[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.052 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Als er op de man gespeeld wordt, niet terugspelen ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:37:
Lewis was niet véél sneller. Enkel na de aanrijding. Daarvoor was het enkel op het rechte stuk.
Lewis was er al een paar keer bijna langs, zelfs met beschadigde voorvleugel reed hij in enkele rondes 7s weg.

Het is niet leuk, maar dit wordt de achtste voor Sir Hamilton.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

hoevenpe schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:36:
Max had gister geen enkele kans om te winnen, Lewis was gewoon veel sneller.
Zeker niet aan het begin van de race. En Lewis was ten laatste sneller omdat Max het nodige kapot had aan de achterkant en het team hem vroeg de boel te sparen. Dus daar was niks "gewoon" aan.

Overigens vind ik dat de FIA niet op z'n taak is berekend. Hoe gaat dat volgend jaar als er bijvoorbeeld 4 mannen vooraan strijden? Want het is nu al een enorme, onnavolgbare shitshow.

Dat Max het kampioenschap niet wint lijkt me overduidelijk. Hij is niet politiek/slim genoeg; een keiharde racer wint het niet in deze wereld.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafiek zegt dat max 100% remde voor lange tijd.... dan had die achterstevoren in de bandenstapel gestaan een f1 auto die 100% remt blokkeert alle wielen.

Deze grafiek is per definitie dus al niet de echte grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Heeft Mazepin eigenlijk straf gekregen? Die reed namelijk ook in op een remmende auto.

Of waar die tegenaan reed. Dat is FIA zijn redenatie, weet even niet meer wie dat was.

[ Voor 54% gewijzigd door OMD op 06-12-2021 07:42 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Yonix schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
Dan nog vraag ik mij af of het VER nu zo'n groot voordeel had gegeven als HAM hem wel was gepasseerd. VER had immers oudere mediums en we zagen dat die tegen het einde van de race echt op waren.

Waar ik gewoon enorm van baal is het feit dat HAM en MERC wederom ongeschonden blijven en dat een ander weer de pineut is. Er wordt door de FIA verder niet meer gesproken over BOT die vertraagd richting pitlane, HAM die te dicht op VER zit tijdens de VSC en HAM die net als VER over de lijn(en) ging.

Jammer.
Dit. Het maakt mij niet uit of dat het Bottas, Hamilton, of bijvoorbeeld een Lando of een Mazepin is die iets fout doet, maar de F1 lijkt toch altijd wel een doofpot te hebben waarin gebeurtenissen uit races in verdwijnen en vergeten zijn bij de volgende race.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
Echter was het na de kopstaart, alleen nog maar Lewis, schade aan de diffuser en banden volgens Horner.
Dat laatste wist ik niet, maar dan nog was het een kwestie van tijd op het rechte stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Om even over wat anders te beginnen dan Max en Lewis. Jammer dat Ocon geen derde plek wist te scoren. Naar mijn weten heeft Bottas echt een slechte race gereden en had het Ocon wel gegund geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Crxtreem schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:32:
Stel dat Max een motorprobleem had, klapt dan Lewis er ook in?
Als racer ga je er toch gewoon voorbij als je de kans hebt?

Ik vraag me toch steeds meer af of alles niet doorgestoken kaart is.
Zitten we nu naar een wedstrijd te kijken of een show die de FIA spanning en sensatie oplevert?
Weer een hele week aandacht over deze race en veel kijkers de laatste race….
Ik heb gisteren geleerd voor het eerst na 28 jaar dat coureurs dat niet doen omdat er mogelijk gevaar op de weg is voor ze….. :+
No way passeer je een onverklaarbaar langzamere rijder hahaha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
En de initiele oorzaak dat Max de plek terug wilde geven was eigenlijk niet dat Max rechtdoor schoot, maar dat ie doorschoot omdat zn banden te koud waren, omdat Lewis een te groot gat liet en liep te treuzelen naar de herstart. Is er al een uitslag van dat onderzoek? Of is het in de doofpot verdwenen? :Z

Beiden vond ik over het randje gaan, Max was toch echt wel lomp bezig, maar die aanrijding kan je hem echt niet aanrekenen. Lewis komt er weer mee weg. Wat een shit show.

Het ironische is dat ondanks Lewis zn gedweep met Senna, het Max is die nog het meest op Senna lijkt. Redelijk lompe acties gisteren. Als je de romantiek weghaalt is Senna ook een hufter op de baan geweest.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Dus Hamilton geen straf? Juist.

Ik heb zojuist f1 pro opgezegd. Voor deze shitshow ga ik dus niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Nemean schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:41:
Om even over wat anders te beginnen dan Max en Lewis. Jammer dat Ocon geen derde plek wist te scoren. Naar mijn weten heeft Bottas echt een slechte race gereden en had het Ocon wel gegund geweest.
Ik moest meteen aan Baku denken waar Bottas ook op het laatste moment van Stroll (als ik het goed zeg) ook de derde plaats afpakte. Stroll reed toen in een Williams, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 06-12-2021 07:43 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 22:02
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:40:
[...]

Is geen onzin. De achterligger heeft veel kansen gehad, maar weigerde ervoorbij te gaan. Dat je dan nog kunt stellen dat de voorganger schuld heeft. Als de bak was vastgelopen van Max, was Max dan nog steeds schuld? Intentie en context is het hele punt, maar wordt volledig genegeerd. Dat Hamilton zogenaamd niet zou weten wat er aan de hand was is gewoon kul. Zo overduidelijk wat er aan de hand was. Maar zelfs met het toegeven van de stewards dat Hamilton er niet langs wilde, had Max dan wel door mogen rijden? Was dat wél prima geweest? Vast en zeker ook niet. Farce van begin tot einde.
Ik heb dat al eerder gezegd: Het was prima geweest als hij hem aan het einde gewoon voorbij had laten gaan. Dan was dat ook zeker weten gebeurd. Het was de meest logische en veilige plek. Hamilton was hem dan echt wel voorbij gegaan. Max was niet bezig om z'n plek terug te geven, maar juist om hem te behouden door hem voor de DRS weg te geven.

En:https://www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/poging-tot-doodslag-in-het-verkeer/

[ Voor 3% gewijzigd door tfgk1 op 06-12-2021 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
Max 10s, boeien... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Die boeien idd vrij weinig. Maar geen straffen van Hamilton het hele weekend is van de pot gerukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
[...]

Ik heb dat al eerder gezegd: Het was prima geweest als hij hem aan het einde gewoon voorbij had laten gaan. Dan was dat ook zeker weten gebeurd. Het was de meest logische en veilige plek. Hamilton was hem dan echt wel voorbij gegaan. Max was niet bezig om z'n plek terug te geven, maar juist om hem te behouden door hem voor de DRS weg te geven.

En:https://www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/poging-tot-doodslag-in-het-verkeer/
Ja lol, je laatste link geeft dus precies de situatie hier neer. Lewis rijdt erop in terwijl hij er voorbij gelaten wordt, niet andersom 8)7 8)7 |:(

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
[...]

Weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien er bij bocht 4 alweer een nieuw DRS punt ligt, en HAM in sector 1 zeker niet de snelste van de 2 was. Het feit dat er 3 DRS zones waren heeft hier niet geholpen waardoor je dus eigenlijk nergens zonder heel veel schade in tijd iemand kon laten passeren, want de overige stukken waren hier niet voldoende voor geschikt. (blind/hoe snelheid e.d.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even voor mijn beeld als leek, kan en gaat RB nog in beroep?

Wat ik begrijp heeft de 10 sec. penalty geen gevolgen, maar wel zijn er weer punten toegevoegd aan zijn licentie.

Het blijft vreemd allemaal, over het BOT incident hoor je niets meer, HAM houdt zich niet aan afspraken zoals afstand houden en een Toto gedraagt zich ook als een malloot langs de lijn.

Toegeven dat het moeilijk is niet met een Oranjebril te kijken, maar de sport voelt vaak enorm oneerlijk.

Denk ook dat we HAM ook alvast kunnen feliciteren voor zijn kampioenschap, niet perse voor vandaag, maar het geluk is gewoon niet aan Max zijn kant (voorlopig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Heel erg boeien.

Ham had die 10 seconde moeten krijgen.
Max had die 5 seconden niet mogen krijgen.

Dat had het verschil geweest in plek 1 en 2.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

Volgens mij is uit de reactie van Max direct na de race al wel op te maken dat hij wist dat die actie vermoedelijk over de grens was. Hij zei direct na de race zoiets als “ik weet ook niet wat er gebeurde, het was onduidelijk er zal een misverstand zijn geweest”. Als hij oprecht van mening was dat hij niets anders had gedaan dan oprecht die plek teruggeven, dan denk ik dat er andere teksten uit waren gekomen. In de trant van “hij probeerde me uit te schakelen” of “hij reed me zo ongeveer de muur in”.

De 1e 5s penalty was overigens voor het bocht 1 gebeuren (leaving the track and gaining an advantage) en niet voor ‘de botsing’. De 5s straf volgde nadat het te lang duurde voordat Max de plek teruggaf. En uiteindelijk was het dus beide. Maar in the end maakte dat allemaal niets uit, omdat Lewis aan het einde veel sneller was dan Max op z’n versleten Mediums. Zonder penalty’s was dezelfde uitslag op het bord verschenen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

-Mike84- schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:38:
RBR heeft nu genoeg munitie om in protest te gaan.
Dat hebben ze wel zeker en ze moeten het ook doen. Als ze niet in beroep gaan spreken ze zichzelf ook weer tegen rondom de verdedigende uitspraken die ze gedaan hebben tijdens de race over Verstappen.

Hoe het nu loopt lijkt het er sterk op dat de FOM er alles aan doet om deze tweestrijd zo spannend tot het einde te laten gaan. Ze lijken er gewoon zelf aan bij te dragen dat de rijders er komende race gezamenlijk afgaan. Alles om de spanning en discussie maar lang te laten lopen. FOM blij, sponsoren blij en wij blij :X

Als we terugkijken naar het hele seizoen heeft de PIT moneuvre van Hamilton in Silverstone gewoon hem het kampioenschap (met beetje hulp van debris met klapband) en het feit dat Verstappen niet genoegen nam met de tweede plek in Monza.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 19-09 18:33
HollowGamer schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:46:
Even voor mijn beeld als leek, kan en gaat RB nog in beroep?
Kan, maar op twitter werd ook al gemeld dat RBR dat niet ging doen. Of dat helemaal waar is weet ik niet, is even afwachten.

In de F1 geldt overigens dat beroep alleen zin heeft wanneer je met nieuw bewijs komt.

Kan ook zijn dat RBR alles verzameld en aan het einde van het seizoen een ultieme poging gaat wagen om z'n gelijk te halen. Zie ik dr. Marko wel voor aan namelijk. :+

Over het hele seizoen genomen, lijken de straffen naast inconsequent te zijn ook vooral nadelig te zijn voor iedereen behalve MERC. Normaal heft het één het ander wel op alleen lijkt dat nu niet het geval te zijn. Kijk maar naar de kleine straffen die lijken overal te vallen behalve bij MERC.

Beste voorbeeld was overigens het T28 incident gisteren waarbij HAM dus weldegelijk een driver of the track forced (bij monde van de wedstrijdleiding) en een zwart/witte waarschuwingsvlag krijgt. Gevolgd door het TSU-VET incident, waarbij TSU gestraft wordt, maar bij het VET-RAI incident niet.

[ Voor 66% gewijzigd door TIGER1125 op 06-12-2021 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
Yonix schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
Dan nog vraag ik mij af of het VER nu zo'n groot voordeel had gegeven als HAM hem wel was gepasseerd. VER had immers oudere mediums en we zagen dat die tegen het einde van de race echt op waren.

Waar ik gewoon enorm van baal is het feit dat HAM en MERC wederom ongeschonden blijven en dat een ander weer de pineut is. Er wordt door de FIA verder niet meer gesproken over BOT die vertraagd richting pitlane, HAM die te dicht op VER zit tijdens de VSC en HAM die net als VER over de lijn(en) ging.

Jammer.
Dat van Bottas is inderdaad schandelijk dat er niks van gezegd werd. Is nu al zo vaak voor gewaarschuwd, maar straf geven ho maar.
Dat vertragen van Hamilton mocht dan schijnbaar weer, omdat het geen officiële formatie ronde was. Wat mij betreft veranderen ze het zo snel mogelijk in de regels dat het nu ook niet meer mag. Maar tja, we weten allemaal ook dat de FIA nog nooit een straf voor zoiets uitgedeeld heeft en dat iedereen zich er schuldig aan maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Een beroep heeft gewoon geen zin, dat is dit jaar wel gebleken, die handelen toch in het voordeel van Mercedes.
Maar ik hoop dat ze het uit principe wel doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

En als Max daarna weer doodleuk Lewis voorbij was gedrs’ed, had Max weer een straf gekregen. Want daar staat een straf op, en dat weten beide heren echt wel.
Waarbij Lewis dus wel expres achter Max bleef hangen om de DRS te pakken, en zo achterin reed.

Hij schakelde zelfs mee terug, maar Max vertraagde iets harder omdat er maar niks gebeurde.

Max was in de veronderstelling dat hij Lewis er langs moest laten, dat was nota bene aan hem opgedragen. Wat had ie moeten doen, opstijgen, of zichzelf de muur in rijden?

Het is een race, dus als je voorligger langzaam gaat haal je hem in.

Blij dat DRS in de toekomst gaat verdwijnen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:18:
Mercedes veel sneller?

Waar dan... ze reden niet bij max weg jn het begin van de race...

In qualy had max er 0.3s voor kunnen staan

Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd zat bijna geen verschil tussen pas toen max zijn mediums instorten was mercedes echt sneller en mogelijk zelfs juist door de crash met hamilton.

Ook brake check... waar dan... moet max stil gaan staan om hamilton er voorbij te laten? Hamilton is gewoon een blinde oude chagerijn geworden die net als een voetballer alleen nog kan winnen door een heel toneelspel op te voeren.
Nee joh . Lewis was way faster . Na de VsC zat hij er 3 seconden achter . 2 sectoren later op1.5 en in dirty air. En dat terwijl hij op een hardere band reedt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
DonJunior schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:34:
....
Bijna een zekerheid dat HAM door dit soort fratsen (van de FIA) het kampioenschap binnen gaat halen straks. Dat gaat er bij mij niet in. Terwijl ik eigenlijk niet echt pró-Max ben ofzo. Ben van mening dat HAM echt wel een goede chauffeur is. Maar dit is gewoon niet leuk meer om te kijken zo.
See what you did there :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:46:
[...]

Tekenend voor het hele verhaal is dat er met geen woord gerept wordt over de oorzaak van de miscommunicatie. FIA? Mercedes?
Dat lag bij Mercedes. Die konden er (naar eigen zeggen niets aan doen), want die warin gesprek via de radio zodat de wedstrijdleiding hen niet kon bereiken...
En los daarvan: HAM had het kunnen weten, Max was al eerder voor hetzelfde accafietje achter hem gezet in een herstart.. dus bizar dat hij wegkomt met: ik wist het niet... Je bent toch coureur.. onbegrijpelijk en maakt de sport niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:18:
Mercedes veel sneller?

Waar dan... ze reden niet bij max weg jn het begin van de race...

In qualy had max er 0.3s voor kunnen staan

Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd zat bijna geen verschil tussen pas toen max zijn mediums instorten was mercedes echt sneller en mogelijk zelfs juist door de crash met hamilton.

Ook brake check... waar dan... moet max stil gaan staan om hamilton er voorbij te laten? Hamilton is gewoon een blinde oude chagerijn geworden die net als een voetballer alleen nog kan winnen door een heel toneelspel op te voeren.
Ja Max, gezien hoe COUREURS naar zijn ronde keken? Dat lef, commitment wat hij in die ronde liet zien had de Mercedes daar nog 0,5s voor gezet.

Stint 1 was niet nodig, hij had backup. Lekker meegaan met Max en als hij pit genoeg overhebben om te pareren.

Hij kwam Bottas ook niet voorbij in die periode, dat zegt genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:53
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:50:
[...]

Nee joh . Lewis was way faster . Na de VsC zat hij er 3 seconden achter . 2 sectoren later op1.5 en in dirty air. En dat terwijl hij op een hardere band reedt
Dat is ook simpel te verklaren. Bij RBR hebben ze gegokt. Max op de gele band gezet zodat hij dit keer een goede start kon maken tov Lewis/Ocon en dat lukte. Het eerste deel van de stint had hij nog voordeel van de gele band en logischerwijs stortte die wel in tov de witte band(wellicht ook mede door de touche van Lewis). Ik denk dat ze gegokt hadden op nog een behoorlijk situatie waardoor ze nog een extra stop konden doen. We zullen het niet weten ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

pietje63

RTFM

Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:20:
Als ik die straffen zo bekijk over het hele weekend dan begin ik me af te vragen of de Mercedes is voorzien van CD kentekenplaten.

Ik bedoel, het aanraken van die auto levert al 50.000 boete op. Het veroorzaken van een bijna zware botsing vanuit de Mercedes: 25k.

Achterop aangereden worden? Schuld van de voorganger _O-. Geen woord over het team of de FIA die niet communiceren. ‘Hamilton wist het niet’: okay, maar wiens schuld is dat dan? Blijkbaar van Max.. _O- _O-

Ben wel klaar met deze poppenkast.
Wat verwacht jij? Dat de FIA zegt “ het is onze fout, we hadden MER moeten laten weten dat we RB de opdracht gegeven dat VER opzij moet voor HAM”?

Was wel een nettere oplossing geweest ipv Verstappen zwartepieten (NFI, maar is er al een goede alternatief hiervoor?)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:55:
[...]

Wat verwacht jij? Dat de FIA zegt “ het is onze fout, we hadden MER moeten laten weten dat we RB de opdracht gegeven dat VER opzij moet voor HAM”?

Was wel een nettere oplossing geweest ipv Verstappen zwartepieten (NFI, maar is er al een goede alternatief hiervoor?)
Michael masi heeft die opdracht doorgegeven aan mercedes alleen mercedes was te druk met interne communicatie en heeft hem gemist is nota bene nog uitgezonden dat michael mercedes op hun flikker geeft van als jullie geen tijd hebben om te luisteren is dat niet mijn probleem...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:46:
[...]

Die boeien idd vrij weinig. Maar geen straffen van Hamilton het hele weekend is van de pot gerukt.
De straf op Yuki Tsunoda tussen hem en Vettel vond ik ook een rare straf. Het lijkt er op dat Yuki altijd als schuldige aangewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:46:
[...]

Zullen ook weer strafpunten aanzitten, die kunnen volgend jaar nog pijn doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pietje63 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:55:
[...]

Ja stel je toch voor dat je de hand in eigen boezem steekt.

Sowieso een kunst die nog maar zeer weinig mensen of organisaties kunnen bedrijven.

Maar hoofdschuldige blijft IMO gewoon Hamilton: als coureur is er gewoon geen excuus om te twijfelen als je een concurrent in kan halen: je gaat er gewoon voor, punt. Waarom iemand afremt is helemaal niet boeiend. Je rijdt niet op de snelweg.. :Z

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Nemean schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:57:
[...]

De straf op Yuki Tsunoda tussen hem en Vettel vond ik ook een rare straf. Het lijkt er op dat Yuki altijd als schuldige aangewezen is.
Nu vond ik hem wel echt de schuldige dit keer.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
hoevenpe schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:36:
Max had gister geen enkele kans om te winnen, Lewis was gewoon veel sneller.

De rest is ruis.
Klopt, de vraag is dan ook waarom FIA al die ruis erin gooit. Uiteindelijk had Lewis sowieso gewonnen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:57:
[...]

Michael masi heeft die opdracht doorgegeven aan mercedes alleen mercedes was te druk met interne communicatie en heeft hem gemist is nota bene nog uitgezonden dat michael mercedes op hun flikker geeft van als jullie geen tijd hebben om te luisteren is dat niet mijn probleem...
Serieus, die heb ik ff gemist? Is daar streamable van?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:50:
[...]

Jij luistert teveel naar olav... hamilton zat er de hele tijd al op 1.3 - 1.5s achter die 3s bij de vsc kwam puur door het gejojo van hamilton door de gaten niet constant te houden. Maar bij einde vsc zat die gewoon op de 1.3s niks met sneller rijden te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
Perez moet gewoon een Bottasje doen bij de start in Abu Dhabi. Oeps verremd he. Zoals Bottas ook deze race Max weer probeerde te torpederen. Als Max bij die herstart niet (te) laat had geremd en buiten de baan was gegaan had Bottas hem er vol achter in gepeerd.
En dan rijdt ie een van de Alfa's of Williams eraf, nee daar heb je wat aan.
Oh je droomde dat ie in de top4 stond? :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:49:
Wat is het record van het aantal pagina’s in een F1 thread?
We hebben in ieder geval de meeste pagina's/reacties van dit seizoen in deze knotsgekke race.

Extra straf voor Verstappen, nog mazzel dat het gat met Bottas net groot genoeg is. Dank aan Ocon!

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
[...]

Maar hij heeft toch gelijk? Ik kan me geen seizoen herinneren waar zoveel straffen als een soort handjeklap worden afgehandeld en er niet consequent gestraft wordt voor hetzelfde vergrijp.

De enige keer dat ik me kan herinneren is het Ferrari brandstofpomp verhaal, dat in de achterkamer opgelost werd.

Ik vermoed overigens dat onder Whiting het Silverstone en Monza incident ook niet met de mantel der liefde bedekt geweest, met een fopstraf, maar hadden ze samen gewoon een flinke douw gekregen voor ieder incident afzonderlijk.

In die zin was Whiting vrij consequent, hij komt nog uit een tijd waar coureurs bij bosjes omkwamen, en liet ook duidelijk weten wanneer een bepaalde lijn bereikt was, middels het waarschuwen en zwaar straffen.
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit verschil hé. Ik sluit me volledig aan bij jou verhaal, alleen is het totaal niet tactisch dit te uiten voordat de strafmaat en/of de uitkomst van een eventueel beroep bekend is. Daarmee geef je de wedstrijdleiding / FIA nog even een trap na.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

:|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:14
Als ik probeer om er even wat neutraler naar te kijken (toch lastig als NL'er haha) en wat uit te zoomen denk ik toch vooral dat de FiA heeft geprobeerd om met hun beslissingen niet te veel invloed te hebben op het kampioenschap. Die +5 is wel begrijpelijk, je kunt best een rondje nodig hebben met communicatie e.d. om een plek terug te geven, maar dit was wel erg laat. Bij de +10 kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze de beslissing nemen die niet één van beide coureurs voordeel zou geven naar de volgende race toe.

Het probleem is alleen wel dat ze zichzelf het zo ontzettend moeilijk maken. Door beslissingen te nemen die totaal niet logisch zijn krijg je alleen maar voer voor meer discussie voor de volgende races. Wat ze volgens mij gewoon hadden moeten doen is beide coureurs schuld geven voor die actie (Max voor het remmen, Lewis voor de vreemde actie en het contact), maar geen van beiden een tijdstraf omdat ze allebei schade hadden en Lewis uiteindelijk toch wel sneller was met die banden van Max die er helemaal doorheen waren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:51
Wat een onwijze shitshow heb ik gisteren gezien zeg, van de FIA met hun inconsistente en lompe beslissingen, maar ook zeker van Max en Hamilton. Laten we wel wezen, Max had 2 inhaalacties die gewoon niet konden. Een na de 1ste herstart van de race in lap 15 bocht 1 en daarna in lap 37 bocht 1. Max haalde het gewoon in beide gevallen duidelijk niet en dan vind ik een tijdstraf en positie teruggeven nog netjes eigenlijk. En geloof mij, ik ben absoluut geen Hamilton fan.

Dan het moment dat Max positie wilt teruggeven. Elke coureur had bij het langzamer gaan rijden van de voorganger meteen een inhaalactie in gang gezet. Maar Hamilton niet. Echt wtf. Daar had hij echt een brainfart of iets dergelijks. Die blijft er net zo lang achter zitten en dan na een aantal seconden verbaast zijn dat Max opeens wat harder gaat remmen (als het al remmen was, misschien wat het wel gewoon terugschakelen?) en hij erop knalt. Ongelofelijk gewoon.

En dan de FIA... Dat VER straf kreeg door de acties in bocht 1 zeker mee eens maar hoe dat dan allemaal weer gaat met voorstellen naar RedBull die dan ook weer niet blijken te kloppen is echt wel een dikke farce. Daarnaast waren veel meer acties die wel wat straffen mochten opleveren voor Mercedes tijdens de race.

1. Ophouden van Max door Bottas voor de 1ste pitstop.
2. Niet aansluiten van Hamilton achter Max.
3. Aanrijding met Max waar Max uiteindelijk gewoon dubbel wordt genaaid terwijl hij notabene van achter wordt aangereden. |:( |:(

Maar helemaal niks. Geen woord meer over gehoord zelfs nadat RB had aangegeven dat ze actie nummer 2 onderzocht wilde zien hebben.

Ik ga volgende week met een heel dubbel gevoel kijken naar de laatste race. Wat de uitslag ook gaat worden, en wie er ook kampioen wordt, beide zullen een smet houden op dit kampioenschap en dat na mijn mening vooral vanwege de inconsequentie van de FIA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:59:
[...]

Serieus, die heb ik ff gemist? Is daar streamable van?
Zit momenteel mobiel dus heb het zo niet paraat maar was in de live uitzending niet veel later dan de crash

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:

Ik heb zojuist f1 pro opgezegd. Voor deze shitshow ga ik dus niet betalen.
Dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
HaterFrame schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:45:
Wtf... Wat had ie dan moeten doen? Laten uitrollen tot ze stil stonden omdat ham er niet voorbij wilde?

Deze sport is een lachertje geworden, erger nog dan voetbal.
Benieuwd wat er was gebeurd als Verstappen door een defecte motor snelheid had geminderd. Was Hamilton er dan ook op geklapt en had Verstappen dan ook een straf gekregen? Als de motor in één keer alle vermogen verliest vertraagt de auto nog een stuk meer dan nu het geval was.

Hamilton had meer dan voldoende mogelijkheid om er langs te komen maar deed dat niet. Hij schakelde zelf ook terug en wist dus ook zonder dat het hem verteld werd hoogstwaarschijnlijk donders goed wat er aan de hand was, en dat Verstappen hem probeerde te 'trucken' met de DRS lijn.

Begin nu te begrijpen wat Alonso bedoelde toen hij vertelde dat je in dit soort situatie niet alleen je tegenstander op de baan hebt, maar ook het Engelse 'establishment'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23:44

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Wat ik in de uitzending heb gehoord is de claim van Mercedes dat zij werden ingelicht door de FIA op het moment dat Max al op de rem ging staan. Ze hebben dus eerst de opdracht aan RBR gegeven om de plaats terug te geven en pas daarna zijn ze het gaan melden bij Mercedes. Niet dat ze het niet konden horen door interne communicatie.

Maar dat maakt ook niet uit. Uiteindelijk kan je als persoon maar 1 conversatie volgen en het zou maar erg zijn dat je als team ineens intern geen gesprekken meer mag voeren. En tot op heden heeft het nog nooit ernstige problemen veroorzaakt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
[...]

Maar hij heeft toch gelijk? Ik kan me geen seizoen herinneren waar zoveel straffen als een soort handjeklap worden afgehandeld en er niet consequent gestraft wordt voor hetzelfde vergrijp.

De enige keer dat ik me kan herinneren is het Ferrari brandstofpomp verhaal, dat in de achterkamer opgelost werd.

Ik vermoed overigens dat onder Whiting het Silverstone en Monza incident ook niet met de mantel der liefde bedekt geweest, met een fopstraf, maar hadden ze samen gewoon een flinke douw gekregen voor ieder incident afzonderlijk.

In die zin was Whiting vrij consequent, hij komt nog uit een tijd waar coureurs bij bosjes omkwamen, en liet ook duidelijk weten wanneer een bepaalde lijn bereikt was, middels het waarschuwen en zwaar straffen.
Alleen is het niet de race director die straffen uitdeelt ... .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:58

Amphiebietje

In de blubber

Ah, zo te zien hoef ik de volgende race echt niet te zien. En de FIA hoeft ook nooit meer op mijn centen te rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
En dus ook weer 2 punten op de licentie erbij. Ik voorspelde dit gisteren al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Giel1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:03:
Als ik probeer om er even wat neutraler naar te kijken (toch lastig als NL'er haha) en wat uit te zoomen denk ik toch vooral dat de FiA heeft geprobeerd om met hun beslissingen niet te veel invloed te hebben op het kampioenschap. Die +5 is wel begrijpelijk, je kunt best een rondje nodig hebben met communicatie e.d. om een plek terug te geven, maar dit was wel erg laat. Bij de +10 kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze de beslissing nemen die niet één van beide coureurs voordeel zou geven naar de volgende race toe.

Het probleem is alleen wel dat ze zichzelf het zo ontzettend moeilijk maken. Door beslissingen te nemen die totaal niet logisch zijn krijg je alleen maar voer voor meer discussie voor de volgende races. Wat ze volgens mij gewoon hadden moeten doen is beide coureurs schuld geven voor die actie (Max voor het remmen, Lewis voor de vreemde actie en het contact), maar geen van beiden een tijdstraf omdat ze allebei schade hadden en Lewis uiteindelijk toch wel sneller was met die banden van Max die er helemaal doorheen waren.
Ongeacht welke beslissingen ze nemen krijgen ze een shitshow over zich heen. Dat heb je nu eenmaal als er 2 strijden voor het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
YouTube: The Internet's Best Reactions To The 2021 Saudi Arabian Grand Prix

Misschien even iets van 'fun' tussendoor. :)
Dit zijn memes door mensen opgestuurd naar WTF1, dus nee, zij plukken die niet random van het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:59:
[...]

Nu vond ik hem wel echt de schuldige dit keer.
Niet helemaal mee eens, Vettel leek gedurende de hele race niet echt door te hebben waar mensen exact zaten als je het mij vraagt.
Giel1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:03:

Grootste probleem met de race van gister is dat Mercedes op diverse punten weg komt met dingen in het grijze gebied (expres langzaam rijden zodat de banden van Max weer afkoelen), Bottas die expres een groot gat laat vallen voor hem. Het toppunt blijft wel dat Max een straf krijgt voor een zeer knullige fout van Hamilton die je niet zou verwachten van een zevenvoudig wereld kampioen.

Je kunt merken dat de pit en energie van Hamilton weg is. Hij begint meer en meer fouten te maken maar gelukkig voor hem kijkt de FIA maar half mee.
Amphiebietje schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:08:
Ah, zo te zien hoef ik de volgende race echt niet te zien. En de FIA hoeft ook nooit meer op mijn centen te rekenen.
Lol, dit soort reacties vind ik altijd komisch, ik denk niet dat de FIA wakker ligt over het maand bedragje wat jij afrekent. :+ FIA gaat pas wakker liggen wanneer grote sponsoren verdwijnen en teams stoppen. Niet omdat 5 Nederlanders hun abonnementen stoppen.

Bovendien, waarom zou je nu stoppen met het kijken naar Max? Alleen omdat hij wint kijk je?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mijn hoop voor volgend jaar met nieuwe regels en auto's: Ferrari, McLaren of Renault die er vol vandoor gaan en Red Bull en Mercedes vol voorbij vliegen.

Zijn we van het hele Mercedes/Red Bull/FIA shitfest af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Blokker_1999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:10:
[...]
Ongeacht welke beslissingen ze nemen krijgen ze een shitshow over zich heen. Dat heb je nu eenmaal als er 2 strijden voor het kampioenschap.
Verkeerd woordgebruik: zij zijn zelf de shitshow. Omdat ze zo'n close kampioenschap met hard racen niet aankunnen. Dan krijg je rare zaken als koehandel en een Lewis die kortsluiting in zijn hoofd krijgt, Max van achteren ramt terwijl hij er makkelijk voorbij kan, maar het toch zo geframed wordt dat Max het heeft gedaan.

Ik kan niet zeggen dat ik veel zin heb in de volgende race. Maar misschien komt dat nog. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

NeonovA schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:04:
Maar helemaal niks. Geen woord meer over gehoord zelfs nadat RB had aangegeven dat ze actie nummer 2 onderzocht wilde zien hebben.
Massi heeft daar direct ook antwoord op gegeven. Ze gingen het nog eens herbekijken, maar het rondje werd niet aanzien als een normaal rondje achter de SC waar die regel van 10 lengtes van toepassing is. Is voor mij ook de eerste keer dat ik het hoor en vindt het maar vreemd. Maar we zien het uiteindelijk al heel het seizoen dat in de formatieronde aan de start van de race de gaten tussen auto's steeds groter lijken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Het blijft me vooral verbazen dat hetgeen wat Bottas deed gewoon mag. Het is blijkbaar een grijs gebied en wat dat betreft slim van Mercedes. Dat moet ook gezegd worden. Voor de rest mogen ze van mij hier een concrete regel van maken, want je kan de concurrentie gewoon benadelen zonder dat diezelfde concurrentie iets kan doen. Straks krijg je dit bij elke safety car actie waarbij twee teamgenoten toevallig achter elkaar rijden.

Ik kan me een voorval met Hulkenberg herinneren in China 2016. Die hield coureurs achter hem op omdat Perez voor hem een pitstop maakte. Vettel haalde hem toen in de pit entry in.

[ Voor 30% gewijzigd door Soccer98 op 06-12-2021 08:18 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Nemean schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:11:

Bovendien, waarom zou je nu stoppen met het kijken naar Max? Alleen omdat hij wint kijk je?
Ik kijk en volg al ruim 30 jaar Formule 1. Grootste deel van die tijd deed er geen Nederlander mee die noemenswaardige prestaties neer legde.
Ik kijk echt niet alleen om Max maar ook voor mij begint de maat best vol te raken.

Als je alleen al kijkt naar dit weekend waar Lewis H. mee weg komt. Eerst Gasly ophouden en paar bochten later bijna Mazepin vermoorden. Dan zou je nog kunnen stellen dat 1x verkeerd inschatten kan maar 2x in 1 ronde? En levert hem niks op.

De lol is er af met zoveel inconsistentie.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:08
Wat ik me ook afvraag, als je ziet dat het gat bij die herstart de hele tijd zo groot is waarom zou je dan niet ook gewoon langzaam gaan rijden? Dan maar beide op koude banden herstarten toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Gisteren werd pijnlijk duidelijk dat Michael Masi dit soort races duidelijk niet aan kan. Onderhandelen met teams tijdens een race over straffen? De openlijke discussie tussen de wedstrijdleiding en Mercedes over het missen van de instructie aan Max om Lewis voorbij te laten? En dat zijn maar 2 voorbeelden waar het gisteren compleet mis ging. Ik krijg hierbij het idee dat Netflix de zaken ‘live’ regisseert en we naar een slechte F1 docu zitten te kijken…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XLord
  • Laatst online: 19-09 20:07
NeonovA schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:04:
Wat een onwijze shitshow heb ik gisteren gezien zeg, van de FIA met hun inconsistente en lompe beslissingen, maar ook zeker van Max en Hamilton. Laten we wel wezen, Max had 2 inhaalacties die gewoon niet konden. Een na de 1ste herstart van de race in lap 15 bocht 1 en daarna in lap 37 bocht 1. Max haalde het gewoon in beide gevallen duidelijk niet en dan vind ik een tijdstraf en positie teruggeven nog netjes eigenlijk. En geloof mij, ik ben absoluut geen Hamilton fan.

Dan het moment dat Max positie wilt teruggeven. Elke coureur had bij het langzamer gaan rijden van de voorganger meteen een inhaalactie in gang gezet. Maar Hamilton niet. Echt wtf. Daar had hij echt een brainfart of iets dergelijks. Die blijft er net zo lang achter zitten en dan na een aantal seconden verbaast zijn dat Max opeens wat harder gaat remmen (als het al remmen was, misschien wat het wel gewoon terugschakelen?) en hij erop knalt. Ongelofelijk gewoon.

En dan de FIA... Dat VER straf kreeg door de acties in bocht 1 zeker mee eens maar hoe dat dan allemaal weer gaat met voorstellen naar RedBull die dan ook weer niet blijken te kloppen is echt wel een dikke farce. Daarnaast waren veel meer acties die wel wat straffen mochten opleveren voor Mercedes tijdens de race.

1. Ophouden van Max door Bottas voor de 1ste pitstop.
2. Niet aansluiten van Hamilton achter Max.
3. Aanrijding met Max waar Max uiteindelijk gewoon dubbel wordt genaaid terwijl hij notabene van achter wordt aangereden. |:( |:(

Ik ga volgende week met een heel dubbel gevoel kijken naar de laatste race. Wat de uitslag ook gaat worden, en wie er ook kampioen wordt, beide zullen een smet houden op dit kampioenschap en dat na mijn mening vooral vanwege de inconsistentie van de FIA.
Precies dit.
Ik vond het leuk om de races te kijken, ongeacht of Max won of niet. Maar zeker de laatste paar races zijn allemaal zo verbitterd en waar Mercedes met van alles weg lijkt te komen straffen ze max extra snel.

Twijfel of ik de laatste race wel wil zien op deze manier, want reken er maar op dat die race net als deze gaat worden. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:47
Apart besluit van de stewards, maar blijkt wel dat Hamilton en Mercedes gewoon veel beter zijn in het framen, dat Verstappen en gevaar is terwijl in werkelijkheid de Mercedessen het zelf zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

PatrickC schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:21:
Gisteren werd pijnlijk duidelijk dat Michael Masi dit soort races duidelijk niet aan kan. Onderhandelen met teams tijdens een race over straffen? De openlijke discussie tussen de wedstrijdleiding en Mercedes over het missen van de instructie aan Max om Lewis voorbij te laten? En dat zijn maar 2 voorbeelden waar het gisteren compleet mis ging. Ik krijg hierbij het idee dat Netflix de zaken ‘live’ regisseert en we naar een slechte F1 docu zitten te kijken…
Dit zal vroeger net zo gegaan zijn maar omdat de radio's van de FIA sinds dit jaar ook worden uitgezonden beginnen dit soort zaken op te vallen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:23:
[...]

Dit zal vroeger net zo gegaan zijn maar omdat de radio's van de FIA sinds dit jaar ook worden uitgezonden beginnen dit soort zaken op te vallen. ;)
Wat, zit Netflix al die jaren al aan de knoppen te draaien dan? :+ ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Max is te puur voor dit spel. Draai de rollen eens om. Zet HAM eens in die auto. Ik wil het allemaal nog wel eens zien. Vechten tegen de bierkaai zo. Zolang het geen _gelijke_ strijd is (geen idee waarom het in begin seizoen andersom was) win je geen WK.

Alles wat Max gisteren deed is uiteindelijk IMHO ook gewoon wanhoop, want hij weet dat hij niet kan winnen van die Mercedes. Horner gaf het gisteren ook een soort van toe. Klonk bijna als een handdoek in de ring, want puur op power/pace gaat Max volgende race wederom geen kans hebben, lijkt me.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:17:
[...]

Ik kijk en volg al ruim 30 jaar Formule 1. Grootste deel van die tijd deed er geen Nederlander mee die noemenswaardige prestaties neer legde.
Ik kijk echt niet alleen om Max maar ook voor mij begint de maat best vol te raken.

Als je alleen al kijkt naar dit weekend waar Lewis H. mee weg komt. Eerst Gasly ophouden en paar bochten later bijna Mazepin vermoorden. Dan zou je nog kunnen stellen dat 1x verkeerd inschatten kan maar 2x in 1 ronde? En levert hem niks op.

De lol is er af met zoveel inconsistentie.
Het verziekt ook de sport, het is leuk hoe er elke keer wordt gezegd "elke keer kijken de stewards naar vergelijkbare situaties voor een straf uit te delen". Ik krijg gewoon meer en meer het idee dat ze daar een rad van fortuin (lees: rad met penalties) hebben hangen, daar een spin aan geven en vervolgens slecht beargumenteerd een straf uitdelen.

Vergeet niet dat pas in ronde 43 Max een 5 sec straf kreeg voor "leaving the track and gaining an advantage". Misschien heb ik het gemist of heug ik het mij even niet, maar heb hem er alleen voorbij zien gaan via de binnenbocht bij de herstart, ca 26 ronden ervoor. Ook dient de FIA dit soort straffen binnen x tijd te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik zie net de straf van Verstappen, hoeveel geld verdient de FIA/Mercedes hier mee? Denk dat ze al aan het begin louche afspraken hebben gemaakt en er voor moeten zorgen dat Lewis zijn 8ste haalt.

Max gaf het laatst nog aan dat hij dat hele circus niet nodig vind en als hij had gewonnen in z'n blote reet naar buiten toe zou rennen. Hij wil lol hebben en racen niet dit gemiereneuk. Zoals gister ook werd gesuggereerd dat ze een statement maken door de laatste race niet deel te nemen,maar zo is Max niet.

Om toch positief af te sluiten en Max een hart onder de riem te steken is dat hij nog 1 race heeft en op zijn Nederlands iedereen (en voornamelijk 1) een poepie moet laten ruiken. #unleashthelion

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
dit weekend is voor mij zeker duidelijk geworden dat de FIA niet echt van plan is Hamilton een straf te gaan geven. eerst de fp3 incidenten.

en gisteren is Hamilton ongeveer weer de enige zonder straf.

volgens mij is de Fia de belangrijkste vraag aan zich zelf vergeten te stellen bij de aanrijding.

wat doet een coureur onder groen als een andere coureur langzaam rijd?
inhalen.

en hier begint het probleem dus al dit doet Hamilton dus niet.
daar komt dus bij dat max is verteld hem voor bij te laten hoe lang of kort dit na de opdracht is en als het Mercedes al verteld is mag hier niets in uitmaken.

Hamilton creeert deze hele situatie zelf want zoals al vaker gezegt als de auto kapot was geweest wil je er ook niet achter gaan rijden desnoods ga je er schuin achter rijden maar nee hij kiest voor pal er achter.

daarom vind ik heel knap dat max hier als enige schuldige word aangewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

We kunnen nog lang terug blijven kijken, maar moeten het nu vooral doen met de laatste race en vooruit kijken. Terugkijkend vraag ik mij of wie voornamelijk de zogenaamde 'mindgames' spelen, is dit niet iets wat gewoon typisch bij de Britse pers (of samenleving) hoort? Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.

Dat hele spelletje met de zogenaamde 'mindgames' wordt voornamelijk goed gedaan door Hamilton en Mercedes. Je zou verwachten dat een man als Horner dit ook goed zou kunnen spelen als Brit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk die “wat als Max een defecte motor had gehad, was Lewis er dan ook tegenaan gereden” verhalen. Alleen had Max dan waarschijnlijk wel z’n auto volledig aan de rechterkant van de baan stil gezet of uit laten rollen. Daarnaast was er waarschijnlijk ook wat rook of vuur te zien.

Al met al niet te vergelijken met iemand die net voor het DRS punt van z’n gas gaat, terugschakelt en remt. En dat ook nog eens terwijl hij z’n auto niet op het vuil wil laten rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-12-2021 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36
Als ik RBR was zou ik voor echt elk voorval van deze race vanuit kamp mercedes gaan klagen.

Mocht dat ophouden van zowel Bottas als Hamilton nu eigenlijk gewoon? Iets met aansluiting zoeken, max 10 auto lengtes er tussen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ventrigo schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:25:
Ik zie net de straf van Verstappen, hoeveel geld verdient de FIA/Mercedes hier mee? Denk dat ze al aan het begin louche afspraken hebben gemaakt en er voor moeten zorgen dat Lewis zijn 8ste haalt.
Heel veel, hoe mee aandacht des te meer sponsoren ze aantrekken. It's all about the money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
[...]

Sector 1 was Max duidelijk de snellere, Sector 3 Lewis, Sector 2 wisselde telkens.

Echter was het na de kopstaart, alleen nog maar Lewis, schade aan de diffuser en banden volgens Horner.
Je vergeet even het feit dat Lewis op harde banden reed en Max op mediums. Lewis was toch echt wel stuk sneller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Woudloper schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.
Ik heb toch echt Mercedes al een paar keer onder druk zien breken. Het is dus maar net hoe je ernaar wil kijken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

RBR zei 'okay, we geven de plek terug' aan de FIA, en de FIA meldde het bij Mercedes maar die hadden het te druk, en tegen de tijd dat het kwartje viel reed Lewis al achterin bij Max. Als het iets of iemand aan te rekenen is, dan is dat in de eerste plaats Mercedes, daarna eventueel de FIA omdat ze te traag waren, maar uiteraard is RBR dan de sjaak :Z

Het is zo kunstmatig allemaal, er moet en zal een Britse kampioen afgeleverd worden. F1 blijft een Brits feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
We kunnen nog lang terug blijven kijken, maar moeten het nu vooral doen met de laatste race en vooruit kijken. Terugkijkend vraag ik mij of wie voornamelijk de zogenaamde 'mindgames' spelen, is dit niet iets wat gewoon typisch bij de Britse pers (of samenleving) hoort? Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.

Dat hele spelletje met de zogenaamde 'mindgames' wordt voornamelijk goed gedaan door Hamilton en Mercedes. Je zou verwachten dat een man als Horner dit ook goed zou kunnen spelen als Brit?
PlanetF1 is een Britse site en is vrijwel altijd gekleurd. De comments section is al helemaal op hand van Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:25:
Alles wat Max gisteren deed is uiteindelijk IMHO ook gewoon wanhoop, want hij weet dat hij niet kan winnen van die Mercedes. Horner gaf het gisteren ook een soort van toe. Klonk bijna als een handdoek in de ring, want puur op power/pace gaat Max volgende race wederom geen kans hebben, lijkt me.
Dat idee heb ik ook. Hij heeft door dat het wereldkampioenschap uit zijn handen glipt en probeert dit met alles wat hij heeft vast te houden. Dat siert hem, dat geeft spektakel, maar ik ben bang dat het niet genoeg gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hjvg schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
dit weekend is voor mij zeker duidelijk geworden dat de FIA niet echt van plan is Hamilton een straf te gaan geven. eerst de fp3 incidenten.

en gisteren is Hamilton ongeveer weer de enige zonder straf.

volgens mij is de Fia de belangrijkste vraag aan zich zelf vergeten te stellen bij de aanrijding.

wat doet een coureur onder groen als een andere coureur langzaam rijd?
inhalen.

en hier begint het probleem dus al dit doet Hamilton dus niet.
daar komt dus bij dat max is verteld hem voor bij te laten hoe lang of kort dit na de opdracht is en als het Mercedes al verteld is mag hier niets in uitmaken.

Hamilton creeert deze hele situatie zelf want zoals al vaker gezegt als de auto kapot was geweest wil je er ook niet achter gaan rijden desnoods ga je er schuin achter rijden maar nee hij kiest voor pal er achter.

daarom vind ik heel knap dat max hier als enige schuldige word aangewezen
snapte die situatie ook echt niet; waarom gaat hij er niet voorbij? "can i over take him" is dat niet het hele idee van een race |:( beetje bevooroordeeld voor max vanwege nederlands aspect (meer fan van daniel dan max) maar ik heb t vaker gezegd, en blijf erbij; links of rechts om, lewis 'moet' winnen van FIA.
Coldcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:45:
[...]

Waarom zou Hamilton een straf moeten krijgen als Max een brake test doet?
crashing into another driver?

max wel penatly, lewis niet; beide met 4 wielen van de baan in dezelfde bocht

het was duidelijk een voorkeurs feestje

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 08:46 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

yinx84 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:31:
[...]

PlanetF1 is een Britse site en is vrijwel altijd gekleurd. De comments section is al helemaal op hand van Mercedes.
Ik blijf het interessant vinden hoe men (en daar bedoel ik jou niet mee) F1 en Brits alleen aan Hamilton denkt. Russell en Lando vallen altijd in het niets, wat erg zonde is. Ik hoop dat Russell volgend jaar Hamilton helemaal zoek rijdt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 23:39

Coldcat

HODL

Veel ophef hier. Ik volg al een tijdje F1. Max is op missie en wil F1 kampioen worden. Volgens mij duidelijk dat hij vlijmscherp rijdt. Samen eraf doet minder pijn voor hem dan voor Hamilton.

Als hij geremd heeft is dat een actie om WC te worden. Die gasten zijn meer competitief dan iedereen die je kent. Laten we blij zijn dat beiden door konden en het nogmaals mogen uitvechten in AD! 10 sec straf doet geen pijn, en door!

Max neemt 100% risico in alle acties. Knap dat Hamilton hem tot nu toe weet te ontwijken. Tuurlijk horen daar straffen bij. Anders doet Max half werk, en zo is Max niet.

Mensen we kijken naar historie!! Nog nooit was het zo spannend op de baan met coureurs daadwerkelijk binnen een paar seconden iedere race. De FIA moet ingrijpen en doet dit op een nette manier.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:28:
[...]

RBR zei 'okay, we geven de plek terug' aan de FIA, en de FIA meldde het bij Mercedes maar die hadden het te druk, en tegen de tijd dat het kwartje viel reed Lewis al achterin bij Max. Als het iets of iemand aan te rekenen is, dan is dat in de eerste plaats Mercedes, daarna eventueel de FIA omdat ze te traag waren, maar uiteraard is RBR dan de sjaak :Z

Het is zo kunstmatig allemaal, er moet en zal een Britse kampioen afgeleverd worden. F1 blijft een Brits feestje.
De FIA had het eerst aan Mercedes moeten melden dan hadden we dit akkefietje niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36
Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:32:
[...]

Ik blijf het interessant vinden hoe men (en daar bedoel ik jou niet mee) F1 en Brits alleen aan Hamilton denkt. Russell en Lando vallen altijd in het niets, wat erg zonde is. Ik hoop dat Russell volgend jaar Hamilton helemaal zoek rijdt.
Dat hopen we allemaal, maar Russel is gewoon de engelse Bottas. Zolang Hamilton nog bij Mercedes rijdt krijgt die nooit een eerlijke kans en zal 2e viool spelen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:34:
[...]

De FIA had het eerst aan Mercedes moeten melden dan hadden we dit akkefietje niet gehad.
nee hamilton had gewoon moeten doen wat iedereen doet in een race inhalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

albino71 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:40:
[...]

Que?

Op deze onzin ga ik niet inhoudelijk reageren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ph9i6DSh1gXWs5mywYemfmEeeug=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3mIsjtqW4ixQUGE6FTpR0vcx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRfV73rqWsUNDruXU197NExfP7M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fDUkWdl5gsPmsQzaUjoqmZuG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FmutKLPBPkX1K5sKYbkAfUKRq8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EHwmCndvGpHW2AfXF6JHd3vk.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di3B67edAY-oV_x8ixWdjqCG1n8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BkcCuMB82yLs7RNyIMwsllVv.png?f=fotoalbum_tile

Max gaat pas van z’n gas als hij in de buurt van het DRS punt komt en hij had nog wel een stukje naar rechts gekund als hij duidelijk wilde maken dat hij Lewis er langs wilde laten. Inmiddels weten we ook dat Max wel degelijk (69 bar) geremd heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-12-2021 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:32:
Veel ophef hier. Ik volg al een tijdje F1. Max is op missie en wil F1 kampioen worden. Volgens mij duidelijk dat hij vlijmscherp rijdt. Samen eraf doet minder pijn voor hem dan voor Hamilton.

Als hij geremd heeft is dat een actie om WC te worden. Die gasten zijn meer competitief dan iedereen die je kent. Laten we blij zijn dat beiden door konden en het nogmaals mogen uitvechten in AD! 10 sec straf doet geen pijn, en door!

Max neemt 100% risico in alle acties. Knap dat Hamilton hem tot nu toe weet te ontwijken. Tuurlijk horen daar straffen bij. Anders doet Max half werk, en zo is Max niet.

Mensen we kijken naar historie!! Nog nooit was het zo spannend op de baan met coureurs daadwerkelijk binnen een paar seconden iedere race. De FIA moet ingrijpen en doet dit op een nette manier.
Hij heeft 2x geremd, eerst uit laten lopen... Hamilton gaat niet voorbij, Max trapt even hard op de rem en Hamilton rijdt er tegen aan. Staat zelfs in het officiële statement van de officials. Maar de 2e keer hard remmen mocht dus niet en werd bestraft. Ongeacht het feit dat Hamilton weigerde in te halen vanwege de DRS lijn 8)7 absurd dit... echt absurd.
The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing. In deciding to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration. Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the first to cross the DRS.

However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Coldcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:32:

De FIA heeft aangetoond dat het dus gewoon een braketest was, dan komt Max eigenlijk nog heel goed weg zonder DSQ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:05
Ach, we krijgen nu volgens mij echt de race der races en dan ook nog eens meteen a.s. zondag al!
Ik ben nu al zenuwachtig en dan maakt het mij niet eens uit wie van de twee kampioen wordt :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Bizarre wending wel hoor. Ze durven Hamilton weer eens niet te straffen en komen dan maar hiermee op de proppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:39:
Ach, we krijgen nu volgens mij echt de race der races en dan ook nog eens meteen a.s. zondag al!
Ik ben nu al zenuwachtig en dan maakt het mij niet eens uit wie van de twee kampioen wordt :P
Mooiste moment van het jaar: McLaren op 1/2 na Monza. Van mij zou zoiets best komende race weer mogen gebeuren. Hamilton en Max die eruit clashen, laat de underdogs er maar met de winst vandoor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:40
Grimmie187 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:38:
[...]

De FIA heeft aangetoond dat het dus gewoon een braketest was, dan komt Max eigenlijk nog heel goed weg zonder DSQ.
Nee, ze zeggen dat hij remde, ik zie brake testing als iets anders, dan was hij wel zwaarder gestraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:39:
Denk je? Ik verwacht wederom een groot contrast met wanhoop pogingen vanuit Max. Meer niet eigenlijk.

Hoor niemand over de pace. Max had zonder deze show, toch (ook) nooit gewonnen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Laatst online: 22:45
Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.
Even los van of de onderzoeken en straffen voor Max terecht waren, daar wil ik niet over oordelen, als dit weekend iemand heeft laten zien moeilijk met druk om te kunnen gaan is het Lewis. En dit is niet het eerste weekend.

Max rijdt zoals hij altijd rijdt. Op, of misschien zelfs over het randje.

Lewis reedt in vorige jaren anders. Dit jaar is anders. Lewis heeft in de vrije trainingen al mensen op een gevaarlijke manier in de weg gereden (o.a. Mazepin en Gasly), mist dubbel geel (oké, die er niet lang was) en maakt diverse remfouten. In de race is hij ineens vergeten dat je banden mag wisselen onder een rode vlag (terwijl hij het Imola anders dondersgoed wist en daar zelfs een ronde achterstand goed mocht maken), is de 10 autolengte regel even vergeten (en de FIA schijnbaar ook) en weet ineens niet meer hoe hij mensen moet inhalen waardoor hij er maar achterop rijdt.

Kortom: Lewis zal wel weer WC worden want zijn auto is gewoon veel te snel, maar als je na deze race gaat roepen dat Max en RB de weg kwijt zijn dan heb je bepaalde stukken in dit weekend liggen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:41:
[...]
In de 1e stint was er niks mis met de pace van Max. In de laatste stint gingen zijn banden eraan en daar had het rearenden van Hamilton ook een aandeel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:41:
[...]

Denk je? Ik verwacht wederom een groot contrast met wanhoop pogingen vanuit Max. Meer niet eigenlijk.

Ik mis nog iets over de pace: Hoe kon Max in Q3 (de crash niet meegerekend) 0,2 seconde sneller zijn dan Hamilton? Was het puurweg de banden die het gisteren begaven waardoor Max geen pace meer had of mis ik een ander detail?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:34:
[...]

Dat hebben ze gedaan, maar Mercedes had het te druk met andere dingen. FIA wees ze daar zelfs nog op terecht via de FIA radio. Is dus het team Mercedes aan te rekenen. En daarna Lewis zelf, die achter Max blijft plakken om maar die DRS te kunnen pakken, inplaats van dat ie inhaalt. Het blijft een race, als je voorligger langzamer is haal je hem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]

Ik mis nog iets over de pace: Hoe kon Max in Q3 (de crash niet meegerekend) 0,2 seconde sneller zijn dan Hamilton? Was het puurweg de banden die het gisteren begaven waardoor Max geen pace meer had of mis ik een ander detail?
Zit natuurlijk een verschil tussen kwalificatiepace en racepace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]

In de 1e stint was er niks mis met de pace van Max. In de laatste stint gingen zijn banden eraan en daar had het rearenden van Hamilton ook een aandeel in.
Ja oke, maar had ie het anders wel volgehouden op die mediums met HAM achter zich? Die MER leek wederom weer heel hard te lopen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 23:39

Coldcat

HODL

dutchgio schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:40:
Bizarre wending wel hoor. Ze durven Hamilton weer eens niet te straffen en komen dan maar hiermee op de proppen.
Waarom zou Hamilton een straf moeten krijgen als Max een brake test doet?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Pagina: 1 ... 62 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord