Philip Ross schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:59:
[...]
Allemaal whatabouthismes. Ver doet dit toch gewoon meerdere keren in 1 race? Hij is de enige die in de binnenbocht dit consequent doet. Dat iemand die buiten om gaat een bocht niet haalt.isnte begrijpen. Maar een dive bomb in de binnenbocht is echt iets anders.
Waar mis je dat ik klaag over de FIA en niet over Ham/Ver ?

Want Ver is juist niet de enige die dit consequent doet, het gebeurt over de hele baan consequent en maar heel af en toe geeft de FIA er een straf voor. Meestal gebeurt er echter helemaal niets.
En de regel is toch eigenlijk heel simpel, als je voordeel hebt door buiten de baan te komen moet je dat voordeel terug geven. En een dive bomb of buitenom een bocht niet halen maakt daarvoor dus geen bal uit. Wat Ocon doet is simpelweg gaining een advantage. En dat ie toch wel wordt ingehaald doet daar niets aan af, op zo'n moment moet ie gewoon te horen krijgen dat ie aan de kant moet.
[...]
Tsja, ik ben halverwege het seizoen gestopt met kijken omdat het gezeik in de Nederlandse media en hier op Tweakers over Hamilton echt absurde vormen aan nam.
Dan moet je eens op UK websites kijken

Punt is gewoon dat het meeste van dit 'gezeik' komt doordat de FIA simpelweg niet consequent is en de regels iedere keer weer anders uitlegt. Regels moeten gewoon duidelijk zijn. En dat er een keer een discussie is heb je altijd, maar bij F1 is de discussie de standaard geworden. En dat is 100% veroorzaakt door de FIA zelf. En precies dat is de reden dat ik ook niet meer hele races volg. Ik kijk tussendoor een keertje de stand, achteraf de highlightes en een dag later wel de definitieve uitslag.
Ik hoop dat Ver gewoon de volgende race netjes gaat rijden in plaats van te proberen Ham te torpederen.
Als hij dat niet doet hoop ik eerder dat Ver hem ergens in de muur parkeert dan Ham.
Waarom niet gewoon hopen op een nette race?
Vooral omdat ik dat gezeur van Ham/Merc zat ben

Nog steeds net doen of ze de underdog zijn, steeds mooi weer spelen, iedere keer weer de FIA bespelen etc. En bovenal omdat Ham dan een keertje niet zijn team de schuld kan geven van de fouten die hij zelf maakt.