[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.053 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Omdat ik in New York zit helaas niet de hele race kunnen bekijken, twijfel ook nog of ik er wel zin in heb na een paar dingen gezien te hebben waar Hamilton weer eens enorm veel geluk heeft.

Mijn voorspelling voor Abu Dhabi: Verstappen crasht 'per ongeluk' in Hamilton. Hij zou daardoor eigenlijk de winnaar moeten zijn van het WK, maar de FIA verzint dan wel wat om Verstappen punten aftrek te geven.

Ik hoop overigens niet op een dergelijke crash, ik hoop dat Max hem gewoon fair en square wint.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:33
albino71 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
Vieze smaak in mijn mond door al het gedoe.

Wat er nu allemaal is gebeurt is geen reclame voor F1.

Voor het eerst in ca. 35 jaar heb ik er nu even geen zin meer in.

Misschien tot volgende week.
Dit dus. Na 30 jaar kijken zit ik mij nu af te vragen of ik nog langer mijn tijd en energie wil verdoen aan deze shitshow. Als Verstappen san het kortste eind gaat trekken zonder controverses en geklungel van de wedstrijdleiding dan heb ik daar vrede mee en heb ik een leuk seizoen gezien. Maar het gaat nu races achtereenvolgens waarin de fia een dubieuze rol speelt en de sport min of meer kapot maakt. Ik denk dat ik het voor gezien ga houden want ik merk dat dit alles slecht voor mijn bloeddruk is en dat is het wat mij betreft niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Ik weet de oplossing:
Max gaat bij Mercedes rijden!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik wist niet dat de regisseurs van Drive To Survive inmiddels de straffen en regels bepaalden.

Wat een klucht is dit jaar geworden zeg. Ik zou bijna als RB zeggen we boycotten de laatste race. Je kunt immers toch niet winnen als alle beslissingen in je nadeel vallen.

Hamilton rijdt tot 2x toe mensen in de weg tijdens FP.
Hamilton negeert dubbel geel (net zo min zichtbaar als voor Max vorige keer).
Mercedes rijdt op diverse momenten onnodig langzaam.
Hamilton drukt Max van de baan.
Hamilton rijdt achterop Max.
Hamilton drukt Ocon van de baan.

En dit alles zonder ook maar één echte straf. Ik zeg niet dat elk individueel incident meteen een straf moet zijn maar alles bij elkaar opgeteld was dit zeker meer dan een "foei Lewis, niet meer doen hè, wink wink".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
NotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:21:
[...]

Nou ik ben ook voor Verstappen, maar er zaten wel een paar twijfelachtige moves tussen. Ik hou er van hoor, echter moet je ook niet zo blind zijn om alles van hem goed te praten.
Daarom heb ik zo'n hekel aan Tom Coronel. Die verheerlijkt alles wat Max doet ongeacht of het realistisch is.

1e bocht Imola: Wereld racer Verstappen maakt zich breed en Hamilton wordt van de baan gedwongen. Die bocht is van Max! roept hij dan.

1e bocht Jeddah: Hier is de situatie vergelijkbaar, maar omgekeerd. Nu is het ineens Lewis die Max van de baan af duwt en dit recht niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
jaapstobbe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
Als HAM nog straf krijg eet ik mn slof op. Die gast komt altijd overal mee weg.
Nou dat scheelt zeg :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Haha, ik dacht dat dit ook. Maar ik denk wel dat er nog eens een enorme beerput los gaat over de FIA, over een aantal jaren. Een beetje controverse kan wel, maar zo'n stapel....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

FreakNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 05:30:
Ik weet de oplossing:
Max gaat bij Mercedes rijden!
Ik weet een betere oplossing. Hij koopt zich een Brits paspoort.

Vettel vs Hamilton remde Hamilton ook best abrupt net nadat ie was opgetrokken. Ja, Vettell kreeg straf wat daarna gebeurde, maar Hamilton werd niet eens bekritiseerd. Hier laat Max Lewis voorbij, maar Lewis wilt niet vanwege de drs. Prima, maar wat geeft hem wel het recht om dan op de achterbumper van Max langzaam te rijden op het rechte stuk ? Met zoveel voorsprong moet Max hetzelfde doen, gewoon weigeren ervoorbij te gaan, dan krijgt Lewis 5 seconden straf en dan gewoon volgen en klaar.

En stel Max had een probleem, en Hamilton wist het niet, waarom blijf je er vlak achter rijden?

Of nog leuker, als Max Hamilton weer de plek moet opgeven, gewoon even liften en dan weer vol het gas op. Tsja, ik heb gelift, moet Hamilton maar opletten 8)7 Ik bedoel als zelfs een Hill zegt dat Max weinig anders kon doen.......

Zoals boven al eerder aangegeven, Hamilton mag dus ook Ocon van de baan drukken, waar Gasly nog voor minder bestraft werd in Turkije. En afremmen op het rechte stuk mag niet als je Max heet, ook al laat je iemand voorbij.

Zuur of niet zuur, dit wekt alleen maar nog meer de schijn dat de stewards alles verdraaien zoals het ze uitkomt. Ik vraag me af of Hamilton wel gezegd heeft tegen de stewards dat hij Max niet voor de drs lijn wilt inhalen ofdat ie gewoon gelogen heeft en verrast was door het afremmen van zijn voornaamste tegenstander en om hem dan niet voorbij te gaan. Hij wist precies wat Max deed en dus heeft ie gelogen bij de stewards. Het is een klucht van begin tot einde. Vertel dat maar eens aan een racefan die het niet gezien heeft: 'Zijn voornaamste concurrent kon hij inhalen, voorbij gaan, maar deed het niet'. Ik vraag me nog steeds af wat Max dan wel moest doen. Gas los laten was niet goed, afremmen ook niet. Volgende keer gewoon liften en doorgassen.

Het eniige verweer van Hamilton kan dus zijn dat hij verrast was dat Max afremde. Hoe kan dat nou een geldige reden zijn, kan er gewoon niet bij. Kan Max dus gewoon vol bij Hamilton achterin rijden als ie voor een bocht moet afremmen en dan zeggen dat ie het niet verwachtte. Kan toch geen verdediging zijn? Hamilton wist precies wat hij deed en de stewards slikken het als zoete peperkoek. Overduidelijk wat er gebeurd, wat Max wilde, maar Hamilton kan gewoon erachterin rijden en nog de schuld aan zijn voorganger geven omdat hij niet kan begrijpen dat Max hem er voorbij wilde laten, niet alsof er in diezelfde ronde iets gebeurd was waarom Max Hamilton ervoorbij zou laten 8)7 Met een dergerlijk kort geheugen is het levensgevaarlijk om een F1 bolide te besturen. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door siggy op 06-12-2021 06:31 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik die straffen zo bekijk over het hele weekend dan begin ik me af te vragen of de Mercedes is voorzien van CD kentekenplaten.

Ik bedoel, het aanraken van die auto levert al 50.000 boete op. Het veroorzaken van een bijna zware botsing vanuit de Mercedes: 25k.

Achterop aangereden worden? Schuld van de voorganger _O-. Geen woord over het team of de FIA die niet communiceren. ‘Hamilton wist het niet’: okay, maar wiens schuld is dat dan? Blijkbaar van Max.. _O- _O-

Ben wel klaar met deze poppenkast.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:51
Wat is dit voor complete idioterie joh? Net als je dacht dat de absolute fuckup van de FIA niet groter kon, komen ze hiermee aanzetten. Ongelooflijk zeg :')

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Een hoop emotie en frustratie. Volgens mij zijn er omtrent het incident twee punten:
1. Heeft Verstappen een brake check uitgevoerd
2. Moet Hamilton een langzaam rijdende auto inhalen

Volgens de stewards was van het eerste sprake door opeens met 2.4g te vertragen. Ik heb dit op de beelden niet goed kunnen zien. Maar als dat dus zo is, dan is de straf voor Verstappen gewoon terecht. Idiote actie.

Tegelijkertijd is het onverklaarbaar dat Hamilton het probleem opzocht door Verstappen niet voorbij te gaan. Erg bijzonder en dat snap ik nog steeds niet. Dat zal mogelijk ivm de DRS zijn geweest, maar hij manoeuvreert zich ook in die positie. Maar goed, dat geeft Verstappen nog niet het excuus om opeens nog harder te remmen.

Al met al, hoe ik er ook van baal, kan ik me vinden in het oordeel gelet op het feit dat Verstappen dus wel significant afremde. Tegelijkertijd snap ik niet waarom hij in de race dubbel is gestraft voor de bocht 1/2 actie. Hij had de plek al terug proberen te geven, waarom dan nog de 5s straf. Geef het nog eens aan, laat hem voorbij, klaar. Het was toch al een grote fuck up.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Als op deze manier het kampioenschap bepaald moet worden vind ik het heel jammer.
Iedereen die aan het racen is en ziet dat zijn voorganger ineens langzamer gaat, gaat er toch voorbij?
HAM niet, die remt mee af (schakelt mee terug) en blijft erachter want DRS lijn.
Wat als MAX op dat moment eigenlijk gewoon een versnellingsbak probleem had gehad, of een lekke band (noem maar iets)? Was HAM dan ook gewoon stil blijven staan er achter?
De reden die wordt gegeven voor de 10 seconden tijd straf vind ik daarom echt bizar.

Bijna een zekerheid dat HAM door dit soort fratsen (van de FIA) het kampioenschap binnen gaat halen straks. Dat gaat er bij mij niet in. Terwijl ik eigenlijk niet echt pró-Max ben ofzo. Ben van mening dat HAM echt wel een goede chauffeur is. Maar dit is gewoon niet leuk meer om te kijken zo.

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik ben blij dat ik nog geen F1 TV heb genomen voor volgend jaar. Het wordt nu zo duidelijk dat de FIA wilt dat Schumachers record "verbroken" wordt door Hamilton.

Als het zo gaat is dit voor mij mijn laatste jaar F1 kijken via Ziggo.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Het was overduidelijk, Hamilton wilde inderdaad niet langs, en probeerde naar mijn idee zelfs opzettelijk door de hoek die hij koos zo Max de muur in te rammen. Het plan was, linksachter raken dan gaat Max rechtsaf de muur in.

Maar ja Hamilton mag alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2021 06:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DonJunior schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:34:
Als op deze manier het kampioenschap bepaald moet worden vind ik het heel jammer.
Iedereen die aan het racen is en ziet dat zijn voorganger ineens langzamer gaat, gaat er toch voorbij?
HAM niet, die remt mee af (schakelt mee terug) en blijft erachter want DRS lijn.
Wat als MAX op dat moment eigenlijk gewoon een versnellingsbak probleem had gehad, of een lekke band (noem maar iets)? Was HAM dan ook gewoon stil blijven staan er achter?
De reden die wordt gegeven voor de 10 seconden tijd straf vind ik daarom echt bizar.

Bijna een zekerheid dat HAM door dit soort fratsen (van de FIA) het kampioenschap binnen gaat halen straks. Dat gaat er bij mij niet in. Terwijl ik eigenlijk niet echt pró-Max ben ofzo. Ben van mening dat HAM echt wel een goede chauffeur is. Maar dit is gewoon niet leuk meer om te kijken zo.
De hoofdvraag zou moeten zijn: waar ging het als eerste mis? Het antwoord daarop wordt gegeven in het oordeel: Hamilton wist niet wat de intenties waren van Max.

Tekenend voor het hele verhaal is dat er met geen woord gerept wordt over de oorzaak van de miscommunicatie. FIA? Mercedes?

Not to mention: als rijder weet je dat er honderden ogen op de baan voor je gericht zijn. Je moet vertrouwen op de systemen en de marshals. Als er enig gevaar is dan wordt er met gele vlaggen gezwaaid. Dat betekend dus dat als je de kans krijgt iemand in te halen dat je dat ook gewoon doet. Er is geen enkele reden om te gaan zitten twijfelen. Dus Hamilton wilde daar gewoon niet inhalen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Alleen in de F1.. degene vooraan bestraffen voor een aanrijding vana achteren

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan de FIA doen als perez hem in abu dhabi gewoon opzettelijk in de auto van hamilton boord...

Volgens mij alleen tijd straffen en niet punten aftrek van max.

Gezien de huidige manier van de fia zou denk bijna geen 1 fan behalve de echte lewis fan boys daar nof wakker van liggen want op een eerlijke manier mercedes verslaan lukt toch niet.

Hoeveel acties mag hamilton doen voordat die gestraft wordt.... het is echt te zot voor woorden dit. Mijn respect voor de fia is echt tot een diepte punt gezakt na afgelopen weken.

Ze doen echt alles om mercedes in de race te houden voor het kampioenschap het kan dan ook niet anders dan dat de fia is omgekocht zo overduidelijk begint het inmiddels te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:02
Wakker worden en dan denken / hopen dat de wereld niet gekker kan worden.....maar helaas.

Als zelfs moeders de vrouw het niet meer snapt dan is de wereld echt aan het vergaan.

Hoe moeten we in dit forum nu nog inhoudelijk reageren op wat we zien als de logica er compleet uit lijkt... 8)7

Kijk ik met een oranje bril... waarschijnlijk, maar probeer open naar een race te kijken en dat lijkt iedere race steeds lastiger te worden.
Dit heeft niks met racen te maken en is verzandt in ... Hoe naai ik de ander de meeste straf aan.

Huilen over ... Mag tie onder code rood banden wisselen dan.... He brake tested me.....

Die gast is van goat echt veranderd in een jank geit hier.

Is het een goede coureur? Vast ... Heeft tie mijn sympathie?

Vul die zelf maar in. Tis maandagochtend en ga zo maar weer eens wat doen op de zaak ...

:w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05
Er staat gewoon teveel op het spel voor de twee coureurs en hun teams.

Hamilton wil zijn reeks kampioenschappen verlengen, Max heeft slechts één doel in zijn leven.

Dan daarnaast gaat het om veel geld en er zitten twee teambazen achter die beiden zeer graag willen en alles daarvoor doen.

De FIA is verder verantwoordelijk voor allerlei dingen die met regels en straffen te maken hebben. Maar hoe Max en Lewis dit seizoen tegen elkaar racen, valt van beide kanten niet meer onder eerlijke en sportieve competitie. Te verhit, ze gunnen elkaar geen ruimte, misbruiken allerlei mazen in de regels en zeuren over elkaar. De FIA is zelf ook onhandig, maar doe het qua handhaving maar eens goed bij deze twee kemphanen. Het zijn wel heel vreemde situaties als er zelfs tijdens een positiewissel nog zwaar autocontact ontstaat. Of als bij vrijwel elke inhaalactie er minstens één van de twee naast de lijnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:46:
[...]

De hoofdvraag zou moeten zijn: waar ging het als eerste mis? Het antwoord daarop wordt gegeven in het oordeel: Hamilton wist niet wat de intenties waren van Max.
Mijn voornaamste tegenstander rijdt langzaam, help wat moet ik doen? Hamilton wist dondersgoed wat er aan de hand was. Het is een slap excuus van Hamilton om dat te opperen en ook gewoon een leugen. Bizar dat de stewards er mee in zijn gegaan. Hamilton remde net zo goed af, maar dat wordt compleet niet meegenomen. Over selectief zijn in je oordeel.
Tekenend voor het hele verhaal is dat er met geen woord gerept wordt over de oorzaak van de miscommunicatie. FIA? Mercedes?
Wie het fout ook was, Max wordt er voor gestraft dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toch bijzonder dat we Hamilton zo vinden zeuren en janken, terwijl we Max gister nog hoorde klagen over een te langzaam rijdende SC, Bottas de boel zou ophouden en dat Lewis niet genoeg zou aansluiten. Maar dat noemen we natuurlijk geen zeuren of janken. :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:50:
Toch bijzonder dat we Hamilton zo vinden zeuren en janken, terwijl we Max gister nog hoorde klagen over een te langzaam rijdende SC, Bottas de boel zou ophouden en dat Lewis niet genoeg zou aansluiten. Maar dat noemen we natuurlijk geen zeuren of janken. :Y)
Nee want dit was welgeteld de eerste keer dat max überhaupt wat dergelijks zei over de boordradio en de <insert amount of races raced by Hamilton> x van Hamilton... :Y)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben echt benieuwd hoe lang Max nog in de F1 blijft. Kan me niet voorstellen dat ie er nog veel zin in heeft zo.

Hij is zeker niet heilig of zonder fouten. Maar als de andere kant elke race vuile spelletjes speelt en overal mee wegkomt gaat dat toch aan je vreten.

FIA heeft er in ieder geval alles aan gedaan, van regelwijzigingen tot de belachelijke straffen en de nieuwe banden van Pirelli, om Lewis weer kampioen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 16:18
Iets met B) ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Iedereen zeurt achter een SC. Zelfs een Mazepin zou dat doen.

Vind het typisch dat je twee dingen eruit pikt die mijns inziens gewoon terecht zijn dat daarover gezeurd wordt. Bottas liet een gat vallen van een km en Hamilton deed het wel heel opzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dit zag ik niet aankomen.
Ik had een verwacht dat HAM een aai over zijn bol kreeg met een waarschuwende vingertje.

Ik had niet verwacht dat VER een extra tijdstraf zou ontvangen.

Kan een neutrale kijker mij uitleggen waarom VER een straf krijgt en HAM helemaal niets?
(Geen reacties van “maFIA, omdat HAM…, etc, aub. Daar heb ik geen zin in)

Ik wil het proberen te begrijpen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Dit is toch wel het toppunt van onkunde van de leiding. Dat ze Hamilton niet bestraffen had ik verwacht maar om alsnog de Max te bestraffen voor botsauto spelen vind ik dus echt raar.

Max rijdt vaak op het randje en dikwijls er overheen maar dit was in mijn ogen echt een fout van Hamilton |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
streamnl schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:54:
Ik had een verwacht dat HAM een aai over zijn bol kreeg met een waarschuwende vingertje.

Kan een neutrale kijker mij uitleggen waarom VER een straf krijgt en HAM helemaal niets?

Heel simpel, max heeft te hard op z'n rem gestaan. That's it.

Mijn inziens kijken ze dan niet naar het hele verhaal.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Dat gat laten vallen, reactie was ja maar het is geen formation lap....oh en waarom zijn daar andere regels voor?

Maar goed ook al is dat zo. Hamilton laat al een paar races enorme gaten vallen, meer dan 10 autolengtes. Nooit wat aan gedaan. Zul je zien dat Max het in Abu Dhabi doet en een straf krijgt.

Je kunt dit niet winnen.

Laten we collectief als Nederlandse fans gewoon niet meer kijken en geen kaartjes meer kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik wil de echte telemetrie wel zien eigenlijk want in de publieke data zit geen remactiviteit van max. Hij houdt zelfs 25% gas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Samenvattend: Max heeft geremd.

Daarbij buiten beschouwing gelaten dat de FIA opdracht geeft aan Red Bull om een plek terug te geven. Die informatie bereikt blijkbaar Hamilton niet. Waarom niet speelt blijkbaar geen rol en dan blijft alleen ‘Max heeft geremd’ over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je vergeet gewoon even dat Hamilton dit vaak genoeg heeft gedaan afgelopen jaren, maarja, dat onthoud je niet met een Britse bril op :+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
Hoop mensen hier die een brakecheck goed proberen te praten. Verstappen wist dondersgoed dat dat niet mag. Dom dus en terecht bestraft.
Overigens had hij net zo goed een straf gekregen als hij Hamilton direct weer met drs ingehaald had.
Dus netto scheelt het niks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:06
Max remt op een recht stuk terwijl Hamilton in zijn versnellingsbak zit. Dat kan niet. Hamilton kan nooit op tijd reageren en dus krijgt Max straf.
Zo simpel is het, de rest telt blijkbaar minder zwaar ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

chevsticks schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:57:
Hoop mensen hier die een brakecheck goed proberen te praten. Verstappen wist dondersgoed dat dat niet mag. Dom dus en terecht bestraft.
Overigens had hij net zo goed een straf gekregen als hij Hamilton direct weer met drs ingehaald had.
En wat was de straf die Hamilton kreeg in Baku? Oh ja, juist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:55:
Dat gat laten vallen, reactie was ja maar het is geen formation lap....oh en waarom zijn daar andere regels voor?

Maar goed ook al is dat zo. Hamilton laat al een paar races enorme gaten vallen, meer dan 10 autolengtes. Nooit wat aan gedaan. Zul je zien dat Max het in Abu Dhabi doet en een straf krijgt.

Je kunt dit niet winnen.

Laten we collectief als Nederlandse fans gewoon niet meer kijken en geen kaartjes meer kopen.
Hamilton zei het toch al zelf ? "This guy plays by a different rulebook"

Ja de rest moet zich aan de normale onduidelijke regels houden en voor Hamilton is er een gouden rulebook waar hij van alles mag flikken 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
Die 10s plus beslissing opent een blik met wormen. Volgens deze beslissing bepaalt de auto die moet inhalen waar dat gaat gebeuren. Hoe moet de voorliggende auto weten waar dat is? Moet deze maar langzaam blijven rijden tot achterliggende auto besluit erlangs te gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

HAM kon geen straf krijgen omdat dat zou leiden tot gridstraf volgende week. Deze poppenkast is een enorme shitshow geworden waar de regels vrij interpreteerbaar zijn of erbij verzonnen worden om maar te zorgen dat Mercedes kampioen wordt. Hopelijk houdt Max de eer aan zichzelf en kapt hij er samen met RBR mee. Wat een onzin deze "sport"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gynnad
Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
Blijven de mensen die zeggen dat ze geen F1 meer gaan kijken dan ook aub weg hier….
Het zou heerlijk zijn als die 'F1 fans' eindelijk weg zouden blijven inderdaad!

Hopelijk vinden ze het volgend jaar te duur en kunnen we het hier weer eens echt over F1 hebben in plaats van over Max Verstappen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
sly___ schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:57:
Max remt op een recht stuk terwijl Hamilton in zijn versnellingsbak zit. Dat kan niet. Hamilton kan nooit op tijd reageren en dus krijgt Max straf.
Hoe ver moet je gaan om iemand langs te laten. Als diegene achter je niet wil, dan rem je steeds verder af. Lewis reed er bewust te dicht op en dus zelf schuld.

Wat een belachelijke idioterie dat Max hier schuld zou hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Phusebox
Gynnad schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:58:
[...]

Het zou heerlijk zijn als die 'F1 fans' eindelijk weg zouden blijven inderdaad!

Hopelijk vinden ze het volgend jaar te duur en kunnen we het hier weer eens echt over F1 hebben in plaats van over Max Verstappen.
Welke F1? Ik kijk al meer dan 30 jaar elke race. En het is nu nog controversiëler dan de illegale auto van Schumi en het fake WK toen hij Hill eraf ramde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bastie-88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
Verstappen heeft dus 5 sec + 10 sec gekregen voor 1 incident :')
Ze hebben nog nooit van “ne bis in idem” gehoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sly___ schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:57:
Max remt af om Hamilton ervoorbij te laten. Wat was de reden dat Hamilton net zo goed afremde? Blijkbaar kon Hamilton wel op tijd afremmen, maar dan ineens blijft ie in de versnellingsbak van Max hangen. Dat ineens de hele context niet eens meetelt, zegt genoeg over de stewards. Op Mona was juist de hele context van een bocht ervoor wél relevant en nu ineens niet. En 5% afremmen is niet bepaald een brake check. Dat Hamilton blijkbaar plotseling niet meer begrijpt wat er aan de hand is valt niet af te rekenen op Max. Remmen of niet remmen, het was duidelijk dat Hamilton er niet voorbij wilde terwijl Max Hamilton ervoorbij moest laten. Dan moet de raceleiding maar exacte instructies geven, want de volgende keer van het gas afgaan om iemand voorbij te laten kan de achterste man dus gewoon er vol in rijden, de andere auto kapot rijden plus de andere rijder een straf aannaaien. :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 00:03
Ik ben een Max fan, maar hier dacht ik precies hetzelfde. Het is gewoon gevaarlijk en stom om op de rem te gaan staan op dat punt. En je verpest de sport op deze manier. Op deze manier wil je toch niet zo kampioen worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:01:
[...]

Welke F1? Ik kijk al meer dan 30 jaar elke race. En het is nu nog controversiëler dan de illegale auto van Schumi en het fake WK toen hij Hill eraf ramde.
Hamilton is degene die incidenten probeert te vermijden op de baan, Verstappen rijdt de laatste races juist ontzettend wild. Dat hij er in Brazilië al niets voor kreeg blijft bizar.

Hoe dan ook, volgende week alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wie ook kampioen wordt, er zit een smet erop en dat is te wijten aan de FIA. Hoewel ik altijd wel heb gevonden dat veel beslissingen in het voordeel van Hamilton uitvielen (Monaco 2016 en Canada 2019 als voornaamste voorbeelden), denk ik niet dat hij op dit moment per se voorgetrokken wordt. Ik denk eerder dat de FIA het kampioenschap spannend wil houden.

Voor de rest verdienen zowel Verstappen als Hamilton geen pluim voor afgelopen race. Beiden deden achterlijke dingen. Verstappen pleurde 'm er bij de eerste inhaalactie van Hamilton gewoon lomp voor, terwijl Hamilton de vermoorde onschuld speelt bij die aanrijding. Voor de rest had hij natuurlijk een tijdstraf moeten krijgen en geen waarschuwing voor het naar buiten dringen van Verstappen in bocht 27. Rosberg deed in Duitsland 2016 ex-act hetzelfde, letterlijk hetzelfde, en kreeg er vijf seconden tijdstraf voor. Ongelofelijk dom hoe de FIA een precedent scherpte door hoe er is omgegaan met het incident in Brazilië.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:59
Coureur A doet een illegale verdedigende actie t o v coureur B.
Verwachting is straf voor coureur A tenzij de positie wordt teruggegeven.
Coureur A krijgt instructie van de wedstrijdleiding om de plek terug tegeven.
Op het 1e rechte stuk gaat coureur A aan de kant en van het gas.
Coureur B gaat niet voorbijj coureur A en blijft er recht acterrijden.
Coureur Andenkt, potverdrie, waarom gaat ie er niet langs en blijft van zijn gas afgaan.
Coureur B vertraagt(!) en blijft erachter gaan.
Ondertussen gaat coureur A zo langzaam dat hij moet bijremmen om verder te vertragen en doet dit ook lichtjes.
Coureur B blijft achter coureur A rijden en ramt vol op coureur A.

Wedstrijdleiding/stewards bestraffen coureur A voor het veroorzaken van een botsing.
Ok, schiet mij maar lek. :/

Oh maar coureur A wilde de positie om een tactische reden voor een drszone terug geven, foei dat mag niet hoor.
Nee, achter een safety car mag je ook niet onnodig langzaam rijden en moet je de formatie kort houden. Een gat groter dan 10 auto's laten vallen is niettoegestaan, behalve om een tactische reden. _/-\o_

erutangiS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Als uit de telemetrie daadwerkelijk blijkt dat Max op het laatste moment ook nog geremd heeft, valt er imho weinig te zeggen over die straf. Ook als is het je intentie om 'm voorbij te laten, dat is niet handig.

Maar... dan blijft er alsnog genoeg over om je twijfels bij te hebben. Die koehandel bij de herstart over de startplek slaat natuurlijk nergens op. Hoewel het bijzonder vermakelijke tv was, is eigenlijk van de zotte dat teams een beetje handjeklap kunnen doen over de straffen. Imho moet de wedstrijdleiding daar 1 lijn in nemen, en that's it.
En kennelijk is het tegenwoordig ook helemaal prima om dubbel gestraft te worden. Max laat Lewis 2 keer voorbij, en als kado'tje krijgt ie er 5 seconde penalty voor. Whut? Ik weet dat het officieel geen regel is dat je 'm terug moet geven, maar volgens mij is Max de 1e die er een penalty voor krijgt nadat ie dat wel gedaan heeft.
Wat mij betreft moet voor Max sowieso die 5 seconde penalty teruggedraaid worden. Veranderd niks, en gaat niet gebeuren, maar toch.

In ieder geval een race voor de geschiedenisboeken. Max en Lewis doen er alles aan om de boel hun kant op te laten vallen. Gaat Max over het randje? Mja, misschien wel, maar dat zal denk ik deels ook komen door de inconsequente manier van straffen van de Fia. Mercedes en Lewis gooien het meer op de mindgames, en proberen zichzelf nog steeds in de underdog positie te manouvreren, hoewel voor de hele wereld duidelijk is dat hun auto in de basis gewoon de snellere is.

Erg benieuwd wat er komende race gaat gebeuren, maar ik zou niet verbaasd zijn als ze met z'n 2e in de muur eindigen. Laat die shitstorm maar komen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Gynnad schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:05:
[...]

Hamilton is degene die incidenten probeert te vermijden op de baan, Verstappen rijdt de laatste races juist ontzettend wild. Dat hij er in Brazilië al niets voor kreeg blijft bizar.

Dat is niet zo moeilijk, de uitslag staat toch al vast🤷‍♂️

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kez schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:07:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, de uitslag staat toch al vast🤷‍♂️
Tja, of zou Netflix een 2e edit hebben, voor als het toch niet zo zou zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 18:02
dcell schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:57:
[...]

Hamilton zei het toch al zelf ? "This guy plays by a different rulebook"

Ja de rest moet zich aan de normale onduidelijke regels houden en voor Hamilton is er een gouden rulebook waar hij van alles mag flikken 8)7
En het is schandalig dat je banden mag wisselen bij een rode vlag aldus Lewis.
Meneer vergeet alleen dat deze regel hem heel veel punten heeft opgeleverd dit seizoen.

En aanvulling op jouw post, dit lijkt te gelden voor heel Mercedes.
Voorbeelden genoeg dit weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:46
Ongelooflijk hoe dit wordt beoordeeld als een brake check. Hamilton ziet Max afremmen want hij remt zelf mee op het rechte stuk achter Max.

Als dit op de snelweg gebeurd dan is het inderdaad een brake check, dit is een race, waar het doel is elkaar in te halen, in naar het schijnt de absolute top van de race sport en de bestuurders al hun hele leven gewend zijn om in een fractie van een seconde in het kleinst mogelijke gaatje te duiken op de hoogste snelheid. Hamilton was “verward”, what …. F

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phusebox
Gynnad schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:05:
[...]

Jij trapt er ook in, met het hele fake woke ik vermijd incidenten toneelspel. Weet niet wat erger is, iemand die openlijk hard racet, of iemand die alleen maar bezig is met vuile spelletjes op en naast de baan.

Hamilton drukte Max er toch ook af toen Max hem de derde keer voorbij ging laten?

En de rest van het jaar zijn we even vergeten. De rekening van Silverstone is nog lang niet vereffend en dat komt hopelijk volgende week.

Ik ben overigens geen Max fan, nog altijd trouwe supporter van Alonso. Maar als iemand het dit jaar niet verdient is het wel Lucky Lewis.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2021 07:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Zonder Oranje bril en na een nachtje slapen zie ik het als volgt. Mercedes was echt veel sneller dan red bull. Verstappen heeft zich uit alle macht verdedigd en is daarbij soms wat te ver gegaan. De reden dat er geen grote crash ontstond is denk ik een combinatie van geluk en volwassenheid van Hamilton. De brake test is een lastige, maar als Verstappen heeft geremd lijkt het me wel logisch dat het not done is en dat je daar een straft voor krijgt als iemand in je versnellingsbak hangt.

Wat ik wel lastig vind in deze. Verstappen heeft deze wedstrijd super spannend gemaakt. Zonder geluk en de heftige (de net te ver gaande) acties van hem zou Hamilton aan de horizon zijn verdwenen. Zou voor wedstrijd spanning en WK spanning niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
talkatoo schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:10:
Ongelooflijk hoe dit wordt beoordeeld als een brake check. Hamilton ziet Max afremmen want hij remt zelf mee op het rechte stuk achter Max.

Als dit op de snelweg gebeurd dan is het inderdaad een brake check, dit is een race, waar het doel is elkaar in te halen, in naar het schijnt de absolute top van de race sport en de bestuurders al hun hele leven gewend zijn om in een fractie van een seconde in het kleinst mogelijke gaatje te duiken op de hoogste snelheid. “Verward”, what …. F
Je mag gewoon niet zomaar op de rem trappen in dit soort situaties. Dat het in eerdere races wellicht een keer door de vingers is gezien maakt niet zoveel uit, het mag gewoon niet.
Als hij hem rustig uit had laten rollen met Lewis achter zich (wat nog veel mooiere tv had opgeleverd met Ocon in de aantocht) , dan had Max een punt gehad. Nu is hij de aanstichter helaas.
Kan niks anders zeggen dan dat Lewis het hier slim gespeeld heeft door niet in te halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kunnen we eens stoppen met de term "brake test"? Max ging niet vol in de ankers, het was niet de bedoeling van Max om gerearend te worden, als hij wel vol in de remmen was gegaan had Hamilton er vol overheen gegaan en waren twee coureurs minder geëindigd gisteren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

chevsticks schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:12:
[...]

Je mag gewoon niet zomaar op de rem trappen in dit soort situaties. Dat het in eerdere races wellicht een keer door de vingers is gezien maakt niet zoveel uit, het mag gewoon niet.
Als hij hem rustig uit had laten rollen met Lewis achter zich (wat nog veel mooiere tv had opgeleverd met Ocon in de aantocht) , dan had Max een punt gehad. Nu is hij de aanstichter helaas.
Kan niks anders zeggen dan dat Lewis het hier slim gespeeld heeft door niet in te halen.
Onzin, de situatie was dat Max Hamilton er voorbij moet laten. Dat doeje door vol op het gas te blijven staan. Afremmen deed ie al, dan moet je nog meer afremmen want anders zou Max een straf krijgen dat ie te lang heeft gewacht om Hamilton ervoorbij te laten. Damned if you do, damned if you don't. Dit heeft niks met een brake check te maken. 5% snelheid reduceren is niet bepaald een brake check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 22:39
PP_Sound schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:35:
[...]

In het verkeer is degene die achterop knalt altijd fout
Ik zou dus een dashcam aanschaffen en meteen als je erop vlamt roepen "he brake tested me"

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

BM schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:07:
Als uit de telemetrie daadwerkelijk blijkt dat Max op het laatste moment ook nog geremd heeft, valt er imho weinig te zeggen over die straf. Ook als is het je intentie om 'm voorbij te laten, dat is niet handig.
Het idee wat ik heb is dat het voor Verstappen allemaal te lang duurde totdat Hamilton tot actie over ging. Omdat Hamilton er niet voorbij ging remde hij nog iets meer af om te forceren dat hij er voorbij ging. Lijkt mij niet een brake test.

Je krijgt haast het idee dat Hamilton hem in deze val gelokt heeft en bewust nog even tegen de band aan reed met de hoop een lekke band te veroorzaken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:15:
Kunnen we eens stoppen met de term "brake test"? Max ging niet vol in de ankers, het was niet de bedoeling van Max om gerearend te worden, als hij wel vol in de remmen was gegaan had Hamilton er vol overheen gegaan en waren twee coureurs minder geëindigd gisteren.
Dat komt door wat Hamilton roept, iedereen slikt dit als zoete koek.
Hij komt gewoon overal mee weg.
Ik vraag me echt af waarom de FIA Hamilton als kampioen wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 20:57
Bastie-88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:17:
[...]

Ik zou dus een dashcam aanschaffen en meteen als je erop vlamt roepen "he brake tested me"
Dan moet je wel verzekerd zijn bij de FIA :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Mercedes veel sneller?

Waar dan... ze reden niet bij max weg jn het begin van de race...

In qualy had max er 0.3s voor kunnen staan

Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd zat bijna geen verschil tussen pas toen max zijn mediums instorten was mercedes echt sneller en mogelijk zelfs juist door de crash met hamilton.

Ook brake check... waar dan... moet max stil gaan staan om hamilton er voorbij te laten? Hamilton is gewoon een blinde oude chagerijn geworden die net als een voetballer alleen nog kan winnen door een heel toneelspel op te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:46
chevsticks schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:12:
[...]

Een F1 auto remt ongelooflijk hard af bij gas los en terugschakelen.

Wat had Max dan moeten doen? 10 keer op het circuit uitrollen op alle mogelijke plekken totdat Hamilton het een geschikt plekje vind om in te halen?

Feit is dat Hamilton ziet dat Max afremde omdat hij zelf afremde. Hij koos er zelf voor om een paar cm achter Max te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
De echte verliezer was Masi gisteren met zijn gehannes en gehandel over plaatsen. Dit niet meer zo graag..

Rest van de straffen ben ik het redelijk mee eens

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
Sowieso heel vreemd om als coureur niet voorbij je voorligger te gaan als het zo makkelijk kan en er zo veel ruimte ligt. En dan ook nog je directe concurrent in de stand.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 22:02
Slavy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:15:
Hij heeft significant geremd met een Lewis in z'n kont. Dat is gewoon onvoorspelbaar en daarmee gevaarlijk. Dit had echt voor beide in tranen kunnen eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:22:
[...]

Hij heeft significant geremd met een Lewis in z'n kont. Dat is gewoon onvoorspelbaar en daarmee gevaarlijk. Dit had echt voor beide in tranen kunnen eindigen.
Dit, en dan Marko zeggen hij remde niet. Het staat gewoon op papier dus weinig over te discusseren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Red Bull zegt dat ze geen braketest gedaan hebben en dat ze dat met data kunnen aantonen. We kunnen wel met zn allen schreeuwen dar Max een braketest deed en hoe dom het allemaal wel niet was maar laten we gewoon even afwachten wat er uit een protest komt.

Daarbij werd max gestraft op Interlagos omdat hij te laat remde en lewis wijd stuurde. Vandaag heb ik dat Max één keer zien doen en Lewis twee keer.

De twee mannen balanceren op de rand van de sport. Het publiek thuis is het kwijt, de coureurs zijn het kwijt en de FIA is het kwijt. Er is maar één partij die je hier voor kunt aankijken en dat is de FIA. Zij hebben het heilige boek in handen en dienen duidelijkheid te verschaffen waar ze momenteel duidelijk niet in staat toe zijn.

Kimi en Seb clashen op een manier zoals Lewis en Max vandaag ook drie keer hadden kunnen eindigen. Wat gebeurt daar met straffen? Lewis braketest Seb in Baku. Seb pissed off en Lewis speelt vervolgens de vermoorde onschuld net als hij vandaag ook doet. Daar wil hij absoluut niet gestraft worden en vandaag schreeuwt hij erom. Dat is wat me zo tegenstaat bij die gast. Toen de braketest, vandaag wijd insturen en zelf ook de bocht niet halen. Maar we zijn van één partij afhankelijk die hier duidelijkheid in kan verschaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33

Maar... dan blijft er alsnog genoeg over om je twijfels bij te hebben. Die koehandel bij de herstart over de startplek slaat natuurlijk nergens op. Hoewel het bijzonder vermakelijke tv was, is eigenlijk van de zotte dat teams een beetje handjeklap kunnen doen over de straffen. Imho moet de wedstrijdleiding daar 1 lijn in nemen, en that's it.
En kennelijk is het tegenwoordig ook helemaal prima om dubbel gestraft te worden. Max laat Lewis 2 keer voorbij, en als kado'tje krijgt ie er 5 seconde penalty voor. Whut? Ik weet dat het officieel geen regel is dat je 'm terug moet geven, maar volgens mij is Max de 1e die er een penalty voor krijgt nadat ie dat wel gedaan heeft.
Wat mij betreft moet voor Max sowieso die 5 seconde penalty teruggedraaid worden. Veranderd niks, en gaat niet gebeuren, maar toch.

In ieder geval een race voor de geschiedenisboeken. Max en Lewis doen er alles aan om de boel hun kant op te laten vallen. Gaat Max over het randje? Mja, misschien wel, maar dat zal denk ik deels ook komen door de inconsequente manier van straffen van de Fia. Mercedes en Lewis gooien het meer op de mindgames, en proberen zichzelf nog steeds in de underdog positie te manouvreren, hoewel voor de hele wereld duidelijk is dat hun auto in de basis gewoon de snellere is.

Erg benieuwd wat er komende race gaat gebeuren, maar ik zou niet verbaasd zijn als ze met z'n 2e in de muur eindigen. Laat die shitstorm maar komen :+
https://twitter.com/F1ToR...67625826481061895/photo/1
Deze foto van telemetrie gaat rond over twitter, ik neem aan de RBR andere data heeft die veel duidelijker is, maar goed. Het lijkt alsof Max wat bijremt om HAM te laten passeren, maar dat vind ik niet heel duidelijk uit dit grafiekje komen.

Opvallend genoeg vind ik overigens dat Max die 5 seconden straf kreeg. Er is tot 3x toe een poging gewaagd die plek terug te geven en wat ook tot 2x toe gebeurd is. Ik snap ook niet dat RBR daar geen punt van maakt. Daarbij is ook de consequente lijn ver te zoeken. Maar goed, het hele seizoen tekent zich als een onnavolgbaar seizoen qua straffen en het handjeklap oplossen van zaken.

Kijk ook even 2x naar het Tsunoda verhaal (Brazilië en hier) alsof je ineens kunt verdwijnen met je auto? Er is ook zoiets als ruimte laten voor de tegenstander, anders is het in mijn ogen eerder forcing a driver of the track dan causing a collision. Maar goed een paar ronden later vult de FIA het zelf in want in geval 1 krijgt TSU dus straf maar VET en RAI mogen daarna, zonder straf, het hele circuit bestrooien met carbon onderdelen.

Ik vind het overigens wel vreemd, dat de "benadeelde" ineens de keuze heeft over de passeerplek. HAM weet dondersgoed hoe het werkt en had VER gewoon nog een straf kunnen aannaaien. Want het DRS verhaal mag in principe niet. Alleen werkt dat op dit circuit dus niet helemaal zo wanneer je 3 DRS zones hebt en voor de rest een hoop hoge snelheid krappe/blinde bochten. Ik vermoed dat MERC/HAM dat ook gewoon wist en daarom die plek niet daar terug wilde hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 06-12-2021 07:27 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Waarom haalt Lewis niet gewoon zijn concurrent in?
Er was geen gele vlag, niks. Max had ook een engine failure kunnen hebben.

Oja, hij koos er bewust voor niet in te halen (dit geeft ie ook gewoon toe).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 18:02

Denk dat we de komende dagen het gaan zien of het echt klopt wat de stewards hebben gedaan.
Gaat Red Bul in protest? Dan klopt het mogelijk niet helemaal.
Red Bull heeft sowieso genoeg punten om aan te kaarten bij de FIA. Levert het iets op? Waarschijnlijk niet.

En de FIA moet zich dood schamen dit jaar. Niet alleen bij Mercedes en Red Bull maar sowieso de straffen dit jaar slaan af en toe nergens op.

En de mindgames van Mercedes/Lewis zijn echt bizar dit jaar. Ze geloven zelf dat ze geen mindgames spelen, dat zeggen ze ieder geval.... Dan ben je inderdaad heel erg met mindgames bezig als de rest van de wereld dit wel ziet 8)7

Hopelijk aankomende race een wonder en gaat Max toch WC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
.

[ Voor 99% gewijzigd door Kenny_026 op 06-12-2021 07:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

De onvoorspelbaarheid lag er in dat Hamilton onterecht claimt dat hij niet wist wat Max deed. Hij remde zelf af van de 8e naar de 3e versnelling en ging er vlak achter rijden alsof het een restart was. De onvoorspelbaarheid zat in het hoofd van Hamilton want Max moest Hamilton ervoorbij laten. Als dat niet gebeurd met afremmen van de 8e versnelling naar de 3e terug te schakelen dan is het niet meer dan logisch om nog verder af te remmen. Volstrekt logisch gevolg. Niet alsof Max vol op de rem gaan staan waar hier de indruk van gewekt wordt. Hamilton kon prima afremmen van top snelheid tot in de 3e versnelling wat een groter snelheidsverschil was dan een klein tikje op de rem om Lewis er voorbij te laten.

Als Hamilton ook zo rijdt op de autoweg heeft ie heel wat uit te leggen aan de verzekering. En op de autoweg is het niet eens de bedoeling om per se voor je voorganger te komen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
In het oordeel van FIA staat dus dat Hamilton er niet langs wilde, genoeg ruimte en tijd had om het wel te doen en er uiteindelijk dus voor kiest om zelf niet te remmen en erop te klappen. Maar ja.. hij wilde er niet langs, dus dan ben je als voorste fout. 7(8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:25:
[...]

De onvoorspelbaarheid lag er in dat Hamilton onterecht claimt dat hij niet wist wat Max deed. Hij remde zelf af van de 8e naar de 3e versnelling en ging er vlak achter rijden alsof het een restart was. De onvoorspelbaarheid zat in het hoofd van Hamilton want Max moest Hamilton ervoorbij laten. Als dat niet gebeurd met afremmen van de 8e versnelling naar de 3e terug te schakelen dan is het niet meer dan logisch om nog verder af te remmen. Volstrekt logisch gevolg. Niet alsof Max vol op de rem gaan staan waar hier de indruk van gewekt wordt. Hamilton kon prima afremmen van top snelheid tot in de 3e versnelling wat een groter snelheidsverschil was dan een klein tikje op de rem om Lewis er voorbij te laten.

Als Hamilton ook zo rijdt op de autoweg heeft ie heel wat uit te leggen aan de verzekering. En op de autoweg is het niet eens de bedoeling om per se voor je voorganger te komen.
Max zit in zn hoofd. Lewis was op dat moment gewoon onzeker en wist niet wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Montaner schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:27:
In het oordeel van FIA staat dus dat Hamilton er niet langs wilde, genoeg ruimte en tijd had om het wel te doen en er uiteindelijk dus voor kiest om zelf niet te remmen en erop te klappen. Maar ja.. hij wilde er niet langs, dus dan ben je als voorste fout. 7(8)7 8)7 8)7
Ga ik dadelijk eens op de A2 proberen, kijken of mijn verzekeraar er ook zo in staat. "ja je wilde er niet langs want er waren nog 6 riijstroken vrij." Dat je er dan achterop rijdt is je eigen schuld. :+

Vind het bijzonder dat de FIA dit inderdaad opvoert in haar betoog. De 5 seconden straf is dan toch ook niet meer van toepassing. Omdat VER alle mogelijkheid heeft geboden om de passeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 22:39
dglavimans schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:22:
De echte verliezer was Masi gisteren met zijn gehannes en gehandel over plaatsen. Dit niet meer zo graag..

Rest van de straffen ben ik het redelijk mee eens
Inderdaad, ik vraag me overigens ook af of de straffen en acties voortkomend uit een beroep objectief bekeken worden na uitlatingen van Horner (Horner: we missen Charlie in dit soort situaties). Dat is ook gewoon een smerige stoot onder de gordel. En eerlijk gezegd valt me dat ook wel een beetje tegen van hem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wie Toto of Lewis nog gelooft... Gelukkig zouden ze de auto niet meer ontwikkelen en geen updates doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kenny_026 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:27:
[...]

Max zit in zn hoofd. Lewis was op dat moment gewoon onzeker en wist niet wat te doen.
Dit is precies wat er aan de hand was.

Geeft ook precies aan in wat voor positie Hamilton al jaren zit: hij hoeft al jaren niet meer te racen en cruist gewoon van overwinning naar overwinning. Het instinct om gewoon voor elk gat te gaan zit er niet (meer) in. In plaats daarvan rijst er twijfel als er zich een goede kans voordoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
Glashelder schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:25:
[...]

Waarom haalt Lewis niet gewoon zijn concurrent in?
Er was geen gele vlag, niks. Max had ook een engine failure kunnen hebben.

Oja, hij koos er bewust voor niet in te halen (dit geeft ie ook gewoon toe).
Volgens mij is dit wel duidelijk toch. Hij wilde Max niet op dat punt inhalen, maar later op het rechte stuk. Dat mag. Hij gaat achter in de kont van Max om hem later in te halen. Je mag dan niet besluiten om te remmen. Het doet er dus ook helemaal niet toe. Het gaat erom dat Max een onveilige situatie heeft gecreëerd, en de stewards nemen dat Max het meeste kwalijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Stel dat Max een motorprobleem had, klapt dan Lewis er ook in?
Als racer ga je er toch gewoon voorbij als je de kans hebt?

Ik vraag me toch steeds meer af of alles niet doorgestoken kaart is.
Zitten we nu naar een wedstrijd te kijken of een show die de FIA spanning en sensatie oplevert?
Weer een hele week aandacht over deze race en veel kijkers de laatste race….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:25:
[...]

Als jij op de snelweg plotseling op je rem drukt, is dat reden om je rijbewijs in te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Hoe lastig is het nu om te zien of VER al dan niet remde ? Ze hebben toch remlichten ? Ik meen geen remlichten gezien te hebben, maar heb er toen ook niet speciaal op gelet. Feit is wel dat HAM evenzeer vertraagde, en pas erna VER raakt op het moment dat hij hem links wil inhalen.

HAM zag dus wel duidelijk dat VER vertraagde, en dan ben je extra op je hoede en houd je zelf afstand (misschien denk je dat je een VSC gemist hebt of zo), ofwel doe je een normaal inhaalmanoeuvre. Je gaat er niet vlak achter hangen alsof je moet slipstreamen om hem voorbij te geraken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:34
Ik snap Viaplay wel met het aanstellen van Nelson. Zijn ervaring met stijldansen en schoonspringen helpen hem goed bij de jurysport F1.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Bastie-88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:29:
[...]

Inderdaad, ik vraag me overigens ook af of de straffen en acties voortkomend uit een beroep objectief bekeken worden na uitlatingen van Horner (Horner: we missen Charlie in dit soort situaties). Dat is ook gewoon een smerige stoot onder de gordel. En eerlijk gezegd valt me dat ook wel een beetje tegen van hem.
Maar hij heeft toch gelijk? Ik kan me geen seizoen herinneren waar zoveel straffen als een soort handjeklap worden afgehandeld en er niet consequent gestraft wordt voor hetzelfde vergrijp.

De enige keer dat ik me kan herinneren is het Ferrari brandstofpomp verhaal, dat in de achterkamer opgelost werd.

Ik vermoed overigens dat onder Whiting het Silverstone en Monza incident ook niet met de mantel der liefde bedekt geweest, met een fopstraf, maar hadden ze samen gewoon een flinke douw gekregen voor ieder incident afzonderlijk.

In die zin was Whiting vrij consequent, hij komt nog uit een tijd waar coureurs bij bosjes omkwamen, en liet ook duidelijk weten wanneer een bepaalde lijn bereikt was, middels het waarschuwen en zwaar straffen.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 06-12-2021 07:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Perez moet gewoon een Bottasje doen bij de start in Abu Dhabi. Oeps verremd he. Zoals Bottas ook deze race Max weer probeerde te torpederen. Als Max bij die herstart niet (te) laat had geremd en buiten de baan was gegaan had Bottas hem er vol achter in gepeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Als de situatie andersom was geweest vonden we het allemaal briljant van Max dat ie niet op zo'n debiele plek net voor DRS detectie er voorbij is gegaan.

Lewis lijkt de situatie beter onder controle te hebben. Zowel in Brazilië als hier heeft ie tig keer in een negatieve situatie gezeten met een paar x net wel net niet zijn vleugel er af. En toch staat ie na beide races op de hoogste trede. En da's knap.

Ik had het gaaf gevonden dat 'racer pur sang' Max zelfs in deze races zich van deze eerlijke kant had laten zien. Maar toch net iets te vaak over het lijntje.

Er is namelijk een verschil tussen tot het randje gaan en een slechte verliezer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
…en haalt de redenatie van Ham en de stewards onderuit. Juist hij scherpte die regel aan door Kimi in Spa 2008 in te halen na voorbij laten. Spelletje of niet van Max, je haalt op een racebaan altijd de langzaam rijdende auto in, period. Tenminste, dat dacht ik tot gisteravond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Crxtreem schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:32:
Stel dat Max een motorprobleem had, klapt dan Lewis er ook in?
Als racer ga je er toch gewoon voorbij als je de kans hebt?

Zitten we nu naar een wedstrijd te kijken of een show die de FIA spanning en sensatie oplevert?
Precies, Vettel ging ergens in de race ook langzamer rijden omdat hij problemen had, daar knalde toch ook niemand bovenop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Franco10 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:33:
Als de situatie andersom was geweest vonden we het allemaal briljant van Max dat ie niet op zo'n debiele plek net voor DRS detectie er voorbij is gegaan.

Lewis lijkt de situatie beter onder controle te hebben. Zowel in Brazilië als hier heeft ie tig keer in een negatieve situatie gezeten met een paar x net wel net niet zijn vleugel er af. En toch staat ie na beide races op de hoogste trede. En da's knap.

Ik had het gaaf gevonden dat 'racer pur sang' Max zelfs in deze races zich van deze eerlijke kant had laten zien. Maar toch net iets te vaak over het lijntje.

Er is namelijk een verschil tussen tot het randje gaan en een slechte verliezer zijn.
En als Max er achter op was gereden had ie waarschijnlijk 5 plekken straf gekregen. Dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:32:
[...]

Als jij op de snelweg plotseling op je rem drukt, is dat reden om je rijbewijs in te nemen.
Als iemand op de snelweg op mijn bumper rijdt en er weigert voorbij te gaan, dan heet dát gevaarlijk rijgedrag. Nogmaals, het afremmen van topsnelheid naar laag in de toeren in de 3e versnelling is ook afremmen, wat Lewis ook deed om bizarre redenen. Wat de voorganger dan ook deed, om welke reden dan ook, als jij erachterin klapt is het jouw schuld. Zeker als er al afgeremd is. Er was geen enkele reden voor Hamilton om erachter te blijven.

Nu bepaald dus de achterste wanneer en waar hij ervoorbij gaat. Dus niet de eerste de beste gegeven mogelijkheid, nee, wanneer het de achterste uitkomt. Dat is straffen aannaaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Kenny_026 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:27:
[...]

Dit, alsof hij dacht dat Max een blauw schildje had en hem er alleen voorbij wilde laten om hem er daarna vanaf te schieten 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:35:
[...]

Als iemand op de snelweg op mijn bumper rijdt en er weigert voorbij te gaan, dan heet dát gevaarlijk rijgedrag. Nogmaals, het afremmen van topsnelheid naar laag in de toeren in de 3e versnelling is ook afremmen, wat Lewis ook deed om bizarre redenen. Wat de voorganger dan ook deed, om welke reden dan ook, als jij erachterin klapt is het jouw schuld. Zeker als er al afgeremd is. Er was geen enkele reden voor Hamilton om erachter te blijven.

Nu bepaald dus de achterste wanneer en waar hij ervoorbij gaat. Dus niet de eerste de beste gegeven mogelijkheid, nee, wanneer het de achterste uitkomt. Dat is straffen aannaaien.
Onzin, hoewel de bewijsvoering lastig kan zijn, is dit niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Crxtreem schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:32:
Hebben ze dan lange tijd over gedaan het in elkaar regisseren van een spannend seizoen... (sinds 2016)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
Max had gister geen enkele kans om te winnen, Lewis was gewoon veel sneller.

De rest is ruis.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
hoevenpe schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:36:
Max had gister geen enkele kans om te winnen, Lewis was gewoon veel sneller.

De rest is ruis.