Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
"Geef mij maar edit rechten op het regelboek PDF en ik verwijder alles"
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Ik had het al eerder gepost, maar lijkt mij echt de enige kans. Raket motor tegen raket motor.wowly schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
Max een nieuwe raketmotor erin Lepelen volgende race. Hamilton krijgt zijn reprimande en 10 plaatsen terug. Max 5 plaatsen terug en dan van het veld wegrijden. Max wdc.
Ik zeg het hier en nu 😊👍
Max tien plaatsen straf voor wat de FIA nu weer verzint. Hamilton een raketmotor en geen straf. Lewis rijdt 30sec weg en Max valt uit.wowly schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
Max een nieuwe raketmotor erin Lepelen volgende race. Hamilton krijgt zijn reprimande en 10 plaatsen terug. Max 5 plaatsen terug en dan van het veld wegrijden. Max wdc.
Ik zeg het hier en nu 😊👍
Ik zeg het hier en nu.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De intentie was terug geven, DRS pakken en hem dan weer inhalen. Dat ging een beetje anders.Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:
Dit snap ik nog altijd niet:
YouTube: F1 2021 Hamilton vs Verstappen Crash + Team Radio Onboard - Saudi Ar...
Dus Max moet de plek teruggeven aan HAM en gaat dan netjes remmen om hem voor te laten gaan?
Dan gebeurt er een ongeluk en dan rijd ie opeens hard weg?
Dus als de intentie van Max was om hem die plek te geven dan ga je toch niet wegrijden?
Want dan heb je dus nooit die intentie gehad om HAM voor te laten?
Wellicht dat hij het hierna nog een keer op die manier aan wilde pakken. Maar hem heel fair terug geven was in ieder geval niet helemaal het idee.

https://www.instagram.com...fyI/?utm_medium=copy_link
Die post titel....
Je moet de andere coureur de gelegenheid geven je in te halen. Maar wat als die dat niet doet? Wat dan? Zeker na die tik had ik ook gewoon gas gegeven.Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:
Dus als de intentie van Max was om hem die plek te geven dan ga je toch niet wegrijden?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja maar Max gaat toch opzettelijk in het midden van de baan rijden opeens? Dan had hij dus nooit die intentie om HAM voor te laten? Anders had Max wel een klein beetje opzij gegaan als hij dat echt wou.....DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
[...]
Zou jij stoppen in een race nadat je probeerde iemand voorbij te laten die zo in je crasht?
Dus ik snap het nog steeds niet dat eerste moment
Onduidelijkheid was toch al door FIA getackeld tijdens de race door te zeggen dat het al duidelijk was medegedeeld aan merc. Merc heeft de boel niet voor elkaar en zorgt dus zo voor een gevaarlijke situatie met als gevolg dat ham, die overigens echt wel in de gaten had wat er aan de hand was, achterop botst…pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:
[...]
Ja, dat gaat gebeuren. Mijn hopes zijn elke keer weer up maar wanneer het Lewis betreft doen ze echt te weinig.
Hij wist dondersgoed dat hij de positie kreeg en dat het om de DRS lijn ging, heeft hij zelf bij Jack Plooij gezegd. Maargoed. Max was ook aan het linkeballen, team zei niks dus het wordt niks of een piepklein strafje zonder consequenties.
Zelfs een reprimande kan hij nog overwinnen met zijn snelheid. De Mercedes is echt te snel nu.
Max wilde gewoon de positie geven op een plek die hem goed uit kwam. Dat recht heeft hij. In Bahrein was hij veel te netjes daarmee. Lewis wist dat ook, heeft bij Jack gezegd dat hij winstbestemming het Drs punt er aan kwam. En daarbij raakte hij dus Max.Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:
YouTube: F1 2021 Hamilton vs Verstappen Crash + Team Radio Onboard - Saudi Ar...
Dus Max moet de plek teruggeven aan HAM en gaat dan netjes remmen om hem voor te laten gaan?
Maargoed, Max zat ook te linkeballen dus ik denk dat Lewis ook hier mee weg komt.
een treffende spreuk
Je tegenstander van achter aantikken is natuurlijk niet slim maar daar had HAM voornamelijk zichzelf mee. Het was een ander verhaal als VER er plekken door verloren zou hebben.
Een straf die de uitslag gaat veranderen doet ook geen recht aan hoe de verhouding op de baan lagen. HAM was gewoon sneller helaas. Op naar de finale.
Ik baal vooral van die raketmotor die Mercedes ineens uit zijn hoed heeft getoverd. Dat geeft HAM ineens weer de betere auto. Ik vond de auto's daarvoor veel meer gelijk en was er een gelijker speelveld.
Edit: de maneuvers van VER zie je soms in de F3, maar horen eigenlijk enkel bij een type knaldonado.
[ Voor 12% gewijzigd door jjoeridc op 05-12-2021 22:16 ]
PSN: joeri213
Er kunnen 3 auto's links langs en 3 auto's rechts. Meer dan ruimte genoeg voor een F1 coureur.Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
[...]
Ja maar Max gaat toch opzettelijk in het midden van de baan rijden opeens? Dan had hij dus nooit die intentie om HAM voor te laten? Anders had Max wel een klein beetje opzij gegaan als hij dat echt wou.....
En nu de 2e rijder van Mercedes?FunkyTrip schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:12:
[...]
Red Bull begon helemaal niet sterker. Dat is nog steeds een midfield car. Max is gewoon zo goed dat hij er wereldkampioen mee kan worden. Dat bewijst ook overduidelijk dat hij de betere rijder is dan Lewis.
Bewijs: De posities van de 2e rijders van RB in elke race:
2021: 5 11 4 5 4 1 3 4 6 16F Ret 19 8 5 9 3 3 3 4F 4
2020: 4 5 8 5 8 6 15 3 10 Ret 12 15 7 3 6 4 105
2019: 11 8 6F Ret 6 5F 8 10 7 4 14 6 6 10 5 6 6 5 4 5 5 14 6
Dit ademt gewoon: midfield car.
Dat gemiep dat die RedBull 'sneller' is of 'gelijkwaardig'. Die Mercedes is nog steeds superieur.
Tenzij álle 2e rijders van Red Bull veel slechtere coureurs zijn dan de andere midfield car coureurs óf Bottas een extreem goede coureur. Maar er is inmiddels genoeg bewijs dat zeker het laatste niet het geval is.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dentist in "[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië"Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
[...]
Ja maar Max gaat toch opzettelijk in het midden van de baan rijden opeens? Dan had hij dus nooit die intentie om HAM voor te laten? Anders had Max wel een klein beetje opzij gegaan als hij dat echt wou.....
Meer dan genoeg ruimte aan de binnenkant.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat doen ze al jaren op die manier, mag nu toch geen verassing meer zijn. Vinden zichzelf ook nog steeds de underdog, na 7 jaar van kampioenschappenKrukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
Mercedes nog even lekker aan het provoceren
Die post titel....
Raketmotor hier, raketmotor daar. Wat nou als we gewoon eens echte raketten op die dingen gaan monteren?Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:12:
[...]
Max tien plaatsen straf voor wat de FIA nu weer verzint. Hamilton een raketmotor en geen straf. Lewis rijdt 30sec weg en Max valt uit.
Ik zeg het hier en nu.
Dit punt is niet terecht. Vettel kreeg de penalty voor de beuk daarna en niet voor het achterop rijden.henkklaas1994 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[Afbeelding]
Buiten dit hele circus ben ik wel opnieuw geschrokken van de racepace van de Mercs. Vooral op de harde banden. Max heeft denk ik geen schijn van kans volgende week. Ik zie weinig aanknopingspunten…
Dus alle straffen en ongein maken voor de eindstand van deze race volgens mij niet zo veel uit.
Enige grote verschil is dat Max volgens mij een flinke psychologische tik heeft gehad van deze race al zal hij daar later deze week al wel weer overheen zijn denk ik.
De een is een Duitser die tijdens een SC gebrakechecked wordt, de ander is een Brit die niet kan inhalen als het op een presenteerblaadje komt.henkklaas1994 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[Afbeelding]
Buiten dit hele circus ben ik wel opnieuw geschrokken van de racepace van de Mercs. Vooral op de harde banden. Max heeft denk ik geen schijn van kans volgende week. Ik zie weinig aanknopingspunten…
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ze wilde beide niet als eerste over de DRS lijnSilent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
[...]
Max rijdt minder slim dan Hamilton. Hamilton kan zich beter positioneren op de baan, kan makkelijker zijn verlies nemen en weet daardoor geluk soms ook af te dwingen. Max komt vaker in risicovolle situaties. Dat is altijd zo geweest. Met Max is het alles of niets, zo zag je gisteren ook in de qualy. Hamilton rijdt altijd op 95%, neemt iets minder risico en komt daardoor ook in iets minder penibele situaties. Natuurlijk ook geholpen door overspeed op de motor.
Mijn inschatting: Max moet deze risico's nu ook echt nemen omdat hij de mindere auto heeft. De kansen zijn in het voordeel van Hamilton. De auto is de laatste races van Mercedes gewoon beter. Max haalt alles uit wat erin zit, maar daar horen in het geval van vandaag terechte straffen bij.
Alleen: Hamilton is echt op weinig fouten te betrappen. Maar dat hij Max in z'n kont boort, totaal onnodig, waardoor Max schade heeft en zijn banden niet meer werken, is Hamilton toch gewoon echt aan te rekenen? Dit moet een straf worden voor Hamilton. Maar ook met straf gaat Hamilton in de slotrace gewoon weer de betere auto hebben. En dan moet Max inderdaad weer alle risico's nemen..
Dat het beide kanten op kan vallen, zeker. Maar stel dat het kwartje twee kanten op kan vallen, is de zijde waarop Hamilton is getekend iets zwaarder dan dat van Max. ;-) Het kan altijd, maar goed uit ziet het er niet.
Die mag straks ook bij de stewards komen wegens het bekritiseren van de FIA...als ze consistent zijn, tenminste.AtlAntA schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:12:
Fantastisch die Lando Norris bij de F1TV after show. Vrije vertaling:
"Geef mij maar edit rechten op het regelboek PDF en ik verwijder alles"

Maar het precedent daarvoor is dat het niet uit maakt of het fair is of niet, alleen of de plek is terug gegeven. Maar vandaag is het een beetje een raar geval omdat Hamilton hem achter in Verstappen parkeerde.chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
[...]
De intentie was terug geven, DRS pakken en hem dan weer inhalen. Dat ging een beetje anders.
Wellicht dat hij het hierna nog een keer op die manier aan wilde pakken. Maar hem heel fair terug geven was in ieder geval niet helemaal het idee.
Gerapporteerd voor fraudeKrukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:13:
Mercedes nog even lekker aan het provoceren
Die post titel....
Gewoon Red Bull in die tank gooien. Krijgt ie vleugels vanautje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[...]
Raketmotor hier, raketmotor daar. Wat nou als we gewoon eens echte raketten op die dingen gaan monteren?
als je deze cijfers ziet, dan komt Red Bull er niet zo goed vanaf nee.FunkyTrip schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:12:
[...]
Red Bull begon helemaal niet sterker. Dat is nog steeds een midfield car. Max is gewoon zo goed dat hij er wereldkampioen mee kan worden. Dat bewijst ook overduidelijk dat hij de betere rijder is dan Lewis.
Bewijs: De posities van de 2e rijders van RB in elke race:
2021: 5 11 4 5 4 1 3 4 6 16F Ret 19 8 5 9 3 3 3 4F 4
2020: 4 5 8 5 8 6 15 3 10 Ret 12 15 7 3 6 4 105
2019: 11 8 6F Ret 6 5F 8 10 7 4 14 6 6 10 5 6 6 5 4 5 5 14 6
Dit ademt gewoon: midfield car.
Dat gemiep dat die RedBull 'sneller' is of 'gelijkwaardig'. Die Mercedes is nog steeds superieur.
Tenzij álle 2e rijders van Red Bull veel slechtere coureurs zijn dan de andere midfield car coureurs óf Bottas een extreem goede coureur. Maar er is inmiddels genoeg bewijs dat zeker het laatste niet het geval is.
jjoeridc schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
Als neutrale kijker die de F1 niet heel actief meer volgt lijkt het me wel overduidelijk dat vandaag VER alles op alles gezet heeft om 'onopvallend' HAM van de baan te rijden. Had wel heel goed uitgekomen om samen van de baan te gaan. Helaas is dat plan drie keer mislukt en lijkt mij de commentaar aan de overkant van het kanaal meer dan gegrond... DSQ had niet verkeerd geweest.
Edit: de maneuvers van VER zie je soms in de F3, maar horen eigenlijk enkel bij een type knaldonado.

Omgekeerde wereld. Hamilton rijdt er achterop in plaats van erlangs, met minimaal 6 seconden van liften en downshiften (van beiden). Hamilton heeft overduidelijk dus niet de intentie om hem in te gaan halen. Wil je dat 'ie stil gaat staan totdat Ocon en Bottas er ook voorbij komen dan?Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:
En Max gaat ook precies in het midden van de baan rijden en afremmen (in plaats van de zijkant een beetje opzoeken)
Wat betreft midden van de track:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kdOmMNCFOAazK1XVXjvQK5QS.png?f=user_large)
Daar passen nog meerdere auto's naast elkaar aan de linkerkant. Diezelfde linkerkant is overigens ook waar de racelijn ligt, ze zaten dus allebei ver van de normale racelijn af. Dat is een bewuste keuze van Hamilton geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 05-12-2021 22:17 ]
Penalty VET was voor die achterlijke actie die na de brake test kwamhenkklaas1994 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[Afbeelding]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Klopt, met deze racepace is Max kansloos over 7 dagen.henkklaas1994 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[Afbeelding]
Maar zijn wel meer gekke dingen gebeurt dit seizoen. Anti climax incoming??
Dat is ook het hele probleem. Max moet deze 'stunts' uithalen om überhaupt een kans te maken.henkklaas1994 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[Afbeelding]
Verhoring is uitgesteld tot na middernacht. Ik kijk morgenochtend wel...
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat weten we eigenlijk ook niet. Want Verstappen zijn auto schijnt dus zowel diffuser schade als schade aan de banden opgelopen te hebben door die crash en dat zal nogal een impact hebben gehad op de banden. Het werd ook al snel een gevalletje de auto thuisbrengen.Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:15:
Hamilton had de race ook gewonnen zonder aantikken/afsnijden/plekken terug geven etc. Max z'n banden waren er aan en Hamilton bleef enorm snel tot aan het einde.
Dus alle straffen en ongein maken voor de eindstand van deze race volgens mij niet zo veel uit.
Enige grote verschil is dat Max volgens mij een flinke psychologische tik heeft gehad van deze race al zal hij daar later deze week al wel weer overheen zijn denk ik.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja okee misschien heeft Max dit dan niet opzettelijk veroorzaakt maar was het gewoon een beetje onhandig dan...pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[...]
Max wilde gewoon de positie geven op een plek die hem goed uit kwam. Dat recht heeft hij. In Bahrein was hij veel te netjes daarmee. Lewis wist dat ook, heeft bij Jack gezegd dat hij winstbestemming het Drs punt er aan kwam. En daarbij raakte hij dus Max.
Maargoed, Max zat ook te linkeballen dus ik denk dat Lewis ook hier mee weg komt.
Haha, ja gewoon dader en slachtoffer straf geven. De iRacing way.talkatoo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:05:
[...]
Beetje iRacing, super consistente straffen, iedereen weet waar ie aan toe is.
Steam - PTR83
Yup, goed puntDataGhost schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:16:
[...]
Omgekeerde wereld. Hamilton rijdt er achterop in plaats van erlangs, met minimaal 6 seconden van liften en downshiften (van beiden). Hamilton heeft overduidelijk dus niet de intentie om hem in te gaan halen. Wil je dat 'ie stil gaat staan totdat Ocon en Bottas er ook voorbij komen dan?
Wat betreft midden van de track:
[Afbeelding]
Daar passen nog meerdere auto's naast elkaar aan de linkerkant. Diezelfde linkerkant is overigens ook waar de racelijn ligt, ze zaten dus allebei ver van de normale racelijn af. Dat is een bewuste keuze van Hamilton geweest.
Ze lopen twee uur voor daar op onze tijd. ze zitten al bij de stewards.Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:17:
https://twitter.com/Alber...3Dtrueis_nightmode%3Dtrue
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

En daarna nog een nachtje over slapen van de stewards. Ik lees het morgenmiddag wel gok ik.Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:17:
Meestal bij Kontboren heeft de 2e meer schade dan de voorligger. Snap ook niet waarom ja dat zou doen met zo een fragiele wagen...of je moet met een tank rondrijden..Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:15:
Mijn overwegingen:
Max rijdt minder slim dan Hamilton. Hamilton kan zich beter positioneren op de baan, kan makkelijker zijn verlies nemen en weet daardoor geluk soms ook af te dwingen. Max komt vaker in risicovolle situaties. Dat is altijd zo geweest. Met Max is het alles of niets, zo zag je gisteren ook in de qualy. Hamilton rijdt altijd op 95%, neemt iets minder risico en komt daardoor ook in iets minder penibele situaties. Natuurlijk ook geholpen door overspeed op de motor.
Mijn inschatting: Max moet deze risico's nu ook echt nemen omdat hij de mindere auto heeft. De kansen zijn in het voordeel van Hamilton. De auto is de laatste races van Mercedes gewoon beter. Max haalt alles uit wat erin zit, maar daar horen in het geval van vandaag terechte straffen bij.
Alleen: Hamilton is echt op weinig fouten te betrappen. Maar dat hij Max in z'n kont boort, totaal onnodig, waardoor Max schade heeft en zijn banden niet meer werken, is Hamilton toch gewoon echt aan te rekenen? Dit moet een straf worden voor Hamilton. Maar ook met straf gaat Hamilton in de slotrace gewoon weer de betere auto hebben. En dan moet Max inderdaad weer alle risico's nemen..
Dat het beide kanten op kan vallen, zeker. Maar stel dat het kwartje twee kanten op kan vallen, is de zijde waarop Hamilton is getekend iets zwaarder dan dat van Max. ;-) Het kan altijd, maar goed uit ziet het er niet.
Tenzij het echt Kontboren gaat, dan is het iets pijnlijker voor de voorligger...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dit was 40minuten geleden en verhoring is nu bezig.Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:17:
Self reflection is the school of wisdom
Verstappen had toch nooit de eerste plek kunnen behouden met deze medium banden? Je zag hoe snel Hamilton de laatste ronden weg reed en Verstappen last had van zijn banden.
En dan gelijk met pensioen gaan en aangeven dat de FIA de tering kan krijgenwowly schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
Ik zeg het hier en nu 😊👍
Ahá, ik ging er vanuit dat die italiaan/spanjaard bedoelde na middernacht italiaanse/spaanse tijdmjjveldt schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:18:
[...]
Ze lopen twee uur voor daar op onze tijd. ze zitten al bij de stewards.
[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 05-12-2021 22:19 ]
Ja en hier vinden ze dat Max niks fout heeft gedaan.Amphiebietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:18:
Op een Amerikaans forum vinden alle Amerikanen het een shitfest, en de Britten en Commonwealth leden ook behalve dat ze de schuld van Hamilton's idiote actie bij Max leggen alsof ze denken dat Max Hamilton de opdracht tot de crash heeft gegeven
Verwijderd
Dus wij hebben dan gelijk.NotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
[...]
Ja en hier vinden ze dat Max niks fout heeft gedaan.
Nee klopt, het was opnieuw een gok van Red Bull. Zorgen dat je er voorbij komt met de start en dan zien of er nog een rode vlag komt (of in ieder geval een volle safety car).Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
Verstappen had toch nooit de eerste plek kunnen behouden met deze medium banden? Je zag hoe snel Hamilton de laatste ronden weg reed en Verstappen last had van zijn banden.
Oneens. Een straf volgt op een actie zonder inachtneming van de consequenties. Dat werd heel vaak ook officieel gebruikt als argument voor milde straf voor Ham in Silverstone.HEY_DUDE schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
Je tegenstander van achter aantikken is natuurlijk niet slim maar daar had HAM voornamelijk zichzelf mee. Het was een ander verhaal als VER er plekken door verloren zou hebben.
Of Ham hier Max eraf gepunterd had of dat Max plekken heeft verloren (de mogelijke consequenties), is irrelevant.
Feit is dat Hamilton vol in Max zijn auto knalt, en hier lijkt op zijn minst een reprimande op zijn plek. Welke straf kreeg Vettel na Baku op. Hamilton?
Klopt. En dan had max zeker nog ''geluk'' gehad met al die VSC die de levensduur van de mediums hadden verlengd. De harde band wilde gewoon niet werken op de RB deze race.Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
Even los van de discussie die we nu hebben over de penalties die wel/niet gaan komen na een bezoek aan de stewards.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mogelijk gingen ze uit van nog een rode vlag en dus gratis banden wissel.autje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:20:
Ik zou inderdaad ook nog wel eens de beweegredenen willen weten om op geel te gaan. Om per se de kop te pakken bij de herstart? Waarschijnlijk, maar nog niemand die het hardop gezegd heeft.
Nou ik ben ook voor Verstappen, maar er zaten wel een paar twijfelachtige moves tussen. Ik hou er van hoor, echter moet je ook niet zo blind zijn om alles van hem goed te praten.
Maar hij heeft niks fout gedaan. Het argument dat wordt gemaakt naar Max toe is bijna letterlijk hetzelfde argument dat Vettel eens naar Hamilton maakte nadat Vettel in Hamilton's bak was gereden omdat die plots vertraagde (zonder te remmen). En toen kreeg Vettel straf.NotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
[...]
Dat zal ie niet snel doen al is het maar omdat er nogal wat mensen denk ik vooral vanwege hem aan het werk zijn gegaan bij RBR.shoombak schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
[...]
En dan gelijk met pensioen gaan en aangeven dat de FIA de tering kan krijgen
Denk aan de nieuwe motorenafdeling etc.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verstappen z'n diffuser was een beetje stuk en z'n banden vonden dat tikje ook niet zo tof. Dus lastig te zeggen hoe het echt gegaan zou zijn.Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
Even los van de discussie die we nu hebben over de penalties die wel/niet gaan komen na een bezoek aan de stewards.
Denk overigens niet dat als hij Lewis die plek terug had gegeven, dat hij er daarna nog voorbij zou zijn gekomen.
De RB was niet echt geweldig op wit, ze hebben er ook zeer weinig longruns op gedaan.autje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:20:
Ik zou inderdaad ook nog wel eens de beweegredenen willen weten om op geel te gaan. Om per se de kop te pakken bij de herstart? Waarschijnlijk, maar nog niemand die het hardop gezegd heeft.
Dus dat is voor het weekend al beslist.
Hij had op z’n minst nog naar binnen kunnen gaan voor een nieuw setje rood voor de snelste tijd. Dat ging nu ook niet meer. Los van het feit dat het wss toch niet meer gelukt was door schade aan de diffuser.Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
per aspera ad astra
- DaniëlWW2
- Niet online
10s stop and go. Zeer forse straf dus.CousinBoneless schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:20:
[...]
Oneens. Een straf volgt op een actie zonder inachtneming van de consequenties. Dat werd heel vaak ook officieel gebruikt als argument voor milde straf voor Ham in Silverstone.
Of Ham hier Max eraf gepunterd had of dat Max plekken heeft verloren (de mogelijke consequenties), is irrelevant.
Feit is dat Hamilton vol in Max zijn auto knalt, en hier lijkt op zijn minst een reprimande op zijn plek. Welke straf kreeg Vettel na Baku op. Hamilton?
Nu denk ik dat dit hier niet helemaal op zal gaan, maar het is zeker wel "causing a collision".
Mhuah, dat vind ik niet. Genoeg (terechte) kritiek op Max. Het is een prachtige rijder, de mooiste in de F1, maar man, wat neemt hij risico's.NotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
[...]
Hamilton doet, en ja dat is voor ons heel frustrerend, bijna niks verkeerd. Echt bijna niks. Maar die schade op Max z'n achterkant was echt een clusterfuck. Het blijkt dat dit kampioenschap dan ook beslist gaat worden op minimale foutjes van de twee beste autocoureurs ter wereld. Prachtig is dat.
Vermoedelijk had Hamilton alsnog gewonnen, maar dat mag je absoluut niet vanuit gaan. Nu heeft hij Max de kans ontnomen om dat te doen.
Je moet wel eventjes de volledig feiten op tafel gooien. Vettel kreeg de 10sec stop>go vanwege het insturen nadat hamilton breaktest deed. Hierzo de videohenkklaas1994 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[Afbeelding]
Met opzet band op band laten komen bedoel ik met insturen.
That did not age well. We zijn Silverstone voorbij en Brazilië komt in zicht!DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:50:
[...]
Oh dat gaan we hier bij lange na niet halen.
Hoe ik het zie is heel simpel. Dit is het gevolg van óf een communicatie fout. Dan ligt de schuld bij Mercedes: die hebben Hamilton te laat geïnformeerd.
OF
Hamilton wilde er pas voorbij na het DRS detectie punt en hij wist dus dat Max hem er voorbij wilde laten. Ook in dit scenario zie ik schuld bij Mercedes.
Dit is gewoon super oneerlijk verlopen. Bottas die Max ophield bij de eerste SC, Hamilton die bij de herstart een hele grote afstand liet vallen (veel meer dan 10 auto's, eerder 50 auto's) zodat Max zijn banden weer afkoelde. Max die te wijd ging, maar Ham ging ook te wijd. Ocon die ook wijd ging maar daar geen straf voor kreeg? Ham die Max zijn auto sloopt door slechte communicatie binnen het team...
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ALS Max bij de herstart eerder was gaan remmen dat Bottas bij hem in de achterkant zat en het een DNF was. Nee Mercedes heeft hier een vies spelletje zitten spelen onder de radar.
Ze gaan Hamilton nooit een dauw geven....
- DaniëlWW2
- Niet online
Er zijn volgens mij wel eens topics geweest die over de 300 x 25 reacties per pagina gingen.S0epkip schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:22:
[...]
That did not age well. We zijn Silverstone voorbij en Brazilië komt in zicht!
Nee Vettel kreeg toen straf omdat hij daarna boos werd en Hamilton een beuk gaf. Niet omdat hij achterop een braketestende Hamilton reed vlak daarvoor.Amphiebietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:21:
[...]
Maar hij heeft niks fout gedaan. Het argument dat wordt gemaakt naar Max toe is bijna letterlijk hetzelfde argument dat Vettel eens naar Hamilton maakte nadat Vettel in Hamilton's bak was gereden omdat die plots vertraagde (zonder te remmen). En toen kreeg Vettel straf.
Max Verstappen en Daniel Riccardo kregen beide een reprimande nadat ze achter op elkaar geknald waren in BakuCousinBoneless schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:20:
[...]
Oneens. Een straf volgt op een actie zonder inachtneming van de consequenties. Dat werd heel vaak ook officieel gebruikt als argument voor milde straf voor Ham in Silverstone.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Hij heeft na de 1e keer zijn plek teruggegeven (van P1 naar P3).NotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:21:
[...]
Nou ik ben ook voor Verstappen, maar er zaten wel een paar twijfelachtige moves tussen. Ik hou er van hoor, echter moet je ook niet zo blind zijn om alles van hem goed te praten.
De 2e keer geprobeerd zijn plek terug te geven (botsing met Ham)
Toen een 5sec penalty gekregen voor het niet teruggeven van de plek
Zeg het maar..
Ok, ok, van dit seizoenDaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:23:
[...]
Er zijn volgens mij wel eens topics geweest die over de 300 x 25 reacties per pagina gingen.
Dat laatste is ook wel echt waar. Ongelooflijk dat Bottas zich WEER verremde. Was gewoon DNF geweest voor Verstappen. Een enorme clusterfuck.talkatoo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:22:
Ik ben zeker niet overtuigd van het feit dat Hamilton Max voorbij was gekomen zonder schade aan de achterkant. Dat heeft Max een bak aan downforce gekost (belangrijkste deel van de auto), veel meer als schade aan de voorvleugel.
Hoe ik het zie is heel simpel. Dit is het gevolg van óf een communicatie fout. Dan ligt de schuld bij Mercedes: die hebben Hamilton te laat geïnformeerd.
OF
Hamilton wilde er pas voorbij na het DRS detectie punt en hij wist dus dat Max hem er voorbij wilde laten. Ook in dit scenario zie ik schuld bij Mercedes.
Dit is gewoon super oneerlijk verlopen. Bottas die Max ophield bij de eerste SC, Hamilton die bij de herstart een hele grote afstand liet vallen zodat Max zijn banden weer afkoelde. Max die te wijd ging, maar Ham ging ook te wijd. Ocon die ook wijd ging maar daar geen straf voor kreeg? Ham die Max zijn auto sloopt door slechte communicatie binnen het team...
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ALS Max bij de herstart eerder was gaan remmen dat Bottas bij hem in de achterkant zat en het een DNF was. Nee Mercedes heeft hier een vies spelletje zitten spelen onder de radar.
Max is compleet machteloos tegen de topsnelheid en probeerd alles en ja dat mag zeker genoeg kritiek hebben. Probleem is hoe de straffen weer lopen. Denk als de straffen anders en consequenter lopen, dat er genoeg oranje racefans inzien dat Max aan het overdriven is met verdedigen. Maar het gaat wel ergens om.Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:22:
[...]
Mhuah, dat vind ik niet. Genoeg (terechte) kritiek op Max. Het is een prachtige rijder, de mooiste in de F1, maar man, wat neemt hij risico's.
Hamilton doet, en ja dat is voor ons heel frustrerend, bijna niks verkeerd. Echt bijna niks. Maar die schade op Max z'n achterkant was echt een clusterfuck. Het blijkt dat dit kampioenschap dan ook beslist gaat worden op minimale foutjes van de twee beste autocoureurs ter wereld. Prachtig is dat.
Vermoedelijk had Hamilton alsnog gewonnen, maar dat mag je absoluut niet vanuit gaan. Nu heeft hij Max de kans ontnomen om dat te doen.
Dat is ook precies hetgeen wat mij stoort. Ik wil niet de al zo vaak gevoerde discussie opratelen. Maar Verstappen is een racer die altijd op het randje zit, en er soms overeen gaat (dat was ook exact hetgeen wat F1 nodig had na al die jaren snoozen). Echter: als je zulke acties en moves inzet (kijk bijv. ook Brazilië 3 weken terug) dan kun je niet klagen dat penalties een dominerende factor zijn in de F1.NotSoSteady schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:21:
[...]
PSN: xMaurice93

Telemetrie data van het incident, VER heeft dus niet op de rem getrapt, alleen z'n gas los gelaten. Het 'brake-check' verhaal van HAM kan dus definitief naar het land der leugens.
Zo neem ik mijn bochten ook altijd in F1 spellen... maar ik kan niet rijden.
Maar Verstappen komt ergens nog goed weg, want de andere auto kan hem ook vol raken. Als dit met Bottas was geweest, dan had daar een DNF kunnen komen.
Verstappen mag het van mij ook laten.
Ik ben het hier wel redelijk mee eens, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het net wat makkelijker is in die zwarte auto dan die blauw/geel/rode.Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:15:
Mijn overwegingen:
Kan ie voor het liegen en vals beschuldigden nog wat extra straf krijgen?Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]
Telemetrie data van het incident, VER heeft dus niet op de rem getrapt, alleen z'n gas los gelaten. Het 'brake-check' verhaal van HAM kan dus definitief naar het land der leugens.
Wat een figuur
Hou eens op, hij zij dit net na het incident. En heeft dat min of meer terug genomen tijdens de interviews.Krukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]
Als je wil dat de F1 op de baan uitgevochten moet worden dan zijn die zaken wel relevant. HAM was gewoon veel sneller. Ik heb echt geen zin in deze ellende na elke race en het regelementenboek van achter na voren door te werken. Als de FIA nu ingrijpt dan beslist de FIA zeer waarschijnlijk het kampioenschap en dat gaan ze naar mijn mening terecht niet doen.CousinBoneless schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:20:
[...]
Ik vind het ook raar dat hij daar over klaagt. Formule 1 is nu eenmaal een jury sport. Hamilton doet niet anders dan de jury bespelen.Maurice079 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[...]
Dat is ook precies hetgeen wat mij stoort. Ik wil niet de al zo vaak gevoerde discussie opratelen. Maar Verstappen is een racer die altijd op het randje zit, en er soms overeen gaat (dat was ook exact hetgeen wat F1 nodig had na al die jaren snoozen). Echter: als je zulke acties en moves inzet (kijk bijv. ook Brazilië 3 weken terug) dan kun je niet klagen dat penalties een dominerende factor zijn in de F1.
een treffende spreuk
Achterop rijden is altijd fout heb ik geleerd.Barfman schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:23:
[...]
Max Verstappen en Daniel Riccardo kregen beide een reprimande nadat ze achter op elkaar geknald waren in Baku
Helemaal niet, hij bevestigde dit nogmaals bij Jacksofort schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
[...]
Hou eens op, hij zij dit net na het incident. En heeft dat min of meer terug genomen tijdens de interviews.
Ok ok, I take it backsofort schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
[...]
Hou eens op, hij zij dit net na het incident. En heeft dat min of meer terug genomen tijdens de interviews.

Kwam niet van mij overigens.
een treffende spreuk
Neem aan dat Max denkt: "wtf doet die gek, ik geef hem alle ruimte en hij knalt op me, flikker dan maar op, ik ga weer racen"?Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:
En Max gaat ook precies in het midden van de baan rijden en afremmen (in plaats van de zijkant een beetje opzoeken)
Haters everywhere but I don’t really care
You only live once, so enjoy the ride.
PS even gas los gelaten en dan keihard beginnen terug te schakelen waardoor snelheid ineen stort...kijk grafiekje esKrukar schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:24:
[Afbeelding]
Wel grappig dat je dat duwtje van HAM ziet in zijn snelheid
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Die tijd hebben we begin jaren 80 al gehad toen ze raketbrandstof gebruikten.autje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:14:
[...]
Raketmotor hier, raketmotor daar. Wat nou als we gewoon eens echte raketten op die dingen gaan monteren?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Heeft in mijn ogen vooral te maken met de prestaties van de auto. Hamilton heeft niks extra's nodig om te winnen, Verstappen wel.worldfastest schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:28:
Probleem van Max is dat hij dit spelletje niet zo geraffineerd kan spelen als HAM. HAM kan dit veel beter zonder dat dit echt opvalt.
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 05-12-2021 22:29 ]
Nergens tegenaan gelopen?Ventrigo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:28:
Hamilton is net naar buiten.
5x hulde.sloth schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:56:
Even wat anders.. wat een historisch event krijgen we volgende week:
WDC uitkomst
Einde van een F1 tijdperk - 2022 nieuwe autos
Einde carriere van Kimi
Einde van BOT bij Merc
Einde van zo goed als de hele Ziggo verslaggeving crew
Mis ik nog wat belangrijks?
WDC an sich dan, uitkomst niet per se. Dit jaar is beter dan alle momenten uit de kampioenschappen 2014-2020 bij elkaar opgeteld.
Geen straf, ik zeg het maar vast. 10 plaatsen straf voor VER.Ventrigo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:28:
Hamilton is net naar buiten.
Ik denk inderdaad ook wel dat dat moet. Je moet de Red Bull op 110% trappen om de Mercedes op 95% te verslaan.Loekoe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:15:
Mijn overwegingen:
Wat we zien is een beetje uit onmacht misschien wel. Sommige acties van Max waren er voor mij ook over. Maar ja, de andere optie is dan om het netjes te houden en maar gewoon als 2e achter Lewis aan te sluiten.
Daar zitten we toch ook niet op te wachten...
Zonder dat het echt opvalt? Ik snap wat je zegt en ja ik vind Max ook niet slim, die had op zijn minst moeten zeggen dat de achterkant gesloopt is geworden door Hamilton. Maar aan de andere kant is het toneelstuk van Hamilton zo doorzichtig..... al jaren overigens, nog lang voordat max er was.worldfastest schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:28:
Probleem van Max is dat hij dit spelletje niet zo geraffineerd kan spelen als HAM. HAM kan dit veel beter zonder dat dit echt opvalt.
Hoeveel % van die banden ellende komt door Hamilton die erachterop knalt?Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:19:
Dat kan hij wel, alleen doet hij het niet. Zit niet in zijn karakter.worldfastest schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:28:
Overigens kun je bij geraffineerd misschien beter achterbaks opschrijven.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Weet niet of Max zijn auto voor de deur had gezet
Wij moeten natuurlijk ook niet onderschatten de fanbase/reputatie dat Lewis heeft opgebouwd is mega groot. Hij heeft een vele grotere invloed via social media dan Max.worldfastest schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:28:
Als dit race 1 of 2 zou zijn en de FIA wél ingrijpt, dan stelt niemand daar vragen over maar kan het net zo goed invloed hebben op het kampioenschap. Ik wil hier niet weer de Silverstone discussie aanhalen, maar de consequenties zijn irrelevant voor een straf. Dus dat Max hier kon doorrijden moet geen andere straf opleveren dan wanneer hij hier met 50g (!) de muur in was gegaan.HEY_DUDE schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
[...]
Als je wil dat de F1 op de baan uitgevochten moet worden dan zijn die zaken wel relevant. HAM was gewoon veel sneller. Ik heb echt geen zin in deze ellende na elke race en het regelementenboek van achter na voren door te werken. Als de FIA nu ingrijpt dan beslist de FIA zeer waarschijnlijk het kampioenschap en dat gaan ze naar mijn mening terecht niet doen.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |