[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.039 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:35:
[...]

Ik vond het eigenlijk wel een mooie afsluiting van deze shitshow. Een heleboel F1 mensen zijn dit weekend in mijn achting gedaald. Max valt daar trouwens ook onder.
Ik vond die podium ceremonie zo'n mooie parallel met hoe F1 in die regio is. Een hoop show en allemaal erg gemaakt en geforceerd maar ook compleet sfeerloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Excuses, volgens mij bedoelde ik iemand anders te quoten. Ik haal mijn reactie weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Strider schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:18:
Ik begreep niets van de pit strategie van RBR. Ik begreep niet waarom ze besloten om Perez wel een bandenwisseling te geven en Verstappen niet (bij de gele vlaggen). RBR wist dat MER gewoon sneller was, toen ze zagen dat Hamilton naar de pitstop ging had ik verwacht dat ze Perez ook buiten zouden laten. Dan was het een 1 - 2 voor RBR bij de start, en kon Perez ruimte creëren tussen Hamilton en Verstappen.
Split strategie. Wanneer je niet weet wat er nog gaat komen is het handig om je 2 wagens te splitsen. Het zou me ook niet verbazen dat als Bottas het eerlijk had gespeeld en het gat met Lewis niet groter had laten worden dat Max waarschijnlijk wel de pits was ingedoken. Ben je toch al zeker Bottas voorbij. Door dat gat, dat bestraft had moeten worden, weet je als RBR dat je er op het circuit niet voorbij gaat geraken zo. Je probeert met Max dus iets anders. Misschien komt er nog een SC aan of een andere mogelijkheid om het voordeel alsnog op de baan te krijgen. En met Perez probeer je dan de strategie van die Mercedessen bij te houden. Als je alle anderen die nog moeten stoppen eruit haalt dan zit Perez op de baan niet zo ver achter die Mercs en kan je dus van achter uit druk zetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:29:
[...]

Hoe vaak komt het voor dat iemand meteen na de uitreiking wegloopt? Dat valt toch op en geeft niet het beeld dat iemand kalm/relaxt is.
Of juist wel. Kan me voorstellen dat hij uiterst kalm gedacht heeft: laat ze hun eigen feestje vieren, ik doe niet mee aan die poppenkast. Hij liep ook gewoon rustig weg, zonder rare gebaren of wat dan ook.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:55
Persoonlijk vind ik trouwens dat de FIA het toch echt zelf uit de klauwen heeft laten lopen en dat begon in Silverstone bij het welbekende moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Mee eens. En persoonlijk vind ik ook dat standing starts na een red flag niet heel handig zijn. Levert dat niet altijd weer meer shit op dan een rolling start?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:54:
Mee eens. En persoonlijk vind ik ook dat standing starts na een red flag niet heel handig zijn. Levert dat niet altijd weer meer shit op dan een rolling start?
Hangt erg van het circuit af, de eerste bochten van dit circuit zijn gewoon dramatisch, gaf zoveel problemen, niet alleen in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
hansvk schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:02:
[...]

Was weinig boos aan. Probeer eens objectief te reageren in plaats van ...
hahaha, inderdaad, wat is het nut om met 3 mercedes mannen op het podium te staan, hij heeft wel beter te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:38:
[...]

Ik vond die podium ceremonie zo'n mooie parallel met hoe F1 in die regio is. Een hoop show en allemaal erg gemaakt en geforceerd maar ook compleet sfeerloos.
Uhm dit is de eerste race in deze regio (qatar meegerekend, misschien dan de 2 de)...best knap om daar vergelijkingen te maken. De baan was niet eens af, en er was daardoor nauwelijks publiek.

Op Yash zit zondag gewoon een heel Max tribune, dus niet zeuren over regio's zonder goede onderbouwing.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 06-12-2021 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:26
bvbal79 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:13:
[...]

hahaha, inderdaad, wat is het nut om met 3 mercedes mannen op het podium te staan, hij heeft wel beter te doen
Niet specifiek op jouw gericht, maar dit is toch wel erg met een oranje bril. Ik kan de reacties hier uittekenen als Hamilton dit had gedaan.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:15:
[...]

Uhm dit is de eerste race in deze regio (qatar meegerekend, misschien dan de 2 de)...best knap om daar vergelijkingen te maken. De baan was niet eens af, en er was daardoor nauwelijks publiek.

Op Yash zit zondag gewoon een heel Max tribune, dus niet zeuren over regio's zonder goede onderbouwing.
Laten we wel wezen, ze racen in het Midden Oosten vanwege het geld, niet omdat F1 daar populair is of vanwege de sfeer op/om het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 14:47
[...]

Hoe vaak komt het voor dat iemand meteen na de uitreiking wegloopt? Dat valt toch op en geeft niet het beeld dat iemand kalm/relaxt is.
Als niet Bottas maar Ocon daar had gestaan was het een heel ander beeld geweest denk ik.

Hij zal wel gedacht hebben laat die lui van Mercedes hun eigen ding maar doen, het is toch al hun feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
iwaarden schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:19:
[...]

Als niet Bottas maar Ocon daar had gestaan was het een heel ander beeld geweest denk ik.

Hij zal wel gedacht hebben laat die lui van Mercedes hun eigen ding maar doen, het is toch al hun feestje.
Alle andere races dit jaar waarbij het podium hetzelfde was bleef hij wel om mee te vieren dus dat was best een verschil.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

[...]

Gaf een beetje deze vibes:
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/2nTKUdj7mfoAAAAC/formula1-kimi-raikkonen.gif

Ik denk niet dat je er heel veel achter hoeft te zoeken. Hamilton en Bottas waren zelf al met de meest awkward nepchampagne-ceremonie in de geschiedenis bezig en je kan prima kalm/relaxt zijn terwijl je op hetzelfde moment vindt dat je behoorlijk benadeeld hebt door degene naast je. Dat wil zeker niet zeggen dat je uitbundig feest moet gaan vieren met die persoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:19:
[...]

Laten we wel wezen, ze racen in het Midden Oosten vanwege het geld, niet omdat F1 daar populair is of vanwege de sfeer op/om het circuit.
Aan de andere kant vind ik het wel prima. Vrijdag lekker naar zon en 30 graden vliegen 😎 Wel even aan toe na al die weken bewolking en regen hier. Lekker houden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
Ik weet niet of het reeds voorbij is gekomen (ik heb nog niet alles terug gelezen en ja, net als altijd ga ik dat nu ook doen, ben op pagina 170 van 277 😅), maar hoe is het gesteld met de koptelefoon van Toto Wolff?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
alesandro_46 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:28:
Ik weet niet of het reeds voorbij is gekomen (ik heb nog niet alles terug gelezen en ja, net als altijd ga ik dat nu ook doen, ben op pagina 170 van 277 😅), maar hoe is het gesteld met de koptelefoon van Toto Wolff?
Hij heeft op de Duitse TV gezegd dat die kapot is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Sfeer op Yash was 2 jaar geleden prima...ik was er...jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
metallicattim schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:29:
[...]

Hij heeft op de Duitse TV gezegd dat die kapot is :9
Damn! Zo zie je maar wat deze strijd allemaal kapot maakt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
eMiz0r schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:23:
[...]

Aan de andere kant vind ik het wel prima. Vrijdag lekker naar zon en 30 graden vliegen 😎 Wel even aan toe na al die weken bewolking en regen hier. Lekker houden zo!
Precies, geniet er van, ik vond het erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:30:
[...]

Sfeer op Yash was 2 jaar geleden prima...ik was er...jij?
Nee, zag het op tv, kwam voor mij niet in de buurt van veel andere circuits qua beleving maar kan me goed voorstellen dat het in persoon gaaf was om bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:32:
[...]

Nee, zag het op tv, kwam voor mij niet in de buurt van veel andere circuits qua beleving maar kan me goed voorstellen dat het in persoon gaaf was om bij te zijn.
Ja want dit zijn avondraces, dan is de sfeer sowieso anders, niet slechter. Op tv zie dan ook vrij weinig.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

alesandro_46 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:28:
AWS had daar gewoon metrics van hoor:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/q7smuy898t381.jpg
Heb je zeker gemist tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
eMiz0r schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:23:
[...]

Ik hoop dat je voor iets anders gaat dan de race.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:01
iwaarden schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:19:
[...]

Ik denk niet dat Max een feessie wil vieren met Ocon 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMiz0r
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:42:
[...]

Ik hoop dat je voor iets anders gaat dan de race.
Nadat ik vanochtend wakker werd dacht ik serieus: ik heb daar niks meer te zoeken want het meest spannende zijn de beslissingen van de FIA en niet de acties op de baan.

Maar goed het is mijn eerste keer daar en wilde nog altijd een keer een avond/nacht race zien. De vakantiebestemming is Dubai, maar omdat het een uurtje rijden is en we er “toevallig” toch net zijn gaan we ook naar het circuit :)

Ben benieuwd wat ik volgend jaar ga doen. Ik kijk het al sinds ik klein was met Mol (grofweg rond 96/97 begonnen) en altijd met veel plezier gevolgd. Maar nu alles naar Viaplay vertrekt en een NOS nieuwslezeres de presentatie gaat doen in combinatie met racegevechten die continu worden bestraft heb ik wel zoiets van “mooi geweest”. De “formule 1 fan/gast aan tafel” is verplaatst naar de plek van de presentator, bijzondere zet…

[ Voor 5% gewijzigd door eMiz0r op 06-12-2021 20:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

eMiz0r schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:55:
[...]

Nadat ik vanochtend wakker werd dacht ik serieus: ik heb daar niks meer te zoeken want het meest spannende zijn de beslissingen van de FIA en niet de acties op de baan.

Maar goed het is mijn eerste keer daar en wilde nog altijd een keer een avond/nacht race zien. De vakantiebestemming is Dubai, maar omdat het een uurtje rijden is en we er “toevallig” toch net zijn gaan we ook naar het circuit :)

Ben benieuwd wat ik volgend jaar ga doen. Ik kijk het al sinds ik klein was met Mol (grofweg rond 96/97 begonnen) en altijd met veel plezier gevolgd. Maar nu alles naar Viaplay vertrekt en een NOS nieuwslezeres de presentatie gaat doen in combinatie met racegevechten die continu worden bestraft heb ik wel zoiets van “mooi geweest”. De “formule 1 fan/gast aan tafel” is verplaatst naar de plek van de presentator, bijzondere zet…
Vergis je niet in Amber Brantsen hoor.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
eMiz0r schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:55:
[...]

Ben benieuwd wat ik volgend jaar ga doen. Ik kijk het al sinds ik klein was met Mol (grofweg rond 96/97 begonnen) en altijd met veel plezier gevolgd. Maar nu alles naar Viaplay vertrekt en eeb NOS nieuwslezeres de presentatie gaat doen in combinatie met racegevechten die continu worden bestraft heb ik wel zoiets van “mooi geweest”.
Ik kijk al meer dan 30 jaar. Het is de enige sport die ik volg. Er is altijd een protagonist en antagonist geweest. Nu is een er van een Nederland maar ik heb al die jaren flink lopen vloeken, nu misschien iets meer maar het doe me nog het meeste denken aan Hill vs Schumacher.

Schumacher vs Hill/Villeneuve/Alonso
Vettel vs Alonso
Hamilton vs Vettel/Alonso/Rosberg/Max

Zo schuift het steeds op. Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn die het bloed onder mijn nagels vandaan gaat halen. Grootste kanshebbers nu zijn Russel en Leclerc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
psy schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:00:
[...]

Op welk vlak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
[...]

Alle andere races dit jaar waarbij het podium hetzelfde was bleef hij wel om mee te vieren dus dat was best een verschil.
Ik denk dat het ook wel een beetje aangeeft hoe de sfeer momenteel is tussen Hamilton en Verstappen, die is de afgelopen paar races toch wel flink bekoelt. Als je dan ook hoort hoe Mercedes in de interviews over Verstappen praat en het feit dat hij ook nog is aangereden door de een (wat hem dus 2 strafpunten heeft opgeleverd) en bijna is aangereden door de ander tijdens de race, kan ik me voorstellen dat hij daar niet bij wilt gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:01:
[...]

Ik kijk al meer dan 30 jaar. Het is de enige sport die ik volg. Er is altijd een protagonist en antagonist geweest. Nu is een er van een Nederland maar ik heb al die jaren flink lopen vloeken, nu misschien iets meer maar het doe me nog het meeste denken aan Hill vs Schumacher.

Vettel vs Alonso

Zo schuift het steeds op. Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn die het bloed onder mijn nagels vandaan gaat halen. Grootste kanshebbers nu zijn Russel en Leclerc.
Heb je nog wel nagels over dan na 30 jaar? Je zou al die negatieve energie natuurlijk ook kunnen omzetten naar positief fan zijn van iemand.. :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Max doet dat toch goed? Als hij zijn emoties laat gaan net zoals tegen Ocon dan is het ook niet goed.

Je hoeft geen vrienden te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
psy schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:00:
[...]

Ben toch even benieuwd geworden nav je reactie en wat op onderzoek uit gegaan: https://www.nporadio1.nl/...nd-in-de-ogen-te-strooien

Postcast mef Amber als presentator en Louis Dekker met Jan Lammers er naast. Ook niet de meest frivole sidekicks natuurlijk maar ik moet mn best doen om wakker te blijven. Dan voel ik met Doornbos en Kamphues toch wel een stuk meer energie en zijn het meer sfeermakers, nog even los van de inhoud. Dat is trouwens natuurlijk wel persoonlijk en n=1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
eMiz0r schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:25:
[...]

Ben toch even benieuwd geworden nav je reactie en wat op onderzoek uit gegaan: https://www.nporadio1.nl/...nd-in-de-ogen-te-strooien

Postcast mef Amber als presentator en Louis Dekker met Jan Lammers er naast. Ook niet de meest frivole sidekicks natuurlijk maar ik moet mn best doen om wakker te blijven. Dan voel ik met Doornbos en Kamphues toch wel een stuk meer energie en zijn het meer sfeermakers, nog even los van de inhoud. Dat is trouwens natuurlijk wel persoonlijk en n=1 :)
Het resultaat van je "onderzoek" is een podcast van bijna 3 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:01:
[...]

Vettel vs Alonso

Ja het is heerlijk om even helemaal uit te rasteren... of dat je je eigen gelijk even heerlijk bevestigd ziet worden, ook al klopt er niks van. Deze emotie telt gewoon mee in ons leven, en mis je soms wel.
En dat is iets in ons, wat een heerlijk gevoel is om te voelen, en te delen onder gelijkgestemden. Soms zou ik wel een lekker ongenuanceerd, en on-gemodereerd topic willen hebben hier. Heerlijk los gaan op internet, en geen vernielingen erbij zoals hooligans doen.
offtopic:
(misschien kan dat wel per F1-rijder..., een Max topic, een Lewis topic, etc. Waar je dan wel mag janken en schoppen en bashen op de andere rijders. Maar je kan maar in 1 topic meedoen/meelezen, en je mag maar per race-weekend 1 keer switchen van rijder-topic.)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GrooV schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:50:
[...]

Het resultaat van je "onderzoek" is een podcast van bijna 3 jaar oud?
Amber heeft ook een tijd Kassa gepresenteerd. Ze is degelijk, professioneel. Maar wat -voor veel mannen- fijn is met voetbal/F1 is een bepaalde sfeer die meer is dan goed kunnen praten, kunnen interviewen of een uitzending kunnen leiden. Ik verwacht dat het echt een stuk degelijker wordt en dus niet in positieve zin. Voor mijn gevoel, op voorhand, is het VI tegen Studio Voetbal. En ik ben een VI liefhebber :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Dat is een andere Amber die kassa presenteert. (Amber Kortzorg)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DDX schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:18:
Dat is een andere Amber die kassa presenteert. (Amber Kortzorg)
Zo dan, ben ik even niet aangesloten. Ik ken die andere Amber niet dus dan vervalt mijn "visie" :+
Hopelijk blijft het wel allemaal wat lossig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exorcist schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:20:
[...]

Zo dan, ben ik even niet aangesloten. Ik ken die andere Amber niet dus dan vervalt mijn "visie" :+
Hopelijk blijft het wel allemaal wat lossig.
Ze doet de podcasts prima. Heb goede hoop.

Hoewel kamphues het racehart ook wel op de goede plaats heeft zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Grappig . Wij in dit forum zijn puristen en willen alle info verder uitdiepen … omdat wij nerds zijn.

Maar van de 2MIO mensen die kijken, zijn wij maar 1%. Die mensen van VIAPlay moeten een show maken die voor iedereen toegankelijk is, dus ook Henk & Ingrid. En dat heeft Ziggo wel goed gedaan. Café sfeertje, beetje VI lullen.

VIAplay gaat het misschien als SKY proberen, maar wie neem je daar voor ? Wie zijn de tech experts die ook F1 hebben gereden? Dan hou je Guido, Christian en Ho Ping over …. Dan zou het wel iets kunnen worden… voor ons… maar Henk & Ingrid willen vermaak

Dus wat wij eigenlijk willen gaat niet komen, of je moet F1TVPRO nemen en dan Engels kiezen . Dan krijg je wel Sky Hamilton, maar dan met Jenson & Karin als sidekicks .

[ Voor 27% gewijzigd door backupdevice op 06-12-2021 22:36 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Vanavond bij Beau waren Lammers en Van der Garde te gast. Ze keken terug en blikte vooruit. Details die gedeeld worden:
  • Kwalificatieronde Verstappen was 26 ronden subliem, blijft genot om naar te kijken
  • Zoals Verstappen nu rijdt heeft vergelijking met beginjaren van Hamilton in 2008. Hij was toen ook agressief en ging tegen gevestigde orde in
  • Als de tweede rijder (Perez) beter was geweest was Verstappen al kampioen geweest
  • Abu Dhabi is baan die RBR moet liggen. Low speed corners, hier moet de betere tractie bij RBR van profiteren
  • Hoge snelheid Mercedes blijft wel een lastig punt
  • Lammers verwacht laatste race sterk RBR waarbij hij hoopt om prachtige overwinning
  • Van der Garde zou een crash veroorzaken om kampioen te worden. Lammers verwacht dat FIA dan met reglement aanpassing komt zodat Hamilton alsnog wint
  • Abu Dhabi is hoe dan ook “historisch”, is het niet vanwege 8e wereldtitel Hamilton is het wel de eerste van Verstappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Woudloper op 06-12-2021 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik denk dat Amber op alle vlakken wel interessant is hoor :9

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14
Woudloper schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:03:
Vanavond bij Beau waren Lammers en Van der Garde te gast. Ze keken terug en blikte vooruit. Details die gedeeld worden:
  • Kwalificatieronde Verstappen was 26 ronden subliem, blijft genot om naar te kijken
  • Zoals Verstappen nu rijdt heeft vergelijking met beginjaren van Hamilton in 2008. Hij was toen ook agressief en ging tegen gevestigde orde in
  • Abu Dhabi is baan die RBR moet liggen. Low speed corners, hier moet de betere tractie bij RBR van profiteren
  • Lammers verwacht laatste race sterk RBR waarbij hij hoopt om prachtige overwinning
  • Van der Garde zou een crash veroorzaken om kampioen te worden. Lammers verwacht dat FIA dan met reglement aanpassing komt zodat Hamilton alsnog wint
  • Abu Dhabi is hoe dan ook “historisch”, is het niet vanwege 8e wereldtitel Hamilton is het wel de eerste van Verstappen.
Ze hebben bij Abu Dhabi toch de low speed bochten eruit gehaald? De beide chicanes zijn in ieder geval weg.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Er is geen regel in place om iemand uit het WK te schrappen toch? Er samen af, bewust of niet, levert hoogstens een straf op in deze race en wat punten op de licentie.

Als dat had bestaan, had Lewis er dit jaar wel uit gelegen na die aanslag in Silverstone.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX

DDX

SquareOne schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:09:
[...]

Er is geen regel in place om iemand uit het WK te schrappen toch? Er samen af, bewust of niet, levert hoogstens een straf op in deze race en wat punten op de licentie.

Als dat had bestaan, had Lewis er dit jaar wel uit gelegen na die aanslag in Silverstone.
Schumacher 1997 ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
[...]

Guess again het is al eens gebeurd zelfs

Wikipedia: 1997 European Grand Prix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vergeet niet dat ze Michael Schumacher volledig uit de uitslag geschrapt hebben in '97. Hij mocht wel zijn punten en wins houden.

Maar ze zouden ook best kunnen besluiten zijn race licentie af te nemen, of volgend jaar kunnen weren uit het kampioenschap. Ze verzinnen er zo ff een nieuwe Verstappen regel bij. Ik zou wel 3x nadenken als ik Max was..
Als hij runner up finisht, is hij nog steeds de held die het de GOAT het aller moeilijkst heeft gemaakt en Hamilton gaat straks vanzelf eens stoppen. Max zijn tijd komt nog. Maar dan moet je wel een F1 licentie hebben.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Ah fair enough. Toen was ik 5. Heb dit incident wel gezien afgelopen jaren maar wist niet dat die uit het kampioenschap werd geschrapt.

Dan in ieder geval niet bewust :X

Nee, beter gewoon al een baas die race winnen.

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 06-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het is hopen dat RB een heel goede auto heeft, anders kan Max alleen maar verliezen. Of op de baan, of door capriolen die net over de rand gaan zoals afgelopen weekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sowieso, Max moet zich wel gedragen, want hij heeft alle schijn tegen. Bij de minste of geringste rem fout wordt meteen opzet geroepen. Max is agressief, roekeloos. Hamilton is de GOAT. De Sir. Die kan geen fout doen. Zelfs Silverstone lag aan Verstappen. Echt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Heb je ook nog Schumacher 1994, toen mocht het nog wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

AtlAntA schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:05:
Ze hebben bij Abu Dhabi toch de low speed bochten eruit gehaald? De beide chicanes zijn in ieder geval weg.
Jup, 2 chicanes eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpQD9rYS-oO0Nj3Y7oyqEpsfMrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhGUIrnagDIWxBjovNZyJp3B.jpg?f=fotoalbum_large

Weet je, misschien is dat juist gunstig. Nu komt de nadruk meer op topspeed te liggen. Kan Redbull misschien hun Monza vleugel plaatsen waar ze anders voor grip in de midden sectie gingen, maar inhalen doe je toch niet in de bochten.. goed verdedigen en dan er vandoor speren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47

Rannasha

Does not compute.

Alfa Novanta schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:14:
[...]

Als hij runner up finisht, is hij nog steeds de held die het de GOAT het aller moeilijkst heeft gemaakt en Hamilton gaat straks vanzelf eens stoppen. Max zijn tijd komt nog. Maar dan moet je wel een F1 licentie hebben.
Voor iemand als Verstappen is het natuurlijk geen optie om maar genoegen te nemen met een 2e plek totdat Hamilton met pensioen gaat. Die wil de heersend kampioen natuurlijk verslaan in een directe strijd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 15:07

ricardo246

Life's what you make it!

DDX schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:23:
Heb je ook nog Schumacher 1994, toen mocht het nog wel ;)
Gokje, Australië, Hill?
Damn, dat was een zure…..

Maar laten we de comments over HAM eraf rossen nu eens niet meer maken. Niet echt tweakers waardig.
Zelfde aantal punten, een clean race komende Zondag, en feest voor de winnaar. Zo wil ik het zien.
Go HAM, en als VER wint, I salute you 8) .

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

ricardo246 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:29:
[...]

Gokje, Australië, Hill?
Damn, dat was een zure…..
Zeker ja, die uit 97 was veel minder heftig naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rannasha schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:28:
Voor iemand als Verstappen is het natuurlijk geen optie om maar genoegen te nemen met een 2e plek totdat Hamilton met pensioen gaat. Die wil de heersend kampioen natuurlijk verslaan in een directe strijd.
Ja, gelukkig wel, maar dat gaat geheid vuurwerk geven, tenzij Hamilton pole traint en als eerste T1 in duikt. Laten we hopen dat Max de snellere auto heeft of gewoon slim de undercut pakt. Maar Mercedes gaat hier de achterkant laten zakken. Op Jeddah kon dat niet dusss.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:53
Alfa Novanta schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:37:
[...]

. Maar Mercedes gaat hier de achterkant laten zakken. Op Jeddah kon dat niet dusss.....
Waarom niet?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als de diffuser stalled verlies je in feite een hele bak neerwaartse druk die ze in die bochten waarschijnlijk wel nodig hadden maar op een kaarsrechte straight wel kunt missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:54
Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:01:
[...]

Als de diffuser stalled verlies je in feite een hele bak neerwaartse druk die ze in die bochten waarschijnlijk wel nodig hadden maar op een kaarsrechte straight wel kunt missen.
Dit inderdaad, de chicanes zijn eruit gehaald en dit is het langste of een na langste rechte stuk van de kalender als ik me niet vergis. Mercedes vliegt de afgelopen races op de rechte stukken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Aangezien het draadje nog open is, bij deze een hele mooie recap van Peter Windsor. Hij praat je zo mooi door de race heen dat je het gewoon ziet gebeuren.

Hij zegt trouwens dat Max die 5s penalty kreeg voor die laatste restart waar max helemaal dwars ging.
In mijn beleving was het voor de cut samen met Occon.

Volgens mij heb ik Max wel 3x de plek zien terug geven. Hebben ze die penalty ooit nog ingetrokken? Want 5+10=15s penalty en ik meen dat Bottas er dichter achter zat dan 15s..?

Ik ga deze "race" echt nog een keer terugkijken van de week... Omg, wat gebeurde er veel. :o

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-12-2021 07:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:13:
Volgens mij heb ik Max wel 3x de plek zien terug geven. Hebben ze die penalty ooit nog ingetrokken? Want 5+10=15s penalty en ik meen dat Bottas er dichter achter zat dan 15s..?

Ik ga deze "race" echt nog een keer terugkijken van de week... Omg, wat gebeurde er veel. :o
Max kreeg die 5s voor de counter op de inhaalactie op het rechte stuk van Hamilton, oftewel waar hij bocht 1/2 afsneed en Hamilton geen ruimte liet. Hij kwam met teveel snelheid en kon de bocht niet meer halen, of Hamilton die wel kon halen zullen we nooit weten.

Ja hij heeft 3 x getracht die plek terug te geven maar de laatste keer was sowieso al na de straf. De eerste keer was de botsing en de 2e keer is me niet heel scherp meer maar uiteindelijk vond de wedstrijdleiding het vermoedelijk te laat en/of onvoldoende.

Hij had bij de finish zo'n 20+ seconden op Bottas. Hij zat namelijk op het randje met Ocon om nog een pitstop te doen voor de rode sloffen maar gelukkig zat Ocon te dichtbij want je had er niet aan moeten denken dat hij naar binnen was gegaan en achteraf nog 10s straf had gekregen. Dan was P2 opeens P4 geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
DarkFire1985 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:43:
[...]
Hij had bij de finish zo'n 20+ seconden op Bottas. Hij zat namelijk op het randje met Ocon om nog een pitstop te doen voor de rode sloffen maar gelukkig zat Ocon te dichtbij want je had er niet aan moeten denken dat hij naar binnen was gegaan en achteraf nog 10s straf had gekregen. Dan was P2 opeens P4 geworden.
Dacht dat eerst ook, maar de FIA kennende vermoed ik dat ze Verstappen dan juist geen 10s straf zouden hebben gegeven. Ze hebben nu precies wat ze willen, een nagelbijter tot en met de laatste race.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Gisteravond nog even een interview met Eddie Jordan geluisterd, Ik rolde er toevallig in via twitter, hij probeert zo neutraal mogelijk zijn visie te geven op de Ierse radio. Dat merk je aan hoe hij zijn antwoorden weegt en zoekt naar woorden.

Geeft aan dat hij de schuld van de kopstaart toch wel grotendeels bij VER vindt liggen. Dat baseert hij overigens op basis van de uitspraak van de FIA. De basis van zijn mening onderbouwd hij overigens daarna ook verder. Maar hij zegt in dat deel ook dat een deel van de schuld ook bij HAM ligt in deze, hij vraagt zich werkelijk af je je nou in zo'n positie kan laten brengen als coureur?

Of de schuld vraag dan 20/80, 30/70, 40/60, 50/50, 60/40, 70/30, 80/20 is kun je over discussiëren uit de beargumentering maak ik vooral op dat het voor hem een optelsom is van alles waarbij die vermeende remactie die de FIA ook beschrijft de doorslag geeft.

Op vragen of kritiek richting Max, over zijn manier van racen terecht is, en of het over het randje is antwoord hij dat het op het randje is. Maar hij veroordeeld zijn manier van racen niet, en zegt ook zo lang het binnen de regels is/blijft hij gewoon op zijn manier moet blijven racen. Hij haalt zelfs interviews van Lewis aan waarin hij zelf zegt dat het Max het beste in hem naar boven haalt.

Hij krijgt ook het gevoel dat Lewis zich laat intimideren door de manier van racen van Max en dat als 7-voudig wereldkampioen niet zou moeten doen. Hij wijst ook op het verschil tussen de Mercedes en de Red Bull waardoor Max meer/anders moet doen om er een gelijk speelveld van te maken.

Daarna blikken ze nog even vooruit naar aankomend weekend en snijden ze enkele mogelijkheden aan. Eddie probeert overigens vooral niet the obvious aan te snijden, het uitschakelen van Lewis. Maar feit is en blijft dat Max in het voordeel is op dit moment, vanuit het kampioenschap gezien.

Al met al was het wel een vermakelijk interview: (korte samenvatting op de pagina, en een link naar het gehele interview op youtube) https://www.otbsports.com...milton-verstappen-1286383

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 07-12-2021 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:00:
[...]

Ik haal dit stukje er even uit omdat het denk ik wel symbool staat voor een probleem. Hamilton heeft gewoon de beeldvorming mee. Op de een of andere manier heeft ie dat altijd.

[...]
Hamilton is vooral veel geslepener dan de meeste andere coureurs om een situatie zo te draaien dat hij er mee wegkomt en de andere coureur ervoor opdraait. Soms op een correcte manier, soms op een smerige manier (Silverstone).

Voor mij is dit het beslissende moment van de race geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wbcLu_yRbQW17qDTAS9i7CqDy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F31Y0qMinQMCAaAsiK2wqbua.jpg?f=fotoalbum_large

Verstappen en Hamilton haalden beiden de bocht niet. De meeste coureurs zouden ervoor kiezen om rechtdoor te rijden zoals Verstappen doet. Hamilton kiest ervoor om alsnog met veel moeite bocht 2 zo netjes mogelijk te nemen waardoor deze situatie een "leaving the track and gaining an advantage" voor Verstappen wordt. En op die manier weet hij een mislukte inhaalpoging om te zetten in een gratis positiewissel. (Sidenote: Verstappen kon in deze situatie niets anders dan rechtdoor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:13:
Aangezien het draadje nog open is, bij deze een hele mooie recap van Peter Windsor. Hij praat je zo mooi door de race heen dat je het gewoon ziet gebeuren.

[YouTube: The F1 Fight. In Jeddah. By Peter Windsor]

Hij zegt trouwens dat Max die 5s penalty kreeg voor die laatste restart waar max helemaal dwars ging.
In mijn beleving was het voor de cut samen met Occon.

En dan snap ik door die chaos niet dat Giedo van der Garde gisteravond bij Beau zei dat de raceleiding goed werk had verricht... Ze hadden die fratsen van Bottas en Hamilton toch ook wel wat verder mogen onderzoeken. Een formation lap bij een restart geen formation lap noemen bijvoorbeeld dat is toch gewoon raar? En het ophouden van Max voor de pitstops was ook al zoiets... Dat had bijvoorbeeld zomaar hetzelfde kunnen aflopen als het akkefietje tussen Lewis en Max...Nu was Max in dat geval gelukkig wel wakker...

Maar goed de raceleiding is wel vaker ondoorgrondelijk bezig...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Waaj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:27:
[...]

Hamilton is vooral veel geslepener dan de meeste andere coureurs om een situatie zo te draaien dat hij er mee wegkomt en de andere coureur ervoor opdraait. Soms op een correcte manier, soms op een smerige manier (Silverstone).

[Afbeelding]

Verstappen en Hamilton haalden beiden de bocht niet. De meeste coureurs zouden ervoor kiezen om rechtdoor te rijden zoals Verstappen doet. Hamilton kiest ervoor om alsnog met veel moeite bocht 2 zo netjes mogelijk te nemen waardoor deze situatie een "leaving the track and gaining an advantage" voor Verstappen wordt. En op die manier weet hij een mislukte inhaalpoging om te zetten in een gratis positiewissel. (Sidenote: Verstappen kon in deze situatie niets anders dan rechtdoor).
Ik verwacht eigenlijk dat Hamilton de bocht wel had gehaald, alleen Verstappen komt binnen door (rechtdoor) schieten en dus moet Hamilton een keer uitwijken waardoor hij net niet de bocht haalt. Hamilton zat daar op de ideale racelijn dus zat om de bocht normaal te halen goed gepositioneerd.

Zie beelden op Twitter:

[Twitter: https://twitter.com/ZS_Racing/status/1467575831602081803]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eMiz0r schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:25:
[...]
Dan voel ik met Doornbos en Kamphues toch wel een stuk meer energie en zijn het meer sfeermakers, nog even los van de inhoud. Dat is trouwens natuurlijk wel persoonlijk en n=1 :)
Doornbos, de man die iedere uitzending moet roepen "in mijn tijd bij Red Bull" (het waren 11 mooie races waarvan er 3 voor RB... en toen was de portemonnee van Doornbos leeg ;) ). Beste vent verder hoor maar in de autosport heeft ie weinig gepresteerd, een matige paydriver die dankzij Meurmans een aardig eind is gekomen. Als zakenman doet ie het een stuk beter lijkt het al was er nog wel het één en ander af te tikken bij Harry Meurmans dus wat er overblijft na al die Prominent reclames is de vraag natuurlijk ;)

Ik ben blij dat men volgend jaar de hele Ziggo crew vervangt door wat vers bloed. Van mijn part hadden ze Ruud ter Weijden, Jur Raatjes of Julia Samuel weer uit de mottenballen getrokken ;-)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

dcell schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:46:
[...]

Ik denk niet dat Max een feessie wil vieren met Ocon 8)
Verstappen is in dat gegroeid. Kan mij niet voorstellen dat er iemand niet heeft gedacht; " Verstappen gaat verhaal halen bij Hamilton, even een Oconmomentje" .
Dan was de pandorabox echt wagenwijd open gegaan.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14
Waaj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:27:
[...]

[Afbeelding]

Ze haalden beide bocht niet maar dat Hamilton de bocht niet haalde kwam omdat Verstappen de bocht niet haalde. Hamilton moest naar buiten om een aanrijding te voorkomen. Lewis ging inderdaad heel slim extra hard proberen om bocht 2 nog te halen zodat Max verder voorop lag zodat het gaining een advantage was. Maar al met al had Max die situatie toch helemaal aan zichzelf te danken.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:01
Sepp14 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:46:
[...]

Verstappen is in dat gegroeid. Kan mij niet voorstellen dat er iemand niet heeft gedacht; " Verstappen gaat verhaal halen bij Hamilton, even een Oconmomentje" .
Dan was de pandorabox echt wagenwijd open gegaan.
Ik heb het niet over verhaal halen. Wat ik bedoel is dat het algemeen bekend is dat Verstappen geen vrienden is met Ocon.

Voor dat incident een paar jaar geleden niet en daarna ook niet. Als Ocon daar op het podium stond ipv Bottas was Verstappen net zo hard weggelopen. Een feestje gaat hij echt niet vieren met Ocon :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Richting de komende race is goed te zien dat Mercedes/Wolff er alles aan doen om Verstappen als agressieve en roekeloze coureur neer te zetten. Diverse berichten worden de wereld in geslingerd zoals "FIA moet rijgedrag laatste race onderzoeken", "FIA moet penaltysysteem hanteren voor laatste race", etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 13:26
AtlAntA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:46:
[...]

Maar al met al had Max die situatie toch helemaal aan zichzelf te danken.
Eens. Hij probeert een actie die eigenlijk niet kan (en dat bleek). Ik vond het ook wel terecht dat hij de positie terug moest geven. Na de eerste herstart overigens niet, als ze na een start met z'n drieën door de eerste bochtgaan kan het gebeuren dat er één buiten de baan komt. Maar dat zijn lastige situaties, want rijders gaan ervan profiteren als je het toestaat.

De situatie rond het daadwerkelijk teruggeven van de positie (of althans de poging daartoe), daarvan begrijp ik de straf niet, omdat ik denk dat ze daar beide schuld aan hebben (mocht VER werkelijk geremd hebben). Doe dat dan af met een straf voor beide, of geen straf.

Overigens, als ik een bumperklever op de snelweg heb, en het is rustig op de weg, dan krijgt hij ook een brake check >:) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
[...]

Ze haalden beide bocht niet maar dat Hamilton de bocht niet haalde kwam omdat Verstappen de bocht niet haalde. Hamilton moest naar buiten om een aanrijding te voorkomen. Lewis ging inderdaad heel slim extra hard proberen om bocht 2 nog te halen zodat Max verder voorop lag zodat het gaining een advantage was. Maar al met al had Max die situatie toch helemaal aan zichzelf te danken.
Ik beweer ook niet dat Max deze situatie niet aan zichzelf te danken had, of dat wat Hamilton doet per sé verkeerd is. Het gaat mij om de manier hoe Hamilton deze situatie zo buigt dat het overduidelijk is dat hij hier het slachtoffer is. En zo is Hamilton niet alleen bezig met racen op de baan, maar ook continu bezig om een frame te creëren waarin hij de aardige jongen is die door anderen wordt tegengewerkt. Zie ook de manier en de toon waarop hij begon over de gratis bandenwissel van Verstappen tijdens de eerste rode vlag. Natuurlijk weet hij dat dat mag, maar door erover te beginnen wordt er wel een frame gecreëerd dat hij het netjes doet, en dat anderen een oneerlijk voordeel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Waaj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:01:
[...]

Ik beweer ook niet dat Max deze situatie niet aan zichzelf te danken had, of dat wat Hamilton doet per sé verkeerd is. Het gaat mij om de manier hoe Hamilton deze situatie zo buigt dat het overduidelijk is dat hij hier het slachtoffer is. En zo is Hamilton niet alleen bezig met racen op de baan, maar ook continu bezig om een frame te creëren waarin hij de aardige jongen is die door anderen wordt tegengewerkt. Zie ook de manier en de toon waarop hij begon over de gratis bandenwissel van Verstappen tijdens de eerste rode vlag. Natuurlijk weet hij dat dat mag, maar door erover te beginnen wordt er wel een frame gecreëerd dat hij et netjes doet, en dat anderen een oneerlijk voordeel krijgen.
Hij is niet de enige: https://nl.motorsport.com...issels-rode-vlag/6856460/

Dus Lando vindt het prima om een gratis pitstop te krijgen bij een SC, maar niet bij een code rood.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dentist schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:02:
[...]

Dus Lando vindt het prima om een gratis pitstop te krijgen bij een SC, maar niet bij een code rood.. O-)
Deze regel, heeft die altijd bestaan of is het een regel van de laatste jaren?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Code rood volgt vaak op een (V)SC. Dus ergens is het wel een beetje krom. Wat mij betreft schrappen ze die regel hoor, daar niet van.

Maar Hamilton moet sowieso niet zeuren nadat ie een halve rebuild heeft gehad dit jaar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YHsw9BLKHyObtVF8sa3gkZqhBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6NrRAc6pOTP7Yeye5b8v83XN.jpg?f=user_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
  • Als de tweede rijder (Perez) beter was geweest was Verstappen al kampioen geweest
Laten we het hopen. Honda die nog even wat extra's uit dat blok perst, RBR met een perfecte afstelling en gewoon op zijn Max winnen door in de laatste bocht Hamilton te verschalken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

AMARONE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:15:
[...]
Laten we het hopen. Honda die nog even wat extra's uit dat blok perst, RBR met een perfecte afstelling en gewoon op zijn Max winnen door in de laatste bocht Hamilton te verschalken.
Hamilton die na verlies van het WDC toegeeft dat hij enorm last heeft van Long COVID en dat Max daardoor het kampioenschap gewonnen heeft. Ik zie hem er wel voor aan op die manier de glans van het kampioenschap te halen.

(Voorzover dat nog kan, want de fanbase van beide kampen kan elkaar wel vermoorden :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
AMARONE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:15:
[...]

Ik hoop vooral dat Verstappen niet in één van de buitenspel-vallen trapt die Mercedes dit weekend zal gaan uitspelen.

[edit] En Verstappen hoeft niet in de laatste bocht pas te winnen. Wat mij betreft mag hij het hele veld op 2 rondes achterstand zetten, Hamilton en Bottas incluis.

[ Voor 16% gewijzigd door Waaj op 07-12-2021 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Waaj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:22:
[...]
Ik hoop vooral dat Verstappen niet in één van de buitenspel-vallen trapt die Mercedes dit weekend zal gaan uitspelen.
Vooral ook dat. Ik wil Max deze zondag zien in de rol van Lewis afgelopen zondag. Sluw en klaar om Lewis penalties aan te smeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Spotmatic schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:18:
[...]

Hamilton die na verlies van het WDC toegeeft dat hij enorm last heeft van Long COVID en dat Max daardoor het kampioenschap gewonnen heeft. Ik zie hem er wel voor aan op die manier de glans van het kampioenschap te halen.

(Voorzover dat nog kan, want de fanbase van beide kampen kan elkaar wel vermoorden :+ ).
Dat heb ik nooit gesnapt, dat je iemand haat omdat ie fan is van een ander. Who cares, doe rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Ja en als Max dat niet had gedaan was Hamilton weg geweest en was het verder een verloren race geweest. Ik begrijp echt niet hoe zoveel mensen maar niet kunnen inzien dat er echt helemaal niets mis is met het risico beoordelingsvermogen van Max. Het is alsof men zich expres dom voordoet :X

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Spotmatic schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:18:
[...]

FIA: Verstappen krijgt -10 WDC (straf)punten vanwege Hamilton met opzet laten rijden in de vuile lucht van de RedBull, waardoor Hamilton’s COVID nasleep weer extra opspeelde, zijn uithoudingsvermogen en concentratie achteruit ging, en daardoor niet heeft gewonnen.

>:) :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:33
Bansheeben schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:28:
[...]

Ja en als Max dat niet had gedaan was Hamilton weg geweest en was het verder een verloren race geweest. Ik begrijp echt niet hoe zoveel mensen maar niet kunnen inzien dat er echt helemaal niets mis is met het risico beoordelingsvermogen van Max. Het is alsof men zich expres dom voordoet :X
Denk dat men liever ziet dat Ver een foute inschatting maakte dan dat ze moeten toegeven dat hij opzettelijk vals speelt of probeert Ham van de baan af te rammen.

Punt is gewoon dat doordat de actie van Ver in Brazilië niet gestraft werd er nu een soort van ffa lijkt te zijn voor het niet eens proberen te halen van bochten.

En gezien het in het voordeel van Ver is als hij en Ham elkaar raken en DNF krijgen snap ik dat ze bij Mercedes alvast aankaarten dat Ver al meerdere pogingen heeft gedaan om dat te bereiken afgelopen races.

Overigens hoop ik gewoon op een nette race van beide heren. Gewoon wie het snelste is moet winnen. Geen gedoe met safety cars en pit stops maar gewoon een normale race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

R2D2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:45:
[...]

... Ruud ter Weijden....
Nou liever niet. Dat was echt horror.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Philip Ross schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:36:
[...]

Denk dat men liever ziet dat Ver een foute inschatting maakte dan dat ze moeten toegeven dat hij opzettelijk vals speelt of probeert Ham van de baan af te rammen.

Punt is gewoon dat doordat de actie van Ver in Brazilië niet gestraft werd er nu een soort van ffa lijkt te zijn voor het niet eens proberen te halen van bochten.

En gezien het in het voordeel van Ver is als hij en Ham elkaar raken en DNF krijgen snap ik dat ze bij Mercedes alvast aankaarten dat Ver al meerdere pogingen heeft gedaan om dat te bereiken afgelopen races.

Overigens hoop ik gewoon op een nette race van beide heren. Gewoon wie het snelste is moet winnen. Geen gedoe met safety cars en pit stops maar gewoon een normale race.
Ik hoop ook dat Honda een laatste cadeautje geeft, nieuw blok erin en hele race op mode 11 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:33
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:41:
[...]

Ik hoop ook dat Honda een laatste cadeautje geeft, nieuw blok erin en hele race op mode 11 8)
Is wel de vraag of Hij Ham dan in kan halen. Want de rest (na gridstraf voor nieuwe motor) is misschien geen probleem maar hij moet wel heel veel sneller zijn om een Ham zomaar even in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Kunnen ze nog besluiten als ie geen pole pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
[...]

Heb een voorgevoel (maar daar heb je niks aan :) ) dat Abu Dhabi vrij van incidenten gaat zijn.

Vertrouw altijd wel op de mening van Kees van de Grint, en die zegt dat het circuit van Abu Dhabi 'neutraal' is, geen specifiek voordeel voor Mercedes en ook niet voor Red Bull. Those things being equal denk ik dat Verstappen het wel gaat redden.

Hij moest (logischerwijs) het meest de limiet opzoeken op banen die in het voordeel van Mercedes waren. Als Abu Dhabi inderdaad 'neutraal' is én de 'raketmotor' niet meer op standje 'Brazilië' kan draaien zie ik het Verstappen wel doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
[...]

Dit dus. En dat de race is beslist bij het vallen van de finishvlag, en niet pas uren na de race :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Ja, ik ben het gedonder ook helemaal beu. Het geeft geen leuke races en is een smet op dit verder mooie seizoen. Maar dat hoort erbij als het kampioenschap to the wire gaat denk ik dan. Het lijkt mij iig zeer evident dat als in Abu Dhabi de snelste moet winnen, dat Hamilton dat gaat zijn.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Philip Ross schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:42:
[...]

Is wel de vraag of Hij Ham dan in kan halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uC8jndxGdybdJd4J_B-5IR_hoY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/solMt14LPjAPzSf31eqsQUOc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik vind het 2 verschillende dingen. Een safety car is een korte onderbreking en als je dan een pitstop doet kan het zowel goed als negatief uitpakken, afhankelijk waar je zit op de baan. That's part of the game.

Met een code rood leg je de race stop want er is iets dramatisch gebeurt, je bevriest de race tijdelijk. Eigenlijk zou je de race dan weer moeten hervatten als daarvoor, dus als je slechte banden had, moet je alsnog je pitstop doen. Ze maken er nu een compleet nieuwe race van incl. staande start want dat is spannender. Eigenlijk horen ze het met een rollende start te hervatten, dan ga je écht verder waar je gebleven was. Nu is alle momentum uit de race en maak je er een nieuwe race van, nieuwe banden, nieuwe start. Anything can happen. Dus ja, ik zou ook liever zien dat ze dat schrappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
R2D2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:45:
[...]

Beste vent verder hoor maar in de autosport heeft ie weinig gepresteerd, een matige paydriver die dankzij Meurmans een aardig eind is gekomen.
Zo slecht heeft hij het nog niet gedaan hoor. Toch prima resultaten neergezet in de F3, F3000, ChampCar en Superleague.
Nee geen supertalent maar ook zeker geen Mazepin.

Anyway wat betreft Abu Dhabi mag je echt hopen dat er niets gebeurt tussen Max en Lewis onderling waardoor Lewis crasht. Max zal in 99/100 gevallen de schuld krijgen nog zonder naar de data gekeken te hebben. Hij wordt het hele jaar al geclassificeerd als een maniak en heeft het meeste profijt aan een (al dan niet) gezamenlijke crash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
[...]

En waarom heeft iedereen het over de aktie van VER als het over niet bochten halen is? De afgelopen races heb ik aan mijn 2 handen niet genoeg om de keren te tellen dat er ergens een bocht niet wordt gehaald en er uiteindelijk wel voordeel uit gehaald wordt. De laatste race nog met Ocon die bij de restart naar de 1e plek rijdt buiten Ham en Verstappen om.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor Bottas die te langzaam over de baan rijdt voor de stack. Dat blijft ook gebeuren omdat de FIA er niets aan doet. En dat terwijl dat toch echt onnodig langzaam rijden is waarvoor Verstappen juist gestraft is.

Zolang de FIA niet consequent wel/niet gaat straffen zal het een zooi blijven en waarschijnlijk alleen maar een grotere zooi worden.
Waarbij je wel moet onthouden dat het alleen Ham een keer met echt eigen voordeel is gelukt.
Ik hoop dat Ham er door een domme fout vanaf gaat en daarmee zijn eigen race verkloot. Ik ben al dat gezeur onderhand wel zat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
[...]

Mercedes kan dat ook gewoon doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Laatst online: 22:26
Bansheeben schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:28:
[...]

Dit dus, als je over de hele race kijkt dan zie je toch ook wel dat Max alles op alles zet om ervoor te zorgen dat hij nog enigszins aan kan sluiten bij Hamilton en hem er het liefst zo lang mogelijk achter houd.
Als je Hamilton voorbij laat met DRS dat hij hem dan nooit meer terugziet. Dat dan in een kampioenschap waar echt elk puntje telt.

Bedoel ik snap ook wel dat er veel verwarring was over de besluiten van de raceleiding, zo heb ik nergens gezien of gelezen dat Ocon een straf had of heeft gekregen voor dezelfde actie als die van Max.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:47:
[...]

Ik vind het 2 verschillende dingen. Een safety car is een korte onderbreking en als je dan een pitstop doet kan het zowel goed als negatief uitpakken, afhankelijk waar je zit op de baan. That's part of the game.

Met een code rood leg je de race stop want er is iets dramatisch gebeurt, je bevriest de race tijdelijk. Eigenlijk zou je de race dan weer moeten hervatten als daarvoor, dus als je slechte banden had, moet je alsnog je pitstop doen. Ze maken er nu een compleet nieuwe race van incl. staande start want dat is spannender. Eigenlijk horen ze het met een rollende start te hervatten, dan ga je écht verder waar je gebleven was. Nu is alle momentum uit de race en maak je er een nieuwe race van, nieuwe banden, nieuwe start. Anything can happen. Dus ja, ik zou ook liever zien dat ze dat schrappen.
Code rood werd ook gebruikt in Baku zodat iedereen naar nieuwe banden kon wisselen om grote ongelukken te voorkomen.

De huidige code rood situatie vind ik prima. Persoonlijk vind ik het schijnheilig dat coureurs als Hamilton er in Silverstone van profiteren en vervolgens in SA klagen dat het niet eerlijk is.

Met een gewone SC heb je ook coureurs die geluk hebben en coureurs die pech hebben. Als je net voorbij pitlane entry bent als SC begint ben je de lul, kan je een heel rondje langzaam kachelen voordat je naar binnen kunt.

Het is part of the game. Coureurs die onder SC geen stop maken nemen een mega groot risico, als die rode vlag niet valt staan ze buiten de punten zodra ze naar binnen gaan. Als je een mega groot risico neemt mag de beloning er ook naar zijn.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

GerGio schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:
[...]

Dit dus, als je over de hele race kijkt dan zie je toch ook wel dat Max alles op alles zet om ervoor te zorgen dat hij nog enigszins aan kan sluiten bij Hamilton en hem er het liefst zo lang mogelijk achter houd.
Als je Hamilton voorbij laat met DRS dat hij hem dan nooit meer terugziet. Dat dan in een kampioenschap waar echt elk puntje telt.

Bedoel ik snap ook wel dat er veel verwarring was over de besluiten van de raceleiding, zo heb ik nergens gezien of gelezen dat Ocon een straf had of heeft gekregen voor dezelfde actie als die van Max.
Of Hamilton die Ocon eraf drukt in T1 van de laatste herstart... Ook niets over terug gezien.

Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord