Al was mijn clue meter stuk en met alle hints (grijs, 40 jaar) ik zie ind een stel oude Duitsers en niet wat jullie denken te zien. 😳
Google fu kwam hiermee. De rechter is Marc Surer. Reed in F1 van 1979 tot 1986.hardware-lover schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:48:
[...]
Hoewel ze lachen zijn het toch een stel Duitsers (als ik mij niet sterk vergis) 🤔
Edit: En via @hardware-lover kwam ik erachter dat de ander Michael Stäuble is
[ Voor 20% gewijzigd door TinusTegengas op 04-12-2021 22:10 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Max en LewisDoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
Wil de Q terug kijken op Ziggo en krijg dit plaatje te zien, kan iemand mij vertellen wie dit zijn? 🤔
[Afbeelding]
TinusTegengas schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:00:
[...]
Google fu kwam hiermee. De rechter is Marc Surer. Reed in F1 van 1979 tot 1986.
/f/image/WPeiAKeY1LxmVf3b8odrF0RY.png?f=fotoalbum_large)
Via Google lens...
Zwitserse TV en beiden dan toch geen Duitser. Lachen kan dan toch 😉
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2021 22:05 ]
Testing, one, two ...
Google lens pakte het bij mij niet.
Deze foto hier nog niet gezien @Jasphur gemiste kans.. meestal plaats jij deze mooie foto's
:strip_exif()/f/image/hNdhUTSV8zECfHUs2ZVu8C8X.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door TinusTegengas op 04-12-2021 23:51 ]
Die reacties, je hebt hero of zero. Had hij pole dan was hij god almachtig supreme ultimate supermax, maar gaat het op 110% performance toch fout.. dan is het de grootste fout wat ooit in de F1 is gekomen. Maargoed, dat is internet, jammer dat media zo'n beetje diezelfde lijn volgt

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je bent zo goed als je laatste sector.SinergyX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:17:
[...]
Die reacties, je hebt hero of zero. Had hij pole dan was hij god almachtig supreme ultimate supermax, maar gaat het op 110% performance toch fout.. dan is het de grootste fout wat ooit in de F1 is gekomen. Maargoed, dat is internet, jammer dat media zo'n beetje diezelfde lijn volgt
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Mag ik je vragen in de toekomst niet meer dit soort berichten op het internet te zetten?Kenny_026 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:41:
Schrijf maar op, 1.27.258 pole voor max.
Nadat Max jouw bericht heeft gezien is hij over de limiet moeten gaan rijden om dit te kunnen halen, zie wat er van komt!
spoiler:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Nou dat leek niet zo makkelijk te gaan. Ook als je boardradio etc luisterde. Moest er hard voor werken en Ver had 3 a 4 tiende vanaf gehaald. Nee, de Mercedes was niet top vandaagJB schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:44:
[...]
Morgen gaan we pas racen? HAM rijdt toch ook met 2 vingers in de neus naar P1?
Zelf ben ik nu even over mijn eerste emotie heen.
Uiteindelijk blijkt dat het verschil tussen RB en MERC minimaal is. Hoezo raket motor?
Alles is nog mogelijk.
Heb er zin in morgen.
Uiteindelijk blijkt dat het verschil tussen RB en MERC minimaal is. Hoezo raket motor?
Alles is nog mogelijk.
Heb er zin in morgen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
same here.. de hond was blij. ik moest even een paar blokjes om voordat de temperatuur wat was gedaald.AvK schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:30:
Alles is nog mogelijk.
Heb er zin in morgen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Volgens mij zeg ik dat ook? All to play for! Gas op die lollie.randomice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:28:
[...]
Nou dat leek niet zo makkelijk te gaan. Ook als je boardradio etc luisterde. Moest er hard voor werken en Ver had 3 a 4 tiende vanaf gehaald. Nee, de Mercedes was niet top vandaag
Mijn boefje is liev!
Geen straf voor Pierre Gasly maar een officieel waarschuwing
https://www.fia.com/sites...r%2010%20-%20Impeding.pdf
https://www.fia.com/sites...r%2010%20-%20Impeding.pdf
Wanneer komt er duidelijkheid of Max zn auto zonder extra onderdelen opgelapt kon worden? Morgen vlak voor de race pas?
Morgen in de loop van de dag zal het wel duidelijk zijn lijkt me.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:37:
Wanneer komt er duidelijkheid of Max zn auto zonder extra onderdelen opgelapt kon worden? Morgen vlak voor de race pas?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat weet niemand..CyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:37:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat lijkt me sterk. Neem aan dat de monteurs nu al bezig zijn met inventarisatie. En zou kunnen dat ze nu al weten dat er iets onherstelbaar beschadigd is bijvoorbeeld.
Ook redbull niet. Je kan hem niet open maken. Dus die praat van we nemen geen risico is niet veel waard. Het is P3 met risico of P8. En dan zit je in de melee in die eerste bocht.
Loopt Hamilton meer dan 8 punten in dan haalt Max de laatste race het einde niet (mocht hij voor liggen).
een treffende spreuk
Auto's staan sowieso in parc ferme, en volgens mij worden die ook pas X uur voor de start van de race "vrij gegeven". Hoogstens dus dat Red Bull iets van een uitzondering of whatever kan aanvragen. Maar normaal gaan ze volgens mij "under cover". (nog even losstaand van dat het daar een avondrace is en er ook een avondklok is waarbij er geen monteurs in het paddock mogen zijn).CyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:45:
[...]
Dat lijkt me sterk. Neem aan dat de monteurs nu al bezig zijn met inventarisatie. En zou kunnen dat ze nu al weten dat er iets onherstelbaar beschadigd is bijvoorbeeld.
Lewis post Q
Max post Q
[YouTube: Max verstappen “Everything seemed to be coming together until the last corner” #f1 #maxverstappen]
Max post Q
[YouTube: Max verstappen “Everything seemed to be coming together until the last corner” #f1 #maxverstappen]
Hoe bedoel je, haalt t niet?pro_6or schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:46:
[...]
Ook redbull niet. Je kan hem niet open maken. Dus die praat van we nemen geen risico is niet veel waard. Het is P3 met risico of P8. En dan zit je in de melee in die eerste bocht.
Loopt Hamilton meer dan 8 punten in dan haalt Max de laatste race het einde niet (mocht hij voor liggen).
@pro_6or is nogal van de "complotten". Dus als Hamilton als leider aan de laatste race begint, dan haalt Verstappen de finish niet, en is Hamilton sowieso kampioen (tenzij ongeluk bewezen wordt als bewuste actie).
Iets dat Toto Wolff overigens ook al geroepen heeft. Dat hij in de laatste race nog een crash ziet gebeuren tussen Hamilton & Verstappen, en dat dat het kampioenschap beslist.
Na een vervroegde pakjesavond vanavond toch nog qualy terug kunnen kijken. Man.. dat was nog spannend zeg. Ook buiten de 'fout' van VER vond ik het sowieso wel tof om te kijken. Heel veel rijders echt met stalen ballen. Bizar hoe dat ze dat durven.
Ben heel benieuwd naar ronde 1 van de race morgen.
Daar gaat sowieso een rode vlag of safety car komen.
Hoe dan ook, wel heel veel zin in zeg.
Ben heel benieuwd naar ronde 1 van de race morgen.
Daar gaat sowieso een rode vlag of safety car komen.
Hoe dan ook, wel heel veel zin in zeg.
*sowieso
Nou ik denk dat extra onderdelen sowieso nodig zijnCyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:37:
Heb trouwens weinig gehoord over die achtervleugel van Mercedes, maar het is wel opvallend dat Mercedes ineens niet meer zo dominant is.
[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2021 23:03 ]
Oke.. met niemand bedoelde ik natuurlijk niemand op dit forumCyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:45:
[...]
Van wat ik tot nu toe heb gezien heeft Verstappen aardig consistent een betere exit uit de laatste bocht ten opzichte van Hamilton. Zal nog moeilijk worden voor Hamilton om zijn positie vast te houden denk ik.
Ben ook bang dat de race getekend gaat worden door vsc, safetycar en zelfs rode vlaggen ook al hoop ik het niet natuurlijk.
Ben ook bang dat de race getekend gaat worden door vsc, safetycar en zelfs rode vlaggen ook al hoop ik het niet natuurlijk.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Behalve dan "die ene" ronde, toen was de exit wat minderAtlAntA schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:10:
Van wat ik tot nu toe heb gezien heeft Verstappen aardig consistent een betere exit uit de laatste bocht ten opzichte van Hamilton.
Dat voorspelde ook iedereen voor Baku 2016. F2 (/GP2 toen nog?) was ook vrij eventful, bij F1 gebeurde er vervolgens helemaal niks (nog geen eens een uitvaller door een kusje met de muur maar wel zelfstandig van circuit af komen meen ik).Ben ook bang dat de race getekend gaat worden door vsc, safetycar en zelfs rode vlaggen ook al hoop ik het niet natuurlijk.
3,5uur later...? Verder alles ok met je stressbestendigheid? Hoe hou je het ooit tijdens een race vol?AvK schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:30:
Alles is nog mogelijk.
Heb er zin in morgen.
zag net inteviewtje met max op NOS, maar volgensmij gaat ie er nog steeds vanuit dat hij gewoon op plek 3 gaat starten. Hij zag er ook vrij relaxed uit, komt allemaal goed morgen
Bocht een en twee worden flinke chaos morgen. Safety car, Max pakt meteen goede plekken
Minimaal of maximaal?sly___ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:26:
Ik geloof niet dat ze t risico gaan nemen. Die bak gaan ze wisselen. P3 wordt t dan sowieso.
Als hij op plek 8 moet starten hoop ik dat hij zonder problemen door die bochten komt.De_Bastaard schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:27:
Bocht een en twee worden flinke chaos morgen. Safety car, Max pakt meteen goede plekken
Persconferentie:
[YouTube: F1 2021 Saudi Arabia GP - Post-Qualifying Press Conference(HAMILTON,VERSTAPPEN, BOTTAS)]
Inclusief een absurde vraag van Jonathan McEvoy (Daily Mail..) aan Hamilton. Achtergrond: https://www.racefans.net/...e-survivors-and-minister/.
[YouTube: F1 2021 Saudi Arabia GP - Post-Qualifying Press Conference(HAMILTON,VERSTAPPEN, BOTTAS)]
Inclusief een absurde vraag van Jonathan McEvoy (Daily Mail..) aan Hamilton. Achtergrond: https://www.racefans.net/...e-survivors-and-minister/.
In het filmpje van max aan het eind met dat glimlachje,maakt het hem ook niks uit dat hij de muur aangetikt heeft. Daarnaast weet ik niet of ze hier de auto al terug in de pitbox hadden en dat deze te redden is/was, als dat wel zo is dan weet Max dat hij morgen het Lewis heel moeilijk gaat maken.
Self reflection is the school of wisdom
Het is absurd hoe relaxed Max lijkt onder de druk die heerst in het kampioenschap. Heeft echt zo'n houding van, als het niet lukt, jammer dan, volgend jaar weer een kans.The_Scarabial schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:21:
zag net inteviewtje met max op NOS, maar volgensmij gaat ie er nog steeds vanuit dat hij gewoon op plek 3 gaat starten. Hij zag er ook vrij relaxed uit, komt allemaal goed morgen
Kan dat wel waarderen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik ga er van uit dat Max nog niets wist. Hij weet wel dat als hij geen nieuwe gear box nodig heeft, dat hij in een redelijke positie zit voor morgenVentrigo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:33:
[...]
In het filmpje van max aan het eind met dat glimlachje,maakt het hem ook niks uit dat hij de muur aangetikt heeft. Daarnaast weet ik niet of ze hier de auto al terug in de pitbox hadden en dat deze te redden is/was, als dat wel zo is dan weet Max dat hij morgen het Lewis heel moeilijk gaat maken.
Ik vind het ook goed dat Max echt heel relaxed blijft, en volgens mij ook wel echt zo is. Is ook het beste, anders blokkeer je alleen maar. Natuurlijk voelt hij die druk echt wel.
@RobertMe ik ben niet per sé van de complotten maar zoals je zelf al aangaf, Wolff is wel echt een scemer en hij heeft het er al over gehad. Net als eerder dit seizoen. Hamilton heb ik wat dat betreft ook echt heel laag zitten. Al heel wat jaartjes, en dat heeft hij ook dit jaar weer bevestigd. Gelukkig is hij wel een fantastische coureur. Dat maakt een hoop goed.
@RobertMe ik ben niet per sé van de complotten maar zoals je zelf al aangaf, Wolff is wel echt een scemer en hij heeft het er al over gehad. Net als eerder dit seizoen. Hamilton heb ik wat dat betreft ook echt heel laag zitten. Al heel wat jaartjes, en dat heeft hij ook dit jaar weer bevestigd. Gelukkig is hij wel een fantastische coureur. Dat maakt een hoop goed.
een treffende spreuk
Even zo der oranje bril, is het terecht dat Ham geen straf heeft voor de (dubbel) gele vlag en kan Red Bull hier nog in protest? 🤔
Ja het is terecht dat hij geen straf heeft gekregen. Het was duidelijk een fout van de marshal en zo kort dat je niet kon verwachten dat hij het gezien zou hebben. En nee, Red Bull gaat niet in protest, hebben ze al gezegd.DoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:45:
Even zo der oranje bril, is het terecht dat Ham geen straf heeft voor de (dubbel) gele vlag en kan Red Bull hier nog in protest? 🤔
Het is wel echt een ding in Engeland hoor. En Lewis is wel van het statement maken.Tommy The Cat schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:29:
Persconferentie:
Max is gewoon zo relaxed omdat hij niets te verliezen heeft. Lewis aan de andere kant wilt zijn titel prolongeren.
[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 04-12-2021 23:54 ]
Wat een enorme klasbak is Max ook hey. Als iemand er nog aan twijfelde wie de snelste op de grid is dan moet diegene nu toch wel overtuigd zijn, toch??
Iedere sessie weer, al vanaf FP1, heeft hij na iedere flying lap weer een snelle tijd neergezet. Nu ook in Q1, Q2, eerste poging gelijk goed, waar de Mecedessen beide meerdere pogingen nodig hadden, vooral HAM deze keer.
Alle teamgenoten zitten 1 à 2 tienden van elkaar, maar als hij die 4 tienden had uit weten te rijden was hij dik een seconde sneller dan PER geweest die overigens een hele goede quali reed.
En RIC en ALO die met grote ogen staan te kijken hoe hij die baan sloopt (helaas letterlijk aan het eind..). Hoe vaak zie je dat? Niet omdat ze het HAM niet gunnen maar omdat ze een onmogelijk rondje zien gebeuren.
Erg jammer van de uitslag maar man wat een respect voor zo'n ventje van 24 die tenminste écht 'the talking on the track' doet.
Iedere sessie weer, al vanaf FP1, heeft hij na iedere flying lap weer een snelle tijd neergezet. Nu ook in Q1, Q2, eerste poging gelijk goed, waar de Mecedessen beide meerdere pogingen nodig hadden, vooral HAM deze keer.
Alle teamgenoten zitten 1 à 2 tienden van elkaar, maar als hij die 4 tienden had uit weten te rijden was hij dik een seconde sneller dan PER geweest die overigens een hele goede quali reed.
En RIC en ALO die met grote ogen staan te kijken hoe hij die baan sloopt (helaas letterlijk aan het eind..). Hoe vaak zie je dat? Niet omdat ze het HAM niet gunnen maar omdat ze een onmogelijk rondje zien gebeuren.
Erg jammer van de uitslag maar man wat een respect voor zo'n ventje van 24 die tenminste écht 'the talking on the track' doet.
Helemaal mee eens. 👌🏻oZy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:55:
Wat een enorme klasbak is Max ook hey. Als iemand er nog aan twijfelde wie de snelste op de grid is dan moet diegene nu toch wel overtuigd zijn, toch??
Zijn daar beelden van met Ric en Alo?
Je bent pas de snelste als je ook de finish haalt. Daarin heeft Max zich enorm verbeterd de afgelopen jaren maar nu ging hij toch weer net te ver en dan sta je dus niet op pole en was hij ook niet de snelste.oZy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:55:
True, lekker veilig troosteloos zoals Perez/Gas/Albon in de RB rondjes rijden was veel beter. Geen schade, regelmatig eruit in Q1 en Mercedes was in de zomer gewoon weer kampioen.Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:04:
[...]
Je bent pas de snelste als je ook de finish haalt. Daarin heeft Max zich enorm verbeterd de afgelopen jaren maar nu ging hij toch weer net te ver en dan sta je dus niet op pole en was hij ook niet de snelste.
DoubleDutch schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:00:
[...]
Helemaal mee eens. 👌🏻
Zijn daar beelden van met Ric en Alo?
Ah thx, mooie beelden, je kunt gewoon zien dat ze echt aan het genieten zijn van de presentaties van Max,geweldig. ☺️
Het was gewoon alles of niets, ik denk dat hij zich er echt wel van bewust was dat hij de limieten enorm aan het opzoeken was, maar anders was het ook gewoon P3 geworden. Mensen die vinden dat hij een fout heeft gemaaktmeenkdrie schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:07:
[...]
True, lekker veilig troosteloos zoals Perez/Gas/Albon in de RB rondjes rijden was veel beter. Geen schade, regelmatig eruit in Q1 en Mercedes was in de zomer gewoon weer kampioen.

BlaBlaBla
Werk je bij Netflix ofzo door een oude foto bij een nieuwe gebeurtenis te plaatsen...aschja schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:56:
Come on Maxie. Heads up!
[Afbeelding]
Je moet mentaal nu zoooo ontzettend sterk zijn. Waarom overkomt Hamilton dit nou nooit? Ook weer Bottas met een half kapotte auto.
Max is mentaal zo sterk dat hij dit morgen met de race alweer kwijt is. Het is niet de eerste keer dat hem dit is overkomen. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat hij morgen nog flink kan scoren...
"When you grow up your heart dies"
Natuurlijk heeft hij een fout gemaakt, heeft zijn auto in de muur gezet, is over de limiet gegaan, dus dan heeft hij een fout gemaakt. Als hij die bocht had gehaald was het waarschijnlijk pole, gezien zijn snelle tijd tot dan toe.Strider schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:15:
[...]
Het was gewoon alles of niets, ik denk dat hij zich er echt wel van bewust was dat hij de limieten enorm aan het opzoeken was, maar anders was het ook gewoon P3 geworden. Mensen die vinden dat hij een fout heeft gemaakt
Nu staat hij op P3, mag blij zijn als z'n versnellingsbak werkt en heeft ook geluk dat hij niet net last heeft van zijn nek, of door zo'n klap ineens een enkel breekt of een ander freak-incident achtig iets.
Die crash was naar mijn idee de oude Max, die te gretig is op bepaalde momenten en daardoor juist verliest. Die oude Max gaat geen WK winnen, daarvoor heb je een bepaalde kalmte nodig, die komt met ervaring maar toch lijkt hij soms terug te vallen in de te grote onbevangenheid.
Ja maar het was zo mooi geweest als hij gewoon pole had gepakt op een door iedereen een Mercedes omgedoopt circuit en dat Ham een zogenaamde raket motor tot zijn beschikking had, maar jammer en morgen kan er van alles nog gebeuren, met de start, met de pit, VSC, rode vlag of Ham die dezelfde fout maakt als Max, we gaan het zien en het blijft spannend tot de de laatste race.sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:23:
[...]
Werk je bij Netflix ofzo door een oude foto bij een nieuwe gebeurtenis te plaatsen...
Max is mentaal zo sterk dat hij dit morgen met de race alweer kwijt is. Het is niet de eerste keer dat hem dit is overkomen. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat hij morgen nog flink kan scoren...

Misschien bezwijkt het team van Mercedes onder de druk en gaat er van alles fout bij de strategie en de pitstops... Ik zie morgen nog wel een paar jongens in de muur vliegen of iets anders gebeuren. Ik hoop alleen dat de mazzel dan een keer bij Red Bull valt...DoubleDutch schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:29:
[...]
Ja maar het was zo mooi geweest als hij gewoon pole had gepakt op een door iedereen een Mercedes omgedoopt circuit en dat Ham een zogenaamde raket motor tot zijn beschikking had, maar jammer en morgen kan er van alles nog gebeuren, met de start, met de pit, VSC, rode vlag of Ham die dezelfde fout maakt als Max, we gaan het zien en het blijft spannend tot de de laatste race.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb nog niemand het rekensommetje zien maken. Hamilton had 1:27.511 als pole-tijd en Verstappen zat op -0.244 na S2, dat zou 1:27.267 betekenen, slechts 9 duizendsten ernaast.Kenny_026 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:41:
Schrijf maar op, 1.27.258 pole voor max.
Hoe wil je beweren dat dit geen fout is?Strider schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:15:
[...]
Het was gewoon alles of niets, ik denk dat hij zich er echt wel van bewust was dat hij de limieten enorm aan het opzoeken was, maar anders was het ook gewoon P3 geworden. Mensen die vinden dat hij een fout heeft gemaakt
Het was alles of niets, maar met twee keer paars in sector 1 en 2 was hij er eigenlijk al wel, of in ieder geval nog voor Bottas.
Zo'n fout kost je dan uiteindelijk wel wat, hopelijk blijft het bij P3.
Ik weet niet of je Max dit seizoen hebt gezien in interviews en dergelijke, maar hij is meestal echt super relaxt, ondanks de immense druk die er isHomeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:24:
[...]
Natuurlijk heeft hij een fout gemaakt, heeft zijn auto in de muur gezet, is over de limiet gegaan, dus dan heeft hij een fout gemaakt. Als hij die bocht had gehaald was het waarschijnlijk pole, gezien zijn snelle tijd tot dan toe.
Nu staat hij op P3, mag blij zijn als z'n versnellingsbak werkt en heeft ook geluk dat hij niet net last heeft van zijn nek, of door zo'n klap ineens een enkel breekt of een ander freak-incident achtig iets.
Die crash was naar mijn idee de oude Max, die te gretig is op bepaalde momenten en daardoor juist verliest. Die oude Max gaat geen WK winnen, daarvoor heb je een bepaalde kalmte nodig, die komt met ervaring maar toch lijkt hij soms terug te vallen in de te grote onbevangenheid.

Je kunt niet verwachten dat de coureurs foutloos zijn. Er is ook geen enkele foutloze coureur. Het kan aardig in de buurt zitten, maar echt foutloos bestaat gewoon niet. Ik heb serieus liever dat een coureur alles geeft en dan nét wat te ver gaat dan een coureur die liever wat meer op safe speelt en genoegen neemt met iets minder, zelfs als dat betekent dat een kampioenschap niet gewonnen gaat worden. Daarom is dit seizoen ook zo vet. Voor het eerst in jaren is er weer een echte strijd gaande tot het bittere einde en dat zie je terug in Mercedes en Hamilton die zichtbaar onder druk staan. Dat is gewoon vet, zelfs als Verstappen het kampioenschap niet pakt dit jaar. Is dat zonde? Sure. Maar ook los van die uitslag is dit gewoon een seizoen dat maar blijft geven.
Ik vertrouw de engineers van RBR wel. Die sturen Verstappen niet de baan op met een gammele versnellingsbak. Had de klap nog harder kunnen zijn? Had Verstappen gewond kunnen raken? Vast. Maar als je daar bang voor bent als coureur zijnde moet je ander werk gaan zoeken
Ik zeg dat natuurlijk ook niet voor niets 😇😂DataGhost schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:01:
[...]
Ik heb nog niemand het rekensommetje zien maken. Hamilton had 1:27.511 als pole-tijd en Verstappen zat op -0.244 na S2, dat zou 1:27.267 betekenen, slechts 9 duizendsten ernaast.
Als je maar commentaar kan leveren op Max hé? Sommigen klagen over de oranje brillen maar jouw brilletje is ook aardig gekleurd.Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:24:
[...]
Natuurlijk heeft hij een fout gemaakt, heeft zijn auto in de muur gezet, is over de limiet gegaan, dus dan heeft hij een fout gemaakt. Als hij die bocht had gehaald was het waarschijnlijk pole, gezien zijn snelle tijd tot dan toe.
Een coureur die niet de grens opzoekt zal nooit WK worden en een eventuele vergelijking met Hamilton en dus Mercedes is onterecht want die rijden al 7 jaar lang met 2 vingers in hun neus met een auto op half vermogen rondjes om de rest van het veld heen.
De superioriteit van Mercedes komt puur van het materiaal en minder van de rijder, dit in tegenstelling tot de prestaties van Red bull die volledig op conto van Max bijgeschreven mag worden.
[ Voor 22% gewijzigd door D.deJong op 05-12-2021 07:20 ]
Waarom P3? Ik hoop dat het P1 wordt!dutchgio schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:10:
Max heeft gegokt en de Q3 verloren. Ik heb genoten van zijn durf en pure klasse hoe hij door die bochten sneed
Ik kijk al uit naar de race vanavond, die belooft een spektakel te worden.
Ik kijk al uit naar de race vanavond, die belooft een spektakel te worden.
Sporters die niet de grenzen opzoeken zullen zich nooit in het lijstje der groten bevinden.Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:24:
[...]
Hij lag 0,2 seconde voor, dus had op dat moment niet alles-of-niets hoeven te spelen. Wat mij betreft heeft Max daar onnodig veel risico genomen. En daarmee zijn kans op het kampioenschap verspeeld. Hij moet daarmee aan de slag gaan, want anders ligt hij er vanavond bij de eerste bocht uit of wordt hij volgend jaar ook geen kampioen.Strider schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:15:
[...]
Hij heeft in meerdere interviews aangegeven dat hij voor zijn gevoel op hetzelfde rempunt zat als in zijn andere rondjes, dus dan heeft hij niet extreem gepusht. Hij wist ook dat hij 0,3 sec. onder zijn eigen tijd zat, en dat HAM een kleiner gat had, dus ook dat hij de laatste sector moest rijden zoals in eerdere rondes. Het risico en op de limiet rijden zat in de eerste twee sectoren, niet in deze laatste bocht.
Heeft iemand deze lap en de banker lap al naast elkaar gelegd om naar dat rempunt te kijken?
Heeft iemand deze lap en de banker lap al naast elkaar gelegd om naar dat rempunt te kijken?
Sorry, maar wat een onzin.kraanwagen schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:44:
[...]
Hij lag 0,2 seconde voor, dus had op dat moment niet alles-of-niets hoeven te spelen. Wat mij betreft heeft Max daar onnodig veel risico genomen. En daarmee zijn kans op het kampioenschap verspeeld. Hij moet daarmee aan de slag gaan, want anders ligt hij er vanavond bij de eerste bocht uit of wordt hij volgend jaar ook geen kampioen.
Die 0,244 is niets. Als he op safe gaat spelen met 0,244 seconden voorsprong dan ben je die tijd zo kwijt, als je in die flow zit ga je door en niet nadenken en "omschakelen". Juist van omschakelen ga je fouten maken. Of in dit geval zou je met op safe spelen juist tijd verliezen terwijl er geen marge was.
Daarnaast begint dit echt met een klein lullig rem foutje, en dan is het "gokken" op doorrijden of afbreken, en het werd gokken op afbreken in de muur
En als hij niet zo de limiet op moet zoeken en bij elk klein foutje moet afbreken dan was die nu niet gekomen waar die gekomen was. Dan had die na T2 zijn ronde al afgebroken, want ook dat was op, en over, de limiet. Maar zie vervolgens ook die Alonso eens genieten. Ook die had de hoop voor Verstappen al opgegeven na T2, maar zie vervolgens die blik als die door gaat, en vervolgens een paarse sectortijd zet met één tiende voorsprong, terwijl hij met Ricciardo dat verlies van twee tiende "voorspellen" door dat foutje.
Beetje zwart/wit. Track position is hier key. Long runs zijn allebei gelijk, undercut is moeilijk zoals het het er nu uitziet . Daarom is P1 gewoon belangrijk. Vandaar dat hij er vol voor ging . Ik had het idee dat hij op 110 % moest rijden om daar te komen .kraanwagen schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:44:
[...]
Hij lag 0,2 seconde voor, dus had op dat moment niet alles-of-niets hoeven te spelen. Wat mij betreft heeft Max daar onnodig veel risico genomen. En daarmee zijn kans op het kampioenschap verspeeld. Hij moet daarmee aan de slag gaan, want anders ligt hij er vanavond bij de eerste bocht uit of wordt hij volgend jaar ook geen kampioen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Morgen boven P3 eindigen en laatste race winnen en hij is er ook gewoon.
Alles is nog mogelijk
Alles is nog mogelijk
Mee eens. Maar afhankelijk van de bak hè.DarkFire1985 schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:00:
Morgen boven P3 eindigen en laatste race winnen en hij is er ook gewoon.
Alles is nog mogelijk
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik weet nu niet wie er in mijn huis zenuwachtiger is ik voor Max of mijn kinderen voor Sinterklaas
Ik denk dat Max altijd op 110% (moet) zitten. Q3 is gewoon alles eruit. Ham had ook een moment in zijn eerste run in Q3. Dat gebeurde alleen ergens waar er genoeg ruimte was. Allemaal wat makkelijk om te roepen dat hij die laatste bocht maar ff rustig aan moest doen. Dit kan gebeuren.backupdevice schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:57:
[...]
Beetje zwart/wit. Track position is hier key. Long runs zijn allebei gelijk, undercut is moeilijk zoals het het er nu uitziet . Daarom is P1 gewoon belangrijk. Vandaar dat hij er vol voor ging . Ik had het idee dat hij op 110 % moest rijden om daar te komen .
Ik hoor hier mijn oude manager in, die elk jaar weer met oude koeien kwam aanzetten "want je hebt een historie"Homeland schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:24:
[...]
Er wordt een ideetje in het hoofd geplant, en dat lijkt een referentiekader te worden voor altijd.
Ook de oude Max, zoals je zo graag zegt, was een talentvolle racer.
Op de limiet, een racer die het publiek graag ziet.
Hij moest zichzelf wat in het strakke corset van de regels wringen, en weet nu prima te opereren hierin.
We hebben eindelijk weer een seizoen ( en aankomende ) waarin we meerdere van dit soort coureurs hebben.
De laatste keer dat we dit écht hebben meegemaakt was in de Senna vs Prost en Schumacher vs Hakinnen tijd.
De afgelopen 15 jaar ( globaal ) was het altijd een kleine tweestrijd voorin, de rest deed mee in het 1.5 kampioenschap.
Sinds een jaar of 2 / 3 hebben we een toeloop gekregen van talenten, met Norris, Russel en Leclerc en natuurlijk Verstappen.
Hamilton blijft ook nog wel even
Ik denk dat we de komende jaren nog veel vuurwerk on track gaan zien
Kleine kans dat ze het risico gaan nemen.backupdevice schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:01:
Mee eens. Maar afhankelijk van de bak hè.
Ik vermoed dat RBR voor een bakwissel gaat, en de 5 gridplaatsen neemt.
Er komen 100% zeker safety-car deployments.
Dus pit strategie gaat het verschil maken.
[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 05-12-2021 08:14 ]
Laten we allemaal gewoon blij zijn dat Max al een P3 tijd had neergezet. In de eerste bocht/het eerste rondje vanavond billenknijpen, maar als dat niks geks gebeurd hoop/denk ik dat Bottas er snel aan gaat. Vanaf daar gelijke druk bij Max en Lewis.
Enige wat wij kunnen doen is vanaf de bank aanmoedigen, en dat gaat zeker gebeuren
Enige wat wij kunnen doen is vanaf de bank aanmoedigen, en dat gaat zeker gebeuren

Sinds een half jaar doet zelfs mijn vrouw hieraan mee ....yinx84 schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:23:
Zet zelfs 'vrijwillig' de TV hiervoor aan, zelfs als ik niet thuis ben
Een coureur weet tijdens een ronde niet dat hij 2x paars rijdt. Die zit gewoon in volle concentratie te stampen in op de finish 0,005 seconde sneller te zijn.dutchgio schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:10:
[...]
Hoe wil je beweren dat dit geen fout is?
Het was alles of niets, maar met twee keer paars in sector 1 en 2 was hij er eigenlijk al wel, of in ieder geval nog voor Bottas.
Met dat gevoel was hij het rijden. Om dat verschil in s3 te kunnen maken.
Hij wist tijdens de ronde dat hij drie tienden onder zijn eigen tijd zat, dus ook dat hij waarschijnlijk twee keer paars had.AndereKoekoek schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:28:
[...]
Een coureur weet tijdens een ronde niet dat hij 2x paars rijdt. Die zit gewoon in volle concentratie te stampen in op de finish 0,005 seconde sneller te zijn.
Op het display staat gewoon het verschil met zijn eigen snelste ronde. Dat hij twee keer paars had wist hij misschien niet, maar dat hij sneller was dan zijn voorgaande ronde wist hij wel, en dat hij drie tienden voorsprong had op zijn eigen tijd terwijl het gat naar de P1 van Hamilton kleiner was wist hij blijkbaar ook (o.a. omdat GP hem dus de P1 van Hamilton had verteld).AndereKoekoek schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:28:
[...]
Een coureur weet tijdens een ronde niet dat hij 2x paars rijdt. Die zit gewoon in volle concentratie te stampen in op de finish 0,005 seconde sneller te zijn.
Dat weten ze juist wel, ze zien op hij stuur wat voor tijden ze rijden en of het snel genoeg is.AndereKoekoek schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:28:
[...]
Max ziet Jos op het grote scherm:
https://streamable.com/srnf7x

[ Voor 18% gewijzigd door Danielson op 05-12-2021 08:45 ]
Hij zal niet de 'cijfers' weten, maar er is een snelle infographic op zijn stuur, de zgn delta die dit laat zien.AndereKoekoek schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:28:
[...]
Net als dat jij en een traject controle rijdt, geeft je navigatie met een pijltje aangeven of je onder / over de richtlijn zit.
Volgens mij kijkt hij net weer naar beneden voordat Jos op het scherm komt?Danielson schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:44:
Max ziet Jos op het grote scherm:
[Afbeelding]
Je moet maar producer bij Netflix worden
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Jeuuh Raceday!
Hopen op een goede start en weinig chaos in het begin! Nou ja leclerc die Bottas en Lewis meeneemt kan ik nog wel mee leven ;-)
Hopen op een goede start en weinig chaos in het begin! Nou ja leclerc die Bottas en Lewis meeneemt kan ik nog wel mee leven ;-)
Iemand enig idee wanner RB de bak gaat controleren en de rest gaat repareren?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
https://www.gptoday.net/n...-niet-vervangen-te-wordensiggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:57:
hopen dat dit klopt
[ Voor 3% gewijzigd door Shva op 05-12-2021 09:00 ]
Dat hebben ze vannacht al gedaansiggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:57:
GP today neem ik ook met een korreltje zout.
Indien waar, nice. Thanks, nog niks op autosport.com Hopelijk is dit echt zo en geen 'Leclerc-Monaco-oopsie'.Shva schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:00:
[...]
https://www.gptoday.net/n...-niet-vervangen-te-worden
hopen dat dit klopt
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nou, ik wel 😨d-vine schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:02:
Ik weet nu niet wie er in mijn huis zenuwachtiger is ik voor Max of mijn kinderen voor Sinterklaas
Lijkt me sterk. Zoals ik al eerder zei is het risico te groot. Maar goed ze zullen m wel uit elkaar gehaald hebben en bepaalde onderdelen scannen. Heel spannend...siggy schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:02:
[...]
Indien waar, nice. Thanks, nog niks op autosport.com Hopelijk is dit echt zo en geen 'Leclerc-Monaco-oopsie'.
De sint is hier gister al langskomend-vine schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:02:
Heb ook geen Max in huis
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Gewoon posten, 50% dat t goed is en was je de eerstespeedmetal35 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:01:
[...]
GP today neem ik ook met een korreltje zout.
Hier ook, die spanning.. kinderen zijn al weken niet te doen. Deze zondag is een feestdag voor ons. Ze kunnen zich nu mooi de hele dag met hun nieuwe meuk zich vermaken.Blokker_1999 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:32:
[...]
wait, whut? Koop die man eens een kalender...
Gelukkig is het SinterMax niet, want dan zou je kans hebben dat hij in een bocht van het schoorsteenkanaal de muur raakt, en dat is zo lastig verwijderen, een oude man halverwege zo'n pijp. Werk voor de Takelmarshallpiet...d-vine schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:02:
Lijkt me wel ultiem dilemma. Gaan rijden met de bak of toch maar wisselen. Zou persoonlijk denk ik voor een wissel gaan en hopen dat je volgende week nog een kans hebt op WK. 100% zekerheid kun je volgens mij niet krijgen over die bak nu.
Vergelijk wordt ook veel gemaakt met Leclerc in Monaco, maar dat leek voor mij meer een wanhoopsdaad van Ferrari omdat ze eindelijk weer eens vooraan stonden…Inspired schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:45:
Lijkt me wel ultiem dilemma. Gaan rijden met de bak of toch maar wisselen. Zou persoonlijk denk ik voor een wissel gaan en hopen dat je volgende week nog een kans hebt op WK. 100% zekerheid kun je volgens mij niet krijgen over die bak nu.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Groot deel van de dilemma zit denk ik ook in de start, de kans om die goed door te komen is vanaf p3 veel groter dan vanaf p8, dan zitten de Mazepinnetjes en Tsunoda's toch al ineens een stuk dichter achter je.Inspired schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:45:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |