Ypuh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:19:
[...]
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, vind ik die haat/afgunst/alomvattende afkeur richting een team vaak maar sneu en niets toevoegen (integendeel). Begint een beetje op Ajax - Feyenoord te lijken, waar het woord 'sneu' een deel van het publiek nog teveel eer aan doet.
Toto is op en top professional, Hamilton en Russell 2 van de pakweg 10 beste autocoureurs ter wereld en die mensen op de Mercedes fabriek presteren ook al jaren boven wat je mag en kunt verwachten. Vind dat soort sportieve factoren allemaal wel te prijzen, ook al deel ik niet in hun politieke overtuiging en hoeven die psychologische spelletjes van mij ook niet. Die hoeven wij fans ons gelukkig niet persoo
nlijk aan te rekenen. Max is geen familielid of wordt fysiek bedreigd, maar verdiend juist grof aan deze sport/rivaliteit. Je hoeft met geen van de betrokkenen medelijden te hebben en kunt zelfs stellen dat ze minder af waren zonder dit hele toneelstukje.
Uiteindelijk is het gewoon entertainment en is *bijna* alles geoorloofd. In dat kader vind ik het alleen maar mooi dat er een red vs. blue is die elkaar naar een hoger niveau tillen, als een Messi vs. Ronaldo, Feder vs. Nadal of van Aert vs. van der Poel. Het zijn vaak de zogenoemde 'fans' die er een vieze bijsmaak aan geven door alle objectiviteit te laten varen.
Heb je een punt maar in de bijna 30 jaar dat ik F1 kijk heb ik me nog nooit zo geërgerd aan een team zoals aan Mercedes afgelopen jaar (en deels ook aan Red Bull), het heeft in mijn ogen de sport weinig goeds gedaan afgelopen seizoen.
Wolff mag dan wel op en top een professional zijn, hij is wel ingestapt in een team wat al als een geoliede machine draaide, misschien is het ook niet zozeer Mercedes maar meer de "gezichten" van het merk en hoe die door de jaren heen de lobby gevoerd hebben.
Wat betreft Russell, dat moet nog maar blijken hoe goed die daadwerkelijk is en of hij in dat rijtje met 10 beste coureurs ter wereld thuis hoort of dat hij komend jaar "knakt" onder de druk van Hamilton. Als persoon heb ik niet zo heel veel met Hamilton, als sportman is hij gewoon 1 van de groten uit de geschiedenis en heeft hij dat downplayen ook helemaal niet nodig.
En Verstappen is inderdaad geen familielid, ik vond het mooi dat er een stukje
NL autosport geschiedenis geschreven werd maar het is niet dat ik af zou haken als er geen
NL'er mee zou rijden en vind ik soms ook dat sommigen wel heel erg doorschieten in hun fanatisme maar dat is niets nieuws, hooguit wat gegroeid in omvang