[F1 2021] Race 21 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 72 Laatste
Acties:
  • 222.560 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 14:59
Tja. Een circuit met hoge snelheid, "nieuw" asfalt, 3 drs zones en lange stukken.
Gezien de snelheid van Mercedes de afgelopen races lijkt me dit een uitgemaakte zaak.
Het snelheidsverschil is inmiddels zo groot dat ook een motorwissel van Hamilton geen effect zal hebben op de einduitslag.
Ik verwacht een vrij simpele 1-2 voor Mercedes.
Wellicht dat bocht 1 een gamechanger wordt maar dat is bijna zo in elke race.
En misschien dat er iemand of een team onder de druk bezwijkt maar dat betwijfel ik.
Ik zet mijn 'figuurlijke' geld dus op Mercedes met daarbij de hoop dat het verschil niet te groot is.
Dat zou een enorme teleurstelling zijn voor dit, tot nu toe, enorm spannende seizoen.
En ja ik wacht alle trainingen en qualy netjes af. Maar dit is wat ik op voorhand verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Hoeveel uitwijkruimte is er eigenlijk in de eerste bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:58
Anoniem: 31491 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:25:
Dit gaat een knotsgekke race worden. Gemiddelde snelheid 250 km/h begrijp ik. Met die wanden verwacht ik een aantal safety cars en wellicht een rode vlag gedurende de race. Nu vind ik RBR de betere strategisten. Benieuwd of MER er niet een totale chaos van maakt met een aantal foute calls. Ik heb wel een onderbuikgevoel dat die een beetje in tunnelvisie zitten mbt HAM.
Dit denk/hoop ik ook wel. Nieuwe baan, Merc is dit jaar erg twitchy met strategy. Ik hoop dat het wat overdreven is hoe makkelijk Mercedes hier een 1/2 gaat scoren. Foutje ligt altijd op de loer, en het hoeft niet eens een fout van jezelf te zijn om je race te kunnen verpesten. We hebben in Austin gezien dat je met een goeie strategie en een beetje geluk ook kan winnen als je niet het snelste bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waaj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:00:
Twee keer de helft.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
Een kwart? Of bedoel je 1? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-06 14:25
Barturion schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
Tja. Een circuit met hoge snelheid, "nieuw" asfalt, 3 drs zones en lange stukken.
Gezien de snelheid van Mercedes de afgelopen races lijkt me dit een uitgemaakte zaak.
Het snelheidsverschil is inmiddels zo groot dat ook een motorwissel van Hamilton geen effect zal hebben op de einduitslag.
En misschien dat er iemand of een team onder de druk bezwijkt maar dat betwijfel ik.
Ik zet mijn 'figuurlijke' geld dus op Mercedes met daarbij de hoop dat het verschil niet te groot is.
Dat zou een enorme teleurstelling zijn voor dit, tot nu toe, enorm spannende seizoen.
En ja ik wacht alle trainingen en qualy netjes af. Maar dit is wat ik op voorhand verwacht.
Voor een simpele 1-2 moet BOT wel mee kunnen komen. Volgens mij heeft hij vrij weinig van de updates die HAM wel heeft. Dus een simpele 1-2 zou HAM-VER worden verwacht ik

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barturion
Jasphur schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:11:
[...]

Voor een simpele 1-2 moet BOT wel mee kunnen komen. Volgens mij heeft hij vrij weinig van de updates die HAM wel heeft. Dus een simpele 1-2 zou HAM-VER worden verwacht ik
Tja Bottas zat er in qualy en sprintrace toch goed bij vooraan in Brazilië. Heeft ook aardig wat nieuwere motoren in de pool dus vandaar mijn 1-2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:00
Barturion schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:37:
[...]

Tja Bottas zat er in qualy en sprintrace toch goed bij vooraan in Brazilië. Heeft ook aardig wat nieuwere motoren in de pool dus vandaar mijn 1-2.
En diverse races in het middenveld waarin hij geen deuk in een pakje boter reed met superieur materiaal t.o.v. degene voor hem, zakt hij dus iets weg in het middenveld, zullen Verstappen en Hamilton hem niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35

Pierre

Van nature lui!

Door drukte op kantoor mis je helemaal dit topic :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:48

Soggney

Zeekomkommer

Het zou wel kunnen dat Pirelli het kampioenschap dit weekend beslecht met een klapband bij 1 van de 2 titelkandidaten.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

Soggney schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:29:
Het zou wel kunnen dat Pirelli het kampioenschap dit weekend beslecht met een klapband bij 1 van de 2 titelkandidaten.
Mits netjes iedereen een keer aan de beurt komt vind ik dat prima. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30
Spotmatic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:30:
[...]

Mits netjes iedereen een keer aan de beurt komt vind ik dat prima. ;)
Dat wordt grappig, wie hebben we al gehad?

- Max
- Lance
- George
- Nicholas
- Valtteri
- Lando

?? :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Foto via Aston Martin

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFnLmMFWQAslSFg?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 02-12-2021 16:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-06 10:08
Oftewel, de meest fotogenieke manier om het circuit in beeld te krijgen.... is door het circuit niet in beeld te nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Waaj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:00:
Teveel om een Mercedes uit de vangrail te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
Diegenen die een 1-2 voor Mercedes voorspellen, vergeten jullie dan niet dat Verstappen sowieso een crash zal hebben gezien het seizoensverloop? Elke race 1 of 2 behalve Baku (klapband), Silverstone (crash met Hamilton), Hongarije (startcrash met Bottas en gehavende auto over de finish gesleept) en Monza (crash met Hamilton).
Als je die statistiek trouwens door trekt blijft er dus ook maar één race over waar Hamilton wel (naar zijn doen) goed scoort, en dat is Silverstone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

alexbl69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
[...]

Turkije 2020 schiet ook steeds door m'n hoofd. Zou 'wassen' voldoende zijn?

We weten trouwens wie daar z'n moment of fame had :X
Vettel uiteraard 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/573Sqo2V7tJlbXCnx0xUrFYtQP8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7LEyVeUSPTbFUed0H50KYzds.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:10
Barturion schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
Ik hoop dat je ongelijk hebt maar ik vrees wel..

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-06 07:16
Barturion schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:37:
[...]

Bij Bottas is het vooral single lap speed, of een vrije baan en dus ook vrije lucht. Kijk even naar de vorige race. Daar leek het haast alsof hij achteruit reed bij de start en daarna super moeizaam naar voren schoof op een baan waar inhalen ook gewoon mogelijk was. Het kan in mijn ogen alleen een 1-2 worden wanneer Bottas mee kan bij de start en de vrije lucht heeft om te racen.

Heeft hij een slechte start en/of komt hij in vuile lucht, gaat hij geen tweede worden.

Voor Mercedes zal overigens ook de constructeurstitel een factor zijn, dan is dus een veilige 3e of 4e plaats veel belangrijker dan een 2e plaats met grote kans op het wegvallen van punten waarbij Red Bull de punten van die 2 plekken oppikt.

Voor Max is het gewoon heel simpel dit weekend, winnen of 2e worden. Alle andere uitslagen betekenen in principe dag titel. Dan ga ik er overigens vanuit dat Hamilton niet uitvalt en 2e of 1e wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 02-12-2021 18:33 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:34
Vettel O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nog even een kleine reminder van het circuit:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
‘Nieuw’ uit het doosje

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFn3AlGX0AExueS?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 26-06 00:40
Ben er ook bang voor dat Bottas weer zal vlammen hier. Zo’n baan met nieuw asfalt lijkt hem elke keer goed te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51
TIGER1125 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:29:
[...]

Bij Bottas is het vooral single lap speed, of een vrije baan en dus ook vrije lucht. Kijk even naar de vorige race. Daar leek het haast alsof hij achteruit reed bij de start en daarna super moeizaam naar voren schoof op een baan waar inhalen ook gewoon mogelijk was. Het kan in mijn ogen alleen een 1-2 worden wanneer Bottas mee kan bij de start en de vrije lucht heeft om te racen.

Heeft hij een slechte start en/of komt hij in vuile lucht, gaat hij geen tweede worden.

Voor Mercedes zal overigens ook de constructeurstitel een factor zijn, dan is dus een veilige 3e of 4e plaats veel belangrijker dan een 2e plaats met grote kans op het wegvallen van punten waarbij Red Bull de punten van die 2 plekken oppikt.

Voor Max is het gewoon heel simpel dit weekend, winnen of 2e worden. Alle andere uitslagen betekenen in principe dag titel. Dan ga ik er overigens vanuit dat Hamilton niet uitvalt en 2e of 1e wordt.
Ik snap hem niet helemaal. Als Max dit weekend 5e wordt en Hamilton wint, dan heeft Max met een eerste plek in Abu Dabi nog steeds de titel. De extra punten voor snelste ronde moeten wel naar hun teamgenoten gaan dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
A Flying Lap of the Jeddah Corniche Circuit (klikkerdeklik want FOM):

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zoveel geld en dan zo’n smal baantje neerleggen. De SC en de kranen langs de kant gaan overuren draaien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
Transportman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:43:
[...]

En diverse races in het middenveld waarin hij geen deuk in een pakje boter reed met superieur materiaal t.o.v. degene voor hem, zakt hij dus iets weg in het middenveld, zullen Verstappen en Hamilton hem niet meer zien.
Eens maar als hij gewoon vooraan qualificeert dan zit hij dus prima in schone lucht. Verwacht niet dat hij weer een engine wissel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

AvK

Ready Set Go

Die wou ik net posten.....
Gretverderrie..... wat een rete smal baantje. En vanaf de start naar het rempunt van de Z bocht (wil het niet eens een S bocht noemen) hoe lang is dat? 150 Meter?
Hou mijn hart vast.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
AvK schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:35:
[...]

Die wou ik net posten.....
Gretverderrie..... wat een rete smal baantje. En vanaf de start naar de Z bocht (wil het niet eens een S bocht noemen) hoe lang is dat? 150 Meter?
Hou mijn hart vast.
Erg smal inderdaad, gelukkig zijn ze huidige auto's niet zo breed... 😬

Verder ook weinig herkenningspunten. Slinger, slinger, slinger, terugdraaier, slinger, slinger, slinger, terugdraaier. Ik leg een pilsje minder koud zodat ik het hopelijk nog kan volgen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Hehe.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFoG6EiWQAAO2-A?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFoBjk1WYAsvra9?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

alesandro_46 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:42:
[...]

Verder ook weinig herkenningspunten. Slinger, slinger, slinger, terugdraaier, slinger, slinger, slinger, terugdraaier. Ik leg een pilsje minder koud zodat ik het hopelijk nog kan volgen. ;)
Een van de redenen dat ik al jaren alle trainingen ed kijk is dat ik tijdens de race een beetje weet waar de coureurs rijden en welke bocht er volgt. Dat zal bij dit circuit even wat oefenen blijven.....
Heb het rondje van de Safety Car nu al 4x gekeken....... :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:55
Dubbele snelheid afspelen om wat meer het "gevoel" te krijgen. Wel behoorlijk beklemmend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 23:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Krijg hier een beetje Monaco vibes van... Kon wel eens een saaie optocht worden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Moeilijk te zien hoe lang die rechte stukken daadwerkelijk zijn. 3 DRS zones is wel ziekelijk overkill. Topsnelheid daardoor weer belangrijker dan grip. Gewoon erbij blijven en dan heb je 3 rechte stukken om het goed te maken.

Benieuwd hoe de trainingen gaan verlopen. Zal wel veel rode vlaggen worden. Eerste bochten is wel meteen een killer als je daar iemand naar buiten drukt.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 19:19
HaterFrame schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:55:
Krijg hier een beetje Monaco vibes van... Kon wel eens een saaie optocht worden.
Ik krijg meteen Singapore vibes.. inclusief die hekken naast de baan die daar ook zo lekker smal kan zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 02-12-2021 21:05 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja de baan is al tijden bekend (ook dat het zo enorm krap is) en ik heb ook al eens gezegd dat echt rechte stukken er ook niet zijn. De verwachting is heel veel tussen de 250 en 300km qua snelheid en weinig 300km+. Ik zit me ook echt af te vragen wat het hier qua setup gaat zijn, want ik heb geen idee. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Scheelt met een nieuwe baan dat de trainingen extra interessant en belangrijk gaan zijn :) Fouten gaan in ieder geval hard afgestraft worden, die kun je eigenlijk niet maken op deze baan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 15:12
Die Safety car heeft het ook lastig qua grip.. Gaat nog leuk worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:00
Dat zag er nog niet heel soepel uit, alsof hij ook nog zoekende was naar grip en hoe de baan te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 19:37
AvK schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:48:
[...]

Een van de redenen dat ik al jaren alle trainingen ed kijk is dat ik tijdens de race een beetje weet waar de coureurs rijden en welke bocht er volgt. Dat zal bij dit circuit even wat oefenen blijven.....
Heb het rondje van de Safety Car nu al 4x gekeken....... :P
De F1 games zijn hier perfect voor. Sinds ik die weer wat intensiever speel ken ik zo goed als elke bocht op elk circuit. Dat maakt het kijken van de races zoveel leuker. Jeddah heb ik nog niet gereden maar ik ben wel van plan om daar morgen even wat tijd voor te maken. :)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onze Bas is er ook weer bij...

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2021 21:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Transportman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:25:
[...]

Dat zag er nog niet heel soepel uit, alsof hij ook nog zoekende was naar grip en hoe de baan te rijden.
Correct!

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hamilton spreekt zich toch uit over de mensenrechten en doet daarmee uitspraken waarvoor de gemiddelde local waarschijnlijk in de gevangenis zou verdwijnen.

“As I said at the last race [in Qatar], I felt the sport, and we, are duty-bound to try to help raise awareness for certain issues we’ve seen, particularly human rights in these countries we are going to.

“With the utmost respect to everyone that’s here, so far I’ve had a warm welcome from everyone on the ground.

“[But] I can’t pretend to ever be the most knowledgeable or have the deepest understanding of someone who has grown up in the community here that is heavily affected by certain rules and the regime.

“Do I feel comfortable here? I wouldn’t say I do. But it’s not my choice to be here, the sport has taken the choice to be here. Whether it’s right or wrong, whilst we are here again, I feel it’s important we do try to raise awareness.

“If anyone wants to take the time to read what the law is for the LGBTQ+ community, it’s pretty terrifying, there are changes that need to be made.

“Those changes, for example, women’s rights of being able to drive in 2018, is how they are policed. Are they really in effect? Why are some women still in prison for driving many, many years ago?

“There’s a lot of change that needs to happen and I think our sport needs to do more.”

https://www.planetf1.com/...lton-uncomfortable-saudi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51
Ik was in de veronderstelling dat dit een echte Mercedes baan is, maar nu weet ik het simpelweg niet. Vergelijkingen die worden getrokken met Monza slaan eigenlijk nergens op, want dit ziet er uit als een genadeloze baan, waar je met hoge snelheden doorheen gaat, maar niet even met 360 doorheen gaat zoeven. De afstraffing is hier wel groter dan op veel andere banen, vergelijkbaar met Monaco.

Hoewel deze baan mij helemaal niks leek ben ik na deze video toch wel nieuwsgierig. Duidelijk mag zijn dat er zondag niet 20 auto's gaan finishen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zei het al na de eerste rondjes in F1 2021, maar ik ben toch iets positiever over de strijd dit weekend. Wordt versterkt door het safety car filmpje.

Er zitten toch wel een paar serieuze bochten in. En er is weinig echt recht. Waardoor Mercedes het trucje met de zakkende achterkant niet zomaar volledig kan gebruiken.

Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-06 11:51
Ik denk dat we naar heel veel rondjes achter de Safety Car gaan kijken, wat in dit stadium van het kampioenschap zowaar nog eens spannend kan zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
@Homeland als echte Max-fan heb ik toch wel respect voor Hamilton op dat vlak. Extra omdat het nu een issue is waar die niet zelf direct last van heeft.

Je hard maken voor dingen die jezelf niet direct raken kan ik enkel respect voor hebben.

Ja, ik ben ook voorstander om politiek en sport gescheiden te houden. Maar F1 en politiek kan je sowieso niet scheiden, intern is het zelfs allemaal politiek. Dus dan is dit een prima statement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34
Kunnen we hier een keer mee stoppen? We weten het nu wel en zien het allemaal ook gewoon.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sig69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:36:
[...]

Kunnen we hier een keer mee stoppen? We weten het nu wel en zien het allemaal ook gewoon.
Nah, Is een traditie geworden :Y

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Homeland schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:59:

“If anyone wants to take the time to read what the law is for the LGBTQ+ community, it’s pretty terrifying, there are changes that need to be made.
Zo jammer dat ie de bij de Q stopt en daarmee de A2S uitsluit...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sig69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:41:
[...]

Valt gewoon onder het plusje, niet moeilijk doen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:41:
[...]

De wattes...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Laat uw mening horen:
Poll: Wel of geen klikkerdeklik want FOM
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404053&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Lijkt me echt RBR baantje waar mechanische grip belangrijk is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
sig69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:49:
[...]

Laat uw mening horen:
Ja
Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ben je vanmorgen mogelijk met het verkeerde been uit bed gestapt? Als 'klikkerdeklik want FOM' je niet interesseert, negeer het dan, lees er overheen en ga verder bij de volgende post. M.i. onnodig on er zoveel heisa over te maken en er op zo'n manier meer aandacht aan te geven dan wat er met die paar woorden (goed) bedoeld wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
alesandro_46 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:59:
[...]

Ben je vanmorgen mogelijk met het verkeerde been uit bed gestapt? Als 'klikkerdeklik want FOM' je niet interesseert, negeer het dan, lees er overheen en ga verder bij de volgende post.
Nee hoor heerlijk geslapen, mooie dag gehad d:)b
M.i. onnodig on er zoveel heisa over te maken en er op zo'n manier meer aandacht aan te geven dan wat er met die paar woorden (goed) bedoeld wordt.
Het is mijns inziens onnodig om elke keer een sneer naar de FOM neer te zetten, die gewoon in hun recht staan om content niet te laten embedden. We mogen ook geen Micro$oft meer zeggen hier, komt een beetje op hetzelfde neer. Ik vind het gewoon een beetje kinderachtig. Maar goed, doe wat je wil.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 11:04
Wut, net de safetycar zijn lap zien doen……. Wat een bizarre tunnel is die baan….. hopelijk vertekende de camera het enigszins…….

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Wat betekent fom?
wowly schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:30:
Wut, net de safetycar zijn lap zien doen……. Wat een bizarre tunnel is die baan….. hopelijk vertekende de camera het enigszins…….
Ik vond het circuit nogal krapjes qua breedte, maar misschien is dat gezichtsbedrog?

[ Voor 90% gewijzigd door Silent Thunder op 02-12-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 21:36
Hypothetisch, Als de baan te gevaarlijk zou zijn in redbulls ogen. Zou redbull dan protest kunnen aantekenen om hier te uberhaubt te starten?

[ Voor 5% gewijzigd door randomice op 02-12-2021 23:55 ]

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-06 12:53
sig69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:49:
[...]

Laat uw mening horen:
Ja
Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
De poll lijkt me inmiddels duidelijk, niet meer zo zeiken :+
Formula One Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
randomice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:49:
Hypothetisch, Als de baan te gevaarlijk zou zijn in redbulls ogen. Zou redbull dan protest kunnen aantekenen om hier te uberhaubt te starten?
Die baan is toch door alle strenge regelementen van de F1 en door alle diepe krochten van het ambtelijk systeem gegaan qua goedkeuring? Daar zijn ze nu dan een beetje laat mee lijkt mij

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 03-12-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

De rest van het alfabet.

Safety car lijkt me wel n redelijke 100% als ik dit zo zie, overal muren en nergens grip. Kan of heel interessant worden of echt heel erg saai zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
mark-k schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:14:
[...]

De rest van het alfabet.

Safety car lijkt me wel n redelijke 100% als ik dit zo zie, overal muren en nergens grip. Kan of heel interessant worden of echt heel erg saai zondag.
Het kan vriezen of dooien inderdaad.

Als HAM een flinke voorsprong zou hebben dan wordt hij in ieder geval benadeeld door traffic waar hij niet langs komt zodat Max weer kan bijbenen.

Maar aan de andere kant... dan zou het Max ook niet lukken om weer langs HAM te passeren.

Ik denk dat Max zich gewoon meteen vooraan moet vechten en dan zit je wel oke gok ik.... zo gemakkelijk komt zelfs die raketmotor er dan niet meer langs (zou je hopen..)
Hatsjoe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:56:
[...]

De poll lijkt me inmiddels duidelijk, niet meer zo zeiken :+

[...]

Formula One Management
Ah okee dan weet ik nog altijd niet waar die poll over gaat. Beetje vage beschrijving

[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 03-12-2021 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
randomice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:49:
Er is wel eens een coureur geweest die dat riep. Ene N Lauda, het was ergens in de jaren 70 en de baan was de groene hel. Ook die race ging gewoon door. Het is een Tilke baan en is F1 Grade gekeurd. Dus nee, geen kans.

Aan de andere kant heb je het over de 20 beste coureurs (of soms de meest betalende) in de beste auto's. Het is smal en heel snel. Monaco is smal maar niet zo snel. Macau daarentegen kent ook hele smalle stukken en is bloedsnel. Macau is weer bekend van andere klasses en Leclerc, Norris en Mazepin hebben er in ieder geval geracet.

Dus het is uitdagend voor ze maar dat willen ze graag. En niet vergeten, de laatste 2 banen waar we kunnen spreken van een smal stratencircuit werden bijna (Baku) en helemaal (Monaco) gewonnen door Max.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
asing schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:19:
[...]

Dus het is uitdagend voor ze maar dat willen ze graag. En niet vergeten, de laatste 2 banen waar we kunnen spreken van een smal stratencircuit werden bijna (Baku) en helemaal (Monaco) gewonnen door Max.
Maar toen had HAM nog een slakkenmotor toch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Laat dit gewoon. Draagt helemaal niks bij aan dit topic.

Buiten nachtvorst maar hier is de Weekend Warm-Up! 2021 Saudi Arabian Grand Prix

Klikkerdedeklik want FOM.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-12-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

De rest van het alfabet.

Tilke baan, absoluut geen fan van, hopelijk heeft 'ie z'n leven gebeterd maar vrees het ergste.
Doe mij maar een leuk MotoGP baantje of een klassiekert.
Jammer dat het seizoen niet meer eindigt in Adelaide op een echt stratencircuit, een van de eerste keren dat ik een compleet weekend kon kijken won Boutsen daar in een kletsnatte Williams als de op een na laatste succesvolle racebelg.
3 vrijwel altijd droge banen aan het einde van een seizoen is wel een beetje saai, 't is dat we nu een spannende strijd om het kampioenschap hebben maar ik teken voor een Japanse tyfoon, Australische plensbui of Braziliaanse stortregen die de stand vlak voor het einde lekker omhusselt.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Chiron

Moderator Discord
Homeland schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:59:
Hamilton spreekt zich toch uit over de mensenrechten en doet daarmee uitspraken waarvoor de gemiddelde local waarschijnlijk in de gevangenis zou verdwijnen.

“As I said at the last race [in Qatar], I felt the sport, and we, are duty-bound to try to help raise awareness for certain issues we’ve seen, particularly human rights in these countries we are going to.

“With the utmost respect to everyone that’s here, so far I’ve had a warm welcome from everyone on the ground.

“[But] I can’t pretend to ever be the most knowledgeable or have the deepest understanding of someone who has grown up in the community here that is heavily affected by certain rules and the regime.

“Do I feel comfortable here? I wouldn’t say I do. But it’s not my choice to be here, the sport has taken the choice to be here. Whether it’s right or wrong, whilst we are here again, I feel it’s important we do try to raise awareness.

“Those changes, for example, women’s rights of being able to drive in 2018, is how they are policed. Are they really in effect? Why are some women still in prison for driving many, many years ago?

“There’s a lot of change that needs to happen and I think our sport needs to do more.”

https://www.planetf1.com/...lton-uncomfortable-saudi/
En Vettel deed ook daadwerkelijk wat en organiseerde een kartwedstrijd voor vrouwen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YW7JRmKY/s1200/sebastian-vettel-aston-martin-.webp

https://www.autosport.com...-in-saudi-arabia/6843239/

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 03-12-2021 06:58 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PalingDrone schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 05:03:
[...]

Tilke baan, absoluut geen fan van, hopelijk heeft 'ie z'n leven gebeterd maar vrees het ergste.
Ik ben ook geen fan van hem, maar om hem meteen te verdedigen, hij moet aan bepaalde regels voldoen, ook mbt bochten enzo waardoor elke baan dezelfde feeling wel min of meer heeft. Denk dat dát de grootste fout is geweest van de F1. Elke baan heeft het Tilke-karakter. Lang recht stuk, saaie bochtjes, recht stuk, klaar. Het is te triest voor woorden dat mensen verlangen naar een race op de Hungaroring, dus dat zegt echt wel genoeg. Het was veel beter geweest als een 'lokale' ontwerper los van de FIA met inachtnemening van de veiligheid banen mochten ontwerpen. Nu is alles hetzelfde. Wat dat betreft hebben we 'geluk' met de pandemie waardoor veel klassieke niet-Tilke banen weer op de lijst staan, althans, meer dan andere jaren. Helaas zal dat niet veranderen totdat ze de regels over het ontwerpen van banen veranderen. Maar rond die tijd zal F1 toch wel maatschappelijk niet meer door de beugel kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
sig69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:09:
[...]

Nee hoor heerlijk geslapen, mooie dag gehad d:)b

[...]
Fijn om te horen. Ik ben heb afgelopen nacht helaas minder goed geslapen maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. ;)
Het is mijns inziens onnodig om elke keer een sneer naar de FOM neer te zetten, die gewoon in hun recht staan om content niet te laten embedden. We mogen ook geen Micro$oft meer zeggen hier, komt een beetje op hetzelfde neer. Ik vind het gewoon een beetje kinderachtig. Maar goed, doe wat je wil.
Ah, jij ziet het als sneer naar de FOM. Dat is niet wat ik (we?) hiermee bedoelen. Ik snap dat de FOM het niet toestaat om te embedden zodat ze bij kunnen houden hoe vaak hun video's bekeken worden.
Dit is toentertijd begonnen omdat forum leden aan gaven dat "de video niet werkt". Vandaar het zinnetje dat er door geklikt moet worden naar YouTube. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 21:36
Silent Thunder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:06:
[...]

Die baan is toch door alle strenge regelementen van de F1 en door alle diepe krochten van het ambtelijk systeem gegaan qua goedkeuring? Daar zijn ze nu dan een beetje laat mee lijkt mij
De baan is net klaar dus goed is er gekeurd... Krijg een beetje wk Qatar gevoel , met envelopjes met geld 😅.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 12:06
Over karten gesproken, in de flying lap van de SC lijkt die baan net op een grote kartbaan. krap met de muren er ontzettend dicht op

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
randomice schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:38:
[...]

De baan is net klaar dus goed is er gekeurd... Krijg een beetje wk Qatar gevoel , met envelopjes met geld 😅.
Wanneer de olie in de zandbak achter je huis omhoog borrelt en Saudi Aramco (Arabian American Oil Company) de grote sponsor is van het F1 circus dan snap je wel wie ze graag te vriend houden.
= ook de reden dat Saudi Arabië lekker ongeschonden uit alle golfoorlogen kwam.
Ondanks dat vrijwel alle 911 terroristen Saudis waren blijft Amerika goede vriendjes met hun olievoorraad dat land, desnoods bombarderen ze een willekeurig ander land in die regio helemaal plat, Saudi's komen, zolang er olie is, overal mee weg.
Zelfs met de moord door de Saudische kroonprins op Jamal Khashoggi in Turkije.

Maargoed het gaat hier over de race van zondag, laten we het vooral niet over mensenrechten, slavernij, moord en corruptie hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Brubs schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:49:
Over karten gesproken, in de flying lap van de SC lijkt die baan net op een grote kartbaan. krap met de muren er ontzettend dicht op
Kwalificatie wordt dus key. Maar er zijn rechtet stukken, dus zelfs als Max pole zou pakken, moet ie niet weer zijn start vernaggelen en snel uit de drs window rijden. Ik betwijfel het ten zeerste als Lewis motor de snelheid van Brazilie weer heeft. Dan is het weinig competitie en kan zelfs Bottas het Max moeilijk gaan maken.

Vanmiddag trainingeen aanzetten, benieuwd hoe groen de baan zal zijn en of de meeste teams heel veel gaan rijden.

Zijn er eigenlijk support races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:59:
[...]

Kwalificatie wordt dus key. Maar er zijn rechtet stukken, dus zelfs als Max pole zou pakken, moet ie niet weer zijn start vernaggelen en snel uit de drs window rijden. Ik betwijfel het ten zeerste als Lewis motor de snelheid van Brazilie weer heeft. Dan is het weinig competitie en kan zelfs Bottas het Max moeilijk gaan maken.

Vanmiddag trainingeen aanzetten, benieuwd hoe groen de baan zal zijn en of de meeste teams heel veel gaan rijden.

Zijn er eigenlijk support races?
Ze mogen op zulk vers asfalt wel de hele dag driftraces houden om er voldoende rubber op te krijgen, het waait ook aardig daar dus er stuift nog wel wat zand over de baan.
Wil je dan je eerste setje banden gebruiken om de baan voor anderen schoon te rijden of wil je het rubber sparen voor een snelle tijd en je verkenningsrondjes gebruiken om je rempunt te zoeken.
Kan nog een flink dilemma worden straks.

Brazilië lag aardig wat hoger dan deze baan op zeeniveau, dat heeft effect op de aero maar ook op de hoeveelheid lucht waar de motor mee moet werken. Ben benieuwd of deze motor dan ook nog heel veel beter gaat presteren of dat het 'm misschien wel wat te veel gaat worden.
Hogere temperaturen was die Mercedes motor geen fan van en hier draait ie een hele tijd tegen de bovengrens aan in zo'n snel rondje met 30 graden buitentemperatuur.
Een geruststelling, de Honda motor is dit seizoen behoorlijk betrouwbaar en constant gebleken onder verschillende omstandigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
De rest van het alfabet.

De F2 rijd dit weekend ook, dus die zullen ook wel wat muren inwerken en rubber neerleggen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PalingDrone schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:57:
[...]
Ondanks dat vrijwel alle 911 terroristen Saudis waren blijft Amerika goede vriendjes met hun olievoorraad dat land, desnoods bombarderen ze een willekeurig ander land in die regio helemaal plat, Saudi's komen, zolang er olie is, overal mee weg.
offtopic:
En wij blijven vriendjes met Rusland en accepteren al hun strapatsen omdat we aan hun gasinfuus liggen, what else is new? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Silent Thunder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:20:
[...]

Maar toen had HAM nog een slakkenmotor toch.
Ik zou de Mercedes nooit een slak noemen. Baku heeft een recht stuk van 2.5 km en Monaco mislukte een beetje voor Lewis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:32

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben heel benieuwd naar dit weekend, heb de baan zelf al een aantal keer op de Xbox gereden in F1 2021. Ben daardoor wel gaan twijfelen of dit een Mercedes baan of Red Bull baan is met die hoge snelheid bochten, word een spannende Zondag :). Wie heeft de betere afstelling tijdens de race ? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:02
PalingDrone schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 04:15:
Leuk voor het neefje van Hamilton al die mannen in sexy witte zomerjurkjes ;)

Buiten nachtvorst maar hier is de Weekend Warm-Up! 2021 Saudi Arabian Grand Prix
[YouTube: Weekend Warm-Up! 2021 Saudi Arabian Grand Prix]
Klikkerdedeklik want FOM.
Weer een classic stukje Kimi van 19:30 - 21:00 _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Sinny op 03-12-2021 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:32

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

nachtnet schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:29:
Tussen het uitpakken van de Sint kado's maar eens kijken of er toch hier al een WDC beslist kan worden.
Daarom vieren wij het zaterdag met de schoonfamilie :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:12:
Ik ben heel benieuwd naar dit weekend, heb de baan zelf al een aantal keer op de Xbox gereden in F1 2021. Ben daardoor wel gaan twijfelen of dit een Mercedes baan of Red Bull baan is met die hoge snelheid bochten, word een spannende Zondag :). Wie heeft de betere afstelling tijdens de race ? :)
Ben vooral erg benieuwd of de motor van Mercedes een tandje teruggezet wordt ivm de warmte. Mocht dat het geval zijn dan loopt Mercedes in ieder geval niet heel erg veel uit op de rechte stukken...

...denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:26:
[...]

Ben vooral erg benieuwd of de motor van Mercedes een tandje teruggezet wordt ivm de warmte. Mocht dat het geval zijn dan loopt Mercedes in ieder geval niet heel erg veel uit op de rechte stukken...

...denk ik
...hoop ik :')
Dat de Mercedes minder hard kan lopen in warme temperaturen, was vanuit historie zo... Maar daar hebben we dit jaar helaas weinig van gemerkt so far.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:26:
[...]

...denk ik
Lijkt me logisch inderdaad, want in Brazilie was het ook heel koud :+

We gaan het zien, ik heb wel iets meer hoop na het zien van het safety car rondje en de griplevels, maar met 3 DRS zones zijn teams met hoge topsnelheid nog steeds flink in het voordeel denk ik, het is toch echt geen Monaco waar je er écht niet voorbij kan, dat moet hier wel lukken in een van die zones. Het raceverloop zal vooral een rol spelen verwacht ik, strategie, stops, SC's / rode vlaggen. De echte coureurs komen wel bovendrijven op dit soort banen, dus ik zie Hamilton en Verstappen wel een 1/2tje scoren (in welke volgorde dan ook), en een Alonso kan hier ook zomaar weer een mooi resultaat neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-06 07:16
codex schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:58:
[...]

Ik snap hem niet helemaal. Als Max dit weekend 5e wordt en Hamilton wint, dan heeft Max met een eerste plek in Abu Dabi nog steeds de titel. De extra punten voor snelste ronde moeten wel naar hun teamgenoten gaan dan.
Dat is een mogelijkheid maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Max in Abu Dhabi dit jaar gaat winnen. Zeker niet gezien de zoveel sterkere motor van Hamilton. Ik vermoed namelijk dat de Red Bull zoek gereden gaat worden door de Mercedes op die twee lange stukken daar.

Red Bull heeft in mijn ogen de meeste kans om hier de titel soort van veilig te stellen. Juist omdat er nog weinig bekend is over dit circuit. Ik denk dat Red Bull daar de winst kan pakken vanwege het feit dat de auto nagenoeg niet verschilt van de rest van het seizoen.

Mercedes heeft met deze "opgevoerde" motor pas 1 race aan data kunnen verzamelen, en dat maakt ook dat ze met minder informatie misschien conservatieve keuzes gaan maken. De vraag is ook hoeveel winst kan de Mercedes pakken op dit circuit met een motor die extreem veel vermogen heeft.

Maar goed dat is mijn bescheiden mening. :*) We moeten nog maar even afwachten hoe VT1 loopt, misschien zien we dan wel dat het circuit zich helemaal niet zo leent voor hoge topsnelheden en meer voor een auto die sterk is in de bochten.

Ik heb vanochtend een filmpje gezien van een lap door de Safety car. Die vond ik ook niet zo overtuigend makkelijk door de bochten gaan, nu is dat natuurlijk een totaal andere auto dan een F1 auto maar toch, ik heb ook de SC weleens soepeler door de bochten zien schuiven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 09:46
TIGER1125 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:35:
[...]

Dat is een mogelijkheid maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Max in Abu Dhabi dit jaar gaat winnen. Zeker niet gezien de zoveel sterkere motor van Hamilton. Ik vermoed namelijk dat de Red Bull zoek gereden gaat worden door de Mercedes op die twee lange stukken daar.

Red Bull heeft in mijn ogen de meeste kans om hier de titel soort van veilig te stellen. Juist omdat er nog weinig bekend is over dit circuit. Ik denk dat Red Bull daar de winst kan pakken vanwege het feit dat de auto nagenoeg niet verschilt van de rest van het seizoen.

Mercedes heeft met deze "opgevoerde" motor pas 1 race aan data kunnen verzamelen, en dat maakt ook dat ze met minder informatie misschien conservatieve keuzes gaan maken. De vraag is ook hoeveel winst kan de Mercedes pakken op dit circuit met een motor die extreem veel vermogen heeft.

Maar goed dat is mijn bescheiden mening. :*) We moeten nog maar even afwachten hoe VT1 loopt, misschien zien we dan wel dat het circuit zich helemaal niet zo leent voor hoge topsnelheden en meer voor een auto die sterk is in de bochten.

Ik heb vanochtend een filmpje gezien van een lap door de Safety car. Die vond ik ook niet zo overtuigend makkelijk door de bochten gaan, nu is dat natuurlijk een totaal andere auto dan een F1 auto maar toch, ik heb ook de SC weleens soepeler door de bochten zien schuiven. :+
Mercedes gaat niet conservatief zijn hoor, het meest realistische en meest eenvoudige scenario voor Mercedes om de titel te pakken is twee overwinningen voor Hamilton. Komt nog bij dat dit een nieuw circuit is; een klein foutje en je staat tegen de muur.... die gaan er alles aan doen om op pole position te starten zodat ze niet in het gedrang komen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TIGER1125 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:35:
[...]

Let op, volgens de huidige regels en TD's mag Mercedes geen andere engine modus gebruiken voor Hamilton t.o.v. alle andere Mercedes motoren. Momenteel is het regelement zo dat alle motoren van dezelfde fabrikant, in dezelfde mode / engine mapping moeten lopen welke iedere race bepaald wordt door motoren tak van Mercedes, welke 'officieel' los staat van het Mercedes F1 team.
Aangezien ze ook geen nieuwe spec motor mogen leveren, kan het dus ook niet zijn dat de motor echt anders is / geüpgrade is.

Het zou dus gewoon kunnen zijn dat Mercedes uit een nieuwe motor enorm veel performance haalt // een hoog verval heeft in vermogen over de races.
Waar het snelheidsverschil in Brazilië vooral vandaan kwam is lastig te zeggen zonder alle data, maar lijkt zeker niet alleen de nieuwe motor te zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

XyritZz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:40:
[...]

Mercedes gaat niet conservatief zijn hoor, het meest realistische en meest eenvoudige scenario voor Mercedes om de titel te pakken is twee overwinningen voor Hamilton. Komt nog bij dat dit een nieuw circuit is; een klein foutje en je staat tegen de muur.... die gaan er alles aan doen om op pole position te starten zodat ze niet in het gedrang komen.
Ik heb nu aantal keren het safety car rondje bekeken, maar zo baku of monacoachtig is het echt niet. Bij de snelle bochten weinig plaats, maar daar wordt ook niet ingehaald. Bij de langzamere bochten lijkt er best behoorlijke uitloopruimte te zijn. Jammer, had graag lekker overal muren gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
The_Admin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:33:
[...]

Lijkt me logisch inderdaad, want in Brazilie was het ook heel koud :+
Brazilië was broeierig :P De locatie van dit weekend zal wat droger en vooral wat "schuurderig" warm zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 09:36

backupdevice

Boeh!

Qua lay-out is het een Merc circuit. Denk dat er twee variabelen zijn, nieuw asfalt en 3 DRS zones. In F1 2021 kan je als je in de DRS kan blijven makkelijk bij blijven.

Dus ik verwacht Merc op 1 & 2 na de quali , maar tijdens de race een ander verhaal.

[ Voor 20% gewijzigd door backupdevice op 03-12-2021 09:46 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:54

Zewatanejo

Fine Thanks!

backupdevice schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:45:
Qua lay-out is het een Merc circuit. Denk dat er twee variabelen zijn, nieuw asfalt en 3 DRS zones. In F1 2021 kan je als je in de DRS kan blijven makkelijk bij blijven.

Dus ik verwacht Merc op 1 & 2 na de quali , maar tijdens de race een ander verhaal.
Ik verwacht dat inhalen erg moeilijk gaat zijn, ondanks de 3 DRS zones. Under/over cuts zullen dus wel eens (weer) een belangrijke rol kunnen gaan spelen.
Daarnaast zou het best ook zo kunnen zijn dat mechanische grip heel belangrijk gaat zijn, dus dat zou ook een rol kunnen spelen in de quali.

[ Voor 6% gewijzigd door Zewatanejo op 03-12-2021 09:58 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
backupdevice schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:45:

F1 2021, nice try ;) !

Het asfalt ligt er net. Normaal scannen teams de hele baan zodat ze ieder kuiltje, hobbeltje en griplevel kennen. Dat ging hier echter niet dus er zit alleen een ruwe schets in de sim. Net als Pirelli, die weet ook nu pas wat voor asfalt er ligt. Volgens mij zijn ze in het midden van de range gaan zitten, dus het kan zijn dat het te hard is, of juist te zacht.

Het komt nu aan op hoe snel een coureur de baan leert kennen en hoe snel ze de auto af kunnen stellen op de omstandigheden. Dat laatste is niet Red Bulls sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:25
Dazzler2120 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:42:
[...]

Let op, volgens de huidige regels en TD's mag Mercedes geen andere engine modus gebruiken voor Hamilton t.o.v. alle andere Mercedes motoren. Momenteel is het regelement zo dat alle motoren van dezelfde fabrikant, in dezelfde mode / engine mapping moeten lopen welke iedere race bepaald wordt door motoren tak van Mercedes, welke 'officieel' los staat van het Mercedes F1 team.
Aangezien ze ook geen nieuwe spec motor mogen leveren, kan het dus ook niet zijn dat de motor echt anders is / geüpgrade is.

Het zou dus gewoon kunnen zijn dat Mercedes uit een nieuwe motor enorm veel performance haalt // een hoog verval heeft in vermogen over de races.
Waar het snelheidsverschil in Brazilië vooral vandaan kwam is lastig te zeggen zonder alle data, maar lijkt zeker niet alleen de nieuwe motor te zijn geweest.
Volgens mij is dit nog steeds een punt van discussie met die mappings. Volgens mag bijv. McLaren een andere motorstand kiezen dan Mercedes, bijv. omdat de motor al wat meer km erop heeft zitten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
asing schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:06:
[...]

F1 2021, nice try ;) !

Het asfalt ligt er net. Normaal scannen teams de hele baan zodat ze ieder kuiltje, hobbeltje en griplevel kennen. Dat ging hier echter niet dus er zit alleen een ruwe schets in de sim. Net als Pirelli, die weet ook nu pas wat voor asfalt er ligt. Volgens mij zijn ze in het midden van de range gaan zitten, dus het kan zijn dat het te hard is, of juist te zacht.

Het komt nu aan op hoe snel een coureur de baan leert kennen en hoe snel ze de auto af kunnen stellen op de omstandigheden. Dat laatste is niet Red Bulls sterkste punt.
De track is sinds halverwege november beschikbaar gekomen in de game :)
En F1 2021 is natuurlijk niet echt een 100% sim :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
hansvk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:08:
[...]

Volgens mij is dit nog steeds een punt van discussie met die mappings. Volgens mag bijv. McLaren een andere motorstand kiezen dan Mercedes, bijv. omdat de motor al wat meer km erop heeft zitten.
Ik raad je aan om de info uit deze post eens te lezen met bijbehorende linkjes naar comments van 2 F1 engineers op Reddit
DataGhost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:16:
[...]

[...]

[...]

Quote van Reddit, in dat topic heeft iemand die in r/F1Technical een "Verified F1 Vehicle Dynamicist" is bevestigd dat het daadwerkelijk een quote is uit dat TD.

[...]

Mijn lezing is dus ook dat ze toch in dezelfde stand moeten staan, lijkt mij geen andere lezing mogelijk. Ik denk dus niet dat ze die motor van Hamilton legaal in een andere stand kunnen hebben staan. En dan is er ongetwijfeld bij een aantal mensen nog discussie mogelijk over wat nou een mode/mapping/software/setting is en wat daar nog aan veranderd kan worden terwijl het "hetzelfde" blijft, dus in hoeverre ze toch wat anders kunnen draaien. Maar dat lijkt mij persoonlijk gegeven de beweegredenen voor het invoeren ervan allemaal niet mogelijk. O.a. een van de redenen was zodat de stewards/FIA beter kunnen opsporen of er gekke dingen (zoals Ferrari) aan de hand zijn in de motor, doordat heftige verschillen in het gedrag ervan niet meer verklaard kunnen worden door een "mode switch" en de telemetrie dus ook langs die van andere auto's gelegd kan worden ter vergelijking.

Er is overigens in deze thread in r/F1Technical iets dieper op ingegaan en volgens mij is de eindconclusie daar (van o.a. een "Verified F1 Performance Engineer") nog hetzelfde: ze moeten allemaal hetzelfde gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Net de ronde bekeken vanuit de safety car. Had niet verwacht dat er anno 2021 nog een nieuw circuit op de kalender zou komen met zo'n layout. Supersmal, nergens uitloop en genoeg blinde, maar snelle, bochten om vol gas dwars door een gespinde voorganger te rijden.

We krijgen wel spektakel.

Edkt: spuit 11 :+

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 03-12-2021 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
PWM schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:14:
Net de ronde bekeken vanuit de safety car. Had niet verwacht dat er anno 2021 nog een nieuw circuit op de kalender zou komen met zo'n layout. Supersmal, nergens uitloop en genoeg blinde, maar snelle, bochten om vol gas dwars door een gespinde voorganger te rijden.

We krijgen wel spektakel.

Edkt: spuit 11 :+
Benieuwd naar de strijd tussen Mclaren en Ferrari. Die 39,5 punten zou nog in twee races ingehaald kunnen worden door Mclaren als Ferrari het kneiter slecht doet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 15:47
Dazzler2120 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:42:
[...]

En wat nu als mercedes en mclaren om een plek strijden in het WCC, mercedes een nieuwere motor heeft die dus meer kan hebben, en mclaren niet, en de motoren tak van mercedes besluit om het maar op de hoogste stand te zetten?
Lijkt me een beetje vreemd als je weet dat je motor niet meer kan hebben, je deze niet wat lager kunt zetten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 19:12

ronalddus

Buffalo77

We zitten er klaar voor! 8)

Nieuwe, uitdagende baan - check
Geweldig kampioenschap - check
Nederlander in hoofdrol - check

Ik ben gewoon zenuwachtig voor de eerst vrije training, het moet niet gekker worden 8)7

Buffalo77 | Pokemon Unite

Pagina: 1 2 ... 72 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord