No keyboard detected. Press F1 to continue.
Jep, bottas was enkele gele vlag en bij Verstappen dubbel geel.poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:38:
WTF waarom Bottas 3 en Verstappen 5
En Sainz dan?
Laatste berichten zijn sainz no further action
Dat snap ik ook niet helemaalpoor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:38:
En Sainz dan?
heb het FIA document niet gelezen, maar ze waren alle 3 bezig met een snelle ronde, dus lijkt mij : alles of niks
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Sainz remde wel af.poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:38:
En Sainz dan?
Straffen worden op volgorde uitgedeeld.
Bottas 3 vanwege enkel geel, Verstappen 5 wegens dubbel geel en Sainz geen straf omdat hij blijkbaar wel snelheid geminderd had.poor Leno schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:38:
En Sainz dan?
"Ja, wij zeggen dit niet graag maar Bottas is oliedom geweest om bij geel gewoon volgas door te rijden. Wie doet nou zoiets? we accepteren de volle consequenties van dit gedrag onder enkel geel. Even als check, enkel geel was 3 gridstraffen en dubbel geel is 5 gridstraffen toch?"Helix schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:35:
Ben ik een complotdenker als Mercedes/Bottas maar al te graag toegeeft dat ze fout zaten, zodat de stewards niet anders kunnen dan Max ook te straffen?
Hmm misschien moeten wij dan ook maar de boel gaan slopen nuLAD93 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:38:
Max Verstappen fan zijn is voor mij net als Feyenoord fan zijn. Elke keer hoop je op wat meer maar eindigt het met een domper
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Maar ja, het is niet anders.
Flickr PSN ID= cheironnl
Omdat je een coureur op zijn quali-ronde niet lastig gaat vallen met het feit dat er in sector 3 geen geel meer is. Er is dan namelijk niks te melden en het kan hem alleen uit zijn flow halen. Als het elektronische systeem niks zegt kunnen ze daar in de pits ook niks van zien. Zeker als het systeem vlak daarvoor wel gewoon werkte. Ze hebben geen camera's naar elke marshalling post om te kijken of toevallig iemand per ongeluk een vlag uit heeft hangen die niet gemeld is.Alfa Novanta schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:36:
[...]
+ snelste ronde
Maar zo dom dit.... waarom greep het team niet in?
Ik weet het niet zeker maar als ik me niet vergis was de eerste ronde in Q3 van VER ook sneller dan her snelste rondje can BOT.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:38:
Start Ver op P6 wegens snellere tijd dan BOT? Of Start BOT op P6?
BOT: 3+3=6
VER: 2+5=7
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Ik probeer meer te kijken naar andere teams als McLaren en andere aspecten, zoals de skills en de G-krachten die ze op hun lichaam krijgen.Exocet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:37:
Heb steeds minder zin om te kijken, Max had wereldkampioen moeten worden gezien zijn prestaties, maar door allerlei pech en benadelen, lijkt het wel klaar
Ziggo zet vooral in op Nederlanders (dat deden ze vrijdag ook weer), terwijl er vaak meer gebeurt dan enkel Max. Ben ook gaan kijken om hem, maar hetzelfde met voetbal, zijn vaak de kleinere teams leuker dan de top 3.
Ze zien GAS op de pit natuurlijk wel gewoon tot stilstand komen op de baan, en een stilstaande wagen op de baan zal sowieso voor een gevaarlijke situatie zorgen en dus minstens een gele vlag vereisen. Zelfs als deze naast de racelijn staat blijft het een gevaar. Je zal maar net zelf een klapband krijgen tijdens het versnellen en er recht op knallen.DataGhost schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:40:
[...]
Omdat je een coureur op zijn quali-ronde niet lastig gaat vallen met het feit dat er in sector 3 geen geel meer is. Er is dan namelijk niks te melden en het kan hem alleen uit zijn flow halen. Als het elektronische systeem niks zegt kunnen ze daar in de pits ook niks van zien. Zeker als het systeem vlak daarvoor wel gewoon werkte. Ze hebben geen camera's naar elke marshalling post om te kijken of toevallig iemand per ongeluk een vlag uit heeft hangen die niet gemeld is.
Mensen vergeten hoeveel Max in de afgelopen jaren is bevoordeeld. Er zijn hele regels aangepast om zijn rijstijl niet te hoeven bestraffen.Exocet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:37:
Heb steeds minder zin om te kijken, Max had wereldkampioen moeten worden gezien zijn prestaties, maar door allerlei pech en benadelen, lijkt het wel klaar
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
2 Pierre Gasly, AlphaTauri
3 Fernando Alonso, Alpine
4 Lando Norris, McLaren
5 Valtteri Bottas, Mercedes
6 Carlos Sainz, Ferrari
7 Max Verstappen, Red Bull
8 Yuki Tsunoda, AlphaTauri
9 Esteban Ocon, Alpne
10 Sebastian Vettel, Aston Martin
Het is toch niet de schuld van Gasly dat Max de vlaggen genegeerd heeft?matthijst schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:33:
[...]
Tsunoda vorige keer Gasly nu bedoelt ie.
Galsy was de oorzaak van de gele vlaggen dat klopt. Maar met die beredenatie is het straks de schuld van de bandenfabrikant, de circuit bouwer, maar niet van Max..
Maar ja, regels zijn regels. Hopelijk kan Gasly zijn rare actie goedmaken in T1.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-11-2021 13:46 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Klopt, dat is de reden waarom andere teams nauwelijks gestraft worden. /sPjotrStroganov schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:42:
[...]
Mensen vergeten hoeveel Max in de afgelopen jaren is bevoordeeld. Er zijn hele regels aangepast om zijn rijstijl niet te hoeven bestraffen.
[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-11-2021 13:47 ]
Je bedoeld dat er regels zijn geintroduceerd om zijn rijstijl te kunnen bestraffen? De Max regel, dat je under breaking niet meer mag veranderen van lijn?PjotrStroganov schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:42:
[...]
Mensen vergeten hoeveel Max in de afgelopen jaren is bevoordeeld. Er zijn hele regels aangepast om zijn rijstijl niet te hoeven bestraffen.
Daarom is max voor mij al de morele winnaar dit jaar. Je koopt er geen reet voor maar iedereen met een beetje kijk op de formule 1 ziet dit. Twee keer door toedoen van mercedes een dnf en één keer op conto van Pirelli. Hij heeft dit seizoen één fout gemaakt in Monza.Exocet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:37:
Daarom zeg ik morele winnaar. Als je het einde van het seizoen na drie dnf’s buiten eigen fout lewis hamilton het vuur aan de schenen kunt leggen ben je gewoon een klasse apart.
Heeft natuurlijk wel een punt, als ze uit zichzelf met vlaggen gaan zwaaien zonder dat er een opdracht voor kwam kunnen ze de race flink beïnvloeden. Benieuwd of dat nog een staartje krijgt.
The driver stated that although he did not see the yellow flag, he did see that Car 10
was stationary on the right of the pit straight and therefore assumed that there was
the probability that he was in a yellow flag area, so made a significant reduction in
speed in the relevant mini-sector. The Stewards confirmed this from the telemetry.
He thus complied with the Race Directors Event Notes and Appendix H of the
International Sporting Code.
Dat is hoe ik hem verwacht, vreemd genoeg draait Sky de posities van Bottas en Sainz om. En ik begrijp niet waarom.M a r c o schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:43:
1 Lewis Hamilton, Mercedes
2 Pierre Gasly, AlphaTauri
3 Fernando Alonso, Alpine
4 Lando Norris, McLaren
5 Valtteri Bottas, Mercedes
6 Carlos Sainz, Ferrari
7 Max Verstappen, Red Bull
8 Yuki Tsunoda, AlphaTauri
9 Esteban Ocon, Alpne
10 Sebastian Vettel, Aston Martin
Mocht sowieso niet toch? Max kwam er mee weg omdat hij het voor het rempunt deed.redfoxert schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:44:
[...]
Je bedoeld dat er regels zijn geintroduceerd om zijn rijstijl te kunnen bestraffen? De Max regel, dat je under breaking niet meer mag veranderen van lijn?
Echt wtf, Sainz geeft gewoon vol gas op het rechte stuk, op zijn onboard kan je snelheid en gear gewoon meelezen. Dit is echt BS.The driver stated that although he did not see the yellow flag, he did see that Car 10
was stationary on the right of the pit straight and therefore assumed that there was
the probability that he was in a yellow flag area, so made a significant reduction in
speed in the relevant mini-sector. The Stewards confirmed this from the telemetry.
International Sporting Code.

erutangiS
bottas is toch 3+3? achter sainz...Blokker_1999 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:45:
[...]
Dat is hoe ik hem verwacht, vreemd genoeg draait Sky de posities van Bottas en Sainz om. En ik begrijp niet waarom.
volgorde van toepassen gridstraffen, heeft waarschijnlijk met het eerst toepassen van VER en daarna BOT te maken.Blokker_1999 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:45:
[...]
Dat is hoe ik hem verwacht, vreemd genoeg draait Sky de posities van Bottas en Sainz om. En ik begrijp niet waarom.
HAM startte van achteraan en kwam nog op het podium. Het zegt allemaal niet zoveel.Formula one schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:43:
Daar gaat het kampioenschap
Sainz zat ook niet vooraan bij de start, maar haalde wel veel mensen in.
Dat is ook een beetje het oneerlijke aan deze sport, het halve veld is op één ronde gezet op het einde van de race.
Er zijn tevens net zoveel regels bijgekomen die zijn rijstijl wel bestraffen. Ik denk dat het op dat gebied eerder 50/50 is dan dat het in zijn voordeel is.PjotrStroganov schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:42:
[...]
Merk wel dat er heel veel weerstand is als Max gestraft wordt, terwijl het vaak wel terecht is. Ik snap dan niet zo goed waar al die woede vandaan komt. Beetje relativeren zou goed zijn voor die mensen, ook hun coureur kan fouten maken.
Simpele en logische gedachtengang en daarom ook terecht dat de anderen een straf hebben gekregen. Toch?Transportman schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:45:
Besluit over Sainz staat ook online (https://www.fia.com/sites...ingle%20yellow%20flag.pdf)
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 21-11-2021 13:47 ]
Dan was er geen nieuwe regel voor gekomen als dat niet al verboden was.PjotrStroganov schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
Mocht sowieso niet toch? Max kwam er mee weg omdat hij het voor het rempunt deed.
Bensimpel
Positieve meneer
Heb jij toegang tot zijn telemetrie dan? Als die daadwerkelijk iets heeft gelift dan maakt het niets uit.MrOleo schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
Echt wtf, Sainz geeft gewoon vol gas op het rechte stuk, op zijn onboard kan je snelheid en gear gewoon meelezen. Dit is echt BS.
😆 - Denk ook eens om ;)
Maar waarom krijgt Max eerst de straf als Bottas eerder de overtreding maakt?nachtnet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
volgorde van toepassen gridstraffen, heeft waarschijnlijk met het eerst toepassen van VER en daarna BOT te maken.
Stewards hebben toegang tot de telemetrie, dat is iets nauwkeuriger dan vanaf een camera de onboard meelezenMrOleo schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
Echt wtf, Sainz geeft gewoon vol gas op het rechte stuk, op zijn onboard kan je snelheid en gear gewoon meelezen. Dit is echt BS.
I hide at work because good employees are hard to find.
ICE ICE Baby
desalniettemin schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:47:
5 plekken gridstraf Verstappen. Vleugel Hamilton legaal.
Zonder grappen - deze straf is gewoon zuur en onnodig. Dan maar lekker racen!
per aspera ad astra
Hij heeft een 2e hands Renault erachterin he, geen fabrieksmercedesjan390 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:49:
Ben benieuwd wat Alonso gaat doen bij de start. Hij staat P3 (sinds ????) op de racelijn en Hamilton zal voorzichtiger zijn als Alonso een poging waagt.
Telemetrie is niet nodig.Bensimpel schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:47:
[...]
Heb jij toegang tot zijn telemetrie dan? Als die daadwerkelijk iets heeft gelift dan maakt het niets uit.
Ik heb event notes:
en ik heb zijn f1tv onboard waar zijn snelheid consequent oploopt.7.2 Single waved: Drivers should reduce their speed and be prepared to change direction. It must be
clear that a driver has reduced speed and, in order for this to be clear, a driver would be expected
to have braked earlier and/or discernibly reduced speed in the relevant marshalling sector.
Drivers should not overtake any car in a single waved yellow marshalling sector unless it is clear that
a car is slowing with a completely obvious problem, e.g. obvious accident damage or a deflated tyre.
Edit: Er staat ook een delta op zijn stuur, die gaat van +0.07 naar +0.10 na een overstuur moment bij uitkomen bocht 6. Die heeft 0,0 gelift, die 0,03 verliest ie door dat overstuur.
[ Voor 9% gewijzigd door MrOleo op 21-11-2021 13:54 ]
erutangiS
Nee, VER gaat naar 2+5=7, BOT naar 3+3=6, BOT wordt achter NOR op 6 gezet en VER op 7 achter SAI. Daarna alle nummertjes weer goed zetten en BOT komt 2 plekken voor VER uit.nachtnet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
volgorde van toepassen gridstraffen, heeft waarschijnlijk met het eerst toepassen van VER en daarna BOT te maken.
Bensimpel
Positieve meneer
Ham zal dan gewoon even plek 2 houden en gasly wel later inhalen. Zo dom is die nou ook weer niet.djmuggs schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:48:
HAM gewoon slechte start dus GAS op 1 tot 1e bocht en dan doet frustratie HAM en GAS de das om.
😆 - Denk ook eens om ;)
3+3=6 en Sainz was toch p7 na de kwalificatie? Bij het toepassen van straffen is het niet zo dat je zegt: BOT is p3 en gaat er tussenuit, dan schuiven we iedereen vanaf p4 een plaatsje op en steken we hem er achteraf terug in. Zoals ik het versta krijg iedereen zijn straffen. Dus p3 + 3 komt tussen de huidige p6 en p7 te staan. P2 +5 komt tussen de huidige p7 en p8 te staan en daarna schuiven we alles terug in formatie zodat BOT dus in essentie naar p5 opschuift (en terug een plaats wint want voor hem is ook een straf uitgedeeld), Sainz gaat dan naar p6 want BOT is voor hem gebleven bij de straffen en VER gaat naar p7
Verwijderd
Hij hoeft ook niet te remmen hesiggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:49:
[...]
Hij heeft een 2e hands Renault erachterin he, geen fabrieksmercedes
Dat zei ik ook niet.groggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:43:
[...]
Het is toch niet de schuld van Gasly dat Max de vlaggen genegeerd heeft?
Galsy was de oorzaak van de gele vlaggen dat klopt. Maar met die beredenatie is het straks de schuld van de bandenfabrikant, de circuit bouwer, maar niet van Max..
Haters everywhere but I don’t really care

per aspera ad astra
Lol 'ik heb de kwaliteit van mijn remmen overschat. Apeldoorn bellen?
Gridstraffen worden tegelijk toegepast en pas daarna worden de gaten gedicht door het veld in elkaar te schuiven. DataGhost in "[F1 2021] Race 20 GP van Qatar"nachtnet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
Oh, oeps. Ze worden toegepast in de volgorde waarin de overtredingen zijn begaan (SR 36.3c)
[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 21-11-2021 13:54 ]
de grid
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Feit is nu wel dat Alonso en Gasly op softs vertrekken en Norris zit er ook nog bij. Of Hamilton daar nu echt last van gaat hebben dat betwijfel ik.
Dat klinkt eerlijk gezegd vreemd, zeker als ze allebei bij hetzelfde incident een fout maken... Kwa logica van de overtredingen is het ook niet logisch, omdat het niet zo is dat BOT zijn overtreding gecorreleerd is met VER zijn overtreding, maar beiden wel met GAS die stil stond. Dus dan zou je denken "allebei direct een straf" i.p.v. "VER een straf, dan schuift BOT naar voren, en dan pas BOT een straf".nachtnet schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:46:
[...]
Nou ja, F1 en FIA. Volgend jaar als het achter de abbonementen verdwijnt kijk ik toch niet meer, en als ik dit soort gedoe zie en hoe ze gewoon niet lijken te kunnen uitvogelen hoe het dan beter moet, ben ik daar niet rouwig om.:/
De baan is vaak het gunstigste voor degene die als laatste gaat, dus het risico is het het vaak wel waard, zeker als het om kleine verschillen gaat.Bensimpel schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:53:
Nog steeds dom van Redbull om maar als laatste te gaan (alweer en alweer). Je weet dat je enorm veel risico loopt dat iemand een ongeluk krijgt. Zie hier. Wanneer leert Redbull het nou eens af en gaat wat eerder op de baan?
Tja, en vervolgens ga je als eerste en mis je nog een goede startpositie omdat de baanomstandigheden steeds beter worden naarmate er meer gereden wordt.. Die betere omstandigheden heb je dan mooi gemist...Bensimpel schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:53:
Nog steeds dom van Redbull om maar als laatste te gaan (alweer en alweer). Je weet dat je enorm veel risico loopt dat iemand een ongeluk krijgt. Zie hier. Wanneer leert Redbull het nou eens af en gaat wat eerder op de baan?
Er is een reden dat teams altijd zo lang mogelijk wachten...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Het oorspronkelijke bericht waar ik op reageerde was
AT heeft niemand genaaid. Zeker Gasly niet.LZ86 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:31:
2e keer in 3 races dat AT RBR naait.
Ik probeer een reden te vinden voor de eerdere publicatie van Chris medland, waarom 3 plaatsen publiceren als dat niet zo was. Ik vermoed derhalve dat er getouwtrek is geweest.Blokker_1999 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:24:
[...]
Ik vind dat soort van insinuaties echt doodzonde en net datgene wat het volgen van de sport miinder leuk maakt voor mij.
een treffende spreuk
Het is een risico maar kan ook voordelen hebben. Vorige week zagen we net dat Mercedes dat deed, allerlaatste. Maar als je er van uit gaat dat iedereen voor je de baan sneller maakt, dan helpt het weer wel als je laatste bent.Bensimpel schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:53:
PjotrStroganov schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:42:
[...]

Bensimpel
Positieve meneer
Maar dit is al behoorlijk vaak fout gedaan bij Redbull, misschien moeten ze zorgen dat ze altijd voor de alphatauri's gaanTransportman schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:54:
[...]
De baan is vaak het gunstigste voor degene die als laatste gaat, dus het risico is het het vaak wel waard, zeker als het om kleine verschillen gaat.
😆 - Denk ook eens om ;)
Te simpel gedachtBensimpel schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:53:
Ik vraag me ook af of die Zweden zich niet teveel rijk rekenen met de rechten. Als Verstappen zelfs met een seizoen als dit die titel niet wint zullen een hoop Nederlanders wellicht ook denken "laat maar, zinloos"Amphiebietje schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:53:
[...]
Volgend jaar als het achter de abbonementen verdwijnt kijk ik toch niet meer, en als ik dit soort gedoe zie en hoe ze gewoon niet lijken te kunnen uitvogelen hoe het dan beter moet, ben ik daar niet rouwig om.:/
Dat snap ik. Maar dan quotte je de verkeerde.groggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:54:
[...]
Het oorspronkelijke bericht waar ik op reageerde was
[...]
AT heeft niemand genaaid. Zeker Gasly niet.
Haters everywhere but I don’t really care
Quote uit decision:MrOleo schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:49:
[...]
Telemetrie is niet nodig.
Ik heb event notes:
[...]
en ik heb zijn f1tv onboard waar zijn snelheid consequent oploopt.
Edit: Er staat ook een delta op zijn stuur, die gaat van +0.07 naar +0.10 na een overstuur moment bij uitkomen bocht 6. Die heeft 0,0 gelift, die 0,03 verliest ie door dat overstuur.
The driver stated that although he did not see the yellow flag, he did see that Car 10
International Sporting Cod
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hamilton z'n geluk houdt maar niet op helaas.
P2 moet wellicht nog mogelijk zijn, al zal P3 realistischer zijn.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Als volgend jaar die veredelde taxi’s weer het snelst zijn moet ik ook nog maar zien wat ik ga doen.D-e-n schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:56:
[...]
Ik vraag me ook af of die Zweden zich niet teveel rijk rekenen met de rechten. Als Verstappen zelfs met een seizoen als dit die titel niet wint zullen een hoop Nederlanders wellicht ook denken "laat maar, zinloos"
Ben er wel klaar mee dat steeds 1 persoon alle geluk van de wereld heeft. Zelfs als ie zelf een fout maakt. Zie bijvoorbeeld Imola waar een code rood zijn race red omdat ie gerepareerd mag/kan worden
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bensimpel
Positieve meneer
Ach hamilton kan nog een poepstart hebben, of Gasly op rood is gewoon meteen goed weg. Kan max later ook helpen. Alles voor max behalve Bottas (maar die laat hem wel langs) is een mindere auto. Hoop dat Perez zich nu ook eens laat zien.miicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:57:
De 5 plekken penalty was te verwachten, al wordt het er niet bepaald leuker door.
In ieder geval een spannende race.
😆 - Denk ook eens om ;)
Bij HAM/MERC zie ik geen heel grote kans op uitval of bijvoorbeeld zo'n lekke band die alles verkloot.
Tegelijkertijd, dit maakt de competitie wel net dat beetje spannender. Het zou toch prachtig zijn als het in Abu Dhabi nog beslist moet worden op come-back naar P1.
Ja dank je wel ik kan lezen sinds de kleuterschool, de beelden laten zien dat dat bs is.Barre73 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:56:
[...]
Quote uit decision:
International Sporting Cod
Bekijk de beelden eens.
erutangiS
Geluk? Dit was gewoon niet zo'n handige move van Verstappen en bottas. Zelfs zonder vlaggen is het logisch (lijkt mij) dat je vaart vermindert als er een auto stil staat.miicker schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:57:
De 5 plekken penalty was te verwachten, al wordt het er niet bepaald leuker door.
Anywho als (soort van) neutrale kijker vind ik dit erg vermakelijk. De FIA creëert een heerlijke chaos op het internet de afgelopen weken.
Daarvoor was het meer een gentlemens agreement. Het is iets waar men niet onderuit kon omdat het simpelweg te gevaarlijk was en een gevaarlijk precedent schepte voor andere situaties. Echter, het hele Let them Race mantra bevoordeelt Max momenteel nog het meeste. Zie Brazilïe. Dat anderen er ook gebruik van maken, is niet verassend.redfoxert schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:47:
[...]
Dan was er geen nieuwe regel voor gekomen als dat niet al verboden was.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Baku?lolgast schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:01:
Hamilton heeft bijna nooit een ‘poep’-start, dus dat lijkt me 100% wishfull thinking
We gaan het zien! Start is om 15.00 NL tijd. Zat nu al klaarlolgast schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:01:
Hamilton heeft bijna nooit een ‘poep’-start, dus dat lijkt me 100% wishfull thinking
Is dat zo? Die auto stond helemaal rechts tegen de curbs, en de baan is op dat punt extreem breed. Leek me relatief ongevaarlijk. Vlaggen negeren is natuurlijk dom, maar een gele vlag tijdens de kwalificatie verneukt sowieso je run. Ze zouden daar gewoon een volledig nieuwe poging voor moeten geven, nu is de factor pech of geluk buiten eigen prestatie véél te groot.Saitama schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:00:
[...]
Geluk? Dit was gewoon niet zo'n handige move van Verstappen en bottas. Zelfs zonder vlaggen is het logisch (lijkt mij) dat je vaart vermindert als er een auto stil staat.
Die start was top. Het remmen voor de eerste bocht was wat minder.
En hij heeft altijd mazzel en bij Mercedes gaat er bijna nooit wat stuk. En zeker aan de wagen van Hamilton niet.lolgast schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:01:
Tja, ik voorzie dat het WDC nu wel vergeven is. Maar we hebben wel leuke races gezien en misschien komt er nog wel meer leuks. Ik volg het echter al niet meer zo fanatiek als eerst, heb er al tijden weinig lol in met Mercedes, ook deze race ga ik zo missen (hopen dat er dan iets fabelachtigs gebeurt voor jullie en ik spijt hebPlayer1S schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:58:
[...]
Als volgend jaar die veredelde taxi’s weer het snelst zijn moet ik ook nog maar zien wat ik ga doen.
Ben er wel klaar mee dat steeds 1 persoon alle geluk van de wereld heeft. Zelfs als ie zelf een fout maakt. Zie bijvoorbeeld Imola waar een code rood zijn race red omdat ie gerepareerd mag/kan worden
Met tegenslag omgaan is inherent onderdeel van topsport. Max kan dat als geen ander. Let's gooo!
Hoort bij de startsiggy schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:03:
[...]
Die start was top. Het remmen voor de eerste bocht was wat minder.
Guus Geluk gaat in de Donald Duck vanaf 2022 voortaan Lewis Hamton heten. Ook het gelukdsdubbeltje van Dagobert gaat op de schop. Dat wordt een miniatuur f1 wagentje van #44Player1S schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:58:
[...]
Als volgend jaar die veredelde taxi’s weer het snelst zijn moet ik ook nog maar zien wat ik ga doen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mag ik dit wel zeggen dan
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |