Testing, one, two ...
S1 -0,178Harrie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:03:
Daar ben ik niet zo zeker van hoor. Lewis had in sector 3 bijna 2 tienden gepakt op de eerste tijd van Max. Want na sector 2 zat hij er nog een paar honderdsten boven.
S2 -0,248
even zo uit het hoofd
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik denk dat hij hier niet tot zijn recht komt met alle bochten. Volgende race weten we het zeker met die Tilke baanDaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:01:
Het enige goede hier is dat we in ieder geval klaar zijn met het wekenlange, eindeloze gezeur over de "raketmotor". Want die bestaat dus niet...
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Toen Olav "crescendo zei" grapte ik nog "hou je mond over crash!". Maar die laatste bocht hebben we nog geen fouten gezien..jemig
Anyway, hopelijk niet teveel schade en geweldig dat de top 4 zo dicht bij elkaar zit
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja, dus als Lewis inderdaad ongeveer 0.2seconden sneller ging in s3 dan Max zijn in zijn vorige ronde, dan moet je in s3 echt wel doorgaan.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:06:
[...]
S1 -0,178
S2 -0,248
even zo uit het hoofd

over dichtgeknepen billen gesproken ... als er één circuit is waar je hem wilt thuisbrengen is het de Nordschleife wel
Voor wie het leuk vind.... Klik
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2021 01:05 ]
Okay, dan wel ja, nouja..Harrie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:08:
Ja, dus als Lewis inderdaad ongeveer 0.2seconden sneller ging in s3 dan Max zijn in zijn vorige ronde, dan moet je in s3 echt wel doorgaan.
Rustig aan in S3 heAlfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:09:
Maargoed, ik ga weer SIM'en, kijken of ik mijn PB op de Nordschleife kan aanscherpen

PSN: xMaurice93
linkje?Maurice079 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:14:
Vond het overigens wel sportief hoe Toto reageerde op de fout van Verstappen. Dat weekje rust heeft hem goed gedaan, want ik vermoed dat hij bij nog een back-to-back weekend compleet uit z'n stekker was gegaan
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik probeer me ook te herinneren wanneer een protest op een besluit ooit iets veranderd heeft?henkklaas1994 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:15:
Protest is natuurlijk kansloos tegen FIA. Is volgens mij nog nooit gelukt ook, maar weet dat niet zeker.
In de race gaat het niet zo hard en is de afstand tot de muur een stuk groter.Phusebox schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:15:
Hopelijk zat Max vandaag in de muur en Lewis morgen... Maar ik denk dat het wel klaar is nu. Max zal nu echt alles op alles moeten zetten om minimaal P2 te pakken.
Is wel eens gebeurd toen er plotseling onboard-beelden opdoken dat Hamilton wel degelijk een gele vlag had gezien.henkklaas1994 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:15:
Protest is natuurlijk kansloos tegen FIA. Is volgens mij nog nooit gelukt ook, maar weet dat niet zeker.
Nu informeert hij na afloop van de ronde of er geen geel hing.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik vrees dat dat pas morgenvroeg wordt.SideSwipe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:17:
Nu dus even wachten op Red Bull op de vraag of de versnellingsbak nog heel is
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
Precies, alles of niks.. Ik snap de opmerking van Hamilton dan ook niet dat de RB Q pace "something else" is, hij staat ervoor en Max moest alle risico's nemen om sneller te zijn..vliegnerd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:28:
Na het eerste rondje in Q3 is het voor Max duidelijk had het niet zomaar gaat lukken. Hij is dan 0.3 sneller dan HAM/BOT en hij weet dat die high fuel rijden en er nog 4 tienden af gaan halen.
Hij vraagt ook om een tow. Eerst tijdens het rijden en in de laatste seconde in de box nog een keer: “if Checo’s lap isn’t happening, give me a tow” oid
Dit tweede rondje is dus echt Max die weet dat hij over de rand MOET om een kans te houden. De Merc is weer duidelijk sneller.
Hij rijdt in bocht 2 al bijna de muur in en rijdt een bizarre ronde. Als het gelukt was…
Ik dacht eerst de eerst fout van Max van het seizoen gezien te hebben, maar dit is wellicht echt bewust zoveel (teveel) risico.
De dood of de gladiolen.
Man, wat een seizoen!!!
Ik ben geen engineer, maar het lijkt me dat als ze het risico nemen en het gaat tijdens de race kapot dat je definitief het kampioenschap weggooit.SideSwipe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:17:
In hoeverre kun je dat eigenlijk bepalen zonder de Parc fermé regels te breken?SideSwipe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:17:
Flickr PSN ID= cheironnl
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb het filmpje enkel nog voorbij zien komen op Twitter. Toto zag blijkbaar ook dat het om een aardig rondje ging
Toto Wolff seeing Verstappen crash: oh no. Anyway…#F1 #SaudiArabianGP 🇸🇦 pic.twitter.com/UqD84oDz92
— Motorsport.com (@Motorsport) 4 december 2021
PSN: xMaurice93
Misschien dat ze een sensor hebben om de zijdelingse impact op de aandrijfassen te kunnen meten.cheiron schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:19:
[...]
In hoeverre kun je dat eigenlijk bepalen zonder de Parc fermé regels te breken?
tuurlijk niet, tis maar een sim .. gas op de lolly !!!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het gaat niet om het gevoel, het ging om de stress, de druk, de mentale capaciteit om niet alles of niets in de laatste bocht te doen als je dikke 2 tiende voorligt. Dat heeft werkelijk niks met g krachten, grip of wat dan ook te maken. Dat is puur mentaal iets op wereldniveau. In de clio cup, even heel oneerbiedig gezegd, maakt een foutje van 2 tienden geen bal uit. ALs je dat in de clio world cup (zal vast niet meer bestaan, maar je begrijpt hopelijk waar het om gaat), dan is 2 tienden wel een bak met tijd.ricardo246 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:20:
[...]
Maar even specifiek, hoe kun jij Sim ervaring aan echt racen koppelen?
En dan heb ik het niet over de clio cup, maar over 250+ kmh auto's?
Ik gok dat een ieder die wel in zo'n auto heeft gezeten op een circuit (of 6) en wel in een sim heeft gezeten je terecht zal wijzen (volgens mij doe ik dat nu)![]()
Niet de hele bak is verboden terrein, sommige onderdelen mogen met zelfde type vervangen worden. Voor de rest maken ze een röntgenscan.cheiron schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:19:
[...]
In hoeverre kun je dat eigenlijk bepalen zonder de Parc fermé regels te breken?
Ik hoop dat we hier nog jaren meme's van gaan zien
Denk ook niet dat dit hem hierdoor in een "gefrustreerde Max is snelle Max" modus zet.Tommiiee schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:04:
[...]
Ik ben er ook wel van overtuigd dat hij er morgen 100% voor gaat. Ik bedoelde meer van, als hij uiteindelijk niet het WDC pakt, dan denk ik dat hij nog vaak zal terugdenken aan deze laatste bocht.
Dit gebeurt gewoon wanneer je het randje opzoekt, misschien had hij net iets te veel stof opgepakt op z'n linker voorband waardoor die bocht de mist in ging door onderstuur.
De klapband in Baku leek mij stukken frustrerender, dat leverde zero points op, morgen liggen er gelukkig nog genoeg kansen al is het wel heel jammer om nu net niet die mokerslag uit te kunnen delen aan de concurrentie.
Qualifying incident, niet een enorme fout gelukkig.
Deze ronde was zo gruwelijk snel (tot het onderstuur) dat zelfs Toto er behoorlijk van onder de indruk was.
Na deze race zal pas blijken hoe erg het missen van de pole was door dit tikje en of het een beslissende rol speelde. Laten we hopen dat de race morgen dit incident doet vergeten (op een positieve manier dan graag)
Blijkt eerder een gamble motor, Bottas had vanmorgen dus een benzinelek en met de vervangende motor net een paar misfires en een afslaande motor... Ben toch benieuwd hoe gerust ze zijn betreft de ICE van HAM.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:01:
Het enige goede hier is dat we in ieder geval klaar zijn met het wekenlange, eindeloze gezeur over de "raketmotor". Want die bestaat dus niet...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Red Bull confirm that they are not appealing against either of the stewards' decisions regarding Hamilton in practice
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) 4 december 2021
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mooi, kunnen we dat hoofdstuk ook afsluiten en focussen op de race.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Wie weet heeft Honda Aerospace nog wel een raketversnellingsbak op de plank liggen
Dit lijkt me einde kampioenschap voor Verstappen. Alleen een uitvalbeurt van Hamilton kan nu nog helpen.
Deze race is voor Hamilton en de laatste staat ook meer in zijn lijstje.
Zonde!
Een wk is een wk, je competitie is keihard. Dan zijn de omstandigheden niet relevant mbt foutjes maken. Ik kan er net zo goed een willekeurige andere sport bijhalen, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel. Topsport of topsport, de wereldtop vs de wereldtop, maakt geen bal uit welke sport je neemt. Of denk je dat bijvoorbeeld een Herlings WK niks voorstelt omdat motorcross toch maar een klein wereldje is ivm F1? Of F2, F3, etc etc. Je hebt competitie tegen de beste in die tak van competitie. Daar gaat het om, dat brengt de stress, de druk, de zoektocht naar perfectie.ricardo246 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:31:
[...]
Mijn laatste wapenfeit wat ik aan jou besteed:
als jij denkt dat als je met 0 kmh in een sim zit, dezelfde stress / mentale shizzle / druk geeft als dat je met een F1 mobiel door zo'n circuit als vandaag met mm's langs de muur rijdt, met ongelukken / afschrijvingen te maken hebt, dan zit jij in een andere realiteits bubbel dan ik. May the force be with you.
Onderbouw dat eens met feiten.Smobbo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:34:
Zojuist de Q gekeken, aaaargh!
Dit lijkt me einde kampioenschap voor Verstappen. Alleen een uitvalbeurt van Hamilton kan nu nog helpen.
Zonde!
de meesten hier hadden voorspeld dat VER 3e zou eindigen in de Q op voorhand, want dit is een MER circuit.
Er is toch niets aan de hand?
VER = 3e (Geen nieuws over penalty's nu ivm bak of motor)
Prima toch? Het is een mooi seizoen geweest. Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen.Smobbo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:34:
Zojuist de Q gekeken, aaaargh!
Zonde!
https://www.ziggosport.nl...an-de-gp-van-saudi-arabie
Als Max van p3 kan starten zie ik het nog wel positief in. Volgens mij liet F2 zien dat je redelijk kunt volgen en op het rechte stuk kunt inhalen. Hoewel ik niet weet of je dat beeld kunt kopieren naar F1. Mocht Max Bottas voorbij komen en binnen twee seconden rijden van Hamilton dan is er nog de undercut
Als die vervangen moet worden, krijgt ie een penalty, ongeacht of die bak al eens eerder gebruikt is.PalingDrone schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:32:
[...]
Wie weet heeft Honda Aerospace nog wel een raketversnellingsbak op de plank liggen
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dat ding kreeg echt een oplawaai dus ik ga maar even uit van p8 op de grid.backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:40:
Pfoeh de spanning over die bak… laat het geluk eens naar Max komen en dat die bak heel is .
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik denk niet dat Red Bull die dan mag gebruiken, zonder pitlane start.PalingDrone schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:32:
[...]
Die bak zal vast nog wel functioneren, zo hard was de klap niet, de vraag is of RB het risico wil nemen ermee.backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:40:
Pfoeh de spanning over die bak… laat het geluk eens naar Max komen en dat die bak heel is .
Yep…asing schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:41:
[...]
Dat ding kreeg echt een oplawaai dus ik ga maar even uit van p8 op de grid.
https://www.motorsport.co...rbox-after-crash/6850799/
Man man man...ik ben echt gutted.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb gehad bij een kwalificatie. Het erge eraan is dat het niet nodig was. Hij zat op zijn dash al 4 tienden op voorsprong op zijn eigen tijd dus had net ff iets minder risico moeten nemen.
Maar ja... gaan er maar aan staan als je in zo'n hyper lap zit en achteraf lullen is altijd makkelijk. Als hij hem had gepakt was een van de beste quali laps in tijden.
Goed de race is morgen en daar worden de punten verdeeld. Nu nog even afwachten wat de versnellingsbak gaat doen.
Gelukkig zitten er drie voor hem die hem sws niet in de weg gaan rijden (TSU, PER, GAS) dus dat scheelt. De auto lijkt snel en als hij kan aanhaken bij de MERCS op een paar seconden tegen de tijd dat de eerst pitstop komt, is een undercut mogelijk. Dan naar de witte band waar Max goed op leek te gaan.
Kortom ik heb nog vertrouwen dat alles mogelijk is morgen (en dan hebben we het nog niet eens gehad over de potentiële vsc, sc, rode vlaggen).
Het is een heel verhaal geworden maar moest het even kwijt.
Had ik al gezegd dat ik helemaal gutted ben? Pfff....
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Daar staat toch heel iets anders
Mijn boefje is liev!
Huh?!
Is dit een wetenschappelijk discussieplatform? Nee toch?
Ik zie de Q net terug en denk ‘kut daar gaat z’n kans op het WK’. De onderbouwing is wat ik schreef: Hamilton pakt deze en de volgende race schijnt (van horen zeggen, dikke duimenwerk) op de hand van Mercedes te zijn.
Gewoon jammer dat ie zo’n kneiter goed rondje niet af kan maken.
Niet wat er staat. Áls ze ook maar en indicatie van schade zien, dán gaan ze vervangen. Hier wordt niet gezegd dat ze hem al vervangen. Subtiel verschil.
Oh sorry wil ook niet zeggen… dropte alleen de linksiggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:44:
[...]
Niet wat er staat. Áls ze ook maar en indicatie van schade zien, dán gaan ze vervangen. Hier wordt niet gezegd dat ze hem al vervangen. Subtiel verschil.
@JB ook
Misschien een retorische vraag maar ik denk dat dat komt omdat Hamilton in de auto van zijn team te horen krijgt dat ie pole heeft en Max de muur geraakt heeft maar wel met een sneller rondje bezig was dan Hamilton.Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:18:
[...]
Precies, alles of niks.. Ik snap de opmerking van Hamilton dan ook niet dat de RB Q pace "something else" is, hij staat ervoor en Max moest alle risico's nemen om sneller te zijn..
Dan stapt ie uit de auto en krijgt ie een microfoon in zijn gezicht geduwd en zal ie wellicht bedacht hebben dat de pace van Redbull hier beter was dan verwacht.
Als jij die auto regelt, denk ik dat je meteen de helft van de mensen uit dit topic klaar in de rijtje hebben staan om je ongelijk te geven.ricardo246 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:51:
Ik zou jou adviseren eens in een formule auto te stappen, en dan bovenstaande comment nog eens te evalueren.
En al zou ik ongelijk hebben, fuck it.. heb ik een F1 auto gereden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het probleem is dat de laatste tijd na iedere sessie dat VER niet eerste staat, er meteen van die "daar gaat zijn kans op het WK" reacties komen die de sfeer compleet verpesten en niets toevoegen aan de discussie. Balen mag zeker, maar die negativiteit en gebrek aan nuance waarmee sommige die hier uiten mag van mij achterwege blijven.Smobbo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:44:
[...]
Huh?!
Is dit een wetenschappelijk discussieplatform? Nee toch?
Ik zie de Q net terug en denk ‘kut daar gaat z’n kans op het WK’. De onderbouwing is wat ik schreef: Hamilton pakt deze en de volgende race schijnt (van horen zeggen, dikke duimenwerk) op de hand van Mercedes te zijn.
Gewoon jammer dat ie zo’n kneiter goed rondje niet af kan maken.
Ik las je post alsof dat precies is wat je wilde insinueren ;-)backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:46:
[...]
Oh sorry wil ook niet zeggen… dropte alleen de link![]()
@JB ook
Ik zei FormuleSinergyX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:54:
[...]
Als jij die auto regelt, denk ik dat je meteen de helft van de mensen uit dit topic klaar in de rijtje hebben staan om je ongelijk te geven.
En al zou ik ongelijk hebben, fuck it.. heb ik een F1 auto gereden
niet F1 ;-)
Ten eerste een best wel bijzondere crash. Niet door op hoge snelheid een bocht te missen of over de kerb te stuiteren, maar blokkeren (al dan niet door te laat te remmen) en dan alsnog alle snelheid willen behouden bij het uitkomen van die bocht. Net iets teveel risico genomen waar hij de ronde ook had kunnen opgeven om in elk geval de bolide heel te houden en P3 te pakken. Erg zuur, maar het WK is nog lang niet over.
Dat Verstappen zo snel was geeft de burger in elk geval moed. Na het snelheidsverschil met de "raketmotor" in de afgelopen 2 weken had ik er een hard hoofd in, maar nu zie ik hem hier "gewoon" P2 of P3 pakken met alle kans op een overwinning volgende week.
Verder was Hamilton weliswaar bloedsnel, maar miste hij in P3 ook flink wat scherpte met de fouten die hij maakte mbt de gele vlag en het incident met Gasly en Mazepin. De druk staat er in elk geval vol op.
En zoals Max al eerder zij kun je je op dit circuit geen enkele fout permitteren. Morgen tijdens de race kan er dus van alles gebeuren met een of meerdere SC's tot gevolg en dan kan een overwinning ook opeens binnen handbereik liggen.
:strip_exif()/f/image/cxHHcdy7AMP49tX1uiO2uA2e.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet mentaal nu zoooo ontzettend sterk zijn. Waarom overkomt Hamilton dit nou nooit? Ook weer Bottas met een half kapotte auto.
[ Voor 14% gewijzigd door aschja op 04-12-2021 20:57 ]
Als ik de ervaring van Max had, van kinds af aan uren karten en dan autoraces...... dan zal me die snelheid niks uitmaken. Je raakt eraan gewend. Komt het weer neer op wat ik eerder zei. Je bent overigens intussen wel impliciet denigrerend aan elke andere topsport. Snelheid heeft geen impact op die druk/stress. Ja, als je voor het eerst in zo'n wagen rijdt, vast, maar daar hebben we het niet over. Je blijft er steeds dingen bijhalen die niet relevant zijn voor deze topsporters. Bijv. wat een Herlings heeft gepresteerd is waarschijnlijk vele malen knapper dan wat Max doet, en hij rijdt niet bepaald met 300km/h over een racebaan....En toch moet ie het opnemen tegen topniveau, maar voor jou maakt dat niks uit want...... tsjaricardo246 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:51:
En ik zeg dat dat niet zo is. Sim is not equal to real racing.
Ik zou jou adviseren eens in een formule auto te stappen, en dan bovenstaande comment nog eens te evalueren.

Nogmaals, want je blijft er randzaken bijhalen, ik zeg niet dat simracen gelijke belevenis is als real racing, als jij op wereldniveau competitie bedrijft, dan zorgt dat voor de druk, niet datgene wat je aan het doen bent aangezien je het tot de wereldtop hebt geschopt, dan ben je dat wel gewend.
[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 04-12-2021 20:59 ]
Mooie foto, ook dit hoort bij topsport.aschja schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:56:
Come on Maxie. Heads up!
[Afbeelding]
Je moet mentaal nu zoooo ontzettend sterk zijn. Waarom overkomt Hamilton dit nou nooit? Ook weer Bottas met een half kapotte auto.
Titelaspiraties kunnen de container in?
De Q geheel gemist maar hoorde wel van de "crash", hopelijk valt de restschade mee voor hem zodat we kog enigszins een gevecht kunnen verwachten maar desondanks ben ik niet geheel rouwig dat Hamilton op pole staat.
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 04-12-2021 21:01 ]
Verwijderd
Oude fot btw is niet van dit weekend...aschja schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:56:
Come on Maxie. Heads up!
[Afbeelding]
Maar max was 3 tienden sneller geweest dus dat geeft de burger moed dat die mercedes kan inhalen. Ook lijkt mercedes moeite te hebben om de banden aan de gang te krijgen
En dat alles op een baan waar iedereen riep dit is een mercedes baan... ik zeg kom maar op!
Een foto die er zeker toe doet.
Wie is de man met wie VER hier zit?
Ah, oude foto dus.....
[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 04-12-2021 21:01 ]
Tsja, Amerika zou ook een Mercedes circuit zijn en toch wint Verstappen, dit zou ook een Mercedes baan zijn, en toch pakt bij bijna pole (op meer dan 2,5 tiende?). Het feit dat Red Bull staat waar ze staan heeft wellicht wel te maken op dat ze nu beter zijn dan andere jaren op de "Mercedes banen", dus er valt nu gewoon minder te voorspellen.Smobbo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:44:
Ding is natuurlijk wel dat als Verstappen hier inderdaad pole had gepakt hij ogenschijnlijk relatief makkelijk naar de overwinning had kunnen cruisen (zoals Ferrari eens in Singapore heeft geprobeerd, Leclerc op P1 cruisen, Vettel er achter, en vervolgens doet Vettel een undercut op Leclerc
Ben ineens al mijn energie kwijt!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Is dat niet een oude foto?aschja schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:56:
Come on Maxie. Heads up!
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vast en zeker zijn fysio die ook als halve personal assistent dienst doet.ricardo246 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:00:
Wie is de man met wie VER hier zit?
Is zelfs van een paar jaar terug volgens mij, niet echt relevant voor nu.
Is van Turkije vorig jaar...
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 04-12-2021 21:05 ]
Ook mooi het verschil tussen Hamilton en Verstappen bij de post-kwali interviews. Hamilton was aardig gesloopt leek wel terwijl Verstappen best relaxt was ondanks wat er was gebeurd (wat ook wel een positief teken is).
Kom maar op met die race morgen!
Op een circuit waar de banden bijna niet lijken te slijten, is het maar de vraag of een ondercut iets zal brengen. Indien inhalen toch lastiger gaat worden dan gedacht (F2 is daar niet werkelijk een referentie voor gezien het downforce verschil en de gevoeligheid daarvoor), dan zal vooraan het tempo worden gedrukt en opgeschroefd zodra een undercut poging wordt ondernomen. Het zal niet de eerste keer zijn.Tommy The Cat schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:37:
De snelheid is er, aldus Verstappen voor de camera bij Ziggo. Maar dat wisten we al.
https://www.ziggosport.nl...an-de-gp-van-saudi-arabie
Als Max van p3 kan starten zie ik het nog wel positief in. Volgens mij liet F2 zien dat je redelijk kunt volgen en op het rechte stuk kunt inhalen. Hoewel ik niet weet of je dat beeld kunt kopieren naar F1. Mocht Max Bottas voorbij komen en binnen twee seconden rijden van Hamilton dan is er nog de undercut.
Een safetycar op een (on)gelukkig moment kan veel meer doen. Er zal vanuit worden gegaan dat deze wel zullen komen.
Indien bak vervangen moet worden, en dat zou je bijna verwachten, dan wordt het tactisch gezien een heel ander spel. De voorkant heeft ook een tik gehad maar daar zitten geen strafgevoelige onderdelen.
Chapeau voor Verstappen om er volledig voor te gaan, onder alle omstandigheden altijd 100% inzet, en soms er net overheen. Slikken en weer doorgaan.
Testing, one, two ...
Wat een heerlijk seizoen...genieten.
Dat viel mij ook op inderdaad. Lang geleden dat ik Hamilton zo vermoeid heb gezien. Zelfs Bottas zag er rustiger uitSomerenV schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:06:
Hoe kut het ook is dat Max 'm in de muur parkeerde... wat een enorm vette kwalificatie! Vooraf had iedereen een beetje verwacht dat Mercedes hier zou domineren door de snelheid van het circuit en de raketmotor van Hamilton, maar soms is de realiteit wat anders dan de verwachting. Wel apart dat iedereen dan nu roept dat het kampioenschap ten einde is, terwijl er vooralsnog qua startpositie niet veel veranderd is. Was het inderdaad een Mercedes-circuit geweest dan had ie waarschijnlijk P3 en misschien P2 gepakt. Nu pakt ie P3 (ervan uitgaande dat ie geen onderdelen moet vervangen) omdat hij vol op het randje reed (én rete snel was!). Naja, shit happens, maar met een circuit als Jeddah kan er volgens mij nog van alles gebeuren, dus om nu al te zeggen dat het voorbij is...?
Ook mooi het verschil tussen Hamilton en Verstappen bij de post-kwali interviews. Hamilton was aardig gesloopt leek wel terwijl Verstappen best relaxt was ondanks wat er was gebeurd (wat ook wel een positief teken is).
Kom maar op met die race morgen!
....dit geeft extra motivatie
You Hooliganaschja schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:07:
Geen grap. Ik was zooo gutted naar de kwalificatie dat ik voor €15 aan boodschappen was vergeten te scannen in de Appie. Bijna een winkelverbod gekregen.

I’m really disappointed with how Qualifying ended. Especially knowing the lap I was on. But the car is quick and we will give it everything tomorrow. All to play for 💪 #KeepPushing 🇸🇦 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/M3ATTDf1cl
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 4 december 2021
Horner op zijn Instagram: morgen P3.
[ Voor 19% gewijzigd door renegrunn op 04-12-2021 21:29 ]
De snelheid was er in ieder geval en vaak is een fout van Verstappen op zaterdag goed voor stoom onder de helm op zondag dus ik ga Verstappen nog niet afschrijven voor de winst.

Mijn boefje is liev!
Lol, ik zat me gisteren hetzelfde af te vragenDoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
Wil de Q terug kijken op Ziggo en krijg dit plaatje te zien, kan iemand mij vertellen wie dit zijn? 🤔
[Afbeelding]
Gewone jongens van 18 die net de kwalificatie hebben gekeken.DoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
Wil de Q terug kijken op Ziggo en krijg dit plaatje te zien, kan iemand mij vertellen wie dit zijn? 🤔
[Afbeelding]
Weet niet wat jij hebt gerookt maar ze zien er alles behalve 18 uit. 🤔Exorcist schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:36:
[...]
Gewone jongens van 18 die net de kwalificatie hebben gekeken.
DoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:38:
[...]
Weet niet wat jij hebt gerookt maar ze zien er alles behalve 18 uit. 🤔

Gniffel, ik vind dit een leuke reactieDoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:38:
[...]
Hint: grijs...
[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 04-12-2021 21:40 ]
Ik zou even een nieuwe clou meter bestellen. Deze is stukDoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:38:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Er waren hier toch kleding voorschriften dat korte broeken niet mogen.
Dus kan niet van nu zijn.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Verwijderd
Nieuwe presentatoren van ViaPlay die alvast oefenenDoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
[Afbeelding]
Het nieuwe commentatorduo voor volgend jaar.DoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
[Afbeelding]
Al gemeld dat het Turkije vorig jaar is.Edgenumber schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:43:
[...]
Er waren hier toch kleding voorschriften dat korte broeken niet mogen.
Dus kan niet van nu zijn.
Morgen gaan we pas racen? HAM rijdt toch ook met 2 vingers in de neus naar P1?randomice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:41:
Jammer van die crash maar het last zien dat niemand dat komende races kan zeggen wie op de baan favo is. Merc baan en verstappen bewijst het tegendeel! Gewoon minimaal tweede worden hier en dan geloof ik er zeker in! Had wel gescheeld als hier al die tik had kunnen uitdelen en ham/bot !
Mijn boefje is liev!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
'Watching qualifying and seeing Max crash in the last corner is not stressfull at all'DoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:38:
[...]
- (insert that pictrue) Tim en Tom Coronel, 40 jaar oud.
(zoek op not stressfull at all meme)
[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 04-12-2021 21:46 ]
In Mexico begon Verstappen ook vanaf P3.JB schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:44:
[...]
Morgen gaan we pas racen? HAM rijdt toch ook met 2 vingers in de neus naar P1?
In de race kan er nog van alles gebeuren.
Hoewel ze lachen zijn het toch een stel Duitsers (als ik mij niet sterk vergis) 🤔DoubleDutch schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |