[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.051 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:05
Wat ik overigens wel bijzonder vind is *knip* Helmut Marko. *knip*Want die man doet meer damage dan wat anders. Die wordt inmiddels ook gewoon niet meer serieus genomen. Na de race schreeuwend gaan lopen roepen dat Max niet op de rem zou hebben gestaan en vervolgens erachter komen dat het meer dan 2G was.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 06-12-2021 09:29 . Reden: Denigrerende opmerkingen weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]

Ik mis nog iets over de pace: Hoe kon Max in Q3 (de crash niet meegerekend) 0,2 seconde sneller zijn dan Hamilton? Was het puurweg de banden die het gisteren begaven waardoor Max geen pace meer had of mis ik een ander detail?
Het zal iets van titanium legering zijn, en ondanks hun formaat toch in de cockpit van de RB16B passen. Hij ging echt op z'n Monaco's langs de betonnen muren in S1.

Max remde zelfs een paar meter eerder dan hij daarvoor deed op dat punt. Waarschijnlijk was linksvoor niet in het temperatuur window toen dat wiel blokkeerde. Hij reed echt letterlijk op het scherpst van de snede, en dat was helaas er net even overheen bij het aanremmen van de laatste bocht.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Coldcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:45:
[...]

Waarom zou Hamilton een straf moeten krijgen als Max een brake test doet?
Als je dit een brake test durft te noemen moet je serieus *knip*

Een braketest doe je op volle snelheid. Max was bezig Lewis er voorbij te laten op instructie van de raceleiding. Een bericht wat Mercedes zelf gemist heeft omdat die *knip*
Niet op de man + flamen

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 06-12-2021 09:23 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:41:
[...]

Denk je? Ik verwacht wederom een groot contrast met wanhoop pogingen vanuit Max. Meer niet eigenlijk.

Hoor niemand over de pace. Max had zonder deze show, toch (ook) nooit gewonnen?
Hij gooide de handdoek in de ring nadat hij wist dat hij 5 sec straf te pakken had. Maar op die banden had hij het sowieso niet gered.

Viel me wel op dat Mercedes sneller was, maar niet meer zo snel als in Brazilië. Op witte banden had Max wellicht nog wel een kansje. Dan vraag ik me ook af: als de snelheid er nu wel een beetje vanaf is, hoe gaat die 'raketmotor' dan volgende week zijn? Degradatie is wel aanwezig. Het geeft mij wel een sprankje hoop voor volgende week. Er zijn nog genoeg factoren... wellicht vindt Red Bull een mooie afstelling of Merc juist niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:46:
[...]

Als je dit een brake test durft te noemen moet je serieus aan je geestelijke gezondheid gaan twijfelen.

Een braketest doe je op volle snelheid. Max was bezig Lewis er voorbij te laten op instructie van de raceleiding. Een bericht wat Mercedes zelf gemist heeft omdat die als kleine kinderen over vanalles aan het janken waren over de radio.
was ook zo'n wtf 8)7 moment; "can i overtake him" (dat probeer je al de gehele race te doen, waarom zou hij er niet langs gaan? ) crashed in auto voor hem ... ow dat is ok, shit happens lewis, geen probleem kan gebeuren jonge!

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 09:05 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AlxRoelofs schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]

Even los van of de onderzoeken en straffen voor Max terecht waren, daar wil ik niet over oordelen, als dit weekend iemand heeft laten zien moeilijk met druk om te kunnen gaan is het Lewis. En dit is niet het eerste weekend.

Max rijdt zoals hij altijd rijdt. Op, of misschien zelfs over het randje.

Lewis reedt in vorige jaren anders. Dit jaar is anders. Lewis heeft in de vrije trainingen al mensen op een gevaarlijke manier in de weg gereden (o.a. Mazepin en Gasly), mist dubbel geel (oké, die er niet lang was) en maakt diverse remfouten. In de race is hij ineens vergeten dat je banden mag wisselen onder een rode vlag (terwijl hij het Imola anders dondersgoed wist en daar zelfs een ronde achterstand goed mocht maken), is de 10 autolengte regel even vergeten (en de FIA schijnbaar ook) en weet ineens niet meer hoe hij mensen moet inhalen waardoor hij er maar achterop rijdt.

Kortom: Lewis zal wel weer WC worden want zijn auto is gewoon veel te snel, maar als je na deze race gaat roepen dat Max en RB de weg kwijt zijn dan heb je bepaalde stukken in dit weekend liggen slapen.
Dit is IMHO ook de conclusie. Max lijkt wederom boven het materiaal uit te (moeten) stijgen. Ik zie het HAM niet zomaar doen. Maar goed wij hebben die oranje bril :'(

Is sowieso teveel wat als, maar Lewis blijft zolang ie de beste auto heeft, het spel spelen en gaat de boeken in met alle records op zijn naam.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:36:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Max gaat pas van z’n gas als hij in de buurt van het DRS punt komt en hij had nog wel een stukje naar rechts gekund als hij duidelijk wilde maken dat hij Lewis er langs wilde laten. Inmiddels weten we ook dat Max wel degelijk (69 bar) geremd heeft.
Het hele idee van 'let him pass, tactically' is dat Max het ergens halverwege de straight doet, dus hoezo "Max gaat pas van zn gas", had ie het dan al middenin de bocht moeten doen? }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]

Ik mis nog iets over de pace: Hoe kon Max in Q3 (de crash niet meegerekend) 0,2 seconde sneller zijn dan Hamilton? Was het puurweg de banden die het gisteren begaven waardoor Max geen pace meer had of mis ik een ander detail?
Ik begreep dat de achterbanden van Max een flinke optater hadden gehad vanwege het opdrukken van Lewis. Er zouden zelf snedes in gezeten hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:47:
[...]

was ook zo'n wtf 8)7 moment; "can i overtake him" (dat probeer je al de gehele race te doen, waarom zou hij er niet langs gaan? )
Omdat Lewis niet zelf kan nadenken, zijn haren in een staartje kan doen etc. Die man rijd puur op compleet ondersteunde basis. Nog even en ACC zit op die MER.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
[...]

Kunnen we eens ophouden het een braketest te noemen? Een braketest gaat met ruim 5G bij een F1 auto. Dit is amper de rem aanraken en als je naar de onboard van Ham kijkt zie je ook dat het remmen aardig constant is. Ik zou eerder zeggen dat Ham te snel zijn rem loslaat om er voorbij te gaan. Ook in de remgrafieken zie ik trouwens geen piek aan het eind, ook daar zie je dat het redelijk vloeiend gaat.

Oftewel ik zie eerder Ham een fout (al dan niet bewust) maken dan andersom.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:52
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:50:
[...]

Omdat Lewis niet zelf kan nadenken, zijn haren in een staartje kan doen etc. Die man rijd puur op compleet ondersteunde basis. Nog even en ACC zit op die MER.
Misschien was ACC wel beter geweest, had hij nog wat meer zijn best moeten doen om VER te raken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Ja of pas na de DRS als je 300+ rijd dan weet je zeker dat je de race niet uit kunt rijden als Lewis zo dom is om er tegenaan te rijden.

Als je kunt inhalen dan doe je dat toch?
Wat voor coureur ben je als je achter iemand blijft cruisen die vertraagd, notabene op het rechte stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:34:
[...]

De FIA had het eerst aan Mercedes moeten melden dan hadden we dit akkefietje niet gehad.
Wat een goede en simpele oplossing zeg! Dat dit gebeurd is is überhaupt alsnog bizar. Maar dan was dit hele gezeur er niet geweest. Ik hoop dan ook dat de FIA dit zo oppakt. Er moet iets veranderen, anders gaat het weer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:46:
Wat ik overigens wel bijzonder vind is Meneertje Helmut Marko. Kunnen ze die man geen muilkorf opdoen? Want die man doet meer damage dan wat anders. Die wordt inmiddels ook gewoon niet meer serieus genomen. Na de race schreeuwend gaan lopen roepen dat Max niet op de rem zou hebben gestaan en vervolgens erachter komen dat het meer dan 2G was.
Het hangt ervan af of het echt remmen was of niet. Van je gas afgaan heeft in de F1 namelijk hetzelfde effect als stevig remmen in een normale personenwagen...

Plus Helmut Marko neemt nu eenmaal nooit een blad voor de mond. Niki Lauda was net zo, rechts voor zijn raap en ook niet altijd steekhoudend en die laatste zat bij Mercedes. Nu wil het toeval ook dat Niki en Helmut dikke vrienden waren... Dat zie je nu niet direct meer in de paddock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

redwing schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:50:
[...]

Kunnen we eens ophouden het een braketest te noemen? Een braketest gaat met ruim 5G bij een F1 auto. Dit is amper de rem aanraken en als je naar de onboard van Ham kijkt zie je ook dat het remmen aardig constant is. Ik zou eerder zeggen dat Ham te snel zijn rem loslaat om er voorbij te gaan. Ook in de remgrafieken zie ik trouwens geen piek aan het eind, ook daar zie je dat het redelijk vloeiend gaat.

Oftewel ik zie eerder Ham een fout (al dan niet bewust) maken dan andersom.
De FIA legt het wel (weer) zo uit. Komt enorm k*t over voor de dummies welke de sport volgen alsin Max is een eikel. Het maakt geen reet meer uit, net zoals volgende week verwacht ik.

Zoals eerder aangegeven zie ik Max puur nog pogen, maar als die MER weer te hard loopt, weet je genoeg.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
AMD1800 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:51:
[...]

Wat een goede en simpele oplossing zeg! Dat dit gebeurd is is überhaupt alsnog bizar. Maar dan was dit hele gezeur er niet geweest. Ik hoop dan ook dat de FIA dit zo oppakt. Er moet iets veranderen, anders gaat het weer fout.
FIA en iets oppakken? Dat doen ze met de meest basic dingen al niet. Daar gaat echt niets veranderen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:48:
[...]
Dit is IMHO ook de conclusie. Max lijkt wederom boven het materiaal uit te (moeten) stijgen. Ik zie het HAM niet zomaar doen. Maar goed wij hebben die oranje bril :'(

Is sowieso teveel wat als, maar Lewis blijft zolang ie de beste auto heeft, het spel spelen en gaat de boeken in met alle records op zijn naam.
Max moet gewoon (te)veel compenseren tov de MB. Kijk naar elke 2de driver die ze gehad hebben. Niemand kon/kan echt veel met de RB. Rus stapt er koud in en had zonder pech gewoon de race gewonnen in zijn eerste weekend. Nu zal Rus wel wat beter zijn dan Perez/Albon/Gasly maar dan nog. De RB is denk ik echt een tand(je) minder dan de MB en altijd geweest. Ik weet dat MB en Ham graag willen doen geloven dat RB de betere auto heeft maar dat is echt onzin.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:52:
[...]

De FIA legt het wel (weer) zo uit. Komt enorm k*t over voor de dummies welke de sport volgen alsin Max is een eikel. Het maakt geen reet meer uit, net zoals volgende week verwacht ik.

Zoals eerder aangegeven zie ik Max puur nog pogen, maar als die MER weer te hard loopt, weet je genoeg.
Ik zie nergens staan dat het een braketest is. Wel dat hij onverwacht afremt, en dat vind ik toch een enorm verschil. Het 1e doe je om er iemand tegenaan te laten rijden, het 2e om iemand voorbij te laten gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26
redwing schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:52:
[...]

FIA en iets oppakken? Dat doen ze met de meest basic dingen al niet. Daar gaat echt niets veranderen.
Ze hebben toch wel de pitstops aangepakt? Dus, er is wat mij betreft hoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:51:
[...]

Het hangt ervan af of het echt remmen was of niet. Van je gas afgaan heeft in de F1 namelijk hetzelfde effect als stevig remmen in een normale personenwagen...

Plus Helmut Marko neemt nu eenmaal nooit een blad voor de mond. Niki Lauda was net zo, rechts voor zijn raap en ook niet altijd steekhoudend en die laatste zat bij Mercedes. Nu wil het toeval ook dat Niki en Helmut dikke vrienden waren... Dat zie je nu niet direct meer in de paddock...
Max schakelt terug van 8 naar zn 3 (!) en tikt daarna zachtjes op de rem, omdat Lewis er nog steeds niet voorbij gaat. Lewis blijft achter Max hangen en schakelt zelfs terug. (!) Als Max echt hard geremd had waren ze allebei uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:05
ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:36:
[...]

Hij heeft 2x geremd, eerst uit laten lopen... Hamilton gaat niet voorbij, Max trapt even hard op de rem en Hamilton rijdt er tegen aan. Staat zelfs in het officiële statement van de officials. Maar de 2e keer hard remmen mocht dus niet en werd bestraft. Ongeacht het feit dat Hamilton weigerde in te halen vanwege de DRS lijn 8)7 absurd dit... echt absurd.

[...]
HAM had toch tegen Jack gezegd dat hij niet als eerste over het DRS punt wilde.? Dan wist hij toch blijkbaar prima waarom VER langzamer ging?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:52
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:51:
[...]

Lauda leek daardoor ook de enige te zijn die Wolff van repliek diende. Nu Wolff die spiegel kwijt is, is zijn gedrag er niet beter op geworden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Silvos schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:52:
Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat max een (lichte) straf verdient voor het onnodig hard remmen, en dan Lewis een zwaardere straf voor het onnodig veroorzaken van een botsing. En ik ben het ook met je eens dat onze speculatie vermoedelijk niets zal veranderen aan het besluit van de FIA. Toch ben ik nog wel benieuwd of dit een staartje krijgt, ik vind deze beslissing wel opvallend nadelig voor Red bull. Nog meer dan in eerdere races.
Je komt dan uit bij het right to review. Dan is er dus significant bewijs nodig dat eerst niet voorhanden was die de inzichten dusdanig beïnvloeden dat er écht een andere conclusie uit moet komen. Kans op succes is dus nihil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zullen we er ons bij neerleggen dat FIA's wil wet is en dat we hier over kunnen blijven discussieren maar toch niet tot een conclusie komen? :z

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat mij ook opviel, Lewis moest goed bijkomen van deze race.
Ben bang dat het volgende week hetzelfde verhaal gaat worden. Merc in vuile lucht gaat niet zo snel, als hij er eenmaal voor zit dan is hij los. 8)7

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
AMD1800 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:54:
[...]

En wat was daar het voordeel van? Uiteindelijk zijn er meer ongelukken door de aangepaste pitstops geweest dan ervoor. Maar duidelijke regels hebben ze nog steeds niet, en het consequent toepassen lukt al helemaal niet. Voorlopig maken ze er steeds meer een zooi van ipv dingen op te lossen.

En voor de duidelijkheid, ik ben vooral F1 fan en niet eens zo zeer een Max fan. Maar juist door wat de FIA allemaal aan het doen is hoop ik dat Max wint. Al zie ik dat op deze manier niet gebeuren, hij wint weliswaar op de baan, maar er buiten wint de FIA duidelijk.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Harmen schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:56:
Ben bang dat het volgende week hetzelfde verhaal gaat worden. Merc in vuile lucht gaat niet zo snel, als hij er eenmaal voor zit dan is hij los. 8)7
*rant

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 06-12-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Harmen schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:56:
*knip*
Laat dat nou gewoon erbuiten aub.

Wat me wel verbaasde is dat Lewis zelfs met de schade aan zn voorvleugel nog zo hard ging, al zal Max na de aanrijding ook op eieren gereden hebben, om de wagen over de finish te krijgen, met de snedes in de achterbanden.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 06-12-2021 09:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Best bijzonder dat elk excuusje van Merc gewoon werkt. Ze waren te druk bezig met andere communicatie waardoor het te laat bij Lewis kwam. Yeah right, communicatie met raceleiding heeft voorrang. En dan nog, als Max besluit Lewis ervoorbij te laten, om wat voor reden dan ook, is raar dat Lewis dan weigert hem in te halen ivm drs. Fijn, maar dat is niet het probleem van Max. Of Max daarna een straf kan krijgen voor direct inhalen is nog absurder, maar dat is een losse kwestie. Zeer veel begrip voor alles wat Merc doet (vertragen achter safety car, Hamiltn weer traag naar grid, etc) maar als Max iets doet is het meteen penalty zonder enige vorm van begrip.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
[...]

Heel simpel:
- de gehele linkerhelft van de baan is vrij om in te halen.
- hij kiest er vrijwillig voor om achter Max te blijven

DRS zone of niet, als je vrijwillig ervoor kiest om achter iemand te blijven (downshiftend en al) en je knalt vervolgens achterop diegene, dan ben je gewoon oliedom.

Als Max een leeglopende band had gehad en daardoor afgeremd had, was hij er toch ook niet achter gebleven. Hamilton wist dondersgoed waar hij mee bezig was. Als je er dan achter blijft, kan je ook op het vrije deel van de baan blijven rijden en niet inhalen, maar wel 'vrij' zonder risico. Nu koos hij er zelf voor om pal achter Max te gaan zitten.

De stewards gaan daar ook totaal aan voorbij en geven Hamilton zelfs het voordeel door te zeggen dat het kwam door de DRS zone. Tja, daar kiest hij toch zelf voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
AMD1800 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:54:
[...]

Volledig onnodig (pitstops zijn sindsdien eerder onveiliger geworden) en in het voordeel van Mercedes uiteraard. Dat geeft juist weinig hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:54:
[...]

Max moet gewoon (te)veel compenseren tov de MB. Kijk naar elke 2de driver die ze gehad hebben. Niemand kon/kan echt veel met de RB. Rus stapt er koud in en had zonder pech gewoon de race gewonnen in zijn eerste weekend. Nu zal Rus wel wat beter zijn dan Perez/Albon/Gasly maar dan nog. De RB is denk ik echt een tand(je) minder dan de MB en altijd geweest. Ik weet dat MB en Ham graag willen doen geloven dat RB de betere auto heeft maar dat is echt onzin.
Jep zie ook;

Dentist in "[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië"

met;

Nu Horner
"Max has been a hero, he's driven amazing in a car that's not as big as the Merc."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chiron schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:58:
[...]

knip

Wat me wel verbaasde is dat Lewis zelfs met de schade aan zn voorvleugel nog zo hard ging, al zal Max na de aanrijding ook op eieren gereden hebben, om de wagen over de finish te krijgen, met de snedes in de achterbanden.
Die schade aan de voorvleugel was echt niks. Een kleine endplate die beetje beschadigd was, waar hij overigens met flapperend onderdeel gewoon mocht doorrijden. De schade aan Max zijn auto was vele malen groter.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 06-12-2021 09:27 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BasvanS schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:54:
[...]

HAM had toch tegen Jack gezegd dat hij niet als eerste over het DRS punt wilde.? Dan wist hij toch blijkbaar prima waarom VER langzamer ging?
Op elk ander moment had ie gewoon gas gegeven en had ie ingehaald. Die coureurs gaan normaal echt niet nadenken waarom de concurrent langzaam gaat, die halen eerst in. Hij wist dus prima wat er gebeurde. En als ik zijn onboard bekijk zou ik haast zeggen dat ie bewust tegen het wiel aanrijdt, hij blijft er nl.netjes achter totdat ie toch in gaat halen en dan plotseling dichterbij komt (en dat is nadat Max al aan het remmen was).

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:54:
[...]

Noem mij een conspiracydenker maar ik denk nog steeds dat die "fouten" met de pitstops bij Russell expres zijn geweest, puurweg om te voorkomen dat men zeker weet dat de auto het grote verschil maakt voor Hamilton's winning spree. Russell had met gemak 1e geworden.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:55:
Zullen we er ons bij neerleggen dat FIA's wil wet is en dat we hier over kunnen blijven discussieren maar toch niet tot een conclusie komen? :z
Dit dus, heeft mij op dit moment tot de conclusie gebracht dat ik volgend jaar afhaak en niet ga betalen om een hartverzakking op te lopen.
Ik ben vannacht toch nog wel een paar keer wakker geworden "halverwege de race".
Dat Max niet wint is jammer maar dat is dan maar zo, maar dat er één of andere "Puttin" aan knoppen zit te draaien om de uitslag te beïnvloeden dat trek ik niet en dit wordt té opvallend!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:53
redwing schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:00:
[...]

Op elk ander moment had ie gewoon gas gegeven en had ie ingehaald. Die coureurs gaan normaal echt niet nadenken waarom de concurrent langzaam gaat, die halen eerst in. Hij wist dus prima wat er gebeurde. En als ik zijn onboard bekijk zou ik haast zeggen dat ie bewust tegen het wiel aanrijdt, hij blijft er nl.netjes achter totdat ie toch in gaat halen en dan plotseling dichterbij komt (en dat is nadat Max al aan het remmen was).
https://streamja.com/wkvbo

Deze beelden geven ook wel aan hoeveel mogelijkheden Lewis had om er gewoon langs te gaan, maar daar niet voor koos.

Hoe je dan Max gaat straffen is beyond me, maar we kennen de stewards onderhand :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Dat VER hiervoor gestraft wordt is voor mij onbegrijpelijk. Hier de beelden : YouTube: Lewis Hamilton And Max Verstappen Collide! | 2021 Saudi Arabian Gran... . Je ziet gewoon ettelijke seconden vóór de aanrijding al dat VER aan het afremmen is met HAM die erachter blijft. Je hoort ook dat ze al volop aan het downshiften zijn. Toch blijft HAM er vlak achter hangen en als hij dan probeert in te halen misrekent hij zich en heeft hij met zijn rechtervoorkant nog net VER mee.

EDIT: inderdaad, geen remlichten, stom van me :). Maar de analyse verandert nauwelijks, vind ik. HAM blijft erachter terwijl ze al seconden aan het vertragen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Twixie op 06-12-2021 09:08 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

mb1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:01:
[...]

Dit dus, heeft mij op dit moment tot de conclusie gebracht dat ik volgend jaar afhaak en niet ga betalen om een hartverzakking op te lopen.
Ik ben vannacht toch nog wel een paar keer wakker geworden "halverwege de race".
Dat Max niet wint is jammer maar dat is dan maar zo, maar dat er één of andere "Puttin" aan knoppen zit te draaien om de uitslag te beïnvloeden dat trek ik niet en dit wordt té opvallend!
Degene voor wie ik het meeste hoop dat Max wint is voor Olav Mol. Ik weet, het klinkt raar en er zijn er genoeg die een hekel aan hem hebben, maar na 30 jaar zou dat een mooi einde zijn voor de beste man aan zijn carrière door een Nederlander kampioen te zien worden, dat gun ik hem echt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
Twixie schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:02:
Dat VER hiervoor gestraft wordt is voor mij onbegrijpelijk. Hier de beelden : YouTube: Lewis Hamilton And Max Verstappen Collide! | 2021 Saudi Arabian Gran... . Je ziet gewoon ettelijke seconden vóór de aanrijding geen enkel remlicht, dus dit is puur afremmen op de motor. Je hoort ook dat ze al volop aan het downshiften zijn. Toch blijft HAM er vlak achter hangen en als hij dan probeert in te halen misrekent hij zich en heeft hij met zijn rechtervoorkant nog net VER mee.

Wie dit een brake test noemt, weet duidelijk niet eens wat remmen is, laat staan een brake test.
Voor mij blijft dit 100% een fout van HAM, niet VER.
Een F1 auto heeft toch geen remlichten? Die rode lampen achterop die je soms ziet zijn om aan te geven dat de hybride systemen worden opgeladen(Dacht ik).

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
P.K. schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:02:
[...]

Deze beelden geven ook wel aan hoeveel mogelijkheden Lewis had om er gewoon langs te gaan, maar daar niet voor koos.

Hoe je dan Max gaat straffen is beyond me, maar we kennen de stewards onderhand :+
Als je dit ziet dan snap ik die straf -echt- niet. Tijdens de eerste vertragingen vertraagt HAM gewoon mee toch? Hij blijft er gewoon achter plakken alsof er een inhaalverbod is. Daarna lijkt het alsof hij half expres tegen de auto van VER rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Twixie F1 auto's hebben geen remlicht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
BrammeS schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:05:
[...]
Een F1 auto heeft toch geen remlichten? Die rode lampen achterop die je soms ziet zijn om aan te geven dat de hybride systemen worden opgeladen(Dacht ik).
Klopt, toen ik de beelden opnieuw zag, besefte ik wel dat dit toch niet puur inhouden was. Dus even snel opgezocht, en inderdaad, F1 heeft geen remlichten. Had me vroeger al afgevraagd waarom de 'remlichten' knipperden en niet gewoon solid waren. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:04:
[...]

Degene voor wie ik het meeste hoop dat Max wint is voor Olav Mol. Ik weet, het klinkt raar en er zijn er genoeg die een hekel aan hem hebben, maar na 30 jaar zou dat een mooi einde zijn voor de beste man aan zijn carrière door een Nederlander kampioen te zien worden, dat gun ik hem echt.
en daarna kapt Max met F1 omdat hij zijn doel heeft behaald. heeft Viaplay een mooie kat in de zak gekocht. hoor nu al van meeste dat het niet veel mag gaan kosten willen ze het uberhaupt aanschaffen en zonder Max zie ik dat alleen maar hoger worden.

anyways back on topic. wat mij betreft ook hamilton fout. hij downshift mee terug. het is een race. daar hoor je in te halen waar je kan (hij is dat al ronden achter elkaar aan het proberen) en dan laat Max het toe en ga je er achter blijven??? hoezo dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als een brakcheck in z'n 3 doet sta je gelijk stil. :z Max remde gewoon af op de motor, Lewis lag te slapen.... :F

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:51
[...]

Iedereen die geil gaat op de 2.4G moet even zijn blik van de Excel sheets halen en gewoon weer naar de beelden kijken. Al geeft de data 10G. Het is een arbitrair nummer dat zonder de context niks zegt.
Op de beelden valt het afremmen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:54:
[...]

Max schakelt terug van 8 naar zn 3 (!) en tikt daarna zachtjes op de rem, omdat Lewis er nog steeds niet voorbij gaat. Lewis blijft achter Max hangen en schakelt zelfs terug. (!) Als Max echt hard geremd had waren ze allebei uitgevallen.
Klopt, dan hadden we een tweede Baku gehad...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:30
Dit is net als bij voetbal gewoon een kaart aannaaien, een schwalbe. Hamilton had hier rood voor moeten krijgen.

Maar goed, we weten al sinds Silverstonen dat alles er aan gelegen is om Hamilton kampioen te laten worden.

Toen Hamilton een braketest op Vettel deed was Vettel de gebeten hond. Het is altijd de heilige Lewis die overal mee wegkomt. Dan maar kwaadschiks hier een einde aan maken volgende race.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2021 09:10 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:26
Hierbij de mening van een Max fan, zonder een oranje bril :)

Max
Max heeft gisteren echt een paar streken uitgehaald die niet kunnen. Veel te laat remmen met weinig intentie om de bocht de halen (een beetje á la Brazilië) en buiten de baan inhalen/verdedigen, en dat een aantal keren. Hamilton de plek teruggeven en gelijk weer terugpakken met DRS. A fijn, dat laatste kan nog over betwist worden, maar daar kom ik zo op.

Lewis
Lewis (en Mercedes) hebben ook vieze streken uitgehaald, maar wat mij keer op keer opvalt, is dat zij het juist onopvallend doen waarbij Max elbows out gaat. Heel traag de grid oprijden na formation lap, Bottas die te veel ruimte tussen de auto's laat onder SC om het team de tijd te geven om een dubbele pitstop te doen. Die kleine dingen leveren relatief veel op en er wordt niet naar gekeken. Ander voorbeeld: Lewis die Vettel (gok ik?) in Turkije de pit-entry in duwde bij een inhaalactie, maar waar door de FIA geen actie op ondernomen werd.

FIA
De FIA. Tja, wat moet ik hier van zeggen. Ik heb het idee dat de FIA sinds Silverstone dit jaar de weg een beetje kwijt is en inconsistent is met penalties. Hierdoor hebben ze, in mijn ogen, het kampioenschap indirect beïnvloed. De ene keer geven ze een straf op basis van het incident zelf, en níet het gevolg van die actie (Silverstone), een andere keer geven ze wél een straf op basis van het gevolg of wat het doet voor het kampioenschap. Door de inconsistentie van de penalties proberen coureurs steeds de grens op te zoeken en dan krijg je in feite een race zoals gisteren of zoals in Brazilië: Max die de grens op zoekt en overschrijdt, maar vervolgens duurt het weer veel te lang voordat er een penalty gegeven wordt, waardoor iedereen in verwarring zit.

De FIA moet consistent penalties geven en vooral niet kijken naar het effect op het wereldkampioenschap. Ik vind het een lastig verhaal of ze de penalty moeten baseren op basis van het gevolg van de andere betrokken partij. Op basis van het Silverstone verhaal zou ik ja zeggen, maar iemand kan ook de domme pech hebben dat een band lek raakt, terwijl het incident zelf niks voorstelde. In any case: consistency is key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:55:
Even door de zure appel heen bijten. Over vijf dagen hebben we wel weer iets anders om over te bomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Wel opvallend dat RB geen protest indiende. Daarmee bevestigen ze indirect de beslissing.
Die Marko lijkt ook nu weer de grootse blaaskaak van het circus, eerst roepen er niet meer mee akkoord te gaan enz enz maar vervolgens 0 actie.

Volgende week acht ik VER kansloos, pace van HAM is de afgelopen races gewoon heel veel beter en hoeft nergens op de max te rijden om het maximale eruit te persen. Verschil is nogsteeds veel te groot.
En dat afgezien van de flow van MERC en mentale spelletjes.

Is het een vertekend beeld van Ziggo dat we alleen HAM over de boordradio hebben gehoord, ik neem aan dat VER ook de nodige berichten naar de FIA roept tijdens zo'n incident? Kan mij niet voorstellen dat RB dit allemaal zomaar laat gebeuren en alleen MERC zo geslepen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:25
Als ik RedBull was gaat de motor volgende week het hele weekend in party-mode.

Wat hebben ze te verliezen? Plof is ook P2.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Harmen schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:08:
Als een brakcheck in z'n 3 doet sta je gelijk stil. :z Max remde gewoon af op de motor, Lewis lag te slapen.... :F
Nee, Lewis schakelde zelf ook terug dus hij reageerde op wat hij zag, die sliep dus niet. Waarom hij hem er dan alsnog in parkeert is echt een wonder.

Vraag mij ook af hoeveel moeite je moet doen om je plek terug te geven. Als degene die recht heeft om die plek terug te pakken zelf ook van het gas gaat is het toch ook op een gegeven moment mooi geweest. De rest van het veld loopt dan ook in.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:10:
Als ik RedBull was gaat de motor volgende week het hele weekend in party-mode.

Wat hebben ze te verliezen? Plof is ook P2.
Dat ze zonder party mode plof P1 kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:11:
Dat ze zonder party mode plof P1 kunnen worden?
Dat zie ik niet gebeuren, het verschil is te groot.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 17:32
Volgende week nog een keer al dit gejank horen. Want geheid dat op elke slak weer zout gelegd gaat worden. Qua spanning is het leuk maar alle randzaken halen het onderuit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Novadecasa schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:10:
Wel opvallend dat RB geen protest indiende. Daarmee bevestigen ze indirect de beslissing.
Die Marko lijkt ook nu weer de grootse blaaskaak van het circus, eerst roepen er niet meer mee akkoord te gaan enz enz maar vervolgens 0 actie.

Volgende week acht ik VER kansloos, pace van HAM is de afgelopen races gewoon heel veel beter en hoeft nergens op de max te rijden om het maximale eruit te persen. Verschil is nogsteeds veel te groot.
En dat afgezien van de flow van MERC en mentale spelletjes.

Is het een vertekend beeld van Ziggo dat we alleen HAM over de boordradio hebben gehoord, ik neem aan dat VER ook de nodige berichten naar de FIA roept tijdens zo'n incident? Kan mij niet voorstellen dat RB dit allemaal zomaar laat gebeuren en alleen MERC zo geslepen is.
Protest mag nog altijd. Maar protesten worden zelden gegrond verklaard, al helemaal als ze tegen de logica van de stewards ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20

Spotmatic

Ken sent me

Viaplay voelt al nattigheid. Bij F1TV gaat het opzeggingen regenen. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:14:
Viaplay voelt al nattigheid. Bij F1TV gaat het opzeggingen regenen. :)
Want?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Crysania schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:07:
[...]

en daarna kapt Max met F1 omdat hij zijn doel heeft behaald. heeft Viaplay een mooie kat in de zak gekocht. hoor nu al van meeste dat het niet veel mag gaan kosten willen ze het uberhaupt aanschaffen en zonder Max zie ik dat alleen maar hoger worden.
Want? Daarna doet hij een Rosbergje? Waarom zou hij niet meer dan één kampioenschap binnenhalen?

Hij mag ook voor de Triple Crown gaan als hij wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Zoals al door een ander gezegd. Waarom zou je betalen voor een aaneenschakeling van shitshows?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Als RB/Marko wat wil moeten ze een plan bedenken met de 4 auto's die ze hebben. Op eigen kracht gaan ze dit niet winnen. Dus dat accepten, of iets verzinnen. Kijk naar de slimmigheidjes van MB. Forceer een code rood met een auto om zo Max gratis te laten pitten. Zorg dat Per op dat moment Ham op kan houden zoals Bot deed, whatever. Ham heeft zo goed als nooit pech dus daar hoef je niet vanuit te gaan. Kijk naar gisteren, elke andere driver zou de neus kapot rijden. Ham heeft er amper last van. Viel me nog mee dat Max geen lekke achterband daardoor kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:16:
[...]

Zoals al door een ander gezegd. Waarom zou je betalen voor een aaneenschakeling van shitshows?
Wat ben ik blij dat Ziggo nog (voor nu) de rechten heeft voor Indycar en NASCAR. Ook genoeg spektakel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:16:
Als RB/Marko wat wil moeten ze een plan bedenken met de 4 auto's die ze hebben. Op eigen kracht gaan ze dit niet winnen. Dus dat accepten, of iets verzinnen. Kijk naar de slimmigheidjes van MB. Forceer een code rood met een auto om zo Max gratis te laten pitten.
Dan kap ik zeker met F1, hier doe ik het niet voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:16:
[...]

Die paar zure hollanders kunnen ze wel missen hoor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:17:
[...]

Dan kap ik zeker met F1, hier doe ik het niet voor.
MB doet toch al niet anders? x aantal componenten wisselen om zo de ultieme ICE te krijgen bij Ham? Bot laten ze Verstappen ophouden? Ham "snapt" niet wat Max doet en jast hem er maar in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:18:
[...]

Die paar zure Hollanders die Spa, Oostenrijk en Zandvoort doen uitverkopen? Of de Engelse en Duitse fans die bijna geen race in eigen land meer hebben? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:18:
[...]

Heb anders genoeg reacties van andere fans (geen Verstappen/Hamilton fans) gezien/gelezen, dat ze echt helemaal niks van FIA begrijpen dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Als RB/Marko wat wil moeten ze een plan bedenken met de 4 auto's die ze hebben. Op eigen kracht gaan ze dit niet winnen. Dus dat accepten, of iets verzinnen. Kijk naar de slimmigheidjes van MB. Forceer een code rood met een auto om zo Max gratis te laten pitten. Zorg dat Per op dat moment Ham op kan houden zoals Bot deed, whatever. Ham heeft zo goed als nooit pech dus daar hoef je niet vanuit te gaan. Kijk naar gisteren, elke andere driver zou de neus kapot rijden. Ham heeft er amper last van. Viel me nog mee dat Max geen lekke achterband daardoor kreeg.
Crashgate schandaal vergeten? Daar komt RB niet mee weg, dat is nog een zere wond.

Wikipedia: Renault Formula One crash controversy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:19:
[...]

Die paar zure Hollanders die Spa, Oostenrijk en Zandvoort doen uitverkopen? Of de Engelse en Duitse fans die bijna geen race in eigen land meer hebben? _O-
Ja want die gaan allemaal hun F1TV abo opzeggen, als ze die al hebben. |:(

95% van het volk wat op Zandvoort zat is gelegenheid fan, kwamen daar voor het feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Soccer98 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:16:
Het blijft me vooral verbazen dat hetgeen wat Bottas deed gewoon mag. Het is blijkbaar een grijs gebied en wat dat betreft slim van Mercedes. Dat moet ook gezegd worden. Voor de rest mogen ze van mij hier een concrete regel van maken, want je kan de concurrentie gewoon benadelen zonder dat diezelfde concurrentie iets kan doen. Straks krijg je dit bij elke safety car actie waarbij twee teamgenoten toevallig achter elkaar rijden.

Ik kan me een voorval met Hulkenberg herinneren in China 2016. Die hield coureurs achter hem op omdat Perez voor hem een pitstop maakte. Vettel haalde hem toen in de pit entry in.
Het punt is dat dit al zo vaak gebeurd is en er onterecht niks mee gedaan wordt.

Op deze manier je concurrent met ijskoude banden op de grid zetten valt m.i. ook gewoon onder gaining an unfair advantage. En geen kleintje ook. De FIA had dit al veel eerder moeten aanpakken. Als we het nog één keer zien pakken we het (keihard) aan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:21:
[...]

95% van het volk wat op Zandvoort zat is gelegenheid fan, kwamen daar voor het feestje.
Er zullen er geweest zijn, maar 95%? Dat trek ik zeer in twijfel.

https://www.ad.nl/formule...ink-omhoog-gaan~aa9705e0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sito schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:09:

Max
Max heeft gisteren echt een paar streken uitgehaald die niet kunnen. Veel te laat remmen met weinig intentie om de bocht de halen (een beetje á la Brazilië) en buiten de baan inhalen/verdedigen, en dat een aantal keren. Hamilton de plek teruggeven en gelijk weer terugpakken met DRS. A fijn, dat laatste kan nog over betwist worden, maar daar kom ik zo op.

Lewis
Lewis (en Mercedes) hebben ook vieze streken uitgehaald, maar wat mij keer op keer opvalt, is dat zij het juist onopvallend doen waarbij Max elbows out gaat. Heel traag de grid oprijden na formation lap, Bottas die te veel ruimte tussen de auto's laat onder SC om het team de tijd te geven om een dubbele pitstop te doen. Die kleine dingen leveren relatief veel op en er wordt niet naar gekeken. Ander voorbeeld: Lewis die Vettel (gok ik?) in Turkije de pit-entry in duwde bij een inhaalactie, maar waar door de FIA geen actie op ondernomen werd.

FIA
De FIA. Tja, wat moet ik hier van zeggen. Ik heb het idee dat de FIA sinds Silverstone dit jaar de weg een beetje kwijt is en inconsistent is met penalties. Hierdoor hebben ze, in mijn ogen, het kampioenschap indirect beïnvloed. De ene keer geven ze een straf op basis van het incident zelf, en níet het gevolg van die actie (Silverstone), een andere keer geven ze wél een straf op basis van het gevolg of wat het doet voor het kampioenschap. Door de inconsistentie van de penalties proberen coureurs steeds de grens op te zoeken en dan krijg je in feite een race zoals gisteren of zoals in Brazilië: Max die de grens op zoekt en overschrijdt, maar vervolgens duurt het weer veel te lang voordat er een penalty gegeven wordt, waardoor iedereen in verwarring zit.

De FIA moet consistent penalties geven en vooral niet kijken naar het effect op het wereldkampioenschap. Ik vind het een lastig verhaal of ze de penalty moeten baseren op basis van het gevolg van de andere betrokken partij. Op basis van het Silverstone verhaal zou ik ja zeggen, maar iemand kan ook de domme pech hebben dat een band lek raakt, terwijl het incident zelf niks voorstelde. In any case: consistency is key.
Mooie post!

Deze hele situatie rondom deze race (en het hele seizoen) werpt bij mij enkel vragen op:
- Wat mag wel en wat mag niet? Door het inconsistent toepassen van straffen en regels weet niemand meer waar ie aan toe is.
- Wat is verdedigen? Moet je dan maar helemaal in de ankers als iemand je inhaalt? Of gewoon maar door de grond zakken? (zie incident VET / TSU)
- Wanneer is het "leaving the track and gaining an advantage" en wanneer is het "pushing another driver off the track"?
- Van wie "is de bocht"? Het lijkt soms wel een coinflip, regels zijn niet duidelijk, commentatoren weten het ook nooit, die roepen altijd datgene dat in het voordeel is van hun favoriete coureur.

Het is erg lastig om deze sport te blijven volgen als het toepassen van de regels lijkt op complete willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 17:42
... Ander voorbeeld: Lewis die Vettel (gok ik?) in Turkije de pit-entry in duwde bij een inhaalactie, maar waar door de FIA geen actie op ondernomen werd.
Dit werd uitgelegd als: pitlane entry is deel van het circuit en mag je dus blijkbaar gewoon rijden als je niet de pits in wil. Andersom moét je daar rijden als je wél de pits in wil. Deel 1 slaat totaal nergens op als je mij vraagt.

Als je vrijwillig doet waar Perez toe gedwongen werd, dan heb je geheid een straf aan je broek omdat je intentie leek om de pits in te gaan en je het pionnetje al voorbij was en vervolgens besloot om het niet te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
[...]

Ze moeten een test invoeren die bepaalt of je wel mag kijken of niet! Minder dan 2 jaar F1? Geen toegang helaas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Woudloper schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
We kunnen nog lang terug blijven kijken, maar moeten het nu vooral doen met de laatste race en vooruit kijken. Terugkijkend vraag ik mij of wie voornamelijk de zogenaamde 'mindgames' spelen, is dit niet iets wat gewoon typisch bij de Britse pers (of samenleving) hoort? Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.

Dat hele spelletje met de zogenaamde 'mindgames' wordt voornamelijk goed gedaan door Hamilton en Mercedes. Je zou verwachten dat een man als Horner dit ook goed zou kunnen spelen als Brit?
Ja Horner kan dat vast maar RBR is een Red Bull outlet. Ik zie dat niet in hun manier van topsport en winnen passen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Laat PER ook maar een keer met rokende banden bocht 1 in gaan. Ook dat vind ik ongelofelijk, kijkende naar gisteren. Als Max netjes had gespeeld bij die herstart, dan had BOT 'm weer getorpedeerd. Die kwam wederom als een bowling Bottas aanzetten |:(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
[...]

Eens en het duurt in F1-termen ook een eeuwigheid voordat hij hem raakt. Ruim 5 seconden. Dan heb je volgens mij alle mogelijkheid gehad om gewoon links te gaan rijden i.p.v. er pal achter zitten. Om over gewoon er voorbij blazen nog maar niet te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:53
Zullen we vast naar voren kijken naar de komende race? Of zijn we daar nog niet aan toe hier :P

Abu dhabi; vorig jaar hadden RBR en Max goede papieren gezien de pole en de winst (op + 15 sec) ... maaaarrr toen was HAM al kampioen en MERC de constructeurs titel binnen. Ze hadden toen volgens mij hun torretjes al aardig teruggeschroefd. Ik maak me dus best wel zorgen of de laatste race. Wat denken jullie?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:18
Net zoals de meesten hier een behoorlijk zure nasmaak overgehouden aan deze "race".
Heb er ondertussen een hard hoofd in dat Verstappen deze gaat binnenhalen.

De meeste gebeurtenissen zijn hier wat mij betreft ondertussen al wel genoeg behandeld, maar wat ik me nog wel afvroeg is hoe dat zat met Bottas z'n enorme vertraging bij die 1e safety-car. Dat is schijnbaar echt gewoon toegestaan?

Voor Schumacher z'n crash bedroegen de gaten 2,4 (Ham - Bot) en 1,4 seconden (Bot - Ver). Toen Hamilton vervolgens al gepit had was Bottas niet eens in de buurt...

Dat is wat mij betreft iets wat ze nog wel mogen aanpassen qua regels; bij een safety-car alleen pitten als je zelf schade hebt en anders aansluiten achter de safety-car. Oh ja, en banden wisselen tijdens een code rood; ook zo apart dat dit toegestaan is... Alleen schade herstellen als die er is en verder van de auto afblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
2 dingen die wel mogen veranderen wmb:

1. Vaste stewards bij elke race. Geen draaideur stewards meer zodat men consistenter is.
2. Geen artificial racing gadgets zoals DRS meer. Je ziet dat op dit hoge niveau in de sport heel snel alles erg 'politiek' gebruikt wordt en DRS en de detectie daarvan is steeds vaker onderdeel daarvan.

Er zijn wel meer dingen maar deze 2 liggen om redenen nu even klaar op mijn tong. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
Tk55 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:24:
[...]

- Van wie "is de bocht"? Het lijkt soms wel een coinflip, regels zijn niet duidelijk, commentatoren weten het ook nooit, die roepen altijd datgene dat in het voordeel is van hun favoriete coureur.
Degene die met zijn voorwiel voorop ligt bij het punt van insturen in de bocht is in principe eigenaar van de bocht. Als je verdediger bent mag je de ander wijd duwen, als je aanvaller bent moet je een autoruimte overlaten. Max maakte hier in Brazilië een beetje misbruik van door te stoppen met remmen waardoor hij wel voor lag en de bocht in principe van hem was, maar vervolgens wel zo hard reed dat hij de bocht niet meer kon halen. Blijkbaar mag dit laatste ook soms wel en soms niet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
renzo4000 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:28:
Zullen we vast naar voren kijken naar de komende race? Of zijn we daar nog niet aan toe hier :P

Abu dhabi; vorig jaar hadden RBR en Max goede papieren gezien de pole en de winst (op + 15 sec) ... maaaarrr toen was HAM al kampioen en MERC de constructeurs titel binnen. Ze hadden toen volgens mij hun torretjes al aardig teruggeschroefd. Ik maak me dus best wel zorgen of de laatste race. Wat denken jullie?
Met de MB aanpassing op het circuit? En Ham's super PU? 100% winst voor Ham als er geen gekke dingen gebeuren. Hell, met gekke dingen nog winst voor Ham.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael

De baan is aangepast. Twee chicanes waarbij je baat hebt bij veel mechanische grip (de Red Bull) zijn eruit. En er is sowieso 1 kombocht voor terug gekomen.

Tel uit je winst. Ik bedoel verlies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Gebaseerd op de snelheid van HAM en de FIA beslissingen gok ik op 75% HAM, 25% VER. RBR heeft het niet meer in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 17-09 12:54
Wat ook absoluut niet geholpen heeft is het commentaar van Verstappen na de race bij dat DotD interviewtje. Stewards horen dat en zijn dan natuurlijk op hun pik getrapt, dan kun je verwachten dat ze je volledig uit rancune aan gaan pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Ach tja, ‘dat oranje volk’ _O-

De F1 is er blij mee hoor en die 95% zuig je zo maar uit je duim maar goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Max
Max heeft gisteren echt een paar streken uitgehaald die niet kunnen. Veel te laat remmen met weinig intentie om de bocht de halen (een beetje á la Brazilië) en buiten de baan inhalen/verdedigen, en dat een aantal keren.
Max rijdt een beetje zoals Zuid-Amerikaanse teams voetballen: hard spel, ietwat smerige tackles en vaak met gestrekt been erin. De voetbalfans daar vinden het prachtig en zien het als onderdeel van het spel, wij vinden het maar onsportief.

Aan de andere kant heb je Hammilton: die trekt ook shirtjes en deelt tikjes uit maar hij doet het wat minder opvallend. Of zoals wij het noemen: de "professionele overtreding".

Van mij mag Max wel iets minder fel zijn in zijn duels en tegelijkertijd mag de FIA wel wat consequenter zijn in haar straffen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Justevo schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:30:
Wat ook absoluut niet geholpen heeft is het commentaar van Verstappen na de race bij dat DotD interviewtje. Stewards horen dat en zijn dan natuurlijk op hun pik getrapt, dan kun je verwachten dat ze je volledig uit rancune aan gaan pakken.
Slechte stewards dan. Die moeten daar boven staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Er valt een hoop na te praten, maar kunnen we dat aub zonder denigrerende opmerkingen of flamebaits / rants / over coureurs etc. doen.

En lief zijn voor elkaar :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54

Dit topic gaat toch over SA? Abu Dhabi krijgt z'n eigen topic over paar dagen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20

Max
Het enige dat wat mij betreft niet kon is Max' zijn actie bij de 1e herstart, waarbij hij buitenom nog probeerde Lewis bij te halen en buiten de baan om voor Lewis bleef. Ik vond het meer dan terecht dat de wedstrijdleiding hem bij de 2e herstart achter Lewis (en Ocon) zette. Voor de rest heb ik Max niet zoveel fout zien doen eigenlijk.
Ik begrijp nooit waarom Hamilton altijd maar verwacht dat Max hem maar even zwaaiend voorbij laat. Ze zijn toch om de titel aan het strijden? Dus maakt hij het Lewis zo moeilijk mogelijk. De verdedigende actie waarbij Max de binnenkant verdedigde nadat Lewis DRS op hem had was mijns inziens prima. Ja, hij remt laat en gaat wijd, maar hij had de binnenkant en Lewis zit aan de buitenkant en moet dus opletten. Maar goed, ook daarvoor nam RBR/Max de schuld op zich en wilde de positie terug geven op een slimme plek. Vervolgens rijdt Lewis Max aan en wordt Max daar naderhand nog voor gestraft ook???? 8)7 8)7 8)7 8)7 Ik snap er werkelijk waar helemaal NIETS van.
Lewis mag allerlei trucjes uithalen (heel langzaam naar grid rijden, Max gigantisch wijd naar buiten duwen bij 2e keer dat Max hem voorbij liet) en komt er gewoon mee weg.

Mercedes en Lewis zijn heel goed in het bespelen van de wedstrijdleiding/de FIA. Toto Wolff met zijn 'iedereen is tegen ons' opmerking is echt zo lachwekkend. Het is eerder tegenovergesteld, Max krijgt altijd overal straf voor.

De F1 moet Max op de blote knieën bedanken dat hij mee doet. Zonder Max was dit een heel erg slaapverwekkend seizoen geweest en de afgelopen jaren bracht Max ook al als enige wat kleur in de GP's. Er is gewoon geen reet aan om altijd maar 1 coureur te zien winnen. En het gemak waarmee hij (Lewis) al die jaren ook is bejegend door collega coureurs is echt lachwekkend. Max die doet daar niet aan mee en dat is Lewis niet gewend. En dan krijg je uitspraken als 'this guy' en 'this guy is crazy', bla bla bla.

De fans hebben verloren gisteren. Wat een shitshow en wat een onduidelijkheid. En dan achteraf ook nog als enige Verstappen nog eens extra straffen (weliswaar zonder gevolgen, maar het signaal dat ze hiermee afgeven is verkeerd).

Volgend weekend wordt een grote teleurstelling. Mercedes/HAM is duidelijk sneller, dus wordt erg moeilijk om daar bij te komen. En HAM heeft ook nooit pech en als Max hem probeert in te halen zal hij vast wel weer straf krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ik222 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:44:
Echt wat een grap begint dit te worden, ik krijg serieus steeds minder zin om nog F1 te kijken. Eigenlijk moet RBR gewoon besluiten om volgende week niet te starten.
"Given the opportunity, players will optimize the fun out of a game."

En met vele miljoenen op het spel is de fun gesneuveld in de strijd tussen een paar steenrijke egomaniakken en een organisatie die krampachtig met exponentieel groeiende regels ze probeert te beteugelen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
soulcrusher schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:29:
[...]

Degene die met zijn voorwiel voorop ligt bij het punt van insturen in de bocht is in principe eigenaar van de bocht. Als je verdediger bent mag je de ander wijd duwen, als je aanvaller bent moet je een autoruimte overlaten. Max maakte hier in Brazilië een beetje misbruik van door te stoppen met remmen waardoor hij wel voor lag en de bocht in principe van hem was, maar vervolgens wel zo hard reed dat hij de bocht niet meer kon halen. Blijkbaar mag dit laatste ook soms wel en soms niet
Met je laatste zin bewijs je wel een beetje het punt van mijn post :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:32
Justevo schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:30:
Ik denk niet dat de stewards met een zakje chips naar F1 tv zitten te kijken. Zomaar een gokje hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Chiron schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:48:
[...]

Het hele idee van 'let him pass, tactically' is dat Max het ergens halverwege de straight doet, dus hoezo "Max gaat pas van zn gas", had ie het dan al middenin de bocht moeten doen? }:O
Dat was wel zo snel mogelijk geweest ;) Had waarschijnlijk een hoop ellende gescheeld. We moeten niet vergeten dat Max de positie niet voor niets terug moest geven.

Max haalt buiten de baan om in of verdedigd door veel te laat remmen en de bocht (weer) niet te halen. Dat is geen fair racen. Vervolgens wil hij er ook nog een slaatje uit slaan door ‘tactisch’ de plek terug te geven.

[ Voor 34% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-12-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:05
Mr_Size schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:33:
[...]

Het enige dat wat mij betreft niet kon is Max' zijn actie bij de 1e herstart, waarbij hij buitenom nog probeerde Lewis bij te halen en buiten de baan om voor Lewis bleef. Ik vond het meer dan terecht dat de wedstrijdleiding hem bij de 2e herstart achter Lewis (en Ocon) zette. Voor de rest heb ik Max niet zoveel fout zien doen eigenlijk.
Ik begrijp nooit waarom Hamilton altijd maar verwacht dat Max hem maar even zwaaiend voorbij laat. Ze zijn toch om de titel aan het strijden? Dus maakt hij het Lewis zo moeilijk mogelijk. De verdedigende actie waarbij Max de binnenkant verdedigde nadat Lewis DRS op hem had was mijns inziens prima. Ja, hij remt laat en gaat wijd, maar hij had de binnenkant en Lewis zit aan de buitenkant en moet dus opletten. Maar goed, ook daarvoor nam RBR/Max de schuld op zich en wilde de positie terug geven op een slimme plek. Vervolgens rijdt Lewis Max aan en wordt Max daar naderhand nog voor gestraft ook???? 8)7 8)7 8)7 8)7 Ik snap er werkelijk waar helemaal NIETS van.
Lewis mag allerlei trucjes uithalen (heel langzaam naar grid rijden, Max gigantisch wijd naar buiten duwen bij 2e keer dat Max hem voorbij liet) en komt er gewoon mee weg.

Mercedes en Lewis zijn heel goed in het bespelen van de wedstrijdleiding/de FIA. Toto Wolff met zijn 'iedereen is tegen ons' opmerking is echt zo lachwekkend. Het is eerder tegenovergesteld, Max krijgt altijd overal straf voor.

De F1 moet Max op de blote knieën bedanken dat hij mee doet. Zonder Max was dit een heel erg slaapverwekkend seizoen geweest en de afgelopen jaren bracht Max ook al als enige wat kleur in de GP's. Er is gewoon geen reet aan om altijd maar 1 coureur te zien winnen. En het gemak waarmee hij (Lewis) al die jaren ook is bejegend door collega coureurs is echt lachwekkend. Max die doet daar niet aan mee en dat is Lewis niet gewend. En dan krijg je uitspraken als 'this guy' en 'this guy is crazy', bla bla bla.

De fans hebben verloren gisteren. Wat een shitshow en wat een onduidelijkheid. En dan achteraf ook nog als enige Verstappen nog eens extra straffen (weliswaar zonder gevolgen, maar het signaal dat ze hiermee afgeven is verkeerd).

Volgend weekend wordt een grote teleurstelling. Mercedes/HAM is duidelijk sneller, dus wordt erg moeilijk om daar bij te komen. En HAM heeft ook nooit pech en als Max hem probeert in te halen zal hij vast wel weer straf krijgen..
Idd. Als Max er niet was geweest was het één groot gaapcircus geworden. Volgens mij vergeet Liberty en de FIA ook hoeveel geld die jongen in het laatje brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:05
[...]

Waarom vinden sommige fans zich toch altijd beter dan anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Superkiwi schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:30:
[...]

Max rijdt een beetje zoals Zuid-Amerikaanse teams voetballen: hard spel, ietwat smerige tackles en vaak met gestrekt been erin. De voetbalfans daar vinden het prachtig en zien het als onderdeel van het spel, wij vinden het maar onsportief.

Aan de andere kant heb je Hammilton: die trekt ook shirtjes en deelt tikjes uit maar hij doet het wat minder opvallend. Of zoals wij het noemen: de "professionele overtreding".

Van mij mag Max wel iets minder fel zijn in zijn duels en tegelijkertijd mag de FIA wel wat consequenter zijn in haar straffen.
Ham is slimmer. Maar goed, dat is ook makkelijker als je weet dat je auto toch sneller is. Max raakt gefrusteerd en gaat dan soms wat te ver. Tenminste, vind ik. Net als de actie op Interlagos. Dat verdedigen in bocht 1 was ook gewoon niet slim. Die MB ging hij niet achter zich houden. Pak je verlies en kijk of je nog iets anders kunt. Ik snap het wel maar je hebt er niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
AtlAntA schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:29:

1. Vaste stewards bij elke race. Geen draaideur stewards meer zodat men consistenter is.
De steward rotatie is mede ingevoerd omdat de straffen te klinisch werden bekeken door enkel niet-coureurs. Toen werd besloten dat ze er altijd een (ex-)coureur erbij zetten zodat die met race ervaring kan meebeslissen.

Nadeel is dat deze coureurs toch biased kunnen zijn. De "USA GP - VER VS RAI waar Max de binnenkant afsneed en vervolgens van podium werd getrokken"-steward was duidelijk anti-Max en heeft vaker Max penalties gegeven als hij steward was. (uit mijn hoofd de keer erna waar Max van podium werd getrokken was dus dezelfde coureur-steward)

Ik ben het wel met je eens dat het consistenter moet worden want zoals gisteren slaat echt nergens op.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord