[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23
Schadenfreude: de commentaren aan de andere kant van het kanaal zijn amusant. Max is de race-duivel zelf, levenslange ban minimaal...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

Bloodclot

Jawier!

Hie zat het ook alweer met de reprimande verzameling van lewis? Had hij er nou wel of geen 1 gekregen mbt mazepin incident?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:54:
[...]
Ik was echt bang dat ze hem een paar plekken lieten vallen, maar een 2e plek bij dit gedrag is nog luxe.
Er was niks mis met zijn gedrag. Dit is gewoon hard racing. Of zoals Lewis zegt this guy is crazy... :P

We kijken allemaal om een spectaculaire race te zien met harde actie. Tenminste daar ga ik vanuit. Als ik een optocht wil zien ga ik wel naar een bloemencorso kijken... ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Whoa wat een race..wat er ook gebeurt dit is er 1 voor de boeken, zoals het hele seizoen. En wat normaal 2 IPA's voor een race is was dit er één met 4.

En zoals Monsieur Alphonse al zei die jaren geleden. "Ooh, my dicky ticker!" :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodclot schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:56:
Hie zat het ook alweer met de reprimande verzameling van lewis? Had hij er nou wel of geen 1 gekregen mbt mazepin incident?
Hij staat op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:19
BasvanS schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:53:
[...]

Maar serieus, max die mist 2 keer volledig de bocht, komt van veel te ver, snijd de bocht af.. En beland voor de tegenstander die bij de exit ook nog eens door jou geblokt word. Ik wil echt graag dat Max wint, maar bij elke actie wist ik meteen dat deze niet zonder gevolgen gaat zijn.
Was ook zo in de F2, dus nix specifieks tegen Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:27
Heeft hij inderdaad gekregen, dus staat nu op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:04
wel, dus op twee nu, volgende is straf

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij heeft er nu twee. Een derde betekent tien plaatsen grid straf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]
Wat in de F1 het probleem is is de willekeurigheid van de sanctie. Dat zie je nergens. In het voetbal is het simpel, vrije trap tenzij in de 16 dan strafschop. En eventueel een kaart, waar ook gewoon criteria voor zijn. Dat is bij elke sport zo. Er zijn criteria voor de sancties, in de F1 kun je 5seconde of DSQ krijgen voor dezelfde overtreding. Dat zorgt voor willekeur.
Idd. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een lading overtredingen op te pennen met een vaste sanctie? Dan weet iedereen waar hij aan toe is. Iemand opzettelijk hinderen? 5 sec penalty. Blauwe vlag negeren? 5 sec. 3x track limits? 10 sec penalty. Buiten de baan gaan en een plek winnen? Plek teruggeven. En ga nog maar even door. Ik begrijp echt niet waarom dit niet al op papier staat... het lijkt nu meer een kweste van "we rollen een dobbelsteen en zien wel welke straf er uit komt"....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 08:04
Die gekke Jack laat HAM het toch maar mooi zeggen. Wilde daar er niet langs ivm drs erna voor VER. Denk dat een Engelse crew dit pas na de straf zou uitzenden. Of ben ik dan te negatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]

Wel/niet is in bijna elke sport regelmatig discutabel. Laat in een willekeurige sport tien mensen met een scheidsrechtersdiploma naar een wedstrijd kijken en voor elke overtreding op een knop drukken en je krijgt echt niet tien keer hetzelfde beeld.
Alleen zijn het vaak helemaal geen discutabele situaties. Als je iemand de ene ronde een straf geeft omdat hij iemand buiten de baan dwingt, moet je dat later in de race ook doen. En er zijn best discutabele situaties, maar daar hebben we het hier niet eens over. Het gaat over vergelijkbare situaties die niet eens op het randje zijn.
Wat in de F1 het probleem is is de willekeurigheid van de sanctie. Dat zie je nergens. In het voetbal is het simpel, vrije trap tenzij in de 16 dan strafschop. En eventueel een kaart, waar ook gewoon criteria voor zijn. Dat is bij elke sport zo. Er zijn criteria voor de sancties, in de F1 kun je 5seconde of DSQ krijgen voor dezelfde overtreding. Dat zorgt voor willekeur.
En dit komt daar nog bovenop. Soortgelijke situaties worden nu bestraft met 10s of juist helemaal niet. En dat dan ook vaak nog eens pas na de race.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Achterop rijden is er 1 bij. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Ik geloof er overigens absoluut niet in dat men HAM een 3e reprimande en dus een gridstraf gaat geven. Dat is te veel invloed op de kampioensstrijd, en dat durft de FIA niet op zich te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 20:33

Harrie

NederVlaming

sloth schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:56:
Even wat anders.. wat een historisch event krijgen we volgende week:

WDC uitkomst
Einde van een F1 tijdperk - 2022 nieuwe autos
Einde carriere van Kimi
Einde van BOT bij Merc
Einde van zo goed als de hele Ziggo verslaggeving crew

Mis ik nog wat belangrijks? :P
Exit van Honda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

meermarco schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:58:
Die gekke Jack laat HAM het toch maar mooi zeggen. Wilde daar er niet langs ivm drs erna voor VER. Denk dat een Engelse crew dit pas na de straf zou uitzenden. Of ben ik dan te negatief?
Het is te hopen dat Red Bull deze beelden ook heeft om mee te nemen naar de stewards... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32

WDC uitkomst
Einde carriere van Kimi
Einde van BOT bij Merc

Max die uit frustratie de F1 vaarwel zegt?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
hoevenpe schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:56:
Schadenfreude: de commentaren aan de andere kant van het kanaal zijn amusant. Max is de race-duivel zelf, levenslange ban minimaal...
Na jaren niet uitgedaagd worden blijft dat toch het meest bijzonder. Veel willen inderdaad geen racen meer, maar vooraf weten wie gaat winnen.. bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:44

Amphiebietje

In de blubber

Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:59:
[...]

Een 2022 seizoen waar ze HAM bij voorbaat al WDC maken? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:59:
[...]

Het is te hopen dat Red Bull deze beelden ook heeft om mee te nemen naar de stewards... :P
En dan wegzetten als 'uitlokken door landgenoot' :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Dan wordt hij vaste steward... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
[...]

En daarna 10x Le Mans en de WEC wint :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het enige goede aan deze puinzooi. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
[...]

Heeft geld zat op de bank nu om lekker van te rentenieren. Beetje rally crossen samen met Rosberg en Kimi :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:42

Player1S

Probably out in the dark

[...]

En dan held Nederland afhaken en via play al bij aanvang van seizoen failliet 😂

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
iichel schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:53:
[...]

Weinig gebeurd. HAM VER BOT.
Ah, same old same old dus weer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-auj2uxfH6g89xh-2l7LCzjD2g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3AyjXO2Zh1cFCzMaMNA7rIWT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36

Qu3st

sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:00:
[...]

Dan wordt hij vaste steward... :+
Hamilton standaard 10 plekken gridstraf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

Bloodclot

Jawier!

mjjveldt schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:57:
[...]

wel, dus op twee nu, volgende is straf
10gridplaatsen toch? Wat gaat Fia doen met Hamilton acties vandaag? Tegen max aanrijden en die 10carlengths situaties?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:09

Dentist

Next patient please...

https://twitter.com/f1tomRB/status/1467594899574956035

no way dat dit een braketest was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chevsticks
Ik vond Max die doodleuk het podium af liep ook wel meme waardig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bloodclot schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:00:
[...]

10gridplaatsen toch? Wat gaat Fia doen met Hamilton acties vandaag? Tegen max aanrijden en die 10carlengths situaties?
Niets, jeweettog #blessed.
Sinds vorige week pas F1 gaan kijken? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Vreemd was dat bij de eerste safety car Mercedes ook Bottas naar binnen riep. Die hadden ze juist buiten moeten laten om Verstappen te tackelen. Iemand een idee waarom Bottas ook naar binnen werd geroepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

Dat afstand houden gebeurt niets mee, omdat het geen formation lap was (formeel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Pfff.. ik zit nog steeds bij te komen van deze race. Wat een bizarre race.. Max twee keer (te) fel verdedigd in bocht 1. Maar Lewis parkeert hem gewoon in de kont van Max. Dit kan niet onbestraft blijven imo.

Ben benieuwd..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
[...]

Achterop knallen is reprimande erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF3vfNiWYAANop0?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Microkid schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:57:
[...]

Idd. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een lading overtredingen op te pennen met een vaste sanctie? Dan weet iedereen waar hij aan toe is. Iemand opzettelijk hinderen? 5 sec penalty. Blauwe vlag negeren? 5 sec. 3x track limits? 10 sec penalty. Buiten de baan gaan en een plek winnen? Plek teruggeven. En ga nog maar even door. Ik begrijp echt niet waarom dit niet al op papier staat... het lijkt nu meer een kweste van "we rollen een dobbelsteen en zien wel welke straf er uit komt"....
Probleem is gewoon de subjectiviteit. Neem nou dat incident dat Hamilton in de laatste bocht Max naar buiten drukt van de baan, waar die een waarschuwing voor krijgt. Dat had ook gewoon een penalty kunnen zijn. Maar dan kun je weer zeggen dat Max zijn vergrijp erger was en relatief harder bestraft zou moeten worden. Zo kun je door blijven gaan. Je kunt gewoon elke situatie voor elke zijde beargumenteren, Monza hetzelfde. En de stewards beslissen uiteindelijk. Bij Monza kwamen ze zelfs met het idee om de eerste knik ineens mee te nemen wie waar voorlag ipv op het moment van het incident zelf. Ik weet het in ieder geval echt niet meer, maar qua effectieve straffen valt het kwartje elke keer een bepaalde kant uit.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verstappen nu naar de Stewards.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:57:
[...]

Precies, dan straf je ook de overtreding af en niet het gevolg. Eventueel zou je nog met een hoge (voor opzet/roekeloos/anderzins verzwarend) en een lage (voor de meer per ongeluk of in ieder geval niet doelbewuste overtreding) tabel kunnen werken. Ook dat zie je in wel meer sporten. Maar er moeten echt duidelijkere richtlijnen komen.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3UKttkz_cx2G4lJxFfrEaX9VSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NakGXFW7y8ChjtdssFaMXa67.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Dit ziet er wel discutabel uit ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
meermarco schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:58:
Eerlijkheid in interview/persco is max wel eens duur komen te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:53:
[...]

Met de budget cap zijn Red Bull en Mercedes ook blij met elke cent die ze binnen kunnen harken...
Ja dat klopt ook wel maar ik denk dat p4 of p3 voor een mclaren veel meer impact heeft dan een 1-2 voor merc/rb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:38

WDC uitkomst
Einde carriere van Kimi
Einde van BOT bij Merc

Voor iedereen belangrijk? Vast niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1lUpthX2StNefKH8aq2rR8J2oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMu7MJEUPBM55bbWhR5gK6KG.jpg?f=fotoalbum_large
Voor mij wel. Als ik een soap wil kijk ik wel GTST :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
Zonder de belachelijke straffen en bemoeienis van de FIA was dit gewoon een bloedstollende race. Kapot gemaakt door inconsistente straffen.

Denk dat ik volgende race beter kan skippen. Het is dat of zelf het loodje leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

autje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:01:
[...]

Dat afstand houden gebeurt niets mee, omdat het geen formation lap was (formeel).
Maar Bottas ophouden onder sc is echt wel een dingetje. Maar ook onbegrijpbaar dat het nu ineens allemaal kan. Dan moet Red Bull dat volgende race ook maar met Perez doen. Gewoon zo langzaam rijden dat Max een gratis pitstop kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:02:
[...]

[Afbeelding]
7.99? Enne, wat voor code heb jij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:01:
[...]

Probleem is gewoon de subjectiviteit. Neem nou dat incident dat Hamilton in de laatste bocht Max naar buiten drukt van de baan, waar die een waarschuwing voor krijgt. Dat had ook gewoon een penalty kunnen zijn. Maar dan kun je weer zeggen dat Max zijn vergrijp erger was en relatief harder bestraft zou moeten worden. Zo kun je door blijven gaan. Je kunt gewoon elke situatie voor elke zijde beargumenteren, Monza hetzelfde. En de stewards beslissen uiteindelijk. Bij Monza kwamen ze zelfs met het idee om de eerste knik ineens mee te nemen wie waar voorlag ipv op het moment van het incident zelf. Ik weet het in ieder geval echt niet meer, maar qua effectieve straffen valt het kwartje elke keer een bepaalde kant uit.
Vond jij deze actie van HAM erger dan die van VER op HAM in Sao Paulo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat is het ook niet. Verstappen liet eerst zijn gas los om Hamilton er voorbij te laten.
Hamilton remde af in plaats van te doen wat werkelijk elke race coureur zou doen als je een plaats aangeboden krijgt. Vervolgens begon Verstappen wel zoveel snelheid te verliezen dat hij gaat terugschakelen en toen knalde Hamilton die ook begon te remmen, erop.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2021 22:04 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• autje
Als hij niet weet wat er aan de hand is. waarom dan er niet voorbij? Volslagen onzin, grote fout HAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Morgen maar eens wat YT clips opzoeken voor post interviews. Vond de post-show van het F1-kanaal wel lang duren en die Massa vind ik niet zo'n sympathieke gozer op de een of andere manier (dan laat ik mijzelf nog buiten beschouwing). :)

Wat doen jullie om weer wat rustiger te worden? Denk dat ik maar even een serie ga kijken en even geen F1 nieuws, anders slaap ik weer niet vanavond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

[...]

Die aanrijding zouden ze echt iets mee moeten... Maar zal wel als racing incident de boeken in gaan.
Die 10 car lengths doen ze gewoon hetzelfde mee als bij alle andere races waar dit gebeurde, helemaal niks.

Bottas ging ook nog eens extra traag bij de SC, ze blijven wegkomen met dat soort vieze trucjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF32FDSXMA8K3_j?format=jpg&name=medium.

He ho let’s go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waah schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:02:
[...]

[Afbeelding]
Nog niet voor mij. Ik heb F1TV Pro gratis via Vodafone/Ziggo...
Ik vraag mij wel af of dit volgend jaar nog zo zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 05-12-2021 22:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:29
De FIA kennende zullen ze het bij de strafbepaling op gooien dat het een onduidijke situatie was en het daardoor met een sisser afloopt. Ik verwacht voor beide heren geen aanvullende straffen meer eerlijk gezegd.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:02:
[...]

Dit ziet er wel discutabel uit ja
Tsja denk niet dat er veel gaat gebeuren . 2 rijders evenveel punten is best wel een episch slotakkoord en btw voor viaplayde beste reclame 😅

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Dat zou te verwarrend zijn, want de lichten zeggen 1 kant, het bord zegt 2 kanten, zijn de lichten gelijk aan het bord of niet? En het bord zegt links en rechts, dus welke kant heeft prioriteit? Laat het maar aan de stewards en de FIA over om daar een geheel consequente inconsequent toegepaste regel voor te maken ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24
Als HAM nog straf krijg eet ik mn slof op. Die gast komt altijd overal mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
screamhouse schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:57:
[...]

Was ook zo in de F2, dus nix specifieks tegen Max
Hij heeft tijdens de race toch ook een waarschuwing gehad dat hij max buiten de baan dwong

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:03:
[...]

Dat is het ook niet. Verstappen liet eerst zijn gas los om Hamilton er voorbij te laten.
Hamilton remde af in plaats van te doen wat werkelijk elke race coureur zou doen. Vervolgens begon Verstappen wel zoveel snelheid te verliezen dat hij gaat terugschakelen en toen knalde Hamilton die ook begon te remmen, erop.
Het was het spelletje dat sprinters op de baan spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Voor de mensen die ook die boardradio van Max hebben gemist (DOTD):

""Luckily the fans have a clear mind about racing. What happened today is unbelievable. I am just trying to race. This sport is more about penalties than racing. For me that‘s not F1. At least the fans enjoyed it.""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:29
chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:00:
[...]

Heeft geld zat op de bank nu om lekker van te rentenieren. Beetje rally crossen samen met Rosberg en Kimi :D
Beetje iRacing, super consistente straffen, iedereen weet waar ie aan toe is. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29

Spotmatic

Ken sent me

jaapstobbe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
Als HAM nog straf krijg eet ik mn slof op. Die gast komt altijd overal mee weg.
Zijn gouden pik is inmiddels 10km lang ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
Harrie schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
[...]

Die aanrijding zouden ze echt iets mee moeten... Maar zal wel als racing incident de boeken in gaan.
Die 10 car lengths doen ze gewoon hetzelfde mee als bij alle andere races waar dit gebeurde, helemaal niks.

Bottas ging ook nog eens extra traag bij de SC, ze blijven wegkomen met dat soort vieze trucjes.
Die 10 car lengths regelt telt niet omdat het geen officiele fomation lap is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

BasvanS schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:03:
[...]

Vond jij deze actie van HAM erger dan die van VER op HAM in Sao Paulo?
Nee uiteraard niet, maar dat is mijn hele punt juist. Er zit altijd subjectiviteit, dus of je moet elke keer het naar buiten drukken gewoon gelijk straffen, of niet. Nu gaan ze dus zelf gradaties erin aan brengen en dat is net zo absurd omdat je van een objectief iets (het naar buiten de baan drukken van de tegenstander) iets subjectiefs maakt. De gradatie maakt niet uit. Net alsof je een crash veroorzaakt de straf hetzelfde zou moeten zijn als iemand met 50G in de stapels beland of spint. Maar nu ineens is dat niet meer het geval. Het is gewoon niet consequent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

HollowGamer schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
Morgen maar eens wat YT clips opzoeken voor post interviews. Vond de post-show van het F1-kanaal wel lang duren en die Massa vind ik niet zo'n sympathieke gozer op de een of andere manier (dan laat ik mijzelf nog buiten beschouwing). :)

Wat doen jullie om weer wat rustiger te worden? Denk dat ik maar even een serie ga kijken en even F1 nieuws, anders slaap ik weer niet vanavond.
Ik durf nog niet op r/formula1 dus kijk maar wat schaatsen op NPO3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 22:20
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:02:
Zonder de belachelijke straffen en bemoeienis van de FIA was dit gewoon een bloedstollende race. Kapot gemaakt door inconsistente straffen.

Denk dat ik volgende race beter kan skippen. Het is dat of zelf het loodje leggen.
Nuh, Max zn banden waren op, dus uiteindelijk hadden we dezelfde uitslag gehad, muv de snelste ronde voor Max dan als hij nog een stop had kunnen maken voor softs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja nu zullen ze inderdaad wel roepen verwarring bla bla. Mercedes weet het wel altijd goed te beïnvloeden. Red Bull lijkt daar toch minder sterk in.

Maar dat langzaam rijden van Bottas inderdaad, slaat nergens op als dat mag. Dacht dat daar regels voor waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:04
BertP schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:05:
[...]

maar achter SC is ook maximale tussenfstand

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Dan heb je een keer een echte kampioenschap en dan eindigt het in anticlimaxen. De FIA en haar inconsistentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Nog de on-board van HAM, weet niet of ie al was gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
DraZ666 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:06:
[...]

Nuh, Max zn banden waren op, dus uiteindelijk hadden we dezelfde uitslag gehad, muv de snelste ronde voor Max dan als hij nog een stop had kunnen maken voor softs.
RBR had al aangegeven (zie quotes van Horner eerder in het topic) dat door het ongeluk met HAM de banden en achterkant beschadigd waren en daardoor de pace niet meer haalbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:37

WDC uitkomst
Einde carriere van Kimi
Einde van BOT bij Merc

Einde van max z'n kampioenschap mogelijkheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Microkid schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:56:
[...]

Slecht, Veel blinde bochten, geen zicht naar links en rechts vanwege de vele schermen. Snel afdanken.
Was hier ook geen lang contract voor getekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
mjjveldt schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:06:
[...]

maar achter SC is ook maximale tussenfstand
Mercedes is er zelfs al eens voor gewaarschuwd dat ze met hun 2e wagen niet de rest op mogen houden, zodat ze kunnen dubbel stacken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF33DrsXMAI_XXc?format=jpg&name=medium

He ho let’s go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42

Wat doen jullie om weer wat rustiger te worden? Denk dat ik maar even een serie ga kijken en even geen F1 nieuws, anders slaap ik weer niet vanavond.
Ik ben een stukje gaan wandelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Wat doen jullie om weer wat rustiger te worden? Denk dat ik maar even een serie ga kijken en even F1 nieuws, anders slaap ik weer niet vanavond.
Aangezien ik mijn dochter nog op moest halen meteen na de race (hahaha! Duurde wat langer dan verwacht _O- ) kon ik geen biertje tijdens de race drinken... Ik denk dat ik zo maar eens een trippeltje open en ipv de laatste twee pagina's hier teruglees gewoon even in het midden start voor de lol oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
BramViking schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:07:
Dan heb je een keer een echte kampioenschap en dan eindigt het in anticlimaxen. De FIA en haar inconsistentie.
Ja als Hamilton fair and square had gewonnen prima. Maar nu hangt die titel van controverse aan elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 05-12-2021 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
HollowGamer schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:08:
[...]

Was hier ook geen lang contract voor getekend?
Ja, ik meen gelezen te hebben volgend jaar niet en dan 10 jaar? Of was dat Qatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

BertP schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:05:
[...]

Maakt het niet minder onsportief gedrag...
Maar ja, daar krijg je inderdaad geen straf voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Serieus, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Hamilton hier geen straf voor krijgt. Laat staan dat ie zijn vleugel heel houdt. Dit is gewoon 100% Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Volgende! Nummertje 3 is aan de beurt

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:08:
[...]

Mercedes is er zelfs al eens voor gewaarschuwd dat ze met hun 2e wagen niet de rest op mogen houden, zodat ze kunnen dubbel stacken.
Klopt maar ze lijken met zulke dingen steeds weg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
TIGER1125 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:09:
[...]

Ja, ik meen gelezen te hebben volgend jaar niet en dan 10 jaar? Of was dat Qatar?
Volgens mij 2e of 3e wedstrijd komend seizoen en voor 10 jaar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Dit snap ik nog altijd niet:

YouTube: F1 2021 Hamilton vs Verstappen Crash + Team Radio Onboard - Saudi Ar...

Dus Max moet de plek teruggeven aan HAM en gaat dan netjes remmen om hem voor te laten gaan?

Dan gebeurt er een ongeluk en dan rijd ie opeens hard weg?

Dus als de intentie van Max was om hem die plek te geven dan ga je toch niet wegrijden?
Want dan heb je dus nooit die intentie gehad om HAM voor te laten?

En Max gaat ook precies in het midden van de baan rijden en afremmen (in plaats van de zijkant een beetje opzoeken)

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 05-12-2021 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 21-09 23:23
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:06:
Ja nu zullen ze inderdaad wel roepen verwarring bla bla. Mercedes weet het wel altijd goed te beïnvloeden. Red Bull lijkt daar toch minder sterk in.

Maar dat langzaam rijden van Bottas inderdaad, slaat nergens op als dat mag. Dacht dat daar regels voor waren.
Een auto voor je rijdt langzaam. Dan doet het er niet toe of er wel of niet iets aan de hand is. Dat is aan de coureur om uit te vogelen.

Wat nou als Verstappen simpelweg engine failure had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
PP_Sound schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:09:
[...]

Ging dat niet over double sta ken in de Pitlane en daar langzamer rijden? Ik meen dat Mclaren daar vorig jaar ook voor gewaarschuwd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PP_Sound schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:09:
[...]

Ik snap dit ook echt niet. Als RB zijnde moet je hier toch bovenop zitten en op zijn minst een verklaring eisen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Harrie schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
[...]

Dat is ook één van de redenen dat ik er een beetje klaar mee ben. Alles optellende dit seizoen is een WDC winst van MER/HAM wat mij betreft een gestolen titel.

Misschien volgend jaar maar eens wat anders gaan doen, scheelt een hoop tijd en ergernis. Al vaker gehad met F1 de afgelopen decennia dat het om diverse redenen niet meer te harden was en dan een tijdje afhaken is mij altijd wel goed bevallen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

Maurice079 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
De FIA kennende zullen ze het bij de strafbepaling op gooien dat het een onduidijke situatie was en het daardoor met een sisser afloopt. Ik verwacht voor beide heren geen aanvullende straffen meer eerlijk gezegd.
Ja, dat gaat gebeuren. Mijn hopes zijn elke keer weer up maar wanneer het Lewis betreft doen ze echt te weinig.

Hij wist dondersgoed dat hij de positie kreeg en dat het om de DRS lijn ging, heeft hij zelf bij Jack Plooij gezegd. Maargoed. Max was ook aan het linkeballen, team zei niks dus het wordt niks of een piepklein strafje zonder consequenties.

Zelfs een reprimande kan hij nog overwinnen met zijn snelheid. De Mercedes is echt te snel nu.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:09:
[...]

Serieus, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Hamilton hier geen straf voor krijgt. Laat staan dat ie zijn vleugel heel houdt. Dit is gewoon 100% Hamilton.
Ik kan me overigens nog een incident tussen Hamilton en Trulli herinneren, waarin een van de twee een plek moest teruggeven en dan niet goed deed, Hamilton loog toen ook nog tegen de stewards en kreeg straf. Klein beetje vergelijkbaar met dit, zeker als ie nog adt brake check blijft claimen terwijl hij zelf er niet voorbij rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Max een nieuwe raketmotor erin Lepelen volgende race. Hamilton krijgt zijn reprimande en 10 plaatsen terug. Max 5 plaatsen terug en dan van het veld wegrijden. Max wdc.

Ik zeg het hier en nu 😊👍

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:09:
[...]

Dat was Qatar. Volgend jaar 27 Maart rijden ze weer hier ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:

YouTube: F1 2021 Hamilton vs Verstappen Crash + Team Radio Onboard - Saudi Ar...

Dus Max moet de plek teruggeven aan HAM en gaat dan netjes remmen om hem voor te laten gaan?

Dus als de intentie van Max was om hem die plek te geven dan ga je toch niet wegrijden?
Zou jij stoppen in een race nadat je probeerde iemand voorbij te laten die zo in je crasht? :)
Na die crash was het ook voorbij en kreeg Verstappen de opdracht om een gat te slaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Get in there Lewis !

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:55:
Overduidelijk dat de Mercedes uiteindelijk de betere auto is geworden dit seizoen. Beter door ontwikkeld dan de Red Bull, die sterker begon. Tenzij er iets onverwachts gebeurd hoort Lewis dit te winnen, op die nieuwe track layout daar.
Red Bull begon helemaal niet sterker. Dat is nog steeds een midfield car. Max is gewoon zo goed dat hij er wereldkampioen mee kan worden. Dat bewijst ook overduidelijk dat hij de betere rijder is dan Lewis.

Bewijs: De posities van de 2e rijders van RB in elke race:
2021: 5 11 4 5 4 1 3 4 6 16F Ret 19 8 5 9 3 3 3 4F 4
2020: 4 5 8 5 8 6 15 3 10 Ret 12 15 7 3 6 4 105
2019: 11 8 6F Ret 6 5F 8 10 7 4 14 6 6 10 5 6 6 5 4 5 5 14 6

Dit ademt gewoon: midfield car.

Dat gemiep dat die RedBull 'sneller' is of 'gelijkwaardig'. Die Mercedes is nog steeds superieur.

Tenzij álle 2e rijders van Red Bull veel slechtere coureurs zijn dan de andere midfield car coureurs óf Bottas een extreem goede coureur. Maar er is inmiddels genoeg bewijs dat zeker het laatste niet het geval is.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:10:

Daar waren ze beide voorbij de DRS lijn en gaf VER weer vol gas.
Pagina: 1 ... 55 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord