Als er op de man gespeeld wordt, niet terugspelen
[ Voor 64% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2021 13:43 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als er op de man gespeeld wordt, niet terugspelen
[ Voor 64% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2021 13:43 ]
Lewis was er al een paar keer bijna langs, zelfs met beschadigde voorvleugel reed hij in enkele rondes 7s weg.Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:37:
Lewis was niet véél sneller. Enkel na de aanrijding. Daarvoor was het enkel op het rechte stuk.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zeker niet aan het begin van de race. En Lewis was ten laatste sneller omdat Max het nodige kapot had aan de achterkant en het team hem vroeg de boel te sparen. Dus daar was niks "gewoon" aan.hoevenpe schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:36:
Max had gister geen enkele kans om te winnen, Lewis was gewoon veel sneller.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door OMD op 06-12-2021 07:42 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dit. Het maakt mij niet uit of dat het Bottas, Hamilton, of bijvoorbeeld een Lando of een Mazepin is die iets fout doet, maar de F1 lijkt toch altijd wel een doofpot te hebben waarin gebeurtenissen uit races in verdwijnen en vergeten zijn bij de volgende race.Yonix schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
Dan nog vraag ik mij af of het VER nu zo'n groot voordeel had gegeven als HAM hem wel was gepasseerd. VER had immers oudere mediums en we zagen dat die tegen het einde van de race echt op waren.
Waar ik gewoon enorm van baal is het feit dat HAM en MERC wederom ongeschonden blijven en dat een ander weer de pineut is. Er wordt door de FIA verder niet meer gesproken over BOT die vertraagd richting pitlane, HAM die te dicht op VER zit tijdens de VSC en HAM die net als VER over de lijn(en) ging.
Jammer.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dat laatste wist ik niet, maar dan nog was het een kwestie van tijd op het rechte stuk.TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
Echter was het na de kopstaart, alleen nog maar Lewis, schade aan de diffuser en banden volgens Horner.
Ik heb gisteren geleerd voor het eerst na 28 jaar dat coureurs dat niet doen omdat er mogelijk gevaar op de weg is voor ze…..Crxtreem schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:32:
Stel dat Max een motorprobleem had, klapt dan Lewis er ook in?
Als racer ga je er toch gewoon voorbij als je de kans hebt?
Ik vraag me toch steeds meer af of alles niet doorgestoken kaart is.
Zitten we nu naar een wedstrijd te kijken of een show die de FIA spanning en sensatie oplevert?
Weer een hele week aandacht over deze race en veel kijkers de laatste race….
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik moest meteen aan Baku denken waar Bottas ook op het laatste moment van Stroll (als ik het goed zeg) ook de derde plaats afpakte. Stroll reed toen in een Williams, toch?Nemean schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:41:
Om even over wat anders te beginnen dan Max en Lewis. Jammer dat Ocon geen derde plek wist te scoren. Naar mijn weten heeft Bottas echt een slechte race gereden en had het Ocon wel gegund geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 06-12-2021 07:43 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik heb dat al eerder gezegd: Het was prima geweest als hij hem aan het einde gewoon voorbij had laten gaan. Dan was dat ook zeker weten gebeurd. Het was de meest logische en veilige plek. Hamilton was hem dan echt wel voorbij gegaan. Max was niet bezig om z'n plek terug te geven, maar juist om hem te behouden door hem voor de DRS weg te geven.siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:40:
[...]
Is geen onzin. De achterligger heeft veel kansen gehad, maar weigerde ervoorbij te gaan. Dat je dan nog kunt stellen dat de voorganger schuld heeft. Als de bak was vastgelopen van Max, was Max dan nog steeds schuld? Intentie en context is het hele punt, maar wordt volledig genegeerd. Dat Hamilton zogenaamd niet zou weten wat er aan de hand was is gewoon kul. Zo overduidelijk wat er aan de hand was. Maar zelfs met het toegeven van de stewards dat Hamilton er niet langs wilde, had Max dan wel door mogen rijden? Was dat wél prima geweest? Vast en zeker ook niet. Farce van begin tot einde.
[ Voor 3% gewijzigd door tfgk1 op 06-12-2021 07:44 ]
Max 10s, boeien...aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
Dus Hamilton geen straf? Juist.
Ja lol, je laatste link geeft dus precies de situatie hier neer. Lewis rijdt erop in terwijl hij er voorbij gelaten wordt, niet andersomtfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
[...]
Ik heb dat al eerder gezegd: Het was prima geweest als hij hem aan het einde gewoon voorbij had laten gaan. Dan was dat ook zeker weten gebeurd. Het was de meest logische en veilige plek. Hamilton was hem dan echt wel voorbij gegaan. Max was niet bezig om z'n plek terug te geven, maar juist om hem te behouden door hem voor de DRS weg te geven.
En:https://www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/poging-tot-doodslag-in-het-verkeer/
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien er bij bocht 4 alweer een nieuw DRS punt ligt, en HAM in sector 1 zeker niet de snelste van de 2 was. Het feit dat er 3 DRS zones waren heeft hier niet geholpen waardoor je dus eigenlijk nergens zonder heel veel schade in tijd iemand kon laten passeren, want de overige stukken waren hier niet voldoende voor geschikt. (blind/hoe snelheid e.d.)tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
[...]
Ik heb dat al eerder gezegd: Het was prima geweest als hij hem aan het einde gewoon voorbij had laten gaan. Dan was dat ook zeker weten gebeurd. Het was de meest logische en veilige plek. Hamilton was hem dan echt wel voorbij gegaan. Max was niet bezig om z'n plek terug te geven, maar juist om hem te behouden door hem voor de DRS weg te geven.
En:https://www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/poging-tot-doodslag-in-het-verkeer/
Heel erg boeien.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik ben toch malle pietje niet!
Dat hebben ze wel zeker en ze moeten het ook doen. Als ze niet in beroep gaan spreken ze zichzelf ook weer tegen rondom de verdedigende uitspraken die ze gedaan hebben tijdens de race over Verstappen.-Mike84- schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:38:
RBR heeft nu genoeg munitie om in protest te gaan.
Kan, maar op twitter werd ook al gemeld dat RBR dat niet ging doen. Of dat helemaal waar is weet ik niet, is even afwachten.HollowGamer schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:46:
Even voor mijn beeld als leek, kan en gaat RB nog in beroep?
[ Voor 66% gewijzigd door TIGER1125 op 06-12-2021 08:02 ]
Dat van Bottas is inderdaad schandelijk dat er niks van gezegd werd. Is nu al zo vaak voor gewaarschuwd, maar straf geven ho maar.Yonix schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
Dan nog vraag ik mij af of het VER nu zo'n groot voordeel had gegeven als HAM hem wel was gepasseerd. VER had immers oudere mediums en we zagen dat die tegen het einde van de race echt op waren.
Waar ik gewoon enorm van baal is het feit dat HAM en MERC wederom ongeschonden blijven en dat een ander weer de pineut is. Er wordt door de FIA verder niet meer gesproken over BOT die vertraagd richting pitlane, HAM die te dicht op VER zit tijdens de VSC en HAM die net als VER over de lijn(en) ging.
Jammer.
En als Max daarna weer doodleuk Lewis voorbij was gedrs’ed, had Max weer een straf gekregen. Want daar staat een straf op, en dat weten beide heren echt wel.tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
[...]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nee joh . Lewis was way faster . Na de VsC zat hij er 3 seconden achter . 2 sectoren later op1.5 en in dirty air. En dat terwijl hij op een hardere band reedtVerwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:18:
Mercedes veel sneller?
Waar dan... ze reden niet bij max weg jn het begin van de race...
In qualy had max er 0.3s voor kunnen staan
Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd zat bijna geen verschil tussen pas toen max zijn mediums instorten was mercedes echt sneller en mogelijk zelfs juist door de crash met hamilton.
Ook brake check... waar dan... moet max stil gaan staan om hamilton er voorbij te laten? Hamilton is gewoon een blinde oude chagerijn geworden die net als een voetballer alleen nog kan winnen door een heel toneelspel op te voeren.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
See what you did thereDonJunior schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:34:
....
Bijna een zekerheid dat HAM door dit soort fratsen (van de FIA) het kampioenschap binnen gaat halen straks. Dat gaat er bij mij niet in. Terwijl ik eigenlijk niet echt pró-Max ben ofzo. Ben van mening dat HAM echt wel een goede chauffeur is. Maar dit is gewoon niet leuk meer om te kijken zo.
Dat lag bij Mercedes. Die konden er (naar eigen zeggen niets aan doen), want die warin gesprek via de radio zodat de wedstrijdleiding hen niet kon bereiken...Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:46:
[...]
Tekenend voor het hele verhaal is dat er met geen woord gerept wordt over de oorzaak van de miscommunicatie. FIA? Mercedes?
Ja Max, gezien hoe COUREURS naar zijn ronde keken? Dat lef, commitment wat hij in die ronde liet zien had de Mercedes daar nog 0,5s voor gezet.Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:18:
Mercedes veel sneller?
Waar dan... ze reden niet bij max weg jn het begin van de race...
In qualy had max er 0.3s voor kunnen staan
Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd zat bijna geen verschil tussen pas toen max zijn mediums instorten was mercedes echt sneller en mogelijk zelfs juist door de crash met hamilton.
Ook brake check... waar dan... moet max stil gaan staan om hamilton er voorbij te laten? Hamilton is gewoon een blinde oude chagerijn geworden die net als een voetballer alleen nog kan winnen door een heel toneelspel op te voeren.
Dat is ook simpel te verklaren. Bij RBR hebben ze gegokt. Max op de gele band gezet zodat hij dit keer een goede start kon maken tov Lewis/Ocon en dat lukte. Het eerste deel van de stint had hij nog voordeel van de gele band en logischerwijs stortte die wel in tov de witte band(wellicht ook mede door de touche van Lewis). Ik denk dat ze gegokt hadden op nog een behoorlijk situatie waardoor ze nog een extra stop konden doen. We zullen het niet wetenbackupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:50:
[...]
Nee joh . Lewis was way faster . Na de VsC zat hij er 3 seconden achter . 2 sectoren later op1.5 en in dirty air. En dat terwijl hij op een hardere band reedt
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wat verwacht jij? Dat de FIA zegt “ het is onze fout, we hadden MER moeten laten weten dat we RB de opdracht gegeven dat VER opzij moet voor HAM”?Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:20:
Als ik die straffen zo bekijk over het hele weekend dan begin ik me af te vragen of de Mercedes is voorzien van CD kentekenplaten.
Ik bedoel, het aanraken van die auto levert al 50.000 boete op. Het veroorzaken van een bijna zware botsing vanuit de Mercedes: 25k.
Achterop aangereden worden? Schuld van de voorganger. Geen woord over het team of de FIA die niet communiceren. ‘Hamilton wist het niet’: okay, maar wiens schuld is dat dan? Blijkbaar van Max..
![]()
![]()
Ben wel klaar met deze poppenkast.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Verwijderd
Michael masi heeft die opdracht doorgegeven aan mercedes alleen mercedes was te druk met interne communicatie en heeft hem gemist is nota bene nog uitgezonden dat michael mercedes op hun flikker geeft van als jullie geen tijd hebben om te luisteren is dat niet mijn probleem...pietje63 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:55:
[...]
Wat verwacht jij? Dat de FIA zegt “ het is onze fout, we hadden MER moeten laten weten dat we RB de opdracht gegeven dat VER opzij moet voor HAM”?
Was wel een nettere oplossing geweest ipv Verstappen zwartepieten (NFI, maar is er al een goede alternatief hiervoor?)
De straf op Yuki Tsunoda tussen hem en Vettel vond ik ook een rare straf. Het lijkt er op dat Yuki altijd als schuldige aangewezen is.aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:46:
[...]
Die boeien idd vrij weinig. Maar geen straffen van Hamilton het hele weekend is van de pot gerukt.
Zullen ook weer strafpunten aanzitten, die kunnen volgend jaar nog pijn doen.aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:46:
[...]
Die boeien idd vrij weinig. Maar geen straffen van Hamilton het hele weekend is van de pot gerukt.
alles kan off-topic
Ja stel je toch voor dat je de hand in eigen boezem steekt.pietje63 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:55:
[...]
Wat verwacht jij? Dat de FIA zegt “ het is onze fout, we hadden MER moeten laten weten dat we RB de opdracht gegeven dat VER opzij moet voor HAM”?
Was wel een nettere oplossing geweest ipv Verstappen zwartepieten (NFI, maar is er al een goede alternatief hiervoor?)
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nu vond ik hem wel echt de schuldige dit keer.Nemean schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:57:
[...]
De straf op Yuki Tsunoda tussen hem en Vettel vond ik ook een rare straf. Het lijkt er op dat Yuki altijd als schuldige aangewezen is.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Klopt, de vraag is dan ook waarom FIA al die ruis erin gooit. Uiteindelijk had Lewis sowieso gewonnen.hoevenpe schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:36:
Max had gister geen enkele kans om te winnen, Lewis was gewoon veel sneller.
De rest is ruis.
Haters everywhere but I don’t really care
Serieus, die heb ik ff gemist? Is daar streamable van?Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:57:
[...]
Michael masi heeft die opdracht doorgegeven aan mercedes alleen mercedes was te druk met interne communicatie en heeft hem gemist is nota bene nog uitgezonden dat michael mercedes op hun flikker geeft van als jullie geen tijd hebben om te luisteren is dat niet mijn probleem...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
Jij luistert teveel naar olav... hamilton zat er de hele tijd al op 1.3 - 1.5s achter die 3s bij de vsc kwam puur door het gejojo van hamilton door de gaten niet constant te houden. Maar bij einde vsc zat die gewoon op de 1.3s niks met sneller rijden te maken.backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:50:
[...]
Nee joh . Lewis was way faster . Na de VsC zat hij er 3 seconden achter . 2 sectoren later op1.5 en in dirty air. En dat terwijl hij op een hardere band reedt
En dan rijdt ie een van de Alfa's of Williams eraf, nee daar heb je wat aan.Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
Perez moet gewoon een Bottasje doen bij de start in Abu Dhabi. Oeps verremd he. Zoals Bottas ook deze race Max weer probeerde te torpederen. Als Max bij die herstart niet (te) laat had geremd en buiten de baan was gegaan had Bottas hem er vol achter in gepeerd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
We hebben in ieder geval de meeste pagina's/reacties van dit seizoen in deze knotsgekke race.Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:49:
Wat is het record van het aantal pagina’s in een F1 thread?
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit verschil hé. Ik sluit me volledig aan bij jou verhaal, alleen is het totaal niet tactisch dit te uiten voordat de strafmaat en/of de uitkomst van een eventueel beroep bekend is. Daarmee geef je de wedstrijdleiding / FIA nog even een trap na.TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
[...]
Maar hij heeft toch gelijk? Ik kan me geen seizoen herinneren waar zoveel straffen als een soort handjeklap worden afgehandeld en er niet consequent gestraft wordt voor hetzelfde vergrijp.
De enige keer dat ik me kan herinneren is het Ferrari brandstofpomp verhaal, dat in de achterkamer opgelost werd.
Ik vermoed overigens dat onder Whiting het Silverstone en Monza incident ook niet met de mantel der liefde bedekt geweest, met een fopstraf, maar hadden ze samen gewoon een flinke douw gekregen voor ieder incident afzonderlijk.
In die zin was Whiting vrij consequent, hij komt nog uit een tijd waar coureurs bij bosjes omkwamen, en liet ook duidelijk weten wanneer een bepaalde lijn bereikt was, middels het waarschuwen en zwaar straffen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Zit momenteel mobiel dus heb het zo niet paraat maar was in de live uitzending niet veel later dan de crashsiggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:59:
[...]
Serieus, die heb ik ff gemist? Is daar streamable van?
Dit.aschja schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:42:
Dus Hamilton geen straf? Juist.
Ik heb zojuist f1 pro opgezegd. Voor deze shitshow ga ik dus niet betalen.
Benieuwd wat er was gebeurd als Verstappen door een defecte motor snelheid had geminderd. Was Hamilton er dan ook op geklapt en had Verstappen dan ook een straf gekregen? Als de motor in één keer alle vermogen verliest vertraagt de auto nog een stuk meer dan nu het geval was.HaterFrame schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:45:
Wtf... Wat had ie dan moeten doen? Laten uitrollen tot ze stil stonden omdat ham er niet voorbij wilde?
Deze sport is een lachertje geworden, erger nog dan voetbal.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wat ik in de uitzending heb gehoord is de claim van Mercedes dat zij werden ingelicht door de FIA op het moment dat Max al op de rem ging staan. Ze hebben dus eerst de opdracht aan RBR gegeven om de plaats terug te geven en pas daarna zijn ze het gaan melden bij Mercedes. Niet dat ze het niet konden horen door interne communicatie.Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:57:
[...]
Michael masi heeft die opdracht doorgegeven aan mercedes alleen mercedes was te druk met interne communicatie en heeft hem gemist is nota bene nog uitgezonden dat michael mercedes op hun flikker geeft van als jullie geen tijd hebben om te luisteren is dat niet mijn probleem...
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Alleen is het niet de race director die straffen uitdeelt ... .TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
[...]
Maar hij heeft toch gelijk? Ik kan me geen seizoen herinneren waar zoveel straffen als een soort handjeklap worden afgehandeld en er niet consequent gestraft wordt voor hetzelfde vergrijp.
De enige keer dat ik me kan herinneren is het Ferrari brandstofpomp verhaal, dat in de achterkamer opgelost werd.
Ik vermoed overigens dat onder Whiting het Silverstone en Monza incident ook niet met de mantel der liefde bedekt geweest, met een fopstraf, maar hadden ze samen gewoon een flinke douw gekregen voor ieder incident afzonderlijk.
In die zin was Whiting vrij consequent, hij komt nog uit een tijd waar coureurs bij bosjes omkwamen, en liet ook duidelijk weten wanneer een bepaalde lijn bereikt was, middels het waarschuwen en zwaar straffen.
Ongeacht welke beslissingen ze nemen krijgen ze een shitshow over zich heen. Dat heb je nu eenmaal als er 2 strijden voor het kampioenschap.Giel1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:03:
Als ik probeer om er even wat neutraler naar te kijken (toch lastig als NL'er haha) en wat uit te zoomen denk ik toch vooral dat de FiA heeft geprobeerd om met hun beslissingen niet te veel invloed te hebben op het kampioenschap. Die +5 is wel begrijpelijk, je kunt best een rondje nodig hebben met communicatie e.d. om een plek terug te geven, maar dit was wel erg laat. Bij de +10 kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze de beslissing nemen die niet één van beide coureurs voordeel zou geven naar de volgende race toe.
Het probleem is alleen wel dat ze zichzelf het zo ontzettend moeilijk maken. Door beslissingen te nemen die totaal niet logisch zijn krijg je alleen maar voer voor meer discussie voor de volgende races. Wat ze volgens mij gewoon hadden moeten doen is beide coureurs schuld geven voor die actie (Max voor het remmen, Lewis voor de vreemde actie en het contact), maar geen van beiden een tijdstraf omdat ze allebei schade hadden en Lewis uiteindelijk toch wel sneller was met die banden van Max die er helemaal doorheen waren.
Niet helemaal mee eens, Vettel leek gedurende de hele race niet echt door te hebben waar mensen exact zaten als je het mij vraagt.Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:59:
[...]
Nu vond ik hem wel echt de schuldige dit keer.
Grootste probleem met de race van gister is dat Mercedes op diverse punten weg komt met dingen in het grijze gebied (expres langzaam rijden zodat de banden van Max weer afkoelen), Bottas die expres een groot gat laat vallen voor hem. Het toppunt blijft wel dat Max een straf krijgt voor een zeer knullige fout van Hamilton die je niet zou verwachten van een zevenvoudig wereld kampioen.Giel1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:03:
Als ik probeer om er even wat neutraler naar te kijken (toch lastig als NL'er haha) en wat uit te zoomen denk ik toch vooral dat de FiA heeft geprobeerd om met hun beslissingen niet te veel invloed te hebben op het kampioenschap. Die +5 is wel begrijpelijk, je kunt best een rondje nodig hebben met communicatie e.d. om een plek terug te geven, maar dit was wel erg laat. Bij de +10 kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze de beslissing nemen die niet één van beide coureurs voordeel zou geven naar de volgende race toe.
Het probleem is alleen wel dat ze zichzelf het zo ontzettend moeilijk maken. Door beslissingen te nemen die totaal niet logisch zijn krijg je alleen maar voer voor meer discussie voor de volgende races. Wat ze volgens mij gewoon hadden moeten doen is beide coureurs schuld geven voor die actie (Max voor het remmen, Lewis voor de vreemde actie en het contact), maar geen van beiden een tijdstraf omdat ze allebei schade hadden en Lewis uiteindelijk toch wel sneller was met die banden van Max die er helemaal doorheen waren.
Lol, dit soort reacties vind ik altijd komisch, ik denk niet dat de FIA wakker ligt over het maand bedragje wat jij afrekent.Amphiebietje schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:08:
Ah, zo te zien hoef ik de volgende race echt niet te zien. En de FIA hoeft ook nooit meer op mijn centen te rekenen.
Verkeerd woordgebruik: zij zijn zelf de shitshow. Omdat ze zo'n close kampioenschap met hard racen niet aankunnen. Dan krijg je rare zaken als koehandel en een Lewis die kortsluiting in zijn hoofd krijgt, Max van achteren ramt terwijl hij er makkelijk voorbij kan, maar het toch zo geframed wordt dat Max het heeft gedaan.Blokker_1999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:10:
[...]
Ongeacht welke beslissingen ze nemen krijgen ze een shitshow over zich heen. Dat heb je nu eenmaal als er 2 strijden voor het kampioenschap.
Massi heeft daar direct ook antwoord op gegeven. Ze gingen het nog eens herbekijken, maar het rondje werd niet aanzien als een normaal rondje achter de SC waar die regel van 10 lengtes van toepassing is. Is voor mij ook de eerste keer dat ik het hoor en vindt het maar vreemd. Maar we zien het uiteindelijk al heel het seizoen dat in de formatieronde aan de start van de race de gaten tussen auto's steeds groter lijken te worden.NeonovA schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:04:
Maar helemaal niks. Geen woord meer over gehoord zelfs nadat RB had aangegeven dat ze actie nummer 2 onderzocht wilde zien hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Soccer98 op 06-12-2021 08:18 ]
Ik kijk en volg al ruim 30 jaar Formule 1. Grootste deel van die tijd deed er geen Nederlander mee die noemenswaardige prestaties neer legde.Nemean schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:11:
Bovendien, waarom zou je nu stoppen met het kijken naar Max? Alleen omdat hij wint kijk je?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Precies dit.NeonovA schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:04:
Wat een onwijze shitshow heb ik gisteren gezien zeg, van de FIA met hun inconsistente en lompe beslissingen, maar ook zeker van Max en Hamilton. Laten we wel wezen, Max had 2 inhaalacties die gewoon niet konden. Een na de 1ste herstart van de race in lap 15 bocht 1 en daarna in lap 37 bocht 1. Max haalde het gewoon in beide gevallen duidelijk niet en dan vind ik een tijdstraf en positie teruggeven nog netjes eigenlijk. En geloof mij, ik ben absoluut geen Hamilton fan.
Dan het moment dat Max positie wilt teruggeven. Elke coureur had bij het langzamer gaan rijden van de voorganger meteen een inhaalactie in gang gezet. Maar Hamilton niet. Echt wtf. Daar had hij echt een brainfart of iets dergelijks. Die blijft er net zo lang achter zitten en dan na een aantal seconden verbaast zijn dat Max opeens wat harder gaat remmen (als het al remmen was, misschien wat het wel gewoon terugschakelen?) en hij erop knalt. Ongelofelijk gewoon.
En dan de FIA... Dat VER straf kreeg door de acties in bocht 1 zeker mee eens maar hoe dat dan allemaal weer gaat met voorstellen naar RedBull die dan ook weer niet blijken te kloppen is echt wel een dikke farce. Daarnaast waren veel meer acties die wel wat straffen mochten opleveren voor Mercedes tijdens de race.
1. Ophouden van Max door Bottas voor de 1ste pitstop.
2. Niet aansluiten van Hamilton achter Max.
3. Aanrijding met Max waar Max uiteindelijk gewoon dubbel wordt genaaid terwijl hij notabene van achter wordt aangereden.![]()
Maar helemaal niks. Geen woord meer over gehoord zelfs nadat RB had aangegeven dat ze actie nummer 2 onderzocht wilde zien hebben.
Ik ga volgende week met een heel dubbel gevoel kijken naar de laatste race. Wat de uitslag ook gaat worden, en wie er ook kampioen wordt, beide zullen een smet houden op dit kampioenschap en dat na mijn mening vooral vanwege de inconsistentie van de FIA.
Dit zal vroeger net zo gegaan zijn maar omdat de radio's van de FIA sinds dit jaar ook worden uitgezonden beginnen dit soort zaken op te vallen.PatrickC schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:21:
Gisteren werd pijnlijk duidelijk dat Michael Masi dit soort races duidelijk niet aan kan. Onderhandelen met teams tijdens een race over straffen? De openlijke discussie tussen de wedstrijdleiding en Mercedes over het missen van de instructie aan Max om Lewis voorbij te laten? En dat zijn maar 2 voorbeelden waar het gisteren compleet mis ging. Ik krijg hierbij het idee dat Netflix de zaken ‘live’ regisseert en we naar een slechte F1 docu zitten te kijken…
"When you grow up your heart dies"
Wat, zit Netflix al die jaren al aan de knoppen te draaien dan?sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:23:
[...]
Dit zal vroeger net zo gegaan zijn maar omdat de radio's van de FIA sinds dit jaar ook worden uitgezonden beginnen dit soort zaken op te vallen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mijn boefje is liev!
Het verziekt ook de sport, het is leuk hoe er elke keer wordt gezegd "elke keer kijken de stewards naar vergelijkbare situaties voor een straf uit te delen". Ik krijg gewoon meer en meer het idee dat ze daar een rad van fortuin (lees: rad met penalties) hebben hangen, daar een spin aan geven en vervolgens slecht beargumenteerd een straf uitdelen.Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:17:
[...]
Ik kijk en volg al ruim 30 jaar Formule 1. Grootste deel van die tijd deed er geen Nederlander mee die noemenswaardige prestaties neer legde.
Ik kijk echt niet alleen om Max maar ook voor mij begint de maat best vol te raken.
Als je alleen al kijkt naar dit weekend waar Lewis H. mee weg komt. Eerst Gasly ophouden en paar bochten later bijna Mazepin vermoorden. Dan zou je nog kunnen stellen dat 1x verkeerd inschatten kan maar 2x in 1 ronde? En levert hem niks op.
De lol is er af met zoveel inconsistentie.
Self reflection is the school of wisdom
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-12-2021 08:27 ]
Heel veel, hoe mee aandacht des te meer sponsoren ze aantrekken. It's all about the money.Ventrigo schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:25:
Ik zie net de straf van Verstappen, hoeveel geld verdient de FIA/Mercedes hier mee? Denk dat ze al aan het begin louche afspraken hebben gemaakt en er voor moeten zorgen dat Lewis zijn 8ste haalt.
Je vergeet even het feit dat Lewis op harde banden reed en Max op mediums. Lewis was toch echt wel stuk sneller.TIGER1125 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
[...]
Sector 1 was Max duidelijk de snellere, Sector 3 Lewis, Sector 2 wisselde telkens.
Echter was het na de kopstaart, alleen nog maar Lewis, schade aan de diffuser en banden volgens Horner.
Ik heb toch echt Mercedes al een paar keer onder druk zien breken. Het is dus maar net hoe je ernaar wil kijken.Woudloper schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.
RBR zei 'okay, we geven de plek terug' aan de FIA, en de FIA meldde het bij Mercedes maar die hadden het te druk, en tegen de tijd dat het kwartje viel reed Lewis al achterin bij Max. Als het iets of iemand aan te rekenen is, dan is dat in de eerste plaats Mercedes, daarna eventueel de FIA omdat ze te traag waren, maar uiteraard is RBR dan de sjaakVerwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:57:
[...]
PlanetF1 is een Britse site en is vrijwel altijd gekleurd. De comments section is al helemaal op hand van Mercedes.Woudloper schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
We kunnen nog lang terug blijven kijken, maar moeten het nu vooral doen met de laatste race en vooruit kijken. Terugkijkend vraag ik mij of wie voornamelijk de zogenaamde 'mindgames' spelen, is dit niet iets wat gewoon typisch bij de Britse pers (of samenleving) hoort? Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.
Dat hele spelletje met de zogenaamde 'mindgames' wordt voornamelijk goed gedaan door Hamilton en Mercedes. Je zou verwachten dat een man als Horner dit ook goed zou kunnen spelen als Brit?
Dat idee heb ik ook. Hij heeft door dat het wereldkampioenschap uit zijn handen glipt en probeert dit met alles wat hij heeft vast te houden. Dat siert hem, dat geeft spektakel, maar ik ben bang dat het niet genoeg gaat zijn.JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:25:
Alles wat Max gisteren deed is uiteindelijk IMHO ook gewoon wanhoop, want hij weet dat hij niet kan winnen van die Mercedes. Horner gaf het gisteren ook een soort van toe. Klonk bijna als een handdoek in de ring, want puur op power/pace gaat Max volgende race wederom geen kans hebben, lijkt me.
snapte die situatie ook echt niet; waarom gaat hij er niet voorbij? "can i over take him" is dat niet het hele idee van een racehjvg schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
dit weekend is voor mij zeker duidelijk geworden dat de FIA niet echt van plan is Hamilton een straf te gaan geven. eerst de fp3 incidenten.
en gisteren is Hamilton ongeveer weer de enige zonder straf.
volgens mij is de Fia de belangrijkste vraag aan zich zelf vergeten te stellen bij de aanrijding.
wat doet een coureur onder groen als een andere coureur langzaam rijd?
inhalen.
en hier begint het probleem dus al dit doet Hamilton dus niet.
daar komt dus bij dat max is verteld hem voor bij te laten hoe lang of kort dit na de opdracht is en als het Mercedes al verteld is mag hier niets in uitmaken.
Hamilton creeert deze hele situatie zelf want zoals al vaker gezegt als de auto kapot was geweest wil je er ook niet achter gaan rijden desnoods ga je er schuin achter rijden maar nee hij kiest voor pal er achter.
daarom vind ik heel knap dat max hier als enige schuldige word aangewezen
crashing into another driver?Coldcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:45:
[...]
Waarom zou Hamilton een straf moeten krijgen als Max een brake test doet?
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 08:46 ]
Ik blijf het interessant vinden hoe men (en daar bedoel ik jou niet mee) F1 en Brits alleen aan Hamilton denkt. Russell en Lando vallen altijd in het niets, wat erg zonde is. Ik hoop dat Russell volgend jaar Hamilton helemaal zoek rijdt.yinx84 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:31:
[...]
PlanetF1 is een Britse site en is vrijwel altijd gekleurd. De comments section is al helemaal op hand van Mercedes.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
De FIA had het eerst aan Mercedes moeten melden dan hadden we dit akkefietje niet gehad.Chiron schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:28:
[...]
RBR zei 'okay, we geven de plek terug' aan de FIA, en de FIA meldde het bij Mercedes maar die hadden het te druk, en tegen de tijd dat het kwartje viel reed Lewis al achterin bij Max. Als het iets of iemand aan te rekenen is, dan is dat in de eerste plaats Mercedes, daarna eventueel de FIA omdat ze te traag waren, maar uiteraard is RBR dan de sjaak
Het is zo kunstmatig allemaal, er moet en zal een Britse kampioen afgeleverd worden. F1 blijft een Brits feestje.
Dat hopen we allemaal, maar Russel is gewoon de engelse Bottas. Zolang Hamilton nog bij Mercedes rijdt krijgt die nooit een eerlijke kans en zal 2e viool spelen imo.Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:32:
[...]
Ik blijf het interessant vinden hoe men (en daar bedoel ik jou niet mee) F1 en Brits alleen aan Hamilton denkt. Russell en Lando vallen altijd in het niets, wat erg zonde is. Ik hoop dat Russell volgend jaar Hamilton helemaal zoek rijdt.
nee hamilton had gewoon moeten doen wat iedereen doet in een race inhalensjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:34:
[...]
De FIA had het eerst aan Mercedes moeten melden dan hadden we dit akkefietje niet gehad.
albino71 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:40:
[...]
Que?
Op deze onzin ga ik niet inhoudelijk reageren.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-12-2021 08:41 ]
Hij heeft 2x geremd, eerst uit laten lopen... Hamilton gaat niet voorbij, Max trapt even hard op de rem en Hamilton rijdt er tegen aan. Staat zelfs in het officiële statement van de officials. Maar de 2e keer hard remmen mocht dus niet en werd bestraft. Ongeacht het feit dat Hamilton weigerde in te halen vanwege de DRS lijnColdcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:32:
Veel ophef hier. Ik volg al een tijdje F1. Max is op missie en wil F1 kampioen worden. Volgens mij duidelijk dat hij vlijmscherp rijdt. Samen eraf doet minder pijn voor hem dan voor Hamilton.
Als hij geremd heeft is dat een actie om WC te worden. Die gasten zijn meer competitief dan iedereen die je kent. Laten we blij zijn dat beiden door konden en het nogmaals mogen uitvechten in AD! 10 sec straf doet geen pijn, en door!
Max neemt 100% risico in alle acties. Knap dat Hamilton hem tot nu toe weet te ontwijken. Tuurlijk horen daar straffen bij. Anders doet Max half werk, en zo is Max niet.
Mensen we kijken naar historie!! Nog nooit was het zo spannend op de baan met coureurs daadwerkelijk binnen een paar seconden iedere race. De FIA moet ingrijpen en doet dit op een nette manier.
The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing. In deciding to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration. Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the first to cross the DRS.
However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.
De FIA heeft aangetoond dat het dus gewoon een braketest was, dan komt Max eigenlijk nog heel goed weg zonder DSQ.Coldcat schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:32:
Veel ophef hier. Ik volg al een tijdje F1. Max is op missie en wil F1 kampioen worden. Volgens mij duidelijk dat hij vlijmscherp rijdt. Samen eraf doet minder pijn voor hem dan voor Hamilton.
Als hij geremd heeft is dat een actie om WC te worden. Die gasten zijn meer competitief dan iedereen die je kent. Laten we blij zijn dat beiden door konden en het nogmaals mogen uitvechten in AD! 10 sec straf doet geen pijn, en door!
Max neemt 100% risico in alle acties. Knap dat Hamilton hem tot nu toe weet te ontwijken. Tuurlijk horen daar straffen bij. Anders doet Max half werk, en zo is Max niet.
Mensen we kijken naar historie!! Nog nooit was het zo spannend op de baan met coureurs daadwerkelijk binnen een paar seconden iedere race. De FIA moet ingrijpen en doet dit op een nette manier.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mooiste moment van het jaar: McLaren op 1/2 na Monza. Van mij zou zoiets best komende race weer mogen gebeuren. Hamilton en Max die eruit clashen, laat de underdogs er maar met de winst vandoor gaanJasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:39:
Ach, we krijgen nu volgens mij echt de race der races en dan ook nog eens meteen a.s. zondag al!
Ik ben nu al zenuwachtig en dan maakt het mij niet eens uit wie van de twee kampioen wordt
Nee, ze zeggen dat hij remde, ik zie brake testing als iets anders, dan was hij wel zwaarder gestraftGrimmie187 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:38:
[...]
De FIA heeft aangetoond dat het dus gewoon een braketest was, dan komt Max eigenlijk nog heel goed weg zonder DSQ.
Denk je? Ik verwacht wederom een groot contrast met wanhoop pogingen vanuit Max. Meer niet eigenlijk.Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:39:
Ach, we krijgen nu volgens mij echt de race der races en dan ook nog eens meteen a.s. zondag al!
Ik ben nu al zenuwachtig en dan maakt het mij niet eens uit wie van de twee kampioen wordt
Mijn boefje is liev!
Even los van of de onderzoeken en straffen voor Max terecht waren, daar wil ik niet over oordelen, als dit weekend iemand heeft laten zien moeilijk met druk om te kunnen gaan is het Lewis. En dit is niet het eerste weekend.Woudloper schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:26:
Als ik deze conclusie bij PlanetF1 zo lees wordt er gezinspeeld op het feit dat RBR en Verstappen onder de druk breken en fouten maken.
In de 1e stint was er niks mis met de pace van Max. In de laatste stint gingen zijn banden eraan en daar had het rearenden van Hamilton ook een aandeel in.JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:41:
[...]
Hoor niemand over de pace. Max had zonder deze show, toch (ook) nooit gewonnen?
Ik mis nog iets over de pace: Hoe kon Max in Q3 (de crash niet meegerekend) 0,2 seconde sneller zijn dan Hamilton? Was het puurweg de banden die het gisteren begaven waardoor Max geen pace meer had of mis ik een ander detail?JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:41:
[...]
Denk je? Ik verwacht wederom een groot contrast met wanhoop pogingen vanuit Max. Meer niet eigenlijk.
Hoor niemand over de pace. Max had zonder deze show, toch (ook) nooit gewonnen?
Dat hebben ze gedaan, maar Mercedes had het te druk met andere dingen. FIA wees ze daar zelfs nog op terecht via de FIA radio. Is dus het team Mercedes aan te rekenen. En daarna Lewis zelf, die achter Max blijft plakken om maar die DRS te kunnen pakken, inplaats van dat ie inhaalt. Het blijft een race, als je voorligger langzamer is haal je hem in.sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:34:
[...]
De FIA had het eerst aan Mercedes moeten melden dan hadden we dit akkefietje niet gehad.
Zit natuurlijk een verschil tussen kwalificatiepace en racepace.Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]
Ik mis nog iets over de pace: Hoe kon Max in Q3 (de crash niet meegerekend) 0,2 seconde sneller zijn dan Hamilton? Was het puurweg de banden die het gisteren begaven waardoor Max geen pace meer had of mis ik een ander detail?
Ja oke, maar had ie het anders wel volgehouden op die mediums met HAM achter zich? Die MER leek wederom weer heel hard te lopen.Spotmatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
[...]
In de 1e stint was er niks mis met de pace van Max. In de laatste stint gingen zijn banden eraan en daar had het rearenden van Hamilton ook een aandeel in.
Mijn boefje is liev!
Waarom zou Hamilton een straf moeten krijgen als Max een brake test doet?dutchgio schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:40:
Bizarre wending wel hoor. Ze durven Hamilton weer eens niet te straffen en komen dan maar hiermee op de proppen.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq