[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.789 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47

OMD

Perez maakt het alweer beetje goed hoor. Rustig jongens, is pas FP1

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:52
JB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:49:
[...]

Nieuwe ICE incoming... :/ :+
Die kans is aanwezig, maar ze moeten wel echt die gridstraffen aanpassen hoor. Op deze manier kan je bijna elke race gewoon een motorwissel doen. Dat kan toch niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hotymoty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:50:
[...]

Die kans is aanwezig, maar ze moeten wel echt die gridstraffen aanpassen hoor. Op deze manier kan je bijna elke race gewoon een motorwissel doen. Dat kan toch niet...
Ik hoop dat ie dan in de buurt van ALO staat... Wordt wellicht nog gezellig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:50:
[...]

Oh nu wel? Complete auto's repareren mag wel natuurlijk...
Rode vlag zou gelijk moeten zijn aan parc ferme, je mag helemaal niets doen. Als een team iets wilt veranderen dan mogen ze eerst een rondje over de baan doen zodra er groen licht is en dan gaan banden wisselen/sleutelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Chiron

Moderator Discord
siggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:47:
[...]

Volgend jaar low-rake concept waar Merc veel meer ervaring in heeft, dus veel voordeel voor Merc.
Aan de andere kant.. Newey is ook wel redelijk bekend met ground-effect wagens. Maar ik verwacht niet dat Merc ineens in de middenmoot gaat rijden nee.. en die spicy engine ligt ook vast voor de komende jaren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrederiqueLM
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-07-2024
nachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:22:
De eerste pagina van het laatste hoofdstuk van het spannendste seizoen F1 begint.

* nachtnet zit met koffie klaar.

* nachtnet gaat echt geen minuut overslaan.
Hier een long time lurker maar net als anderen al hebben gezegd; enorm bedankt voor al je inzet en veel plezier met de ontknoping! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen zit Max te mopperen over zijn stuurwiel. Die wijkt namelijk te ver af naar rechts. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36
Homeland schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:51:
[...]

Rode vlag zou gelijk moeten zijn aan parc ferme, je mag helemaal niets doen. Als een team iets wilt veranderen dan mogen ze eerst een rondje over de baan doen zodra er groen licht is en dan gaan banden wisselen/sleutelen etc.
Niet mee eens. Het is een risico om buiten te blijven en het is een risico om naar binnen te gaan. Je weet niet of het rood wordt of dat die uit blijft. Nu viel het kwartje toevallig goed voor o.a. Verstappen, de volgende keer valt het goed voor iemand anders.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:50:
Perez maakt het alweer beetje goed hoor. Rustig jongens, is pas FP1
Max is sowieso van direct de gas op de klepel, en Perez is meer van het opbouwen in de FP's.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:52:
Ondertussen zit Max te mopperen over zijn stuurwiel. Die wijkt namelijk te ver af naar rechts. ;)
Ja dat zei die vrij snel nadat hij voor het eerst de PIT uit ging. Nu is hij er klaar mee haha.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Max vooralsnog niet naar naar Indy confirmed? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:38
JP_Frost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat we de pers maar het beste kunnen negeren de komende dagen. Zijn duidelijk twee kampen en van beide kanten kunnen we geen objectieve analyses of opmerkingen verwachten.

EDIT: Excuus, zag later pas de context.
Zelfde als 95% van de Tweakers hier toch? :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Hoe kan het dat dat nog steeds niet opgelost is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ik schakelde net in. Wat is er aan de hand met een wiel dat scheef staat bij VER?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Beeld van de visorcam bij LEC is niet echt optimaal. Het lijkt wel alsof ik naar de ps4 versie van F1 2021 zit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Eindelijk een mooie toevoeging in de beelden, de Visor Cam. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
JB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:51:
[...]

Ik hoop dat ie dan in de buurt van ALO staat... Wordt wellicht nog gezellig.
Haha die haalt Hamilton zo in hoor met een nieuwe ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
hotymoty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
[...]

Hoe kan het dat dat nog steeds niet opgelost is ;(
Hij was nog niet binnen geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Homeland schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:51:
[...]

De reden dat dat mag is dat een rode vlag meestal vanwege een crash komt. Als jij daarachter reed, en je rijdt lekker met je bandjes op stukken carbon heen, kan dit geheel buiten jouw schuld om je je banden / etc kosten.
Daarom reparatiemogelijkheden.

Het is een kwartje wat domweg allebei de kanten op kan vallen. Als je het weghaalt heb je hetzelfde verhaal.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jasphur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
Ik schakelde net in. Wat is er aan de hand met een wiel dat scheef staat bij VER?
Heeft wat speling in zijn stuur aan de rechterkant.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:33
Niets bijzonders. Stuur staat niet helemaal neutraal.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Stuur heeft een afwijking naar rechts zover ik het begreep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
*nevermind ..spuit 11 hier

[ Voor 12% gewijzigd door DonJunior op 10-12-2021 10:55 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hotymoty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
[...]

Haha die haalt Hamilton zo in hoor met een nieuwe ICE.
Je weet maar nooit, wellicht rijdt HAM wel achterop ALO...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
azerty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:49:
Ze bespreken nu op F1TV dat "gratis" bandenwissels tijdens red flags aan banden gelegd zouden moeten worden... Dat is ook wel weer plots :+
Lijkt me inderdaad een goede regel. Was het niet eerder dit seizoen dat Mercedes er ook profijt van had (Emilia Romagna geloof ik)?

Uiteindelijk is dit iets wat volgens mij alle teams/drivers gelijk raakt; het is niet per se dat iemand daar structureel voordeel van heeft. Maar het is wel een rare regel (voor de veiligheid waarschijnlijk, maar toch).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Extigo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
[...]

Heeft wat speling in zijn stuur aan de rechterkant.
Dan rijdt hij te snel :P Dat is in mijn auto ook zo

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
nachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
Beeld van de visorcam bij LEC is niet echt optimaal. Het lijkt wel alsof ik naar de ps4 versie van F1 2021 zit te kijken.
Dat vind ik vooral bij de gimmick met de visualisatie van de rijdersnaam en nummer die voor ligt bij een on board vanuit de T cam. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:52
Is ook een erg kleine camera met een niet optimale resolutie. Daarbij moet de camera ook door het vizier kijken en camera's zijn daar minder goed dan het menselijk oog waardoor je het vaseline effect een beetje hebt. Desalniettemin vind ik het wel erg gaaf om te zien.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Het is nog niet optimaal maar wel leuk om te zien, ook met die hand omhoog van hem toen Verstappen even in de weg zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24
Nat-Water schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
[...]

De reden dat dat mag is dat een rode vlag meestal vanwege een crash komt. Als jij daarachter reed, en je rijdt lekker met je bandjes op stukken carbon heen, kan dit geheel buiten jouw schuld om je je banden / etc kosten.

Het is een kwartje wat domweg allebei de kanten op kan vallen. Als je het weghaalt heb je hetzelfde verhaal.
Klopt inderdaad, dus meest fair is dat er dus wel gewisseld mag worden, maar dat het niet telt als je verplichte stop als je er nog niet 1 gedaan hebt. Dan balanceert dat al iets beter uit qua voordelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:23
Over de rode vlag situatie valt te discussieren.
Grappige is natuurlijk wel dat Mercedes dit seizoen meer voordeel heeft gehad van de rode vlaggen dan RBR.

Als je gaat rekenen heeft dit effectief Mercedes en Hamilton 25 en 14 ish punten opgeleverd (Silverstone zou hij uitgevallen zijn en Imola zou hij 8ste geworden zijn op ronde achterstand?).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Nat-Water schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
[...]

Maar het pakt nu meestal verkeerd uit, meeste rode vlaggen zijn vanwege reparaties naast de baan en worden door teams misbruikt om gewoon een vers setje banden te monteren, ongeacht de staat van de huidige banden en zo gebruik te maken van een gratis pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:56:
Over de rode vlag situatie valt te discussieren.
Grappige is natuurlijk wel dat Mercedes dit seizoen meer voordeel heeft gehad van de rode vlaggen dan RBR.

Als je gaat rekenen heeft dit effectief Mercedes en Hamilton 25 en 14 ish punten opgeleverd (Silverstone zou hij uitgevallen zijn en Imola zou hij 8ste geworden zijn op ronde achterstand?).
Baku kwam ze ook niet verkeerd uit met het lekke banden fiasco, alleen gooide Hamilton het daar zelf in het putje met z'n brake magic knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Homeland schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:57:
[...]

Maar het pakt nu meestal verkeerd uit, meeste rode vlaggen zijn vanwege reparaties naast de baan en worden door teams misbruikt om gewoon een vers setje banden te monteren, ongeacht de staat van de huidige banden en zo gebruik te maken van een gratis pitstop.
Klopt. Maar als je het weghaalt krijg je teams die gaan miepen dat ze benadeelt worden door de crash van iemand anders. De oplossing van @PaulBloem zou wel een schappelijke zijn.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AtlAntA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
[...]

Is ook een erg kleine camera met een niet optimale resolutie. Daarbij moet de camera ook door het vizier kijken en camera's zijn daar minder goed dan het menselijk oog waardoor je het vaseline effect een beetje hebt. Desalniettemin vind ik het wel erg gaaf om te zien.
de beste toevoeging in tijden :P paar ronden met leclerc meegekeken (f1tv driver cam) gaaf!!! mooi om te zien hoe veel stuur correcties hij ook moet maken bij aanzetten bij uitkomen van bocht.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Wat mij betreft mag er gewoon niet aan de auto gesleuteld worden tijdens een rode vlag situatie. Daar gebruik je dan maar een pitstop voor. Misschien zou je hetzelfde moeten doen voor stops tijdens de safety car momenten, pitlane sluiten of achter aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Novadecasa schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
[...]

Dat vind ik vooral bij de gimmick met de visualisatie van de rijdersnaam en nummer die voor ligt bij een on board vanuit de T cam. 8)7
EA Sports, it's in the game.

Had inderdaad niet gehoeven, maar ja schijnt er bij te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 11:41

Spotmatic

Ken sent me

Zo, Valtteri rijdt de hele onderkant van zijn auto op de curbs aan gort.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik weet dat het pas FP1 is maar Lewis en Max zijn toch wel van een andere league hoor... Ze zijn echt zoveel sneller dan de rest van het veld. Machtig om te zien, mag ook wel is gezegd worden ook al vindt je Max of Lewis een lul de behanger.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Ah, Kimi's maakt al donuts voor zijn afscheid :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 10-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Horner zegt tegen Chandok dat hij alle bochten eruit heeft gehaald die MER niet beviel :+ Een grap met een serieus vleugje eraan, me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Spotmatic schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:02:
Zo, Valtteri rijdt de hele onderkant van zijn auto op de curbs aan gort.
Volgens mij is het afbladderende verf, en geen carbon wat daar vanaf komt. Maar hopen mag O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PaulBloem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:56:
[...]

Klopt inderdaad, dus meest fair is dat er dus wel gewisseld mag worden, maar dat het niet telt als je verplichte stop als je er nog niet 1 gedaan hebt. Dan balanceert dat al iets beter uit qua voordelen.
Nah dat is weer niet eerlijk als je bijna een pitstop wou doen en dan de rode vlag kom. Dat kost je waarschijnlijk 25 a 30s omdat je alsnog moet stoppen. En dat is zeker veel omdat de meeste races gewoon een stoppers zijn. Er is gewoon niks mis met die regel dat je onder rode vlag dingen mag repareren of banden vervangen. Je staat toch stil en je hebt mogelijk schade aan je auto door het ongeluk of je banden zijn lek door het puin.

De enige reden dat het nu opeens "oneerlijk" is, is omdat vorige race twee Britse coureurs benadeeld werden en de Britse media er dan meteen massaal opduikt. En dat zou geen basis mogen zijn voor een discussie over andere regels.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11-09 21:48
Mj2sL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
[...]

Lijkt me inderdaad een goede regel. Was het niet eerder dit seizoen dat Mercedes er ook profijt van had (Emilia Romagna geloof ik)?

Uiteindelijk is dit iets wat volgens mij alle teams/drivers gelijk raakt; het is niet per se dat iemand daar structureel voordeel van heeft. Maar het is wel een rare regel (voor de veiligheid waarschijnlijk, maar toch).
Ze zouden de regel wel duidelijker kunnen maken in de zin van: je banden moeten aantoonbaar schade hebben voor je ze tijdens een red flag mag vervangen... Dat zou mij het eerlijkst lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
azerty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:06:
[...]

Ze zouden de regel wel duidelijker kunnen maken in de zin van: je banden moeten aantoonbaar schade hebben voor je ze tijdens een red flag mag vervangen... Dat zou mij het eerlijkst lijken.
En hoe ga je dan om met de coureurs die op het punt staan om naar binnen te komen en dat er vlak voor de ingang van de pits een rode vlag ontstaat? Die benadeel je dan volledig.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:05:
[...]

Nah dat is weer niet eerlijk als je bijna een pitstop wou doen en dan de rode vlag kom. Dat kost je waarschijnlijk 25 a 30s omdat je alsnog moet stoppen. En dat is zeker veel omdat de meeste races gewoon een stoppers zijn. Er is gewoon niks mis met die regel dat je onder rode vlag dingen mag repareren of banden vervangen. Je staat toch stil en je hebt mogelijk schade aan je auto door het ongeluk of je banden zijn lek door het puin.

De enige reden dat het nu opeens "oneerlijk" is, is omdat vorige race twee Britse coureurs benadeeld werden en de Britse media er dan meteen massaal opduikt. En dat zou geen basis mogen zijn voor een discussie over andere regels.
Het is niet ineens oneerlijk, het is wel ineens weer in het nieuws omdat het relevant is. Bij vrijwel elke rode vlag situatie worden er banden gewisseld en vrijwel altijd is er iemand die daarmee benadeeld word en dat is gewoon zonde, je wilt de race zien gebeuren op de baan en niet besloten worden door een dood moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Halve zin quoten en duimen dat je een leuke meme heb gecreëerd.

Hij zei namelijk: I'm looking forward to when it's done, you know , this stuff, doelend op de interviews en persmomentjes waar Kimi een bloedhekel aan heeft. Want de race heeft hij wel zin in geeft hij daarna aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Extigo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:06:
[...]

En hoe ga je dan om met de coureurs die op het punt staan om naar binnen te komen en dat er vlak voor de ingang van de pits een rode vlag ontstaat? Die benadeel je dan volledig.
Voer voor verdere genuanceerde discussie dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Max meteen paarse mini sectors met een tow hehe

edit: en dus ook sector 2 geheel paars , met een tow

[ Voor 37% gewijzigd door Plenkske op 10-12-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Homeland schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]

Het is niet ineens oneerlijk, het is wel ineens weer in het nieuws omdat het relevant is. Bij vrijwel elke rode vlag situatie worden er banden gewisseld en vrijwel altijd is er iemand die daarmee benadeeld word en dat is gewoon zonde, je wilt de race zien gebeuren op de baan en niet besloten worden door een dood moment.
ben eerder voorstander van niets doen; waarom zou men ineens banden mogen verwisselen? wat een BS regel. gewoon niemand laten wisselen - heeft niemand voor- nadeel bij zo'n situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
azerty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:06:
[...]

Dat gaat uren duren. Alle teams claimen dan schade, moet weer uitgezocht worden, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Max gaat te snel haha. Merc gaat dan sowieso nieuwe motor erin knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
De verf op de kerbs is zo nieuw dat hij aan Max zijn banden blijft plakken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:23
himlims_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:08:
[...]

ben eerder voorstander van niets doen; waarom zou men ineens banden mogen verwisselen? wat een BS regel. gewoon niemand laten wisselen - heeft niemand voor- nadeel bij zo'n situatie
Dat is per situatie verschillend, is iemand net in de pits geweest en de andere nog niet en die moet dan na de rode vlag stoppen is ineens zijn gat van 25/30 seconden kwijt.

In iedere situatie is er voor/nadeel.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Als het in dit tempo doorgaat dan zijn een paar kerbs straks helemaal verf loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
PaulBloem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:56:
[...]

Ergens ook gewoon het risico van het vak toch? Je kunt mensen die niet gestopt zijn niet straffen met een drivethrough. De mensen die wel gestopt zijn sluiten ook weer aan dus het netto resultaat is toch hetzelfde? Alleen kan er een positievoordeel zijn. Maar dat kun je imo nooit straffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 23:01
himlims_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:08:
[...]

Maar dat is ook niet waar. Er zijn genoeg mensen die een nadeel hebben bij een rode vlag. Als jij net naar binnen bent gegaan en een achterstand hebt opgelopen en er komt een rode vlag, dan is je achterstand weer helemaal ingelopen. Als jij dus langer buiten bent gebleven kan je behoorlijk wat plekken verliezen als je vervolgens na de herstart gelijk naar binnen moet en het veld op elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
Dat PER zover vooraan staat en redelijk met BOT meekomt zegt me dat de baan niet geheel nadelig voor de RBR is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:45
Jos Verstappen en een mondmasker die gemiddeld 10 km onder zijn neus hangt te bengelen, name a more iconic duo :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonJunior
hotymoty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:09:
Mercedes gaat nooit full power tijdens FP1 t/m FP3.
Heck zelfs tijdens Q1 en Q2 niet.. pas bij Q3 zie je het echte potentieel van MERC.
Dat is elke race zo geweest.. dus zie niet waarom dat nu anders zou zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 09:33

Zorro

Z

Nat-Water schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:08:
[...]

Dat gaat uren duren. Alle teams claimen dan schade, moet weer uitgezocht worden, etc.
Gewoon niks doen. Als het echt moet, zoals bij schade, dan doe je dat maar vanaf het moment dat de race weer herstart is.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LZ86 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:10:
Dat PER zover vooraan staat en redelijk met BOT meekomt zegt me dat de baan niet geheel nadelig voor de RBR is.
Mode: sandbag :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Als dat gebeurt en het is weer zo'n supersonische raketmotor, dan ben ik er wel echt klaar mee. Aan de andere kant is het wel een risico om Hamilton vanaf P6 te laten starten, kan genoeg gebeuren bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
[...]

Hmm maar ik geef ook aan dat ze zouden moeten wisselen, maar daarna gewoon nog een keer als gepland. Je moest toch nog stoppen, dus dat kost je toch sowieso 25 a 30 sec? Het wordt nooit extra qua tijd voor de rijders die nog moesten stoppen door deze aanpassing maar met de huidige regel kan je wel veel voordeel krijgen.

Als ze dit aanpassen: Je krijgt er geen extra secondes door.. er wordt alleen wat meer voordeel/nadeel te niet gedaan door de versheid van de banden.

Ongeacht wat je mag tijdens de rode vlag, was iedereen toch de voorsprong kwijt.
Wisselen van banden zou moeten, gezien rode vlag vaak betekent dat er rommel op de baan zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Homeland schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]

En als je niks kan doen en je hebt schade of je banden zijn beschadigd, dan is dat ook oneerlijk.
Dit gaat gewoon nooit eerlijk worden, maar nu geef je iedereen de mogelijkheid om zaken aan te passen zonder dat je er een gigantische hoop gezeur gaat krijgen dat die wel mocht omdat schade en ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:09:
[...]

Dat is per situatie verschillend, is iemand net in de pits geweest en de andere nog niet en die moet dan na de rode vlag stoppen is ineens zijn gat van 25/30 seconden kwijt.

In iedere situatie is er voor/nadeel.
dat is voor de situatie, daarom gewoon niemand laten wisselen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nat-Water
Alsof Merc z'n hele motorstrategie op een snelheid van 1 andere coureur tijdens FP1 baseert. Please.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Komop nou, dit zagen we afgelopen races toch ook. Mercedes rijd natuurlijk nog niet met de snelste motor. Tijdens de Q rijdt MER ze een stuk harder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Radio: Max wil nog 3 of 4 clicks voorvleugel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
Of dat Mercedes weer aan het sandbaggen is en het niet het uiterste laat zien, en Red Bull wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Zonet tijdens de visor cam bij Lelerc vond ik het zicht naar achteren in de spiegels best goed eerlijk gezegd. Veel beter dan verwacht aangezien men altijd claimt dat het zicht naar achteren zo slecht is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Mee eens. Als je een ronde later moet pitten voor banden na een rode vlag, verlies je meteen tig plekken, omdat het hele veld in elkaar geschoven is. Dat komt overeen met banden wisselen in de ronde na de start van de GP. Soms heb je geluk dat je mag wisselen door de rode vlag, soms heb je pech omdat je net gewisseld hebt. Toen Hamilton een ronde terugkreeg en een neus en banden kon wisselen tijdens de rode vlag, hoorde je er niemand over. DAT was pas voordeel. Ronde terugkrijgen vind ik trouwens wel belachelijk. Je kan gewoon aansluiten maar ronde achterstand hoort in mijn ogen altijd te blijven staan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
AtlAntA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:11:
Zonet tijdens de visor cam bij Lelerc vond ik het zicht naar achteren in de spiegels best goed eerlijk gezegd. Veel beter dan verwacht aangezien men altijd claimt dat het zicht naar achteren zo slecht is. ;)
Verbaasde mij ook! Meer van dit soort beelden graag in de toekomst.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Bij een rode vlag moeten ze je gewoon achteraan zetten als een monteur je auto aanraakt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 11:41

Spotmatic

Ken sent me

dutchgio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:11:
[...]

Of dat Mercedes weer aan het sandbaggen is en het niet het uiterste laat zien, en Red Bull wel.
De FP's kijk ik voornamelijk voor het bekend raken met de baan en een globaal idee van de posities van de teams. Verder zegt het weinig. Ik ga gewoon uit van een front row lockout voor Mercedes. Wie dat niet doet is niet goed bij z'n hoofd :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Hamilton snelste in S3, trager in S2, andere afstelling ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 19:54
En toch is dat gezeur van "ik wil het gevecht bepaald zien worden op de baan" ook maar iets van de laatste 3 weken.

De pitcrew, interpreteren van de regels, strategie, geld, ontwikkeling, alles hoort erbij.

Je wilt geen regels gaan aanpassen omdat 1 coureur / team hier voordeel/nadeel van heeft.

We hebben al jaren niet meer zo'n spannend kampioenschap gehad, en daarom komen nu al deze onderwerpen ter sprake.

Het geeft mij een beetje het gevoel wat Alonso ook al aangaf. Het is een Engelse sport geworden. Als er maar genoeg Engelsen zeuren (lees Sky/coureurs) dan staat de fia meteen open voor verandering.

Edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Plenkske schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:13:
Of hij had last van Riciardo. Kan inderdaad ook gewoon een afstelling zijn. Max gaat nu rijden met nog een hogere downforce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
Plenkske schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:13:
Hij reed net een gele tijd in S2. Vermoedelijk verkeer. Lijkt me te vroeg om daar een conclusie aan te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:10:
[...]

En als je niks kan doen en je hebt schade of je banden zijn beschadigd, dan is dat ook oneerlijk.
Dit gaat gewoon nooit eerlijk worden, maar nu geef je iedereen de mogelijkheid om zaken aan te passen zonder dat je er een gigantische hoop gezeur gaat krijgen dat die wel mocht omdat schade en ik niet.
Dat zijn volgens mij ook de enige 2 opties, of iedereen mag alles doen, of niemand mag iets doen. Beiden hebben voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PaulBloem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:10:
[...]

Hmm maar ik geef ook aan dat ze zouden moeten wisselen, maar daarna gewoon nog een keer als gepland. Je moest toch nog stoppen, dus dat kost je toch sowieso 25 a 30 sec? Het wordt nooit extra qua tijd voor de rijders die nog moesten stoppen door deze aanpassing maar met de huidige regel kan je wel veel voordeel krijgen.

Als ze dit aanpassen: Je krijgt er geen extra secondes door.. er wordt alleen wat meer voordeel/nadeel te niet gedaan door de versheid van de banden.

Ongeacht wat je mag tijdens de rode vlag, was iedereen toch de voorsprong kwijt.
Wisselen van banden zou moeten, gezien rode vlag vaak betekent dat er rommel op de baan zou kunnen zijn.
Het probleem is dat als je bijvoorbeeld een strategie hebt om lang door te rijden en dan net voor je pitstop als je een gat hebt omdat anderen al gestopt zijn, er opeens een rode vlag is. Dan sta je in de pitstraat en moet je opeens nog. Sta je achteraan en is je race weg.

Dit kan gewoon niet "eerlijk" en dat zal ook nooit gebeuren. Het is gewoon geluk hebben hoe het nu valt enb dat kan je niet goed reguleren. Elke optie heeft voor en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
AtlAntA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:11:
Die camera zo is sowieso wel echt een toffe toevoeging. Lijkt me mooi om dit eens tijdens een race te zien tijdens een gevecht oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Tuupie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:13:
En toch is dat gezeur van "ik wil het gevecht bepaald zien worden op de baan" ook maar iets van de laatste 3 weken.

De pitcrew, interpreteren van de regels, strategie, geld, ontwikkeling, alles hoort erbij.

Je wilt geen regels gaan aanpassen omdat 1 coureur / team hier voordeel/nadeel van heeft.

We hebben al jaren niet meer zo'n spannend kampioenschap gehad, en daarom komen nu al deze onderwerpen ter sprake.

Het geeft mij een beetje het gevoel wat Alonso ook al aangaf. Het is een Engelse sport geworden. Als er maar genoeg Engelsen zeuren (lees Sky/coureurs) dan staat de fia meteen open voor verandering.

Edit: typo
Was het niet altijd al een Britse sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

lees dit nog eens.
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-12-2021 11:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
[...]

Of hij had last van Riciardo. Kan inderdaad ook gewoon een afstelling zijn. Max gaat nu rijden met nog een hogere downforce.
Waarom eigenlijk? Hij verliest juist tijd bij de drie rechten stukken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Is Hamilton zijn tijd afgepakt? Hij zat net 0,033 boven Verstappen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:15:
Is Hamilton zijn tijd afgepakt? Hij zat net 0,033 boven Verstappen :?
Ik vermoed Tracklimit in de laatste bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
tfgk1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
[...]

Hij reed net een gele tijd in S2. Vermoedelijk verkeer. Lijkt me te vroeg om daar een conclusie aan te verbinden.
Hij had wel wat verkeer, maar opmerkelijker vond ik de snelste S3. Ik verbind geen conclusie, stel gewoon een vraag.

edit: ah ook tracklimit dus

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 10-12-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

hotymoty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:15:
[...]

Waarom eigenlijk? Hij verliest juist tijd bij de drie rechten stukken, toch?
Maar als je meer goed maakt in de bochtige sector en je pakt daar per saldo meer tijd terug dan lever je graag de tijd in op de rechte stukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:16:
[...]

Maar als je meer goed maakt in de bochtige sector en je pakt daar per saldo meer tijd terug dan lever je graag de tijd in op de rechte stukken :)
Duidelijk, dank je wel voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
[...]

Het probleem is dat als je bijvoorbeeld een strategie hebt om lang door te rijden en dan net voor je pitstop als je een gat hebt omdat anderen al gestopt zijn, er opeens een rode vlag is. Dan sta je in de pitstraat en moet je opeens nog. Sta je achteraan en is je race weg.

Dit kan gewoon niet "eerlijk" en dat zal ook nooit gebeuren. Het is gewoon geluk hebben hoe het nu valt enb dat kan je niet goed reguleren. Elke optie heeft voor en nadelen.
True, true, wellicht een fabrieksteam even een weekend lang simulaties laten doen op alle scenario's om statistisch ons even uitsluitsel te geven wat het meest gebalanceerd is :)
Inderdaad voordeel/nadeel zal altijd blijven... ook interessant van de mechanische sport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:31

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik denk niet dat Hamilton een nieuwe motor gaat krijgen. Het zou een ongelofelijk smet werpen op een eventuele overwinning, die toch al discutabel is. Bovendien zou het mijn inziens de F1 tot een schertsvertoning decimeren, omdat dan de combinatie macht en geld een garantie voor het kampioenschap blijkt. Ik denk niet dat Mercedes en ook de FIA zich dat nu kunnen permitteren, dat toont dan namelijk ook aan dat alle maatregelen waaronder de budgetcap voor de bühne zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
codex schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:21:
Ik denk niet dat Hamilton een nieuwe motor gaat krijgen. Het zou een ongelofelijk smet werpen op een eventuele overwinning, die toch al discutabel is. Bovendien zou het mijn inziens de F1 tot een schertsvertoning decimeren, omdat dan de combinatie macht en geld een garantie voor het kampioenschap blijkt. Ik denk niet dat Mercedes en ook de FIA zich dat nu kunnen permitteren, dat toont dan namelijk ook aan dat alle maatregelen waaronder de budgetcap voor de bühne zijn.
Interessant inzicht, kan ik me wel in vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

Valt mij trouwens op dat de Mercedessen vaak naast de baan zitten of een momentje onderstuur. Best veel, zelfs voor FP1.

Lewis schoot zelfs helemaal van de baan af (Bottas ook al 2x)

Dat is een downforce dingetje zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:21:
Valt mij trouwens op dat de Mercedessen vaak naast de baan zitten of een momentje onderstuur. Best veel, zelfs voor FP1.

Heeft dat wellicht ook te maken met momentum achtervering die door de hoeven gaat op bepaalde snelheden?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Is dat vooral aan het eind van de straight? Dan zijn ze hun knikkende achterwielophanging aan het inregelen.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb een voorstel...

Gooi het race topic dicht tijdens de race.

De mods hier zijn ook liefhebbers en ik gun ze het om deze iconische race met volle aandacht te kunnen volgen.

Who is with me?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Alsof Mercedes daar ook 1 fuck om zal geven. Die willen gewoon winnen. Die gaan ook gewoon sponsor contract aan met discutabele sponsor en komen er enkel op terug nadat er teveel backlash over kwam.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32

Viel mij ook op. Vooral BOT lijkt wat onstabiele wagen te rijden deze fp1. Beetje nerveus. (zoals de redbull van vorig seizoen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Eens, maar ik vraag mij af of Mercedes (of ieder ander team) daar wakker van zal liggen. Dit is gewoon een loophole en zo lang die bestaat zal het uitgebuit worden.
Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord