[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste
Acties:
  • 222.287 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
groggy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:00:
Ik ben zo bang dat Mercedes Max een nieuwe motor geeft. Dat deze op standje maximaal zet en dat Hamilton met 2 vingers in zijn neus het hele veld op een rondje zet en overduidelijk kampioen wordt.
Je zou zeggen dat dit seizoen niets onmogelijk is, maar dat Merc Max een nieuwe motor gaat geven acht ik toch op zijn minst onwaarschijnlijk.
Max zou wel instant kampioen worden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sNielz123 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:02:
[...]

Je zou zeggen dat dit seizoen niets onmogelijk is, maar dat Merc Max een nieuwe motor gaat geven acht ik toch op zijn minst onwaarschijnlijk.
Max zou wel instant kampioen worden dan.
Behalve dat dat gewoon niet past natuurlijk. De Honda is volgens mij met afstand de compactste PU die in het veld rondrijdt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:29

Amphiebietje

In de blubber

Grrrrrene schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:09:
[...]

Behalve dat dat gewoon niet past natuurlijk. De Honda is volgens mij met afstand de compactste PU die in het veld rondrijdt :)
Ze moeten gewoon de auto's overschilderen en verwisselen. :+

Is dat overigens ooit voorgekomen, een team dat express hun decoratie lieten lijken op die van de tegenstander om ze in verwarring te brengen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:17
KlaasjeNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik heb het idee dat de meningen over de acties van Verstappen grotendeels door de media worden gevormd. Tijdens de race wordt de driver of the day gekozen door de kijkers. En voor de zoveelste keer won Max die prijs. Pas na de race volgt de demonisering van Verstappen door zijn belachelijke, onvolwassen acties. Maar die commentaren zijn op dat moment al allemaal deels beïnvloed door wat commentatoren en andere media erover zeggen en schrijven. Britse media neemt daarbij een voorname plek in met o.a. het Sky-commentaar dat F1TV zelf gebruikt. Maar kijk je naar wie er bij de persconferenties zitten of welke journalisten voor Spaanse, Italiaanse of Amerikaanse kranten werken, dan zijn dat m.b.t. F1 ook vaak Britten.
Volgens mij ligt de gemiddelde publieke opinie over de race en Verstappen, los van wat overwegend Britten en BLM-fanatici ervan vinden, heel ergens anders dan dat Verstappen zo'n smerige coureur is.

Dat gezegd hebbende lijkt er in het algemeen nogal wat angst te heersen dat het komend weekend net zo eindigt als tussen Senna en Prost op Suzuka. Die kans is natuurlijk reëel. Maar toch vraag ik mij af in hoeverre die actie van Senna destijds niet door de beugel kon. Tuurlijk zat Senna er te ver achter, waardoor het de bocht van Prost was. Maar anderzijds: Het was absoluut geen kamikaze-actie. Senna zet hem ernaast en Prost kan dan besluiten om de deur dicht te gooien of toch ruimte te laten. Volgens mij is dat nou eenmaal de luxe die je hebt als je het kampioenschap leidt. Je kan gewoon meer risico nemen, dus kun je dat voordeel uitbuiten. Zou Senna zonder te remmen vol op Prost inrijden, dan was het natuurlijk een ander verhaal. Maar in deze situatie remt hij en ook nog dusdanig dat hij de apex gewoon haalt, anders dan bijvoorbeeld een Hamilton op Silverstone die zelf al veel te veel snelheid mee de bocht in nam.

We zullen zien hoe het gaat lopen, maar uiteindelijk zie ik Max liever op zo'n manier winnen, zodat we Silverstone en Abu Dhabi tegen elkaar kunnen wegstrepen dan dat Hamilton er weer vandoor gaat in een oppermachtige Mercedes. Want op welke manier Max hem ook wint, uiteindelijk zal de (overwegend) Britse pers altijd wijzen naar de incidenten als op Monza en wordt de suggestie gewekt dat Max het kampioenschap heeft gestolen. Terwijl er kijkend naar Imola, Baku, Hungaroring en Silverstone en de door Verstappen gewonnen races maar 1 coureur is die dit kampioenschap verdient.
Ik hoop dat het gewoon een schone race wordt waar uiteindelijk Verstappen als kampioen uit komt. Dat zou voor de sport ook het beste zijn, geen gezeik over wel of niet gestolen, wel of niet terecht, degene die het het meest verdiend heeft wordt dan kampioen.
Amphiebietje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:47:
[...]

Ze moeten gewoon de auto's overschilderen en verwisselen. :+

Is dat overigens ooit voorgekomen, een team dat express hun decoratie lieten lijken op die van de tegenstander om ze in verwarring te brengen?
Daar zullen vast wel regels voor zijn, het is en blijft de F1, daar zijn voor de meest bizarre dingen regels. En dan kijk je naar de F2 of F3, en daar lijken auto's van verschillende teams identiek omdat de betreffende coureurs toevallig dezelfde grote sponsor hebben.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 12:29
Transportman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:07:
[...]

Ik hoop dat het gewoon een schone race wordt waar uiteindelijk Verstappen als kampioen uit komt. Dat zou voor de sport ook het beste zijn, geen gezeik over wel of niet gestolen, wel of niet terecht, degene die het het meest verdiend heeft wordt dan kampioen.
Ik hoop uiteraard ook op een schone race waar uiteindelijk Verstappen als kampioen uit komt. En ook dat degene die kampioen wordt dat het meest verdiend heeft. Maar je kan een kampioenschap niet alleen op basis van de laatste race beoordelen. Mocht Hamilton kampioen worden, dat is dat mijns inziens niet verdiend. Kijkend naar het hele seizoen was Verstappen eigenlijk constant de bovenliggende partij. Steeds liep hij uit in het kampioenschap en wist Hamilton aan te sluiten of er overheen te gaan door controverses. Op Imola pakte Verstappen de winst, maar had Hamilton in de achtervolging gewoon 0 punten moeten pakken, ware het niet dat zijn huidige en toekomstige teamgenoot op het voor Hamilton meest gunstige moment een rode vlag veroorzaakten. Hamilton kreeg een ronde terug en kon vervolgens naar P2 rijden, waardoor de schade slechts 7 punten bedroeg. In Baku pakten ze beiden geen punten, maar daar kon Verstappen weinig aan doen, terwijl Hamilton zelf een fout maakte. In Hongarije werd Verstappen getorpedeerd door de directe teamgenoot van zijn voornaamste rivaal. Over Silverstone en Monza kan je twisten wie schuldig was. Beiden werden over deze 2 races evenveel schuldig bevonden, maar feit is dat Hamilton per saldo 25 punten inliep.

En ondanks al die tegenslagen wist Verstappen toch een gat te trekken naar Hamilton, tot Mercedes een raketmotor uit de hoge hoed wist te toveren waarmee men enkele, eenvoudige, zekere overwinningen wist te pakken om toch weer aansluiting te vinden.

Nu hebben we afgelopen weekend weer wat discutabele momenten gehad en of je nou de schuld bij Verstappen of bij Hamilton legt, uiteindelijk is het Hamilton die voordeel krijgt en pakt en daarmee weer op gelijke hoogte komt met Verstappen. Tuurlijk verprutst Verstappen zelf de kwalificatie, maar had Hamilton niet al een straf moeten krijgen voor een 3-tal incidenten in de vrije training? En waarom wordt niet gekeken naar Bottas die een extra (veel te groot) gat naar Hamilton laat bij de eerste SC en Hamilton (die in strijd met de reglementen) een groter gat dan 10 autolengtes onderweg naar de grid laat om er zodoende voor te zorgen dat Max op koude banden zijn start verprutst?

Over het hele seizoen bekeken, inzoomend op de gebeurtenissen die Hamilton nodig had om aansluiting te houden tot de laatste race, verdient alleen Verstappen het kampioenschap dit seizoen. Liefst clean, maar ik zou er doodziek van zijn als Hamilton dadelijk de laatste race wint en iedereen doet alsof het zwaar verdiend was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
@KlaasjeNL Hulde voor je betoog. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 22:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Idd, amen _/-\o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:02

Lordy79

Vastberaden

Ik ben het met je eens maar Max heeft ook geluk gehad met de ene GP (België?) Waar ze 3 rondjes ofzo hebben gereden en toen halve punten kregen. Dat sloeg helemaal nergens op.
Dus het zat m niet alleen tegen.

Probleem vind ik vooral dat HAM nu lijkt te winnen door een snellere motor. Maar ja, bij F1 gaat het niet alleen om de coureur maar ook om de auto. En wat ik wel vind is dat HAM dit jaar heeft laten zien meer te zijn dan een gemiddelde coureur die toevallig de snelste auto heeft.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Lordy79 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:58:
[...]

Ik ben het met je eens maar Max heeft ook geluk gehad met de ene GP (België?) Waar ze 3 rondjes ofzo hebben gereden en toen halve punten kregen. Dat sloeg helemaal nergens op.
Dus het zat m niet alleen tegen.

Probleem vind ik vooral dat HAM nu lijkt te winnen door een snellere motor. Maar ja, bij F1 gaat het niet alleen om de coureur maar ook om de auto. En wat ik wel vind is dat HAM dit jaar heeft laten zien meer te zijn dan een gemiddelde coureur die toevallig de snelste auto heeft.
Dat geluk voor Max in België wordt inderdaad vaak tegengeworpen. Maar niets wees erop dat Hamilton daar zou gaan winnen. Was er gewoon gereden, dan had Hamilton hem kunnen winnen of hadden ze er samen af kunnen gaan. Maar op basis van de startopstelling was de kans het grootst dat Verstappen op 1 was geëindigd en Hamilton op 2. Met als resultaat dat Verstappen niet 5, maar 7 punten was uitgelopen. Dus in dat opzicht is het wellicht beter om te stellen dat Verstappen daar pech of Hamilton geluk had.

En tuurlijk is Hamilton een goede coureur, maar kijk je naar het verschil tussen Hamilton en Bottas en tussen Verstappen en Perez, dan is Verstappen in mijn optiek een betere coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:02

Lordy79

Vastberaden

KlaasjeNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:06:
[...]
Dat geluk voor Max in België wordt inderdaad vaak tegengeworpen. Maar niets wees erop dat Hamilton daar zou gaan winnen. Was er gewoon gereden, dan had ....
Aan hadden heb je niks. De race had ook gewoon afgelast kunnen worden en 0 punten voor iedereen.
En tuurlijk is Hamilton een goede coureur, maar kijk je naar het verschil tussen Hamilton en Bottas en tussen Verstappen en Perez, dan is Verstappen in mijn optiek een betere coureur.
Die mening deel ik met je. En Mercedes heeft een betere auto.
We zullen het zien wat het wordt. Historisch wordt t sowieso!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Lordy79 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:12:
[...]

Aan hadden heb je niks. De race had ook gewoon afgelast kunnen worden en 0 punten voor iedereen.
Helemaal mee eens hoor. Het gaat erom dat iedereen steeds het geluk van Verstappen in België naar voren brengt als je het over het geluk van Hamilton hebt. Maar in VT1 eindigde hij als tweede achter Bottas, in VT2 en VT3 eindigt hij als eerste en in de kwalificatie is hij met afstand de snelste bij het vallen van de vlag op een baan die steeds slechter werd. Dan heb je laten zien dat je het hele weekend de snelste bent en moet je het uiteindelijk doen met halve punten. Dat is eerder pech dan geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 15:16
@KlaasjeNL

Wat een heerlijk betoog en 100% mee eens. Hopelijk valt het zondag door een uitmuntende race van Max en zijn team zijn kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maak mij alleen een beetje zorgen om de gewijzigde track van Abu Dhabi... zit nu meer snelheid in. Maar we gaan het zien. Afgelopen weekend was Verstappen opeens ook de favoriet ook al had hij geen pole.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:49:
Maak mij alleen een beetje zorgen om de gewijzigde track van Abu Dhabi... zit nu meer snelheid in. Maar we gaan het zien. Afgelopen weekend was Verstappen opeens ook de favoriet ook al had hij geen pole.
Paar high speed corners kon juist weleens helpen. Kunnen ze de achterkant minder laten zakken bij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slot erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord