[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.090 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://streamable.com/srnf7x

Max die Jos op het grote scherm ziet terwijl hij net na de crash er langs loopt. Weet niet of dit hier al gedeeld was maar wel erg "mooie" beelden, niet omdat Max is gecrasht maar deze scene zou zelfs Netflix niet kunnen bedenken.

Mooie is niet helemaal het juiste woord en het is te vroeg om de perfecte term hiervoor te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:50
Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:56:
[...]

Groot deel van de dilemma zit denk ik ook in de start, de kans om die goed door te komen is vanaf p3 veel groter dan vanaf p8, dan zitten de Mazepinnetjes en Tsunoda's toch al ineens een stuk dichter achter je.
Mazepin? Daar heeft hij vanaf P8 weinig last van denk ik. :) Yuki, Gasly en Perez kennen hun plek wel. Gokken dat de bak goed blijft is ook gevaarlijk natuurlijk. Als je in de opwarmronde merkt dat hij niet lekker werkt is het sowieso 0 punten. Vanaf P8 heb je op zich redelijk goede coureurs voor je. P2/P3 zit er dan nog wel in. En dan blijft je kans houden op het WK. Maar goed. Het is een lastige keuze.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:18
Ze kunnen t risico echt niet nemen dat die bak er na een paar rondjes mee ophoudt. Vervangen en in bocht 1 defensief rijden. P3 wordt t sowieso. Damage control en in Abu Dhabi winnen, er zit niks anders op.
Perez mag best bowlen in die eerste bocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:59:
[...]

Mazepin? Daar heeft hij vanaf P8 weinig last van denk ik. :) Yuki, Gasly en Perez kennen hun plek wel. Gokken dat de bak goed blijft is ook gevaarlijk natuurlijk. Als je in de opwarmronde merkt dat hij niet lekker werkt is het sowieso 0 punten. Vanaf P8 heb je op zich redelijk goede coureurs voor je. P2/P3 zit er dan nog wel in. En dan blijft je kans houden op het WK. Maar goed. Het is een lastige keuze.
Misschien is het eerste rechte stuk inderdaad te kort voor Mazepin om zich door het veld heen te torpederen :+ Maar toch brengt zo'n P8 wel flink meer risico met zich mee dan P3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik zou ook wisselen. Er is niemand die hem eraf gaat ketsen in de eerste bocht. Tsu, Gas, Per,
gaan wel aan de kant. Nor gaat zich denk ik ok niet met het kampioenschap bemoeien. Leclerc heeft de racepace van een visstick.
Dan lig je op plek 3 en verlies je 10-11 punten tov hamilton. Misschien kan je BOT nog pakken of heb je geluk met een SC/RF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
D.deJong schreef op zondag 5 december 2021 @ 06:26:
[...]

Als je maar commentaar kan leveren op Max hé? Sommigen klagen over de oranje brillen maar jouw brilletje is ook aardig gekleurd.
Een coureur die niet de grens opzoekt zal nooit WK worden en een eventuele vergelijking met Hamilton en dus Mercedes is onterecht want die rijden al 7 jaar lang met 2 vingers in hun neus met een auto op half vermogen rondjes om de rest van het veld heen.
De superioriteit van Mercedes komt puur van het materiaal en minder van de rijder, dit in tegenstelling tot de prestaties van Red bull die volledig op conto van Max bijgeschreven mag worden.
Max is een waanzinnige coureur maar het is niet voor het eerst dat de gedachte me te binnen schoot dat het wel eens een briljant coureur zou kunnen zijn die uiteindelijk door een crash zijn carrière vroegtijdig ziet eindigen.

Gisteren nam hij zo waanzinnig veel risico in vergelijking met anderen, als je al ziet dat HAM het echt rustiger aan deed nadat hij een paar foutjes maakte, dat Sainz een paar billenknijp momenten had en dan komt Max met een monster ronde die compleet op en uiteindelijk over de limiet is...

De afgelopen jaren is die ruwheid gelukkig een stuk minder geworden, hij is nog steeds waanzinnig goed en zelfs beter doordat hij beheerster is gaan rijden. Maar soms (gelukkig nog maar heel soms) zijn er momenten waarbij hij die grens opzoekt tussen briljant en net een stapje te gek, en die grens is link, want dan kom je dus ook al snel in het gebied van mega-klappers terecht.

Ik ben van geen enkele coureur fan, heb wat lichte voorkeur hier en daar maar ben vooral fan van mooie races, gevechten op de baan, hard maar fair en wie er dan wint, tja ik vind het wel tof als een onverwacht iemand op het podium staat, ik vind het ook tof als Ham 8 WK titels wint en dan het stokje over gaat dragen en ik zou het gaaf vinden als Max dit jaar zijn 1e gaat binnenslepen, maar of hij hem nu dit of een volgend jaar wint, Max hoort nu al bij de beste coureurs aller tijden en ik hoop dat we nog vele jaren van zijn kunsten kunnen genieten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:11:
[...]

Max is een waanzinnige coureur maar het is niet voor het eerst dat de gedachte me te binnen schoot dat het wel eens een briljant coureur zou kunnen zijn die uiteindelijk door een crash zijn carrière vroegtijdig ziet eindigen.

Gisteren nam hij zo waanzinnig veel risico in vergelijking met anderen, als je al ziet dat HAM het echt rustiger aan deed nadat hij een paar foutjes maakte, dat Sainz een paar billenknijp momenten had en dan komt Max met een monster ronde die compleet op en uiteindelijk over de limiet is...

De afgelopen jaren is die ruwheid gelukkig een stuk minder geworden, hij is nog steeds waanzinnig goed en zelfs beter doordat hij beheerster is gaan rijden. Maar soms (gelukkig nog maar heel soms) zijn er momenten waarbij hij die grens opzoekt tussen briljant en net een stapje te gek, en die grens is link, want dan kom je dus ook al snel in het gebied van mega-klappers terecht.

Ik ben van geen enkele coureur fan, heb wat lichte voorkeur hier en daar maar ben vooral fan van mooie races, gevechten op de baan, hard maar fair en wie er dan wint, tja ik vind het wel tof als een onverwacht iemand op het podium staat, ik vind het ook tof als Ham 8 WK titels wint en dan het stokje over gaat dragen en ik zou het gaaf vinden als Max dit jaar zijn 1e gaat binnenslepen, maar of hij hem nu dit of een volgend jaar wint, Max hoort nu al bij de beste coureurs aller tijden en ik hoop dat we nog vele jaren van zijn kunsten kunnen genieten.
Ik snap het wel, hij haalt zoveel uit die auto dat om te bepalen wat de 100% je soms echt letterlijk over de grenzen van de auto moet gaan. In dit geval (en deze baan) zorgt dat voor dit resultaat.

HAM komt er volgens mij wat eenvoudiger mee weg (hij rijdt ook super, don't me wrong) omdat hij niet 100% uit die auto hoeft te halen maar misschien 97%. Kijk naar het verschil HAM<->BOT en MAX<->PER.

Het is echt jammer, maar als die laatste bocht (waar eigenlijk niet eens het risico zat, hij gaf zelf aan dat hij het gebruikeljike rempunt aanhield) goed was gegaan had iedereen gezegd dat hij absolute top is en had niemand het gehad over onnodig risico/over de limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:32:
[...]

wait, whut? Koop die man eens een kalender...
Zeg, de goede man kan niet overal tegelijk zijn.
Sommigen van ons betalen gewoon een premium, en kijken een episode (dus dag) eerder ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:50

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Geen schade aan de bak volgens Erik van Haren!

https://twitter.com/erikv.../1467423975923986434?s=21

[ Voor 41% gewijzigd door Rtoo op 05-12-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

Blokker_1999

Full steam ahead

Martinusz schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:54:
[...]

Vergelijk wordt ook veel gemaakt met Leclerc in Monaco, maar dat leek voor mij meer een wanhoopsdaad van Ferrari omdat ze eindelijk weer eens vooraan stonden…
Ik verwacht hier inderdaad dat RBR weet wat ze doen en ze geen onnodig risico nemen met die bak van Max. Als er twijfel zou bestaan dan wissel je hem om kans te maken op de overwinning ipv niets te doen en het risico te lopen dat je de finish niet haalt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]

zelfs beter doordat hij beheerster is gaan rijden. Maar soms (gelukkig nog maar heel soms) zijn er momenten waarbij hij die grens opzoekt tussen briljant en net een stapje te gek, en die grens is link, want dan kom je dus ook al snel in het gebied van mega-klappers terecht.
Niet om een hele nieuwe discussie aan te gaan maar elke coureur zoekt de grens op en ja soms gaat dat fout dat hoort nu eenmaal bij de F1.
Hamilton zocht de grens op in Imola waar het fout ging en hij wat geluk had met de rode flag, Baku zocht hij de grens op bij de start en onder druk maakt hij een instelling fout waardoor hij de mist in ging.
En laten we niet vergeten wat dat hij ook in het verleden de nodige fouten heeft gemaakt en nog best lullige ook.
Daarbij komt dat Hamilton met zijn ervaring van jaren lang de beste auto hebben automatisch relaxter kan gaan rijden.
Max remde op het zelfde punt blokkeerde even een wiel en met uit accelereren zwenkte de achterkant wat uit op een punt waar de muur staat. En dat in een ronde waar hij heerlijk bezig was.
Het is jammer maar het kan een keer gebeuren

Als Hamilton straks in de muur zit of Max pakt de laatste wedstrijd de overwinning is het dan gelijk Lewis bezwijkt onder de druk?

De 2 beste coureurs van de wereld zijn met een ongelofelijke strijd bezig, soms maakt de een een klein foutje soms de andere of is de Mercedes de betere en dan weer de Red Bull.
Het heeft ook niets meer te maken met vroeger of vorige wedstrijden maar puur om elkaars tot de limiet te drijven en dat is hoe F1 hoort te zijn.
Puur genieten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:05
Max heeft gewoon een risico genomen door echt op het maximale Vd auto te rijden, en dat heeft helaas niet goed uitgepakt.

Als de bak nog goed is, is er nog veel mogelijk en maak mij dus geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:36:
[...]De 2 beste coureurs van de wereld zijn met een ongelofelijke strijd bezig, soms maakt de een een klein foutje soms de andere of is de Mercedes de betere en dan weer de Red Bull.
Het heeft ook niets meer te maken met vroeger of vorige wedstrijden maar puur om elkaars tot de limiet te drijven en dat is hoe F1 hoort te zijn.
Puur genieten
Door de gelijke kwaliteit en 'tradecraft' zijn het juist die foutjes, die het verschil maken.
Zeker in dit seizoen is dat heel duidelijk, dat het niet alleen de coureur is die het verschil maakt, maar het hele team.
De monteur linksachter die niet snel genoeg aanzet, of de strategist die verkeerd inschat dat er een over/undercut nodig is, en de timing net mist ( Hamilton die op een paar tienden na, nét zijn leiding verspeeld na een pitstop )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

P3, 3 DRS zones, betere balans, iets betere pace. VER pakt BOT sowieso bij de start vanwege de racelijn. Dan achter HAM cruisen en pakken in de DRS zone voor bocht 27. Komt goed.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:50:
P3, 3 DRS zones, betere balans, iets betere pace. VER pakt BOT sowieso bij de start vanwege de racelijn. Dan achter HAM cruisen en pakken in de DRS zone voor bocht 27. Komt goed.
Je vergeet het stukje waar lewis moet niezen, zn vizier onder het snot zit en hij tegen bottas aanrijdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Dat betwijfel ik.
Wordt gewoon een Mercedes muur tot de eerste bocht. Het is ook niet zo heel ver.
Hopelijk wel de betere pace en kan hij er snel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:29
Heb de F2 start gekeken en wil Bottas Ham niet in de weg rijden zal hij flink moten liften, meteen een kans voor Max, p2 is echt geen voordeel hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
screamhouse schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:57:
Heb de F2 start gekeken en wil Bottas Ham niet in de weg rijden zal hij flink moten liften, meteen een kans voor Max, p2 is echt geen voordeel hier
Wel als P2 pole moet verdedigen tegen P3. Mits een goede start natuurlijk

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Blokker_1999 schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ik verwacht hier inderdaad dat RBR weet wat ze doen en ze geen onnodig risico nemen met die bak van Max. Als er twijfel zou bestaan dan wissel je hem om kans te maken op de overwinning ipv niets te doen en het risico te lopen dat je de finish niet haalt.
En daarbij was het in Monaco de driveshaft die het begaf en die zij volgens mij niet gechecked hadden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 22:39
Hangt Bottas nog een eventuele straf boven zijn hoofd na de collision met Räikkönen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
MaXeRs schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:22:
Hangt Bottas nog een eventuele straf boven zijn hoofd na de collision met Räikkönen?
Nee, anders was er ondertussen wel een document voor verschenen dat ze zich op zijn minst zouden moeten melden, maar er is helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Zou wel heel bijzonder zijn als hij daar mee weg komt. Veel meer in de weg rijden dan dat kan volgens mij niet, ze raakten elkaar zelfs :D

Tenzij ze allebei in een out/in lap zaten? Maar Kimi leek er hard langs te razen, dus leek op een snelle ronde.

[ Voor 14% gewijzigd door chevsticks op 05-12-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Er is voor zover mij bekend geen enkel onderzoek gestart naar geen enkele van de incidenten tijdens de kwalificatie waarvan het incident met Bottas mijn inziens zelfs de minst erge was. Vooral die Q1 file in de laatste bocht had wel wat op mogen leveren voor mij. Perez die Norris hinderde had uiteindelijk geen gevolgen voor de uitslag daar Norris alsnog Q3 heeft gehaald en de aanrijding van Bottas was tussen 2 wagen op een in ronde dus ook geen effect op het verdere verloop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
[...]
Hij had/heeft ook niet zoveel keus.

Als je naar de sectortijden kijkt zie je duidelijk dat Hamilton (de Mercedes dus) op de rechte stukken simpelweg sneller is. Verstappen moet de winst in de bochten halen, en dus meer risico nemen.

Op safe rijden betekent in de praktijk op zowel deze als de volgende baan dat je Hamilton alleen kunt volgen, maar je zult hem niet verslaan. Hij moest het absolute uiterste geven om Hamilton te kunnen verslaan. Daarbij loop je uiteraard meer risico.

Maar als je het over fouten hebt. Dit was Verstappens eerste, terwijl Hamilton al op 2 megablunders staat (Imola en Baku).

Hamilton is een uitstekende coureur, het komt echt niet alleen van de auto. Maar de Mercedes is in deze fase van het kampioenschap overduidelijk sneller (qua vermogen) dan de Red Bull. En dat geeft Hamilton de luxe om minder risico te hoeven nemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:25:
[...]

Zou wel heel bijzonder zijn als hij daar mee weg komt. Veel meer in de weg rijden dan dat kan volgens mij niet, ze raakten elkaar zelfs :D

Tenzij ze allebei in een out/in lap zaten? Maar Kimi leek er hard langs te razen, dus leek op een snelle ronde.
Verschillende teams hebben een verschillende strategie over hoe ze in laps aanpakken. Mercedes kiest voor trage rondjes. Spaar je motor en banden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 12:19
Yup, of Bottas duwt hem de muur in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 16:48
chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:25:
[...]

Hij is er dus al mee weg gekomen. Heel bijzonder hoor. Het is Mercedes he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

alexbl69 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:28:
[...]

Hij had/heeft ook niet zoveel keus.

Als je naar de sectortijden kijkt zie je duidelijk dat Hamilton (de Mercedes dus) op de rechte stukken simpelweg sneller is. Verstappen moet de winst in de bochten halen, en dus meer risico nemen.

Op safe rijden betekent in de praktijk op zowel deze als de volgende baan dat je Hamilton alleen kunt volgen, maar je zult hem niet verslaan. Hij moest het absolute uiterste geven om Hamilton te kunnen verslaan. Daarbij loop je uiteraard meer risico.

Maar als je het over fouten hebt. Dit was Verstappens eerste, terwijl Hamilton al op 2 megablunders staat (Imola en Baku).

Hamilton is een uitstekende coureur, het komt echt niet alleen van de auto. Maar de Mercedes is in deze fase van het kampioenschap overduidelijk sneller (qua vermogen) dan de Red Bull. En dat geeft Hamilton de luxe om minder risico te hoeven nemen.
Hamilton leek mij toch ook wel op de limiet te rijden hoor. Ook bij hem zagen we foutjes. Al is het voor niemand eenvoudig, de eerste keer op een bepaald circuit en dan risico's moeten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Maar dus totaal geen straffen meer na die schandelijke melee van gisteren in Q1? Of BOT die RAI er bijna aftikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eerder door een rare actie van hamilton... dit jaar heeft hamilton wel laten blijken niet bang te zijn voor vuil spel... die klapper in silverstone had echt anders kunnen eindigen en was volledig toe te wijzen aan hamilton.

Max zoekt de limiet op maar is niet het type dat zichzelf plat zal rijden dat geloof ik niet los van de hedendaagse veiligheden. Juist acties zoals die van hamilton zijn degene waarbij het echt mis kan gaan de zogenoemde freak accidents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
Ik ben zelf nog altijd bang dat Bottas een do or die verdediging gaat doen op Max als die er langs zou kunnen ergens.

Uiteraard zeggen ze van niet maar ik denk dat Bottas best bereid is iets meer risico te nemen deze race. Gezien de muren die zo dichtbij staan heb je ook wat meer leverage als verdedigende partij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Bottas touché met Raikkonen was gewoon geen benoemenswaardig incident;
https://streamja.com/kqQVe

Dit soort situaties,a ls geen van de teams protest aantekenen, wordt er vaak niet naar gekeken.
Beide coureurs zijn niet op een hot-lap, normaliter geen penalty dan. Je kan beargumenteren dat als je op een warm-up lap, of cool-down lap iemand inhaalt, dat de achterliggende bestuurder er voor moet zorgen dat dit veilig gebeurt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

LZ86 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:31:
Maar dus totaal geen straffen meer na die schandelijke melee van gisteren in Q1? Of BOT die RAI er bijna aftikt?
Nope, alleen een lap time deleted for Sainz en een officiele waarschuwing voor Gasly voor het impeden van Sainz.
https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:32:
[...]

Max zoekt de limiet op maar is niet het type dat zichzelf plat zal rijden dat geloof ik niet los van de hedendaagse veiligheden. Juist acties zoals die van hamilton zijn degene waarbij het echt mis kan gaan de zogenoemde freak accidents.
V.g.m. ben je de Monza crash tussen Max en Hamilton vergeten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Het is ook een beetje te makkelijk om te zeggen dat hij door deze fout het WC verliest .

Als hij het niet redt volgende week komt dat door Baku, Silverstone en Hongarije. Als hij daar gewoon gescoord had was het magische slot offensief van Merc onnodig geweest omdat hij dan allang kampioen was geweest .

Nu zit hij weer een beetje in de modus van vorig jaar. Om er bij te zitten moet hij 110% rijden . Tja en dan gebeurt dit.

Ben er niet minder ziek van … gelukkig ziet het er naar uit dat de bak niet gewisseld te worden… nu maar hopen dat hij bij kan blijven

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 05-12-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
backupdevice schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:35:
Het is ook een beetje te makkelijk om te zeggen dat hij door deze fout het WC verliest .

Als hij het niet redt volgende week komt dat door Baku, Silverstone en Hongarije. Als hij daar gewoon gescoord had was het magische slot offensief van Merc onnodig geweest omdat hij dan allang kampioen was geweest .

Nu zit hij weer een beetje in de modus van vorig jaar. Om er bij te zitten moet hij 110% rijden . Tja en dan gebeurt dit.
Dit. Als HAM hem er niet af had gereden was ie waarschijnlijk al kampioen. En dan heb je nog dat BOT incident op de Hungaroring ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Zal vast al beantwoord zijn. Maar HAM twee keer eerste en Max twee keer tweede is HAM WDC?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
LZ86 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:31:
Dat is misschien nog wel mijn grootste frustratie van de huidige kwalificatie setup. Die langzaam rijdende coureurs wachtend op een stukje vrije baan.
Maar als je me dan vraagt hoe dat anders kan, heb ik ook weer geen ideeën die eerlijk genoeg zijn. Achter elkaar een rondje is altijd in het voordeel van de laatste. Of bij plotselinge regen is het ook geen optie.
Oude stijl met een uur lang rijden zorgt er ook weer voor dat iedereen elkaar in de weg zit op het einde.

Enige waar wel wat voor te zeggen is, is het idee dat door Sky geopperd werd. Minimale sectortijden in alle kwalificatie rondes (in, out en hotlap) en die middels de VSC software bij laten houden.
Dan is het aan de teams om ze op een goed moment naar buiten te sturen en succes ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Jasphur schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:37:
Zal vast al beantwoord zijn. Maar HAM twee keer eerste en Max twee keer tweede is HAM WDC?
Ja. Als Ham nu 1e wordt en Max 2e, dan staan ze gelijk in punten. Dus dan hoeft Hamilton alleen nog maar boven Max te eindigen volgende race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:34:
Ik ben zelf nog altijd bang dat Bottas een do or die verdediging gaat doen op Max als die er langs zou kunnen ergens.

Uiteraard zeggen ze van niet maar ik denk dat Bottas best bereid is iets meer risico te nemen deze race. Gezien de muren die zo dichtbij staan heb je ook wat meer leverage als verdedigende partij.
Dat dachten we in Mexico en Rusland ook, maar beide keren zette hij juist eerder de deur open dan dat hij hard verdedigde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:35:
[...]

V.g.m. ben je de Monza crash tussen Max en Hamilton vergeten?
Daar gooide Ham ook tegen beter weten in de deur dicht.

Eerder liet ie Nor wel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:37:
[...]

Dat is misschien nog wel mijn grootste frustratie van de huidige kwalificatie setup. Die langzaam rijdende coureurs wachtend op een stukje vrije baan.
Maar als je me dan vraagt hoe dat anders kan, heb ik ook weer geen ideeën die eerlijk genoeg zijn. Achter elkaar een rondje is altijd in het voordeel van de laatste. Of bij plotselinge regen is het ook geen optie.
Oude stijl met een uur lang rijden zorgt er ook weer voor dat iedereen elkaar in de weg zit op het einde.

Enige waar wel wat voor te zeggen is, is het idee dat door Sky geopperd werd. Minimale sectortijden in alle kwalificatie rondes (in, out en hotlap) en die middels de VSC software bij laten houden.
Dan is het aan de teams om ze op een goed moment naar buiten te sturen en succes ermee.
Of de kwalificatie onderverdelen in subgroepen zodat er altijd maar een beperkt aantal coureurs op de baan is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:38:
[...]

Ja. Als Ham nu 1e wordt en Max 2e, dan staan ze gelijk in punten. Dus dan hoeft Hamilton alleen nog maar boven Max te eindigen volgende race.
Nee, dan staat Max er nog 1 voor, tenzij HAM snelste lap pakt, dan staan ze gelijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Frappuccino schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:39:
[...]

Daar gooide Ham ook tegen beter weten in de deur dicht.

Eerder liet ie Nor wel leven.
Sja... Zo kan je alles recht lullen wat krom is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
Exorcist schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:39:
[...]

Of de kwalificatie onderverdelen in subgroepen zodat er altijd maar een beperkt aantal coureurs op de baan is.
Wat dat betreft is er wel iets voor de sprintrace te zeggen.

En dan de startopstelling van de sprintrace de reversed grid van de stand in het kampioenschap. Actie gegarandeerd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Mja dat zal niet gaan omdat er dan niet altijd gelijke omstandigheden zullen zijn voor iedereen.. stel dat groep 1 net een zonnetje heeft en groep 2 regen.. en groep 3 geen regen, maar een natte baan.. en groep 4 heeft een half droge baan en veel tegenwind.. -O-

Kun je de protesten al horen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

AvK

Ready Set Go

[...]

Dan krijg je het probleem dat het weer (lees regen) te veel invloed kan hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:32
poor Leno schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:44:
[...]

Mja dat zal niet gaan omdat er dan niet altijd gelijke omstandigheden zullen zijn voor iedereen.. stel dat groep 1 net een zonnetje heeft en groep 2 regen.. en groep 3 geen regen, maar een natte baan.. en groep 4 heeft een half droge baan en veel tegenwind.. -O-

Kun je de protesten al horen? :X
Ja, want dat was bij FE de kwalificatie-methode :) (komend seizoen een andere methode trouwens!)
Groep 1 had altijd een nadeel omdat zij op een "schonere", lees minder grip, baan moest rijden. Niemand wilde als eerste naar buiten, omdat ze toch al zo'n nadeel hadden qua grip t.o.v. de andere groepen.
En het was heel uitzonderlijk als een coureur uit Groep 1 in de superpole kwam.

Afgezien van moeder Natuur natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 05-12-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ryur schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:47:
[...]

Ja, want dat was bij FE de kwalificatie-methode :) (komend seizoen een andere methode trouwens!)
Groep 1 had altijd een nadeel omdat zij op een "schonere", lees minder grip, baan moest rijden. Niemand wilde als eerste naar buiten, omdat ze toch al zo'n nadeel hadden qua grip t.o.v. de andere groepen.
En het was heel uitzonderlijk als een coureur uit Groep 1 in de superpole kwam.

Afgezien van moeder Natuur natuurlijk.
Ahja klopt, dat van een schone of vieze baan had ik nog niet eens over nagedacht.. maar dat komt er idd ook nog bij :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 15:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar wat mij opviel, en wat Max' ultieme lap nog indrukwekkender maakt, is de matige verlichting op sommige secties! Ze moeten hun wielen positioneren IN DE SCHADUW.. want de verlichting zit te ver ACHTER de muur...

Check dit dan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYMKYPsxYP-5spbYKcBg__e7akU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zI2JTGxhdNprXUroHbvpkcpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ogtfy5l5DihnB-zfPHER0VwNEb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJz4EkKUasAE4gH1GlwTrNrT.jpg?f=fotoalbum_large

Net op tijd is de lijn zichtbaar exact op de apex...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fssRxNtkXc_PfFVoXTbVjdyKZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGrShSJ8Q3to82dH0uu9FszN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flEQYDF1HekGz0h43K0YrH1ijsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwD8jhFJrNoh0JPAJWhhM0Ba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzPOPk8GCLLDtasop_WQ9pSOVJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30vmYFgamXl7Teq55xzCW0i5.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is de witte lijn gelukkig goed zichtbaar, maar de boarding is compleet in schaduw gehuld..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp-dI2oKHC36xfqu7bld7bGmXgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1HZ0IVwgX9nJJ2MMqxug4VQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit ronduit slecht ontworpen en nodeloos riskant..

Kan nog een dingetje worden, zeker als je achter iemand rijdt..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Dit mag per DM. ;)

[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2021 12:40 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 16:51
Alfa Novanta schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:50:
Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar wat mij opviel, en wat Max' ultieme lap nog indrukwekkender maakt, is de matige verlichting op sommige secties! Ze moeten hun wielen positioneren IN DE SCHADUW.. want de verlichting zit te ver ACHTER de muur...

Check dit dan...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier is de witte lijn gelukkig goed zichtbaar, maar de boarding is compleet in schaduw gehuld..
[Afbeelding]

Ziet er inderdaad niet goed uit zo. Maar volgens mij is de verlichting nooit echt op het circuit gericht. Anders kunnen ook de coureurs verblind worden. Of waarvoor bij Singapore 2017 werd gevreesd (eerste race in de regen) teveel "reflectie" van de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Blokker_1999 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:27:
Er is voor zover mij bekend geen enkel onderzoek gestart naar geen enkele van de incidenten tijdens de kwalificatie waarvan het incident met Bottas mijn inziens zelfs de minst erge was. Vooral die Q1 file in de laatste bocht had wel wat op mogen leveren voor mij. Perez die Norris hinderde had uiteindelijk geen gevolgen voor de uitslag daar Norris alsnog Q3 heeft gehaald en de aanrijding van Bottas was tussen 2 wagen op een in ronde dus ook geen effect op het verdere verloop.
Ja ik vind dit echt ronduit belachelijk. Misschien omdat het voor iedereen nieuw was dat ze enigszins coulant zijn maar zoals die ronduit knullige positie op de baan van Bottas was gewoon super gevaarlijk en ik mag toch hopen dat het op zijn minst uitvoerig besproken wordt tijdens de rijdersbriefing. Maar Bottas zou op zijn minst een flinke waarschuwing moeten krijgen m.i.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:56:
Ziet er inderdaad niet goed uit zo. Maar volgens mij is de verlichting nooit echt op het circuit gericht. Anders kunnen ook de coureurs verblind worden. Of waarvoor bij Singapore 2017 werd gevreesd (eerste race in de regen) teveel "reflectie" van de regen.
Tja... wie vond racen in de nacht met 250+ langs muren sowieso een goed idee?
Maar zorg dan op zijn minst ervoor dat de witte lijn zichtbaar is. Desnoods door verlichting vanaf de overkant en van achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Alfa Novanta schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:56:
[...]

Ja ik vind dit echt ronduit belachelijk. Misschien omdat het voor iedereen nieuw was dat ze enigszins coulant zijn maar zoals die ronduit knullige positie op de baan van Bottas was gewoon super gevaarlijk en ik mag toch hopen dat het op zijn minst uitvoerig besproken wordt tijdens de rijdersbriefing. Maar Bottas zou op zijn minst een flinke waarschuwing moeten krijgen m.i.
Lees deze uitleg eens;
Dazzler2120 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:34:
Bottas touché met Raikkonen was gewoon geen benoemenswaardig incident;
https://streamja.com/kqQVe

Dit soort situaties,a ls geen van de teams protest aantekenen, wordt er vaak niet naar gekeken.
Beide coureurs zijn niet op een hot-lap, normaliter geen penalty dan. Je kan beargumenteren dat als je op een warm-up lap, of cool-down lap iemand inhaalt, dat de achterliggende bestuurder er voor moet zorgen dat dit veilig gebeurt.
Kort door de bocht; zodra het geen hot-lap is, is het taak van de achterste bestuurder (raikkonen) om ervoor te zorgen veilig langs te komen. Als íemand als schuldige aangewezen zou worden in dit incident, dan is het Kimi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Alfa Novanta schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:56:
[...]

Tsja, veiligheid in F1. Als er niet echt iets gebeurd, dan is het veel gepraat en weinig serieus aanpakken. Schandalig, maar business as usual. Als Mazepin nou op Hamilton was ingeknald, dan had Hamilton een grotere straf gekregen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
poor Leno schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:53:
[...]

Puh, ik heb nog een oude Pentium 3 van vroeger staan om Hero’s of Might and Magic 3 op te spelen :7
Mooi dat je het onderschrift hebt aangepast.

Menig tweaker heeft nog oude meuk staan en vaak ook nog in gebruik.

Hier staat een x40 IBM laptop met windows XP als muziek speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:50:

Check dit dan...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eens, maar je moet er ook rekening mee houden dat het feit dat het via de tv uitgezonden wordt sowieso anders maakt dan in real life. Vaak gaat er qua licht en donker toch wat nuance verloren die je in het echt wel gewoon (al dan niet makkelijk) ziet.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:29
[...]

Dat verhaal hoor en lees je al vanaf het moment dat Max in de F1 kwam, dat het wachten is op een groot ongeluk met hem.. Toch maakt hij al 7 jaar lang nu amper ongelukken mee, andere coureurs gaan er veel vaker af dan hij.. Hij heeft het een tijdje lastig gehad op Monaco met 2x dezelfde fout, maar dat ligt nu ook al een paar jaar achter hem, op die baan ook al een keer gewonnen.. Voor wat betreft crashes in gevechten kan ik me eigenlijk maar 2 echt grote klappers herinneren met Max en dat was in zijn 1e jaar 2015 met Grosjean in Monaco en dit jaar op Silverstone met Hamilton.. Voor de rest is Max nooit betrokken bij grote klappers.. Hij rijdt vaak op het randje ja, maar is kennelijk zo goed dat hij precies weet tot hoever hij kan gaan en het (bijna) altijd goed gaat.. Voor coureurs zoals hem kijk je naar racen, niet voor al die saaie rondjes rijders zoals b.v. een Bottas (met alle respect).. Zonder Max was de F1 al jaren ten dode opgeschreven met een Hamilton die alles met 2 vingers in de neus wint.. Ik had het allang niet meer gevolgd in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Inflatable schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:02:
[...]

Dat verhaal hoor en lees je al vanaf het moment dat Max in de F1 kwam, dat het wachten is op een groot ongeluk met hem.. Toch maakt hij al 7 jaar lang nu amper ongelukken mee, andere coureurs gaan er veel vaker af dan hij.. Hij heeft het een tijdje lastig gehad op Monaco met 2x dezelfde fout, maar dat ligt nu ook al een paar jaar achter hem, op die baan ook al een keer gewonnen.. Voor wat betreft crashes in gevechten kan ik me eigenlijk maar 2 echt grote klappers herinneren met Max en dat was in zijn 1e jaar 2015 met Grosjean in Monaco en dit jaar op Silverstone met Hamilton.. Voor de rest is Max nooit betrokken bij grote klappers.. Hij rijdt vaak op het randje ja, maar is kennelijk zo goed dat hij precies weet tot hoever hij kan gaan en het (bijna) altijd goed gaat.. Voor coureurs zoals hem kijk je naar racen, niet voor al die saaie rondjes rijders zoals b.v. een Bottas (met alle respect).. Zonder Max was de F1 al jaren ten dode opgeschreven met een Hamilton die alles met 2 vingers in de neus wint.. Ik had het allang niet meer gevolgd in ieder geval..
Hmm, heb je de Schumacher periode meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:19
Alfa Novanta schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:59:
[...]

Tja... wie vond racen in de nacht met 250+ langs muren sowieso een goed idee?
Maar zorg dan op zijn minst ervoor dat de witte lijn zichtbaar is. Desnoods door verlichting vanaf de overkant en van achteren.
Er is een reden om niet aan allebei de kanten verlichting te zetten en dat is voor het geval een auto spint zodat de piloot ziet in welke richting ie moet wegrijden.

Maar hier is het inderdaad wel slecht geregeld. Ik denk niet dat de piloten in deze fase nog echt afgaan op witte lijnen en zo. Het is al zo'n automatisme dat het misschien minder belangrijk is. Na de simulaties en de trainingen kunnen ze het circuit waarschijnlijk al met de ogen dicht rijden Wat natuurlijk niet afdoet aan het feit dat ze eigenlijk wel zichtbaar zouden moeten zijn. Bij het berekenen van het lichtplan hebben ze blijkbaar net iets te weinig rekening gehouden met "obstakels" voor het licht

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inflatable
Speedster schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:04:
[...]

Zeker.. Ook toen keek ik op een gegeven moment gewoon niet meer, niet alles in ieder geval.. Zelfde met de Red Bull Vettel periode toen ik zelfs een hekel kreeg aan Vettel omdat hij teveel en te makkelijk won.. Als er te lang te weinig competitie is dan verlies ik mijn interesse.. Deze 8 jaar tijdens het V6 hybride tijdperk met Mercedes en Hamilton slaat wat dat betreft alles (2016 was grappig maar slechts een strijd van 1 team en ook nog een onterechte winnaar met Rosberg), maar gelukkig is er Max Verstappen sinds 2015.. Hij is de enige echte reden dat ik nu nog F1 kijk en volg.. Eindelijk een Nederlander die serieus meedoet.. Hij is een sensationeel talent dat vaak leuke dingen laat zien, een echte racer.. Ik hoop echt dat hij het wordt dit jaar, ben na 8 jaar meer dan klaar met Mercedes en Hamilton.. Maar ook gewoon omdat Max het dit jaar verdient vind ik, ondanks zijn foutje van gisteren nog steeds duidelijk de beste coureur dit jaar..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 05-12-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Speedster schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:00:
[...]

Mooi dat je het onderschrift hebt aangepast.
Dat was ik niet he, ik heb niets aangepast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het was een prachtige kwalificatie waarbij het er echt om ging. Jammer van de lockup linksvoor met tikje tegen de muur.

Lees hier op het forum helaas weer veel “als als als” of “als dan”, “ kampioenschap vergooit”. Jammer, maar zo gaat een seizoen in de formule 1 nou eenmaal. Volgende week kunnen we pas terugkijken, nu vooral vooruitkijken en hopen op vuurwerk.

Als je het mij vraagt (en VER verliest kampioenschap) komt het vooral door 2 incidenten afgelopen seizoen waarbij Mercedes tot tweemaal toe een aandeel heeft gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Tweede deel van Max zijn rondje met data. Voor zijn crash was hij bijna een halve seconde sneller dan zijn vorige ronde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:20:
Het was een prachtige kwalificatie waarbij het er echt om ging. Jammer van de lockup linksvoor met tikje tegen de muur.

Lees hier op het forum helaas weer veel “als als als” of “als dan”, “ kampioenschap vergooit”. Jammer, maar zo gaat een seizoen in de formule 1 nou eenmaal. Volgende week kunnen we pas terugkijken, nu vooral vooruitkijken en hopen op vuurwerk.

Als je het mij vraagt (en VER verliest kampioenschap) komt het vooral door 2 incidenten afgelopen seizoen waarbij Mercedes tot tweemaal toe een aandeel heeft gehad.
VER kan het kampioenschap niet verliezen, want hij heeft nog niets in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Woudloper schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:20:

Precies.. Zonder de incidenten op Silverstone en Boedapest eerder dit jaar was Verstappen nu al kampioen geweest.. Dan had hij niet nu nog steeds voluit moeten gaan met alle risico om Mercedes en vooral Hamilton voor te blijven..

Er is ook nog niks verloren, hij start nu alleen vanaf P3 i.p.v. pole.. We gaan straks wel zien in hoeverre dat uitmaakt op deze baan.. Hopelijk niet al teveel en dat hij misschien alsnog kan winnen en een grote stap doen naar een 1e WK titel.. Ik ben alleen een beetje bang dat Hamilton iets te snel zal zijn om er voorbij te komen, dat Max weer alleen kan volgen en meer niet.. De Mercedes leek namelijk op de medium en harde banden net wat sneller.. Red Bull (lees: Max, want Perez was weer nergens) was alleen op de zachte band iets sneller.. Daarom wel extra jammer dat hij de pole niet gepakt heeft, dan had hij ervoor gezeten en kunnen verdedigen.. Nu moet hij weer meer risico nemen en heeft Hamilton de regie in handen.. We gaan het wel zien straks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dazzler2120 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:00:
Kort door de bocht; zodra het geen hot-lap is, is het taak van de achterste bestuurder (raikkonen) om ervoor te zorgen veilig langs te komen. Als íemand als schuldige aangewezen zou worden in dit incident, dan is het Kimi.
Okay, dan gaan we er vanuit dat Bottas te allen tijde weet wat er achter hem zit. Maar nu doet zijn radio het opeens niet of zijn engineer zit te schijten... je hoort gewoon niet op de race lijn te zitten. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
jan390 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:22:
Tweede deel van Max zijn rondje met data. Voor zijn crash was hij bijna een halve seconde sneller dan zijn vorige ronde.
Maakt het alleen maar extra zuur en dom.

Ja het siert Max dat ie er volle bak voor gaat, maar ja dan heb je ook dit soort momentjes. Beetje als in Monaco voorgaande jaren. Niet nodig en dit was een hele dure. Van easy win naar hopelijk P2.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-12-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Alfa Novanta schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:31:
[...]

Okay, dan gaan we er vanuit dat Bottas te allen tijde weet wat er achter hem zit. Maar nu doet zijn radio het opeens niet of zijn engineer zit te schijten... je hoort gewoon niet op de race lijn te zitten. Punt.
Leg mij eens uit hoe je ten alle tijden een bocht door komt zonder op de race lijn te zitten?
Volgens jouw argument hadden zowel Kimi, als Bottas niet op de racelijn daar horen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Speedster schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:04:
[...]

Je bedoelt die periode dat er 3 x een coureur wereld kampioen werd, waarvan twee 2 x achter elkaar. Naast Schumacher.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 05-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:34:

Dat denk ik juist helemaal niet...

Bottas' contract loopt af. Hij is door Mercedes af en toe echt als het schroothondje van Hamilton behandeld. Daarnaast zit hij ook nog met de 'erfenis' van Hongarije, waarbij hij een aantal rijders (waaronder Verstappen) eraf tikte.

Hij heeft ook aan zijn eigen reputatie (ten opzichte van de overige coureurs) te denken. Als hij Verstappen er nu af zou tikken neemt niemand hem meer serieus.

Hij zal de deur niet openzetten voor Verstappen, maar vermoed dat als Verstappen een do or die actie op hem doet (wellicht in T1), dat hij dan wel eens in zou kunnen houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:34:
[...]

Ja het siert Max dat ie er volle bak voor gaat, maar ja dan heb je ook dit soort momentjes. Beetje als in Monaco voorgaande jaren. Niet nodig en dit was een hele dure. Van easy win naar hopelijk P2.
Was hij dan niet maar .2 sneller als Lewis ?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 22:16
Mooie kerel die Günther. 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNwDYwR0NLUYl7OLAbDcVOOryL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMGqrSf0skRs5EozWGf7l4Vu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:34:
[...]

Easy win was het sowieso niet geweest denk ik.. De Mercedes is vrees ik sneller in de race.. In de vrije trainingen zag je dat ze sneller waren in de longruns op de medium en harde banden.. Max had dus sowieso flink moeten verdedigen met Hamilton achter zich.. Nu is het echter de vraag of hij wel kan volgen, laat staan er voorbij kan.. Als dat zo blijkt dan is het wel een duur foutje geweest inderdaad.. Veel zal ook afhangen of je een beetje kan inhalen op deze baan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:42:
[...]

Dat denk ik juist helemaal niet...

Bottas' contract loopt af.
En in dat contract staat vast een hele leuke bonus voor als Mercedes WCC wordt en wellicht ook als een van hun coureurs WDC wordt.

Zie ik Bottas "op commando" Verstappen er af beuken? Nee, natuurlijk niet. Maar dat Bottas zijn contract afloopt en die daardoor niet meer voor Mercedes hoeft te rijden lijkt me onzin. Want hij heeft wel nog een leuke bonus in het verschiet als ze WCC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 03-10 13:36
backupdevice schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:04:
[...]

En daarbij was het in Monaco de driveshaft die het begaf en die zij volgens mij niet gechecked hadden
Klopt. De linker aandrijfas was kapot, terwijl Leclerc - net als Max - met de rechterkant de muur raakte.
De gedachte van een kapotte versnellingsbak is echter niet gek, want Leclerc zei zelf "no, no, no, the gearbox guys" toen hij in de opwarmronde stilviel.

https://youtu.be/3Fro4HPam1E

[ Voor 4% gewijzigd door S0epkip op 05-12-2021 12:56 ]

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Inflatable schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:53:
[...]

Easy win was het sowieso niet geweest denk ik.. De Mercedes is vrees ik sneller in de race.. In de vrije trainingen zag je dat ze sneller waren in de longruns op de medium en harde banden.. Max had dus sowieso flink moeten verdedigen met Hamilton achter zich.. Nu is het echter de vraag of hij wel kan volgen, laat staan er voorbij kan.. Wat dat betreft dan wel een duur foutje inderdaad.. Veel zal ook afhangen of je een beetje kan inhalen op deze baan..
Sneller zijn is natuurlijk een ding, er voorbij een ander. Genoeg circuits waar je bv één seconde per ronde sneller moet zijn om echt er voorbij te kunnen. En het lijkt mij sterk dat Mercedes een seconde sneller is dan Red Bull. En dat dit een krap stratencircuit is tussen de muren maakt inhalen ook niet echt makkelijk natuurlijk. Nee, de race zal waarschijnlijk beslist worden met de strategie (waar SC / rood / ook onder valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46
[...]

Maar dat hoort Kimi dan volgens jouw redenatie ook niet. Beide zitten in een in / outlap, ik zou eerder zeggen dat Kimi hier beter had moeten oppassen, hij is immers de inhalende partij.

Ik vraag me ook af of het incident niet belangrijker wordt gemaakt dan het is omdat het Bottas is. Hopen op een straf ook al is dat niet direct logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Inflatable schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:02:
Dat verhaal hoor en lees je al vanaf het moment dat Max in de F1 kwam.
Logisch als men het over zijn racestijl heeft. Hij is in mijn ogen wel een stuk betrouwbaarder geworden.
Dit jaar heeft hij al vaak kunnen maximaliseren en daardoor een berg punten gescoord. Maar het is ook dit jaar voor het eerst dat hij daadwerkelijk kanshebber is op de titel. Dan gaat elke foutje onder het vergrootglas.
Voor coureurs zoals hem kijk je naar racen, niet voor al die saaie rondjes rijders zoals b.v. een Bottas (met alle respect)..
Het is veel te makkelijk om te zeggen dat de rest saai rondjes rijdt en daarmee suggereren dat Max de enige is die daadwerkelijk iets ervan probeert te maken. Voor de kijker is de Formule 1 ongeveer 98% saai rondjes rijden en 2% spannende momenten.
Zonder Max was de F1 al jaren ten dode opgeschreven met een Hamilton die alles met 2 vingers in de neus wint.. Ik had het allang niet meer gevolgd in ieder geval..
Dit hoor en lees ik ook al vanaf het moment dat Max in de F1 kwam en het is wel een erg éénzijdige redenering. Het failliet van de F1 is onderhand ook al zo oud als de F1, wat ook een dooddoener is omdat dat het probleem van seizoenen zonder titelstrijd niet helpt, maar laten we niet doen alsof Max eigenhandig de F1 van de ondergang gered heeft. Wellicht zijn er nu veel meer Nederlanders die de F1 volgen dan voor 2015 maar dat maakt globaal niet zoveel uit. Hamilton vs. Vettel en Hamilton vs. Rosberg had ook mooie momenten. Of als je verder kijkt dan de titelstrijd had de F1.5 ook altijd wel wat te bieden. Dus, ja het is erg mooi wat Max hier aan toevoegt maar nee, het is niet de doorslaggevende factor voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:40:
[...]

Sja... Zo kan je alles recht lullen wat krom is.
Die constante verwijten zijn hier dus ook niet welkom.

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2021 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Als ik naar de chart kijk van het vergelijk van ham vs ver dan zat er in de laatste bocht totaal geen verschil in. Dus zeggen dat hij daar teveel risico nam is denk ik niet terecht.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowhite0901 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:08:
Als ik naar de chart kijk van het vergelijk van ham vs ver dan zat er in de laatste bocht totaal geen verschil in. Dus zeggen dat hij daar teveel risico nam is denk ik niet terecht.
Hij gaf zelf ook aan dat hij hetzelfde deed als de rondes ervoor. Ik denk dat hij zelf prima aanvoelt hoe hij rijdt.

Mijn gok: doordat hij zo hard aan het pushen was geweest waren de banden over het randje gejaagd en was er niemand thuis.

M.i. moet hij gewoon veel van het materiaal vragen omdat die auto eigenlijk gewoon te langzaam is. Kijk ook naar het gat tussen Bottas en Perez.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 05-12-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dazzler2120 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:36:
Leg mij eens uit hoe je ten alle tijden een bocht door komt zonder op de race lijn te zitten?
Volgens jouw argument hadden zowel Kimi, als Bottas niet op de racelijn daar horen te zitten.
De lijnen kruizen nu en dan maar doorgaans buitenbocht nemen en van de racelijn af gaan. Als Kimi besluit om sneller te gaan rijden als Bottas is hij weliswaar verantwoordelijk omdat hij daarmee de racelijn hier op zoekt... hij had ook nog even kunnen wachten, maar Bottas zat onnodig ver naar rechts... uiteindelijk had Kimi beter links erlangs kunnen gaan wat op zijn beurt weer belachelijk is... Bottas had gewoon links moeten rijden.

Kijk dan waar hij zit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oDfgf5Nuj2D_1thbQ80v2-gsL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAxgo7R229zVVrwm7RAaqfdk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWfkNn7tVYjthmg9CHRAvi106hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8IsKa3eu1KH7uuvyuvokTlT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWOA_GaFBz17xJ4DlNHZa2S-ANg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PTZZbTnD18RLT2NiwgTIYcB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Misschien ziet Bottas het licht.. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4gca6dktrVNO18rnuoutJX_Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oRLUa1EtEgIMB2jaL01Pdkc.jpg?f=fotoalbum_large

..Er viel plotseling een ijselijke kalmte over Valtteri heen..
De ijsdeken zorgde ervoor dat z’n adem in z’n keel stokte. Niet van angst, maar omdat hij wist wat hij moest doen. Wat er van hem verlangd werd..
Ineens werd alles voor hem heel duidelijk.. na al die tijd.. na al die keren gepiepeld en misbruikt te zijn.. na al die keren het sukkeltje te zijn geweest..
Voor de ogen van de hele wereld..

Lichten uit!!

Hij zag hoe Hamilton vlak voor hem weg reed en zich klaar maakte om de eerste bocht in te sturen..
Die Hamilton.. ooit een collega, ooit een vriend. Maar de afgelopen jaren? Nee..

Hij deed z’n ogen dicht..

Het was tijd. Tijd voor Bottas. Tijd voor de..

BOTTAS TORPEDO!!!!!!!!!!!!!

-

..En de rest?

De rest is geschiedenis :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2elYn6nWfnGsCr0av9eaWEUvL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KkmA5bKPRbBF8Rd39MVz6vj6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap ook niet hoe Valtteri zich laat vernederen door dat toneelspel van Hamilton...
Best team mate ever... Nu die hem nodig heeft is het opeens mister ass kisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:19
[...]

Er was geen van beiden bezig met een push-lap dus bottas heeft alle recht om daar te rijden. Als een achterligger voorbij wil, is het zijn verantwoordelijkheid om dat veilig te doen. Naast de radio zijn er natuurlijk ook de vlaggen, hoewel dat systeem ook niet helemaal perfect lijkt te lukken dit weekend

In tegenstelling tot Hamilton/Mazepin. Mazepin was wel bezig met een push lap dus Hamilton had daar niet moeten zitten. Waarvoor er een straf is gevolgd.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:13:
Ik snap ook niet hoe Valtteri zich laat vernederen door dat toneelspel van Hamilton...
Optics ....
Het is altijd fijn als jouw 'meerdere' je herkent natuurlijk.

90% van het klootjesvolk is dolgelukkig als de manager of directeur ze in het voorbijgaan even een schouderklopje geeft.
Maakt hun hele dag.

Dat wij lompe botte boeren zijn, die het niet interesseert verder :+

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36

pro_6or

amateur_60r

backupdevice schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:04:
[...]

Natuurlijk wel. Je mag een gearbox niet openen dus het is en blijft altijd een gok. Pakt de gok niet goed uit dan hebben teams vaak het gevoel een verkoopbare reden op te kunnen geven. Tegen de repercussies in de pers.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

FreshMaker schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:16:
[...]

Optics ....
Het is altijd fijn als jouw 'meerdere' je herkent natuurlijk.

90% van het klootjesvolk is dolgelukkig als de manager of directeur ze in het voorbijgaan even een schouderklopje geeft.
Maakt hun hele dag.

Dat wij lompe botte boeren zijn, die het niet interesseert verder :+

/s
Ja, nou, Hamilton is een collega van Bottas.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
poor Leno schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:12:
Misschien ziet Bottas het licht.. O-)

[Afbeelding]

..Er viel plotseling een ijselijke kalmte over Valtteri heen..
De ijsdeken zorgde ervoor dat z’n adem in z’n keel stokte. Niet van angst, maar omdat hij wist wat hij moest doen. Wat er van hem verlangd werd..
Ineens werd alles voor hem heel duidelijk.. na al die tijd.. na al die keren gepiepeld en misbruikt te zijn.. na al die keren het sukkeltje te zijn geweest..
Voor de ogen van de hele wereld..

Lichten uit!!

Hij zag hoe Hamilton vlak voor hem weg reed en zich klaar maakte om de eerste bocht in te sturen..
Die Hamilton.. ooit een collega, ooit een vriend. Maar de afgelopen jaren? Nee..

Hij deed z’n ogen dicht..

Het was tijd. Tijd voor Bottas. Tijd voor de..

BOTTAS TORPEDO!!!!!!!!!!!!!

-

..En de rest?

De rest is geschiedenis :>

[Afbeelding]
Wellicht eens tijd om je orange bril af te zetten?
Moge de beste winnen zonder hulp van anderen.
Prettige wedstrijd allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:13:
Ik denk dat hij alleen maar naar zijn bankrekening hoeft te kijken. Afgelopen jaren toch flink gescoord, paar races gewonnen, en vooral veel geld bij elkaar geharkt. Hij wist van tevoren dat hij altijd tweede viool zou spelen, dus dan maar het meeste eruit halen. Dit had hij bij een ander team nooit voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:16:
[...]

Natuurlijk wel. Je mag een gearbox niet openen dus het is en blijft altijd een gok. Pakt de gok niet goed uit dan hebben teams vaak het gevoel een verkoopbare reden op te kunnen geven. Tegen de repercussies in de pers.
https://www.motorsport.co...-new-gearbox/6514717/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
autje schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:19:
[...]

Ik denk dat hij alleen maar naar zijn bankrekening hoeft te kijken. Afgelopen jaren toch flink gescoord, paar races gewonnen, en vooral veel geld bij elkaar geharkt. Hij wist van tevoren dat hij altijd tweede viool zou spelen, dus dan maar het meeste eruit halen. Dit had hij bij een ander team nooit voor elkaar gekregen.
Dan ben je dus geen sportman... Als je er alleen voor het geld zit. Maar tenzij 'publieke vernedering' in zijn contract staat hoeft hij dit niet te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:11:
[...]

Hij gaf zelf ook aan dat hij hetzelfde deed als de rondes ervoor. Ik denk dat hij zelf prima aanvoelt hoe hij rijdt.

Mijn gok: doordat hij zo hard aan het pushen was geweest waren de banden over het randje gejaagd en was er niemand thuis.

M.i. moet hij gewoon veel van het materiaal vragen omdat die auto eigenlijk gewoon te langzaam is. Kijk ook naar het gat tussen Bottas en Perez.
Kijk ook maar naar de hoeveelheid poles aan begin en aan einde seizoen. Over 1 lap is de Mercedes weer dominant het laatste half jaar. AWS had de gap op 0,45 seconde.

Het zal iets minder zijn geweest maar Max moest in de 2e hotlap het gewoon proberen. Heel jammer, net niet. Hopelijk komt het vandaag goed!

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Kenhas schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:14:
Er was geen van beiden bezig met een push-lap dus bottas heeft alle recht om daar te rijden. Als een achterligger voorbij wil, is het zijn verantwoordelijkheid om dat veilig te doen. Naast de radio zijn er natuurlijk ook de vlaggen, hoewel dat systeem ook niet helemaal perfect lijkt te lukken dit weekend
Je rijdt langzaam tijdens de kwalificatie.... gewoon gezond verstand, veiligheid voorop, dus uiterst links rijden, van de racelijn af. Klaar. Niks geen vlaggen of radio, gewoon nadenken. De racelijn is voor hen die een qualy lap doen. De rest moet opbokken. Daarom ook überhaupt achterlijk dat ze überhaupt zo langzaam mogen rijden hier... gewoon op 80% in je outlap naar binnen rijden, des te kleiner de kans dat iemand in zijn snelle ronde van die zondagsrijders tegen komt. Bovendien is het snelheidsverschil daarmee ook een stuk kleiner... 250 vs 100 of 250 vs 210..scheelt een slok op een borrel.

Peter Windsor is het ook met me eens (of ik met hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ja, dát is nu dat excuus. Je moet de pers iets geven dat verkoopbaar is. Het is en blijft een gok. Die gearbox is sealed.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:20:
[...]

Dan ben je dus geen sportman... Als je er alleen voor het geld zit. Maar tenzij 'publieke vernedering' in zijn contract staat hoeft hij dit niet te accepteren.
Hij is een aantal keer tweede geworden in het kampioenschap, en heeft races gewonnen. Dat had hij nergens anders voor elkaar gekregen. Jij denkt dat hij niet wist dat hij tweede rijder zou zijn op het moment dat hij het contract tekende? Hij heeft meer uit zijn carriere gehaald dan hij elders had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat ook niet nee.
Volgens mij heeft Bottas gewoon niet meer capaciteit
Hij is een prima 2e rijder, die puur geluk had dat MER er één nodig had.
Juiste plek, juiste tijd gevalletje.
Maar nooit goed genoeg voor een meerjarenplan, want stel je voor, er staat een veel belovende opvolger op ( Russel )

Rosberg was een grote inschattingsfout, ik denk dat Russel ergens wel een clausule heeft, dat hij de eerste paar jaar HAM niet naar de kroon mag steken ;)

Maar met de aankomende regels en budgetten, is het vooralsnog afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

pro_6or schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ja, dát is nu dat excuus. Je moet de pers iets geven dat verkoopbaar is. Het is en blijft een gok. Die gearbox is sealed.
Denk niet dat RB de gok neemt om en het Constructeur Kampioenschap & de Driver kampioenschap op het spel te zetten als zij niet zeker van hun zaak zijn

Pagina: 1 ... 23 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord