Kijk, in je eerste reactie gaf je al de indruk dat het je helemaal niet om de onderzoeken te doen was, slechts het frustreren van de discussie (je zult altijd wel iets vinden waarmee je het gehele punt gaat verwerpen). Het web bestaat uit hyperlinks, als jij niet in staat bent te klikken in de artikelen die ik je stuurde vraag ik me af of je in AWM wel aan het juiste adres bent.DeKever schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:55:
[...]
Ja, zo lust ik er nog wel eentje. Ik vraag of er onderzoek gedaan is. Jij zegt ja, daar staat het ongeveer en dropt 3 opiniërende artikelen waar ergens in de bronvermelding een onderzoek moet staan.
Het punt is dat de wet al reeds met zwaar geschut een stramien afdwingt, maar daarover lees je boven meer.[...]
Welke cijfers bevestigen wat? Het is prima mogelijk dat Nederlandse vrouwen gelukkig zijn met parttime werk en buitenlandse vrouwen niet. Voordat je via de wet allerei dingen wilt afdwingen
mag er wel wat meer geschut op tafel komen. Anders krijg je paternalistische wetgeving en daar krijg ik jeuk van.
Dat jij de noodzaak niet ziet, wil niet zeggen dat daar geen goed punt voor gemaakt kan worden. Ik ken genoeg vrouwen (bijna alleen maar) die kinderen krijgen significant uitstellen omdat dat carrièretechnisch slecht uitkomt. Met bazen die dreigen met ontslag aan toe. Dit is, helaas, normaal, in elk geval in mijn ervaring, die toch een aantal landen omvangt. Daarnaast merk ikzelf, als man, dat het haast niet te doen is part time te werken, om mijn vrouw beter in staat te stellen die carrière na te jaren. Ik heb dan even het geluk in Duitsland te werken en dus van hun veel riantere regelgeving te profiteren, maar in Nederland hadden we echt moeten kiezen: haar baan of de mijne.Daarnaast, het is niet zo dat vrouwen in Nederland niet full-time kunnen werken. De norm is misschien anders, maar afwijkingen zijn prima geaccepteerd. Kortom, ik zie de noodzaak van een verandering niet zo.
Part time is helemaal niet zo breed geaccepteerd. Dat gaat meestal over banen waar het werkt relatief makkelijk in stukken te knippen is, zoals secretaresse (vaak toch al niet full time nodig), zorg (je kunt bij 4 patiënten langsgaan in plaats van
Als voorbeeld: zie het stukje over ouderschapsverlof hierboven. Daarin lopen we ver achter op zo'n beetje ieder land in de EU.Wat zou je eigenlijk nog concreet wettelijk willen aanpassen?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos