Tja, de Stewards zullen niet voor niets het woord 'erratic' in het besluit gebruiken. Dat zou dan toch duiden op een manier van remmen van Max die Lewis, in ieder geval volgens de stewards, niet hoefde te verwachten.Edd schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:47:
[...]
Nee, want het was geen brake test...
Hij remde alleen iets verder af, in de hoop dat Hamilton er voorbij ging. Alleen Hamilton begreep de boodschap niet.
Verwijderd
Pitten blijkbaarsiggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:48:
[...]
Hoe is het een brake test als hij hem er voorbij moest laten, op een recht stuk. Er was geen enkele reden om voro Hamilton achter Verstappen te blijven. Dat Hamilton er niets van wist doet er niet toe, hij word voorbij gelaten, zijn voorligger gaat langzamer rijden en dan ga je op een recht stuk ook rijden? Wat had Max dan moeten doen? Stilstaan? Doorrijden?
Gaat rustig worden in de F1 topics als ik veel reacties moet geloven...
En eerlijk gezegd geloof ik die dramatische reacties niet en denk dat de meesten ook volgend jaar gewoon weer F1 kijken.
En eerlijk gezegd geloof ik die dramatische reacties niet en denk dat de meesten ook volgend jaar gewoon weer F1 kijken.
Ik meende inderdaad al te zien dat Max nog iets sneller vertraagd vlak voor Lewis hem een kusje gaf, maar dat kon ook een downshift zijn dacht ik.Dennism schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:42:
Telemetrie laat dus schijnbaar toch een 'braketest' zien?
Naja, van allebei de rijders niet bepaald hun helderste moment, en als de FIA wat duidelijker was geweest, was dit sowieso niet gebeurd.
Op naar de volgende race, al zie ik het nog wel gebeuren dat die twee er allebei af gaan, en dat wordt natuurlijk helemaal een circus.
Zoals Max eens in Monaco toch? Klapte ie daar niet vol op Grosjean die op een vreemd punt remde?PP_Sound schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:48:
[...]
Klopt maar achterop knallen is altijd fout.
People as things, that’s where it starts.
Soort van baanwielrenner in de sprint.matthijst schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:48:
[...]
Max reed al een tijdje langzaam voordat ie remde.
Hamilton speelt het spel goed, dat wel.
Eerst snelheid verminderen een paar bochten na de opdracht (sneller dan veel autos die een blauwe vlag krijgen) en dan pas op de rem om echt duidelijk te maken dat je iemand wil laten passeren.. Wat had ie moeten doen dan? Einde van het rechte stuk zodat Lewis alle snelheid in Section 1 meekrijgt?Dj-sannieboy schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:47:
[...]
Max doet het op een strategische plek, zoals zijn team dat aangeeft. Nee, Lewis gaat ‘m dan logischerwijs niet inhalen om vervolgens weer ingehaald te worden met DRS open. Dan heeft get namelijk geen zin om er voorbij te gaan.
Uiteindelijk gaat Max zelf op de rem staan, wat natuurlijk niet de bedoeling is als er een achter je rijdt.

Yep.RobinHood schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:49:
[...]
Zoals Max eens in Monaco toch? Klapte ie daar niet vol op Grosjean die op een vreemd punt remde?
Ik heb mn abo's al lang gestopt dus volgend jaar samen met nog wat lui kijken we wel wat we doen..Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:49:
Mooi opgelost zo. Geen consequenties en in de volgende race kunnen ze het uitvechten.
Enige anticlimax zou zijn als een van de twee uitvalt.
Ik zet mijn geld overigens op Hamilton. Die heeft gewoon de betere auto.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
....... FIA waar ben je mee bezig.....
Volgend jaar moet er veel verranderen, anders geen Formule 1 meer voor mij
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
HAM had ook opzij kunnen gaan?CyBeRSPiN schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:48:
[...]
Met HAM zo dicht erachter.. Max had ook eerst opzij kunnen gaan en dan remmen..
Wat nu als Max wel een probleem had en niet verder kon? Bak slaat vast oid. Blijft die er dan ook achter hangen?
-
Dit dus
Wat tegenstrijdig is in dit verhaal: Hamilton wist niet dat Verstappen hem positie terug ging geven, maar stewards begrijpen wél dat hij (en ook Verstappen) niet als eerste over DRS-detectiepunt wilden komen.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 5 december 2021
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
En wat heeft Ham daar aan te willen? Moet Verstappen dan maar wachten totdat Ham het wel een goed moment vindt om voorbij te gaan? Volgens mij is het simpelweg je plek terug geven en dan verder racen. Verstappen mag in dit geval niet te lang wachten en Ham heeft gewoon die plek terug te pakken. Het gaat er uiteindelijk om om zo snel mogelijk weer in de oude situatie te komen. En ja, dan krijjg je dat ze vlak achter elkaar zitten, iets wat ze anders daar ook hadden gezeten.Dj-sannieboy schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:31:
[...]
Max reed niet ‘helemaal rechts’ en natuurlijk wil Lewis er niet voorbij op een punt waar hij Max dan direct DRS geeft.
Verder wist Lewis niet dat Max zo aan het vertragen was om hem er voorbij te laten want dat wordt pas er na gemeld.
[removed]
Ik denk wel dat sommige er helemaal klaar mee zijn , het gaat nu gewoon compleet niet goed bij de FIA.Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:49:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Beide eraf is in het voordeel van VER.Lordy79 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:51:
Mooi opgelost zo. Geen consequenties en in de volgende race kunnen ze het uitvechten.
- niet inhalen voordat ie op max kleundeNotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:48:
[...]
Wat heeft Hamilton voor ergs gedaan dan? Zijn auto iets breder maken in de laatste bocht was nou ook niet bepaald schokkend.
- forcing a driver off the track
- dubbel geel
- ocon aantikken
Etc. Etc.
Ja maar als dat gebeurt dan graag op een eerlijke manier... Ik bedoel: niet dat Perez per ongeluk Hamilton eraf knikkert...
Nou, hij had gewoon z'n hand uit de auto moeten hangen en zo'n ga er maar voorbij gebaar moeten makenD-Ed schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:49:
[...]
Eerst snelheid verminderen een paar bochten na de opdracht (sneller dan veel autos die een blauwe vlag krijgen) en dan pas op de rem om echt duidelijk te maken dat je iemand wil laten passeren.. Wat had ie moeten doen dan? Einde van het rechte stuk zodat Lewis alle snelheid in Section 1 meekrijgt?
Haters everywhere but I don’t really care
Als Ham daar werkelijk niets van wist was hij er allang en breed voorbij vóórdat Max ging remmen. Hij ging pas remmen nadat hij al een tijdje aan het rollen was.ricardo246 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:46:
[...]
VER heeft dus een brake test gedaan, terwijl hij HAM voorbij wilde laten, waar HAM niets van wist, maar toch is het HAM zijn schuld.
Vat ik het zo goed voor je samen?
Geen oordeel verder of deze beslissing van de stewards nu juist is of niet, daar heb ik de kennis verder niet voor
Heb me echt zitten ergeren tijdens deze hele 'race', en dat zegt ik niet als Verstappen fan, maar omdat 'highlight' momenten beslissingen zijn van de wedstrijdleiding en we amper daadwerkelijk racen hebben gezien.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Voor een keer moest ik de race achteraf terugkijken en dat scheelde 2 keer de code rood afwachten, maar wat een puinhoop.
De communicatie naar de coureurs en de Fia die rommelde met VSC.
Verder is het ook de kampioensstrijd wat je ziet en daar geniet ik van. De laatste race moet gaan bepalen wie kampioen wordt een historisch seizoen
De communicatie naar de coureurs en de Fia die rommelde met VSC.
Verder is het ook de kampioensstrijd wat je ziet en daar geniet ik van. De laatste race moet gaan bepalen wie kampioen wordt een historisch seizoen
Kan dit nog aangevecht worden? All-in zou ik zeggen.
Max neemt gas terug en Lewis moet er dan gewoon voorbij. Tegenstrijdig in zijn verhaal maar de FIA begrijpt hem wel weer. Wat een clownshow.
Max neemt gas terug en Lewis moet er dan gewoon voorbij. Tegenstrijdig in zijn verhaal maar de FIA begrijpt hem wel weer. Wat een clownshow.
Ja, in elk geval tot na die DRS lijn omdat ie het niet vertrouwdeEdd schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:51:
[...]
HAM had ook opzij kunnen gaan?
Wat nu als Max wel een probleem had en niet verder kon? Bak slaat vast oid. Blijft die er dan ook achter hangen?
Ik denk wel dat ze dit soort dingen misschien beter moeten uitwerken vanuit de Fia, bijvoorbeeld iedere race een punt (of bijvoorbeeld een punt in iedere sector als 1 punt niet genoeg is) aanwijzen waar ze in het geval van een beslissing als deze het teruggeven moeten uitvoeren.D-Ed schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:49:
[...]
Eerst snelheid verminderen een paar bochten na de opdracht (sneller dan veel autos die een blauwe vlag krijgen) en dan pas op de rem om echt duidelijk te maken dat je iemand wil laten passeren.. Wat had ie moeten doen dan? Einde van het rechte stuk zodat Lewis alle snelheid in Section 1 meekrijgt?
En dan ook ervoor zorgen dat dit gebeurt nadat beide partijen op de hoogte gesteld zijn.
Als FIA dan besluit dat het Max zijn schuld is, schrappen ze hem waarschijnlijk uit de WK stand
Verstappen heeft dus 5 sec + 10 sec gekregen voor 1 incident
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Vieze smaak in mijn mond door al het gedoe.
Wat er nu allemaal is gebeurt is geen reclame voor F1.
Voor het eerst in ca. 35 jaar heb ik er nu even geen zin meer in.
Misschien tot volgende week.
Hoeft niks te zeggen. Gebeurd wel vaker dat ze nog ff achter een achterblijver blijven hangen voor DRS. Of zelfs in een gevecht ff van het gas gaan om achter de ander over de DRS lijn te rijden etc.
I served in a company of heroes.
Tuurlijk wist hij het wel. Alsof een 7-voudig kampioen achter zijn grootste concurrent blijft hangen om te kijken waarom 'ie vertraagd.
Hahaha... Of gewoon de wagen aan de kant parkeren, uitstappen en wachten tot HAM voorbij is en dan weer instappen.matthijst schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:52:
[...]
Nou, hij had gewoon z'n hand uit de auto moeten hangen en zo'n ga er maar voorbij gebaar moeten maken
Om eerlijk te zijn vind ik dat Max er een zooitje van heeft gemaakt dit weekend. Een enorme fout in qualy, een matige eerste start, een zeer matige herstart na het gelukje met code rood, de terechte 5 seconden time penalty. Hij heeft zijn hoofd niet koel gehouden dit weekend. Bij het weggeven van de eerste plek had hij zeker meer rechts kunnen rijden. Hij was niet foutloos.
Als ze beiden op de harde band hadden gereden in beslissende fases denk ik niet dat Lewis Max zo enorm makkeljjk voorbij was gekomen. Dan had ie meer marge gehad.
Volgende week moet hij rustiger en foutloos zijn. Is hij dat, dan maakt hij een goede kans. Minder kans dan hamilton wat mij betreft. Maar zeker kans.
Als ze beiden op de harde band hadden gereden in beslissende fases denk ik niet dat Lewis Max zo enorm makkeljjk voorbij was gekomen. Dan had ie meer marge gehad.
Volgende week moet hij rustiger en foutloos zijn. Is hij dat, dan maakt hij een goede kans. Minder kans dan hamilton wat mij betreft. Maar zeker kans.
[ Voor 5% gewijzigd door Loekoe op 05-12-2021 23:55 ]
Welke opzij? Max zat zo goed als helemaal rechts op het moment van contact.CyBeRSPiN schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:48:
[...]
Met HAM zo dicht erachter.. Max had ook eerst opzij kunnen gaan en dan remmen..
Het meest irritante hiervan is nu dat die Engelse media denkt dat ze nog gelijk hebben ook, en daarmee dit gedoe alleen maar versterken.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Wordt dat van dat dat Lewis Max van de baan “duwde” nog onderzocht ?
Verwijderd
Tot volgende week! Of eerderalbino71 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
Vieze smaak in mijn mond door al het gedoe.
Het was vandaag wel duidelijk te zien dat VER het risico opzocht .omdat ie zag dat HAM sneller was.Lordy79 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:52:
[...]
Ja maar als dat gebeurt dan graag op een eerlijke manier... Ik bedoel: niet dat Perez per ongeluk Hamilton eraf knikkert...
Ik ben iig al afgehaakt, ik kijk af en toe tussendoor en de hoogtepunten achteraf, maar voor de rest blijf ik er niet meer voor thuis. Iets wat ik zelfs voor Max al wel deed. Maar, sinds dit seizoen de FIA nog achterlijker bezig is dan andere jaren, heb ik er geen zin meer in. Hoeveel races zijn er al niet geweest die door de straffen werden bepaald, waar bij de start nog plaatsen veranderen of het bij de finish niet duidelijk is wie heeft gewonnen. Ik zie het nut van de race kijken iig niet echt meer.Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:49:
[removed]
Daar heeft ie slechts een waarschuwing tijdens de race voor gehad.

Maar dat ging zo snel, dat miste de ouwe lullen van Ziggo.
Nee, is afgedaan met waarschuwingsvlag want mercedesDe_Bastaard schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:54:
Waarschuwing tijdens de race, dus nee.De_Bastaard schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:54:
Ze kunnen dit wel aanvechten, maar ik denk dat het best haalbare dan is dat Max zijn straf van tafel gaat. Die straf heeft echter geen invloed op de uitslag (al zitten er ook licentie punten aan vast). Dus of ze daar echt wat mee opschieten.....AMARONE schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
Kan dit nog aangevecht worden? All-in zou ik zeggen.
Daarnaast, als de data laat zien dat Max inderdaad op een manier remde die Lewis niet hoefde te verwachten is het denk aanvechten denk ik sowieso lastig.
Nee, 5 seconden voor het niet teruggeven van de positie en 10 seconden voor het veroorzaken van een ongeluk door onvoorspelbaar te remmen. Ben het er niet mee eens, maar 2 losse incidenten.Bastie-88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
Een strafje voor de vorm. Niet zo interessant. Er waren nog veel meer rijders opgeroepen om bij de stewards te komen. Is dat ook naar buiten gekomen?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Helaas weer inconsistentie van de FIA. Blijft toch wel een dingetje dit jaar.
Geeft zo'n smet op een kampioenschap zo
Nou, volgende race even hup winnen en dan een dikke vinger naar iedereen
Geeft zo'n smet op een kampioenschap zo

Nou, volgende race even hup winnen en dan een dikke vinger naar iedereen
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
De laatste races voelen als 1 grote Netflix aflevering en blijkbaar heeft Netflix besloten dat lewis moet winnen.
Op dit moment overweeg ik serieus om de laatste race helemaal te skippen. Al zal ik uiteindelijk wel weer kijken want als ik niet zou kijken mis ik iets unieks
Op dit moment overweeg ik serieus om de laatste race helemaal te skippen. Al zal ik uiteindelijk wel weer kijken want als ik niet zou kijken mis ik iets unieks
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zo snel mogelijk je plek teruggeven is dus niet op een strategisch punt uitkienen.redwing schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:52:
[...]
En wat heeft Ham daar aan te willen? Moet Verstappen dan maar wachten totdat Ham het wel een goed moment vindt om voorbij te gaan? Volgens mij is het simpelweg je plek terug geven en dan verder racen. Verstappen mag in dit geval niet te lang wachten en Ham heeft gewoon die plek terug te pakken. Het gaat er uiteindelijk om om zo snel mogelijk weer in de oude situatie te komen. En ja, dan krijjg je dat ze vlak achter elkaar zitten, iets wat ze anders daar ook hadden gezeten.
Morgen toch maar iemand laten uitzoeken hoe van bank te switchen. Ik ben inmiddels klaar met mijn bank die het Mercedes team sponsort
Inderdaad 15 seconden straf omdat Max de plek terug moest geven maar Hamilton er absoluut niet voorbij wouBastie-88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
Ja Perez en Leclerc. No action.AtlAntA schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:55:
Een strafje voor de vorm. Niet zo interessant. Er waren nog veel meer rijders opgeroepen om bij de stewards te komen. Is dat ook naar buiten gekomen?
Het was dezelfde ronde nog, hoe is dat niet snel? En blijkbaar mag je niet op de rem trappen dus blijft verdomd weinig over om een plek terug te geven. 1+1=3Dj-sannieboy schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:56:
[...]
Zo snel mogelijk je plek teruggeven is dus niet op een strategisch punt uitkienen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dit is wel scherp. Dat moet je dan toch aan kunen vechten lijkt me.
Sorry maar ben ik het niet mee eens.. Ham kon weten dat er een moment aan zou komen binnen een ronde of anderhalf dat Max die positie terug moest geven... Als je dan de voorligger op een plek ziet inhouden waar normaal vol gas wordt gegeven dan weet je dat 1+1 = 2.. Alles wat Ham deed nadat Max van het gas ging is aan hem zelf te danken... De rest is politiek en slap gelul..Dennism schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
[...]
Ik denk wel dat ze dit soort dingen misschien beter moeten uitwerken vanuit de Fia, bijvoorbeeld iedere race een punt (of bijvoorbeeld een punt in iedere sector als 1 punt niet genoeg is) aanwijzen waar ze in het geval van een beslissing als deze het teruggeven moeten uitvoeren.
En dan ook ervoor zorgen dat dit gebeurt nadat beide partijen op de hoogte gesteld zijn.
Sorry hoor, maar totaal ongeacht de omstandigheden en alle emoties is het toch niet zo gek dat dit wordt bestraft;
the driver of Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration
Vrijwel alle van de 7 strafpunten die Verstappen nu heeft zitten in de 2de seizoenshelft. Om de eerste seizoenshelft wat meer ruimte te creëren lijkt het me het schrappen van enkele punten het alleen al waard.Dennism schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:55:
(al zitten er ook licentie punten aan vast). Dus of ze daar echt wat mee opschieten.....
Tja, er gaat niks veranderen want FIA. You can’t win a rigged game. Max heeft voor sensatie gezorgd dit seizoen, maar uiteindelijk gaat dit gewoon weer een slecht gescripte reality serie worden waarbij alles wat niet team Mercedes/Lewis is met een smerige nasmaak achterblijft.G_Dragon schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:51:
[...]
....... FIA waar ben je mee bezig.....
Volgend jaar moet er veel verranderen, anders geen Formule 1 meer voor mij
Ik heb uiteindelijk maar de keuze gemaakt afgelopen jaar om geen F1 abo te nemen, die centen spendeer ik liever aan voetbal kijken
Nadat hij al op een normale manier snelheid had verminderd..Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
Sorry hoor, maar totaal ongeacht de omstandigheden en alle emoties is het toch niet zo gek dat dit wordt bestraft;
[...]
Connoly en Luizzi, dan is het wel voorspelbaar.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als redbull nu een punt wil maken, starten ze gewoon helemaal niet meer dit seizoen.
Kan me nog een incidentje in dtm herinneren waarbij 1 fabrikant het gebeuk van de andere fabrikant helemaal zat was en al hun coureurs tijdens de race naar binnen haalde.
Kan me nog een incidentje in dtm herinneren waarbij 1 fabrikant het gebeuk van de andere fabrikant helemaal zat was en al hun coureurs tijdens de race naar binnen haalde.
I am the great Cornholio!
Als ik Red Bull was zou ik nu de uitspraak aanvechten met alle uitspraken van Hamilton die hij gedaan heeft in interviews na de race. Niet dat het wat uitmaakt voor de uitslag maar puur om Mercedes en Lewis te narren. Zo is Max ooit ook een keer een straf aangesmeerd...
"When you grow up your heart dies"
Dat Max het op punt A wil doen snap ik, al zou ik wel zeggen dat ik het persoonlijk normaal zou vinden wanneer het in principe op een plek zou moeten gebeuren dat niet nadelig is voor de persoon die de positie terug moet krijgen, die positie moet immers niet voor niets teruggegeven worden en de partij die de situatie veroorzaakt heeft zou daar mijn inziens ook geen voordeel uit mogen halen. Dat zegt mijn boerenverstand, maar goed of de regels dat ook zeggen...redwing schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:52:
[...]
En wat heeft Ham daar aan te willen? Moet Verstappen dan maar wachten totdat Ham het wel een goed moment vindt om voorbij te gaan? Volgens mij is het simpelweg je plek terug geven en dan verder racen. Verstappen mag in dit geval niet te lang wachten en Ham heeft gewoon die plek terug te pakken. Het gaat er uiteindelijk om om zo snel mogelijk weer in de oude situatie te komen. En ja, dan krijjg je dat ze vlak achter elkaar zitten, iets wat ze anders daar ook hadden gezeten.
Hij doet het binnen een paar bochten, moet ie dan wachten op een punt waar het juist slecht uitkomt? En je mist het laatste stuk wat ik zeg, nl. dat de situatie moet zo snel mogelijk weer naar het oude moet. En als ie daar er niet voor was gekomen, had ie er op het punt waar hij Ham voorbij wilde laten gaan dus ook vlak achter gezeten.Dj-sannieboy schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:56:
[...]
Zo snel mogelijk je plek teruggeven is dus niet op een strategisch punt uitkienen.
[removed]
Ik zei het toch, die Connelly naait Max gewoon weer eentje aan.
Die stewards zijn net een stel duiven, en Max zit onder de stok en schijten hem helemaal onder.
Die stewards zijn net een stel duiven, en Max zit onder de stok en schijten hem helemaal onder.
Bijna 2 keer een collision veroorzaken in FP3 maar dat word afgedaan als fout van het team.MikeyMan schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:52:
[...]
- niet inhalen voordat ie op max kleunde
- forcing a driver off the track
- dubbel geel
- ocon aantikken
Etc. Etc.
Tja ... Als hij echt geremd heeft dan heeft Lewis t goed gespeeld. Max bijna ook als Lewis zijn vleugel er echt aan was. Dan had hij een gratis pitstop gehad voor nieuwe banden.
Jammer dat t hier weer heel de week over zal gaan. Volgende week geen kans. Dat is wel duidelijk, de Merc op hard is zoveel sneller.
Jammer dat t hier weer heel de week over zal gaan. Volgende week geen kans. Dat is wel duidelijk, de Merc op hard is zoveel sneller.
Ja… dus? Waarom dan onnodig en plotseling er nog eens met 2,5 G er een schep bovenop doen.D-Ed schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:58:
Nadat hij al op een normale manier snelheid had verminderd..
Ik bedoel het meer breed genomen, niet specifiek deze situatie. Meer om hier lering uit te trekken. Dit soort zaken horen gewoon duidelijk gecommuniceerd te worden.D-Ed schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
[...]
Sorry maar ben ik het niet mee eens.. Ham kon weten dat er een moment aan zou komen binnen een ronde of anderhalf dat Max die positie terug moest geven... Als je dan de voorligger op een plek ziet inhouden waar normaal vol gas wordt gegeven dan weet je dat 1+1 = 2.. Alles wat Ham deed nadat Max van het gas ging is aan hem zelf te danken... De rest is politiek en slap gelul..
Serieus?... https://www.mercedesamgf1.com/en/partners/alienfruit schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:56:
Morgen toch maar iemand laten uitzoeken hoe van bank te switchen. Ik ben inmiddels klaar met mijn bank die het Mercedes team sponsort
Stop dan ook maar met Teamviewer, nooit meer printen op een Epson printer, ook geen spul van HP meer gebruiken, of van AMD, geen Monster drinken of Tommy Hilfiger of Puma kleding dragen.
De regels zeggen dat je zo snel mogelijk je plek terug moet geven. Iets wat ie dus ook doet, en een plek die voor beide acceptabel is, is er niet, er heeft altijd wel iemand een voordeel. Vandaar ook dat het punt is om de plek zo snel mogelijk terug te geven.Dennism schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:59:
[...]
Dat Max het op punt A wil doen snap ik, al zou ik wel zeggen dat ik het persoonlijk normaal zou vinden wanneer het in principe op een plek zou moeten gebeuren dat niet nadelig is voor de persoon die de positie terug moet krijgen, die positie moet immers niet voor niets teruggegeven worden en de partij die de situatie veroorzaakt heeft zou daar mijn inziens ook voordeel uit mogen halen. Dat zegt mijn boerenverstand, maar goed of de regels dat ook zeggen...
[removed]
En waarom remde Max? Hij moest Lewis voorbij laten? Lewis remde ook, dus wat moet Max dan doen? 40 rondjes wachten? Email versturen naar Toto? Het was niet eens in een braking zone, dus hoe kun je in godsnaam een brake check doen als je al vertraagt hebt en je achterligger vertraagt ook? Wat wil je dan? Leuk dat de FIA dit bestraft, maar geef dan aan wat je wel had moeten doen? Klopt voor geen meter hoe je het ook wendt of keert. Dadelijk mag je je eigen rempunt niet eens meer bepalen.Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
[...]
Nee hoor helemaal niet nodig. Voor zo ver Hamilton volgens zijn woord dus kan weten vertraagd Verstappen. Dan ga je er dus gewoon voorbij. Volgens Hamilton zijn woorden had max dus net zo goed een motor uitval kunnen hebben en dat is blijkbaar reden om iemand te rammen. Hij had er gewoon voorbij moeten gaan en niet zo oerdom moeten doen. Dit kan iemand met hersenen echt niemand dan Hamilton aanrekenen. Als iedereen die een trager rijdende auto tegen komt die maar gaat rammen omdat je het even niet snapt hebben we het toch niet meer over top sporters maar amateurs in botsauto's.Dennism schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
[...]
Ik denk wel dat ze dit soort dingen misschien beter moeten uitwerken vanuit de Fia, bijvoorbeeld iedere race een punt (of bijvoorbeeld een punt in iedere sector als 1 punt niet genoeg is) aanwijzen waar ze in het geval van een beslissing als deze het teruggeven moeten uitvoeren.
Blijven de mensen die zeggen dat ze geen F1 meer gaan kijken dan ook aub weg hier….
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Scheelt dat ff, niks van die zooi hier in huis of uberhaubt op mn werkHomeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
[...]
Serieus?... https://www.mercedesamgf1.com/en/partners/
Stop dan ook maar met Teamviewer, nooit meer printen op een Epson printer, ook geen spul van HP meer gebruiken, of van AMD, geen Monster drinken of Tommy Hilfiger of Puma kleding dragen.
Mee eens. Hij heeft dus echt geremd, dat zal voer zijn voor Mercedes om aan te kaarten dat de straf te laag is.Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
[...]
Omdat Lewis hetzelfde deed? Er was geen enkele logische reden voor Lewis om erachter te blijven.Divak schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
[...]
Ja… dus? Waarom dan onnodig en plotseling er nog eens met 2,5 G er een schep bovenop doen.
Ted (zelf al een extreme chaoot) probeert de chaos in Ted's Notebook samen te vatten:
[YouTube: F1 2021 Saudi Arabia GP - Ted's Race Notebook]
Opvallend, Mercedes die (rond 11:23) opeens ook allemaal blikjes prik hebben voor de overwinning. Volgens mij was dat een RBR traditie bij overwinning. Ik heb het Mercedes niet eerder zien doen. Ook valt op dat er alleen staat LEWIS P1 bij de teamfoto, terwijl Bottas gewoon P3 is en hij er samen met zijn beker ook op staat. Beetje lullig.
[YouTube: F1 2021 Saudi Arabia GP - Ted's Race Notebook]
Opvallend, Mercedes die (rond 11:23) opeens ook allemaal blikjes prik hebben voor de overwinning. Volgens mij was dat een RBR traditie bij overwinning. Ik heb het Mercedes niet eerder zien doen. Ook valt op dat er alleen staat LEWIS P1 bij de teamfoto, terwijl Bottas gewoon P3 is en hij er samen met zijn beker ook op staat. Beetje lullig.
Dat is inderdaad niet handig van Max en wat dat betreft begrijp ik de straf opzich wel. Maar wat bezielt Hamilton om zo dicht en recht achter hem te gaan rijden. Echt te dom voor woorden. En dan achteraf ook nog eens gaan doen alsof je neus bloedt.Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
[...]
Dus dan had ie direct helemaal vol in de ankers gemoeten...?Dj-sannieboy schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:56:
[...]
Step van Hamilton is te koop via iBood

Mijn reviews al gezien?
Hamilton heeft geen Xiaomi...
"When you grow up your heart dies"
Max zat voor Lewis omdat hij ‘m niet legitiem had ingehaald, daarom moest hij die plek ook teruggeven.redwing schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:59:
[...]
Hij doet het binnen een paar bochten, moet ie dan wachten op een punt waar het juist slecht uitkomt? En je mist het laatste stuk wat ik zeg, nl. dat de situatie moet zo snel mogelijk weer naar het oude moet. En als ie daar er niet voor was gekomen, had ie er op het punt waar hij Ham voorbij wilde laten gaan dus ook vlak achter gezeten.
Ik snap dat hij die plek dan wil teruggeven op een punt waar het hem het best uit komt, in dit geval net voor het DRS detectie punt. Alleen is dat natuurlijk in het nadeel van Lewis, die namelijk z’n plek terug moet krijgen omdat Max deze op een oneerlijke manier heeft verkregen.
Al met al wad dut dus niet de plek zo snel mogelijk teruggeven zoals je zelf zegt, maar proberen strategisch het uit te voeren zodat hij Lewis daarna direct weer kon inhalen met DRS. Dat laat Lewis hier gelukkig niet gebeuren.
[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-12-2021 00:05 ]
VER heeft HAM deze race wel zenuwachtig gemaakt voor de volgende volgens mij, beide eraf is in het voordeel van VER.
🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲D-Ed schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:44:
[...]
"if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver"
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hij stond toen al bijna stil en Ham had er makkelijk gelijk voorbij kunnen gaan. Als Max op enig ander moment zo langzaam was gaan rijden had ie hem er gelijk naast gezet.Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
[...]
Maar ik begin zo haast te hopen dat Ham volgende race bij de start een foutje maakt waarna Max er achterop rijdt en ze beide eruit knallen. Wat mij betreft zou dat een prima einde van dit seizoen zijn.
[removed]
Het hele gejammer van wel of niet plek terug geven of wanneer vind ik helemaal niet relevant. Als je een tragere auto tegen komt in de race dan stuur je daar voorbij niet in. Dit is gewoon meer dan klungelen van Hamilton met een move die niet eens rookie waardig is. Maar die fouten zien we steeds vaker bij Hamilton. Hij kan gewoon niet met druk om gaan en die heeft hij voor het eerst.
Voor mij niet. Als Verstappen op zijn remmen is gaan staan dan was dat een smerige actie, en ongeacht dat ik groot fan van hem ben, ook dit gaat mij te ver.Lordy79 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:51:
Ik zie de laatste tijd meer dingen van hem die ik liever niet zie. Vandaag ook weer diverse keren. Zoals eerder al is aangehaald, je moet ook je verlies kunnen nemen als een ander simpelweg sneller is, dat heeft ie vandaag opnieuw diverse keren niet gedaan. Zijn inhalen in bocht 1 na de laatste herstart was gewoon een prima Verstappen actie, sommige anderen die ik vandaag heb gezien waren dat beslist niet.
Dit circuit is overigens niet werkelijk geschikt voor bolides met dit soort snelheden. Het is wachten op het eerste dodelijke slachtoffer. Ik kan me voorstellen dat het voor menigeen fantastisch is bij dit soort snelheden, maar het is op sommige plekken veel te onoverzichtelijk en dan bij erg hoge snelheden. Wat had Tilke gesnoven bij het ontwerpen van deze?
Testing, one, two ...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja dat verraste Hamilton. Ik vind het eerlijk gezegd een enorm lastige situatie om daar een goed oordeel over te vellen.Divak schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:57:
[...]
Max krijgt het door en verminderd snelheid, je zag Hamilton daarna twijfelen en op het moment dat hij er langs wou raakte hij Max.
Of Max op dat moment ook nog remde zal het zijn geweest denk ik. Dat Max daarna de plek niet alsnog terug gaf ook. Daar zag je ook wel de kampioensstrijd de plek teruggeven op zo'n manier, zodat je hem zo snel mogelijk weer terug kan pakken. Het verliep alleen rommelig
Wel ja uiteindelijk was het voor Max erg lastig geworden om de eerste plek te houden. Dan gaat het om de laatste race en ja Hamilton zit gewoon in de betere positie, maar alles kan nog.
Nee, 12 bochten ervoor. En niet in de ankers, want daar krijg je een straf voor. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:02:
[...]
Dus dan had ie direct helemaal vol in de ankers gemoeten...?
Benieuwd hoe de eerste 4-5 races gaan. Als dat weer een Mercedes feestje wordt dan gok ik dat een hoop mensen er wel weer klaar mee zijn.Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
Blijven de mensen die zeggen dat ze geen F1 meer gaan kijken dan ook aub weg hier….
Haters everywhere but I don’t really care
Ik lach me me dood wanneer Red Bull alsnog wereldkampioen word ondanks ze zo tegengewerkt worden door de FIA
Was dit plaatje nou achteraf fake of bedoelen ze met "braking" dan engine braking?Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]
Telemetrie data van het incident, VER heeft dus niet op de rem getrapt, alleen z'n gas los gelaten. Het 'brake-check' verhaal van HAM kan dus definitief naar het land der leugens.
"If you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing"Divak schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
[...]
Ja… dus? Waarom dan onnodig en plotseling er nog eens met 2,5 G er een schep bovenop doen.

En wat moet Max dan doen? Als ie wacht tot na de DRS detectie krijgt ie te horen dat ie zijn plek niet heeft terug gegeven en krijgt ie daarvoor een straf. Sorry, maar het is gebruikelijk in zo'n race om je plek gewoon terug te geven en niet om te wachten tot de plek waar je tegenstander de meeste voordeel heeft.Dj-sannieboy schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:03:
[...]
Max zat voor Lewis omdat hij ‘m niet legitiem had ingehaald, daarom moest hij die plek ook teruggeven.
Ik snap dat hij die plek dan wil teruggeven op een punt waar het hem het best uit komt, in dit geval net voor het DRS detectie punt. Alleen is dat natuurlijk in het nadeel van Lewis, die namelijk z’n plek terug moet krijgen omdat Max deze op een oneerlijke manier heeft verkregen.
[removed]
Hij had een heel ontspannen rookiejaar met Alonso als teamgenoot, en 2e worden in het kampioenschap op 1 punt achterstand.computerjunky schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:04:
Hij kan gewoon niet met druk om gaan en die heeft hij voor het eerst.
I served in a company of heroes.
whelp, honger voor joujaapstobbe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
Als HAM nog straf krijg eet ik mn slof op. Die gast komt altijd overal mee weg.
AMD sponsort ze ook? Ik gooi mijn 5950x meteen in de kliko!!Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
[...]
Serieus?... https://www.mercedesamgf1.com/en/partners/
jk voor het geval dat niet duidelijk was.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Daar ben ik het wel mee eens ja.. Maar duidelijke communicatie en FIA in één zin is een beetje...Dennism schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
[...]
Ik bedoel het meer breed genomen, niet specifiek deze situatie. Meer om hier lering uit te trekken. Dit soort zaken horen gewoon duidelijk gecommuniceerd te worden.

Gewoon eerlijk zo snel mogelijk die plek teruggeven. Hij heeft ‘m tenslotte ook verkregen door niet eerlijk te rijden.redwing schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:06:
[...]
En wat moet Max dan doen? Als ie wacht tot na de DRS detectie krijgt ie te horen dat ie zijn plek niet heeft terug gegeven en krijgt ie daarvoor een straf. Sorry, maar het is gebruikelijk in zo'n race om je plek gewoon terug te geven en niet om te wachten tot de plek waar je tegenstander de meeste voordeel heeft.
Verwijderd
Als jij blijft dan ik ook 👌Wel zonder AMD, AMG auto’s en andere prul 😜Damian schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:00:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 00:09 ]
Maar met dit oordeel van de stewards zit het verhaal misschien wel iets anders in elkaar. Hamilton wil Max niet te vroeg inhalen, gaat erachter en besluit op het laatst naar de binnenkant te gaan om in te halen. Als Max op dat moment nog remt, is die ruimte te klein en knalt ie erop.soulcrusher schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:01:
[...]
Dat is inderdaad niet handig van Max en wat dat betreft begrijp ik de straf opzich wel. Maar wat bezielt Hamilton om zo dicht en recht achter hem te gaan rijden. Echt te dom voor woorden. En dan achteraf ook nog eens gaan doen alsof je neus bloedt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |