij nu zit te gniffelen omdat hij weer een hoop mensen op de kast heeft gejaagd.

[ Voor 46% gewijzigd door hneel op 17-10-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Nee. Volgens mij wordt hier niets anders gesteld dan wat in AWM eigenlijk ook geldt.

Als je een mening baseert op ongefundeerde informatie (het is niet voor niets een complot), dan is die mening geen juiste mening ongeacht wat die mening dan is. Zulke meningen zijn onze denk-minuten niet waard.

En of zulke personen een volksvertegenwoordiger zouden mogen zijn? Van mij hoeft dat niet nee. Dan kunnen we hopelijk weer eens op inhoud debatteren.
Ik begrijp wat je bedoelt. Het ging mij meer om de stelling dat Poetin moet winnen en uit jouw reactie denk ik op te maken dat jij het over de reptielen hebt.
Dan wordt het meer een semantische discussie. Ik zie er namelijk beeldspraak in. Kwaadaardige reptielen ken ik alleen uit teken/animatiefilms. Wanneer is het beeldspraak en wanneer wordt het geponeerd als feit. Daar is Twitter ook niet geschikt voor.

[ Voor 0% gewijzigd door Derby op 17-10-2022 14:04 . Reden: Verduidelijking ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Derby schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt. Het ging mij meer om de stelling dat Poetin moet winnen en uit jouw reactie denk ik op te maken dat jij het over de reptielen hebt.
Dan wordt het meer een semantische discussie. Ik zie er namelijk beeldspraak in. Kwaadaardige reptielen ken ik alleen uit teken/animatiefilms. Wanneer is het beeldspraak en wanneer wordt het geponeerd als feit. Daar is Twitter ook niet geschikt voor.
Het is geen beeldspraak, het is zijn support voor de Reptillians theorie:
Wikipedia: Reptilian conspiracy theory
In de 'flat earth', 'corona is nep' hoek is die redelijk populair naar het schijnt.

Maar verder moeten we wel de deepfake slag om de arm houden in deze tijd. Een geverifieerde bron/filmpje is altijd wel handig om te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 17-10-2022 14:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

In de 'flat earth', 'corona is nep' hoek is die redelijk populair naar het schijnt.

Maar verder moeten we wel de deepfake slag om de arm houden in deze tijd. Een geverifieerde bron/filmpje is altijd wel handig om te hebben.
Oh wow. Zo goed ben ik dus ingevoerd over Baudet. :> Wel een geruststellende gedachte eigenlijk dat ik zo slecht op de hoogte ben van zijn gedachte goed. Bedankt voor je verheldering.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:03
YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Hij heeft zelf een link van het interview geretweet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:31

Lordy79

Vastberaden

Het is niet ... te .... geloven...

Reptillians...

Ik schaam me echt dat ik een paar jaar geleden wel wat zag in die man. En wat doet Hiddema nog in de eerste kamer? En waarom zegt hij nog geen 2 maanden terug in nieuwe revu:
Ik heb mijn best gedaan. En ik heb géén hekel aan Baudet. En ik heb nergens spijt van. Ik hoop wel dat het in de toekomst allemaal weer wat beter wordt. Met de FvD is niks mis, maar de partij drijft steeds op onnodige relletjes. De FvD kan dit land een dienst bewijzen met goede plannen en directe democra- tie. Dat hebben we meer nodig dan ooit.’
Dat is geen hekel aan Baudet heeft: prima. Maar als meneer Hiddema nu nog niet ziet dat er met de FvD heel veel mis is (en dan heb ik het niet alleen over Baudet) dan verdenk ik meneer Hiddema ervan dat hij in een paar jaar tijd flink ouder is geworden. Of ik heb me volledig in hem vergist.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

twerk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:08:
[...]
Hij heeft zelf een link van het interview geretweet
Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat hij een rel ter afleiding zoekt omdat de reptillians hem mogelijk voor een week uit de kamer schorsen. :+
https://nos.nl/l/2448769

Meer als ‘kansloos’ kan ik er niet van maken idd.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 17-10-2022 20:07 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mog schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:07:
[Embed]

Hoe veel verder kan hij nog afglijden? Zal er een punt komen dat hij de Tweede Kamer niet meer in mag?
Dat vraag ik mij dus ook al tijden af: hoe ver kan iemand gaan? Waar ligt de grens? Zou bijvoorbeeld een kamervoorzitter niet in gesprek kunnen gaan met de mededeling: of je kapt met die onzin of ik zet je er uit. Dan maar even niet democratisch zijn...

Sowieso een in en in trieste dag voor de Nederlandse politiek:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfSdEIcXwAQ3jR-?format=jpg&name=small
Als gevolg van die blonde gek (ja die hebben we ook nog) die collega de Jonge verrot scheld om de dag mee te beginnen.

Absoluut dramatische staat van onze politiek als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
renegrunn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:30:
[...]

Dat vraag ik mij dus ook al tijden af: hoe ver kan iemand gaan? Waar ligt de grens? Zou bijvoorbeeld een kamervoorzitter niet in gesprek kunnen gaan met de mededeling: of je kapt met die onzin of ik zet je er uit. Dan maar even niet democratisch zijn...

[Embed]
[Afbeelding]
Als gevolg van die blonde gek (ja die hebben we ook nog) die collega de Jonge verrot scheld om de dag mee te beginnen.

Het is inderdaad een nieuw dieptepunt van Wilders. Daar zou een kamervoorzitter ook een goed gesprek mee moeten voeren: "of je kapt met die onzin of ik zet je er uit". Om jouw vraag mbt tot Baudet maar even te hergebruiken.

Ik vraag me af als een werknemer van je bedrijf zulke uitlatingen doet of dat reden is voor ontslag?

Overigens heb ik bij Wilders nog steeds het idee dat hij volledig toerekeningsvatbaar is. Baudet is afgeschreven, die lijkt ontoerekeningsvatbaar te zijn. Daar zit geen enkele realiteitszin meer in.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 17-10-2022 20:41 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Laatst online: 13:59

Punkrocker

Mostly harmless

renegrunn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:30:
[...]

[Embed]
[Afbeelding]

Goed dat hij de namen, account van de twitteraars laat staan.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat we allemaal al wisten, is nu officieel door hemzelf bevestigd: Baudet is een complotdenker.
Lang ontkende Thierry Baudet dat hij complottheorieën zou aanhangen, maar in een online-interview verklaart hij zich nu een ‘samenzwerings-theorist’. Hij claimt dat de wereld bestuurd wordt door ‘reptielen’.

,,Malle verwijten”, zo reageerde Forum voor Democratie-leider Baudet twee jaar geleden nog op aantijgingen dat hij complotten zou aanhangen. Maar Baudet lijkt een verandering te hebben doorgemaakt: in een interview op de website Geopolitics and empire, noemt hij zich inmiddels een aanhanger van samenzweringstheorieën.

Hij claimt in het vraaggesprek onder meer dat de wereld ‘wordt bestuurd door reptielen’. Baudet denkt overigens niet dat onze regering daartoe behoort, of andere ‘nationale politici’, die zijn slechts te ‘dom’ om te weten dat ze door de reptielen worden gebruikt. Baudet: ,,Ik ben een conspiracy theorist. Ik geloof dat we worden bestuurd door een wereldwijde samenzwering van kwaadaardige reptielen. Maar ik geloof niet dat nationale politici samenzweren. Zoals een vriend van mij zei: ze zijn zo stom, je hoeft ze niet eens om te kopen. Dat geloof ik ook.”

De leider van Forum voor Democratie omarmt met die uitspraken de complottheorie van de Britse schrijver en ex-journalist David Icke, die claimt dat ‘reptiele aliens’ de controle over de aarde hebben gegrepen. Ze zouden ons volgens hem vermomd als mensen hun wil opleggen. Eerder merkte Baudet het werk van Icke slechts aan als ‘interessant’, hij gaat nu een stap verder.
Bron, en meer info: Baudet gooit schroom van zich af en verklaart zich complotaanhanger

Tsja. Vroeger kregen deze mensen een pyschiatrische behandeling en medicatie om hun waandenkbeelden in toom te houden. Tegenwoordig zitten ze in de Tweede Kamer. Het kan verkeren....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:39:
Overigens heb ik bij Wilders nog steeds het idee dat hij volledig toerekeningsvatbaar is. Baudet is afgeschreven, die lijkt ontoerekeningsvatbaar te zijn. Daar zit geen enkele realiteitszin meer in.
Het probleem voor Wilders is dat hij in het generen van aandacht zijn meerdere in Baudet heeft gevonden.

De Twitter-tirade met De Jonge is relatief rationeel en te duiden vergeleken met de reptielen van zijn electorale opponent.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

wildhagen schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:09:
Wat we allemaal al wisten, is nu officieel door hemzelf bevestigd: Baudet is een complotdenker.

[...]

Bron, en meer info: Baudet gooit schroom van zich af en verklaart zich complotaanhanger

Tsja. Vroeger kregen deze mensen een pyschiatrische behandeling en medicatie om hun waandenkbeelden in toom te houden. Tegenwoordig zitten ze in de Tweede Kamer. Het kan verkeren....
Wat dat betreft verschilt hij anders niet zoveel met Rutte of andere kabinetsleden. Landbouwminister (de zoveelste) die zich laat intimideren en er niks tegen durft te doen en en MP die gemakshalve nooit iets kan herinneren als het ertoe doet. Vervan dat met 'reptielen hebben het gedaan' en het effect is exact hetzelfde. s
Joris748 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Het is inderdaad een nieuw dieptepunt van Wilders. Daar zou een kamervoorzitter ook een goed gesprek mee moeten voeren: "of je kapt met die onzin of ik zet je er uit". Om jouw vraag mbt tot Baudet maar even te hergebruiken.

Ik vraag me af als een werknemer van je bedrijf zulke uitlatingen doet of dat reden is voor ontslag?

Bij Wilders heb ik altijd het idee gehad dat hij in de politiek zit omdat hij in de politiek wilt zitten. Hij maakt alleen maar kabaal om aandacht (en dus stemmers) te krijgen. Hij is de belichaming van een proteststem zonder inhoud. Beetje blanco stemmen alleen dan iets blonder.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
De jongeren-tak van de FvD toept over wat mij betreft in het bedrijven van misselijke politiek:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfSmIU7WQAMvNVR?format=jpg&name=small

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
renegrunn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:03:
De jongeren-tak van de FvD toept over wat mij betreft in het bedrijven van misselijke politiek:
[Embed]
[Afbeelding]
Laat dit gewoon voor wat het is. De aandacht hiervoor is, zo te zien aan de stats, minimaal. Iedere extra "share" is mooi meegenomen voor ze, en daar help jij ze nu aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
eric.1 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Laat dit gewoon voor wat het is. De aandacht hiervoor is, zo te zien aan de stats, minimaal. Iedere extra "share" is mooi meegenomen voor ze, en daar help jij ze nu aan mee.
Snap je punt wel hoor. Maar dan kunnen we beter met z'n allen afspraken gewoon alles te negeren? Is misschien ook maar beter ook.. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58

[...]

Maar zijn de verhalen écht zo veel vreemder dan een mannetje op een wolk die u, tenzij u voldoet aan voorwaarde x-y-z, voor eeuwig laat branden en martelen tot in den eeuwigheid? Die vaders hun kinderen laat offeren om het vertrouwen te testen? Die andersdenkenden en geaarden per definitie de verdoemenis instort? 🥲

Ik blijf dat altijd zo’n grappige contradictie vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door MagniArtistique op 18-10-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39

[...]

En natuurlijk:
https://nos.nl/artikel/24...r-complottheorieen-baudet
"Overigens laat Baudet zelf naar aanleiding van de commotie weten dat de reptielen waar hij het over had, "natuurlijk" een metafoor waren. "Degenen die ons dit aandoen zijn een soort onmensen, reptielen, machines. Gevoellozen kortom.""

Tja, zo kan je je overal wel uitpraten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

En natuurlijk:
"Overigens laat Baudet zelf naar aanleiding van de commotie weten dat de reptielen waar hij het over had, "natuurlijk" een metafoor waren. "Degenen die ons dit aandoen zijn een soort onmensen, reptielen, machines. Gevoellozen kortom.""

Yeah right, totaal ongeloofwaardig uiteeraard. Zeker omdat hij bewonderaar is van Icke (wat hij dus zelf toegeeft), die die Archons (de reptielen in kwestie) heeft bedacht.

Maargoed, deze quotes bedoelde hij natuurlijk ook als metafoor?
Dat is niet voor het eerst: ook bij andere onderwerpen ging hij verder. Zo claimde Baudet de afgelopen twee jaar met toenemende stelligheid dat wereldleiders de coronapandemie hebben ‘gebruikt’ om hun grip op de bevolking te vergroten. Hij wijst op het World Economic Forum, voor velen een lobbybijeenkomst van wereldleiders en industriëlen in Davos, maar voor Baudet een soort schaduwregering die met ‘Build Back Better’-termen globalisering wil doordrukken. Op weg naar een door Baudet gehate ‘wereldstaat’.

Nog in februari greep Baudet bovendien een debat in de Tweede Kamer aan om te beweren dat de aanslagen in de VS op 11 september 2001 níet door al-Qaida zijn gepleegd, maar ‘een false flag’-operatie was. Dat is een militaire vakterm voor een actie onder een valse vlag: je pleegt de aanslag zelf, maar laat het publiek denken dat het je vijand was. Baudet was ‘dat gaan inzien’, zijn ‘denkontwikkeling’ had duidelijk gemaakt dat ‘het officiële 9/11-narratief’ niet het juiste zou zijn geweest al die jaren. Zoals Baudet ook ‘vraagtekens’ zet bij het feit dat de MH17 door een raket van een Russische brigade werd neergehaald.
Als Baudet roept dat je van regen nat wordt zou ik hem nog niet eens automatisch geloven zonder goede bronvermelding. Zo ongeloofwaardig is die vent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

En natuurlijk:

ben je verbaasd?

het is al tijden zijn modus operandi; eerst flink ophef creeëren, aandacht (vindt ie héérlijk, sterke eigenschap van een narcist), daarna z'n woorden bijstellen.

Rinse.Repeat.

Verder moet hij 1 van zijn grootste sponsoren, Het Kremlin, uiteraard af en toe kietelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

ha ha ha... :/

Dat hadden we echt niet gedacht hoor dat het een metafoor was.

Ik vind het misschien nog wel erger dat hij er genoegen in schept om een bepaald beeld te laten ontstaan en dat dan te ontkrachten met 'haha, sukkels jullie denken toch niet dat....?'....

Als dát je manier van communiceren met de wereld is, hoe diep ben je dan gezonken. Misschien nog wel dieper dan iemand die écht gelooft in reptillians o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lordy79 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:56:
Ik schaam me echt dat ik een paar jaar geleden wel wat zag in die man.
Jij bent niet de enige, in mijn omgeving moest ik er ook op wijzen. En ik adviseer mensen altijd hun "fouten" als een leermomentjes te zien, daar hebben de meeste mensen meer aan dan schaamte ;)
En wat doet Hiddema nog in de eerste kamer? En waarom zegt hij nog geen 2 maanden terug in nieuwe revu:

[...]

Dat is geen hekel aan Baudet heeft: prima. Maar als meneer Hiddema nu nog niet ziet dat er met de FvD heel veel mis is (en dan heb ik het niet alleen over Baudet) dan verdenk ik meneer Hiddema ervan dat hij in een paar jaar tijd flink ouder is geworden. Of ik heb me volledig in hem vergist.
Hiddema is altijd een vreemde geweest. Ik weet nog dat bij het lezen van zijn eerste interview in het AD Magazine ik vooral twijfels trok had over zijn algemene mentale gezondheid en hoe hij zijn relatie met anderen mensen typeert.
renegrunn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:35:
[...]

Snap je punt wel hoor. Maar dan kunnen we beter met z'n allen afspraken gewoon alles te negeren? Is misschien ook maar beter ook.. :+
Waarom "alles negeren"? Daarmee geef iemand zichzelf wel heel erg makkelijk gewonnen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus volgende week is Baudet weer terug, heeft verder geen probleem aan zijn broek, hoeft nog steeds geen neveninkomsten op te geven maar kan nog wel het zielige slachtofferverhaal ophouden.

Ik snap en steun de straf wel, maar bij straf moet ook iets zitten dat herhaling voorkomt. Dat zit hier niet in verstopt en je kan iemand niet nog eens schorsen voor hetzelfde vergrijp. En van Baudet verwacht ik geen enkele leercurve. Dus wat zijn we hier eigenlijk mee opgeschoten, behalve een bijzonder weekje voor Baudet’s CV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Delerium schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:33:
Dus volgende week is Baudet weer terug, heeft verder geen probleem aan zijn broek, hoeft nog steeds geen neveninkomsten op te geven maar kan nog wel het zielige slachtofferverhaal ophouden.

Ik snap en steun de straf wel, maar bij straf moet ook iets zitten dat herhaling voorkomt. Dat zit hier niet in verstopt en je kan iemand niet nog eens schorsen voor hetzelfde vergrijp. En van Baudet verwacht ik geen enkele leercurve. Dus wat zijn we hier eigenlijk mee opgeschoten, behalve een bijzonder weekje voor Baudet’s CV?
Het enige wat ik kan bedenken is precedent. Of dat goed of slecht is laat ik maar in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Laatst online: 13:59

Punkrocker

Mostly harmless

Door het reces blijft er effectief maar twee dagen schorsing over...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lordy79 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:56:
Ik schaam me echt dat ik een paar jaar geleden wel wat zag in die man.
Maar wat is hier je leermoment? En hoe ga je voor je jezelf voorkomen dat je in de toekomst weer in deze situatie komt?

Het maken van fouten is in het algemeen vergeven en het toegeven ervan maakt iemand zelfs een beter iemand, maar soms is het beter om een klein foutje toe te geven dan te denken dat de fout zich vanzelf oplost, waarna de fout eigenlijk dagelijks verder escaleert de verkeerde kant op. (Ik denk dat Trump of Brexit daar de meest extreme voorbeelden van zijn, niemand die vooraf had voorzien hoe iets kon escaleren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De PVV laat zich ook weer eens horen:
Eerste Kamerlid Marjolein Faber (PVV) mag niet verder debatteren tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen. Senaatsvoorzitter Jan Anthonie Bruijn ontnam haar het woord omdat ze een opmerking maakte die hij te ver vond gaan.

Faber vroeg premier Mark Rutte of "de vijfde colonne niet eigenlijk achter de regeringstafel zit". Met het begrip 'vijfde colonne' doelt ze op een groep mensen die voor de vijand werkt.

Dat vond senaatsvoorzitter Bruijn te ver gaan. Daarom besloot hij Faber het woord te ontnemen. "Ik constateer dat u zwaar beledigende taal heeft gebruikt."

Faber nam haar woorden niet terug.
Bron: PVV’er Faber mag in Eerste Kamer niet doorpraten na 'vijfde colonne'-vraag

Nou ben ik het met het beleid van Rutte ook niet eens (zacht gezegd...), maar om ze dan meteen te beschuldigen van landverraad, zoals Faber doet, gaat wel 10 stappen te ver.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Spoorwegpersoneel, piloten, etc. moeten om de zoveel tijd een psychologische keuring ondergaan. Misschien is dit ook iets voor 2e Kamer leden.

Wat een droefenis allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

xabre16v schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:42:
Spoorwegpersoneel, piloten, etc. moeten om de zoveel tijd een psychologische keuring ondergaan. Misschien is dit ook iets voor 2e Kamer leden.

Wat een droefenis allemaal.
Misschien keuren alvorens men in de Kamer zitting neemt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

DevWouter schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Jij bent niet de enige, in mijn omgeving moest ik er ook op wijzen. En ik adviseer mensen altijd hun "fouten" als een leermomentjes te zien, daar hebben de meeste mensen meer aan dan schaamte ;)
Ja hoor! Ik vond het altijd moeilijk fouten toe te geven. Vrij herkenbaar denk ik voor veel mensen.
Tot ik een keer een vrij forse fout maakte in mijn werk, mijn collega opbelde en zei dat ik er helemaal naast zat en hij zei: een echte vent belt op en zegt dat ie er helemaal naast zat.
Dat heeft me enorm geïnspireerd om vanaf dan altijd fouten toe te geven en niet te verzwijgen of te verdoezelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:45
Lordy79 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Ja hoor! Ik vond het altijd moeilijk fouten toe te geven. Vrij herkenbaar denk ik voor veel mensen.
Tot ik een keer een vrij forse fout maakte in mijn werk, mijn collega opbelde en zei dat ik er helemaal naast zat en hij zei: een echte vent belt op en zegt dat ie er helemaal naast zat.
Dat heeft me enorm geïnspireerd om vanaf dan altijd fouten toe te geven en niet te verzwijgen of te verdoezelen.
Jij gaat dus niet de politiek in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Delerium schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Maar wat is hier je leermoment? En hoe ga je voor je jezelf voorkomen dat je in de toekomst weer in deze situatie komt?
Nou, ik heb geen stemrecht in Nederland dus heb nooit op m gestemd. En ik denk dat Baudet ook wel een bijzondere... 'ontwikkeling' heeft doorgemaakt en ik niet de enige ben.
Kijk, ik kan wel zeggen dat ik voortaan veel beter onderzoek zal doen naar iemands achtergrond voor ik m een beter alternatief vind voor de bestaande politieke partijen. Ook wil ik nog eens nazien wat Baudet allemaal voor raars heeft gezegd vóór zijn speech na de provinciale verkiezingen...

Overigens zou het nog één ding zijn als alleen Baudet van het padje af is. Maar die Freek Jansen , Gideon dinges (ff te lui zijn naam op te zoeken) en Pepijn v Houwelingen zijn ook.... Bijzondere mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Als hij weer nalaat om zijn bijverdiensten openbaar te maken, kun je hem weer straffen. Het vergrijp blijft doorgaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Geen idee wat er nu inhoudelijk precies aan de hand was, maar dit is los daarvan wel pijnlijk:

Straf voor grensoverschrijdend gedrag oud-Tweede Kamerlid Gijs van Dijk ongedaan gemaakt door beroepscommissie PvdA

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:03

DirtyBird

Praktiserend denker

dawg schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Misschien keuren alvorens men in de Kamer zitting neemt.
En gelijk even een toets op inhoudelijke kennis dan, want ik blijf me verbazen dat ministers van kabinet op kabinet ineens een totaal andere portefeuille kunnen krijgen.
Ik ben wel voor een technocratie/meritocratie-model (ook in stemrecht, dus als vervanging van democratie), maar het probleem is dat je niet objectief kunt toetsen. Ook niet op gekte. Het hele vervelende aan complottheorieen is ten slotte dat ze zeer zeer moeilijk te ontkrachten zijn. Er is dus weldegelijk een kans dat Baudet vol-ko-men gelijk heeft. Als het goed is, is het democratische model er dan om daar ruchtbaarheid aan te geven.
Populisme en de bullshit-asymmetry staan dat helaas in de weg.

Ik weet nog niet zo wat de juiste weg is en eerlijk gezegd vind ik het schorsen of spreekrecht ontnemen van gekozen volksvertegenwoordigers ook wel enigszins twijfelachtig. Dat staat niet in de weg dat ik de houding en uistpraken van Baudet abject vind, maar deze gang van zaken komt wat antidemocratisch op me over.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Foute interpretatie van artikel

[ Voor 97% gewijzigd door MagniArtistique op 18-10-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
MagniArtistique schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Slager keurt eigen vlees en zag dat het goed was. Schijnbaar hoef je bij juridische onderzoeken gewoon niet mee te werken en wordt je zaak geseponeerd. Goed om te weten mocht ik ooit in de situatie geraken.
Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe je dat eruit hebt kunnen halen.

Het is eerder dat ze het niet konden keuren door privacy-bezwaren. Hierdoor kon een significant deel niet worden bekeken en bleef er alleen en vrij summiere publiekelijk beschikbare conclusie over wat ook nog een foutief was overgenomen of geïnterpreteerd, heeft er te beperkte wederhoor plaatsgevonden (dus dat meewerken...kon helemaal niet?), heeft mogelijke subjectiviteit een rol gespeeld en wat nog niet meer.

Heel die procedure is al voer geweest voor flink wat kritiek van kenners...deze uitkomst is daarom ook geen verrassing - hoe vervelend ook voor de betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Het is ook praktisch onmogelijk om zwaardere sancties op te leggen aan gekozen volksvertegenwoordigers. Je kunt hem niet ontslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Lordy79 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:58:
Kijk, ik kan wel zeggen dat ik voortaan veel beter onderzoek zal doen naar iemands achtergrond voor ik m een beter alternatief vind voor de bestaande politieke partijen.
Hoeft niet eens heel veel onderzoek te zijn. Zodra je ontdekt dat het een antisemiet is, haak je toch wel af. Tenminste, zoiets zou ik wel verwachten.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11

Het enige wat de 2e kamer hier nu mee bereikt, is dat Baudet even flinke media-aandacht krijgt. En daarmee weer kan scoren bij zijn achterban. Ik snap trouwens niet dat Bergkamp een stemming schorste voor het kunnen weglopen. Gebeurt nooit bij een stemming. Ze had gewoon door moeten gaan. Nu gaf ze hem extra aandacht. Baudet mag ik voor geen meter maar 2e kamer meet wel met 2 maten. Er zijn continue kamerleden die het register niet bijwerken maar daar hoor je niets van berisping etc. Als ik naar https://www.tweedekamer.n...functies%2014-10-2022.pdf zie ik al snel iemand van de SP die een boek heeft geschreven. Geen opgave. Als je de regels wil hanteren, moet je 1 lijn trekken.

En als blijkt dat je iemand na berisping maar 1x tijdelijk kan schorsen zonder gevolg erna dan moet je de regels gaan aanpassen. Bijvoorbeeld dat de schorsing steeds langer wordt. Van mij had hij niet geschorst hoeven te worden omdat het puur voor de bühne was en je hem alleen maar munitie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lordy79 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:35:
ha ha ha... :/

Dat hadden we echt niet gedacht hoor dat het een metafoor was.

Ik vind het misschien nog wel erger dat hij er genoegen in schept om een bepaald beeld te laten ontstaan en dat dan te ontkrachten met 'haha, sukkels jullie denken toch niet dat....?'....

Als dát je manier van communiceren met de wereld is, hoe diep ben je dan gezonken. Misschien nog wel dieper dan iemand die écht gelooft in reptillians o.i.d.
Ik had alleen het korte stukje gezien, maar de rest van het interview is hij ook aardig bezig alle bruggen te verbranden blijkbaar.
Christendom is klote want dat is niet ‘masculien’ genoeg etc. ;(

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Wim-Lex en Mark gaan toch een biertje frisje doen in Qatar:

https://www.ad.nl/politie...nog-onduidelijk~a35acc6e/

Het land afgelopen weekend nog in rep-en-roer vanwege een voetballer die niet een 'regenboog'-armband wilde dragen, maar onze regering heeft er geen moeite mee om tegen de wens van de kamer in een potje voetbal in Qatar te gaan kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door renegrunn op 19-10-2022 12:40 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dus we gaan excuses aanbieden voor slavernij uit het verleden, maar moedigen hedendaagse slavernij aan door onze Koning en Rutte te sturen naar Qatar?

okay....

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 19-10-2022 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:12
_Bailey_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:13:
dus we gaan excuses aanbieden voor slavernij uit het verleden, maar moedigen hedendaagse slavernij aan door onze Koning en Rutte te sturen naar Qatar?

okay....
Ach, daar kunnen we over 50 jaar weer onze excuses voor aanbieden.

Het is inderdaad vrij krom. Heb best begrip dat gezien de afhankelijkheid die we nu van Qatar hebben we een beetje op onze tenen moeten lopen, maar dit is weer het andere uiterste.

Vind wel dat eenieder die dit erdoor heeft gedrukt het woord 'respect' de komende jaren niet mag gebruiken. Dat woord is na afgelopen weekend toch al niks meer waard.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:51
Als je dan een delegatie stuurt, stuur dan alleen de minister van sport en een paar ambtenaren van buza, en laat het daarbij, laat de koning en de premier thuis zou ik zeggen.

mijn probleem is dat we de kamer weer buitenspel zetten, en ja als daar goede redenen voor zijn mag het, maar dit is een voetbal toernooi - zeer belangrijk voor de publieke perceptie voor Qatar, maar niet voor Nederland. en ik kan best wel inzien, dat een koning naar het toernooi sturen een vrij "goedkope" prijs is voor een diplomatieke en handels win. Maar ik zie nog niet helemaal of zo'n mogelijke win opweegt tegen de reputatie schade en het weer weg zetten van de kamer in Nederland.

wat krijgen we terug van Qatar, of wat willen we terug zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Jos_V schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:00:
Dat de koning en min-pres gaan is niet bevestigd hoor, dat maakte ik er van, maar zou me niets verbazen.

Qatar ligt gevoelig: we halen sinds kort daar gas (LNG) vandaan. Dus men wil vriendjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Willem-Alexander rolt ook van de ene controversie naar de anderen. Hoe gaat zoiets in zijn werk? WA belt met Rutte dat hij toch erg graag naar het WK wil. Of is het andersom?

Ik mag aannemen dat dit al helemaal afgestemd is. Willem-Alexander zal zoiets toch niet via de media geïnformeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:05:
Willem-Alexander rolt ook van de ene controversie naar de anderen. Hoe gaat zoiets in zijn werk? WA belt met Rutte dat hij toch erg graag naar het WK wil. Of is het andersom?

Ik mag aannemen dat dit al helemaal afgestemd is. Willem-Alexander zal zoiets toch niet via de media geïnformeerd worden.
Volgens mij heeft Willem-Alexander daar zelf weinig tot niks over te zeggen, en bepaalt het kabinet waar hij wel en niet naartoe gestuurd wordt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jos_V schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:00:
er in Nederland.

Energie. De gasvoorraden voor 2022 zijn gevuld, 2023 en 24 is nog maar de vraag, daarom moeten we een bedelronde doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is even wennen dat wij als EU nu op ons knietjes naar andere landen moeten maar ja, als je niet hier gas wil winnen en je kerncentrales uit zet zal je je trots moeten inslikken of je economie vaarwel zeggen. Want we zijn er nog lang niet met alleen wind en zon.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Overdrijven is ook een vak. Een 21-jarige voetballer wil een band niet dragen en daarom is het woord respect niets meer waard?

Volgens mij zien we hier verschillende interessante punten...het uitten van een symbool is belangrijker dan beleid uitvoeren wat daadwerkelijk voor een veilige omgeving zorgt (daarvan is nog totaal geen sprake in de voetbalwereld...dus dat bandje is hoe dan ook een schijnvertoning), twee man die die band niet willen dragen zorgen ervoor dat 90% van de aandacht van het originele onderwerp verdwijnt - dat is een bewuste keuze (niet van hun trouwens) te samen met de verwachting dat vrijheid van godsdienst (als dat hun daadwerkelijke argument is) wel wijkt wanneer het ons uitkomt.

Lastige materie, maar om nu te stellen dat respect niets meer waard is...achja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
eric.1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Een 21-jarige voetballer wil een band niet dragen en daarom is het woord respect niets meer waard?

Volgens mij zien we hier verschillende interessante punten...het uitten van een symbool is belangrijker dan beleid uitvoeren wat daadwerkelijk voor een veilige omgeving zorgt (daarvan is nog totaal geen sprake in de voetbalwereld...dus dat bandje is hoe dan ook een schijnvertoning), twee man die die band niet willen dragen zorgen ervoor dat 90% van de aandacht van het originele onderwerp verdwijnt - dat is een bewuste keuze (niet van hun trouwens) te samen met de verwachting dat vrijheid van godsdienst (als dat hun daadwerkelijke argument is) wel wijkt wanneer het ons uitkomt.

Lastige materie, maar om nu te stellen dat respect niets meer waard is...achja...
Ging niet zozeer om dat geval an sich, maar meer over alle reacties erna aan de kletstafels... ging alleen maar over respect, respect en nog eens respect.

Het werd dus echt lachwekkend toen het er in feite op neerkwam dat je respect moet hebben voor iemand die ergens anders geen respect voor heeft.

Nou, respect als je dat nog recht kunt lullen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
alexbl69 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

Ging niet zozeer om dat geval an sich, maar meer over alle reacties erna aan de kletstafels... ging alleen maar over respect, respect en nog eens respect.

Het werd dus echt lachwekkend toen het er in feite op neerkwam dat je respect moet hebben voor iemand die ergens anders geen respect voor heeft.

Nou, respect als je dat nog recht kunt lullen :).
Neemt iemand die kletstafels nog serieus dan :)? Ze hebben het al vaak genoeg niet helemaal onder de knie wanneer het puur over voetbal gaat, laat staan wanneer het gaat over maatschappelijke of politieke onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Kan iemand mij uitleggen waarom een Baudet een week geschorst wordt terwijl er legio kamerleden zijn die verzaken neveninkomsten te melden? (Toegegeven, snelste bron is uit 2020 maar dit is ieder jaar schering en inslag) https://www.bnnvara.nl/ze...-met-melden-nevenfuncties

Weegt dit zwaarder dan 5 miljard kwijtraken? Vergeten om jezelf als Minfin als belanghebbende van je stichting aan te merken? En ga zo maar door.

Ik mag de man ook voor geen meter maar ik kan zo een 10 tal schrijnendere gevallen benoemen waar men niet over ging op berisping laat staan uitsluiting/schorsing.

[ Voor 20% gewijzigd door MagniArtistique op 19-10-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MagniArtistique schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:39:

Ik mag de man ook voor geen meter maar ik kan zo een 10 tal schrijnendere gevallen benoemen waar men niet over ging op berisping laat staan uitsluiting/schorsing.
Hebben de overige ook - eventueel na een berisping - alsnog besloten om het niet op te geven?

Zo niet dan gaat de vergelijking compleet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Napo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Hebben de overige ook - eventueel na een berisping - alsnog besloten om het niet op te geven?

Zo niet dan gaat de vergelijking compleet mis.
In het artikel staat duidelijk dat 7 van de 21 dat na opmerking nog steeds niet deden. Kun je ook gewoon even lezen 😊 Saillantste is nog dat er dus ook mensen tussen zitten die 10 jaar lang iets niets doorgeven zoals een Pia Dijkstra.

Bottomline is; Ze proberen er allemaal onderuit te komen, doen huichelachtig en spelen de naïeve onschuld. Op moment dat het aan het licht komt dan is het actieve geheugen ineens een heel stuk minder aanspreekbaar.

Wie had ooit gedacht dat ze een voorbeeld zouden kunnen nemen aan TB; die is er tenminste niet huichelachtig over en stelt gewoon dat het je geen reet aan gaat volgens hem. Dat denkt de rest stiekem ook, anders verzwijg je dit soort zaken niet totdat ze boven komen drijven.

[ Voor 11% gewijzigd door MagniArtistique op 19-10-2022 19:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Dassen en Omtzigt hebben samen een opinieartikel geschreven over het risico op de-industrialisatie in Europa. Met de schreeuwend hoge energieprijzen zal het mogelijk niet lang duren voor bedrijven elders gaan produceren en Europa dus nog meer afhankelijk wordt van import.

We koersen af op de-industrialisatie van Europa

Dit stuk verscheen eergisteren ook in de NRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MagniArtistique schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

In het artikel staat duidelijk dat 7 van de 21 dat na opmerking nog steeds niet deden. Kun je ook gewoon even lezen 😊
Na opmerkingen vanuit Zembla is nog wel wat anders dan door de integriteitscommissie van de tweede kamer.

Dus nee, ze lijken op basis van het artikel niet aangesproken te zijn dus niet te vergelijken met Baudet. Maakt het alsnog niet goed en zou mijns inziens wel aangekaart moeten worden. De basisregels zouden voor eenieder moeten gelden.

staat het wel in het artikel mag je het specifiek quoten, anders is je bovenstaande sneer vrij overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Real schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:04:
Dassen en Omtzigt hebben samen een opinieartikel geschreven over het risico op de-industrialisatie in Europa. Met de schreeuwend hoge energieprijzen zal het mogelijk niet lang duren voor bedrijven elders gaan produceren en Europa dus nog meer afhankelijk wordt van import.

Andere bronnen voor stroom aanboren ( ;) ) lijkt me logischer dan de-industrialisatie.
Mede ook omdat de huidige flow van het terughalen van banen uit de lage lonen landen al bezig is omdat de lage lonenlanden niet meer zulke lage lonen hebben.

Maar zal hun opinie ook eens lezen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
lijkt me logischer dan de-industrialisatie.
Ze pleiten niet vóór de-industrialisatie, maar wijzen op het risico ván de-industrialisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Real schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:54:
[...]
Ze pleiten niet vóór de-industrialisatie, maar wijzen op het risico ván de-industrialisatie
De clickbait titel doet het opiniestuk geen recht aan zag ik idd toen ik het las.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Real schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:04:

Ik denk dat de heer Omtzigt af en toe dingen roept waarvan hij nul komma nul wat afweet. Dankzij o.a. NL is de hele PV productie sector kapot in de EU. Daarna is er gelobbyd voor importheffingen op Chinese panelen. Nu is daardoor 5 jaar achterstand in de transitie opgelopen én is er niet bepaald een wederopstanding van PV productie in de EU gekomen. Over de rest van echte industrie (HAK is geen maak-industrie imo) maar te zwijgen die is al lang en breed vertrokken naar China.

Er is geen visie, laat staan strategie, en die zal er ook niet komen. Met geen woord wordt er gesproken over het terugdraaien van de privatisering van de energiemarkt. Met geen woord wordt er gesproken om volle gas de noordzee vol te zetten met windturbines en met geen woord wordt er gesproken om massaal zonnepanelen en installatiemateriaal te gaan importeren/aanschaffen en zorgen dat er voldoende personeel is om dat versneld te installeren.

Nee, een stom opiniestukje die 20 jaar te laat is en alleen maar open deuren intrapt. Dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@siggy

Ze roepen toch juist op tot een visie en een strategie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

alexbl69 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:05:
@siggy

Ze roepen toch juist op tot een visie en een strategie?
Ze moeten zelf met een visie en strategie komen zodat het kabinet kan laten zien dat ze het niet willen. Ik kan ook wel zeggen 'we moeten de crisis oplossen', maar dat helpt niet echt.

Overigens zal dit kabinet never nooit met een visie komen, alles wordt op de lange baan geschoven en aan de 'markt' overgelaten. Op zijn best krijgen een paar multinationals gratis windpark rechten met een paar miljarden euro's belastinggeld, maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
siggy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:35:
[...]

Ze moeten zelf met een visie en strategie komen zodat het kabinet kan laten zien dat ze het niet willen. Ik kan ook wel zeggen 'we moeten de crisis oplossen', maar dat helpt niet echt.
Als jij roept dat we een bepaalde crisis op moeten lossen dan ben je al één stap verder dan de partijen die deze crisis niet (willen) zien.

Qua de-industrialisatie: We zouden wel goed onderscheid moeten maken tussen welke industrieën we wel en welke we niet nodig hebben. Het liefst zie ik dat we naar een "Fort-Europa" toe gaan werken wat volledig op eigen benen kan staan met betrekking tot alles wat we ECHT nodig hebben. Luxe producten mogen best worden geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ErikT738 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:54:
[...]

Als jij roept dat we een bepaalde crisis op moeten lossen dan ben je al één stap verder dan de partijen die deze crisis niet (willen) zien.
An sich mee eens, maar zijn we dan niet zo waanzinnig diep gezakt dat we zoiets basaals moeten gaan prijzen?
Qua de-industrialisatie: We zouden wel goed onderscheid moeten maken tussen welke industrieën we wel en welke we niet nodig hebben. Het liefst zie ik dat we naar een "Fort-Europa" toe gaan werken wat volledig op eigen benen kan staan met betrekking tot alles wat we ECHT nodig hebben. Luxe producten mogen best worden geïmporteerd.
Ook helemaal mee eens. Probleem wordt, welke landen/regio's ga je opschepen met de zware vervuilende industrie en hoe ga je heffingen uit China regelen? Denk dat dat 25 jaar geruzie gaat opleveren met de WTO. We zijn simpelweg te duur. Alleen robotica en de visie óm zelfstandig te kunnen opereren in een technologische wereld gaan dat voor elkaar krijgen. Maar daar China zo belachelijjk goedkoop kan produceren, denk ik dat de halve maatschappij daaar wel in opstand tegen gaat komen. En de kwaliteit is allang niet meer 'Chinees'. Ja, er is nog genoeg op en aan te merken, maar het is bij lange na niet meer dramatisch.

Dat we eerst maar eens de hele Noordzee volplempen met windturbines en alle daken voorzien van zonnepanelen. Maar zelfs dát gaat niet gebeuren, laat staan gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

eric.1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Het probleem is eerder dat men bepaalde termen gebruiken zonder dat ze de inhoudelijk verhandelingen doen.
Respect, perspectief, tolerantie, transparantie, begrip et cetera. De meeste termen worden gebruikt zonder dat men weet wat het inhoud.

Denk maar terug aan alle mensen die zich beroepen op de grondwet terwijl ze de rest van de wet niet respecteren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

DevWouter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Het probleem is eerder dat men bepaalde termen gebruiken zonder dat ze de inhoudelijk verhandelingen doen.
Respect, perspectief, tolerantie, transparantie, begrip et cetera. De meeste termen worden gebruikt zonder dat men weet wat het inhoud.
offtopic:
Vooral tolerantie is een mooie... als in: @DevWouter ik tolereer je! Dat klinkt als: ik kan je niet luchten of zien, maar goed... ik tolereer je... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

HollovVpo1nt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Energie. De gasvoorraden voor 2022 zijn gevuld, 2023 en 24 is nog maar de vraag, daarom moeten we een bedelronde doen.
Exact, bedenk dat Rusland hier heel slim gespeeld heeft door de OPEC het besluit te laten nemen om minder gas/olie te winnen. Dit terwijl Rusland+China juist geïnvesteerd heeft in hun relaties in tegenstelling tot het westen (EU+USA).

Hier is trouwens een leuk overzicht:
https://ec.europa.eu/euro...it=TJ_GCV&detail=1&chart=

Wat mij even snel opvalt als ik Nederland/Duitsland (let op 2020!) vergelijk met elkaar is dat Nederland een vrije diverse import strategie heeft terwijl Duitsland afhankelijk is van 3 landen (Nederland, Noorwegen en Rusland). Maar tevens exporteren we heel veel naar andere landen. Als Nederland zich aan de bestaande leveringsverplichtingen wilt houden maar zelf geen grondstoffen heeft (lees: Groningen) dan moeten we zorgen dat we een verwerkingsland worden.

Echter dat kan alleen als we voldoende ruw materiaal ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lordy79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

offtopic:
Vooral tolerantie is een mooie... als in: @DevWouter ik tolereer je! Dat klinkt als: ik kan je niet luchten of zien, maar goed... ik tolereer je... O-)
Mooi voorbeeld _O- _/-\o_
Persoonlijk ben ik meer fan van het woordje "kan", als in "ik kan die opmerking waarderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Kiezen of delen voor de PvdA fractie: krimpen of Van Dijk terug in de fractie. Van Dijk komt als eerste in aanmerking voor de zetel van Arib.

PvdA'er Gijs van Dijk wil terugkeren als Kamerlid en doet voor het eerst zijn verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Nog een artikel met meer achtergrond over de situatie rondom het interview van Van Dijk. Onderaan wordt verder ook gemeld dat het onderzoek naar Arib door een particulier onderzoeksbureau gaat worden uitgevoerd:

https://www.bnnvara.nl/jo...-khadija-arib-op-te-eisen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Overal bij de grote media duikt de naam van Edith Schippers op en blijkbaar worden we subtiel voorbereid op een aankomend premierschap?

Ranziger krijg je het hoor. Toen zij minister van VWS was verdiende haar man, Sander Spijker, tonnen over de ruggen van patiënten door het toch al perverse DBC-systeem nog perverser te maken. Werd destijds nooit echt opgepakt door de reguliere (msm?) media.

Maar daarentegen past zij wel mooi in het “ranzige” straatje van de VVD waar ze achter Cora kan aansluiten. Gaaf land!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Deruxian schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:21:
Overal bij de grote media duikt de naam van Edith Schippers op en blijkbaar worden we subtiel voorbereid op een aankomend premierschap?

Ranziger krijg je het hoor. Toen zij minister van VWS was verdiende haar man, Sander Spijker, tonnen over de ruggen van patiënten door het toch al perverse DBC-systeem nog perverser te maken. Werd destijds nooit echt opgepakt door de reguliere (msm?) media.

Maar daarentegen past zij wel mooi in het “ranzige” straatje van de VVD waar ze achter Cora kan aansluiten. Gaaf land!
Ik stoor me ook enorm aan de heilige status die ze zelfs bij kritische media nog schijnt te hebben. Terwijl ze gewoon een kind in van de Reagans en Thatchers van deze wereld. Tijdens haar periode als zorgminister heeft meer dan wie ook de tweedeling in de samenleving bevordert.

En premierschap? Wtf? De vanzelfsprekendheid waarmee een nieuwe premier van de VVD zou moeten komen is van een dictatoriale orde. Wat dit land nodig heeft is een gedecimeerde VVD die zich gedurende minstens acht jaar in de oppositie mag gaan afvragen wat ze allemaal fout heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
De hele situatie rond Gijs van Dijk neemt weer een nieuwe afslag volgens dit artikel in HP/De Tijd:

Voorzitter PvdA bemoeide zich met openbare conclusie onderzoek Gijs van Dijk

Ondertussen is het dus nog steeds niet openbaar wat er nu in het rapport staat en heeft Van Dijk aangekondigd terug te willen keren in de Kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Real schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:25:
De hele situatie rond Gijs van Dijk neemt weer een nieuwe afslag volgens dit artikel in HP/De Tijd:

Voorzitter PvdA bemoeide zich met openbare conclusie onderzoek Gijs van Dijk

Ondertussen is het dus nog steeds niet openbaar wat er nu in het rapport staat en heeft Van Dijk aangekondigd terug te willen keren in de Kamer.
Vermoed dat de PvdA zelfs al mochten ze maar 1 zetel overhouden de fractie nog hommeles krijgt.

Behalve bij de nieuwkomers is er geen partij die zo zelfdestructief is als de PvdA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:44:
[...]
Vermoed dat de PvdA zelfs al mochten ze maar 1 zetel overhouden de fractie nog hommeles krijgt.

Behalve bij de nieuwkomers is er geen partij die zo zelfdestructief is als de PvdA.
Asscher
Ploumen (eigen keuze)
Arib
Van Dijk

Ik wens Jesse Klaver veel succes. Overigens heeft EenVandaag alles nog eens op een rijtje gezet n.a.v. de nieuwe onthulling door HP/De Tijd:

https://eenvandaag.avrotr...ar-pvda-er-gijs-van-dijk/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:45:
De vanzelfsprekendheid waarmee een nieuwe premier van de VVD zou moeten komen is van een dictatoriale orde.
Niet vanzelfsprekend, wel het meest voor de hand liggend.

Wilders en Van der Plas gaan het nooit worden, het CDA is geminimaliseerd, D66 ontmaskerd en de PvdA ligt met zichzelf overhoop. Mocht het ooit een nek-aan-nek race tussen Schippers en Klaver zijn dan kiezen veel weggelopen VVD-kiezers spreekwoordelijke eieren voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Niet vanzelfsprekend, wel het meest voor de hand liggend.

Wilders en Van der Plas gaan het nooit worden, het CDA is geminimaliseerd, D66 ontmaskerd en de PvdA ligt met zichzelf overhoop. Mocht het ooit een nek-aan-nek race tussen Schippers en Klaver zijn dan kiezen veel weggelopen VVD-kiezers spreekwoordelijke eieren voor hun geld.
Dan nog moeten media daar voorzichtig en neutraal in zijn. Het is een zichzelf versterkend frame waar de media teveel in meegaat: de VVD als enig alternatief zien en daar naartoe redeneren. Voor de rest zou ik zeggen: "Parijs is nog ver".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
De opvolger van Rutte bij de VVD zal premier worden, daar twijfel ik niet aan. En het zal een vrouw worden, dat lijkt mij ook zeker. Maar ik dacht zelf dat het vd Wal zou worden. Had geen terugkeer van Schippers verwacht.

Deze strijd lijkt mij echt bij voorbaat al gestreden. IJzersterke move van de VVD. Het zal bij verkiezingen meer over ‘het is een vrouw die premier kan worden’ gaan dan inhoudelijke miserie. Alleen dat al zal extra stemmen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Excuus ik vergeet mijn enige eeuwige disclaimer. De enige mogelijke uitzondering op bovenstaande is in mijn ogen Aboutaleb die een gooi zou doen.

Of een terugkeer van Bos of zelfs Balkenende, maar die kansen lijken mij echt verwaarloosbaar

[ Voor 10% gewijzigd door PLAE op 22-10-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PLAE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:07:

Deze strijd lijkt mij echt bij voorbaat al gestreden. IJzersterke move van de VVD. Het zal bij verkiezingen meer over ‘het is een vrouw die premier kan worden’ gaan dan inhoudelijke miserie. Alleen dat al zal extra stemmen trekken.
Kaag is vrouw, Marijnissen is vrouw: er zijn heel veel vrouwen. Maar wat me vooral stoort is dat het dan weer over het poppetje gaat. Eerst Rutte en nu Schippers. Maar we kiezen helemaal geen MP. We kiezen een partij. Rutte of Schippers is en blijft dezelfde VVD wier beleid mede veroorzaker is van alle crisis waar we inzitten. En de media als een stel domme koeien slikken het dan weer. En Schippers lijkt me inhoudelijk nog een tandje neoliberaler in dan Rutte. Onze Liz Truss zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
PLAE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:07:
IJzersterke move van de VVD. Het zal bij verkiezingen meer over ‘het is een vrouw die premier kan worden’ gaan dan inhoudelijke miserie. Alleen dat al zal extra stemmen trekken.
Vooral dat Schippers al enige tijd op afstand van de active politiek staat, in de beeldvorming minder beschadigd is dan de huidige generatie politici.

Een vergelijkbare buitenstaander als Aboutaleb of een oud CDS zie ik een kans maken, anders is het inderdaad TINA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
D-e-n schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Kaag is vrouw, Marijnissen is vrouw: er zijn heel veel vrouwen.
Maar daarin ziet de massa geen premier (meer, in het geval van Kaag).

De koers van de mainstream media en massa mogen we niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:13:
Maar we kiezen helemaal geen MP. We kiezen een partij. Rutte of Schippers is en blijft dezelfde VVD wier beleid mede veroorzaker is van alle crisis waar we inzitten.
Nederland is een centrum-rechts land, denk dat je over een tijd met weemoed aan Rutte terug zult denken. Premier Wilders ligt imo meer voor de hand dan premier Klaver, zie Italië.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Vooral dat Schippers al enige tijd op afstand van de active politiek staat, in de beeldvorming minder beschadigd is dan de huidige generatie politici.
Kuch...

https://www.ftm.nl/artike...dient-aan-haar-zorgbeleid

Tuurlijk, in VVD termen stelt dit nog niks voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PLAE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

De koers van de mainstream media en massa mogen we niet onderschatten.
Maar dat is dus heel ongezond voor een democratie. De VVD verwordt tot een soort communistische partij die mag doen en laten wat ze wil. De media zou daarbij het inhoudelijke debat moeten stimuleren, niet de volgende VVD-er blind op het schild hijsen.

Ik zou het echt een bloody shame vinden als we Schippers als MP zouden krijgen, bijna net zo erg als premier Wilders. Ik blijf dus hopen op een gevalletje Lubbers-Brinkman of Kok-Melkert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Boris Johnson kan na 4 maanden weer premier worden, dit is een electorale eeuwigheid... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:21:
[...]

Boris Johnson kan na 4 maanden weer premier worden, dit is een electorale eeuwigheid... ;)
Ik mag hopen dat er tegenkrachten op gang komen om dit weer op te rakelen. Ik zal hem in mijn favorieten zetten in elk geval ;)

Los van haar man is het natuurlijk vooral gewoon haar (VVD) beleid dat dit soort toestanden aanmoedigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
hoevenpe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Nederland is een centrum-rechts land, denk dat je over een tijd met weemoed aan Rutte terug zult denken. Premier Wilders ligt imo meer voor de hand dan premier Klaver, zie Italië.
Zolang geen enkele partij van significantie met de PVV wilt samenwerken is dit geen logisch gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
D-e-n schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Ik blijf dus hopen op een gevalletje Lubbers-Brinkman of Kok-Melkert.
Wat dat betreft heb je de odds mee idd B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

hoevenpe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

In Italië zit het fascisme diep. Hier valt het wel mee denk ik. Ik acht de kans dat Klaver het wordt groter. Maar voor beide zie ik het bijzonder somber in wanneer het het Premierschap betreft. Klaver kan het niet denk ik. Niet goed genoeg. Wilders .. in geen 1000 jaar dat die premier wordt tenzij hij 51% van de stemmen krijgt. Dus nee, die twee nooit. :)

Nee man. Lekker Nederland. 100 Partijen. Grote partijen worden klein en kleine groot.
Zo schuift het electoraat heen en weer tussen partijen. Geen binaire onzin zoals in de VS.

Het straffeloos liegen en bedriegen acht ik een groter probleem.
Politieke Huzaren stukjes op het niveau van 'de brug stond open' of 'mijn hond heeft het huiswerk opgegeten" en het feit dat het ogenschijnlijk voornamelijk straffeloos verloopt. Dat baart mij zorgen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ik heb de serie over de bijlmerramp gekeken. In deze dramaserie gebaseerd op waargebeurde feiten, wordt een schokkend beeld geschetst van Els Borst, Hanja Maij-Weggen en Annemarie Jorritsma. Dit gedrag van vooruitschuiven, wegkijken en verantwoordelijkheid afschuiven zien we nu nog steeds terug bij de huidige lichting neoliberale politici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 18:04
Feit blijft wel dat Rutte een echte professional is. Je kunt het wel of niet eens zijn met het beleid wat hij voert. Maar je kan hem moeilijk aanrekenen dat hij zijn werk niet professioneel genoeg doet. Letterlijk zijn hele leven staat in het teken van het dienen van onze natie. Daar heb ik wel respect voor. Zie ook zijn optredens tijdens de MH17 crash en andere gebeurtenissen. Altijd zeer correct en professioneel.

Ik denk dat wij met z’n allen onderschatten hoe moeilijk zijn baan wel niet is. Als je echt die beslissingen moet maken die mogelijk over duizenden mensenlevens gaan, bijvoorbeeld an het begin van de COVID pandemie.

Ik kan eigenlijk maar twee mensen bedenken die met een zelfde maten van professionaliteit en volledige inzet dat ambt kunnen vervullen en dat zijn Aboutaleb en Timmermans. De rest heeft te weinig charisma of te weinig wilskracht voor het vak om echt een goede MP te zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Het straffeloos liegen en bedriegen acht ik een groter probleem.
Politieke Huzaren stukjes op het niveau van 'de brug stond open' of 'mijn hond heeft het huiswerk opgegeten" en het feit dat het ogenschijnlijk voornamelijk straffeloos verloopt. Dat baart mij zorgen.
Liegen en bedriegen is één factor, moralistisch een keuze maken die je middels een grijs gebied edoch niet conform de geest van de wet/regelgeving verdedigt is eveneens tragisch. Het is het niveau "Do as I say, not as I do" en dat is bijzonder schadelijk en dat is al terug te zien en wordt op deze manier niet minder.

Een aantal gevallen zijn wellicht groter gemaakt dan noodzakelijk is geweest maar de optelsom van "onhandigheden" van de top in Den Haag zou op een gegeven moment toch gevolgen moeten hebben, en dat is niet enkel op hun functioneren maar ook op hoe dat leeft bij de bevolking. Zeker als men (middels bijvoorbeeld de belastingdienst hard is richting de bevolking maar zacht richting de "onhandigheden" van eigen bestuurders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:35:
Altijd zeer correct en professioneel.
Daar valt over te discusseren, hij blijft goed in zijn rol maar keuzes die hij maakt met bijvoorbeeld archiveren (of meer het gebrek daar aan) is alles behalve correct. Zo ook de realiteit dat veel van die gebeurtenissen een gevolg zijn van juist niet handelen. Je kan dan stellen dat gebeurtenissen hem/ons overkomen maar dat is te gemakkelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wie er ook komt te zitten na Rutte, de VVD zal er wederom enkel zijn voor de top 10%. Alle hoop van de centrumrechtse middenklassers ten spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Zie ook zijn optredens tijdens de MH17 crash en andere gebeurtenissen
En ook hier, tijdens MH17? Wellicht, nu na een escallatie in hetzelfde gebied waardoor dit heeft kunnen gebeuren had men - juist met zoveel (193 Nederlandse) slachtoffers - wellicht eerder meer moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik kan eigenlijk maar twee mensen bedenken die met een zelfde maten van professionaliteit en volledige inzet dat ambt kunnen vervullen en dat zijn Aboutaleb en Timmermans. De rest heeft te weinig charisma of te weinig wilskracht voor het vak om echt een goede MP te zijn.
Is het echt nodig om een goede MP te hebben?
Natuurlijk het zal vast handig zijn, maar kijk eens over de grenzen heen.

Er zijn genoeg landen waarvan men zou kunnen zeggen dat ze geen geweldige MP hebben.
Uiteindelijk kunnen we volstaan met iemand die +- 3,5 jaar de functie kan uitvoeren.
We hoeven niet per se iemand te hebben die bereid is om 10+ jaar van zijn leven "op te offeren".

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1 ... 68 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de energie-en inflatiecrisis hebben we: Energie-en inflatiecrisis in Nederland