[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 72 Laatste
Acties:
  • 223.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:01

Dazzler2120

FP ProMod
Brontosaurus99 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:19:
[...]

En wat nu als mercedes en mclaren om een plek strijden in het WCC, mercedes een nieuwere motor heeft die dus meer kan hebben, en mclaren niet, en de motoren tak van mercedes besluit om het maar op de hoogste stand te zetten?
Lijkt me een beetje vreemd als je weet dat je motor niet meer kan hebben, je deze niet wat lager kunt zetten.
Vandaar dat ik ook al zeg, met de data die we zeker weten / die wij tot onze beschikbaarheid hebben is het lastig te zeggen. Wat we iig wél kunnen zeggen is wat in de regels en de TD's staat. Dat is dus dat alle motoren van hetzelfde merk in de zelfde modus & mapping moet rijden.
Wat de evt. nuacnces zijn, en instelwaardes die ze wél mogen doen, is lastig te zeggen. Zullen vast wat afstelzaken zijn die aangepast kunnen worden, zonder de mapping & modus van de motor aan te passen.

Overigens, los daarvan, Mercedes als motorleverancier, staat los van het Mercedes F1 team. Voor Motorleverancier Mercedes spelen andere belangen mee, zoals een betrouwbaar partnerschap, en reputatieschade als klantenmotoren uitvallen, op het moment dat zij een spec gaan doorvoeren wat allen Mercedes F1 aan kan.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Homeland schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:59:
Hamilton spreekt zich toch uit over de mensenrechten en doet daarmee uitspraken waarvoor de gemiddelde local waarschijnlijk in de gevangenis zou verdwijnen.

“Do I feel comfortable here? I wouldn’t say I do. But it’s not my choice to be here, the sport has taken the choice to be here. Whether it’s right or wrong, whilst we are here again, I feel it’s important we do try to raise awareness.
Goed dat hij zich uitspreekt over de situatie, maar met dit soort dingen heb ik toch altijd wel wat moeite. Het is nog steeds zijn keuze om daar te zijn. Hij had ook niet die kant op hoeven gaan. Je hebt altijd een keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Robbie T schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:26:
[...]

Goed dat hij zich uitspreekt over de situatie, maar met dit soort dingen heb ik toch altijd wel wat moeite. Het is nog steeds zijn keuze om daar te zijn. Hij had ook niet die kant op hoeven gaan. Je hebt altijd een keuze.
Tuurlijk dat hij kon wegblijven want een piloot als Hamilton is waarschijnlijk totaal niet gebonden aan contracten met zijn werkgever en sponsors

En het is natuurlijk niet zo dat er twee wereldtitels op het spel staan waarvan er één tientallen miljoenen waard is voor zijn werkgever

;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 03-12-2021 10:29 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Net de ronde van de safety car gezien. Dat wordt nog wat zeg zondag! Kan zomaar voor veel mensen in tranen eindigen :D.

Krijg een beetje Macau vibes als ik zie hoe krap het is 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Kenhas schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:29:
[...]

Tuurlijk dat hij kon wegblijven want een piloot als Hamilton is waarschijnlijk totaal niet gebonden aan contracten met zijn werkgever en sponsors ;)
Absoluut. Neemt niet weg dat je nog steeds een keuze hebt. 't Zit in het stukje "It's not my choice'". Sorry beste man, dat is het wel. Ja dan pleeg je inderdaad contractbreuk e.d maar het is nog steeds je eigen keus.

Als ie had gezegd; ik was hier liever niet geweest maar we staan onder contract blabla is het weer wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 22:21
G_Dragon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:16:
[...]

Daarom vieren wij het zaterdag met de schoonfamilie :D
Vriendin en ik gaan weer naar huis zodat we de rest van de schoonfamilie zich niet hoeft te storen aan ons tijdens het uitpakken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Viswinkel op 03-12-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:01

Dazzler2120

FP ProMod
Robbie T schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:31:
[...]

Absoluut. Neemt niet weg dat je nog steeds een keuze hebt. 't Zit in het stukje "It's not my choice'". Sorry beste man, dat is het wel. Ja dan pleeg je inderdaad contractbreuk e.d maar het is nog steeds je eigen keus.

Als ie had gezegd; ik was hier liever niet geweest maar we staan onder contract blabla is het weer wat anders.
Maar dan is de boodschap minder sterk, dan is de boodschap opeens "Mijn moraal kompas is te koop". Dat is juist niet iets wat je uit wilt dragen als je een statement als dit wilt maken.
Over dit soort boodschappen / verwoordingen is echt wel goed nagedacht door iemand als Hamilton en evt zijn adviseus hoe ze dit het beste de wereld in kunnen helpen om de meeste bekijks op te leveren. Want dat is wat ze willen doen, zichtbaarheid voor een serieus issue genereren.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:45
PWM schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:14:
Supersmal, nergens uitloop en genoeg blinde, maar snelle, bochten om vol gas dwars door een gespinde voorganger te rijden.
Nergens uitloop is wel een beetje overdreven. Zo had ik minder uitloop verwacht in bocht 1, en op nog wel een paar plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

PalingDrone schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 05:03:
[...]

Tilke baan, absoluut geen fan van, hopelijk heeft 'ie z'n leven gebeterd maar vrees het ergste.
Doe mij maar een leuk MotoGP baantje of een klassiekert.
Jammer dat het seizoen niet meer eindigt in Adelaide op een echt stratencircuit, een van de eerste keren dat ik een compleet weekend kon kijken won Boutsen daar in een kletsnatte Williams als de op een na laatste succesvolle racebelg.
3 vrijwel altijd droge banen aan het einde van een seizoen is wel een beetje saai, 't is dat we nu een spannende strijd om het kampioenschap hebben maar ik teken voor een Japanse tyfoon, Australische plensbui of Braziliaanse stortregen die de stand vlak voor het einde lekker omhusselt.
Die spanning bedoel ik dan ook vooral door de tactieken en crashes/safety cars enzo, de baan zelf zal zich denk ik niet voor veel close racing lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Ik zie dat meer in de context dat het niet zijn keuze is dat het hele F1 circus naar Qatar gaat, als het aan hem ligt slaan ze dit soort regimes dus over maarja, hij is gewoon een coureur en de hoge bazen besluiten over waar de races plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:40
Kenhas schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:29:
[...]

Tuurlijk dat hij kon wegblijven want een piloot als Hamilton is waarschijnlijk totaal niet gebonden aan contracten met zijn werkgever en sponsors
Als je *echt* ergens in geloofd, dan gaan wat contracten en sponsoren je niet tegenhouden.
En het is natuurlijk niet zo dat er twee wereldtitels op het spel staan waarvan er één tientallen miljoenen waard is voor zijn werkgever
Ofwel, mensenrechten zijn belangrijk, maar niet zo belangrijk als wereldtitels en geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Brontosaurus99 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:39:
[...]

Als je *echt* ergens in geloofd, dan gaan wat contracten en sponsoren je niet tegenhouden.

[...]

Ofwel, mensenrechten zijn belangrijk, maar niet zo belangrijk als wereldtitels en geld :+
Volgens mij beschrijf je nu iedere willekeurige sport (met uitzondering van misschien de WTA, die nu wel hun toernooien in China van de kalender halen).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Man man man, hoe kun je iemands woorden verdraaien zeg. Het is meer dan duidelijk wat Hamilton bedoelt: als het aan hem lag kwam de F1 niet in Qatar en Saudi Arabië. Maar het is letterlijk niet zijn keuze.

En nee, je kunt niet van een sportman verwachten om contractbreuk te plegen en een kans op een historische achtste wereldtitel te laten schieten uit principes.

De beste man doet (net als Vettel) enorm veel om aandacht te vragen voor de situaties in die landen, en dat mensen dan dit soort reacties hebben is echt ongelooflijk.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Reageer dan niet.

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
backupdevice schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:45:
Qua lay-out is het een Merc circuit. Denk dat er twee variabelen zijn, nieuw asfalt en 3 DRS zones. In F1 2021 kan je als je in de DRS kan blijven makkelijk bij blijven.

Dus ik verwacht Merc op 1 & 2 na de quali , maar tijdens de race een ander verhaal.
En daarmee is het inderdaad precies het gameplan van Mercedes; Zorgen dat je op P1 staat in de Q, en tijdens de race zo snel zijn op de straights dat je niet meer in te halen bent met DRS.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:08:
[...]

De track is sinds halverwege november beschikbaar gekomen in de game :)
En F1 2021 is natuurlijk niet echt een 100% sim :P

[YouTube: F1 2021 JEDDAH RACE GAMEPLAY! - NEW TRACK DLC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2021!]
tip; rfactor (!!) een 'zwaar aangepaste' variant van die game (nld ontwikkelaars!) ligt aan de basis van de F1 team sim

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:52:
[...]

tip; rfactor (!!) een 'zwaar aangepaste' variant van die game (nld ontwikkelaars!) ligt aan de basis van de F1 team sim
rfactor is een zwaar aangepaste variant van F1 2021? En het ligt aan de basis van wat? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
NiaX schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:57:
[...]

rfactor is een zwaar aangepaste variant van F1 2021? En het ligt ook aan de basis van F1 2021? :?
Rfactor ligt aan de basis voor de sims die de F1 teams en coureurs gebruiken. Staat dus los van de F1 2021 game en juist als je een realistische ervaring wilt dan is rfactor aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
Zewatanejo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:56:
[...]

Ik verwacht dat inhalen erg moeilijk gaat zijn, ondanks de 3 DRS zones. Under/over cuts zullen dus wel eens (weer) een belangrijke rol kunnen gaan spelen.
Daarnaast zou het best ook zo kunnen zijn dat mechanische grip heel belangrijk gaat zijn, dus dat zou ook een rol kunnen spelen in de quali.
Dat is ook mijn gedachte...

Lange stukken, hoge snelheden, maar door de bochten is het nog niet zo eenvoudig om iemand in te halen.

Het zal er vanaf hangen of je op hoge snelheid (>300km/u) direct achter je voorganger nog voldoende downforce hebt om door die bochten te komen. Als dat niet zo is en je meer schone lucht nodig hebt (en dus afstand moet houden) wordt inhalen inderdaad vrij lastig.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NiaX schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:57:
[...]

rfactor is een zwaar aangepaste variant van F1 2021? En het ligt aan de basis van wat? :?
rfactor en f1 game hebben niets met elkaar van doen. F1 game is .. arcade, een game

rfactor is een volwaardige race sim

een 'commerciele' versie van rfactor, ligt aan de basis van de sim-software die de teams gebruiken. (teams hebben geen eigen sim software - maar maken gebruik van rfactor, zwaar aangepast en uitgebreid tozv de 'consumenten versie', maar in de basis is dat hetzelfde systeem)

dus als je zelf beetje wilt racen, serieuzer dan de codemasters game, zou ik je rfactor aanraden

vrienden van me runnen; https://srvn.nl/ - als je 'profi' wilt racen, zeker een bezoekje waard. Ze houden diverse tournooitjes en wedstrijden. Voorzien van officials, commentaar en redactie

[ Voor 41% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43
Dit kan nog een leuke worden bij inhaalacties.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFrLwJQXIAQCUIq?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door Extigo op 03-12-2021 11:03 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:08:
[...]

De track is sinds halverwege november beschikbaar gekomen in de game :)
En F1 2021 is natuurlijk niet echt een 100% sim :P

[YouTube: F1 2021 JEDDAH RACE GAMEPLAY! - NEW TRACK DLC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2021!]
Dat is nogal een understatement, de F1 games zijn gewoon arcadegames. Nog net geen NFS, maar het komt absoluut niet in de buurt van een sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Extigo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:02:
[Afbeelding]
Net niet in het midden... :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

we zijn begonnen!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:05:
[...]

Net niet in het midden... :P
Oppassen voor tegemoet komend verkeer dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mark-k schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:08:
[...]

Oppassen voor tegemoet komend verkeer dan :+
Op zich ook wel grappig dat er een bordje hangt met F :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
Wordt dat niet via F1TV uitgezonden? kom de sessie's niet tegen in RaceControl.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[Afbeelding]
Begrijp ik het goed dat normaal het volgende is:
- je wil pit lane in, je moet links van de lijn blijven
- je mag niet over de lijn terug naar track gaan

En nu is het zo:
- je wil pit lane in, je moet links van de lijn blijven (zelfde dus)
- je mag tot SC1 nog over de lijn terug naar track

Dan is mijn vraag ook nog: waar begint SC1 op dit plaatje ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[Afbeelding]
Dat is precies hetzelfde als bijvoorbeeld in Bakoe, niets bijzonders dus.

Ter illustratie, hier is de SC1 lijn te zien in de Safety Car ronde (cc @Plenkske)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2pk88HvAGVolpXFcUTcxMovtY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8w69uUbMYhjibaNiAwofERyU.png?f=fotoalbum_large

Je mag dus niet met de rechterwielen over het witte vlak/groene vlak. Niet meer dan logisch en ik verwacht niet dat dat problemen op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AtlAntA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
[...]

nope - wordt nooit uitgezonden via f1tv (waar wel is mij overigens een raadsel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Migrator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:17:
[...]

Dat is precies hetzelfde als bijvoorbeeld in Bakoe, niets bijzonders dus.

Ter illustratie, hier is de SC1 lijn te zien in de Safety Car ronde (cc @Plenkske)

[Afbeelding]

Je mag dus niet met de rechterwielen over het witte vlak/groene vlak. Niet meer dan logisch en ik verwacht niet dat dat problemen op gaat leveren.
Eigenlijk ook wel weer een levensgevaarlijke pit ingang als je linksom crashed... ook weer Baku flashbacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
himlims_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:17:
[...]
Oh, ik heb wel de Porsche supercup optie in RaceControl dus ik had dan ook verwacht dat het uitgezonden werd. Jammer. Ben wel in de stemming voor wat race actie en ben ook erg benieuwd naar de baan in race omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:18:
[...]

Eigenlijk ook wel weer een levensgevaarlijke pit ingang als je linksom crashed... ook weer Baku flashbacks
En São Paulo (ik denk aan Felipe Massa in 2016), en Monza en Paul Ricard in 2018. Maar een veel betere oplossing is er niet tenzij je de pitstraat echt veel langer wil maken zonder snelheidslimiet voor de chicane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
[...]
Ziggo zend het ook niet uit dus er lijkt geen legaal kanaal te zijn waar het beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

AtlAntA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:19:
[...]

Oh, ik heb wel de Porsche supercup optie in RaceControl dus ik had dan ook verwacht dat het uitgezonden werd. Jammer. Ben wel in de stemming voor wat race actie en ben ook erg benieuwd naar de baan in race omstandigheden.
Dit is geen Porsche Supercup, maar gewoon een lokale(?) race die in het bijprogramma is gestopt.

Edit: het is de Porsche Sprint Challenge Middle East, aldus het volledige tijdschema: https://www.formula1.com/...udi_Arabia/Timetable.html

[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 03-12-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]
dit moet eigenlijk in het andere topic, maar ik zie dus wel heel veel Porsche in het archief (ook van dit jaar) en als je een subscription aan gaat staat er:
Live stream F1, F2, F3 and Porsche Supercup
Watch all F1, F2, F3, Porsche Supercup replays

dus dat klopt dan niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Migrator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:24:
[...]

Dit is geen Porsche Supercup, maar gewoon een lokale(?) race die in het bijprogramma is gestopt.
Ah, dat verklaart het waarschijnlijk. Het staat inderdaad niet op de F1 TV site bij schedule, terwijl het bij eerdere races er wel bij staat.
Ik dacht ook al dat die al klaar waren, aangezien Larry ten Voorde kampioen is geworden.
Zie: Wikipedia: 2021 Porsche Supercup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Migrator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:24:
[...]

Edit: het is de Porsche Sprint Challenge Middle East, aldus het volledige tijdschema: https://www.formula1.com/...udi_Arabia/Timetable.html
Ah ok check. Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:18:
[...]

Als je die ingang bekijkt... Is dit niet van de zotte eigenlijk? Je komt hier dus, mogelijk met 2 naast elkaar, vol gas aanrijden recht op een 'barriere' die eigenlijk midden op de straight staat? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-_6teqO9pSZKe2i0wONAgBTse4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zYQ6rO3Gc66fPJQ5KNeLphc7.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
CousinBoneless schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:34:
[...]

Als je die ingang bekijkt... Is dit niet van de zotte eigenlijk? Je komt hier dus, mogelijk met 2 naast elkaar, vol gas aanrijden recht op een 'barriere' die eigenlijk midden op de straight staat? [Afbeelding]
Dat is in Baku toch niet anders?
Phusebox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:41:
[...]

Baku is wel veel breder naar mijn idee?
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/2GjE4WK0/s1000/f1-european-gp-2016-pit-lane-entry.webp

Ligt inderdaad iets meer uit de rijrichting en met een flauw hoek er in.

[ Voor 24% gewijzigd door EagleTitan op 03-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
EagleTitan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:40:
[...]

Baku is wel veel breder naar mijn idee?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Nee, maar dat betekent niet dat het hier niet behoorlijk twijfelachtig is. Komt nog eens bij hoe krap het hier is gemaakt en hoe snel je hier gaat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die ingang is niet wezenlijk anders dan Bakoe, São Paulo, de Indianapolis Motor Speedway en in mindere mate Monza: het is aan de coureurs om ruimte te laten en er zitten volgens mij voldoende meters tussen de SC1 lijn en de TecPro om een move af te breken voordat het mis gaat.

Qua racen geen probleem, qua crashes is het twijfelachtig, maar blijkbaar vindt de FIA het goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 03-12-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[...]

[Afbeelding]

doet me denken aan singapore, wie crashte daar? was dat grosean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:28

codex

Geen OpenAI agent :)

The_Admin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:33:
[...]

Lijkt me logisch inderdaad, want in Brazilie was het ook heel koud :+
In Brazilië was het wel koud tijdens de race. Wat ik mij kan herinneren was het 19 graden. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Migrator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:43:
Die ingang is niet wezenlijk anders dan Bakoe, São Paulo, de Indianapolis Motor Speedway en in mindere mate Monza: het is aan de coureurs om ruimte te laten en er zitten volgens mij voldoende meters tussen de SC1 lijn en de TecPro om een move af te breken voordat het mis gaat.

Qua racen geen probleem, qua crashes is het twijfelachtig, maar blijkbaar vindt de FIA het goed.
Op IMS en Monza ligt de entry aan de binnenkant van het uitkomen van een snelle bocht, dus moet je echt actief moeite doen om richting pit entry te gaan, dat is wel een wezenlijk verschil. Je bent daar niet op hoge snelheid iemand aan het racen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:02
Migrator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:43:

Daarom zijn de pitstops nu ook verplicht langzamer. Kunnen ze dit soort dingen wel gewoon toestaan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

EagleTitan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:51:
[...]

Op IMS en Monza ligt de entry aan de binnenkant van het uitkomen van een snelle bocht, dus moet je echt actief moeite doen om richting pit entry te gaan, dat is wel een wezenlijk verschil. Je bent daar niet op hoge snelheid iemand aan het racen meestal.
Tuurlijk, elke ingang is anders wat dat betreft. Ik noemde IMS vooral vanwege het type crash - ik denk dan aan deze crash tijdens de Indy 500 vorig jaar: YouTube: Spencer Pigot MASSIVE Crash / Takuma Sato wins the Indy 500! | 2020 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Migrator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:01:
[...]

Tuurlijk, elke ingang is anders wat dat betreft. Ik noemde IMS vooral vanwege het type crash - ik denk dan aan deze crash tijdens de Indy 500 vorig jaar: YouTube: Spencer Pigot MASSIVE Crash / Takuma Sato wins the Indy 500! | 2020 ...
Was toch ook al discussie toen tijdens Baku toen Verstappen crashte wegens klapband dat als de andere band was geklapt of hij ipv lrechtsaf in de muur naar links gegaan was hij frontaal op die barriere gecrashed was en het heel anders had kunnen aflopen.

dit soort ingangen zijn gewoon een stuk gevaarlijker. lijkt me dat de fia een assessment doet wat veilig genoeg geacht wordt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
[...]

[...]

[Afbeelding]

In Baku had het dan ook afgelopen jaar verschrikkelijk mis kunnen gaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

AtlAntA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
[...]

F2 training is te zien op F1TV, zit nu naar het 'Covergae will begin shortly' scher te starenis net begonnen.

Even een feel voor de baan krijgen :)

[ Voor 9% gewijzigd door noo op 03-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het lijkt dus experimenteren te worden tussen medium en meer richting low downforce. :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFm5YCqWUAY7cg5?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFnDZ7oXoAAtcpf?format=jpg&name=small

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 14:46

Zorro

Z

asing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:55:
Elkaar eruit rammen omwille van het kampioenschap gaat een shitstorm opleveren die zijn weerga niet kent. Bovendien doet het afbreuk aan de kampioen, die heeft gewonnen door een actie die betwistbaar als bewust kan worden aangemerkt.

Winst op de baan is het meest cleane een waardige voor het kampioenschap.
Klopt dat kan je beter eerder in het seizoen doen dan krijg je dat niet. Maar dat doet ook niema.... Oh wacht.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Race Control: "F2 Session will be delayed until further notice"

Circuit nog niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
F2 session delayed until further notice.

Klinkt veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:23
noo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:09:
[...]

F2 training is te zien op F1TV, zit nu naar het 'Covergae will begin shortly' scher te starenis net begonnen.

Even een feel voor de baan krijgen :)
En die "session will be delayed until further notice", het weekend begint lekker daar, zullen vandaag denk ik nog wel meer sessies dan gaan verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik doelde op het uitgesteld gedeelte. Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

We zien telkens een dubbel geel paneel richting de hairpin, maar er lijkt niet gewerkt te worden - technisch probleem met de panelen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

TIGER1125 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:35:
[...]

Ik heb vanochtend een filmpje gezien van een lap door de Safety car. Die vond ik ook niet zo overtuigend makkelijk door de bochten gaan, nu is dat natuurlijk een totaal andere auto dan een F1 auto maar toch, ik heb ook de SC weleens soepeler door de bochten zien schuiven. :+
Inderdaad, ziet er alles behalve soepel uit :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viswinkel
Dan deze GP maar overslaan en alleen Abu Dhabi nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
F2 Start in 2 minutes

en buiten Novalak en Doohan iedereen weer naar binnen

[ Voor 58% gewijzigd door jan390 op 03-12-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
jan390 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:34:
F2 Start in 2 minutes

en buiten Novalak en Doohan iedereen weer naar binnen
offtopic:
Ik vind die F2 auto zoveel mooier (klinken) dan de F1 auto's. Komt grotendeels door de velgen denk ik maar dan nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:43:
[...]

Nee, maar dat betekent niet dat het hier niet behoorlijk twijfelachtig is. Komt nog eens bij hoe krap het hier is gemaakt en hoe snel je hier gaat.
Ik zie mogelijkheden voor MAZ om MSC in een onvrijwillige pitstop/drive thru te forceren.. ;)
Gevaarlijk punt zeker met die snelheden, mocht je een carambolage krijgen vlak voor de pit ingang dan zeilt er zomaar eentje richting de weegbrug of iemand die daar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Onboard met een F2 wagen maakt het al een iets leuker circuit dan onboard bij een SC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54
Veel camerawisselingen om een rijder te volgen. Oogt erg onrustig.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
T13 gaat denk ik de place to be worden om in te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik was helemaal vergeten dat bocht 13 een banking had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
AtlAntA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:44:
[...]

offtopic:
Ik vind die F2 auto zoveel mooier (klinken) dan de F1 auto's. Komt grotendeels door de velgen denk ik maar dan nog. ;)
Dan kan ik ook de V8's van de LMP3 aanraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54
Ik verwacht de nodige problemen voor Q1.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mclaren baantje...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

En een crash F2 O-)

[ Voor 22% gewijzigd door crzyhiphopazn op 03-12-2021 12:52 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik weet het geen F2 hier. maar nu toch een practice run voor de hijskranen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
Dat is de eerste van het weekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4MYoD6Qaln8YAzLuoaNY4tzzCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FKjeMECXJbvY3GvF3SBklw1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

YakuzA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:33:
[...]

De F2 rijd dit weekend ook, dus die zullen ook wel wat muren inwerken en rubber neerleggen :)
En de 1e muur is ingewerkt (Y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Dit is voor ons ook het eerste moment dat we de baan zien in de praktijk.

Ben vooral benieuwd morgen naar de races in F2.

met name de start/eerste rondes

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:51:
Ik weet het geen F2 hier. maar nu toch een practice run voor de hijskranen
Arme Logan. Is zijn debuut in de F2 geloof ik. Zegt net nog in een interview dat ie rustig aan wil beginnen. Lijkt erop dat de auto klaar is voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ben benieuwd hoe het vanmiddag er aan met de F1. Ziet er wel uit als een leuke baan.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Asfalt lijkt in ieder geval prima te zijn voorlopig.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Geen idee waarom ze voor deze manier hebben gekozen om de wagen van het circuit te halen, maar erg snel was het niet.

Gebeurde via een grote graafmachine?? ipv een hijskraan en flatbed vrachtwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mooi ook dat ze bij de F2 de bochtencombi 22-23 al hebben omgedoopt tot de Russel Corner, omdat RUS zijn zorgen heeft geuit over die bochten gebasseerd op zijn runs in de sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:58:
Geen idee waarom ze voor deze manier hebben gekozen om de wagen van het circuit te halen, maar erg snel was het niet.

Gebeurde via een grote graafmachine?? ipv een hijskraan en flatbed vrachtwagen
Ja snap dat ook niet helemaal. Er staat een grote kraan achter die muur. Die had hem sneller even aan de andere kant van de muur op een flatbed oid neer kunnen zetten dan met die JCB die ze nu hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:53:
Ben benieuwd hoe het vanmiddag er aan met de F1. Ziet er wel uit als een leuke baan.
Valt mij ook mee maar vlak langs de muur is vol door het stof, heel anders dan in bijvoorbeeld Baku.
Ik hou zondag maar een half uurtje speling aan voor een mogelijke uitloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

I like the way you think. :)

Ik zat ook al te denken wie hier voordeel zou hebben, Ferrari of McLaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
Au!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmOL-IIS9wrVwTFYUY01Xy9jBPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuYwDit6dzx6mzZXDVtnsUjv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o12q3BgYmrC9D0QCWh3jND3WjX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Qbyaa115C4clUpQWjjLIweF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ziet echt mega saai uit voor de F2 zeg. poeh. F1-only baantje straks.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
siggy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:11:
Ziet echt mega saai uit voor de F2 zeg. poeh. F1-only baantje straks.
Over het algemeen levert de F2 wat meer sensatie op in de races dan de F1 maar dit lijkt (hoop het niet natuurlijk) zelfs voor de F2 een optocht te worden. Belooft dus weinig goeds voor Zondag. Maar goed zover is het nog niet natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Valt me op dat ze in de F2 het rechte stuk al de witte lijn van de pit entry compleet negeren. Ook na SC1 rijden ze met linker wiel er nog gewoon overheen... Wellicht dat het tijdens de race anders gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
De start zal ongetwijfeld drama geven, ik zie ze nooit met 3 naast elkaar door die eerste bochten combinatie heen gaan zonder schade.

Daarbij dat vooral aan de zijkanten veel zand ligt dus ik zie ook nog wel iemand er vanaf de binnenkant er een paar af tikken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Txa9rKCNy0hpgWkH7ehK1_AOBAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MRPgYUteuMMEGA7RZD6NitT.jpg?f=fotoalbum_large

Zware werkdag

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Viswinkel
Werk je bij haribo of een klokkenmaker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Viswinkel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:27:
[...]

Werk je bij haribo of een klokkenmaker?
moet toch altijd wel minimaal 1kg aan snoep op kantoor zijn anders paniek :+ verbaast me dat die klok uberhoubt op juiste tijd staat

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik luister kijk zonder geluid, iemand gehoord wat de reden is dat ze de F2 onder geel ergens midden op de baan de auto's een hek door sturen in plaats van de pit in te laten rijden? Wat heb ik gemist?

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 14:46

Zorro

Z

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:44
himlims_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:32:
[...]

moet toch altijd wel minimaal 1kg aan snoep op kantoor zijn anders paniek :+ verbaast me dat die klok uberhoubt op juiste tijd staat
Ik heb geen enkele zelfbeheersing dus ik denk dat het maar goed is dat we geen collega’s zijn!

Ik zoom over een klein uurtje ook in vanuit Thailand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Damian schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:34:
Ik luister zonder geluid, iemand gehoord wat de reden is dat ze de F2 onder geel ergens midden op de baan de auto's een hek door sturen in plaats van de pit in te laten rijden? Wat heb ik gemist?
Nadat de sessie afgelopen was lijkt me? Dat is dan de ingang van de support paddock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik luister kijk zonder geluid, iemand gehoord wat de reden is dat ze de F2 onder geel ergens midden op de baan de auto's een hek door sturen in plaats van de pit in te laten rijden? Wat heb ik gemist?
Dat is de kortste weg naar het support paddock waar hun garage's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Klokken lopen niet gelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:23
Heel veel races hebben de paddock waar de auto's van de support races staan niet in de F1 pits, maar ergens anders. Na de sessie moeten die auto's natuurlijk wel weer naar die paddock, en in SA is de ingang toevallig daar, bij andere races kan het wel vanuit de pitsingang te bereiken zijn en valt het niet zo op.
Pagina: 1 ... 3 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord