[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.048 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Wat betreft de logica van de stewards, ze vinden het compleet begrijpelijk dat Lewis Max niet wilt inhalen voor de DRS lijn, maar omgekeerd begrijpen ze het compleet niet. Hun eigen logica is te bizar voor woorden. Sinds wanneer moet de voorliggende auto opletten wat de achterliggende auto doet? Sure, als het een bewuste volle rem actie was, ja okay, maar dit was overduidelijk, zelfs de logica van de stewards geven verder afremmen als resultaat.

Benieuwd of ze nog het Bottas zijn acties aanpakken of het niet constant rijden van Hamilton onder de VSc's. Is gewoon absurd dat ze met die dingen wegkomen. Er word gezocht naar een reden waarom het wel mag ipv wat de normale gang van zaken is.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:24
https://www.bd.nl/formule...tar-of-the-year~ada4767d/
Tot en met dinsdag 14 december kan via de website van de BBC gestemd worden.
Ook deze gaat hij niet winnen ..

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Griffx schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:09:
Ik hoop dat ze dat sowieso gaan aanpassen in de regelementen.
Eerste motor swap 5 plekken grid penalty, alle swaps daarna back of the grid of pit lane start.
Mits Tenzij de schade is ontstaan door toedoen van derden.

Anders heeft Mercedes hier een loophole gevonden voor de komende seizoenen.
FTFY

EDIT; oh, spuit 11 :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FunkyTrip schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:12:
[...]

Dit is ook wat mij bijzonder verbaast. Normaal bij dit soort dingen gaan de andere drivers er direct vol langs. 100% Hamilton's fout dit.
vind ik ook; of er wel/geen issue was met audio; je gaat er voorbij - wie weet had max een issue, dat hij eracht blijft plakken vond ik maar raar. een race met vele up's en downs, veel onlogische beslissingen (3x bestraft voor 1 incident). benieuwd naar volgende week zondag, wat een drama race gaat dat worden?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

AMARONE schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:17:
Wat een held is max toch ook he, ik ben vast gekleurd maar zonder hem is er toch echt geen reet aan.

Ja, af en toe over het lijntje maar hij moet wel.
Precies dat. Er wordt heel veel geschreeuwd dat Max te ver gaat. En dat is misschien wel zo. Maar wat als hij dat niet doet? Dan is Hamilton er soeverein langs en daarmee is de race gelopen. Blijkbaar wil een heel groot aantal mensen dat Hamilton niet eens hoeft te vechten voor z'n kampioenschappen :/ Ook hoe zo'n Toto zich gedraagt voor de camera in de pitbox. Wat een achterlijke vent is dat toch. Je kunt veel zeggen van Horner, maar dat soort dingen zie ik 'm niet doen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:20:
[...]

vind ik ook; of er wel/geen issue was met audio; je gaat er voorbij - wie weet had max een issue, dat hij eracht blijft plakken vond ik maar raar. een race met vele up's en downs, veel onlogische beslissingen (3x bestraft voor 1 incident). benieuwd naar volgende week zondag, wat een drama race gaat dat worden?
Wordt 1 grote chaos en waarschijnlijk meer chaos buiten de baan dan op, maar ga er gewoon vanuit dat Max tweede wordt in zowel de race als het WDC dan valt alles mee als hij toch eerste wordt :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
MikeyMan schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:14:
@Moi_in_actie Zo hard reden ze niet op die bocht af. Ze waren (beiden!) al afgeremd van de 8e naar de 3e versnelling. Rempunt zou zodoende veel later liggen...

Begrijp ik nu trouwens goed dat Max voor 1 discutabele inhaalactie drie keer 'gestraft' is?
- Plek teruggeven
- 5s
- Plek nog een keer teruggeven
Volle snelheid reden ze inderdaad niet. Het stuk met terugschakelen gebeurde zo tussen de 250-200 meter voor de bocht, eerder dan normaal inderdaad. Maar mijn inziens was dit niet een normale situatie, want Max moest zijn plek teruggeven. Dat hij dat dan probeert op een voor hem zo gunstig moment, voor de bocht en de DRS detectie, is begrijpelijk. Dat Lewis dit idealiter niet wil (en dus pas later) is ook begrijpelijk, maar beiden moeten inzien dat er een conflict is tussen beide belangen en dat er consequenties aan kunnen zitten.
Ik weet niet hoe het precies in het reglementenboek staat voor wat betreft een plek teruggeven, maar indien daar bijvoorbeeld iets staat van "wanneer rijder X de plek moet teruggeven aan rijder Y moet hij dit zo snel mogelijk doen door vaart te minderen en rijder Y moet dat aanbod accepteren en voorbij gaan", dan zou ik zeggen dat Lewis hier puur de schuld heeft. Ik vermoed echter dan het reglementenboek hier wat onduidelijk is en je vanuit beide partijen probeert de maas in de wet op te zoeken.

In dat geval zou ik stellen: FIA, jullie probleem dat er getwist kan worden over de regel en rijders, allebei dikke pech dat jullie over en weer het risico nemen. Racing incident, we gaan door met de race.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de race gisteren, wat is er veel over te zeggen.

Nog voor de 1e rode vlag was mij al duidelijk wat voor circuit het is.

Ik kijk al 38 jaar formule 1 en heb nooit begrepen waarom Monaco nog op de kalender staat. Traditie zegt men dan ... behang dan de auto met bloemen en maak er een corso van.

Ik kijk al zeker 10 jaar de race daar niet meer, na de kwalificatie haak ik af en hoor ik het wel. Jeddah wordt daar nu aan toegevoegd, kwali kijken en dan zondag iets vermakelijkers doen.

En dan hebben we het nog niet eens over het gepruts van de wedstrijdleiding, god wat mis ik Charlie Whiting.

Lewis wist niet dat Max hem voorbij zou laten en Max krijgt straf ... Masi kan dus niet toegeven dat hij degene is die hier de fout maakt en niet Lewis of Max. Het was zijn takk om de rijders en teams in te lichten wat er ging gebeuren. Eventueel zou nog kunnen dat hij wel op tijd was, maar dat Mercedes te veel op de radio aan het jammeren was waardoor het niet bij Lewis is gekomen, maar danis het de schuld van het team en nog steeds niet Max of Lewis.

Achteraf kan je als Nederlander dan nog blij zijn dat ondanks alles de uitslag het beste was waarop je vooraf kon hopen. Na de verklote kwali hoopte ik dat Max Bottas nog ergens verschalken kon, maar ik ging er vanuit dat Lewis niet voorbij zou komen. De Mercedes is gewoon te snel en Bottas maakt meer fouten dan Lewis.

Hoe dan ook hebben we dit jaar het spannendste kampioenschap in jaren en na meer dan de helft van de races heeft men het vooral over de waanzin van de raceleiding/stewards. Misschien dat de FIA daar eens naar moet kijken, want de lol gaat er zo wel af. Zelfs rondjes rijden op een ovaal is zo nog interessanter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Laat Red Bull lekker met Honda een klasse opzetten in Europa/USA en de F1 een dikke middelvinger geven na dit seizoen.

Eer gaat er sowieso niet meer gehaald worden in de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 19:07
Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:07:
De FIA is er een grote soap van aan het maken. Dit heeft niets meer met sport te maken. Ik hoop dat Max het wdc weet te winnen en er daarna gewoon mee kapt. Als sportman heb je niets te zoeken bij F1.
Tuurlijk niet, iedereen wil nog jaren van zijn talent in de F1 genieten, ook de FIA. Wel of geen WDC, het hele seizoen is leuk om te volgen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:35
Moi_in_actie schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:10:
Anderzijds de kant van Lewis. We weten helaas niet wat er allemaal wel/niet over de radio gezegd is. Wat we wel weten is dat de FIA Mercedes geinformeerd heeft. Of Lewis dit pas vlak voor de aanrijding hoorde of al ruim ervoor is onduidelijk. Mijn vermoeden is echter dat Lewis dit wel al (iets) eerder wist. Waarom? Indien Lewis van niets wist en Max zou om onverklaarbare reden ineens fors afremmen (wellicht technische problemen), waarom zou Lewis in hemelsnaam dan niet inhalen? Puur en alleen vanwege die DRS? Als de motor bij Max het aan het begeven was, dan ging DRS hem ook niet meer helpen.
Ik kan me wel indenken dat de verwarring waar Lewis het over had kwam doordat er vanuit zijn team doelbewust werd gezegd "haal m hier niet in, doe het pas op start/finish". Ook niet heel gek, Mercedes wil op een voor zo gunstig moment voor hun dit doen. Ze nemen hier echter wel een risico, als zijnde dat Max wel de intentie had om de plek wissel voor start/finish te doen. Daarbij is dat risico en die chaos mijn inziens toe te schrijven aan het team van Mercedes.
Lewis is echter wel zelf verantwoordelijk voor zijn plek op de baan en zijn auto. Dat je gek wordt van de conflicterende berichten van jouw team prima, maar jij en Max rijden met 250++ op een bocht af, je weet hoogstwaarschijnlijk al dat de plek wissel moet gebeuren, je merkt al dat Max eerst gas los laat en daarna remt... waarom in vredesnaam blijf je dan precies achter hem rijden? Ga er dan schuin achter rijden, dan kun je nog altijd proberen NIET in te halen voor start/finish, klap je in het ergste geval niet op Max, maar rijd je langszij. Dit wordt ook meer dan duidelijk in dit filmpje van bovenaf. Lewis had meer en meer dan genoeg tijd om te remmen danwel langszij te gaan, maar hij koos ervoor om dit niet te doen.
Leuke analyse, en als ik het zo lees, is het nog een wonder dat de 2 een gegeven moment niet gewoon stil stonden op het circuit. Zo een beetje surplacen gelijk in het baanwielrennen. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Strider schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:25:
[...]

Tuurlijk niet, iedereen wil nog jaren van zijn talent in de F1 genieten, ook de FIA. Wel of geen WDC, het hele seizoen is leuk om te volgen.
Vind je? 7 jaar niemand die Mercedes aan kan vallen... Ik had zo gehoopt op een overwinning gisteren en dan lekker de CC aan en HAM doelloos voorop laten rijden in de laatste race. Het blijft een shitshow die puur om geld draait.

Kun je wel zeggen dat het midfield ook vanalles gebeurd, maar valt toch niet uit te leggen zo'n groot verschil?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:27:
[...]

Vind je? 7 jaar niemand die Mercedes aan kan vallen... Ik had zo gehoopt op een overwinning gisteren en dan lekker de CC aan en HAM doelloos voorop laten rijden in de laatste race. Het blijft een shitshow die puur om geld draait.

Kun je wel zeggen dat het midfield ook vanalles gebeurd, maar valt toch niet uit te leggen zo'n groot verschil?
Idd . Er zijn er maar twee die met elkaar kunnen knokken en dan ook nog in een keurslijf dat elke minuut een andere maat heeft

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Onze definities van leuk verschillen wellicht een beetje. Maar goed, wellicht is dit het eerste F1 seizoen dat ik van start tot eind volledig heb gevolgd, waarbij het zo close is. Dus misschien horen alle FIA onzinnigheden daar dan gewoon bij. Jeddah als race was heel spannend, maar om de verkeerde redenen...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
[...]

Ik kijk F1 voor de inhaal acties op de baan, niet om 2 coureurs te zien steggelen of ze elkaar voorbij laten of wat de stewards beslissen.

Verder horen circuits waar je na "normale" crash niet de boel kan opruimen zonder code rood niet op de kalender

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 06-12-2021 10:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Het is hier nu ook meerdere keren gezegd, maar Hamilton spreekt zichzelf tegen door aan te geven dat hij niet wist dat Max die plek zou teruggeven en dan vervolgens wel achter hem te blijven rijden. We weten allemaal de reden, zoals Hamilton zelf ook vertelde bij Jack, dus de reden dat hij er achterop klapt is niet omdat hij geen idee had wat er gebeurde.

Of dat incident nou een straf had moeten opleveren weet ik niet. Denk dat als de rollen omgedraaid waren dat Verstappen zeker een straf had gekregen. Echter had Hamilton ergens dit weekend een penalty verdiend. Zelfde geldt voor Bottas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
JP_Frost schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:32:
Het is hier nu ook meerdere keren gezegd, maar Hamilton spreekt zichzelf tegen door aan te geven dat hij niet wist dat Max die plek zou teruggeven en dan vervolgens wel achter hem te blijven rijden. We weten allemaal de reden, zoals Hamilton zelf ook vertelde bij Jack, dus de reden dat hij er achterop klapt is niet omdat hij geen idee had wat er gebeurde.

Of dat incident nou een straf had moeten opleveren weet ik niet. Denk dat als de rollen omgedraaid waren dat Verstappen zeker een straf had gekregen. Echter had Hamilton ergens dit weekend een penalty verdiend. Zelfde geldt voor Bottas.
Hij heeft al op camera gezegd dat hij dit wel wist maar er niet voorbij wilde https://twitter.com/SoyMotor/status/1467595174343856130

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:21:
Ook hoe zo'n Toto zich gedraagt voor de camera in de pitbox. Wat een achterlijke vent is dat toch. Je kunt veel zeggen van Horner, maar dat soort dingen zie ik 'm niet doen.
persoonlijk zie ik daar echt geen probleem in; uitten emotie - emotie hoort bij sport

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:20:
[...]

Ik krijg steeds meer de overtuiging dat Verstappen dit seizoen niet mág winnen. Vanaf het begin lijkt het seizoen zo te worden geregisseerd dat Max en Lewis qua punten zo dicht mogelijk bij elkaar moeten blijven en dat Lewis uiteindelijk op heroïsche wijze het kampioenschap uit het vuur sleept. Toen Verstappen vervolgens iets teveel weg leek te lopen bij Lewis en er een onoverbrugbaar gat leek te ontstaan, was daar opeens de raketmotor, kwamen de discutabele beslissingen en werd Max bestraft voor het aaien van de Mercedes-vleugel, alsof men er alles aan wilde doen om RBR op afstand van de Mercedes te houden, want "stel je voor dat ze doorhebben dat er iets niet klopt"? En dan nog wat betreft de raketmotor die zo belachelijk veel sneller was waardoor de 25+1 punten voor Hamilton een zekerheidje waren. Het internet valt over elkaar heen en een race later wordt er (volgens Mercedes) toch weer met een oude motor gereden. Of toch de nieuwe, maar dan met het gaspedaal wat minder ver ingedrukt wanneer het niet nodig blijkt om 100% te vragen? De overmacht leek in elk geval iets te opzichtig.

Aluminium hoedje natuurlijk, maar waarom zou het nu anders gaan dan in de tijd van Senna vs Prost en Balestre? Ik wil best geloven dat er heel wat belangen op de achtergrond spelen die willen dat Hamilton kampioen wordt, terwijl het op de voorgrond wel spannend moet zijn/lijken voor het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:46
[...]

Precies dit. En tot 2025 zal het wel MB blijven wat de klok slaat. Het is knap van MB hoor maar leuk is het niet. Hebben we nog geluk met Max die nog wat extra kan brengen waardoor nog spannend is/was.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:21:
[...]

Er wordt heel veel geschreeuwd dat Max te ver gaat.
Maar gaat hij "te ver" ? Doet Verstappen niet gewoon wat alle grote jongens (van Senna tot Prost tot Schumacher) ook zouden hebben gedaan? En zou Hamilton niet exact hetzelfde doen in die situatie?

Is het niet gewoon onderdeel van de beeldvorming die Mercedes juist de wereld in helpt? De "onervaren roekeloze bad boy" tegen "de ervaren nice guy". Dat kon je in het eerste jaar misschien nog zeggen maar nu lijkt het mij (als leek) volslagen nonsens om het zo eenzijdig te bekijken. Het was dit jaar eerder Hamilton die tekenen van zenuwen toonde, gezien zijn uitspraken en gezien ook het in de achterkant rijden van Max gisteren.

En dat is wat me misselijk maakt. Als het tussen Mercedes en Red Bull nu gewoon ging over het over en weer vragen om straf, vijf seconden hier en dan weer vijf seconden daar, dan was het ook politiek maar dan was het nog op inhoud. Mercedes maakt er in mijn ogen nu gewoon een ongelofelijk smerige campagne van om het imago van Verstappen te beschadigen. Als ik Verstappen was zou ik denken "doei, zoek het lekker uit ik ga wat anders doen".

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Dit was wat mij betreft één van de slechtste races die ik ooit gezien heb.

De hele sport en de FIA moeten zich eens achter de oren krabben of ze niet over het randje gegaan zijn qua veiligheid, als je ziet hoe Perez tot stilstand kwam dan heb je geluk dat iedereen er omheen is kunnen rijden want als je op dat punt in de flank geraakt wordt dan hadden we nu echt geen gesprek gehad over Verstappen en Hamilton.

Dit circuit is vragen om problemen; het is een geweldig spektakel om te zien als een coureur hier een vliegende ronde maximaal gaat pushen maar om te racen is het te gevaarlijk. De ene blinde bocht na de andere en dat allemaal volgas.

Over Verstappen en Hamilton; Zowel de coureurs als de teams gedragen zich WK onwaardig. Het bedelen om penalties, buiten de baan drukken van elkaar, naast de baan inhalen, crashen op het moment dat de plek teruggegeven moet worden. Man man man wat slecht aan alle kanten.

De FIA laat ook zien dat ze niet boven de teams staan. Die hadden hier gewoon keihard in moeten grijpen maar in plaats daarvan doen ze alles fout.

Hamilton krijgt een reprimande voor het ophouden van Mazepin, doet precies hetzelfde bij Gasly en dat wordt door de vingers gezien. Mijns inziens is de situatie van Mazepin meer een fout van het team, en Gasly meer een fout van de coureur.

Bottas houdt de boel extreem op bij de SC; geeneens een onderzoek waard.

Hamilton houdt de boel op bij de herstart waardoor Verstappen z'n banden kouder zijn, geen onderzoek waard.

Verstappen gaat buiten de baan voorbij aan Hamilton, en blokkeert Hamilton dusdanig hierbij dat Ocon er ook voorbij kan steken. Slam dunk penalty als een backmarker het doet maar bij de WK leiders gaan ze twijfelen en koehandel spelen met posities bij de herstart.

Verstappen wordt buiten de baan gedrukt in een actie waarbij ze zelfs bij Sky (die toch aardig pro-Brits zijn) al toe moeten geven dat het een totaal andere situatie is dan Brazilie; Max zit aan de buitenkant om te verdedigen en zit er veel verder naast. Waar ze in Brazilie het geeneens een onderzoek waard vinden krijgt hij nu de opdracht de positie terug te geven.

Hamilton weigert de positie te pakken, en rijdt zelfs in de achterkant van Max. Resultaat; driedubbele penalty van Max. Positie teruggeven, 5s penalty 10s penalty.

Er is gewoon geen touw meer aan vast te knopen, en resulteert in een beschamend geheel.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:35:
[...]

Precies dit. En tot 2025 zal het wel MB blijven wat de klok slaat. Het is knap van MB hoor maar leuk is het niet. Hebben we nog geluk met Max die nog wat extra kan brengen waardoor nog spannend is/was.
Kan zijn dat ze de plank misslaan met de nieuwe aero-regels natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:36:
[...]

Een team met zoveel geld en kennis? Kan ik me niet voorstellen, en met de PU kunnen ze veel compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:36:
[...]

Dan nog, ze hebben nog met gemak de beste motor, dus ze hebben enorm veel speling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:36:
[...]

Een team met zoveel geld en kennis? Kan ik me niet voorstellen, en met de PU kunnen ze veel compenseren.
Kijk naar Ferrari :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 08:12
Als de volgende race weer close is in de Q, dan krijgen weer een volledige shitshow.

over het HAM/VER botsing incident:
HAM wist verdomde goed waar hij mee bezig was: Niet willen inhalen voor die DRS detectie.
Max gaat de fout in door dan maar de rem aan te tikken.
Had Max dat niet gedaan, dan was Lewis er niet aan voorbijgegaan. Dan had RBR kunnen zeggen: Ja ho eens.. we geven de positie terug, maar hij pakt hem niet. Niet ons probleem. Door dat tikje op de rem is dat helaas niet meer mogelijk.

Lewis is gewoon heel sluw. Hij weet beter dan wie ook hoe ver je kan gaan en hoe je politiek bedrijft bij 300 km/uur.

En voor de duidelijkheid: Je hoeft helemaal geen call te krijgen over een track positie wissel. Het gebeurt vaak zat dat een plek direct wordt teruggegeven en er dan niet eens een investigation komt.
HAM hoeft dus ook geen call te krijgen dat hij er voorbij mag.

Op elk ander punt was hij er gewoon voorbij gevlogen. Max heeft zich laten piepelen om die rem in te trappen.
Nog een betere uitkomst dan waar HAM op hoopte. (na het DRS detectie punt een call dat ie voorbij mag.. hij wist niet dat die call al gekomen was)

Voor Masi en co een goeie les: In zo'n situatie direct het achterliggende team als eerste op de hoogte stellen: "Doe geen moeite/risico, we gaan de ander vertellen dat de positie terug moet worden gegeven". En dan pas de voorste vertellen dat ze aan de kant moeten. Kun je ook nog afspreken dat je dat binnen 2 bochten moet doen, en dan kunnen ze ook nog controleren op welk punt van de baan het gebeurt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:36:
[...]

Budgetcap en veel minder windtunnel tijd als je nummer 1 bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:34:
[...]
persoonlijk zie ik daar echt geen probleem in; uitten emotie - emotie hoort bij sport
Ultieme emotie? Eerst ff checken of de camera wel is ingezoomd op je gezicht alvorens je die ‘oerkreet’ uit en een koptelefoon kapot slaat?

Dat noemt men krokodillen tranen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:40:
[...]

Ultieme emotie? Eerst ff checken of de camera wel is ingezoomd op je gezicht alvorens je die ‘oerkreet’ uit en een koptelefoon kapot slaat?

Vond hem inderdaad al verdacht later reageren dan de persoon achter hem :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
[...]

Het ziet er in slowmotion allemaal wat dramatischer uit natuurlijk. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

boeiend - jos slaat een tafel stuk, toto slaat een headset stuk ... who gives a fck :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19-09 19:07
[...]

En na jaren begint het tij te keren, prachtig toch. Alleen frustrerend om te zien dat Max nog niet het geluk van een kampioen heeft.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:21:
[...]

Wordt 1 grote chaos en waarschijnlijk meer chaos buiten de baan dan op, maar ga er gewoon vanuit dat Max tweede wordt in zowel de race als het WDC dan valt alles mee als hij toch eerste wordt :)
Zo sta ik er ook in. Het vertrouwen is compleet weg na alles wat gisteren is gebeurd (inclusief race pace).
Voor de race had ik nog vertrouwen, ondanks dat Mercedes al in de juist flow zat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Strider schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:43:
[...]

En na jaren begint het tij te keren, prachtig toch. Alleen frustrerend om te zien dat Max nog niet het geluk van een kampioen heeft.
Dit heeft niets met geluk van de kampioen te maken... Max moet op/over de limiet met zijn materiaal. Lewis niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

“Different penalties for different nationalities”
~Alonso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:40:
[...]

Dat soort zaken ben ik dan weer geen fan van. Budget cap is nog tot daar aan toe. Maar F1 zou niet de klasse moeten zijn die kunstmatig in elkaar wordt gedrukt met zaken als minder windtunnel tijd, strafgewichten of meer van dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Roept ie dat ergens?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.planetf1.com/...o-inconsistent-penalties/

is al een paar keer aangehaald door hem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a34a7JO94CH2-p4M6VRIC0-Ufkc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XGvbcdYg6loq0jLC1NObIgOK.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 10:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
HIj roept het halve seizoen al dat hij meeleeft met Verstappen, en zelf ook ervaren heeft dat je als niet-Brit extra hard moet werken in de Formule 1. De hele sport is en blijft een voornamelijk Brits feestje.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:44:
[...]

Dat soort zaken ben ik dan weer geen fan van. Budget cap is nog tot daar aan toe. Maar F1 zou niet de klasse moeten zijn die kunstmatig in elkaar wordt gedrukt met zaken als minder windtunnel tijd, strafgewichten of meer van dat soort ongein.
Dan draaien we het om. Meer voordelen voor teams om achterstanden in te lopen ipv nadelen voor goed presterende teams ;) De concession-rules in de MotoGP hebben voor een akelig competitief veld gezorgd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:40:
[...]

Qua tijd in de windtunnel scheelt het 5% met nummer twee. Waarbij MB dit jaar juist meer tijd heeft dan RB. Met simulaties kun je ook al een heel eind komen. Ik zie niet ineens een mega verschuiving volgend jaar. Ik hoop het, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

XyritZz schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:45:
[...]

HIj roept het halve seizoen al dat hij meeleeft met Verstappen, en zelf ook ervaren heeft dat je als niet-Brit extra hard moet werken in de Formule 1. De hele sport is en blijft een voornamelijk Brits feestje.
Ben het daar wel mee eens, zeker als je naar de online Britse pers kijkt.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:46:
[...]

Qua tijd in de windtunnel scheelt het 5% met nummer twee. Waarbij MB dit jaar juist meer tijd heeft dan RB. Met simulaties kun je ook al een heel eind komen. Ik zie niet ineens een mega verschuiving volgend jaar. Ik hoop het, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.
Simulaties zijn ook beperkter naarmate je hoger eindigt :), maar dat is meer iets om te bespreken in het algemene F1 topic

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 06-12-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat vinden jullie trouwens van het onderhandelen dat gedaan werd voor de herstart vanuit de wedstrijdleiding? Ben van mening dat je als wedstrijdleiding niet moet onderhandelen, maar gewoon daadkracht moet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:34:
[...]
Wel als je jezelf constant een holier than thou houding aanmeet en je eigen stomme fouten vergelijkt met het racisme wat Lewis heeft ervaren in zijn carrière. Maar goed, het is verder niet heel relevant voor wat er mis was met deze race natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02:58
Walkman schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:48:
Wat vinden jullie trouwens van het onderhandelen dat gedaan werd voor de herstart vanuit de wedstrijdleiding? Ben van mening dat je als wedstrijdleiding niet moet onderhandelen, maar gewoon daadkracht moet tonen.
Het is ook zo gekleurd als wat natuurlijk. Je krijgt een advies maar mag zelf de keuze maken. Je weet al dat als je dit niet opvolgt je daarna natuurlijk een 3 dubbele straf krijgt ondanks dat de stewards dit onafhankelijk zouden moeten beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Joris748 schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:46:
[...]

Dan draaien we het om. Meer voordelen voor teams om achterstanden in te lopen ipv nadelen voor goed presterende teams ;) De concession-rules in de MotoGP hebben voor een akelig competitief veld gezorgd.
Ook daar ben ik eigenlijk geen fan van, maar zou ik denk ik liever zien dan het 'straffen' van de koplopers.

Tot welke positie je teams voordelen geeft. Kijkende naar bijv. de huidige situatie in de F1 zouden dan Mercedes en RBR geen voordelen moeten krijgen, maar wil je dan bijv. Ferrari / MCL dat wel geven, of moet het bijv. beperkt blijven tot nieuw komers en teams die bijvoorbeeld nog geen punten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gebeurd wel vaker bij uitzonderlijke situaties, denk dat 'onderhandelen' verkeerde woordkeuze is, 'overleg' zou beter zijn; onderaan de streep weinig verschil :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29

Mach

[END]Avengers

XyritZz schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:35:

De hele sport en de FIA moeten zich eens achter de oren krabben of ze niet over het randje gegaan zijn qua veiligheid, als je ziet hoe Perez tot stilstand kwam dan heb je geluk dat iedereen er omheen is kunnen rijden want als je op dat punt in de flank geraakt wordt dan hadden we nu echt geen gesprek gehad over Verstappen en Hamilton.

Dit circuit is vragen om problemen; het is een geweldig spektakel om te zien als een coureur hier een vliegende ronde maximaal gaat pushen maar om te racen is het te gevaarlijk. De ene blinde bocht na de andere en dat allemaal volgas.

Over Verstappen en Hamilton; Zowel de coureurs als de teams gedragen zich WK onwaardig. Het bedelen om penalties, buiten de baan drukken van elkaar, naast de baan inhalen, crashen op het moment dat de plek teruggegeven moet worden. Man man man wat slecht aan alle kanten.

De FIA laat ook zien dat ze niet boven de teams staan. Die hadden hier gewoon keihard in moeten grijpen maar in plaats daarvan doen ze alles fout.

Hamilton krijgt een reprimande voor het ophouden van Mazepin, doet precies hetzelfde bij Gasly en dat wordt door de vingers gezien. Mijns inziens is de situatie van Mazepin meer een fout van het team, en Gasly meer een fout van de coureur.

Hamilton houdt de boel op bij de herstart waardoor Verstappen z'n banden kouder zijn, geen onderzoek waard.

Verstappen gaat buiten de baan voorbij aan Hamilton, en blokkeert Hamilton dusdanig hierbij dat Ocon er ook voorbij kan steken. Slam dunk penalty als een backmarker het doet maar bij de WK leiders gaan ze twijfelen en koehandel spelen met posities bij de herstart.

Verstappen wordt buiten de baan gedrukt in een actie waarbij ze zelfs bij Sky (die toch aardig pro-Brits zijn) al toe moeten geven dat het een totaal andere situatie is dan Brazilie; Max zit aan de buitenkant om te verdedigen en zit er veel verder naast. Waar ze in Brazilie het geeneens een onderzoek waard vinden krijgt hij nu de opdracht de positie terug te geven.

Hamilton weigert de positie te pakken, en rijdt zelfs in de achterkant van Max. Resultaat; driedubbele penalty van Max. Positie teruggeven, 5s penalty 10s penalty.

Er is gewoon geen touw meer aan vast te knopen, en resulteert in een beschamend geheel.
Ik denk dat dit de avond goed samenvat.

Daarbij komt dat VER toch wel last heeft van het "challenger" syndroom en HAM de "bescherming" van de kampioen geniet. Dit zie je ook wel in (andere) jurysporten. Niet zelden vallen de beslissingen dan in het voordeel van de heersende kampioen uit.

Max rijdt actief-agressief wat de fans over het algemeen erg mooi vinden, maar wat ook inherent het risico met zich meebrengt dat in twijfelgevallen het kwartje de andere kant opvalt. Want dan is Max plots te eager, te agressief en te gevaarlijk.

Lewis rijdt juist passief-agressief sluw waardoor zijn "fouten" minder makkelijk zijn aan te wijzen als bewust of verwijtbaar.

Beide teams zitten op dit moment inderdaad zo hoog in de emotie dat ze allemaal beginnen te lijken op verwende voetballers...RBR niet uitgesloten.

Het is jammer, want het kampioenschap is nog nooit zo spannend geweest.

Ik hoop dat FIA en de teams daar in de winterstop eens een goede en integrale evaluatie aan besteden.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02:58
Heerlijke gast, er zouden zich meer coureurs en teams moeten uitspreken. RBR/Ferrarri zouden überhaupt meer samen moeten optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ergens kan ik er nog wel bij inkomen mdat er snel een rode vlag weer kwam, maar in principe absurd. Nooit eerder vertoond. Wat nog veel erger was dat het aanbod van Masi ook gewoon fout was ivm positie. Die man wist gewoon niet waar hij mee bezig was gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Het lijkt op een soort van schikkingsvoorstel om het WK niet te beïnvloeden maar juist door dit soort acties doe je dat wél en krijg je scheve gezichten. Masi had dit gewoon aan de stewards moeten laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4uxzKNukyXs123Ej2dYjsVrVdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhaigerNZb9tuEouuZuuHcQW.jpg?f=fotoalbum_large

Iets objectief bekijken is soms het lastigste wat er is... Het is al uitvoerig besproken, maar het is toch heel vreemd dat Max 10 seconden aan zijn broek krijgt? Al dan niet met directe gevolgen.. De strafpunten blijven nog wel even staan. Max mag doorgaans toch bepalen wanneer hij een auto voorbij laat? Vanuit mijn perspectief is het niet Max, maar Hamilton die bewust achter Max blijft en een botsing veroorzaakt. Ongeacht of het feit dat Max uiteindelijk meer afremt heeft Hamilton alle ruimte gekregen om er gewoon voorbij te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door SmashCruiser op 06-12-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45
AMARONE schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:17:
Wat een held is max toch ook he, ik ben vast gekleurd maar zonder hem is er toch echt geen reet aan.

Ja, af en toe over het lijntje maar hij moet wel.
Ik heb ook genoten hoor (doe dit de laatste tijd bijna wekelijks).

Het doel van de F1 is in eerste instantie entertainment. Dat Max vervolgens WK kan worden is leuk meegenomen en maakt het extra spannend, maar ik kan me niet herinneren dat ik mezelf ooit zoveel vermaakt heb met het kijken naar autoracen als dit seizoen. Van de controversiële tik van Hamilton op Silverstone waar je hoopt dat Max er heel uitkomt, tot de dubbeldek-actie op Monza, breed maken in Mexico en nu dit hele circus weer. Dan vergeet ik ook nog zeker 20+ andere memorabele momenten.

Dat hele rechtvaardigheidsgevoel waar iedereen het zo druk mee heeft, tja. Ik heb geleerd me niet druk te maken om zaken waar ik geen invloed op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
SmashCruiser schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:51:
[Afbeelding]
Iets objectief bekijken is soms het lastigste wat er is... Het is al uitvoerig besproken, maar het is toch heel vreemd dat Max 10 seconden aan zijn broek krijgt? Max mag doorgaans toch bepalen wanneer hij een auto voorbij laat? Vanuit mijn perspectief is het niet Max, maar Hamilton die bewust achter Max blijft en een botsing veroorzaakt. Ongeacht of het feit dat Max uiteindelijk meer afremt heeft Hamilton alle ruimte gekregen om er gewoon voorbij te gaan.
VER weet ook wel dat wat hij in bocht twee deed niet mag en dat hij de positie terug moet geven. Hij wacht daar nog behoorlijk lang mee, hij had dat best eerder kunnen doen (uit eigen beweging). Maar als VER mag bepalen waar hij de plek teruggeeft, waarom mag HAM dan niet bepalen wanneer hij er voorbij gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:47:
[...]

Het valt mij bij alle persconferenties op dat vrijwel alle perst Brits lijkt te zijn. Als er dan vragen worden gesteld namens de NY Times, de Washington Post of welke media dan ook, je hoort steeds een journalist met een Brits accent. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

SmashCruiser schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:51:
[Afbeelding]
Iets objectief bekijken is soms het lastigste wat er is... Het is al uitvoerig besproken, maar het is toch heel vreemd dat Max 10 seconden aan zijn broek krijgt? Max mag doorgaans toch bepalen wanneer hij een auto voorbij laat? Vanuit mijn perspectief is het niet Max, maar Hamilton die bewust achter Max blijft en een botsing veroorzaakt. Ongeacht of het feit dat Max uiteindelijk meer afremt heeft Hamilton alle ruimte gekregen om er gewoon voorbij te gaan.
Max zocht ook bewust de crash op en dacht: als ik niet voor je finish, doen we dat allebei niet: *rem*.
En dat deed ie ook bij die inhaalactie in de binnenbocht met zonder intentie de bocht te halen.

Ham had gewoon op 1.5s achter hem kunnen cruisen tot die gele band de geest gaf.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jorick schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:54:
[...]

VER weet ook wel dat wat hij in bocht twee deed niet mag en dat hij de positie terug moet geven. Hij wacht daar nog behoorlijk lang mee, hij had dat best eerder kunnen doen (uit eigen beweging). Maar als VER mag bepalen waar hij de plek teruggeeft, waarom mag HAM dan niet bepalen wanneer hij er voorbij gaat?
Helemaal prima, maar dan mag hij ook de consequenties dragen van de onduidelijkheid die zo gecreëerd wordt. Ik vind het iig zeer onterecht dat Verstappen daar 10 seconde voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jorick schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:51:
[...]

Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Het lijkt op een soort van schikkingsvoorstel om het WK niet te beïnvloeden maar juist door dit soort acties doe je dat wél en krijg je scheve gezichten. Masi had dit gewoon aan de stewards moeten laten.
Dit zal al jaren zo gaan, het enige verschil is dat we nu mee kunnen luisteren met de radio en in dit soort gevallen vraag ik me sterk af of dat goed is voor de sport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
D-e-n schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:35:
[...]

Maar gaat hij "te ver" ? Doet Verstappen niet gewoon wat alle grote jongens (van Senna tot Prost tot Schumacher) ook zouden hebben gedaan? En zou Hamilton niet exact hetzelfde doen in die situatie?

Is het niet gewoon onderdeel van de beeldvorming die Mercedes juist de wereld in helpt? De "onervaren roekeloze bad boy" tegen "de ervaren nice guy". Dat kon je in het eerste jaar misschien nog zeggen maar nu lijkt het mij (als leek) volslagen nonsens om het zo eenzijdig te bekijken. Het was dit jaar eerder Hamilton die tekenen van zenuwen toonde, gezien zijn uitspraken en gezien ook het in de achterkant rijden van Max gisteren.

En dat is wat me misselijk maakt. Als het tussen Mercedes en Red Bull nu gewoon ging over het over en weer vragen om straf, vijf seconden hier en dan weer vijf seconden daar, dan was het ook politiek maar dan was het nog op inhoud. Mercedes maakt er in mijn ogen nu gewoon een ongelofelijk smerige campagne van om het imago van Verstappen te beschadigen. Als ik Verstappen was zou ik denken "doei, zoek het lekker uit ik ga wat anders doen".
Hamilton is echt de Karin van de F1, en dan ook nog de ergste soort Karin, echtgenoot van de grootste sponsor Karin. Ook zijn verdedigend rijden is altijd andere in een 5 sec penalty drukken, dit soort verdedigen leiden to het Monza incident, gat laten voor andere en daarna van de baan drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:47:
[...]

Ik hou niet van Calimero gedrag, maar ben het hier ook wel mee eens. Dat zal volgend jaar misschien nog wel erger worden met Russel en Hamilton naast elkaar. Overigens vind ik Russell overkomen als een hele sympathieke en verstandige jongen, die na het racen zeker een carrière in het verschiet heeft als een hoge functionaris binnen de FIA of een team, maar het is natuurlijk wel een Mr. goody two-shoes, en dat imago vinden de Britten schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:41:
[...]

Het ziet er in slowmotion allemaal wat dramatischer uit natuurlijk. ;)
En dat weet Toto dondersgoed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Omdat je dan een surplace krijgt. Je krijgt plek, dan moet je die ook gebruiken.

Daarom ben ik ook voorstander van een soort long lap penalty zoals bij de MotoGP. Geen spelletjes, maar gewoon zo hard mogelijk over een geitenpad knallen. Dat is racen.

YouTube: How to do a long lap penalty: Level Expert by Johann Zarco 😎 #CzehGP...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JP_Frost schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik hou niet van Calimero gedrag, maar ben het hier ook wel mee eens. Dat zal volgend jaar misschien nog wel erger worden met Russel en Hamilton naast elkaar. Overigens vind ik Russell overkomen als een hele sympathieke en verstandige jongen, die na het racen zeker een carrière in het verschiet heeft als een hoge functionaris binnen de FIA of een team, maar het is natuurlijk wel een Mr. goody two-shoes, en dat imago vinden de Britten schitterend.
Volgend jaar wordt leuker omdat de Britse pers moet kiezen tussen de een of de ander. Als die vaker bij elkaar rijden gaat het nog heel leuk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Tot op zekere hoogte mag dat imo. Maar Hamilton had ook het risico kunnen vermijden door ernaast te rijden, of zelf nog iets harder af te remmen. Hij loopt nu willens en wetens risico, terwijl duidelijk zichtbaar is dat Max vertraagt. Hamilton deed dat ook, wat aantoont dat hij dat gezien had.

Ik zou het dan ook beschouwen als racing incident. Beide rijders racen op het scherpst van de snede, en lopen in deze situatie een risico op serieuze schade.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:41:
[...]

boeiend - jos slaat een tafel stuk, toto slaat een headset stuk ... who gives a fck :X
Dat van Jos is beter te kwalificeren als 'ultieme emotie'.. Toto weet dat er 80% van de tijd een camera is ingezoomd op zijn gezicht en zoekt zelfs die camera op vóórdat hij de echte emotie toont :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
[...]

Je bedoelt Russell die Bottas nog even een tik tegen z'n hoofd geeft na een behoorlijke crash? Was nog een feest geworden als daar nekletsel bij was geweest. Ik vind Russell een leuke gozer, maar ook die heeft wel scherpe randjes hoor :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Trouwens.. nog een dik geluk dat ze niet voor Fastest Lap zijn gegaan..

Stel dat ze net met één seconde voor Ocon gratis hadden kunnen pitten voor de Fastest Lap, en dat hadden gedaan.. en dan nu de 10 sec penalty hadden gekregen :X :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:59:
[...]

Dat van Jos is beter te kwalificeren als 'ultieme emotie'.. Toto weet dat er 80% van de tijd een camera is ingezoomd op zijn gezicht en zoekt zelfs die camera op vóórdat hij de echte emotie toont :D
Ja? Is me niet opgevallen? Zijn daar beelden van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 11:16
In dit soort situaties had een Charlie Whiting naar mijn idee daadkrachtiger opgetreden dan masi over het algemeen doet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ging gisteren naar bed met het idee, Verstappen zal overal de schuld van krijgen en MB zal het brave jongetje van de klas spelen. En het is ook zo geworden.

Al deze regels hebben de teams zelf gemaakt. Ze weten precies waar de grijze gebieden zijn en buiten ze uit. Op het juiste moment trekken ze hun keutel in waardoor andere bestraft worden. Net als vroeger op school, je had er altijd een paar die de boel opnaaide maar heel vaak buiten schot bleven. De FIA is totaal de weg kwijt lijkt wel. Coureurs die reageren alsof ze Neymar zijn. Een tikkie en ze kermen alsof ze dood gaan. Vreselijk dit. En de FIA laat zich beïnvloeden door de teams.
Ik heb er een naar gevoel aan overgehouden gisteren. Ver zijn acties waren do or die, niet mooi maar begrijpelijk. Iets met billen branden op de blaren zitten. Alleen hij doet de actie voor de oog van de camera's, andere doen heel geniepig dat ze er net niet bestraft voor worden. Wat is erger vraag ik mij dan af.

Mijn hart zegt, VER, wordt WDC, maar mijn ratio zegt HAM.

Hoop echt dat deze baan van de kalender gaat,
Is niks voor een race, voor de qualy was het mooi. Maar op racen met deze snelheden, nee ik hoop niet dat er hier veel gewonden gaan vallen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Ik ben wel benieuwd wat er van dat imago over blijft als Russell een echte concurrent tegenkomt (Ham) ipv de standaard zoontjes van rijke papa's.

Ik vind Latifi overigens een hele degelijke zoon van een rijke papa. Hopelijk voor hem kan Williams wat stappen zetten volgend seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Wormaap schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:00:
[...]

Je bedoelt Russell die Bottas nog even een tik tegen z'n hoofd geeft na een behoorlijke crash? Was nog een feest geworden als daar nekletsel bij was geweest. Ik vind Russell een leuke gozer, maar ook die heeft wel scherpe randjes hoor :P
Tuurlijk heeft hij scherpe randjes, anders haal je de F1 niet (tenzij je een stoeltje koopt). Daar willen de Britten echter niets van weten. Hetzelfde geldt voor Norris, leuk guitig ventje, maar ook hij heeft zijn streken. Dat moet alleen niet te veel aandacht krijgen.

Goed, laat ik ook maar geen complettheorie van maken. Ben het wel eens met het statement van Alonso.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
De FIA heeft het ook gewoon de afgelopen jaren door de vingers laten glippen, ze zijn in slaap gesust door de dominantie van Mercedes (want ach, wat maakt een strafje meer of minder nou uit, is toch klein bier aangezien Hamilton 3 races voor het eind alweer kampioen was). Daarnaast is de sport te politiek geworden, en hebben mensen als Toto Wolff teveel invloed en overal een vingertje achter.

De FIA heeft de macht teveel bij de teams gelegd, waardoor het altijd schipperen is en je een halfbakken compromis krijgt. Ze zijn veel te bang dat teams als Ferrari en Mercedes er mee kappen en daardoor kunnen die teveel hun zin doordrijven. Ook helpt het natuurlijk niet als één motorleverancier bijna het halve veld bevoorraad en daardoor ook meer politieke macht heeft.

De FIA moet die leidende rol terugpakken, zorgen dat ze zelf de baas zijn over de reglementen en de teams gewoon een 'take it or leave it' scenario aanbieden, niet weer dat eeuwige geëmmer en handjeklap waardoor je een gedrocht van een 'oplossing' krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:23:
Ik kijk al zeker 10 jaar de race daar niet meer, na de kwalificatie haak ik af en hoor ik het wel. Jeddah wordt daar nu aan toegevoegd, kwali kijken en dan zondag iets vermakelijkers doen.
Lang verhaal kort, gister had je liever willen missen? 8)7

Snap dat je liefhebber bent van de sport en dat dit weinig met autoracen te maken had, maar hoe vaak schrijf je zo'n heel verhaal bij een race waarbij Mercedes soeverein van start-tot-finish op kop rijdt? Ik heb liever 10 races die zoveel emotie oproepen als gister, dan van die saaie races zoals op Paul Ricard.

Overigens hoort zo'n Monaco optocht er soms ook wel gewoon een beetje bij. Vergelijkbaar met de laatste tourrit op de Champs-Elysees. Voor de rijders is zo'n weekend ook gewoon leuk, bootje mee, VIPs mee, auto's showen, lekker in de watten gelegd worden, het circuit is ook nog wel enigszins uitdagend om te rijden en het is een eer om te winnen etc. enkel voor de televisie kijkende fans valt er weinig te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:01:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat er van dat imago over blijft als Russell een echte concurrent tegenkomt (Ham) ipv de standaard zoontjes van rijke papa's.

Ik vind Latifi overigens een hele degelijke zoon van een rijke papa. Hopelijk voor hem kan Williams wat stappen zetten volgend seizoen
Dat ligt helemaal aan Mercedes. Willen ze een gevecht op de baan, dan krijg je mogelijk een clash zoals met Rosberg en Hamilton. En gezien zijn invalbeurt, acht ik Russell goed genoeg om het Hamilton moeilijk te maken.

Of ze dwingen Russell in een bijrol. Die kans acht ik groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
XyritZz schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:35:

Mag ik u complimenteren in het goed verwoorden van deze chaos? _/-\o_

Niemand was hier foutloos, en zowel Ham als Ver treft (flink veel) blaam. wat ik hier zo zuur aan vindt is dat dat niet terug te zien is in de straffen. |:(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Heeft iemand al op reddit durven kijken wat de reactie daar zijn? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sepp14 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:00:
Ging gisteren naar bed met het idee, Verstappen zal overal de schuld van krijgen en MB zal het brave jongetje van de klas spelen. En het is ook zo geworden.

Al deze regels hebben de teams zelf gemaakt. Ze weten precies waar de grijze gebieden zijn en buiten ze uit. Op het juiste moment trekken ze hun keutel in waardoor andere bestraft worden. Net als vroeger op school, je had er altijd een paar die de boel opnaaide maar heel vaak buiten schot bleven. De FIA is totaal de weg kwijt lijkt wel. Coureurs die reageren alsof ze Neymar zijn. Een tikkie en ze kermen alsof ze dood gaan. Vreselijk dit. En de FIA laat zich beïnvloeden door de teams.
Ik heb er een naar gevoel aan overgehouden gisteren. Ver zijn acties waren do or die, niet mooi maar begrijpelijk. Iets met billen branden op de blaren zitten. Alleen hij doet de actie voor de oog van de camera's, andere doen heel geniepig dat ze er net niet bestraft voor worden. Wat is erger vraag ik mij dan af.

Mijn hart zegt, VER, wordt WDC, maar mijn ratio zegt HAM.

Hoop echt dat deze baan van de kalender gaat,
Is niks voor een race, voor de qualy was het mooi. Maar op racen met deze snelheden, nee ik hoop niet dat er hier veel gewonden gaan vallen.
Mooi gezegd :) ,

Als Max volgend weekend WDC word raken ze Mercedes precies waar ze hun allemaal kunnen raken, want je bent blind als je niet ziet dat de FIA graag wil dat Mercedes WDC word. Er zijn serieus nog mensen die niet geloven dat Merc de FIA aan hun kant heeft.. hun acties bewijzen toch echt wel het tegendeel ondanks er verder geen feiten zijn.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:06:
Gemengd, over het algemeen de Max fanboys die roepen dat Ham Max probeert dood te rijden. De Ham Fans komen met termen als Crashstappen. en de kleine minderheid die het kan relativeren.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:08:
[...]

Mooi gezegd :) ,

Als Max volgend weekend WDC word raken ze Mercedes precies waar ze hun allemaal kunnen raken, want je bent blind als je niet ziet dat de FIA graag wil dat Mercedes WDC word. Er zijn serieus nog mensen die niet geloven dat Merc de FIA aan hun kant heeft.. hun acties bewijzen toch echt wel het tegendeel ondanks er verder geen feiten zijn.
Waarom zou de FIA dat willen? Veel oranje brillen komen blijkbaar met een alu hoedje.

Ik zag gisteren een Max die soms erg goed was maar vaak echt te wild reed. Dat afremmen/aanrijden door HAM, tja, ze wilden beiden niet als eerste die DRS grens over, VER had die plek al veel eerder kunnen/moeten teruggeven en trapt dan als HAM er vlak achter zit nog even flink op de rem, dat heeft hij dan toch wel voor een enorm groot deel aan zichzelf te danken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
PaRaDoX4 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:10:
[...]

Gemengd, over het algemeen de Max fanboys die roepen dat Ham Max probeert dood te rijden. De Ham Fans komen met termen als Crashstappen. en de kleine minderheid die het kan relativeren.
Niet heel anders dan hier minus de Ham fans :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:12:
[...]
trapt dan als HAM er vlak achter zit nog even flink op de rem
Dat valt dus wel mee ;)

[ Voor 47% gewijzigd door KillaZ op 06-12-2021 11:13 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of Max dezelfde straf had gekregen als HAM hem wel had ontweken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Daar denken de pro's anders over.

"Verstappen braked “suddenly and significantly” with 69 bar of pressure, “resulting in 2.4G deceleration”."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
PaRaDoX4 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:10:
[...]

Zo'n beetje hetzelfde als hier dus, m.u.v. van het 'Chrashstappen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:14:
Vraag me af of Max dezelfde straf had gekregen als HAM hem wel had ontweken.
De straf is voor causing a collision toch? Dat lijkt me dan niet, immers was er dan geen collision geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:06:
topics met >6000 comments :X al met al een shit show aan 'beide kampen'; algemene conclusie is wel dat FIA erg inconsistent is met straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:14:
[...]

"Verstappen braked “suddenly and significantly” with 69 bar of pressure, “resulting in 2.4G deceleration”."
is dat veel dan? Volgens mij kan je met zo'n auto niet echt zachtjes remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:15:
[...]

De straf is voor causing a collision toch? Dat lijkt me dan niet, immers was er dan geen collision geweest.
Terwijl HAM er secondenlang voor kiest niet te passeren? En Verstappen te horen gekregen heeft dat HAM er langs moet.

Ik snap hem al casual kijker echt niet. Dat buiten de lijntjes racen ok. Maar dat dit niet als miscommunicatie gezien wordt snap ik niet. Max kon ook niet echt weten dat HAM het bericht nog niet binnen had als dat normaal wel zo gecommuniceerd wordt.

Dacht dat buitenspel uitleggen lastig was. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Het is vooral jammer dat het wilde gedrag van Verstappen in zijn eerste jaren hem nog steeds straffen oplevert. Hij zal nooit volledig binnen de lijntjes kleuren en dat maakt het ook spannend om naar te kijken, maar hij is echt wel een stuk volwassener geworden. Dat wordt echter volledig ontkracht door het gejank van Mercedes dat het gevaarlijke imago van Verstappen constant blijft benadrukken. Hamilton gebruikte gisteren in 2 zinnen 3 keer het woord sensible, experience, etc. Het klapvee beaamt dat nog eens (denk aan een Massa, Damon Hill, etc) en schreeuwt moord en brand als Max z'n ellenbogen gebruikt.

Tevens zit het niet in het karakter van Verstappen om politiek correct voor de camera te staan. Hij geeft zijn ongezouten mening en dat werkt meestal als een bevestiging voor zijn vijanden. Dat is iets waar hij nog in moet groeien om zo die perceptie te veranderen. Het is Hamilton namelijk ook gelukt om te boek te staan als een nette coureur terwijl iedereen ziet dat hij dat meestal niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgerrit51
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het ongetwijfelt gemist :), maar zover ik begrijp wordt de stand gepakt zoals die was 1 ronde voor de rode vlag. Waarom hebben ze dat niet gedaan bij de tweede herstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16
Max kon toch ook helemaal niet weten dat Lewis zo dichtbij zat? Ze zeggen altijd dat je via die spiegels niets recht achter je kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:05
[...]

Wat trappen ze weg als ze 100% remmen? En hoeveel G deceleration hebben ze als ze op de motor afremmen? Weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand nog een videootje gevonden van dat gekrijs van Ron Meadows op de boordradio? Wat een klein kind was dat zeg... Gelukkig mocht ie wel het podium op... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 13:51

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik vraag me maar 1 ding af.

Gaat Red Bull nog protest aanvragen vanwege alle fouten die Lewis heeft gemaakt, en of bezwaar maken tegen de straf van Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[...]

Ze wilden beiden niet toegeven ivm aankomende DRS punt.
VER remde verder af, in de zin van; ga er dan langs met je perenkist!!! Zo zou ik gedacht hebben tenminste ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Roshnak schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:22:
Ik vraag me maar 1 ding af.

Gaat Red Bull nog protest aanvragen vanwege alle fouten die Lewis heeft gemaakt, en of bezwaar maken tegen de straf van Max?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
[...]

Flink op de rem trappen vind ik tegen de 100% pedaal druk komen. Dat is >100 bar. Dan vind ik 69 bar, zeker als je de grafiek er bij pakt die eerder gedeeld is, niet "flink" remmen.

Maar goed, verandert 0,0 aan de zaak. Beide heren wisten dondersgoed wat ze aan het doen waren.
Bartske schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:21:
[...]

Wat trappen ze weg als ze 100% remmen? En hoeveel G deceleration hebben ze als ze op de motor afremmen? Weet iemand dat?
Tegen de 5G en >100 bar.

[ Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 06-12-2021 11:23 ]

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 65 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord