Voor sommigen is over homosexualiteit praten reeds "woke" omdat het wel eens het resultaat zou kunnen hebben dat kindlief uit de kast komt en men dan bij de buren wat uit zou moeten leggen. Voor sommigen is het accepteren dat het westen best wel wat fuckups veroorzaakt heeft in het verleden "woke". Voor sommigen is nota bene het onderkennen dat je als blanke man voordelen hebt op de arbeidsmarkt "woke".ErikT738 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:57:
*knip* @hoevenpe noemde al een aantal voorbeelden die gewoon slecht vallen bij veel mensen. Het aan de kant schuiven van die groep als "extreem rechts" of "nazis" is juist een groot onderdeel van het probleem. Je mag geen kritiek hebben op de huidige politieke correctheid want dan doe je niet meer mee.
*knip*
Om weer even aan te geven hoe veel mensen tegen "woke" aankijken:
[YouTube: LU BACH - Woke]
Wat dat betreft zeker wel een goede video, in zo vele opzichten. Ik merk persoonlijk ook van hoe uit de hoek waar tevens antivax geluiden kwamen deze term in vrijwel ieder gesprek naar voren komt. Erg interessant om het gesprek mee aan te gaan, het enige wat je echter wijzer wordt is welke oerconservatieve gedachten er rondspoken en waar deze invloeden vandaan komen. Alles wat ook maar enigszins niet past in het eigen wereldbeeld (wat verdacht veel overeen komt met dat van m'n op hoge leeftijd overleden grootvader, kerkeraad, geen tv), wordt als "woke" weggezet.
Daar vraag ik me echt af waar men dan zo bang voor is in de huidige maatschappij om daar op terug te grijpen. Ik ben me ook zeer bewust dat onze generatie de eerste zal zijn die een stap terug zal doen, qua welvaart en qua zekerheid. Maar om dat dan als reden te nemen om complete principes en Nederlandse tolerantie overboord te gooien gaat me toch echt te ver.
Eens. Ik denk dat er gewoon een duidelijke wake-up call nodig was. Ten tijde van het Oekraïne referendum wisten weinig mensen waar het om ging maar was de interesse ook vrij laag. Politiek gezien pakte hij thema's op als klimaatverandering en dat we hier als Nederland hooguit een druppel op de gloeiende plaat kunnen leveren, een standpunt wat ik rationeel gezien goed kan verantwoorden. Principieel is het een ander verhaal. De rest was weinig erger dan een Wilders of de gemiddelde anti-AZC VVD'er, weinig schokkerend aan de oppervlakte.New Yorker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:40:
[...]
Om welke discussies/standpunten kwamen de eerste signalen dan dat FvD toen te extreem was? Ze waren vrij normaal buiten die ras en iq discussie maar werden daarna vrij snel radicaler door corona en die Whatsapp berichten als dieptepunt.
Het is pas sinds corona dat hij zich niet slechts in z'n kaarten heeft laten kijken, maar deze open en bloot op tafel heeft gelegd, inclusief livestream.
[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 19-08-2022 23:39 ]