[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:09:
[...]

Jij vond dat Ham voor de gap ging?
Die quote is zo afgezaagd

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:03:
[...]

Al met al wad dut dus niet de plek zo snel mogelijk teruggeven zoals je zelf zegt, maar proberen strategisch het uit te voeren zodat hij Lewis daarna direct weer kon inhalen met DRS. Dat laat Lewis hier gelukkig niet gebeuren.
Waarbij ik Lewis inmiddels 2x heb horen vertellen dat hij zélf bij een actie waarin hij de plek te kort teruggaf 5 seconden straf kreeg.
Dus ik snap die Lewis niet zo: hij had al gezien dat ie Max kon inhalen, dus was het alleen maar mooi geweest als Max daarna ook nog eens 5 seconden bonus aan z'n broek zou krijgen.
Ik snap nu wel waarom hij zo afgemat was na de race: kost schijnbaar een hoop moeite om je verhalen te onthouden :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:34
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:57:
[...]

Weet je, dit kan je nu wel stellen en je bent zeker niet de enige.
Er is hier alleen een verschil. Als je hier te ver gaat, dan krijg je met mij te maken. En dat is niet mijn normale reactiemodus. Nee, dat is mijn kille moderator stand en die is niet lief. Ja, ik hou dat zeer bewust gescheiden.

Ik zeg dit omdat het constante wijzen naar de ander, inmiddels ook uitermate vermoeiend aan het worden is. Dit hele kampioenschap is zo giftig geworden dat ik inmiddels wel klaar ben met dit seizoen en mij steeds meer af begin te vragen waarom ik zoveel tijd en moeite heb gestopt in deze sport. Want het maakt niet uit welk kamp je hier toebehoort, deze race was de raceleiding een absolute schande voor deze sport. En het was zeker niet de eerste keer...
Mag ik jou en alle andere vrijwilligers/moderators bedanken alvast voor al jullie geweldige inzet. Elke raceweekend staat er toch een volledige informatie pagina klaar. Ik hoef geneens mijzelf te zoeken naar lokale tijden, want ik weet dat `tweakers` het altijd heeft.

Daarnaast ik ben het volledig eens dat de racecontrol totaal geen controle had. (Danku FOM voor de FIA radio O+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:49

The Legend

*Plop*

Of het nu wel of niet een brake-check is; het probleem zit daarvoor. Als je als team beslist dat je een plek terug moet geven (want anders penalty), dan moet je hem ook echt teruggeven, en niet voor de bühne vlak voor de DRS lijn waarbij je zeker weet dat je de plek feitelijk helemaal niet teruggeeft. Dat had zeker óók een straf opgeleverd. Wat mij betreft ook een team-fout van RB door Max te hinten dat hij de plek ‘strategicaly’ moest teruggeven. Wat hij had moeten doen is op het rechte stuk op snelheid aan de kant en vanaf bocht 1 weer vol druk er op. Dan heb je de plek teruggeven en kun je daarna weer racen. Dit is ellende die ze over zichzelf hebben afgeroepen, maar uiteindelijk heeft het nul consequentie voor de uitslag gelukkig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

G_Dragon schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:06:
Ik lach me me dood wanneer Red Bull alsnog wereldkampioen word ondanks ze zo tegengewerkt worden door de FIA
Ja, wie nu nog gelooft dat Mercedes FIA niet in hun zak hebben, heeft echt een plaat voor z'n kop

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:08:
[...]

Gewoon eerlijk zo snel mogelijk die plek teruggeven. Hij heeft ‘m tenslotte ook verkregen door niet eerlijk te rijden.
En dat doet ie toch? Wat vind jij dan eerlijk, een halve ronde later of zo? Op het moment dat ie te horen krijgt om de plek terug te geven doet ie dat. Ik heb echt nog geen een race gezien waarbij iemand die zijn plek terug kreeg dat vertikte omdat het op het verkeerde plekje was.

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Grappig dat genoeg mensen de context van 'op de remmen gaan staa' compleet niet meenemen, net als wat de stewards doen. Hij moest Hamilton voorbij laten, remde af en schakelde terug op een recht stuk waar je nog volgas zou zijn. Hamilton deed dit ook en bleef er dicht achter rijden. Ja, vast waarschijnlijk om nog de drs mee te pakken. Max snapt niet dat Hamilton erachterblijft op het rechte stuk en remt verder af om hem duidelijk te maken dat ie langs mag. Lewis begrijpt niks en knalt er vol achter op.

Max had serieus niks goeds kunnen doen als dit te begrijpen is. Het is een recht stuk waar nog volle gas gereden wordt. Lewis had voorbij kunnen cruisen maar doet dit niet. Elke afremactie had je dus kunnen zien als brake check als je er gewoon achterin rijdt omdat het geen rempunt is. Ultieme stupiditeit. Max moest Lewis ervoorbij laten. Hoe maak je dat iemand duidelijk die dat duielijk niet wilt? Blijkbaar is dat compleet niet relevant en bepaald de stewards wel waar je mag remmen. Dan moeten ze dat de volgende keer expliciet zeggen anders krijg je dus een penalty als er iemand op een recht stuk achterop jou inrijdt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ik snap wcht niet eaarom Verstappen nog 10 seconden extra straf krijgt voor de collision. Het is een race. Hamilton had er niet achter hoeven blijven, er was geen VSC of SC. Verstappen mag remmen waar die wil toch? Dat Hamilton graag de DRS wil is zijn ding. Maar om daarvoor iemand aan te rijden is een beetje raar. Hij had gewoon in moeten halen. Of laat die Verstappen in de toekomst ook voor zich rijden als Verstappen eerder remt voor een bocht? Maar goed het is gebeurd. Alles wordt volgende week beslist.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb het echt gehad met deze FIA. De regels en de mate waarop ze met willekeur handelen is stuitend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vast al eerder gezegd en gevraagd in de hele discussie. Maar als ik dit lees:
Omdat Hamilton nog niet wist dat Verstappen zijn positie zou teruggeven, werd hij door de wedstrijdleiding verrast door het ‘plotselinge remmen’ van zijn concurrent. Verstappen werd daardoor als hoofdschuldige aangewezen
Dat zou toch raar zijn. Als VER dat hoort en het DRS punt nadert dan is t logisch dat ie dat vaart mindert. Hij had m.i. Wel meer ruimte kunnen laten. Zeker weten.
Maar als t zoals het ik het lees dan is het wel krom om VER zo zwaar te straffen. Vermoedelijk wilde HAM hem niet raken maar ook wachten tot ie het DRS punt voorbij waa.

VER speelt het spel harder dan HAM op de baan. HAM speelt het wel slimmer moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Divak schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:05:
[...]
Nee, 12 bochten ervoor. En niet in de ankers, want daar krijg je een straf voor. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Volgens mij krijgt Max die opdracht niet 12 bochten ervoor maar als dat is neem ik dat terug.. Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 22:02
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:10:
Grappig dat genoeg mensen de context van 'op de remmen gaan staa' compleet niet meenemen, net als wat de stewards doen. Hij moest Hamilton voorbij laten, remde af en schakelde terug op een recht stuk waar je nog volgas zou zijn. Hamilton deed dit ook en bleef er dicht achter rijden. Ja, vast waarschijnlijk om nog de drs mee te pakken. Max snapt niet dat Hamilton erachterblijft op het rechte stuk en remt verder af om hem duidelijk te maken dat ie langs mag. Lewis begrijpt niks en knalt er vol achter op.

Max had serieus niks goeds kunnen doen als dit te begrijpen is. Het is een recht stuk waar nog volle gas gereden wordt. Lewis had voorbij kunnen cruisen maar doet dit niet. Elke afremactie had je dus kunnen zien als brake check als je er gewoon achterin rijdt omdat het geen rempunt is. Ultieme stupiditeit. Max moest Lewis ervoorbij laten. Hoe maak je dat iemand duidelijk die dat duielijk niet wilt? Blijkbaar is dat compleet niet relevant en bepaald de stewards wel waar je mag remmen. Dan moeten ze dat de volgende keer expliciet zeggen anders krijg je dus een penalty als er iemand op een recht stuk achterop jou inrijdt.
Het is de bedoeling dat hij zijn plek teruggeeft, aan het einde van het rechte stuk zou logisch zijn. Remmen om een plek terug te geven halverwege een recht stuk is onvoorspelbaar en niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

redwing schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:10:
[...]

En dat doet ie toch? Wat vind jij dan eerlijk, een halve ronde later of zo? Op het moment dat ie te horen krijgt om de plek terug te geven doet ie dat. Ik heb echt nog geen een race gezien waarbij iemand die zijn plek terug kreeg dat vertikte omdat het op het verkeerde plekje was.
Ik weet niet wanneer Max de opdracht kreeg en wanneer hij van z’n gas ging, dat was vast niet direct achter elkaar. Of het was heel toevallig net voor het DRS detectie punt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
Sorry hoor, maar totaal ongeacht de omstandigheden en alle emoties is het toch niet zo gek dat dit wordt bestraft;

[...]
Alleen lijkt die 2.4g heel veel voor stervelingen. Ik heb in de telemetrie even gekeken en volgens mij is de brake check op 5250m (daar gaat de lijn wat steiler omlaag). Op dat punt reed hij 165 km/u. Op 5100m reed hij nog 290 km/u. Dat hele stuk is hij dus van het gas geweest. Als ik wat invul (v = 80.6 m/s, u = 45.8 m/s, s = 150m) kom ik uit op a = (u2-v2) / 2s = -14.6 m/s2 = -1.5g. Dan valt -2.4g opeens nog wel mee qua remmen. Zeker als je in diezelfde ronde bij een eerdere bocht op 2270m 290km/u en 2300m 220km/u hebt, komt daar na invullen -45.9 m/s2 uit, wat neerkomt op -4.7g voor een normale remactie.

Overigens gaat de rest van die remactie naar 110 km/u op 5300m, dus dat invullen geeft -20.9 m/s2 = -2.1g. Klopt wel redelijk dus.

In de telemetrie zal ongetwijfeld aanleiding zijn voor een "brake check" ongeacht hoe hard die nou was, maar in werkelijkheid is dit gewoon een kutexcuus om een nutteloze straf uit te delen die niks verandert. Ook ben ik het helemaal niet eens met de redenering, Hamilton had allang daarachter vandaan moeten zijn. Als het zo klip en klaar was dat Verstappen daaropvolgend geen DRS-inhaalactie had mogen doen hadden ze hem daar een penalty voor kunnen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 06-12-2021 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:09:
[...]

Maar met dit oordeel van de stewards zit het verhaal misschien wel iets anders in elkaar. Hamilton wil Max niet te vroeg inhalen, gaat erachter en besluit op het laatst naar de binnenkant te gaan om in te halen. Als Max op dat moment nog remt, is die ruimte te klein en knalt ie erop.
Dat maakt het niet minder dom om er zo vlak achter te rijden. Ze waren best lang aan het uitrollen, genoeg tijd om afstand te houden als dat is wat hij wou. Maar hij gaat zelf zo dicht achter Max rijden terwijl hij weet dat Max hem ervoor wil laten en dus nog verder zou kunnen afremmen. Dit zie je toch aankomen??

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:12:
[...]

Het is de bedoeling dat hij zijn plek teruggeeft, aan het einde van het rechte stuk zou logisch zijn. Remmen om een plek terug te geven halverwege een recht stuk is onvoorspelbaar en niet gebruikelijk.
Eh, Lewis remde ook af en bleef er achterhangen om een bizarre reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
Serieus?... https://www.mercedesamgf1.com/en/partners/

Stop dan ook maar met Teamviewer, nooit meer printen op een Epson printer, ook geen spul van HP meer gebruiken, of van AMD, geen Monster drinken of Tommy Hilfiger of Puma kleding dragen.
Ach, die dingen gebruik ik toch allemaal niet. Verder was de service toch belabberd bij deze bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Stel Red Bull of Torro Rosso besluit Lewis de volgende race van de baan te rijden. Naast een disqualification kunnen ze geen punten aftrek in mindering krijgen toch? Hoe onsportief ook, maar Red Bull zou nu echt een Torro Rosso moeten laten opofferen en maling moeten nemen met wat de FIA en anderen ervan denken.

[ Voor 24% gewijzigd door BramViking op 06-12-2021 00:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Moet overigens wel zeggen dat ik verrast ben met hoe veel Mercedes los van de incidenten met verstappen mee weg is gekomen.

Bottas vs Kimi in kwali -> geen investigation zo ver ik gezien heb.
Bottas die expres vertraagd onder safety car voor double stack -> geen investigation.

De FP3 incidenten vind ik ook lafjes afgedaan met een reprimande.
Was dit een ander team geweest bvb mclaren of aston martin dan hadden die al lang 3 of 5 plaatsen straf gehad ondanks dat het een FP was.

Als ik met een neutrale blik bekijk naar alle incidenten dan kan ik niet anders concluderen dat Mercedes met zo ongelofelijk veel weg komt of zo licht gestraft word waar andere dus wel gestraft worden.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Marko ded nog pittige uitspraken eerder op de avond. Gaat RBR nog bezwaar maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Als je de beelden van bovenaf ziet zou je ook nog kunnen stellen dat hamilton Max eraf probeert te tikken. Er dicht achter rijden en op het laatste moment naar links sturen waarbij je net Max een tikje links achter geeft in de hoop em in een spin te brengen. T zal vast niet de eerste keer zijn.
Maar goed, dat is vast te ver gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
Zijn er al wat internationale meningen over de staf bekend geworden. De tendens hier is natuurlijk vrij duidelijk, maar wat denk de neutrale observeerder ervan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40
Stel, Max had gewoon pech gekregen na die bocht. Had Lewis hem er dan ook zo in geparkeerd of was hij er gewoon langs gereden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Die reactie met smilies nog veeeeeeeel afgezaagder maar nogmaals.. Jij vind het normaal dat een zevenvoudig wereldkampioen achter een voorganger blijft hangen die toevallig de uitdager is terwijl die van z'n gas gaat....? Sorry hoor maar dan ben je politiek aan het bedrijven en ben je niet langer een race driver dus die quote komt hier prima tot z'n recht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
AMARONE schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
Marko ded nog pittige uitspraken eerder op de avond. Gaat RBR nog bezwaar maken?
Volgens mij doet Marko dat altijd en gebeurt er nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05
BramViking schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
Stel Max besluit Hamilton de volgende race van de baan te rijden. Naast een disqualification kunnen ze geen punten aftrekken? Hoe onsportief ook, maar Red Bull zou nu echt een Torro Rosso moeten laten opofferen.
daar is schumacher uit 97 het niet mee eens

Wikipedia: 1997 European Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
alienfruit schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
[...]

Ach, die dingen gebruik ik toch allemaal niet. Verder was de service toch belabberd bij deze bank.
Kunnen ze wel, ze hebben schumi in 1996 (als ik het goed heb, jaar dat villneuve kampioen werd) ook geDQ'd van het gehele seizoen omdat die expres tegen Jaques aan reed.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:12:
[...]

Ik weet niet wanneer Max de opdracht kreeg en wanneer hij van z’n gas ging, dat was vast niet direct achter elkaar. Of het was heel toevallig net voor het DRS detectie punt.
Op de onboard die ik gezien heb kreeg hij op dat stuk waar de crash gebeurde het radiobericht dus dat heeft 'ie behoorlijk snel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
[...]

Eh, Lewis remde ook af en bleef er achterhangen om een bizarre reden.
Lewis anticipeert op Max. Hij bleef erachterhangen om later op het rechte stuk zn move te maken. Dat is legaal. Hoe vaak zien we niet dat de achterligger half in de kont zit van de voorganger om op het laatst erlangs te gaan? Dat eindigt in tranen als de voorste "remt" .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:12:
[...]

Dat was niet al te ver daarvoor. Alleen ik blijf me dan afvragen wat ie wel had moeten doen. Als Ham DRS had gekregen en op het rechte stuk voorbij was gekomen had Max weer een straf gekregen omdat Ham er zelf voorbij gaat en niet zijn plek heeft teruggegeven. Het komt er simpelweg weer op neer dat de regels zo worden uitgelegd dat Ham er voordeel bij heeft. Want zoals ik al zei heb ik nog nooit een race gezien waarbij een plek werd teruggegeven, maar degene erachter op de rem ging om vooral die plek niet terug te pakken.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Robbie T schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
Als je de beelden van bovenaf ziet zou je ook nog kunnen stellen dat hamilton Max eraf probeert te tikken. Er dicht achter rijden en op het laatste moment naar links sturen waarbij je net Max een tikje links achter geeft in de hoop em in een spin te brengen. T zal vast niet de eerste keer zijn.
Je weet dat alleen Max voordeel had als ze er samen afvlogen.

Max wist dat ook en dat zag je ook aan de hoeveelheid risico die hij nam terwijl Lewis vaker eieren voor z’n geld koos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:34
Vuvuzela schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:59:
[...]

Dit meen je niet toch?
Vettel had een goede reden om boos te zijn? nee?
Klein tikje band op band behoorlijk netjes noemen.. waanzin!
Hamilton torpedeert niemand.. (bekijk de F2 start voor een torpedeer actie). Die 2 begrijpen elkaar niet en Ham wijkt net op tijd uit omdat hij het tempo van Max onderschat.
Deze situatie is heel erg gevoelig. Wat Hamilton deed was heel erg smerig. Hij reed dus uit een zeer scherpe bocht zeer langzaam. Waardoor vettel dus op zijn reflexen werd getest. Dit scheelde dus echt letterlijk een haardje.

De penalty van vettel kan ik niet over oordelen. Maar ze waren beide smerig bezig.
Dat ze elkaar niet begrijpen daar ben ik volledig mee eens. Maar waarom ging hij langzamer? Hij deed dat puur omdat hij DRS wilde van Max. Hij gaf dat zelfs toe in een interview... Het is gewoon ongewoon van een 7 times world champion om zo'n actie te ondergaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
Zo, i.v.m. Sinterklaasfeesten net pas klaar met het kijken van deze knotsgekke race! Mijn hart, nagels en haren hebben het zwaar gehad ... Fucking hell! :D

Dit was een titanenstrijd. Tussen VER en HAM, maar zeker ook tussen RBR en MER. Wat mij betreft had VER deze race zeker verdiend en valt de FIA wederom door de mand, want die tijdstraffen sloegen nergens op; HAM bleef wederom ongeschonden. :(

We gaan het zien volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ze bij de FIA zo'n incident als met Max en Lewis in het vervolg willen voorkomen dan moeten ze maar een regel maken dat je de plek teruggeeft op het rechte stuk bij de start/finishlijn... Dan kan daar ook geen misverstand meer over ontstaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
Blijven de mensen die zeggen dat ze geen F1 meer gaan kijken dan ook aub weg hier….
Mijn abo loopt nog tot begin januari dus sorry, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
Stel Red Bull of Torro Rosso besluit Lewis de volgende race van de baan te rijden. Naast een disqualification kunnen ze geen punten aftrekken? Hoe onsportief ook, maar Red Bull zou nu echt een Torro Rosso moeten laten opofferen.
Er is een verschil tussen iemand van de baan afrijden omdat je door een krappe situatie geen kant meer opkunt inplaats van botsen, of doelbewust de confrontatie opzoeken.

Ga er maar vanuit dat als de wedstrijdleiding in de gaten heeft dat Max bewust dat risico is gaan opzoeken dan gaan ze het gooien op levensgevaarlijk weggedrag cq. poging tot letsel poging tot dit en dat en bla bla. Dan gaan ze in conclaaf, steken de koppen bij elkaar en dan weet je maar nooit of ze hem alsnog de titel afpakken.

Het kan soms raar gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:16:
[...]

Mijn abo loopt nog tot begin januari dus sorry, nee.
Inderdaad ik wil de eerste race in januari ook nog graag zien. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:15:
[...]

Lewis anticipeert op Max. Hij bleef erachterhangen om later op het rechte stuk zn move te maken. Dat is legaal. Hoe vaak zien we niet dat de achterligger half in de kont zit van de voorganger om op het laatst erlangs te gaan? Dat eindigt in tranen als de voorste "remt" .
Wat anticiperen. Wilt ie er voorbij of niet? Ze zaten ver voor de remzone. Dus Max mag niet remmen op het rechte stuk om Lewis er voorbij te laten, maar Lewis mag het wel? 8)7

Het was gewoon racen en Lewis weigerde Max voorbij te gaan. Blijkbaar is dat prima, maar verder afremmen om duidelijk te maken dat ie er voorbij mag niet. Dus in feite had Lewis gewoon achter Max kunnen blijven om een straf aan te naaien omdat Max hem niet voorbij liet. Dat is damned if you do, damned if you don't. Dat kun je toch niet goedpraten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
Stel Red Bull of Torro Rosso besluit Lewis de volgende race van de baan te rijden. Naast een disqualification kunnen ze geen punten aftrekken? Hoe onsportief ook, maar Red Bull zou nu echt een Torro Rosso moeten laten opofferen.
Schrappen van WK wordt het dan als Max opzettelijk Lewis eraf rijdt zodat hij zelf wereldkampioen wordt, net zoals Schumacher VS Hill.

En ja als Perez of Alpha Tauri het doet wordt het lastiger te bewijzen dat dit opzettelijk was, maar als dit zo blijkt dan wordt de schuldige partij wederom geschrapt van WK lijkt me. Je komt niet overal zomaar mee weg (hoewel sommige met veel meer dan anderen :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben zelf van mening dat Verstappen eigenlijk wel verdiend om het kampioenschap te winnen maar ik zie het somber in. Denk daar aan moedigen niet gaat helpen lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Martin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
Moet overigens wel zeggen dat ik verrast ben met hoe veel Mercedes los van de incidenten met verstappen mee weg is gekomen.

Bottas die expres vertraagd onder safety car voor double stack -> geen investigation.

De FP3 incidenten vind ik ook lafjes afgedaan met een reprimande.
Was dit een ander team geweest bvb mclaren of aston martin dan hadden die al lang 3 of 5 plaatsen straf gehad ondanks dat het een FP was.

Als ik met een neutrale blik bekijk naar alle incidenten dan kan ik niet anders concluderen dat Mercedes met zo ongelofelijk veel weg komt of zo licht gestraft word waar andere dus wel gestraft worden.
Yup, en dat is net het grote probleem. Als de FIA consequent met de regels was, en het dan voor Max verkeerd valt, is het pech. Nu kloppen de hele regels en handhaving totaal niet en is het maar een random zooitje. Dit seizoen wordt voor een groot deel door de FIA bepaald en niet door de race zelf. Erg jammer, omdat zo de lol er echt af is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Martin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:

Die is niet zo vreemd toch? Beide niet in een snelle ronde en dan moet in principe volgens mij de inhalende partij zorgen dat dit veilig gaat.
Werd daar tijdens de race niet iets over gezegd door de race leiding? Volgens mij gaf Red Bull dit aan richting FIA, waarna FIA iets aangaf als we geven het door, maar hou er wel rekening mee dat dit een ... rondje is en geen standaard safety car situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:17:
[...]

Wat anticiperen. Wilt ie er voorbij of niet? Ze zaten ver voor de remzone. Dus Max mag niet remmen op het rechte stuk om Lewis er voorbij te laten, maar Lewis mag het wel? 8)7

Het was gewoon racen en Lewis weigerde Max voorbij te gaan. Blijkbaar is dat prima, maar verder afremmen om duidelijk te maken dat ie er voorbij mag niet. Dus in feite had Lewis gewoon achter Max kunnen blijven om een straf aan te naaien omdat Max hem niet voorbij liet. Dat is damned if you do, damned if you don't. Dat kun je toch niet goedpraten.
ALs je een plek wil weggeven druk je gewoon het gaspedaal wat minder diep in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Robbie T schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
Dat is heel ver gezocht. We hebben precies die situatie al eerder dit jaar gezien, in Silverstone. Een tikje uitdelen met je achterwiel op het voorwiel van je achterligger is wel het domste wat je kan doen met voor jouzelf het grootste risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zie nu net de beelden met de reactie van Toto Wolff nog een keer maar die gast laat zich ook wel elke keer gaan als er iets niet goed gaat. Die heeft echt last van anger issues. Christian Horner heb ik zich nog nooit zo zien gedragen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:19:
[...]

En dat deed Max. Maar Lewis vertraagde mee. Nogmaals, wat had Max dan wel moeten doen? Lewis zijn actie was bizar. he, mijn voorganger waar ik het hele jaar mee vecht gaat ineens langzamer. Ik moet even informeren wat er mis is. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
alienfruit schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:18:
Ik ben zelf van mening dat Verstappen eigenlijk wel verdiend om het kampioenschap te winnen maar ik zie het somber in. Denk daar aan moedigen niet gaat helpen lol
Yup ik zou het ook mooi vinden als het zou lukken voor Max.

Maar de auto van HAM is gewoon razendsnel en heb je de layout van Abu al es bekeken, daar zitten 2 superlange stukken in. Daar gaat HAM toch gewoon voluit wegrijden van iedereen?

Ik ben er bang voor.....

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Abu_Dhabi_Circuit.png.transform/7col/image.png

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 06-12-2021 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Stel Red Bull of Torro Rosso besluit Lewis de volgende race van de baan te rijden. Naast een disqualification kunnen ze geen punten aftrek in mindering krijgen toch? Hoe onsportief ook, maar Red Bull zou nu echt een Torro Rosso moeten laten opofferen en maling moeten nemen met wat de FIA en anderen ervan denken.
Schumacher heeft al eens zoiets gedaan en toen hebben ze al z’n punten afgepakt
https://www.motorsportmag...-of-madness-at-jerez-1997

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:19:
[...]

Dat was niet genoeg en blijkbaar heeft VER net voor dat DRS meetpunt vol op zijn rem getrapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Pkunk schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:20:
[...]

Schumacher heeft al eens zoiets gedaan en toen hebben ze al z’n punten afgepakt
https://www.motorsportmag...-of-madness-at-jerez-1997
Niet relevant aangezien Villeneuve uiteindelijke meer punten had dan Schumacher.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:20:
[...]

En dat deed Max. Maar Lewis vertraagde mee. Nogmaals, wat had Max dan wel moeten doen? Lewis zijn actie was bizar. he, mijn voorganger waar ik het hele jaar mee vecht gaat ineens langzamer. Ik moet even informeren wat er mis is. 8)7
Max drukte niet alleen zijn gaspedaal minder ver in hè. Vandaar ook het oordeel van de stewards. Serieus, zo wordt echt zelden een plek teruggegeven en dat zou ook niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:18:

[...]

Werd daar tijdens de race niet iets over gezegd door de race leiding? Volgens mij gaf Red Bull dit aan richting FIA, waarna FIA iets aangaf als we geven het door, maar hou er wel rekening mee dat dit een ... rondje is en geen standaard safety car situatie.
Dit was volgens mij een doodgewone safety car. (die in ronde 8 of 9 doordat Mick eraf gegaan was).

Tijdens de formatie ronde na de rode vlag zou dit niet uit maken omdat ze dan echt niet gaan pitten.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:21:
[...]

Niet relevant aangezien Villeneuve uiteindelijke meer punten had dan Schumacher.
Eh? Gaat er toch om dat ze punten kunnen afpakken?

Hallo met Tim

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:21:
[...]

Max drukte niet alleen zijn gaspedaal minder ver in hè. Vandaar ook het oordeel van de stewards. Serieus, zo wordt echt zelden een plek teruggegeven en dat zou ook niet moeten.
Max gaat van de 8e terug naar de 3e versnelling. Lewis doet hetzelfde. Serieus, nog nooit was iemand zo zeer van zijn gas af gegaan om een plek terug te geven. Lewis had ervoorbij gemoeten. Blijkbaar is er nu een precedent dat je dus niet de plek terug hoeft te pakken en dat je de ander een penalty kunt aansmeren als je er niet voorbij wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

PP_Sound schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:21:
[...]

Dat was niet genoeg en blijkbaar heeft VER net voor dat DRS meetpunt vol op zijn rem getrapt.
Voor gewone stervelingen klinkt 69 bar remdruk en 2.4g deceleratie enorm indrukwekkend, maar ik heb het zojuist nagerekend. Normaal remmen voor bochten gaat met bijna 5g en voordat hij "vol op zijn rem trapte" was hij al met effectief 1.5g aan het afremmen, net als Hamilton overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Pkunk schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:23:
[...]

Eh? Gaat er toch om dat ze punten kunnen afpakken?
Schumacher werd al 2e op punten. Constructeurs hebben ze toen niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Martin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:22:
[...]

Dit was volgens mij een doodgewone safety car. (die in ronde 8 of 9 doordat Mick eraf gegaan was).

Tijdens de formatie ronde na de rode vlag zou dit niet uit maken omdat ze dan echt niet gaan pitten.
Ah ja, dat is inderdaad de andere situatie. Geen idee eigenlijk of dat niet mag, volgens mij moet je toch bepaalde delta's aanhouden? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat als Bottas dat niet mocht doen, het niet onderzocht is, dat was toch echt overduidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tfgk1
siggy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:23:
[...]

Max gaat van de 8e terug naar de 3e versnelling. Lewis doet hetzelfde. Serieus, nog nooit was iemand zo zeer van zijn gas af gegaan om een plek terug te geven. Lewis had ervoorbij gemoeten. Blijkbaar is er nu een precedent dat je dus niet de plek terug hoeft te pakken en dat je de ander een penalty kunt aansmeren als je er niet voorbij wilt.
We worden het niet eens. In mijn ogen geef je zo niet een plek terug. Dit is echt veels te onvoorspelbaar voor degene achter je. Het makkelijkste was gewoon geweest als die 20km per uur zachter had gereden op het rechte stuk. Bovendien verlies je daarmee zelf de minste tijd in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:24:
[...]

Ah ja, dat is inderdaad de andere situatie. Geen idee eigenlijk of dat niet mag, volgens mij moet je toch bepaalde delta's aanhouden? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat als Bottas dat niet mocht doen, het niet onderzocht is, dat was toch echt overduidelijk.
Nee dit mag zeer zeker niet, en dit is niet de eerste keer dat bottas dit flikt. Die heeft dit in monaco ook eens geflikt waarna de regels nogmaals zijn aangescherpt.
Geloof dat dit heet unneccesary slow driving during safety car maar weet niet de exacte benaming.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:17:
[...]

Inderdaad ik wil de eerste race in januari ook nog graag zien. :+
Foutje

[ Voor 22% gewijzigd door D-Ed op 06-12-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tfgk1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:24:
[...]

We worden het niet eens. In mijn ogen geef je zo niet een plek terug. Dit is echt veels te onvoorspelbaar voor degene achter je. Het makkelijkste was gewoon geweest als die 20km per uur zachter had gereden op het rechte stuk. Bovendien verlies je daarmee zelf de minste tijd in het veld.
Wat is er onvoorspelbaar als je in dezelfde ronde afremt op een recht stuk? Hamilton weigert Max voorbij te gaan. Of maakt dat voor jou niet uit? Voor de stewards in ieder geval ook niet, dus wat dat betreft heb je gelijk. Hamilton werd voorbijgelaten maar hij weigerd. Wat Max wel had moeten doen wordt ook niet gemeld. Langamer rijden was het niet, afremmen ook niet, blijft niet veel over zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
DataGhost schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:19:
[...]

Dat is heel ver gezocht. We hebben precies die situatie al eerder dit jaar gezien, in Silverstone. Een tikje uitdelen met je achterwiel op het voorwiel van je achterligger is wel het domste wat je kan doen met voor jouzelf het grootste risico.
Een tikje uitdelen met je voorwiel op het achterwiel van je voorligger. Not the other way around..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
sjaool schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:20:
Ik zie nu net de beelden met de reactie van Toto Wolff nog een keer maar die gast laat zich ook wel elke keer gaan als er iets niet goed gaat. Die heeft echt last van anger issues. Christian Horner heb ik zich nog nooit zo zien gedragen...
Toto in Brazilië: "everyone is against us". Tja met die instelling (terwijl ze met teveel te makkelijk wegkomen) snap ik wel dat hij zich zo laat gaan want dit laat natuurlijk voor de zoveelste keer zien dat toch écht iedereen tegen ze zijn :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:23:
[...]

Voor gewone stervelingen klinkt 69 bar remdruk en 2.4g deceleratie enorm indrukwekkend, maar ik heb het zojuist nagerekend. Normaal remmen voor bochten gaat met bijna 5g en voordat hij "vol op zijn rem trapte" was hij al met effectief 1.5g aan het afremmen, net als Hamilton overigens.
Hij heeft in ieder geval hard genoeg op zijn rem getrapt om de FIA tot een straf te laten overgaan.
Wat wel vreemd is het totaal ontbreken van een straf voor de degene die een aanrijding veroorzaakt van achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Martin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:25:
[...]

Nee dit mag zeer zeker niet, en dit is niet de eerste keer dat bottas dit flikt. Die heeft dit in monaco ook eens geflikt waarna de regels nogmaals zijn aangescherpt.
Geloof dat dit heet unneccesary slow driving during safety car maar weet niet de exacte benaming.
Vraag is dan waarom het niet onderzocht is, dat had dan toch een inkoppertje moeten zijn voor Red Bull, zeker omdat Perez er al uit lag hadden ze dat dan hard moeten spelen. Vandaar dus dat ik be afvraag of Bottas niet toch binnen de delta gebleven is die hij aan had moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Robbie T schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:26:
[...]

Een tikje uitdelen met je voorwiel op het achterwiel van je voorligger. Not the other way around..
Ah, ik had heel "hamilton" niet gezien in je post vanwege de ontbrekende hoofdletter dus dacht dat je het andersom bedoelde ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 00:24

d0s

sssst

De enige hoop in Abu Dhabi zijn de zachte C5 bandjes van Monaco en Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
soulcrusher schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:27:
[...]

Toto in Brazilië: "everyone is against us". Tja met die instelling (terwijl ze met teveel te makkelijk wegkomen) snap ik wel dat hij zich zo laat gaan want dit laat natuurlijk voor de zoveelste keer zien dat toch écht iedereen tegen ze zijn :'(
Ja dat is een hele gevoelige jongen.
Hij was ook zo ontzettend emotioneel nadat de wedstrijdleiding een onderzoek startte naar die illegale vleugel. Toen was het ook van: ik ga nu elk stukje tape bij RB aan de kaak stellen.

Maar er is veel geld bij gemoeid en ik denk dat hij ook zijn targets heeft van bovenaf. Maar hij kan niet echt met de druk omgaan, net zoals die ene meneer met die donkere vlechtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Transportman schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:15:
[...]

Maar het precedent daarvoor is dat het niet uit maakt of het fair is of niet, alleen of de plek is terug gegeven. Maar vandaag is het een beetje een raar geval omdat Hamilton hem achter in Verstappen parkeerde.
Is dat zo? Spa 2008 betekende vgm dat je met een voordeel pakken en teruggeven, niet direct weer (tot na de bocht erna) je voordeel terug mocht halen. En wacht, Japan 2005 is dat ook met Alonso en Klien.

Max liet eerder Lewis langs om hem er meteen weer tussen te beuken. Dat was vragen om problemen gezien precedent.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

PP_Sound schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:27:
[...]

Hij heeft in ieder geval hard genoeg op zijn rem getrapt om de FIA tot een straf te laten overgaan.
Wat wel vreemd is het totaal ontbreken van een straf voor de degene die een aanrijding veroorzaakt van achter.
Ja, want de veroorzaker moet je straffen en natuurlijk óók het slachtoffer. Zo werkt dat ook in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
PROnline schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:55:
[...]

Daar heeft ie slechts een waarschuwing tijdens de race voor gehad.
[Afbeelding]

Maar dat ging zo snel, dat miste de ouwe lullen van Ziggo.
Dan is dat toch zijn 3e reprimande?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

-tom-562 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:10:
[...]

Ja, wie nu nog gelooft dat Mercedes FIA niet in hun zak hebben, heeft echt een plaat voor z'n kop
Precies maar zolang er geen bewijs is durf ik daarover verder geen uitspraken te doen en oordeel ik alleen op acties van de FIA zelf.

Silverstone: Waar Merc een onwijs harde crash veroorzaakt en met een te lage straf wegkomt. Tijdens de rode vlag zijn hele auto laat maken en uitbundig gaat vieren..

Monza: Waar Hamilton net de pits uitkwam en koude banden had en dacht voor Max te moeten en geen enkele ruimte liet, waar Max ook straf kreeg.

Qatar: Max krijgt een straf voor het negeren van dubbele gele vlaggen, maar Hamilton in Saoedi-Arabië niet.

Saoedi-Arabië : Waar Hamilton makkelijk er omheen kon en vervolgens zelf achterop Max klapt maar toch weer Max een straf krijgt. Waar Hamilton gaat vragen of Max tijdens de rode vlag zijn banden wel mag wisselen ( Silverstone deedt hij het ook ) hoezo schijnheilig?

Zal er vast nog een paar vergeten in dit overzicht :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:32:
[...]

Ja, want de veroorzaker moet je straffen en natuurlijk óók het slachtoffer. Zo werkt dat ook in het verkeer.
In het verkeer is degene die achterop knalt altijd fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Racing_Reporter schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:30:
[...]

Is dat zo? Spa 2008 betekende vgm dat je met een voordeel pakken en teruggeven, niet direct weer (tot na de bocht erna) je voordeel terug mocht halen. En wacht, Japan 2005 is dat ook met Alonso en Klien.

Max liet eerder Lewis langs om hem er meteen weer tussen te beuken. Dat was vragen om problemen gezien precedent.
Dat precedent ging om het resultaat, hier ging Lewis er niet eens voorbij met de potentie om voor Max terug te komen. Dat is glazenbollenwerk. Nu rost Hamilton hem er gewoon achterin en is Max nog fout. Max kon blijkbaar niks goed doen Precedent is nu dat je dus gewoon afremt als iemand je er voorbij laat, erop in crasht en dan klaagt dat iemand spontaan te veel afremd. Dan pak je en de plek en de ander krijgt straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik zie het intussen een beetje als voorrang verlenen aan iemand die niet begrijot dat ie voorrang krijgt. Op een gegeven moment ben je het wachten zat en als je de bocht half voorbij bent ramt de andere die je voorrang verleende in jouw auto en claimt dat je voorrang had moeten verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Barfman schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:33:
[...]

Dan is dat toch zijn 3e reprimande?
Nee, black and white flag is geen reprimande.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

PP_Sound schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:35:
[...]

In het verkeer is degene die achterop knalt altijd fout
Je mist het punt: er is een goede reden geweest om Verstappen als voorganger aan te wijzen als schuldige. Dan is er maar één beslissing te maken, hoe graag je ook nog iets zou willen toewijzen aan de persoon erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02:35
redfoxert schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
[...]

Dat was Qatar. Volgend jaar 27 Maart rijden ze weer hier ...
En daarna rijden ze nog 8 jaar in SA, maar op een ander circuit.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Onnavolgbare FIA. Penalty voor de vorm. Waanzinnig dat diegene die ook express afremt en er dan achterin knalt geen straf krijgt. Als RBR zijnde moet je dit aanvechten. Ongeacht de uitkomst. Als piloten al niet meer weten hoe ze een langzamere auto moeten inhalen hebben ze niets in de autosport te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:40:
[...]

Je mist het punt: er is een goede reden geweest om Verstappen als voorganger aan te wijzen als schuldige. Dan is er maar één beslissing te maken, hoe graag je ook nog iets zou willen toewijzen aan de persoon erachter.
De meningen over dit voorval zullen wel blijven verschillen ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
G_Dragon schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:34:
[...]

Precies maar zolang er geen bewijs is durf ik daarover verder geen uitspraken te doen en oordeel ik alleen op acties van de FIA zelf.

Silverstone: Waar Merc een onwijs harde crash veroorzaakt en met een te lage straf wegkomt. Tijdens de rode vlag zijn hele auto laat maken en uitbundig gaat vieren..

Monza: Waar Hamilton net de pits uitkwam en koude banden had en dacht voor Max te moeten en geen enkele ruimte liet, waar Max ook straf kreeg.

Qatar: Max krijgt een straf voor het negeren van dubbele gele vlaggen, maar Hamilton in Saoedi-Arabië niet.

Saoedi-Arabië : Waar Hamilton makkelijk er omheen kon en vervolgens zelf achterop Max klapt maar toch weer Max een straf krijgt. Waar Hamilton gaat vragen of Max tijdens de rode vlag zijn banden wel mag wisselen ( Silverstone deedt hij het ook ) hoezo schijnheilig?

Bahrein, iets met 40x tracklimits.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Dus het niet er voorbij willen van Hamilton is niet relevant? Dat is niet uit te leggen. Dus de achterligger bepaald nu ook waar de voorligger van het gas af moet gaan. Hele precedentschepping is lachwekkend. Van het gas af was niet goed, remmen was niet goed, gas geven was niet goed. Blijft vrij weinig over. En de hoofdreden was de zogenaamde miscommunicatie tussen Merc en Hamilton en Max wordt ervoor gestraft. Remmen of niet remmen, hij wilde hem ervoorbij laten maar Lewis weigerde ervoorbij te gaan. Zo kun je dus altijd wel een penalty afdwingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:43:
[...]

Dat was ook wel een dingetje met regeltjes inderdaad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
PP_Sound schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:45:
[...]

Dat was ook wel een dingetje met regeltjes inderdaad
Welke regeltjes...? Die regeltje werden pas toegepast toen Red Bull het ging doen.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
TheBrut3 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:43:
[...]

Welke tracklimits? Bedoel je die tracklimits die ineens enforced werden toen ook anderen dan Mercedes er voordeel van gingen halen? Ja die tracklimits gelden niet als je Mercedes bent :+

Man man man, ik zeg niet dat de FIA corrupt is, maar ze doen nou niet heel erg hun best om een andere indruk te wekken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25
[...]

Hier zie je maar meer dat degene die het hardts huilt zn zin krijgt...

Silverstone Max liet geen ruimte :')

Monza ik ben zo zielig en heb auw aan mn hoofd, ondanks dat ik met man en macht probeer weg te komen na het incident, zoveel auw heb ik :')

Qatar)SA jamaar het was een fout vd digitale borden, kon er nix aan doen :')

SA Jamaar als Max zn motor opeens kapot was geploft hadk er ook achter gebleven, want wie weet VSC, ga er nie zomaar langs 8)7 :')

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martin0
Overigens vind ik het wel grappig als je incidenten gaat vergelijken:

Ocon word bij de herstart met contact wijd geforceerd door Lewis omdat het 3 dik is.

Dit word niet eens onderzocht/ zou dan fout Ocon zijn want leaving track and gaining advantage.

Maar toen Gasly dit deed in Turkije waar hij nog minder om kon doen want natte weersomstandigheden, kwam hem dit op 5 seconden te staan.

Nu zeg ik dit niet omdat ik Lewis zo nodig een straf zou willen aannaaien mocht ik die kracht überhaupt hebben maar enige consistentie zou wel fijn zijn.

Vind het overigens ook belachelijk dat Max +5 sec kreeg deze race enkel en alleen omdat Lewis het onnodig vond hem in te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martin0 op 06-12-2021 01:04 ]

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
[...]

Je mist het punt: er is een goede reden geweest om Verstappen als voorganger aan te wijzen als schuldige.
Misschien ben ik een leek maar ik zie de reden niet.

Als ik Verstappen was zou ik het wel weten: "dag F1, zoek het lekker uit, ik ga lekker wat anders doen". Want met wie goed kan racen heeft dit natuurlijk geen ene reet meer te maken.

Het was natuurlijk al wat jaren zo dat het element "wie is de beste coureur" niet meer echt meespeelde. Het ging om de auto en het was in de praktijk "welke Mercedes coureur is het beste". Leuk voor de fanboys maar boring voor de gemiddelde kijker. Het is als een competitie met Ajax A en Ajax B die meer geld en betere schoenen hebben dan alle andere clubs. En dan moeten we juichen als Ajax A van Ajax B wint.

Maar nu er eindelijk een uitdager lijkt te zijn die met een mindere auto de uitdaging aan kan lijkt het ook nog eens politieker te worden. Degene die er in de media het beste opstaat krijgt kennelijk vaker het voordeel van de twijfel.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 06-12-2021 01:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
Net even (in bed) de post race persco gezien. Lig hier nu met een hartslag van 180bpm naar het plafond te staren. De spanning was echt te snijden.

Arme Bottas kreeg (wederom) geen enkele vraag van de media.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Tja, iedereen praat op het heetste van de snede natuurlijk ook altijd voor eigen parochie. Dat is bij elke teamsport, dus ook bij F1. Dat praat niet goed wat er gebeurd is, maar verklaart wel dat dit gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2021 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

d0s schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:30:
De enige hoop in Abu Dhabi zijn de zachte C5 bandjes van Monaco en Baku.
Reken hier maar niet al te veel op. Vergeet niet dat het circuit drastisch is aangepast om wat meer snelheid in het circuit te krijgen. Waarschijnlijk gaat Mercedes hier ook weer te sterk zijn voor RBR. En niet te vergeten de twijfelachtige achtervleugel van Mercedes. Ik ben in elk geval niet echt positief gestemd.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2021 01:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

AtlAntA schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:07:
Net even (in bed) de post race persco gezien. Lig hier nu met een hartslag van 180bpm naar het plafond te staren. De spanning was echt te snijden.

Arme Bottas kreeg (wederom) geen enkele vraag van de media.
Die van mij is ook nog steeds hoog , kan zo slecht tegen deze oneerlijkheid.. |:( word weinig slaap denk ik

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AMARONE schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:13:
Dan zal RBR met significante bewijzen moeten komen, die er tijdens de race ook nog niet waren. Bezwaar gaat weinig redden; daar gaan ze niet naar kijken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik lurk hier altijd maar een beetje mee en zal mijn mening over de straf ook nu laten voor wat het is :P

Maar waar ik het nog niemand over heb zien hebben: Max mag blij zijn dat Ocon er te dicht op zat. Als ie naar binnen was gekomen voor een setje softs om de snelste ronde binnen te halen, had hij met de huidige straf ineens 4e gestaan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:29:
Ik lurk hier altijd maar een beetje mee en zal mijn mening over de straf ook nu laten voor wat het is :P

Maar waar ik het nog niemand over heb zien hebben: Max mag blij zijn dat Ocon er te dicht op zat. Als ie naar binnen was gekomen voor een setje softs om de snelste ronde binnen te halen, had hij met de huidige straf ineens 4e gestaan.
Niet vergeten dat een stop ook iets van 23s seconden kosttte. Dat rijd je ook niet in een paar ronden goed, wanneer de banden nog niet op de juiste temperatuur zijn. Ook gonsde het hele weekend van de geruchten dat de softs dit weekend eigenlijk te soft waren. Ik ga er daarom vanuit dat in maart 2022 de soft dezelfde banden zijn die nu de mediums waren (en de banden dus een tandje harder worden).

Had OCO of BOT dus tweede willen worden, hadden zij ook een dik gat naar achteren moeten hebben, die er niet was en die OCO dus zeker niet had, getuige dat hij uiteindelijk op 0,1s vierde werd.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2021 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 00:38
.oisyn schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:29:
...
Ik gok dat ze een andere straf hadden gegeven als de straf had geresulteerd in (significant) puntenverlies. Ik ben geen complotdenker en ook nog niet heel lang Formule 1 aan het volgen maar mij lijkt dat het doel is van de FIA om de uitslag spannend te houden en fabrieksteam Mercedes een beetje te ontzien.

Wat ze nu doen is in mijn beleving op het randje maar als Max ook nog een achterstand zou krijgen zou het over het randje zijn. Het lijkt erop dat Max expres (extra) hard heeft geremd met de DRS zone in het achterhoofd en dat Lewis er om diezelfde reden expres niet voorbij ging. Dat Max daarbij straf krijg vind ik nog niet eens zo onredelijk maar het is belachelijk dat Lewis vrijuit gaat omdat die ook een (ernstige) fout maakt.

Misschien toch een idee om eens wat regels uit het gewone verkeer mee te nemen naar het circuit. Richtingaanwijzers voor max zodat hij kan aangeven dat Lewis er langs mag en dan regels tegen bumperkleven voor Lewis zodat hij er niet gelijk opklapt als hij door de stress de richtingaanwijzers niet op tijd ziet. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Silvos schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:43:
Wat ze nu doen is in mijn beleving op het randje maar als Max ook nog een achterstand zou krijgen zou het over het randje zijn. Het lijkt erop dat Max expres (extra) hard heeft geremd met de DRS zone in het achterhoofd en dat Lewis er om diezelfde reden expres niet voorbij ging. Dat Max daarbij straf krijg vind ik nog niet eens zo onredelijk maar het is belachelijk dat Lewis vrijuit gaat omdat die ook een (ernstige) fout maakt.

Misschien toch een idee om eens wat regels uit het gewone verkeer mee te nemen naar het circuit. Richtingaanwijzers voor max zodat hij kan aangeven dat Lewis er langs mag en dan regels tegen bumperkleven voor Lewis zodat hij er niet gelijk opklapt als hij door de stress de richtingaanwijzers niet op tijd ziet. :P
Nu wil ik niet al te veel woorden vuil maken aan het voorval, maar HAM kon natuurlijk ook uitwijken naar links zonder de streep voor de derde DRS-zone te passeren, net zoals VER dat deed. Het was in licht ergens ook best onnodig om de auto achterin bij VER te drukken. Er valt dus op zich ook wel iets te zeggen dat het door HAM ook best te voorkomen was. Maar helaas heeft het verder allemaal toch geen zin, want mijn mening doet er voor de FIA toch niet toe.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2021 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 00:38
CH4OS schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:46:
[...]
Nu wil ik niet al te veel woorden vuil maken aan het voorval, maar HAM kon natuurlijk ook uitwijken naar links zonder de streep voor de derde DRS-zone te passeren, net zoals VER dat deed. Het was in licht ergens ook best onnodig om de auto achterin bij VER te drukken. Er valt dus op zich ook wel iets te zeggen dat het door HAM ook best te voorkomen was. Maar helaas heeft het verder allemaal toch geen zin, want mijn mening doet er voor de FIA toch niet toe.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat max een (lichte) straf verdient voor het onnodig hard remmen, en dan Lewis een zwaardere straf voor het onnodig veroorzaken van een botsing. En ik ben het ook met je eens dat onze speculatie vermoedelijk niets zal veranderen aan het besluit van de FIA. Toch ben ik nog wel benieuwd of dit een staartje krijgt, ik vind deze beslissing wel opvallend nadelig voor Red bull. Nog meer dan in eerdere races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CH4OS schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:43:
[...]
Niet vergeten dat een stop ook iets van 23s seconden kosttte.
Hij had ondertussen ook al 5s straf te pakken dus het was hoe dan ook geen optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-09 18:06
Als je t objectief bekijkt heeft Max t ook niet clean aangepakt. Maar alles vloeit voor uit t feit dat de Merc in de basis de snelste auto is. Dat weet Max en dat weet Red Bull ook. Het is ongelooflijk hoeveel meer snelheid hij uit de auto haalt vergeleken met Perez. En toch is het niet genoeg.
Volgende week is t alleen op papier spannend. Ongetwijfeld komt t tot weer een clash maar Verstappen kan er eigenlijk alleen maar als verliezer uitkomen.

Respect voor Lewis hoe hij toch altijd komt boven drijven; als je al t sentiment opzij zet moet je toch concluderen dat hij mentaal ijzersterk is en als t erom gaat gewoon levert.
Lewis en Max zijn buitencategorie. Een heerlijk seizoen wat helaas door alle politiek niet t slot krijgt welke t verdient.
Pagina: 1 ... 60 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord