[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.059 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
SadisticPanda schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:29:
[...]

PS even gas los gelaten en dan keihard beginnen terug te schakelen waardoor snelheid ineen stort...kijk grafiekje es

Wel grappig dat je dat duwtje van HAM ziet in zijn snelheid
Hmm niet helemaa, die eerste snelheids dip is van de bocht, daar remmen ze ook allebei (zie je in het rem lijntje), de brake shifts van HAM en VER lopen tot aan de botsing vrijwel gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:59

Qu3st

Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]

Telemetrie data van het incident, VER heeft dus niet op de rem getrapt, alleen z'n gas los gelaten. Het 'brake-check' verhaal van HAM kan dus definitief naar het land der leugens.
Ronde 39 was toch het incident?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
[...]

Ik vind het ook raar dat hij daar over klaagt. Formule 1 is nu eenmaal een jury sport. Hamilton doet niet anders dan de jury bespelen.
Ik heb dat ook wel eens eerder geroepen dat F1 een jurysport is geworden. En dat lijkt meer en meer het geval. Los van de spanning over dit WDC ben ik er ook wel klaar mee. De wedstrijden worden beslist in de jurykamer en door pitstop strategieën, niet meer op de baan (en dat is al 10 jaar aan de gang).
De nieuwe banen (sorry Zandvoort) hebben ook niet gebracht waar ik op wacht, races die op de baan spannend zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:55
Qu3st schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:31:
[...]

Klopt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
[...]

Ik vind het ook raar dat hij daar over klaagt. Formule 1 is nu eenmaal een jury sport. Hamilton doet niet anders dan de jury bespelen.
Het is nog nooit zo extreem geweest als nu. In de jaren 90 en 00 werden er echt niet voor elke touché straffen uitgedeeld.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:29:
[...]

Zonder dat het echt opvalt? Ik snap wat je zegt en ja ik vind Max ook niet slim, die had op zijn minst moeten zeggen dat de achterkant gesloopt is geworden door Hamilton. Maar aan de andere kant is het toneelstuk van Hamilton zo doorzichtig..... al jaren overigens, nog lang voordat max er was.
Gaat niet alleen om de botsing. Ook voor de herstart een groter gat laten vallen zodat Max zijn banden net iets koeler zijn. Tijdens VSC express er dicht achter gaan rijden terwijl bij ending VSC er weer net genoeg afstand wordt gehouden. Bottas die Max ophoudt bij de eerste SC. Dit is super onsportief gedrag wat veel strenger moet worden gestraft ipv kijken naar of iemand net iets te wijdt gaat…

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:32:
[...]

Het is nog nooit zo extreem geweest als nu. In de jaren 90 en 00 werden er echt niet voor elke touché straffen uitgedeeld.
Het is natuurlijk ook de bedoeling geweest om de F1 veiliger te maken. Alleen lijkt het wel wat door te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
SadisticPanda schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:29:
[...]

PS even gas los gelaten en dan keihard beginnen terug te schakelen waardoor snelheid ineen stort...kijk grafiekje es

Wel grappig dat je dat duwtje van HAM ziet in zijn snelheid
Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat je gas los laten in een F1 auto ongeveer hetzelfde voelt als op de rem trappen in een personen auto :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Dentist

Next patient please...

Gokje - volgende week Ham P9 en Max P10 met FL?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

popcorn:
[YouTube: F1 2021 Saudi Arabian GP - Post-Race Press Conference Highlights]

test test test :+

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 05-12-2021 22:34 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]

Telemetrie data van het incident, VER heeft dus niet op de rem getrapt, alleen z'n gas los gelaten. Het 'brake-check' verhaal van HAM kan dus definitief naar het land der leugens.
Ik zie bij de rechter gele streep dat er teruggeschakeld wordt en dat ook de rem gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Dentist schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:33:
Meest waarschijnlijk scenario, ik zou er geld op inzetten ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Ik zie na vandaag trouwens wel eerder gebeuren dat Max na dit seizoen stopt mocht hij kampioen worden.

Tijdje terug al de uitspraak dat zijn doel kampioen worden is en hij dan eigenlijk geen drang heeft in meer titels. En dan vandaag tijdens die DotD interview. Gewoon geen zin meer in dat gezeik.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:29:
[...]

Geen straf, ik zeg het maar vast. 10 plaatsen straf voor VER.
Beide 10 plekken gridstraf lijkt me wel een goede oplossing. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

The_Scarabial

MTB for life!

Help!!!! schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:30:
[...]

Dat kan hij wel, alleen doet hij het niet. Zit niet in zijn karakter.

Overigens kun je bij geraffineerd misschien beter achterbaks opschrijven. 8)
Nee hoor niet achterbaks, gewoon geslepenheid van een coureur die al even een heel pak langer meeloopt in de F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

Keida

dr.

Nog iets anders; viel het iemand ook op dat toen Hamilton Max voorbij ging na de VSC, vlak daarvoor Hamilton na de VSC ineens super dicht bij Max zat? 0.4 s ineens? Dat was voor de VSC meer dan een seconde.

Was weinig aandacht voor

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21
Dentist schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:33:
En dan op de finish de FL pakken. Dat zou de kers op de taart van dit seizoen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:00
Iemand toevallig het heli shot bij de hand van de botsing tussen Hamilton en Verstappen? Kan 'm zo gauw niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vinnocchio schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:29:
[...]

Hoeveel % van die banden ellende komt door Hamilton die erachterop knalt?
HAM klokte al sneller vanaf zijn harde banden erop lagen. Heeft MAX nog veel geluk gehad met betrekking tot de SC enzo, als hij 35 ronden had moeten duwen met HAM in zijn nek, dan reed die op zijn velgen...

Ok het kusje van Hamilton zal niet veel deugd gedaan hebben, maar denk dat ze toch al ver op waren hoor

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Go AlphaTauri!!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen onboard met radio. :)

https://streamable.com/flw1us

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
Even los van de discussie die we nu hebben over de penalties die wel/niet gaan komen na een bezoek aan de stewards.

Verstappen had toch nooit de eerste plek kunnen behouden met deze medium banden? Je zag hoe snel Hamilton de laatste ronden weg reed en Verstappen last had van zijn banden.
Is eerder voorbij gekomen, de achterkant was zwaar beschadigd waarbij ook vermoedelijk de achterbanden zelf doordat Hamilton achterin gevolgen was, daardoor zijn de banden sneller achteruit gegaan dan normaliter.
Kan me dat best voorstellen aangezien de diffuser vermoedelijk geheel aan gruzelementen lag.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Qu3st schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:31:
[...]

Nee, de 38e raceronde, op de telemetrie staat dat blijkbaar als 37, geen idee waarom eigenlijk :D Maar deze data is wel van het incident, je ziet ook duidelijk de versnelling wanneer HAM er tegenaan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

autje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:35:
[...]

En dan op de finish de FL pakken. Dat zou de kers op de taart van dit seizoen zijn.
Dat - of in de laatste ronde een plof van de wondermotor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Keida schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:34:
Nog iets anders; viel het iemand ook op dat toen Hamilton Max voorbij ging na de VSC, vlak daarvoor Hamilton na de VSC ineens super dicht bij Max zat? 0.4 s ineens? Dat was voor de VSC meer dan een seconde.

Was weinig aandacht voor
Die VSC delta wordt strak bijgehouden door software van de FIA, dus zal binnen de limieten zijn geweest. Kimi reed vooral relatief langzaam, waardoor Max ook niet op het toppunt van z'n delta kon rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01

Was weinig aandacht voor
Vond het idd bijzonder. Ik wist op dat moment dat dat Lewis z’n kans was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:35
Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:35:
[...]

Nee, de 38e raceronde, op de telemetrie staat dat blijkbaar als 37, geen idee waarom eigenlijk :D Maar deze dat is wel van het incident, je ziet ook duidelijk de versnelling wanneer HAM er tegenaan rijdt.
omdat ze bij 0 beginnen bij telemetriedata em de race bij 1

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21
Dentist schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:35:
[...]

Dat - of in de laatste ronde een plof van de wondermotor...
Waarna hij vijf meter voor de finish tot stilstand komt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
Verstappen had toch nooit de eerste plek kunnen behouden met deze medium banden? Je zag hoe snel Hamilton de laatste ronden weg reed en Verstappen last had van zijn banden.
Inderdaad, HAM had sowieso gewonnen, maar Max had nog voor fastest lap kunnen gaan zonder die 5 sec.
En vreemd dat Max positie teruggeeft maar toch +5 krijgt.
En vreemd dat die achterinrijactie van HAM voorlopig ongestraft blijft.

Maar goed, bizarre race als dit allang blij dat Max de finish heeft gehaald. :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
mjjveldt schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:36:
[...]

omdat ze bij 0 beginnen bij telemetriedata em de race bij 1
Da's een goede verklaring! :) Nu je het zegt gaat die data inderdaad terug tot ronde 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was weinig aandacht voor
Kimi hield Verstappen op. De boordradio met een klagende Verstappen kwam ook duidelijk voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Amphiebietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:21:
[...]

Maar hij heeft niks fout gedaan. Het argument dat wordt gemaakt naar Max toe is bijna letterlijk hetzelfde argument dat Vettel eens naar Hamilton maakte nadat Vettel in Hamilton's bak was gereden omdat die plots vertraagde (zonder te remmen). En toen kreeg Vettel straf.
Vettel reed hem daarna vanaf de zijkant bewust aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Was weinig aandacht voor
Dat was ook niks omdat Hamilton steeds weer het gat liet vallen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tsja, geef Max ongelijk. Communicatieproblemen van Mercedes zijn toch niet het probleem van Red Bull? 8)7 Het kon niet gekker dacht ik..

Triple Karmeliet proost mensen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Maar nog iets.. Onderhandelen over een straf? Wat is dat joh? Waar staat in de reglementen dat dat kan?
Ik begreep daar echt helemaal niets van. Volgens mij was het daar gewoon leaving the track en gaining an advantage. Verstappen wist dat prima, dus hij had zijn plek terug moeten geven. Dat had hij waarschijnlijk ook gedaan, ware het niet dat er al heel snel een SC kwam. Omdat hij de plek dus door omstandigheden niet terug kon geven, dus gewoon 5 SEC. time penalty voor Max. Zuur was dat geweest, maarja.. Wel de regels.
Nu een hele bizarre op tv uitgezonden onderhandeling, waarin Masi ook nog eens communicatiefouten maakt. Eigenlijk ook raar dat Ocon uiteindelijk een stap achteruit moest. Wat kon hij eraan doen dat Max een fout maakte? Max had gewoon op pole moeten herstarten met 5 seconden tijdstraf, Ocon op 2 en Hamilton op 3.
Bovendien kreeg RBR echt manipulatief weinig tijd om te beslissen, Masi had het over 'enkele' minuten. Echt totaal bizar. Het was een shitshow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
matthijst schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:37:
[...]

Inderdaad, HAM had sowieso gewonnen, maar Max had nog voor fastest lap kunnen gaan zonder die 5 sec.
En vreemd dat Max positie teruggeeft maar toch +5 krijgt.
En vreemd dat die achterinrijactie van HAM voorlopig ongestraft blijft.

Maar goed, bizarre race als dit allang blij dat Max de finish heeft gehaald. :D
Had het idee dat de plek terug geven en de straf ongeveer tegelijkertijd kwam (althans, de keer dat het lukte). Dus kan ook zijn dat het een beetje ongelukkig uitpakte voor RB qua timing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:35:
[...]

Die VSC delta wordt strak bijgehouden door software van de FIA, dus zal binnen de limieten zijn geweest. Kimi reed vooral relatief langzaam, waardoor Max ook niet op het toppunt van z'n delta kon rijden.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij mag je de VSC ook pas verlaten zodra je tijd de + raakt, dus heel ver voor rijden heeft niet zoveel zin

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:27
Toen ze gingen onderhandelen over of Verstappen een paar gridplaatsen wou opgeven of dat de stewards moesten oordelen heb ik de boel uitgezet.
Dit terwijl 1) Hamilton overduidelijk een illegaal groot gat liet vallen achter de SC en 2) Verstappen blij mocht zijn dat ie de bocht te snel nam, anders was hij getorpedeerd door Bottas, die weer als een idioot veel te laat remde (Hongarije all over again), laat maar over aan de stewards dan, maar neem dan ook eens alle regels mee ipv achterlijke handjeklap.....
Ik ben blij met mijn beslissing. Wat een trieste vertoning voor de sport was deze "race".

Nu alles teruggelezen begrijp ik nog niet helemaal wat er is gebeurd, morgen de race maar eens half terugkijken.

Wat mij betreft is de actie van Hamilton vandaag gelijkwaardig aan Vettel op Hamilton in Baku. Vettel had nog een goede reden om boos te zijn en hij dat deed dat daar nog behoorlijk netjes met een klein tikje band op band. Hamilton torpedeert hem gewoon als een idioot in de Red Bull.
Als dit geen 30 sec. straf (10s stop and go) wordt dan begrijp ik er niks meer van. Maar dat zullen ze niet doen, dat betekent een plek 4 voor Hamilton en alle spanning weg.

Ik denk dat ik volgende week ook over sla, het interesseert me eigenlijk niet meer wie er wint. Die achterbakse, cheatende mercedes of Verstappen die elke keer weer over het randje moet verdedigen ipv verlies pakken (brazilië, 1e herstart, verdedigen bocht 1 na onfortuinlijke vsc.).
Hopelijk wordt het volgend jaar leuker met de nieuwe auto's.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:07

Amphiebietje

In de blubber

Quote uit de commentaren van The Guardian:
You heard the "fans" after the race booing Lewis. I saw one guy on Twitter saying he fears for Hamilton's well-being as he can't drive. These people are like right-wingers, they have no capacity for intelligent thought. It's delusion and delusion.
Projectie....

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Was weinig aandacht voor
Dat was net pech met de vsc waardoor hij in S1 niet uit kon lopen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF37D5FWYAQx-ET?format=jpg&name=small

HAM weer buiten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:39:
Maar nog iets.. Onderhandelen over een straf? Wat is dat joh? Waar staat in de reglementen dat dat kan?
Ik begreep daar echt helemaal niets van. Volgens mij was het daar gewoon leaving the track en gaining an advantage. Verstappen wist dat prima, dus hij had zijn plek terug moeten geven. Dat had hij waarschijnlijk ook gedaan, ware het niet dat er al heel snel een SC kwam. Omdat hij de plek dus door omstandigheden niet terug kon geven, dus gewoon 5 SEC. time penalty voor Max. Zuur was dat geweest, maarja.. Wel de regels.
Nu een hele bizarre op tv uitgezonden onderhandeling, waarin Masi ook nog eens communicatiefouten maakt. Eigenlijk ook raar dat Ocon uiteindelijk een stap achteruit moest. Wat kon hij eraan doen dat Max een fout maakte? Max had gewoon op pole moeten herstarten met 5 seconden tijdstraf, Ocon op 2 en Hamilton op 3.
Bovendien kreeg RBR echt manipulatief weinig tijd om te beslissen, Masi had het over 'enkele' minuten. Echt totaal bizar. Het was een shitshow.
Uiteindelijk startte Ocon wel op pole. Maar dat lijkt meer gebeurd te zijn omdat RBR moest opmerken dat Ocon op P2 lag. Want RBR wou namelijk best naar P2 herstarten als Ocon op pole mocht starten. Dat alleen al was echt schandalig slecht. :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
De stewards hebben in ieder geval een besluit genomen over het ongeluk met Perez, no further action: https://www.fia.com/sites...20Turn%203%20incident.pdf

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:14
De FIA heeft besloten: volgende race...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89jkhqam0OOc6HaLRTInE_eW9c4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C4ALy4c3obhHn8tQq6AlVAym.jpg?f=user_large

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:41:
[...]

Uiteindelijk startte Ocon wel op pole. Maar dat lijkt meer gebeurd te zijn omdat RBR moest opmerken dat Ocon op P2 lag. Want RBR wou namelijk best naar P2 herstarten als Ocon op pole mocht starten. Dat alleen al was echt schandalig slecht. :/
Inderdaad. red Bull had gewoon 'ja' moeten zeggen en dan was het feest helemaal compleet geweest. Masi, of wie daar achter de schermen ook zaten, hadden geen idee wat ze aan het doen waren, lijkt/leek het wel.

Mag er ook een sarcastisch duimpje richting de marshalls. Ik kreeg wel slecht gevoel met de lange wachttijd met de crash van Mick. Dat mag echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

Was weinig aandacht voor
Pech met de timing van de VSC. Verstappen verloor constant tijd op de achterste twee rechte stukken, maar kon dat goedmaken in de bochtige sectoren. Je zag ook vak dat het gat 0,9 seconden was in bocht 1 en halverwege de ronde 1,4 seconden. Dat was net genoeg. Door de VSC kon Verstappen die tijdwinst echter niet pakken in die bochten en was hij sitting duck.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:40
Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:39:
Dat was inderdaad ordinair koehandel. En dan ook nog een fout maken in je voorstel:

FIA: "Max start vanaf P2 en dan leggen we het niet voor bij de stewards"
RB: "We gaan in op het voorstel, voor de duidelijkheid: Ocon P1, Max p2?
FIA: "Oh nee, sorry foutje joh,ik bedoelde natuurlijk Lewis P2, Max P3" 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:32:
[...]

Ze proberen echt oprecht (volgens mij) eerlijk te bestraffen. Elke straf is toch weer voor een unieke situatie.

En dat is dus een onmogelijke opgave. Max lijkt naar de oude situatie te willen terwijl Lewis de situatie ten volle in zijn voordeel probeert te buigen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 14:44
Aardappelbakker schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:35:
Iemand toevallig het heli shot bij de hand van de botsing tussen Hamilton en Verstappen? Kan 'm zo gauw niet meer vinden...
[Twitter: https://twitter.com/IVDRD_/status/1467593929335971840?s=20]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loekoe
[...]

Ja precies, terechte rectificatie.. Wellicht is dit nog schandaliger, eigenlijk.
Hoe dan ook heb ik zoiets nog nooit in geen enkele sport meegemaakt. En ik kijk al heel wat jaren naar sport. De jury hoort te beslissen en daar horen protestmogelijkheden bij, maar nooit een onderhandelingsmogelijkheid. En dan zeker niet in de heat of the moment, met slechts enkele minuten bedenktijd. Terwijl er verdorie een wereldtitel van afhangt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:44:
[...]

Ze proberen echt oprecht (volgens mij) eerlijk te bestraffen. Elke straf is toch weer voor een unieke situatie.

En dat is dus een onmogelijke opgave. Max lijkt naar de oude situatie te willen terwijl Lewis de situatie ten volle in zijn voordeel probeert te buigen.
Dat ze het proberen snap ik ook wel. Het enige wat ze kunnen doen is meer loslaten en de excessen opvangen. Ik snap niet dat ze niet willen inzien dat de ingeslagen weg onhoudbaar is. En dan hoef je niet eens partijdig te zijn om het daarmee eens te zijn lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aan het einde dan roepen dat max hard zou hebben geremd. Telemetry data hebben we ondertussen ook en die laat zien dat het niet zo is. Dus gewoon fout van hamilton. Als dit geen reprimande (dat is dus de 3e) gaat worden en een + 10 grid straf voor abu dhabi dan weet ik het ook niet meer..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Laten we deze man niet vergeten. Prrrrima race gereden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF3-OsnXIAQhNB8?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOleo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:39:
Toen ze gingen onderhandelen over of Verstappen een paar gridplaatsen wou opgeven of dat de stewards moesten oordelen heb ik de boel uitgezet.
Dit terwijl 1) Hamilton overduidelijk een illegaal groot gat liet vallen achter de SC en 2) Verstappen blij mocht zijn dat ie de bocht te snel nam, anders was hij getorpedeerd door Bottas, die weer als een idioot veel te laat remde (Hongarije all over again), laat maar over aan de stewards dan, maar neem dan ook eens alle regels mee ipv achterlijke handjeklap.....
Ik ben blij met mijn beslissing. Wat een trieste vertoning voor de sport was deze "race".

Nu alles teruggelezen begrijp ik nog niet helemaal wat er is gebeurd, morgen de race maar eens half terugkijken.

Wat mij betreft is de actie van Hamilton vandaag gelijkwaardig aan Vettel op Hamilton in Baku. Vettel had nog een goede reden om boos te zijn en hij dat deed dat daar nog behoorlijk netjes met een klein tikje band op band. Hamilton torpedeert hem gewoon als een idioot in de Red Bull.
Als dit geen 30 sec. straf (10s stop and go) wordt dan begrijp ik er niks meer van. Maar dat zullen ze niet doen, dat betekent een plek 4 voor Hamilton en alle spanning weg.

Ik denk dat ik volgende week ook over sla, het interesseert me eigenlijk niet meer wie er wint. Die achterbakse, cheatende mercedes of Verstappen die elke keer weer over het randje moet verdedigen ipv verlies pakken (brazilië, 1e herstart, verdedigen bocht 1 na onfortuinlijke vsc.).
Hopelijk wordt het volgend jaar leuker met de nieuwe auto's.
Ik sla de volgende race niet over maar voor het overige is het aardig spot on. Mag nog bij dat er toch eindelijk eens iets gedaan moet worden aan dat gat wat mag vallen om je auto's achter elkaar te laten pitten zonder dat het plekken kost. Nu kregen ze bijna het deksel daarvoor op hun neus, maar dan nog. Dat is gewoon vuil spel en zou niet meer moeten kunnen, waarom wordt dat niet eens aangepakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

JeroenTheStig schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:44:
[...]

Dat was inderdaad ordinair koehandel. En dan ook nog een fout maken in je voorstel:

FIA: "Max start vanaf P2 en dan leggen we het niet voor bij de stewards"
RB: "We gaan in op het voorstel, voor de duidelijkheid: Ocon P1, Max p2?
FIA: "Oh nee, sorry foutje joh,ik bedoelde natuurlijk Lewis P2, Max P3" 8)7 8)7 8)7 8)7
Zoek eens naar het woord koehandel in dit topic. Ik vond dat echt ongehoord.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:45:
[...]

Ja precies, terechte rectificatie.. Wellicht is dit nog schandaliger, eigenlijk.
Hoe dan ook heb ik zoiets nog nooit in geen enkele sport meegemaakt. De jury hoort te beslissen en daar horen protestmogelijkheden bij, maar nooit een onderhandelingsmogelijkheid. En dan zeker niet in de heat of the moment, met slechts enkele minuten bedenktijd. Terwijl er verdorie een wereldtitel van afhangt..
Op zich niet heel anders dan dat een rijder tijdens de race te horen krijgt dat ie een plek moet teruggeven en als dat dan niet gebeurt er alsnog een straf volgt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:45:
[...]

Dat ze het proberen snap ik ook wel. Het enige wat ze kunnen doen is meer loslaten en de excessen opvangen. Ik snap niet dat ze niet willen inzien dat de ingeslagen weg onhoudbaar is. En dan hoef je niet eens partijdig te zijn om het daarmee eens te zijn lijkt me.
Dat willen ze wel, maar wanneer is iets een exces. Mercedes heeft vol ingezet op de PR machine. Dan moet je wel iets en probeer je dus Idd (te) kort er op te zitten.

Dan ontspant het zich weer wanneer de auto’s verder uit elkaar liggende wanneer het spannend wordt zoals nu krijg je dit weer.

Moeilijk te accepteren als echt eerlijk maar nog wel begrijpbaar. For the most part :)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:45:
[...]

Vervelende is dat je het niet tijdens een season ineens anders kan gaan doen. Ik zou de retro wel eens willen bijwonen die ze gaan hebben over de handhaving van de regels :P

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:07

Amphiebietje

In de blubber

Sowiezo zijn de commentaren op Hamilton's overwinning op The Guardian de moeite waard, gewoonweg om te zien hoe die Britten in een soort parallelle wereld leven waar Verstappen zo ongeveer de Duivel zelf is, een bloeddorstig moordenaar die tegenstanders op het circuit het liefst op gruwelijke wijze in een crash uit de weg ruimt, samenzweert met Masi en de stewards om Hamilton's leven tot een ware hel te maken, en het ab-so-luut niet verdient om WDC te worden, alhoewel het gelijktijdig overduidelijk is dat de FIA van plan is Max tot WDC te kronen ondanks zijn geweldadige, maniakale gedrag op de baan dat het leven van alle andere rijders en alle fans in gevaar brengt omdat hij eigenlijk de brenger van de totale verdoeming is die bij het ontbijt elke dag een vers geboren baby verobert.

Alleen dat over babies heb ik toegevoegd 7(8)7

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:48:
Sowiezo zijn de commentaren op Hamilton's overwinning op The Guardian de moeite waard, gewoonweg om te zien hoe die Britten in een soort parallelle wereld leven waar Verstappen zo ongeveer de Duivel zelf is, een bloeddorstig moordenaar die tegenstanders op het circuit het liefst op gruwelijke wijze in een crash uit de weg ruimt, samenzweert met Masi en de stewards om Hamilton's leven tot een ware hel te maken, en het ab-so-luut niet verdient om WDC te worden, alhoewel het gelijktijdig overduidelijk is dat de FIA van plan is Max tot WDC te kronen ondanks zijn geweldadige, maniakale gedrag op de baan dat het leven van alle andere rijders en alle fans in gevaar brengt omdat hij eigenlijk de brenger van de totale verdoeming is die bij het ontbijt elke dag een vers geboren baby verobert.

Ah, eigenlijk een beetje zoals er hier met enige regelmaat over Hamilton/Mercedes wordt gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:43
In de straf die ver krijgt staat toch dat een Lasting advantage heeft? Maar hij moest zijn plek terug geven, kan RedBull daar wat mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

VER wil plek teruggeven en gaat van het gas af op een plek waar iedere coureur dat zou doen. 7 voudig wereldkampioen begrijpt niet wat er gebeurt en veroorzaakt een aanrijding. En dan krijgt VER alsnog 5 seconden straf omdat hij de plek niet teruggeeft. Dat zijn de feiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Max op weg naar de volgende race. Is klaar met de race.

https://mobile.twitter.co...ij-hamilton-te-komen.html

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Amphiebietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:48:

Ik eet altijd een ongeboren baby bij het ontbijt. Wel van een kip. En eigenlijk alleen op zondag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loekoe
Orion84 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:47:
[...]
Op zich niet heel anders dan dat een rijder tijdens de race te horen krijgt dat ie een plek moet teruggeven en als dat dan niet gebeurt er alsnog een straf volgt.
Ja, maar dat is toch ook een besluit. 'Als jij X doet, dan volgt Y niet'
In dit geval werd er aan Mercedes EN aan Red Bull iets voorgelegd. 'Als RBR X doet, dan heeft Mercedes beloofd niet naar de stewards te stappen, en volgt consequentie Y.'
Bovendien wist, en dat is nog een aanvulling, RBR helemaal niet waar het tussen moest kiezen. Het was kiezen tussen bekende consequentie Y en zwaard van Damocles Z. Want het was nog helemaal niet door de stewards beoordeeld DAT Max fout zat. Dat nemen we nu even aan, maar is nergens bevestigd. Ze moesten kiezen tussen 'iets naars' en 'kans op iets nog naarders'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
[...]

T was echt popcorn geweest als Horner niet om Confirm had gevraagd maar alleen OK had gezegd :9

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Jasphur schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:46:
Laten we deze man niet vergeten. Prrrrima race gereden.

[Embed][Afbeelding]
Maar wat was zijn quali slecht zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:48:
[...]

Dat willen ze wel, maar wanneer is iets een exces. Mercedes heeft vol ingezet op de PR machine. Dan moet je wel iets en probeer je dus Idd (te) kort er op te zitten.

Dan ontspant het zich weer wanneer de auto’s verder uit elkaar liggende wanneer het spannend wordt zoals nu krijg je dit weer.

Moeilijk te accepteren als echt eerlijk maar nog wel begrijpbaar. For the most part :)
Nouja, dat is toch vrij makkelijk te beoordelen. Als iedereen al zoiets heeft van 'damn'. Het is nu gewoon compleet vernaggeld. Zelfde met de track limits discussie.
Jasphur schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:48:
[...]

Vervelende is dat je het niet tijdens een season ineens anders kan gaan doen. Ik zou de retro wel eens willen bijwonen die ze gaan hebben over de handhaving van de regels :P
Regels verandren tijdens het seizoen is ook gewoon normaal hoor :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
caspervc schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:51:
[...]

T was echt popcorn geweest als Horner niet om Confirm had gevraagd maar alleen OK had gezegd :9
Sow dat was echt een epic shitshow geworden _O-

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:50:
VER wil plek teruggeven en gaat van het gas af op een plek waar iedere coureur dat zou doen. 7 voudig wereldkampioen begrijpt niet wat er gebeurt en veroorzaakt een aanrijding. En dan krijgt VER alsnog 5 seconden straf omdat hij de plek niet teruggeeft. Dat zijn de feiten, toch?
7 voudig wereldkampioen wilde pas na het DRS lijntje inhalen en zat er achterop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
caspervc schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:51:
[...]

Ik snap wel dat ze om bevestiging hebben gevraagd vanuit RBR, voor ons als kijkers had het misschien wel enorm grappig geweest, maar daarvoor zijn de belangen te groot voor de teams.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:50:
Hij gaf de plek toch 2 of 3x terug... snap er niks van. Echt een puinhoop deze race... en dat Hamilton geen straf kreeg voor causing a collision is mij ook nog steeds onduidelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
ArcticWolf schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:53:
[...]

Hij gaf de plek toch 2 of 3x terug... snap er niks van. Echt een puinhoop deze race... en dat Hamilton geen straf kreeg voor causing a collision is mij ook nog steeds onduidelijk 8)7
Wat niet is kan in dit geval nog komen, er is nog geen besluit over genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Smultie schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:49:
[...]

Ah, eigenlijk een beetje zoals er hier met enige regelmaat over Hamilton/Mercedes wordt gesproken?
Ha je weet het verschil tussen een forum en officiële pers hè ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Transportman schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:54:
[...]

Verwacht er niet teveel van. Beiden de race uitgereden zonder enorme schade.

Best case zou nog een waarschuwing zijn voor HAM. En dan 10 plekken in Abu Dhabi, voor wat het waard is daar. Die heeft ie in 10 rondes ook wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
[...]

5 seconden voor HAM daarvoor kan nu niet meer, dat is wel een voordeel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
tuinïnen schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:55:
[...]

Verwacht er niet teveel van. Beiden de race uitgereden zonder enorme schade.

Best case zou nog een waarschuwing zijn voor HAM. En dan 10 plekken in Abu Dhabi, voor wat het waard is daar. Die heeft ie in 10 rondes ook wel terug.
Best case zou zijn 5s straf Verstappen geschrapt (want gaf plek terug) en Lewis 10s time penalty >:)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Smultie schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:49:
[...]

Weet je, dit kan je nu wel stellen en je bent zeker niet de enige.
Er is hier alleen een verschil. Als je hier te ver gaat, dan krijg je met mij te maken. En dat is niet mijn normale reactiemodus. Nee, dat is mijn kille moderator stand en die is niet lief. Ja, ik hou dat zeer bewust gescheiden.

Ik zeg dit omdat het constante wijzen naar de ander, inmiddels ook uitermate vermoeiend aan het worden is. Dit hele kampioenschap is zo giftig geworden dat ik inmiddels wel klaar ben met dit seizoen en mij steeds meer af begin te vragen waarom ik zoveel tijd en moeite heb gestopt in deze sport. Want het maakt niet uit welk kamp je hier toebehoort, deze race was de raceleiding een absolute schande voor deze sport. En het was zeker niet de eerste keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Misschien 10 sec straf zodat de uitslag hetzelfde blijft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• matthijst
Pfff, hier lult Lewis zich opnieuw vast (laatste vraag). Waarom ging je Max niet gewoon voorbij.

Uhm, ja, het was me niet duidelijk waarom hij remde, ik wist niet wat er aan de hand was.
--> gast, je bent een f1 coureur, doel is om als eerste te finishen, wat maakt het uit wat er met Max aan de hand is, als je kan ga je erlangs 8)7

Maar dan komt de aap uit de mouw: "ik wilde er niet voorbij op de drs-lijn, want dan zou Max me vervolgens zo weer inhalen".

En ook nog dat verhaaltje over wat hem zelf ooit overkwam (te snel inhalen was time penalty): dat is dan toch alleen maar mooi? Laat Max je te snel weer inhalen, dan heeft ie ook nog eens 5sec extra aan z'n broek eind van de race. Snap niet wat hij met dat verhaal wil :?

Wees dan gewoon eerlijk en zeg: I fucked up.

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 05-12-2021 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik verwacht niet zoveel van deze beslissing die genomen gaat worden door de Stewards. Ben wel benieuwd of RBR nog met een officiële herbeoordelingsverzoek gaat komen. Dit voornamelijk dan kijkend naar het punt met rijders van de baan drukken.

De teams zullen ook juridisch alles op alles zetten deze week met het oog op de laatste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Fleximex schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:56:
[...]

Best case zou zijn 5s straf Verstappen geschrapt (want gaf plek terug) en Lewis 10s time penalty >:)
Enige waarin Masi en de stewards wél consequent in zijn is in het niet toegeven dat ze fout zaten. Dus dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:51:
[...]

Ja, maar dat is toch ook een besluit. 'Als jij X doet, dan volgt Y niet'
In dit geval werd er aan Mercedes EN aan Red Bull iets voorgelegd. 'Als RBR X doet, dan heeft Mercedes beloofd niet naar de stewards te stappen, en volgt consequentie Y.'
Bovendien wist, en dat is nog een aanvulling, RBR helemaal niet waar het tussen moest kiezen. Het was kiezen tussen bekende consequentie Y en zwaard van Damocles Z. Want het was nog helemaal niet door de stewards beoordeeld DAT Max fout zat. Dat nemen we nu even aan, maar is nergens bevestigd. Ze moesten kiezen tussen 'iets naars' en 'kans op iets nog naarders'.
In de race is het ook vaak genoeg het team dat de call maakt en de rijder instrueert om de plek terug te geven, omdat ze geen straf willen riskeren. Wie weet gaan daar doorgaans ook al wel discussies tussen teamleiding en race leiding vooraf. Het is nog niet zo lang dat die radio’s ook worden uitgezonden.

Nu liep dat allemaal wat anders omdat er ondertussen alweer een rode vlag was gezwaaid. Hoe die discussie verliep was inderdaad wel tamelijk apart en rommelig. Geheel passend bij de rest van de race wat dat betreft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
sofort schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
[...]

Hou eens op, hij zij dit net na het incident. En heeft dat min of meer terug genomen tijdens de interviews.
Post race interview, noemt hij het ook remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

RIP Headset:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Blijf het eigenaardig vinden dat je zulke gaten mag laten vallen dat het een free double stack pitstop oplevert, daar is BOT heel erg goed in, flikte hij o.a. in Monaco ook al eens volgens mij.
Daarna een flink gat laten vallen bij de herstart door HAM zodat VER met flink afgekoelde banden start en je hoort er helemaal niks meer over, heel vaag allemaal.
Alsof Masi les heeft gekregen van het Ziggo in hoe cruciale zaken te missen.
10 auto's afstand is heel goed te zien in het helishot van de herstart opstelling, dit was wel ff wat meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik zeg 50K boete voor de FIA en uit eten gaan met VER en HAM, en de wijn betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Vuvuzela

My spire is forming

MrOleo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:39:

Dit meen je niet toch?
Vettel had een goede reden om boos te zijn? nee?
Klein tikje band op band behoorlijk netjes noemen.. waanzin!
Hamilton torpedeert niemand.. (bekijk de F2 start voor een torpedeer actie). Die 2 begrijpen elkaar niet en Ham wijkt net op tijd uit omdat hij het tempo van Max onderschat.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
Crashhill schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:58:
[...]

Post race interview, noemt hij het ook remmen.
Mooi dan hoop ik dat de RBR ook even verwijst naar Mexico 2019? waar Max een penalty kreeg mede gebaseerd op uitspraken in de media.

(Het verliezen van pole na de crash van Bottas)

[ Voor 7% gewijzigd door Bastie-88 op 05-12-2021 23:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Laatst online: 21:35
mijn voorspelling - reprimande Hamilton +10 gridstraf
volgende week - nieuwe motor Ham +5
en nieuwe motor max +5

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
[...]

Ja maar Max gaat toch opzettelijk in het midden van de baan rijden opeens? Dan had hij dus nooit die intentie om HAM voor te laten? Anders had Max wel een klein beetje opzij gegaan als hij dat echt wou.....

Dus ik snap het nog steeds niet dat eerste moment
Max hoefde ook niet naar links of rechts te gaan. Hamilton had ruimte zat om hem links of rechts in te halen. Zou jij van de schone lijn af gaan om je tegenstander een voordeel te geven? Hamilton wilde hem ook niet voorbij vanwege de aankomende DRS... Dit was gewoon een regelrechte inschattingsfout van Hamilton...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:57:
Ik verwacht niet zoveel van deze beslissing die genomen gaat worden door de Stewards. Ben wel benieuwd of RBR nog met een officiële herbeoordelingsverzoek gaat komen. Dit voornamelijk dan kijkend naar het punt met rijders van de baan drukken.

De teams zullen ook juridisch alles op alles zetten deze week met het oog op de laatste race.
En dan vervolgens ook refereren na een situatie een paar jaar geleden dat hij hetzelfde deed. Met DRS er dan weer dik overheen en een penalty kreeg... Dus hoezo?

En net of dat in die korte tijd door je hoofd schiet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Ik snap er nog steeds niks van. En gezien de gemoederen wereldwijd, snapt echt helemaal niemand het meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:00:
[...]

Max hoefde ook niet naar links of rechts te gaan. Hamilton had ruimte zat om hem links of rechts in te halen. Zou jij van de schone lijn af gaan om je tegenstander een voordeel te geven? Hamilton wilde hem ook niet voorbij vanwege de aankomende DRS... Dit was gewoon een regelrechte inschattingsfout van Hamilton...
En welke straf zou hiervoor staan normaal? (even los van de FIA momenteel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

IJsbeer schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:00:
[...]

En dan vervolgens ook refereren na een situatie een paar jaar geleden dat hij hetzelfde deed. Met DRS er dan weer dik overheen en een penalty kreeg... Dus hoezo?

Dat was hem overduidelijk ingefluisterd, het kwam er ook niet zo soepel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Vuvuzela schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:59:
[...]

Dit meen je niet toch?
Vettel had een goede reden om boos te zijn? nee?
Klein tikje band op band behoorlijk netjes noemen.. waanzin!
Hamilton torpedeert niemand.. (bekijk de F2 start voor een torpedeer actie). Die 2 begrijpen elkaar niet en Ham wijkt net op tijd uit omdat hij het tempo van Max onderschat.
Wat naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:54:
[...]

Geloof er niks van... maar we gaan het zien :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
dawg schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:01:
[...]

Ik snap er nog steeds niks van. En gezien de gemoederen wereldwijd, snapt echt helemaal niemand het meer. :+
Doel bereikt, het gaat weer eens tot (en tot na) middernacht over F1, niemand heeft het over schaatsen, voetbal of andere sporten.
Geloof dat de eigenaren van dit circus het wel fijn vinden op deze manier continu lang in het nieuws zijn.
Sponsors krijgen waar voor hun geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
IJsbeer schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:00:
[...]

Eigenlijk was het dus heel lief van Lewis, hij wilde Max behoeden voor die straf en haalde hem daarom dus niet in?

Wat Max vervolgens zou doen, had Lewis hem wel ingehaald, heeft hier helemaal niets mee te maken.. want het is niet gebeurd.
Pagina: 1 ... 57 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord