[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.042 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Kunnen we deze even voor Max winnen?
https://www.bbc.co.uk/programmes/b00grqnh (Ah helaas heb je wel VPN of iets nodig.)

BBC Sport Star Personality Award... zou wel geinig zijn in Engeland :D

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2021 12:22 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Martin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:16:
[...]

Niet iedere straf is vanwege veiligheidsrisico's. Sommige zijn er ook vanwege integriteit van de sport.
Zoals te veel ruimte nemen tijdens een safety car om zo te kunnen dubbel stacken. Merc heeft dit vaker geflikt en is er iedere keer mee weg gekomen.

Ik denk wat het meeste schuurt op het moment is dat er geen consistentie is. De een krijgt een black and white flag voor het van de baan rijden van een concurrent, een ander krijgt totaal geen straf en de ander krijgt 5 sec.

Zie bijvoorbeeld, Lando krijgt in Oostenrijk een 5 seconde straf omdat hij Perez van de baan af rijd, Lewis rijd hier vrij duidelijk Max van de baan en krijgt hier enkel een waarschuwing voor.

Daarnaast zal het ook menig mens schuren met hoeveel Mercedes in het algemeen weg is gekomen dit weekend. 2 bijna aanrijdingen veroorzaakt in FP3. Een aanrijding in Q1 of 2. Expres langzaam rijden onder safety car.

Daarnaast zou ik het ook totaal niet erg vinden als de FIA eens zou kijken naar de motoren regel en zorgen dat er enkel naar extra motoren gewisseld mag worden wanneer dit noodzaak is ipv strategisch, zeker gezien ze nu in de ban zijn van een budget cap.
Helemaal mee eens.

De coureurs reageren op de inconsistentie van de FIA door maar dingen 'te proberen'. Daardoor is de FIA indirect zelf verantwoordelijk voor flink wat gevaarlijke situaties en mind-games op de baan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
winwiz schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:21:
[...]

De FIA licht het team in niet rechtstreeks de rijder.
Als het team lacks is met het informeren van Hamilton waarom is Max dan gestraft voor het doen wat ze vragen. Hamiltons excuus is eigen schuld dikke bult 10 seconden straf voor de botsing. Het is gewoon duidelijke partijdigheid van de FIA dat max gestraft wordt voor het falen van MER en Hamilton.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Einde discussie:

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NoahAmber schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:18:
[...]

Mede ondertekend door Connelly. I rest my case
tjah; dat is dan direct weer het na-deel van die terugkerende stewards, ergens zou je een vast team willen; hopelijk meer consistent in straffen, andere kant als je er zo'n 'mongool' bij hebt zitten [..] ben je steeds de lul :+

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 12:29 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Kenhas schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:52:
[...]

Euh... nee
Je redenering zou kunnen kloppen had Verstappen genoeg naar links gegaan om een auto te laten passeren. Maar een fietser ging maar net voorbij kunnen, laat staan een F1 auto. En als je een kant gekozen hebt, dan blijf je daar.
Dus die theorie zou ik toch schrappen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHzK7PyHNCMwMndMi4wyzr_fxAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8ustQuH7V4SW0NAhdpEgWw3.jpg?f=fotoalbum_large
Zo te zien is er nog genoeg ruimte aan beide zijdes? Links was meer ruimte uiteraard, maar genoeg ruimte was er wel. Er passen in ieder geval meer dan genoeg fietsers naast ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:05:
[...]

bij de onboard van lewis was de opmerking 'swap places' duidelijk te horen ..... NADAT hij tegen max geklapt was (die call kwam duidelijk te laat bij hem binnen) [..]
het leek even anders als je zo de radio hoorde.
heb mijn post maar aangepast anders komen daar weer onnodige discussie uit voort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

alexbl69 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:14:
[...]

Hamilton claimt dat hij niet wist dat Verstappen hem er voorbij moest laten.

Dat kan zijn, maar dan is het bijzonder vreemd dat hij tezamen met Verstappen van de 8e tot de 3e versnelling afremt en er op minder dan een wagenlengte achter blijft hangen.

Als Hamilton inderdaad zoals hij claimt geen enkel vermoeden had dat Verstappen hem er voorbij wilde laten had hij er zo voorbij kunnen rijden. Ruimte en overspeed genoeg.

Waarschijnlijker is echter dat hij (ook zonder bericht van zijn team) wel degelijk doorhad wat Verstappen wilde doen, maar hem niet voor de DRS lijn in wilde halen.

Maar ook in dat geval (als je weet dat Verstappen je er voorbij wil laten) is het een hele vreemde actie om er zo kort achter te gaan rijden. Hamilton had hier ook zelf enige zekerheid in kunnen bouwen door in ieder geval enigszins naast Verstappen te gaan rijden.

Let wel, Verstappen had van zijn team te horen gekregen dat hij Hamilton er voorbij moest laten, dus dat hij dan na het snelheidsverlies van de 8e tot de 3e versnelling zelfs een tikje gaat remmen is niet eens zo heel bijzonder.

De aanrijding is (imho) mede veroorzaakt door het feit dat Hamilton zich onnodig in een zo kwetsbare positie manoeuvreerde, terwijl hij Verstappen simpel in had kunnen halen.
Dit. Net als een voetballer die het strafschopgebied ingaat, je weet als er lichamelijk contact komt er een penalty uit kan komen. Je gaat bewust de actie aan.
Ze weten beiden hoe het spel gespeeld wordt. De een is onstuimiger en fel, de ander schuurt langs de grenzen van het toelaatbare en speelt de vermoorde onschuld..

Hamilton is voor mij de Cristiano Ronaldo van het voetbal. Kan zijn maniertjes in het veld niet uitstaan, maar wat hij allemaal heeft neergezet. heb ik wel respect voor.
Verstappen is voor mij de man die tegen je zegt: Jij bent een lul, punt.( Dit heb ik liever btw, weet ik waar ik aan toe ben) Hamilton is de man die zegt ,dat jij een niet erg sympathiek overkomen hebt. :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
dutchgio schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:10:
[...]

Dat kwam ook vooral omdat Ocon, voormalig Mercedes junior, de deur volledig openzette.
Net als Gasly Max liet gaan vorige week.
Waarom zou Ocon gaan strijden tegen een auto die veel sneller is en die hij niet kan tegenhouden ? Dan zou ik als ik hem ook het gevecht niet aan gaan en de banden sparen om een podium proberen binnen te halen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Now Max accelerates again", negerend dat hij in de 0,2 seconde ervoor 50 km/u verliest...

Of hij nou steviger remde op dat moment of volledig van het gas ging en zijn ERS het werk liet doen, je ziet dat hij een bak snelheid verliest terwijl Lewis zijn 150 km/u houdt.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2021 12:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:18
Dus Lewis stopt met remmen en crashed in Max? Wat moeten we hier precies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:12:
[...]

dat is bij de race camere - de onboards niet
Zelfs onboards hebben wat vertraging volgens mij. In Brazilië zat Max al bijna in de pitlane toen hij te horen kreeg "box, pit confirm please Max". Hij had de pits denk ik niet gehaald als hij het echt op dat moment hoorde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Waar ik dan niet helemaal bij kan is de redenatie van de FIA, waarom is er dan sprake van een rem actie terwijl die al lang voor het contact was ingezet. Die redenatie kan ik niet helemaal goed volgen.

Als je specifiek naar de data kijkt zou Max dan harder geremd hebben? Of heeft Lewis het gefaked door op het laatste moment alsnog die rem los te laten zodat het beeld uitwijst dat Max extra vertraagde?

Ik kan de verklaring van dr. Marko dan ook niet goed plaatsen die aangaf dat de Engineers data hadden dat er helemaal geen sprake van een "brakecheck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
ArgantosNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:25:
[...]

Als het team lacks is met het informeren van Hamilton waarom is Max dan gestraft voor het doen wat ze vragen. Hamiltons excuus is eigen schuld dikke bult 10 seconden straf voor de botsing. Het is gewoon duidelijke partijdigheid van de FIA dat max gestraft wordt voor het falen van MER en Hamilton.
Max had van zijn rem af moeten blijven. Hij was inmiddels teruggeschakeld naar zijn 3e versnelling, dus ver genoeg van de pace. Ik ben her er mee eens dat Lewis zeker ook wat valt te verwijten. Als er (plotseling) een auto langzamer rijdt ga je er vooral voorbij en ga je jezelf niet afvragen waarom hij dat doet. En daarbij had Lewis ook alle geluk van de wereld. Normaal gesproken kost dit je je voorvleugel. Bij Max had de achterband er direct aan kunnen gaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:40
Heb je ook de tekst van de auteur gelezen, later toegevoegd in de description?
This video was made before the official decision and without the information of the applied Brake pressure. For a normal person like me, the data available for the brakes is just on or off. The raw deceleration of speed seems to be quite constant, with the information of the applied brake pressure I possibly would come to a different result. Just enjoy it and dont be so toxic:)
Dat einde discussie lijkt me wat voorbarig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
winwiz schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:35:
[...]

Max had van zijn rem af moeten blijven. Hij was inmiddels teruggeschakeld naar zijn 3e versnelling, dus ver genoeg van de pace. Ik ben her er mee eens dat Lewis zeker ook wat valt te verwijten. Als er (plotseling) een auto langzamer rijdt ga je er vooral voorbij en ga je jezelf niet afvragen waarom hij dat doet. En daarbij had Lewis ook alle geluk van de wereld. Normaal gesproken kost dit je je voorvleugel. Bij Max had de achterband er direct aan kunnen gaan.
Hamilton was al niet van plan max daar in te halen. Je zit Hamilton als vertragen achter Max voordat Max begint af te remmen. Over die hele vertraging raakt max zijn rempedaal aan als hij dat niet had gedaan was Hamilton er leuk achter blijven hangen ook van het gas gaan en daarna zeuren over positie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Conclusie is gewoon dat de Fia/Stewards er dit weekend (gehele weekend) een rotzooi van gemaakt heeft en dat sommige voor discutabele acties gestraft zijn en sommige niet.
Denk dat hiermee de kous redelijk af is.

Twitch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Martin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:45:
Conclusie is gewoon dat de Fia/Stewards er dit weekend (gehele weekend) een rotzooi van gemaakt heeft en dat sommige voor discutabele acties gestraft zijn en sommige Mercedes niet.
Denk dat hiermee de kous redelijk af is.
FTFY :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik wilde het netjes houden :D

Overigens vond ik het ook raar dat Lewis geen Meatball vlag kreeg voor de wing endplate die toch aardig wat ronden los hing, had makkelijk een Charles leclerc situatie kunnen worden waar the wing endplate iemands spiegel eraf sloeg of erger.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:21:
Kunnen we deze even voor Max winnen?
https://www.bbc.co.uk/programmes/b00grqnh (Ah helaas heb je wel VPN of iets nodig.)

BBC Sport Star Personality Award... zou wel geinig zijn in Engeland :D
Frustraties uiten doen we niet hier

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CodeCaster schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:06:
Dit. Max ging van het gas, begon naar links en rechts te zwabberen, ging niet duidelijk aan de kant, Lewis kruipt (jaja, ook remmend en terugschakelend) dichterbij en plots stampt Max op de rem.
Werkelijk, die bizare frame dat hij links/rechts zwabbert, in het midden blijft hangen, niet duidelijk opzij gaat 8)7

Er zaten drie, bijna 4 auto lengtes aan de linkerzijde. Met de Mercedespower rijd je er direct als een malloot voorbij. Die birdview foto's spreken boekdelen.

Pas verderop zie je dat Max een beetje onzeker begint te worden en weer richting het midden stuurt net op het moment dat Lewis er voorbij wil.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 06-12-2021 12:49 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Laatst online: 16:52
Linksom of rechtsom, een Hamilton als kampioen en record meister verkoopt beter.

Leuk dat Max er weer een stuk spanning inbrengt , en zonder was het Hamilton allang gelukt de 8e te pakken.

Gevolg het zoveelste saaie seizoen. Dit soort regeldrama is niet perse leuk en race waardig maar dat krijg je als je alles dicht wil timmeren qua ‘veiligheid’ , bewust tussen aanhalingstekens want sommige circuits verdienen wel wat aandacht als de focus veiligheid moet zijn.

Wat mij betreft iets minder vrij interpretabele regels en meer race, voor iedereen leuker. Risico hoort er nu eenmaal bij,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TIGER1125
Dr. Marko heeft bij Bild geageerd volgens het AD:
https://www.ad.nl/formule...rde-inschatting~a90c6d64/
,,We zijn bezig om te bewijzen dat de remactie van Max niet is verhoogd bij het ongeval met Hamilton. Hij heeft niet geremd zodat Hamilton op hem inrijdt. Hamilton heeft zelf een verkeerde inschatting gemaakt en reed tegen Max aan.
,,We zijn nu alle feiten aan het verzamelen en brengen ze vervolgens naar de wedstrijdleiding. We hopen dat er een nieuwe beoordeling komt van de verantwoordelijken als we ons standpunt met feiten kunnen onderbouwen - en dan hopelijk zal er dan een straf zijn voor het Hamilton-kamp.’’
In het artikel deelt hij overigens ook nog een sneer uit richting Hamilton en Mercedes ten aanzien van het "oneerlijke spel" van max en de eenzijdige beslissingen van de FIA volgens hem.
Marko zet vraagtekens bij de ‘eerlijke manier’ van racen van Mercedes. ,,Ik herinner me Silverstone en Boedapest.
Waarschijnlijk gaat Red Bull dan toch in beroep zodra ze hun mapje met data gevuld hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 06-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27

Player1S

Probably out in the dark

TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:54:

[...]

[...]

In het artikel deelt hij overigens ook nog een sneer uit richting Hamilton en Mercedes ten aanzien van het "oneerlijke spel" van max en de eenzijdige beslissingen van de FIA volgens hem.

[...]

Waarschijnlijk gaat Red Bull dan toch in beroep zodra ze hun mapje met data gevuld hebben.
Red Bull schijnt hem al terug geroepen te hebben
Die zien de bui ook al wel hangen. De FIA en Netflix hebben besloten dat Lewis H. kampioen moet worden.

Wat mij betreft staat er straks een hele dikke * achter titel #8. :r

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12

[...]

[...]

[...]

Het lijkt mij beter als Marko en RBR al hun energie en focus in de komende race stoppen dan hiermee bezig blijven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
Ach, we kunnen overal naar blijven wijzen, maar puntje bij paaltje heeft Mercedes gewoon een auto die een klap sneller is en waardoor Verstappen de gekste stunts moet uithalen om kans te blijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:35
renegrunn schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:59:
[...]

Het lijkt mij beter als Marko en RBR al hun energie en focus in de komende race stoppen dan hiermee bezig blijven.
Het kan toch ook en/en? Ik zou niet zo over mij heen laten lopen bij topsport. Niemand snapt de beslissing dus gewoon aanvechten met feiten/beelden/interviews

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:30

MicroWhale

The problem is choice

CornermanNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:54:
Linksom of rechtsom, een Hamilton als kampioen en record meister verkoopt beter.

Leuk dat Max er weer een stuk spanning inbrengt , en zonder was het Hamilton allang gelukt de 8e te pakken.

Gevolg het zoveelste saaie seizoen. Dit soort regeldrama is niet perse leuk en race waardig maar dat krijg je als je alles dicht wil timmeren qua ‘veiligheid’ , bewust tussen aanhalingstekens want sommige circuits verdienen wel wat aandacht als de focus veiligheid moet zijn.

Wat mij betreft iets minder vrij interpretabele regels en meer race, voor iedereen leuker. Risico hoort er nu eenmaal bij,
Dit. Die hele GP van gisteren is verworden tot een FIA snelcursus "Hoe jaag ik nieuwe kijkers zo snel mogelijk weg". Wat een drama. Ik heb zitten vloeken en tieren. Niet op de rijders, maar op de wedstrijdleiding en op het camerawerk. Wat betreft dat laatste was weinig oog andere coureurs dan Max en Lewis. Daarnaast bereikte de inconsistentie van de straffen en de chaos bij het inlossen ervan deze race een hoogtepunt. De financiële belangen zijn inmiddels zo groot dat de race zelf een bijzaak lijkt te worden, helaas.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FunkyTrip schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:48:
[...]

Werkelijk, die bizare frame dat hij links/rechts zwabbert, in het midden blijft hangen, niet duidelijk opzij gaat 8)7

Er zaten drie, bijna 4 auto lengtes aan de linkerzijde. Met de Mercedespower rijd je er direct als een malloot voorbij. Die birdview foto's spreken boekdelen.

Pas verderop zie je dat Max een beetje onzeker begint te worden en weer richting het midden stuurt net op het moment dat Lewis er voorbij wil.

:X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

NotSoSteady schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:01:
Ach, we kunnen overal naar blijven wijzen, maar puntje bij paaltje heeft Mercedes gewoon een auto die een klap sneller is en waardoor Verstappen de gekste stunts moet uithalen om kans te blijven maken.
Dit dus.

Max heeft al meermaals gezegd de laatste races “als het in de auto zit”. En dat is niet meer zo, mercedes is weer dominant zoals in 2020. Max probeert nu, omdat het zo dichtbij is, met alle macht het nog te redden, maar dat lijkt onmogelijk. Lewis speelt weet eens zijn auto voordeel uit en tja, dan is hij er óf voorbij of je hebt een straf te pakken.

Ik baal als een stekker maar het wordt een nachtkaars.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

MicroWhale schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:02:
[...]

Dit. Die hele GP van gisteren is verworden tot een FIA snelcursus "Hoe jaag ik nieuwe kijkers zo snel mogelijk weg". Wat een drama. Ik heb zitten vloeken en tieren. Niet op de rijders, maar op de wedstrijdleiding en op het camerawerk. Wat betreft dat laatste was weinig oog andere coureurs dan Max en Lewis. Daarnaast bereikte de inconsistentie van de straffen en de chaos bij het inlossen ervan deze race een hoogtepunt. De financiële belangen zijn inmiddels zo groot dat de race zelf een bijzaak lijkt te worden, helaas.
De hele inconsistentie is gewoon het probleem. Dat teams debiele dingen proberen kan, maar ben gewoon consequent in het toepassen van de regels. Gisteren was echt een aanfluiting voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
M@cer schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:45:
[...]

Hoe kan Ocon dat in hemelsnaam weggeven?? Hij ligt zo ver voor halverwege de ronde..
Ocon gebruikt zijn battery in deel 1 van de ronde, om 'een gat te slaan'. Bottas gebruikt zijn battery in het laatste rechte stuk voor bocht 27 en richting start-finish. Ocon zijn banden en battery zijn leeg tegen het einde van de ronde. Bottas heeft een Mercedes motor, betere banden en een vollere battery.

Dit was echt een easy pass, waarbij het natuurlijk extra mooi eruit ziet omdat het op de streep is.

Sidenote: zo ver voor valt trouwens wel mee. Dit is misschien 1-1,5 seconden. Het zijn formule 1 auto's hé, geen winkelwagens. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Puntje is dat Lewis H. de titel in Silverstone gestolen heeft door daar mee weg te komen.
En persoonlijk vind ik nog steeds dat Max zelf heel diep in de spiegel moet kijken. Had Lewis H.nou gewoon lekker voor gelaten. Hij had hem later wel weer terug kunnen pakken of in ergste geval was ie 2e geworden.
Als vervolgens alle races daarna precies zoals nu verlopen waren, kon ie komend weekend lekker naar de titel cruisen.
Dat was toch het stukje heethoofderige wat er in zit bij die Verstappen's.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
Vooral sinds Brazilië met de ICE wissel en flex wing van HAM.
Daarvoor stond VER nog 19 punten voor, had HAM nog maar 5 overwinningen dit seizoen (nu 8 ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Bedenk wel hè, de straf die Max krijgt voor het afremmen is hetzelfde als Hamilton die Max in Copse eraf tikt ..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 17:14
Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:06:
[...]

Puntje is dat Lewis H. de titel in Silverstone gestolen heeft door daar mee weg te komen.
En persoonlijk vind ik nog steeds dat Max zelf heel diep in de spiegel moet kijken. Had Lewis H.nou gewoon lekker voor gelaten. Hij had hem later wel weer terug kunnen pakken of in ergste geval was ie 2e geworden.
Als vervolgens alle races daarna precies zoals nu verlopen waren, kon ie komend weekend lekker naar de titel cruisen.
Als dit zijn mentaliteit was reed hij geen eens F1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
Aan flamebaits hebben we niks

[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2021 13:47 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
renegrunn schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:59:
[...]

Laat RBR hun advocaten maar een mooi verhaaltje dichten en voorbereiden met het team. Daar hoeven Max, Horner en aanverwante race-relevante personen niet heel druk mee te zijn, zeker niet als ze goed zijn ingelicht en geïnstrueerd door die advocaten. Mercedes kan namelijk pas reageren als RBR de aanval al heeft voorbereid, uitgedacht, en uitgevoerd.
Sowieso lijkt het mij niet wenselijk om zoiets maar te laten gaan als je werkelijk gelooft het gelijk aan je zijde te hebben, al is het maar voor de publieke beeldvorming.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
pro_6or schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:04:
[...]

Dit dus.

Max heeft al meermaals gezegd de laatste races “als het in de auto zit”. En dat is niet meer zo, mercedes is weer dominant zoals in 2020. Max probeert nu, omdat het zo dichtbij is, met alle macht het nog te redden, maar dat lijkt onmogelijk. Lewis speelt weet eens zijn auto voordeel uit en tja, dan is hij er óf voorbij of je hebt een straf te pakken.

Ik baal als een stekker maar het wordt een nachtkaars.
Dit denk ik ook. Alle protesten zijn een uitstel van executie. Als de stand blijft zoals deze nu is dan wordt Hamilton volgende week kampioen op basis van snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

meenkdrie schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:07:
[...]

Praat eens met bv een Prost. Soms moet je 1 stapje terug doen en gecalculeerd rijden. 2e had hem 7-8 punten gekost. Nu koste het hem 26 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

[...]

[...]

[...]

Ik vraag me wel af of dat veel zin heeft, stel je draait het volledig om, Max gaat vrijuit, Hamilton krijgt +10 sec aan de broek, staat Max volgens mij nog steeds 2de in uitslag aangezien hij volgens mij (zonder de 10 sec straf) op 11.x seconden geklasseerd staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Terugkijkend heb ik de race als een soort ijlende droom beleefd. Heb toegeleefd naar de laatste twee races maar na gisteren is de glans er wel een beetje vanaf, de manier waarop het gegaan is. Ik had er meer vrede mee gehad als Lewis met z'n raketmotor aan de horizon was vertrokken en zo had gewonnen. Maar niet op deze manier. En ja, Max is daar ongetwijfeld ook zelf debet aan, maar het complete pakket aan verwarring, het schijnheilige gedrag van Mercedes en rare beslissingen geven mij een wrange nasmaak. Je verzint het toch ook niet dat na die touche Lewis z'n vleugel nog dik in orde is, terwijl voor je gevoel elke andere auto de helft kwijt zou zijn? Hoeveel mazzel kun je hebben.

Volgende week zit ik gewoon weer voor de buis om voor Max te juichen, daar niet van, maar waar ik eerder een eerlijke race wilde zien betrap ik mezelf erop dat ik het nu wel prima zou vinden dat Lewis zichzelf er vanaf kegelt, een puncuture krijgt of z'n motor plof zegt. Dat is alweer een tijdje geleden dat dat gebeurt is, dus statisch gezien zou het weer eens tijd worden :+

Bitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JP_Frost schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:09:
[...]

Dit denk ik ook. Alle protesten zijn een uitstel van executie. Als de stand blijft zoals deze nu is dan wordt Hamilton volgende week kampioen op basis van snelheid.
is er ooit een post-race uitspraak/actie teruggedraaid? als in; FIA geeft team gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:12:
[...]

is er ooit een post-race uitspraak/actie teruggedraaid? als in; FIA geeft team gelijk?
1999 Maleisië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:11:
[...]

Ik vraag me wel af of dat veel zin heeft, stel je draait het volledig om, Max gaat vrijuit, Hamilton krijgt +10 sec aan de broek, staat Max volgens mij nog steeds 2de in uitslag aangezien hij volgens mij (zonder de 10 sec straf) op 11.x seconden geklasseerd staat.
Gaat niet meer dan gerechtigdheid worden. De straf richting Max is idem :z Puur voor de bühne want Max heeft opvoeding nodig... Je mag niet aan het beste team komen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
[...]

Dat is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk maar het leek er toch vaak op dat elk punt zou gaan tellen. Dan ga je niet een ander zomaar voor laten in de hoop dat het wel goed komt. Daarnaast verwachte hij wellicht meer ruimte te krijgen en lag hij er gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
[...]

Buiten de vraag hoe relevant Silverstone is voor deze race, weten we niet of VER überhaupt tijdig had kunnen reageren op het onvoldoende insturen van Hamilton.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Aan de ene kant ben ik het met je eens hoor, Max gooit 36 punten weg op Silverstone en Monza.

Aan de andere kant is hij op en top sportman en doet hij mee om te winnen. Dan ga je ook net iets dieper dan jij of ik zou gaan wanneer we rationeel naar zaken kijken.

Dat zag je 14 dagen geleden overigens ook met Alonso, die mogelijke 3e plek was veel belangrijker voor Alpine dus kiezen zij er voor om dat gevecht met Hamilton en Verstappen niet te doen, omdat hij er later last van zal hebben. Dit weekend zie je dat ook met Ocon, die pakt dat podium uiteindelijk niet, maar koos er ook voor om Hamilton lekker te laten gaan en zich bezig te houden met z'n eigen race.

Uiteindelijk moet het team Max ook meer coachen in dat soort strategische beslissingen. Er zitten een miljoen mensen achter de schermen om zaken door te rekenen. In Monza had men ook kunnen zeggen "hij komt er aan laat hem gaan".

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 06-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zo eerst maar eens tig pagina's deels teruggelezen om te te kijken wat iedereen hier ervan vond.

Mijn 2 cents:

FIA heeft zich dit weekend belachelijk gemaakt met de straffen. Geen straffen voor Lewis voor 2 incidenten tijdens FP3. Koehandel over de positie van Max bij de herstart #2, waarbij ze eerst ook nog eens een foutief voorstel doen. Max moet de plek teruggeven, wil dat doen, maar Lewis heeft daar geen zin aan en blijft strak achter Max hangen met de crash tot gevolg. Daar uiteindelijk ook nog 10 seconden voor krijgen plus de 5 voor het niet op tijd de plek teruggeven. Geen straf voor Hamilton die Max in de laatste bocht gewoon de baan afdwingt, terwijl daar totaal geen reden voor is.

Hamilton en Mercedes moeten eens ophouden met direct klagen bij de FIA. Van mij mag dat radiocontact direct afgeschaft worden en laat maar iemand van het team naar de stewards heen lopen. Red Bull had daar nadien ook een handje van en dat is niet ten goede van de sport. Alleen als de FIA contact zoekt met de teams, zou er 2-weg contact mogen zijn in mijn ogen.

De crash tussen Max en Lewis had ook een staartje tussen Merc en FIA, want Merc beklaagde zich dat ze niet wisten dat Max de plek terug moest geven, maar Masi meldde dat het niet zijn probleem was dat Merc constant het kanaal open hadden staan, waardoor ze de melding gemist hadden. Dit is in mijn ogen best wel een belangrijk feit. Daarnaast is het niet aan Hamilton in dit geval te bepalen waar hij het wel of niet accepteert om op die plek op het circuit die plek terug te krijgen. Als Lewis daar gewoon meteen vol gas op de racelijn Max in te halen, dan had hij sowieso niet bang hoeven te wezen over de DRS lijn. Sowieso was zijn uitleg nadien heel twijfelachtig, vanwege het statement over zijn 20 seconden straf in het verleden, vanwege teveel voordeel halen uit een plek teruggeven en meteen terugpakken met DRS. Dat zou juist in Lewis zijn voordeel zijn geweest, want dan had Max 20 seconden straf aan zijn broek gekregen. Maar geen crash. ;)

Ja ik ben verre van een Lewis fan en hou wel van het iets rauwere racen van Max. Maar deze race was een aanfluiting van jewelste. Ben het eens met een aantal mensen hier dat hier in de toekomst nog flink wat megaklappers gaan komen met gewonden of doden. Laten we hopen dat we ernaast zitten.

De gehele lijn van straffen, rare beslissingen door de FIA lijkt er een bias te zijn om Lewis en Mercedes het voordeel te geven. De raketmotor (of zeer afwijkende aero) op brazilië, de straf voor dubbelgeel voor Max, maar niet voor Lewis, de afwezigheid van straf voor zwaar in de weg rijden van Lewis in FP3, geen straf of onderzoek voor hinderlijk langzaam rijden van Bottas onder geel om dubbelstacking te voorkomen en Max af te remmen, koehandel om een herstart te krijgen zonder stewards, de meervoudige straf voor de crash, geen straf maar wel een zwart-witte vlag voor Lewis voor het naar buiten pushen van Max, alles bij elkaar opgeteld stinkt naar zware inconsistentie cq bias voor 1 team. Om nog maar te zwijgen over de fopstraf in Silverstone.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:11:
[...]

Daarom, heeft helemaal geen zin om daar nu energie in te stoppen, dan moet inderdaad Max z'n 10 seconden ongedaan gemaakt worden, en Hamilton voor hetzelfde voorval dus méér dan 10 seconden straf krijgen. Sowieso gaat de FIA nooit hun 'fout' toegeven, aangezien ze daar én het WK direct enorm mee beinvloeden, én ze dan impliciet zeggen dat ze zelf dus geen telemetrie kunnen lezen, als Red Bull zou aantonen dat Max niet (meer) heeft geremd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
meenkdrie schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:07:
[...]

Wat een onzin, een kampioen is normaliter ruthless wanneer het moet, maar ook verstandig wanneer hij daar voordeel uit kan halen. Soms is kiezen voor een (tijdelijke) 2de plek gewoon gunstiger dan het risico lopen eraf te vliegen, ook al is het niet jouw schuld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

[...]

[...]

[...]

Tja, en dan?

Zelfs als de straf wordt omgedraaid (Hamilton 10s) verandert dat niks aan de uitslag.

Pick your battles. Dit zou verkwiste energie zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:13:
[...]

Aan de ene kant ben ik het met je eens hoor, Max gooit 36 punten weg op Silverstone en Monza.

Aan de andere kant is hij op en top sportman en doet hij mee om te winnen. Dan ga je ook net iets dieper dan jij of ik zou gaan wanneer we rationeel naar zaken kijken.
nice guys dont win (championships )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
alexbl69 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:15:
[...]

Tja, en dan?

Zelfs als de straf wordt omgedraaid (Hamilton 10s) verandert dat niks aan de uitslag.

Enige waar ze op kunnen hopen is een reprimande voor Hamilton (die ook echt niet onlogisch zou zijn, zowel RIC als Max kregen er een tijdens hun kop/staart).
Hoe fout Max ook zit, het is niet dat HAM geen kans heeft gehad om erlangs te sturen. Normaal ontwijken ze een mier nog...

[ Voor 33% gewijzigd door DarkFire1985 op 06-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:11:
[...]

Praat eens met bv een Prost. Soms moet je 1 stapje terug doen en gecalculeerd rijden. 2e had hem 7-8 punten gekost. Nu koste het hem 26 punten.
Hoeveel punten heeft deze manier van rijden hem opgeleverd i.p.v. 'gekost'? Ik weet vrij zeker dat het 'm meer oplevert dan kost. Hij perst meer uit die Red Bull dan er feitelijk in zit. Dat doe je niet door almaar calculerend te rijden.

Example A. Silverstone vorig jaar. Toen hij zelf ook zei: 'i am not gonna sit behind him like a grandma', etc...
Example B. Austin dit jaar: toen hij met een agressieve pitstop de race naar zich toe zette. Die had hij anders echt niet gewonnen.
Example C. Mexico dit jaar: toen hij door agressief bocht 1 aan te vallen beide Mercedessen wist te pakken.

Als je van een afstand gaat kijken kan je niets anders dan concluderen dat hij door als pure racer te willen racen, er het maximale uit haalt. En dan is er ook een risico dat je niets in handen hebt. Maar, afwachten en niets doen gaat sowieso niets opleveren. Dan rijd je zoals Bottas in Qatar een verloren race, waarbij het onheil ook nog steeds op de loer ligt. Getuige zijn geplofte band in diezelfde race.

Ik heb diep respect voor Max. Die gewoon altijd zichzelf is en stoïcijns zijn eigen weg blijft volgen. I.t.t. andere racers, die naar buiten toe zich anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:13:
[...]

Bij voetbal halen ze ook wel de beste speler van het veld als ze ruim voor staan en week erop belangrijke pot gespeeld wordt.

En Max kan op momenten zich heel goed berusten in het feit dat de ander simpelweg sneller is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Plenkske
Random feitje van de dag.
Dit race topic heeft nu 700+ meer reacties dan het vorige record dit seizoen.
En dat met de quick reply al heel het weekend uit (sinds een training vrijdag ergens).
Knap werk mensen.

Zie:
Topicreeks: [F1 2021] Racetopics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

thunder8 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:14:
De crash tussen Max en Lewis had ook een staartje tussen Merc en FIA, want Merc beklaagde zich dat ze niet wisten dat Max de plek terug moest geven, maar Masi meldde dat het niet zijn probleem was dat Merc constant het kanaal open hadden staan, waardoor ze de melding gemist hadden. Dit is in mijn ogen best wel een belangrijk feit. Daarnaast is het niet aan Hamilton in dit geval te bepalen waar hij het wel of niet accepteert om op die plek op het circuit die plek terug te krijgen. [...]
Dit pas in mijn beeld heel goed bij de persoon Wolff die bewust zijn vinger op de knop houdt om zo'n scenario uit te lokken als we nu gekregen hebben waardoor Verstappen is bestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
CodeCaster schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:31:
[...]

"Now Max accelerates again", negerend dat hij in de 0,2 seconde ervoor 50 km/u verliest...

Of hij nou steviger remde op dat moment of volledig van het gas ging en zijn ERS het werk liet doen, je ziet dat hij een bak snelheid verliest terwijl Lewis zijn 150 km/u houdt.
Dan zie je wat anders dan ik. Ik zie dat ze nagenoeg evenveel snelheid verliezen op hetzelfde moment. Eerst door te liften, daarna door gedoseerd te remmen. Op een gegeven moment laat Max de rem los en geeft hij weer volg gas, terwijl Hamilton steeds al wat accelereert terwijl hij remt. Hamilton laat de rem los en schiet naar voren.

Het heeft er in elk geval alles van weg dat Hamilton zich verkeken heeft op zijn acceleratiesnelheid ten opzichte van de RBR, vermoedelijk doordat hij al op een ideaal toerental zat door steeds al licht gas bij te geven tijdens het remmen. Dit lijkt in elk geval op geen enkele manier een brake check.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38

backupdevice

Boeh!

[...]

Tja, en dan?

Reprimande zou de 3e zijn en een 10 plaats drop in AD

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:20
JP_Frost schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:14:
[...]
Kom op joh, Hamilton wordt toch echt gematst als je het hele weekend bekijkt. Dat is al voor de zoveelste keer. En als hij wel een keer terecht wordt gestraft in Brazilië dan is de wereld te klein en is iedereen ineens tegen Sir Lewis.
Waarin is Hamilton 'het hele weekend' dan gematst? In Silverstone klaagden veel mensen dat de tijdstraf van Hamilton niks voorstelde. Dat zou je nu ook over de straf van Max kunnen zeggen. Die tijdstraffen hebben nu ook geen positie gekost. Mercedes loopt idd te zeuren als ze bestraft worden. Wat riep Horner ook alweer over die Marshall na de gele vlag vorige keer? En nu zie ik ook berichten van Red Bull dat ze aan het zeuren zijn. Kortom, ze doen het allemaal. Wat ik al zei... rijders zijn meesters in slachtoffer spelen als ze iets aangedaan wordt, terwijl ze het andersom net zo hard doen. Dat geldt voor de teams precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:18:
[...]

Bij voetbal halen ze ook wel de beste speler van het veld als ze ruim voor staan en week erop belangrijke pot gespeeld wordt.

En Max kan op momenten zich heel goed berusten in het feit dat de ander simpelweg sneller is.
Pffff hij zat er daar gewoon voor.. als je dan mensen lekker gaat voor laten omdat ze je misschien eventueel perongeluk express eraf zouden kunnen gaan rossen kan je beter gaan stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 12:32
KlaasjeNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:20:
[...]

Dan zie je wat anders dan ik. Ik zie dat ze nagenoeg evenveel snelheid verliezen op hetzelfde moment. Eerst door te liften, daarna door gedoseerd te remmen. Op een gegeven moment laat Max de rem los en geeft hij weer volg gas, terwijl Hamilton steeds al wat accelereert terwijl hij remt. Hamilton laat de rem los en schiet naar voren.

Het heeft er in elk geval alles van weg dat Hamilton zich verkeken heeft op zijn acceleratiesnelheid ten opzichte van de RBR, vermoedelijk doordat hij al op een ideaal toerental zat door steeds al licht gas bij te geven tijdens het remmen. Dit lijkt in elk geval op geen enkele manier een brake check.
Pak nou gewoon eens het rapport van de FIA met de telemetrie erbij.. Na het terugschakelen gaat hij op het moment dat Lewis vlak achter hem zit met 2.4G op de rem staan. De feiten zijn glashelder (waarmee ik natuurlijk niet suggereer dat Max remt om expres Lewis op hem te laten knallen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:46
Plenkske schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:19:
Random feitje van de dag.
Dit race topic heeft nu 700+ meer reacties dan het vorige record dit seizoen.
En dat met de quick reply al heel het weekend uit (sinds een training vrijdag ergens).
Knap werk mensen.

Zie:
Topicreeks: [F1 2021] Racetopics
Zoals met zowat alles: het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit ;)

@Melkunie hieronder: nice :+
Jaloers dat ik die zelf niet bedacht heb ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kenhas op 06-12-2021 13:25 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35
SterqVerhael schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:35:
De reacties in dit topic volgen elkaar nog sneller op dan de gemiddelde pitstop. Het is niet meer bij te houden. :+
En de reacties zijn net als een race... ze blijven dezelfde rondjes rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:23:
[...]

Zoals met zowat alles: het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit ;)
Je kunt wel goed zien welke race saai was en waar iets controversieels gebeurde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Tomcatter_31 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:20:
[...]

Waarin is Hamilton 'het hele weekend' dan gematst? In Silverstone klaagden veel mensen dat de tijdstraf van Hamilton niks voorstelde. Dat zou je nu ook over de straf van max kunnen zeggen. Die tijdstraffen hebben nu ook geen positie gekost. Mercedes loopt idd te zeuren als ze bestraft worden. Wat riep Horner ook alweer over die Marshall na de gele vlag vorige keer? En nu zie ik ook berichten van Red Bull dat ze aan het zeuren zijn. Kortom, ze doen het allemaal. Wat ik al zei... rijders zijn meesters in slachtoffer spelen als ze iets aangedaan wordt, terwijl ze het andersom net zo hard doen. Dat geldt voor de teams precies hetzelfde.
Als Max gewoon had gewonnen in Silverstone had je niemand horen piepen over de straf hoor.

Had Hamilton gisteren zijn auto in de muur gezet na de aanrijding was het anders.

Ze kijken niet naar het gevolg zeggen ze, dus als Hamilton gister gewoon voorbij was gereden zou Verstappen ook een straf hebben gekregen? Natuurlijk niet..

Wat nu als Verstappens wiel was afgebroken door Hamilton die achterop rijdt? Denk je dat Hamilton dan geen straf had gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:35
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:08:
[...]

Ja maar de regels zijn de regels . En het zou nooit mogelijk moeten zijn dat het een optelsom is. Want dan krijg je onduidelijkheid en inconsequent handelen.

En dat is nu duidelijk aan de hand .

Voor de rest helemaal met je eens
Dat klopt inderdaad, ik heb er sowieso een gruwelijke hekel aan dat die straffen zolang uitblijven, het lijkt elke keer wel langer te duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Grimmie187 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:22:
[...]

Pak nou gewoon eens het rapport van de FIA met de telemetrie erbij.. Na het terugschakelen gaat hij op het moment dat Lewis vlak achter hem zit met 2.4G op de rem staan. De feiten zijn glashelder (waarmee ik natuurlijk niet suggereer dat Max remt om expres Lewis op hem te laten knallen).
De optische beschouwing onderbouwt dat rapport niet. 2.4G lijkt bovendien heel veel, maar daar zit je in een F1-auto vrij snel aan. Bekijk je de beelden vanuit de lucht en nu ook de beelden vanuit de auto met de snelheid, dan is er mijns inziens geen sprake van een brake-test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Grimmie187 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:22:
[...]

Feit is ook dat Lewis de hele baanbreedte had en er weigerde voorbij te gaan. Die 2.4G is echt een remkracht van niks. Lewis had net zo goe 10 andere dingen kunnen doen, waaronder er voorbij gaan, links of rechts rijden of wat dan ook, nee, hij besluit om er vlak achter te rijden, versnellingsbakkleven. Terwijl de intentie van Max glashelder was. Nu moet Max dus ook verantwoordelijk zijn voor de positionering van e man achter zich. Zo gek is de analyse. Lewis mag er achter blijven, wat ook bizar is. DRS verhaal is leuk, maar daar gaat het niet om. Volgende keer gewoon van het gas gaan, hij gaat niet voorbij, dan maar door. Maar gegarandeerd dat de FIA dat ook niet leuk vind. Linksom of rechtsom had Max hier werkelijk niks goeds kunnen doen. Het was overduidelijk wat de intentie van Max was en dan achteraf klagen dat het onberekenbaar was. Tsja, als het zo onberekenbaar en onnavolgbaar was, dan was Lewis er wel voorbij gegaan.

Dan mogen ze wel eens verduidelijk waarom Lewis erachter mocht blijven. Hoeveel kansen moet je geven om iemand er voorbij te laten? Is toch een absurde discussie? Volgende keer, liften en vol gas erop en zeggen dat je de kans gegeven hebt, ala Sainz in de Q in Qatar.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

SterqVerhael schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:18:
[...]

Ik heb diep respect voor Max. Die gewoon altijd zichzelf is en stoïcijns zijn eigen weg blijft volgen. I.t.t. andere racers, die naar buiten toe zich anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn.
Dit. Als er iemand heeft gemaximeerd dit jaar is het max wel: P1, P2 of een DNF (waarbij die p9 als DNF telt), nagenoeg altijd buiten zijn schuld (je kan over Monza discussiëren). Dat is echt ongekend voor iemand die volgens velen hier een kamikaze-achtige rijstijl heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Waarin is Hamilton 'het hele weekend' dan gematst? In Silverstone klaagden veel mensen dat de tijdstraf van Hamilton niks voorstelde. Dat zou je nu ook over de straf van Max kunnen zeggen. Die tijdstraffen hebben nu ook geen positie gekost. Mercedes loopt idd te zeuren als ze bestraft worden. Wat riep Horner ook alweer over die Marshall na de gele vlag vorige keer? En nu zie ik ook berichten van Red Bull dat ze aan het zeuren zijn. Kortom, ze doen het allemaal. Wat ik al zei... rijders zijn meesters in slachtoffer spelen als ze iets aangedaan wordt, terwijl ze het andersom net zo hard doen. Dat geldt voor de teams precies hetzelfde.
Jij vind Silverstone vergelijkbaar met gisteren?

Als je het over vergelijkbare gevallen hebt, pak dan in de race de situatie vettel raikonnen, lewis die max twee keer wijd drukt maar er die ene keer van max een probleem van maakt…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die hele race teruggekeken omdat het gisteren een beetje half half tussen Sinterklaas zat.
Maar ik krijg nog steeds niet uitgelegd wat ik nou heb zitten kijken.

Sowieso slaat dit circuit nergens op, lijkt nog niet af en is niet veilig.
En die bocht waar het nu de hele tijd om ging waarbij je er buiten de baan weer voor komt, dat is gewoon een ontwerpfout.

Qua race waren vooral de (her)start(s) interessant. Verder teveel stilgelegen, zie punt hierboven.

Dan de freakshow over dat teruggeven van positie. Nou heeft VER dus 3 pogingen gedaan om die positie terug te geven en kreeg er nog 2 straffen bij. Die eerste vond ik wel op het randje. Dat HAM het niet begreep was best logisch. Was nog niet naar hem gecommuniceerd. Maar dat je vervolgens in de positie komt dat je er tegenaan rijdt, wel eigen schuld. Die tweede met voorlaten en direct terugpakken was mooi. Maar blijkbaar mocht dat zo ook niet (is dat eigenlijk gecommuniceerd?). Is ook gewoon een fout in het circuit dat het kan. En die derde was vervolgens overbodig omdat ze nog met die 5 sec kwamen. Had VER ook nooit moeten doen, er waren al twee pogingen gedaan en zoek het anders maar bij de stewards uit.

Complete chaos qua communicatie. Zowel met de teams maar vooral van de wedstrijdleiding. Die koehandel sloeg nergens op, en dan nog eerst fout ook. Eigenlijk zou communicatie tussen teams en wedstrijdleiding over (mogelijke) straffen gewoon verboden moeten worden. Om de onafhankelijkheid te waarborgen moet je deze beïnvloeding er uit halen, en zeker niet zelf mee gaan doen als wedstrijdleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:20:
[...]

Reprimande zou de 3e zijn en een 10 plaats drop in AD
Dus dat gaat niet gebeuren. Of nog erger, hij krijgt de straf wel en rijdt wederom met raketmotor naar 1e plek. GOAT mensen, de enige echte GOAT!

Lekker laten gaan en zorgen dat die auto van Max ook gaat vliegen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:02
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:30:
[...]

Dus dat gaat niet gebeuren. Of nog erger, hij krijgt de straf wel en rijdt wederom met raketmotor naar 1e plek. GOAT mensen, de enige echte GOAT!

Zou fijner zijn als die op de baan blijft, maar ik snap je :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dentist schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:29:
[...]

Dit. Als er iemand heeft gemaximeerd dit jaar is het max wel: P1, P2 of een DNF (waarbij die p9 als DNF telt), nagenoeg altijd buiten zijn schuld (je kan over Monza discussiëren). Dat is echt ongekend voor iemand die volgens velen hier een kamikaze-achtige rijstijl heeft.
P9 zijn punten voor mij. P11 naar beneden is voor mij een DNF.
Anders had hij nu een achterstand gehad ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 06-12-2021 13:33 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:31:
[...]

Zou fijner zijn als die op de baan blijft, maar ik snap je :P
Daar heeft die FIA vast geen regels voor :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Jeetje zeg. Ik ben even 3 uur weg en er zijn ik weet niet hoeveel reacties bijgekomen. De race is voorbij he ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:28:
[...]

Feit is ook dat Lewis de hele baanbreedte had en er weigerde voorbij te gaan. Die 2.4G is echt een remkracht van niks. Lewis had net zo goe 10 andere dingen kunnen doen, waaronder er voorbij gaan, links of rechts rijden of wat dan ook, nee, hij besluit om er vlak achter te rijden, versnellingsbakkleven. Terwijl de intentie van Max glashelder was. Nu moet Max dus ook verantwoordelijk zijn voor de positionering van e man achter zich. Zo gek is de analyse. Lewis mag er achter blijven, wat ook bizar is. DRS verhaal is leuk, maar daar gaat het niet om. Volgende keer gewoon van het gas gaan, hij gaat niet voorbij, dan maar door. Maar gegarandeerd dat de FIA dat ook niet leuk vind. Linksom of rechtsom had Max hier werkelijk niks goeds kunnen doen. Het was overduidelijk wat de intentie van Max was en dan achteraf klagen dat het onberekenbaar was. Tsja, als het zo onberekenbaar en onnavolgbaar was, dan was Lewis er wel voorbij gegaan.

Dan mogen ze wel eens verduidelijk waarom Lewis erachter mocht blijven. Hoeveel kansen moet je geven om iemand er voorbij te laten? Is toch een absurde discussie? Volgende keer, liften en vol gas erop en zeggen dat je de kans gegeven hebt, ala Sainz in de Q in Qatar.
duidelijk geen breaktest:

helicopter view geeft dat best goed weer zo lijkt me;
[Embed: https://streamja.com/wkvbo]
[Video: https://streamja.com/wkvbo]

en vergeten we deze niet?

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
[...]

Ik zeg niet dat Hamilton het hele weekend wordt gematst, maar wel dat hij gematst is als je het gehele weekend bekijkt. Daarmee bedoel ik wat er tijdens de vrije trainingen, kwalificatie en de race is gebeurd. Voor één van die incidenten had hij toch een straf verdiend? Het is nu gebleven bij reprimandes, maar andere coureurs krijgen met regelmaat een onmiddellijke tijd- of gridstraf aan de broek voor vergelijkbare vergrijpen. Dat is op z'n minst opvallend te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Het is niet zo zwart-wit als jij voorstelt.

Max wil die plek maar op 1 plaats op de baan teruggeven en dat is direct voor de DRS detectie voor de laatste bocht. Dat is op zich ook prima, alle coureurs spelen dit DRS spelletje wel eens.

Hamilton is op het exacte moment nog niet geïnformeerd door zijn team dat hij er voorbij mag en heeft een brainfart als Max van zijn gas gaat. Hij had er inderdaad makkelijk langs gekund maar mag net zo goed wachten tot het rechte stuk als hij het DRS spelletje niet wil spelen.

Waarom Max vervolgens precies als Hamilton in zn versnellingsbak hangt op zn rem gaat staan weet alleen Max maar die data is het enige waar de FIA naar kijkt. Zijn remactie met Hamilton vlak achter hem zorgt 1-op-1 voor causing a collision.

Zo zie ik het iig, waarbij ik geen kant kies en geen van beiden beticht van vuil spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
sambalbaj schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:30:

Sowieso slaat dit circuit nergens op, lijkt nog niet af en is niet veilig.
En die bocht waar het nu de hele tijd om ging waarbij je er buiten de baan weer voor komt, dat is gewoon een ontwerpfout.
Dan hebben wel veel circuits ontwerpfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Waarin is Hamilton 'het hele weekend' dan gematst?
2 mensen in 1 ronde ophouden? Eentje kun je verdedigen maar 2 in dezelfde ronde? Dat dat geen fatsoenlijke straf was begrijp ik nog steeds niet.
Zeker als je je ook nog even bedenkt dat Mazepin zijn leven te danken heeft aan dat stukje uitloopstrook want zonder dat, was hij er op volle snelheid achterop geklapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:20
meenkdrie schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:25:
[...]

Als Max gewoon had gewonnen in Silverstone had je niemand horen piepen over de straf hoor.

Had Hamilton gisteren zijn auto in de muur gezet na de aanrijding was het anders.

Ze kijken niet naar het gevolg zeggen ze, dus als Hamilton gister gewoon voorbij was gereden zou Verstappen ook een straf hebben gekregen? Natuurlijk niet..

Wat nu als Verstappens wiel was afgebroken door Hamilton die achterop rijdt? Denk je dat Hamilton dan geen straf had gehad?
Denk het niet, niet als blijkt zoals nu uit de data dat Verstappen geremd heeft.
Kenny_026 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:29:
Jij vind Silverstone vergelijkbaar met gisteren?

Als je het over vergelijkbare gevallen hebt, pak dan in de race de situatie vettel raikonnen, lewis die max twee keer wijd drukt maar er die ene keer van max een probleem van maakt…
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar mensen lopen nu al tijden te klagen dat Hamilton constant gematst wordt en FIA pro Mercedes is. Waar vaak de straf van Silverstone als voorbeeld gebruikt wordt die als lachertje afgedaan wordt. Gisteren kreeg Verstappen tijdstraffen, maar die hebben hem qua posities ook niks gekost. Dat is alles wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grimmie187 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:36:
[...]

Waarom Max vervolgens precies als Hamilton in zn versnellingsbak hangt op zn rem gaat staan weet alleen Max maar die data is het enige waar de FIA naar kijkt. Zijn remactie met Hamilton vlak achter hem zorgt 1-op-1 voor causing a collision.
Ik zie hier toch iets anders...

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 06-12-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]
Volgende keer, liften en vol gas erop en zeggen dat je de kans gegeven hebt, ala Sainz in de Q in Qatar.
Je geeft zelf al perfect aan wat VER had moeten doen, grote vraag is, waarom trapte hij de rem in? Had hij nooit moeten doen want er viel met die actie niets te winnen voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Grimmie187 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:36:
[...]

Het is niet zo zwart-wit als jij voorstelt.

Max wil die plek maar op 1 plaats op de baan teruggeven en dat is direct voor de DRS detectie voor de laatste bocht. Dat is op zich ook prima, alle coureurs spelen dit DRS spelletje wel eens.

Hamilton is op het exacte moment nog niet geïnformeerd door zijn team dat hij er voorbij mag en heeft een brainfart als Max van zijn gas gaat. Hij had er inderdaad makkelijk langs gekund maar mag net zo goed wachten tot het rechte stuk als hij het DRS spelletje niet wil spelen.

Zo zie ik het iig, waarbij ik geen kant kies en geen van beiden beticht van vuil spel.
Probleem is dat Lewis en Merc de vermoorde onschuld spelen terwjil een kind van 2 begrijpt wat er aan de hand was. Claimen dat ie niet wist wat er aan de hand was, maar tegelijkertijd wel afremmen om niet voor de drs lijn Max te pakken, dat is tegenstrijdig, dus dat maakt het wel zwart-wit. En wat doe je als iemand, nadat je al hebt afgeremd, nietvoorbij wilt? Ja, verder afremmen? Is toch de enige logische actie? Dat de stewards dat als onberekenbaar bestempelen is absurd. Het ene moment is het afremmen niet onberekenbaar en het andere moment wel. Zal wel aan mij liggen. Max zat niet te slingeren om voor Lewis te blijven, Lewis bleef achter Max rijden. Als het zo onverwacht en onbegrijpbaar was voor Lewis dat Max van zijn gas af ging, was er ook een goede kans dat er iets stuk ging bij Max. Het ene argument wordt slechts voor een partij gebruikt en dat stoort gewoon. De ene logica voor Lewis en andere logica voor Max. Context is alles en dat wordt hier willekeurige gebruikt .

Zie ook Bottas verhaal, Lewis op Mazepin en Gasly, verhaal met Gasly werd niet eens onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:30:
[...]

Dat gaat dit seizoen niet meer gebeuren, die Honda zal dit weekend ook al maximaal vermogen geleverd hebben en je ziet gewoon dat Verstappen het gat met Lewis gelijk kan houden op een zachtere compound. M.a.w. die Mercedes heeft dus een halve seconde grofweg voordeel t.o.v. de Red Bull (aangezien dat meestal het verschil is tussen compounds).

Verstappen moet hopen op een foutje van Hamilton, maar als Hamilton van pole start rijdt 'ie weg aan de horizon. Abu Dhabi was al een Mercedes track pur sang, en met de aanpassingen is dat alleen maar extremer geworden vrees ik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:41:
[...]

Je geeft zelf al perfect aan wat VER had moeten doen, grote vraag is, waarom trapte hij de rem in? Had hij nooit moeten doen want er viel met die actie niets te winnen voor hem.
Nou, de grap is dus dat Max dat erna deed en daarvoor dus een 5 sec penalty kreeg omdat ie niet snel genoeg Lewis voorbij liet. Ik ben het met je eens he, maar dan gaven de stewards gewoon dit aan, te lang gewacht en het is blijkbaar niet de verantwoordelijkheid en plicht om er langs te gaan als je langs gelaten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:46
JP_Frost schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:36:
[...]

Ik zeg niet dat Hamilton het hele weekend wordt gematst, maar wel dat hij gematst is als je het gehele weekend bekijkt. Daarmee bedoel ik wat er tijdens de vrije trainingen, kwalificatie en de race is gebeurd. Voor één van die incidenten had hij toch een straf verdiend? Het is nu gebleven bij reprimandes, maar andere coureurs krijgen met regelmaat een onmiddellijke tijd- of gridstraf aan de broek voor vergelijkbare vergrijpen. Dat is op z'n minst opvallend te noemen.
Dat is helemaal niet opvallend. Het team heeft een geldboete gekregen omdat het een fout van het team was. Geen enkele piloot zal tijd- of gridstraf krijgen voor zoiets als ze niet op de hoogte zijn. Je mag gerust voorbeelden zoeken waarbij de piloot niet op de hoogte was van achterliggend verkeer en een straf heeft gekregen.

Je moet appels met appels vergelijken

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:31:
[...]

Zonder echte telemetrie kun je hier niks over zeggen: voor mijn gevoel gaat het remmen vrij constant en zie ik van 150 naar 100km/u geen snellere decelleratie dan van 250-150, maar ik vind dat bijzonder lastig inschatten.

De stewards hebben toch naar de complete telemetrie gekeken? Die zagen dus de G-kracht ineens toenemen. Als dat waar is, is Verstappen wel degelijk schuldig aan een brake test. Maar ja, Helmut Marko is ervan overtuigd dat ze bewijs hebben dat Verstappen geleidelijk aan afremde. Dat kan niet allebei waar zijn. Helmut roept wel vaker wat, maar de stewards klooien ook wel vaker wat aan. Beiden zullen niet snel toegeven dat ze fout zaten.

Als Helmut gelijk heeft, moeten ze dit aanvechten. Als de straf voor zo'n bewuste of uitgelokte aanrijding 10s is, kan Max nog winnen, want hij zat maar ~7-8s achter HAM bij de finish. Ik snap trouwens niet dat HAM niet wat meer gas gaf toen, als nog niet duidelijk is hoe die botsing uitgelegd gaat worden. Ik zou het zekere voor het onzekere hebben genomen en 10+s voorsprong hebben gepakt.
Ze zakken toch allebei in hetzelfde tempo van 150 naar ~108-111km/u?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:04
Als "causing a collision" 10 seconde penalty is, waarom kreeg Hamilton die dan trouwens niet voor het tegen Ocon aanrijden? Het gevolg zou niet worden meegenomen, enkel het feit zelf. Daar was Hamilton als enige schuldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CnEnE1fqQY6riXaPMh8YDFwRd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y5XICjjIXEYFdF6wvJG33Zpo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AeGXv_KfEg3ILwRIlI5TdwkeVc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vDoEWIZWUW4PsnxEAi0PzYDX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2021 13:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kan Honda niet voor volgend weekend plots met een über-Vtec motor komen die maar 1 race meegaat?

Even 5 plekjes pakken en dan iedereen alsnog met een minuut eruit rijden :7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
XyritZz schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:41:
[...]

Dat gaat dit seizoen niet meer gebeuren, die Honda zal dit weekend ook al maximaal vermogen geleverd hebben en je ziet gewoon dat Verstappen het gat met Lewis gelijk kan houden op een zachtere compound. M.a.w. die Mercedes heeft dus een halve seconde grofweg voordeel t.o.v. de Red Bull (aangezien dat meestal het verschil is tussen compounds).

Verstappen moet hopen op een foutje van Hamilton, maar als Hamilton van pole start rijdt 'ie weg aan de horizon. Abu Dhabi was al een Mercedes track pur sang, en met de aanpassingen is dat alleen maar extremer geworden vrees ik.
Vorig jaar niet: YouTube: YouTube
Maar je weet niet hoe goed mercedes toen zijn best deed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:43:
[...]

Zonder echte telemetrie kun je hier niks over zeggen: voor mijn gevoel gaat het remmen vrij constant en zie ik van 150 naar 100km/u geen snellere decelleratie dan van 250-150, maar ik vind dat bijzonder lastig inschatten.

De stewards hebben toch naar de complete telemetrie gekeken? Die zagen dus de G-kracht ineens toenemen. Als dat waar is, is Verstappen wel degelijk schuldig aan een brake test. Maar ja, Helmut Marko is ervan overtuigd dat ze bewijs hebben dat Verstappen geleidelijk aan afremde. Dat kan niet allebei waar zijn. Helmut roept wel vaker wat, maar de stewards klooien ook wel vaker wat aan. Beiden zullen niet snel toegeven dat ze fout zaten.

Als Helmut gelijk heeft, moeten ze dit aanvechten. Als de straf voor zo'n bewuste of uitgelokte aanrijding 10s is, kan Max nog winnen, want hij zat maar ~7-8s achter HAM bij de finish. Ik snap trouwens niet dat HAM niet wat meer gas gaf toen, als nog niet duidelijk is hoe die botsing uitgelegd gaat worden. Ik zou het zekere voor het onzekere hebben genomen en 10+s voorsprong hebben gepakt.

[...]

Ze zakken toch allebei in hetzelfde tempo van 150 naar ~108-111km/u?
Helmut roept vaak dat ze protest aan gaan tekenen en dan komt er niets. Die man is nog irritanter dan Horner en Toto, wat een lamme roeptoeter die zichzelf zo vaak belachelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:45:
Kan Honda niet voor volgend weekend plots met een über-Vtec motor komen die maar 1 race meegaat?

Even 5 plekjes pakken en dan iedereen er alsnog met een minuut uitrijden :7 :*)
De pk's zijn redelijk uit de "raketmotor" van Lewis gestroomd, dus ik denk niet dat RBR daar nog heel erg voor moet vrezen. Daarom hoop ik ook dat hij de race gewoon op snelheid wint, einde discussie over de rest van het seizoen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:19
[...]

Tja, en dan?

Als daar echt uit blijkt dat Hamilton fout was, is dat toch gewoon 'strike three' en moet hij 10 plaatsen naar achteren starten? Kan Perez het hem mooi lastig maken de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

poor Leno schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:45:

Even 5 plekjes pakken en dan iedereen alsnog met een minuut eruit rijden :7 :*)
Dit zou ik dus ook doen. Gewoon een nieuw blok erin en die meer toeren laten draaien. En dan hopen dat ie meer snelheid heeft dan de Merc.

Probleem is dat Abu Dahbi aangepast is voor nog meer rechte stukken, dus Max heeft geen enkele kans als ze dat niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:44:
Als "causing a collision" 10 seconde penalty is, waarom kreeg Hamilton die dan trouwens niet voor het tegen Ocon aanrijden? Het gevolg zou niet worden meegenomen, enkel het feit zelf. Daar was Hamilton als enige schuldig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze zijn bij de FIA/Steward allergisch voor consistentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:46:
[...]

Helmut roept vaak dat ze protest aan gaan tekenen en dan komt er niets. Die man is nog irritanter dan Horner en Toto, wat een lamme roeptoeter die zichzelf zo vaak belachelijk maakt.
Hij heeft die keutel alweer ingetrokken, kwam hier gisteravond volgens mij al voorbij maar het AD slaapt wel vaker.. ;)
Pagina: 1 ... 67 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord