Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:42
@tomic Lijkt me op zich heel goed als er wat activisme over deze zaak ontstaat -- maar dan niet door mensen die lekker energie gaan verspillen omdat het kan maar daadwerkelijk stampij maken bij de ACM/regering/Kassa/je buurman/de straathoek/whatever you like.

Want dat een speculant (laat ik het geen fraudeur noemen om het juridisch netjes te houden) onder het mom "vrije markt" gewoon risicoloos winst mag opstrijken over een basisbehoefte, en er bij verkeerd beleid geen stuiver op verliest maar het gewoon mag afwentelen op de consument... dat is al erg als het 1 keer gebeurt, maar dat het gewoon in serie mag gebeuren is een gotspe. Zo bekeken moet je niet gaan minen, maar zelf energieleverancier worden, en dan zoveel mogelijk risico nemen. Die investering verdien je gegarandeerd terug. :P

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:56

knakworst

Get more sats!

Sheppie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Heb net ook met de ABN gebeld. De incasso is terecht zeggen ze en als Welkom Energie een contract laat zien waarin deze incasso mag, betaal je een boete van €25 tot €35 voor administratieve kosten. Dus het niet waard.

Sluit wel achteraan in de rij bij de curator tegen de tijd.
Ik ga het gewoon proberen want ik heb niet een machtiging afgegeven zoals ik bij ANWB.

https://www.incassomachtigen.nl/machtiging-afgeven/#vraag_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Exterminator schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:29:
Aha, de dag die sneller kwam dan ik hoopte. Had nog een contract t/m 6-12…

Ik lees op de Welkom site dat uiterlijk 1nov duidelijk is of voorschotten etc uitbetaald gaan worden.

Echter rest me nu een andere vraag. Wat gaan we nu doen met onze (nieuwe) contracten? Blijven we (vast?) bij Eneco of nemen we een variabel contract elders en zo ja wat zou dan de beste optie zijn totdat de marktprijs zakt?

Ik las ergens dat bij grotere spelers normaal de variabele kosten lager zijn? Klopt dit?
Voor de klanten die nu niet weg kunnen is het waarschijnlijk wel het slimst om te kijken waar Eneco mee komt en dit te gaan vergelijken?
Innova deed eerder de klanten van Energieflex wel echt een belachelijk voorstel moet ik zeggen.
Mensen die nu meteen weg kunnen zullen waarschijnlijk voorlopig het goedkoopste uitkomen bij Vattenfall variabel.
Maar misschien is dit niet voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ben je verplicht om een contract bij Eneco af te nemen vanaf 1 november? In hoeverre kan je nog "rondshoppen"?

Wordt voor mij hoe dan ook variabel, al weet ik niet wat de prijs van gas/stroom gaat doen. Risico maar nemen, jaar vastzetten met belachelijke prijzen lijkt me een minder goed plan.

Twijfel nog over dat formulier om de enalaatste incasso te storneren. Geef het eigenlijk niet veel kans.
Admin. kosten bij ING zullen wel hetzelfde zijn als ABN... al staat er niks op de pagina daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Markie001 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:15:
[...]

Voor de klanten die nu niet weg kunnen is het waarschijnlijk wel het slimst om te kijken waar Eneco mee komt en dit te gaan vergelijken?
Innova deed eerder de klanten van Energieflex wel echt een belachelijk voorstel moet ik zeggen.
Mensen die nu meteen weg kunnen zullen waarschijnlijk voorlopig het goedkoopste uitkomen bij Vattenfall variabel.
Maar misschien is dit niet voor iedereen hetzelfde.
Vattenfall Variabel? Hoe kom je daar op uit; die bieden "hier" alleen "Vast Jaar" aan met Gasprijs van € 1,826447 per m³

20*350ZO45°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:13:
[...]

Ik ga het gewoon proberen want ik heb niet een machtiging afgegeven zoals ik bij ANWB.

https://www.incassomachtigen.nl/machtiging-afgeven/#vraag_2
Inderdaad. Er zijn maar twee soorten geldige machtigingen bij automatische incasso. Een ondertekende papieren machtiging (dus echt op papier) of een digitale machtiging. Ik kan me amper voorstellen dat iemand nog iets op papier heeft geregeld. De digitale machtiging is ook niet zomaar een vinkje, of iDeal-bevestiging of onderdeeltje in een contract. De digitale machtiging loopt via de omgeving van de bank, daar zul je dus bij het afsluiten van het contract iets moeten hebben bevestigd.

Informatie van banken dat je niet zomaar tot 13 maanden terug kunt storneren klopt dus niet met onderbouwingen als "akkoord gegaan" of "het is toch een terechte betaling". Er moet strikt volgens de voorgeschreven vorm een machtiging bestaan. Ik kan geen enkel bedrijf noemen dat nu bij mij automatisch incasseert met een geldige machtiging, zo'n geldige machtiging is er naar mijn beleving vaak niet. (De praktijk met ongeldige machtigingen werkt overigens prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-09 11:15
wimpod schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:23:
ben je verplicht om een contract bij Eneco af te nemen vanaf 1 november? In hoeverre kan je nog "rondshoppen"?

Wordt voor mij hoe dan ook variabel, al weet ik niet wat de prijs van gas/stroom gaat doen. Risico maar nemen, jaar vastzetten met belachelijke prijzen lijkt me een minder goed plan.

Twijfel nog over dat formulier om de enalaatste incasso te storneren. Geef het eigenlijk niet veel kans.
Admin. kosten bij ING zullen wel hetzelfde zijn als ABN... al staat er niks op de pagina daarover.
Ja je bent verplicht om over te stappen naar eneco. Na een maand kun je weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tux-87
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:47
Richard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Vattenfall Variabel? Hoe kom je daar op uit; die bieden "hier" alleen "Vast Jaar" aan met Gasprijs van € 1,826447 per m³
Google maar eens op modelcontract energie. Het is verplicht vanuit de ACM om dat aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
wimpod schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:23:

Ja, dat is verplicht. Maar voor hooguit 1 maand (gezien de wettelijke opzegtermijn van 1 maand). Dus 29 oktober mail van Eneco met prijzen, op 1 november weer opzeggen per 1 december. Heb je nog 1 maand om je eigen leverancier te kiezen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

[...]

Als je een contract neemt voor 1 jaar, en die tarieven zakken fors, dan kan je er ook voor kiezen om je contract te stoppen, en een boete te betalen. Die boete is rond de 50 euro. Er zullen ongetwijfeld ook leveranciers zijn die bij een overstap dat graag betalen voor je.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

haribold schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:26:
[...]
Inderdaad. Er zijn maar twee soorten geldige machtigingen bij automatische incasso. Een ondertekende papieren machtiging (dus echt op papier) of een digitale machtiging. Ik kan me amper voorstellen dat iemand nog iets op papier heeft geregeld. De digitale machtiging is ook niet zomaar een vinkje, of iDeal-bevestiging of onderdeeltje in een contract. De digitale machtiging loopt via de omgeving van de bank, daar zul je dus bij het afsluiten van het contract iets moeten hebben bevestigd.

Informatie van banken dat je niet zomaar tot 13 maanden terug kunt storneren klopt dus niet met onderbouwingen als "akkoord gegaan" of "het is toch een terechte betaling". Er moet strikt volgens de voorgeschreven vorm een machtiging bestaan. Ik kan geen enkel bedrijf noemen dat nu bij mij automatisch incasseert met een geldige machtiging, zo'n geldige machtiging is er naar mijn beleving vaak niet. (De praktijk met ongeldige machtigingen werkt overigens prima).
Bij de ANWB heb ik het twee weken geleden gedaan dus dat triggerde mij. Maar ik verwacht de komende dagen een faillissement en van een kale kip kun je niet plukken, maar proberen kan nooit kwaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Heel goed verstopt....
https://www.vattenfall.nl...nergie/modelcontract/#ps1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:34:
[...]

Bij de ANWB heb ik het twee weken geleden gedaan dus dat triggerde mij. Maar ik verwacht de komende dagen een faillissement en van een kale kip kun je niet plukken, maar proberen kan nooit kwaad.
Faillissement maakt niets uit voor het kunnen storneren, de bank moet het geld gewoon terugbetalen voor een onterechte incasso (geen geldige machtiging). Zullen de banken ook niet op zitten wachten, want die blijven met de kale kip achter. Ik weet overigens niet of je in je bankomgeving kunt terugvinden of je specifiek digitale machtigingen hebt afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
celshof schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:44:
[...]
Alhoewel het vreemd aanvoelt, wat zou je doen als niemand wil overnemen obv de bestaande contracten? Sluit je dan iedereen maar af?
Of moeten we een opslag op de energierekening creeeren, voor compensatie voor de geraakte klanten bij een bankroet?
De klanten laten weten dat de toko failliet gaat en ze per d.d.failliet een nieuwe leverancier moeten kiezen, omdat ze anders bij <overnemer> tegen tarief x terecht komen.
Dit dus als de klanten niet met hun huidige contract worden overgenomen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

haribold schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:38:
[...]
Faillissement maakt niets uit voor het kunnen storneren, de bank moet het geld gewoon terugbetalen voor een onterechte incasso (geen geldige machtiging). Zullen de banken ook niet op zitten wachten, want die blijven met de kale kip achter. Ik weet overigens niet of je in je bankomgeving kunt terugvinden of je specifiek digitale machtigingen hebt afgegeven.
Zeker, daar is een lijstje, Welkom staat er niet tussen. Ik zit zelf bij ING en Welkom gebruikt Rabo. Ben benieuwd wat het oplevert. Heb nu 5 maanden storno aangevraagd via ING. Ik laat weten wat de uitkomst is.

Ik heb ook een rechtsbijstandsverzekering, dus ook nog een lange adem ;)

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 27-10-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vervelend nieuws dit, maar niets aan te doen.

Mogelijk is het hier al besproken maar ik kon het zo 1,2,3 niet terugvinden:
We krijgen nu een maand contract van Eneco - maar het lijkt me dat we z.s.m. moeten opzeggen i.v.m. opzegtermijn (anders zit je er 2 maanden aan vast)? Zou het verstandig zijn om dit nu al op voorhand te doen (opzegging via eneco klantenservice oid) zodat je de vrijheid hebt om te shoppen (of te blijven)?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Als ik nu op gaslicht kijk kan ik alleen maar vaste contracten afsluiten dat is ook zo op de sites van Essent en Eneco zelf. Vast contract voor 1 jaar is exact 2 keer zo duur als m'n huidige termijnbedrag bij welkom energie. Mijn contract ging in op 1 juli dus heb te veel betaald qua voorschotten.

Ik begrijp niet waarom ik nu vrijwel nergens een variabel contract kan afsluiten. Het meerendeel van de mensen in NL hebben dit nu, maar nieuwe klanten mogen het niet nemen?

Ik zag hierboven de link van vattenfall dat is wel variabel en daar zijn de tarieven ook gelijk wat ik nu bij welkom energie betaal. Maar dat lijkt de uitzondering te zijn.

Dat contract wat we van Eneco krijgen is voor een maand en daarna kan je opzeggen als je dat niet doet krijg je dan een variabel contract of vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:45
haribold schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:38:
[...]
Maar ben je niet een tikkie laat wanneer je nu nog op die grond een machtiging probeert terug te draaien? Ik kan me er niets bij voorstellen dat een bank daar zomaar in meegaat. Die weten ook donders goed dat het daarmee hun verlies wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Skidmarks schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:13:
Als ik nu op gaslicht kijk kan ik alleen maar vaste contracten afsluiten dat is ook zo op de sites van Essent en Eneco zelf. Vast contract voor 1 jaar is exact 2 keer zo duur als m'n huidige termijnbedrag bij welkom energie. Mijn contract ging in op 1 juli dus heb te veel betaald qua voorschotten.

Ik begrijp niet waarom ik nu vrijwel nergens een variabel contract kan afsluiten. Het meerendeel van de mensen in NL hebben dit nu, maar nieuwe klanten mogen het niet nemen?

Ik zag hierboven de link van vattenfall dat is wel variabel en daar zijn de tarieven ook gelijk wat ik nu bij welkom energie betaal. Maar dat lijkt de uitzondering te zijn.

Dat contract wat we van Eneco krijgen is voor een maand en daarna kan je opzeggen als je dat niet doet krijg je dan een variabel contract of vast?
barre73 gaf deze link
https://www.vattenfall.nl...nergie/modelcontract/#ps1

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 01:23
ik zag de bui al hangen. Contract liep pas vanaf 1 augustus maar ik verwachtte dat ze failliet zouden gaan en heb begin oktober een nieuw contract gesloten bij Greenchoice per 1-12-2021 met acceptabele prijzen. Ik neem aan dat dat door kan gaan. Ik accepteerde daarmee een zeker verlies (boete + verlies welkomstbonus + hogere gasprijzen) van zeker 500 euro om een nog groter veriles (richting 2000 euro) te voorkomen. Achteraf terecht dus.

Toen ik paar dagen geleden las dat Eneco het plan had Welkom over te nemen dacht ik nog naïef dat ze in ieder geval wat rechten en plichten zouden overnemen, maar dit is feitelijk geen overname te noemen. Had ik me dat gerealiseerd had ik ook september gestorneerd, nu kon alleen oktober nog.

Toen ik voor die keuze stond of ik daadwerkelijk Greenchoice ging afsluiten kwam ik ook een soort crowdfunding actie tegen van Welkom (kan het nu helaas niet meer vinden). Ging om een lengng van 100.000 euro of zo. En als je naar bedrijfsadres googlde kwam je bij een woonhuis in Almere terecht. Gaat dus echt nergens over, een particulier kan bij wijze van spreke zo zijn eigen energiemaatschappij beginnen.

Ik stap normaal ieder jaar wel over, even naar de site van gaslicht.com en wat klikken. Dit jaar had ik weinig zin om veel energie in te steken dus gewoon de bovenste gepakt. Achteraf (eigenlijk toen al) beetje onverstandig. Nu ja, shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelcobode
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:20
Ook ik ben getroffen door de WelkomEnergie ellende. Ik ben via mijn bank inmiddels aan het kijken of ik ook op basis van niet afgegeven machtiging alles terug kan krijgen. Ik heb in de zomer met name teruggeleverd en toch betaald dus eigenlijk is mijn spaarpotje weg.
Omdat ik toch ook erg benieuwd ben naar de rol van de ACM hierin, zoals eerder aangehaald mis ik ook het stukje C bij ACM, heb ik onderstaande mail gestuurd naar de ACM;

Met verbazing heb ik kennis genomen van het nieuws mbt Welkom energie zoals vandaag uitgegeven door de ACM.
Ik ben zelf klant van Welkom energie en heb hierdoor een flinke Financieele implicatie waarbij ik een soort van hoop had dat de ACM in het leven geroepen was consumenten tegen zo een voorval gedeeltelijk te beschermen.

Ik ben derhalve benieuwd of u mij wat inzicht kan geven in de feiten omtrent deze beslissing.
- Hoe is de keuze voor Eneco tot stand gekomen en wat heeft de ACM gedaan om behalve leverzekerheid ook de consument voor groot financieel verlies te behoeden.
- Op basis van welke feiten is de ACM tot de intrekking van de licentie voorwaarde van Welkom energie gekomen.
- Op basis van welke criteria heeft de ACM bepaald dat de initiële toelating van Welkom energie tot de energiemarkt mogelijk was
- Kunt u mij voorzien van een kopie van de overeenkomst die gesloten is tussen de Welkom Energie en Eneco op basis waarvan de ACM positief heeft geoordeeld.

Mocht ik reactie krijgen zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Ja dat had ik gezien. Essent heeft ook zo'n model contract pagina voor variabel:
https://www.essent.nl/con...teit-en-gas-variabel.html

Maar geen mogelijkheid om het contract ook echt af te sluiten. Ook geen mogelijkheid om termijn bedrag te berekenen. Al die links gaan naar de normale berekening en dan kan je alleen een 3 jarig vast contract kiezen. Kan je zo'n variabel contract dan alleen afsluiten als je ze belt of zo? Wat raar dat ze niet gewoon variabele contracten aanbieden.

De versie van Eneco:
https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Daar staat dat elke leverancier verplicht is zo'n modelcontract te hebben zodat je prijzen kan vergelijken. Staat ook letterlijk bij dat als je hem wil afsluiten je hun moet bellen.

Dus het lijkt dat variabel wel mogelijk maar in de meeste gevallen moet je dan bellen, behalve bij vattenfall.

[ Voor 19% gewijzigd door Skidmarks op 27-10-2021 18:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
eelcobode schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:19:
Ik ben derhalve benieuwd of u mij wat inzicht kan geven in de feiten omtrent deze beslissing.
Tegenvraag: je koos voor deze kleine partij, hebt de voorwaarden doorgenomen (daar ben je immers mee akkoord gegaan), accepteerde je met hun verdien systeem niet dat dit soort gevolgen zouden kunnen ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Skidmarks schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:21:
[...]

Ja dat had ik gezien. Essent heeft ook zo'n model contract pagina voor variabel:

Maar geen mogelijkheid om het contract ook echt af te sluiten. Ook geen mogelijkheid om termijn bedrag te berekenen. Al die links gaan naar de normale berekening en dan kan je alleen een 3 jarig vast contract kiezen. Kan je zo'n variabel contract dan alleen afsluiten als je ze belt of zo? Wat raar dat ze niet gewoon variabele contracten aanbieden.

De versie van Eneco:
Daar staat dat elke leverancier verplicht is zo'n modelcontract te hebben zodat je prijzen kan vergelijken. Staat ook letterlijk bij dat als je hem wil afsluiten je hun moet bellen.

Dus het lijkt dat variabel wel mogelijk maar in de meeste gevallen moet je dan bellen, behalve bij vattenfall.
Maar in dat Model zit geen terugleververgoeding die Vattenfal bijvoorbeeld wel weer netjes vermeld zoals aangegeven in eerdergenoemde link:
Terugleververgoeding over je opwek na saldering (btw-vrij tarief)
xxx kWh * € -0,070000 per kWh

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcobode
President schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:21:
[...]

Tegenvraag: je koos voor deze kleine partij, hebt de voorwaarden doorgenomen (daar ben je immers mee akkoord gegaan), accepteerde je met hun verdien systeem niet dat dit soort gevolgen zouden kunnen ontstaan?
Het gaat me met name om de toelatingseisen, in een gereguleerde markt mag je als consument mijn inziens verwachten dat partijen alleen toegelaten worden op basis van strenge toetsingseisen. Dat staat totaal los van alle vormen van voorwaarden die een bedrijf stelt aan levering. De vraag is derhalve niet aan welkom energie gesteld maar aan de ACM omdat die mijn inziens moeten instaan voor de toetsing van bedrijven die deze markt betreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie001
[...]

In "normale" tijden was dit gewoon af te sluiten hoor.
Nu zitten ze niet te wachten op teveel klanten die ze gas onder de kostprijs moeten leveren dus maken ze het bewust lastiger af te sluiten.
Als teveel mensen hier naar overstappen moeten ze bijna wel de datum voor verhoging naar voren halen.
Geen populaire beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Sinds 1 augustus klant van Welkom Energie en baal hier flink van!

Zojuist even alles doorgerekend en onder de streep heb ik een teveel van 386 euro betaald. De laatste termijnbetaling van 216 euro heb ik zojuist gestorneerd, even afwachten of het ook daadwerkelijk terugkomt.

Als dat lukt is de 'schade' nog 170 euro en uiteraard geen cashback.

Bank is ABN Amro en ik heb verder nog de optie om een onterechte incasso te melden, iemand enig idee of de 'machtiging' van Welkom Energie rechtsgeldig is? Ik heb nooit iets ondertekend of gemachtigd tbv incasso.

/edit: Heeft iemand uberhaupt enige communicatie van Welkom Energie omtrent het hele gebeuren? Ik las het op GeenStijl als eerste, in de mailbox/spambox niets ontvangen :(

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidSmoke op 27-10-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
eelcobode schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Het gaat me met name om de toelatingseisen, in een gereguleerde markt mag je als consument mijn inziens verwachten dat partijen alleen toegelaten worden op basis van strenge toetsingseisen. Dat staat totaal los van alle vormen van voorwaarden die een bedrijf stelt aan levering. De vraag is derhalve niet aan welkom energie gesteld maar aan de ACM omdat die mijn inziens moeten instaan voor de toetsing van bedrijven die deze markt betreden.
Maar, ik kan mij herinneren dat ik al een tijd geleden een filmpje keek over energie cowboys welke op het moment van vraag inkopen tegen marktprijzen, in plaats van 'van tevoren' inkopen... Daarbij werd toen al gewaarschuwd over de risico's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28

Gaslicht eist een commissie van X euro (paar tientjes meen ik). Nu de marges afnemen of negatief zijn dampt ook liquiditeit op. Dan heeft men weinig zin om gaslicht nog die extra bonus te geven.

Zelf neem ik mijn stroom bij Easy Energy af. Daarbij betaal je ieder uur een ander tarief (1 day ahead spot prijs). Heel veel variabeler dan dat wordt het niet 8)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Markie001 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:27:
[...]

Nu zitten ze niet te wachten op teveel klanten die ze gas onder de kostprijs moeten leveren dus maken ze het bewust lastiger af te sluiten.
Als teveel mensen hier naar overstappen moeten ze bijna wel de datum voor verhoging naar voren halen.
Wat sneaky dan eigenlijk he dat het zo werkt. Alleen telefonisch af te sluiten en zo kan je ze dus ook niet vergelijken op gaslicht.com e.d.

Terwijl dat op dit moment naar mijn mening de beste keuze is. De meeste variabele tarieven zijn nog niet omhooggegaan, ok dat gaan ze dan wel op 1 januari. Maar waarom zou ik nu een vast contract nemen als we waarschijnlijk op de piek zitten (ok het blijft gokken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
LiquidSmoke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:27:
Sinds 1 augustus klant van Welkom Energie en baal hier flink van.

/edit: Heeft iemand uberhaupt enige communicatie van Welkom Energie omtrent het hele gebeuren? Ik las het op GeenStijl als eerste, in de mailbox/spambox niets ontvangen :(
Check hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcobode
President schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:30:
[...]

Maar, ik kan mij herinneren dat ik al een tijd geleden een filmpje keek over energie cowboys welke op het moment van vraag inkopen tegen marktprijzen, in plaats van 'van tevoren' inkopen... Daarbij werd toen al gewaarschuwd over de risico's?
Waarmee de vraag richting de toezichthouder mijn inziens alleen maar reëler wordt. Wat is dan de toegevoegde waarde van een toezichthouder als dit in iedergeval bij jou al common knowledge is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Allen,

Ik ben/was ook klant van welkom energie. Ik zit ook op het spoor om me laatste factuur te storneren, om in ieder geval me teveel betaalde kosten van de zomermaanden te compenseren.

Echter als ik inlog op de site zijn de facturen weggehaald. Ik moet het dus met de mails doen. Ik zie dus wel me werkelijke verbruikt, maar leveringskosten of vastrecht etc staat hier niet bij. Heeft iemand een idee hoe de echt factuur hoogte te berekenen met enkel de geleverde energie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Daar heb ik het nu ook gezien ;) Vind het jammer dat ze hun klanten niet per mail oid berichten en deze er via de media achter moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Markie001 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:27:
[...]

Essent heeft zojuist 90.000 "Variabele" klanten binnengeharkt met de actie om het klantenbestand van Welkom over te nemen...

Edit:
Oh nee *** dat is Eneco 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 27-10-2021 18:40 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Toch is het wat raar, op 15 oktober werd nog gemeld dat Eneco Welkom Energie wilde overnemen:

https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiemelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:41:
Toch is het wat raar, op 15 oktober werd nog gemeld dat Eneco Welkom Energie wilde overnemen:

https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiemelding
Alleen het klantenbestand, dat staat er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Wolly schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:42:
[...]

Alleen het klantenbestand, dat staat er toch?
Ja maar niets over het feit dat het gedwongen ging vanwege intrekken vergunning ed.

https://www.acm.nl/sites/...kom-energie-overnemen.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
maxtrash schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:16:
ik zag de bui al hangen. Contract liep pas vanaf 1 augustus maar ik verwachtte dat ze failliet zouden gaan en heb begin oktober een nieuw contract gesloten bij Greenchoice per 1-12-2021 met acceptabele prijzen. Ik neem aan dat dat door kan gaan. Ik accepteerde daarmee een zeker verlies (boete + verlies welkomstbonus + hogere gasprijzen) van zeker 500 euro om een nog groter veriles (richting 2000 euro) te voorkomen. Achteraf terecht dus.

Toen ik paar dagen geleden las dat Eneco het plan had Welkom over te nemen dacht ik nog naïef dat ze in ieder geval wat rechten en plichten zouden overnemen, maar dit is feitelijk geen overname te noemen. Had ik me dat gerealiseerd had ik ook september gestorneerd, nu kon alleen oktober nog.

Toen ik voor die keuze stond of ik daadwerkelijk Greenchoice ging afsluiten kwam ik ook een soort crowdfunding actie tegen van Welkom (kan het nu helaas niet meer vinden). Ging om een lengng van 100.000 euro of zo. En als je naar bedrijfsadres googlde kwam je bij een woonhuis in Almere terecht. Gaat dus echt nergens over, een particulier kan bij wijze van spreke zo zijn eigen energiemaatschappij beginnen.

Ik stap normaal ieder jaar wel over, even naar de site van gaslicht.com en wat klikken. Dit jaar had ik weinig zin om veel energie in te steken dus gewoon de bovenste gepakt. Achteraf (eigenlijk toen al) beetje onverstandig. Nu ja, shit happens.
Ik heb op 3 oktober contract bij Greenchoice (via Consumentenbond) afgesloten dat in zal gaan op 1januari 2022. Ben benieuwd of dat nu nog doorgang vindt(ivm die 2 maanden Eneco). Zoniet dan ben ik financieel nog slechter af dan alleen het verlies van de welkomstpremie en een deel van de voorschotten. Greenchoice had namelijk nog redelijke tarieven bij die Consumentenbond actie. Er zijn nu geen redelijke tarieven meer te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Ik heb op 3 oktober contract bij Greenchoice (via Consumentenbond) afgesloten dat in zal gaan op 1januari 2022. Ben benieuwd of dat nu nog doorgang vindt(ivm die 2 maanden Eneco). Zoniet dan ben ik financieel nog slechter af dan alleen het verlies van de welkomstpremie en een deel van de voorschotten. Greenchoice had namelijk nog redelijke tarieven bij die Consumentenbond actie. Er zijn nu geen redelijke tarieven meer te vinden.
Eneco is 1 maandje. Je kan zelfs GC vragen de datum naar voren te schuiven zodat je na dat maandje gelijk over gaat naar Gc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LiquidSmoke
LiquidSmoke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:27:
Bank is ABN Amro en ik heb verder nog de optie om een onterechte incasso te melden, iemand enig idee of de 'machtiging' van Welkom Energie rechtsgeldig is? Ik heb nooit iets ondertekend of gemachtigd tbv incasso.
Even mijzelf quoten, de consumentenbond heeft een hapklaar antwoord staan op https://www.consumentenbo...kening/incassomaatregelen
Is een online machtiging geldig?

Online een machtiging afgeven kan op verschillende manieren. De enige officiële manier is een digitale incassomachtiging. Je geeft dan toestemming via je eigen internetbankieromgeving of via je mobiel bankieren app.

Daarnaast gedogen banken ook niet officieel erkende incassomachtigingen. Bijvoorbeeld een vinkje op een webformulier of met een éénmalige iDeal-betaling als bevestiging. Bij deze niet-officiële vormen kun je wel altijd een Melding Onterechte Incasso (MOI) indienen.
Ik heb voor Welkom Energie dus geen officieel erkende machtiging afgegeven en ga een MOI indienen.

Uiteraard is het prima om te betalen voor wat er geleverd is en het vervallen van de cashback neem ik voor lief in dit geval maar een teveel aan voorschot 'kwijtraken' gaat er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
Richard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:39:
[...]

Essent heeft zojuist 90.000 "Variabele" klanten binnengeharkt met de actie om het klantenbestand van Welkom over te nemen...

Edit:
Oh nee *** dat is Eneco 8)7
Maar maken nog niet bekend tegen welk "variabel" tarief.
Hopen natuurlijk dat de meesten het voorstel vaste contract gaan tekenen en de rest weer weg gaat.
Zullen dus vast geen scherpe variabele tarieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

De versie van Eneco:

https://www.greenchoice.nl/tarieven/

Hier wel gewoon variabel af te sluiten. Niet goedkoop maar wel snel weer op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
LiquidSmoke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Even mijzelf quoten, de consumentenbond heeft een hapklaar antwoord staan op https://www.consumentenbo...ening/incassomaatregelen:

[...]

Ik heb voor Welkom Energie dus geen officieel erkende machtiging afgegeven en ga een MOI indienen.

Uiteraard is het prima om te betalen voor wat er geleverd is en het vervallen van de cashback neem ik voor lief in dit geval maar een teveel aan voorschot 'kwijtraken' gaat er niet in.
Interessant, ik heb mij nooit gerealiseerd dat bij een geldige digitale incassomachtiging meer komt kijken dan een vinkje zetten. En eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren zelf ooit een digitale incassomachtiging afgegeven te hebben op de juiste manier!

Banken kunnen nog wel eens heel lelijk op de koffie komen als wijd bekend wordt dat veel incassomachtigingen ongeldig blijken te zijn.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Wat ik niet snap dat de ACM de consumenten rechten aan zijn laars lapt. Onderhands alles doorsluizen op 15 oktober richting Eneco. Nu pas met het nieuws komen. Daarnaast de welkomstvergoeding wegwuiven. Ik zit heb straks 11/12 maanden volgemaakt. Geef dan een verbod op welkomstvergoedingen als dit kan gebeuren.
Ook nog consumenten verplichten om 30 dagen bij Eneco voor een grof tarief energie af te nemen in een dure maand (November).

Eigenlijk best schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Patavorene schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:05:
Wat ik niet snap dat de ACM de consumenten rechten aan zijn laars lapt. Onderhands alles doorsluizen op 15 oktober richting Eneco. Nu pas met het nieuws komen. Daarnaast de welkomstvergoeding wegwuiven. Ik zit heb straks 11/12 maanden volgemaakt. Geef dan een verbod op welkomstvergoedingen als dit kan gebeuren.
Ook nog consumenten verplichten om 30 dagen bij Eneco voor een grof tarief energie af te nemen in een dure maand (November).

Eneco kun je verder niets aan doen, en je kan Eneco ook niets kwalijk nemen, die zitten met 90.000 klanten in hun maag die ze in de huidige marktomstandigheden niet eens wilden hebben.

Verzoek je bank de maandbedragen waar je recht op hebt te storneren op basis van geen machtiging afgegeven. Dan heb je dat gedeelte wellicht rechtgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kero1234
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-09 11:15

Ik ben het met je eens. Het gaat precies hetzelfde als 3 jaar geleden.
Afhandeling faillissement EnergieFlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wolly schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Eneco is 1 maandje. Je kan zelfs GC vragen de datum naar voren te schuiven zodat je na dat maandje gelijk over gaat naar Gc.
Goeie tip. Ik zal Greenchoice morgen eens bellen en vragen naar de mogelijkheden. Stuk voordeliger dan 2 maanden variabel bij Eneco denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ah, daar stonden ze dus al op... Zie dat Gewoon Energie / Innova ook op negatief staat; dit is de enige aanbieder die ik nu via Gaslicht.com te zien krijg Even opletten dus voor de mensen die volgende week een nieuw contract af willen gaan sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Omdat ze die niet hebben ingekocht voor het huidige tarief. Ze weten immers niet hoelang je gaat blijven. Die 1 jaars contracten kunnen ze afdekken (of hebben dat al gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
De partij achter Welkom Energie

Jaap Bakker is de oprichter van Welkom Energie en was voorheen de directeur van EnergieFlex. EnergieFlex is de energieleverancier die failliet is gegaan. Jaap Bakker ging daar eind 2017 zelf weg, omdat hij veel mis zag gaan: “Na een tijdje dacht ik: het kan niet waar zijn dat je niet een goed, mooi energiebedrijf kan neerzetten. Welkom Energie is eigenlijk mijn versie 2.0. Ik wil laten zien dat het wel goed en integer kan.”
Bron: gaslicht.com

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 27-10-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
eelcobode schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:26:
Het gaat me met name om de toelatingseisen, in een gereguleerde markt mag je als consument mijn inziens verwachten dat partijen alleen toegelaten worden op basis van strenge toetsingseisen.
Daar konden ze blijkbaar aan voldoen en nu niet meer. Niet voor niets is de overname geforceerd. Dat heeft Eneco echt niet zelf geïnitieerd. Die (en wellicht anderen) zijn gevraagd door de ACM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
frankdegraaf82 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:38:
Echter als ik inlog op de site zijn de facturen weggehaald. Ik moet het dus met de mails doen. Ik zie dus wel me werkelijke verbruikt, maar leveringskosten of vastrecht etc staat hier niet bij. Heeft iemand een idee hoe de echt factuur hoogte te berekenen met enkel de geleverde energie?
Kan bevestigen dat facturen, leveringsovereenkomst en meterstand verdwenen zijn van de site. Paar uur geleden stonden ze er nog toen ik screenshots maakte en alles heb gedownload.

Wat je kunt doen is zelf je vebruik uitrekenen aan de hand van je vorige jaarafrekening en je huidige meterstanden. Je huidige leveringsovereenkomst, die je als het goed is via email hebt ontvangen, bevat de tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Als dat met die storneringen trouwens allemaal goed gaat verwacht ik in november nog wel 3 faillissementen bij energiebedrijven. Banken zullen dan wel goede checks doen of energiebedrijven correcte incassomachtigingen geregeld hebben en zo niet, extra zekerheden vereisen.

Rabobank kan dan fluiten naar ettelijke miljoenen, alleen de belastingdienst krijgt nog wat geld daarna is de pot zeker weten leeg.

[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 27-10-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 15:54

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Schrok best van dit bericht vandaag. Wij zijn gedupeerden in de toeslagenaffaire en dan krijg je dit gezeik weer er bij. Dacht van de week juist nog blij te zijn dat ik nog minimaal een half jaar geen last zou hebben van prijsstijgingen. Voelt ook niet bepaald lekker dat je dan nu ineens naar een andere energieleverancier gebracht wordt met actuele (hoge) prijzen zonder enig vorm van vergelijk of prijsvergelijk mogelijk is. Hetgeen een leverancier zelf bepaalt is zoiezo altijd duurder als hetgeen je via een prijsvergelijking afsluit. Anderzijds denk ik dat het weinig zin heeft om na een maand weer te zoeken naar een andere leverancier want je wilt op dit moment nergens een jaarcontract oid vastleggen met deze woekerprijzen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Deze is ook 'leuk' om te lezen...

https://schuiteman.com/clientcase-welkom-energie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr

Wat denk je dat er gaat gebeuren als ze dit te vroeg bekend maken.
Geen enkel bedrijf zal melden dat ze over 2 weken failliet zullen gaan. Zo werkt dat nu eenmaal. Ook bij dit soort "overnames".
En die 30 dagen is nu eenmaal zo geregeld om de energie levering te kunnen continueren en het allemaal administratief te kunnen behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

jobr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:22:
[...]

Daar konden ze blijkbaar aan voldoen en nu niet meer. Niet voor niets is de overname geforceerd. Dat heeft Eneco echt niet zelf geïnitieerd. Die (en wellicht anderen) zijn gevraagd door de ACM.
Hier is het oorspronkelijke toelatingsbesluit. Achteraf mooi wonen dus schieten is makkelijk. Maar toch wel een paar vraagtekens.

https://www.acm.nl/sites/...energie-elektriciteit.pdf
De aanvrager mag niet in staat van faillissement verkeren en hem mag geen surseance van
betaling zijn verleend.
11 Welkom Energie heeft dit naar oordeel van de ACM voldoende aangetoond
aan de hand van een verklaring van de Rechtbank Almere van 12 december 2018.
12
De aanvrager is Welkom. Blijkbaar mag de bestuurder wel in staat van faillissement verkeren bij een ander energiebedrijf. :(
Welkom Energie heeft bij de aanvraag een prognose gedaan over de ontwikkeling van zijn
financiële positie. Hiervan heeft Welkom Energie ook bewijzen in de vorm van documentatie en
overeenkomsten aangeleverd. De ACM stelt vast dat Welkom Energie beschikt over voldoende
financiële kwaliteit voor een goede uitvoering van zijn taak.
:Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

*knip* "ik ook"-reacties voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2021 19:45 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal reacties over overstappen naar een andere leverancier verplaatst richting Overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Daar graag verder over overstappen en huidige tarieven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1983
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-01 20:15
Ik zou per 6 November overgaan naar Vattenfall tegen een nog betaalbaar tarief.

Na contact zegt Vattenfall dat ze de overstap al hebben aangevraagd bij de netbeheerder en ze de levering starten per 6 November.

Hierbij veranderd alleen dat ik een week variabel van Essent ontvang.

Ook ik heb mijn maandbedrag hoger staan als mijn werkelijke gebruik.
Ik denk zo'n €550 terug te moeten krijgen exclusief de welkomst korting van 200 euro..

De afschijving van vorige maand heb ik inmiddels gestorneerd, ik den er over om afgelopen maanden morgen via contact met de bank te storneren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:07
Extra tip van iemand die exact dit heeft meegemaakt met Energieflex: neem in al je berekeningen (bijv. voor hoeveel je storneert, wat je vordering bij de curator is, etc.) de verschuldigde welkomstbonus mee. Het is tijdens het incassotraject met Energieflex meerdere Tweakers gelukt om de welkomstbonus toch te verrekenen, soms geheel, soms half, soms naar rato van het aantal maanden dat het contract gediend had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

robertpNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Volgens mij wil je niet dat ze failliet gaan want grote kans dat je dan geen cent gaat terug zien. In de huidige situatie wordt de situatie nog netjes afgewikkeld en krijg jij je tegoed nog terug.
Ehm.. leg uit?? als ze dat geld nog in kas zit.. dan komt het terug na een faillissement. Als de kas al leeg is.. is er niks te verdelen. Je kan niks afwikkelen als de kas leeg is. Jij wil er nog wat extra geld instoppen op vervolgens te gaan verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Hoe controleer je of je een geldige machtiging voor automatische incasso hebt afgegeven? Ik heb daar geen scherpe herinneringen aan.

Ben wel benieuwd of de route MOI een valide en rechtsgeldige route is om meer maanden te storneren. Ik heb ongeveer 780 euro tegoed

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 22:07
Nog een gedupeerde. Is een machtiging (invullen IBAN rekeningnummer) bij het aanvragen van een nieuw contract op gastlicht.com rechtsgeldig? Bij mijn Rabobank staat WelkomEnergie tussen de lijst van incassanten en machtigingen. Na het lezen van diverse reacties vraag ik me af of de machtiging via gaslicht.com rechtsgeldig is en of storneren zin heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ivow85 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:07:
[...] De schade is niet beperkt. Het bedrijf is de vergunning voor haar bedrijfsactiviteiten kwijt. Hoewel er nog geen faillissement is uitgesproken, is dit gewoon einde verhaal. De inkomsten zijn nu 0 euro en dat is voor geen enkel bedrijf vol te houden.
Door nu bedragen te storneren die eigenlijk niet verschuldigd zijn (teveel aan betaald voorschot) verandert er ook niets aan het totale saldo van het bedrijf. Er verdwijnen met het storneren euro's van de lopende rekening van het bedrijf, maar tegelijkertijd verdwijnen er exact evenveel euro's aan 'schulden'. Dat levert geen enkele verandering op in de financiële positie van het bedrijf, nu er voor alle klanten per 1 november een eindafrekening opgemaakt moet worden.
Wat er met storneren wél veranderd is de positie van de individuele schuldeiser, de consument die afgelopen maanden veel meer aan voorschotten betaald heeft dan dat er aan energie is gebruikt. Door te storneren blijft er voor die consument een kleinere schuld open staan.
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt, maar de liquiditeit (ik bedoel het op de rekening beschikbare saldo) neemt wel af. Kan ook problemen opleveren.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BrtH schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:49:
Extra tip van iemand die exact dit heeft meegemaakt met Energieflex: neem in al je berekeningen (bijv. voor hoeveel je storneert, wat je vordering bij de curator is, etc.) de verschuldigde welkomstbonus mee. Het is tijdens het incassotraject met Energieflex meerdere Tweakers gelukt om de welkomstbonus toch te verrekenen, soms geheel, soms half, soms naar rato van het aantal maanden dat het contract gediend had.
Er zijn juridische ingangen om de welkomstbonus nog te claimen inderdaad. Je leidt als klant schade door het stopzetten van het contract waaronder de hogere energieprijs die je gaat betalen, maar ook het wegvallen van de welkomstbonus. Daarnaast meldt Welkom zelf over de bonus:
Bij een tussentijdse beëindiging van de leveringsovereenkomst, brengt Welkom Energie u een opzegvergoeding in rekening. Dit is in lijn met de Richtsnoeren
Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de ACM. De specifieke hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de resterende duur van de
leveringsovereenkomst(en) op het moment van opzegging/beëindiging.
Dus mocht je er voor kiezen om geen schade te claimen, dan kun je de opzegvergoeding claimen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 08-07 14:44
Vandaag zou welkom gaan leveren en vorige week woensdag is er een voorschot afgeboekt. Welkom is niet te bereiken en ik heb geen idee wie nu levert en of ik de voorschot nog terugkrijg.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
br1980 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:54:
Nog een gedupeerde. Is een machtiging (invullen IBAN rekeningnummer) bij het aanvragen van een nieuw contract op gastlicht.com rechtsgeldig? Bij mijn Rabobank staat WelkomEnergie tussen de lijst van incassanten en machtigingen. Na het lezen van diverse reacties vraag ik me af of de machtiging via gaslicht.com rechtsgeldig is en of storneren zin heeft?
Bij de incasso’s staan bij mij een “kenmerk machtiging”. Geeft aan dat Welkom een machtiging ergens heeft geregistreerd. Is dit standaard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:51
drernie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:58:
Vandaag zou welkom gaan leveren en vorige week woensdag is er een voorschot afgeboekt. Welkom is niet te bereiken en ik heb geen idee wie nu levert en of ik de voorschot nog terugkrijg.
Bedrag storneren. Met de eindafrekening zal je vast dan nog wel wat moeten bij betalen (je werkelijk verbruik deze maand). Maar dan heb je dat voorschot in ieder geval al terug. Dat zou ik doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mortel op 27-10-2021 20:03 ]

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimZzter
  • Laatst online: 30-08 11:04

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Peter spijker schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:44:
Contract ook vanaf 6 mei. September gestorneerd om de schade te beperken.

Nou probeer ik mijn tarieven terug te halen, maar in de portaal van Welkomenergie staat onder kopje Financieel wel Overeenkomsten, maar dan krijg ik alleen overzicht met contractnummer. Ik kan nog op lampje of vlammetje klikken. Maar dan krijg ik een langnummer van de meter met de standen.
Dus geen tarieven zoals ik die had afgesloten.
Wie weet waar mijn overeenkomst met tarieven staat?
Op je eigen pc? Nooit vertrouwen op de tegenpartij om jullie gezamenlijke afspraken te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Wat ik niet helemaal begrijp, is hoe ik ineens met een verplicht Eneco contract zit opgescheept, wat ik ook niet kan opzetten na een maand. Eneco kan letterlijk vragen wat ze wilt en 90K klanten kunnen er niet onderuit, terwijl ze daar niet voor getekend hebben.

Dat lijkt me toch wel erg raar. Als ik nu een leverancier vind die 1 november de levering wilt starten, dan moet dat toch gewoon kunnen??

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Eneco heeft een "welkom" pagina online gezet: https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/

Staat niet veel nieuws op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2021 20:10 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
pdukers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:06:
Eneco heeft een "welkom" pagina online gezet: https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/

Staat niet veel nieuws op.
'Betaalde je aan Welkom Energie via automatische incasso? Dan doe je dat bij Eneco ook. Het termijnbedrag wordt rond 27 november 2021 voor het eerst afgeschreven.'

Als je nu gestorneerd hebt en ook volgende automatische incasso's hebt geblokkeerd, dan kan Eneco dus niet zomaar afschrijven. Houd dit even in je achterhoofd.

'Kan ik opzeggen?
Zoals bepaald door de ACM geldt in november een overgangsperiode, waarin je het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen.'

Als je op 1 december weer van Eneco afwilt moet je 1november meteen opzeggen. Wordt wel allemaal kort dag zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobzorenzo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-02-2024
Medione1210 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

'Betaalde je aan Welkom Energie via automatische incasso? Dan doe je dat bij Eneco ook. Het termijnbedrag wordt rond 27 november 2021 voor het eerst afgeschreven.'

Als je nu gestorneerdhebt en ook volgende automatische incasso's hebt geblokkeerde een kan Eneco dus niet zomaar afschrijven. Houd dit even in je achterhoofd.
Dat las ik ook, maar ik vind het wat vreemd. We krijgen nu een nieuwe overeenkomst met een nieuwe partij, dus als je Welkom Energie als incassant blokkeert, kan Eneco toch een nieuwe incasso aanvragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 666stokstaartje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Is dit niet gewoon het resultaat van de onzichtbare hand van de vrije markt? Die zorgt ervoor dat je energiecowboys krijgt die even snel kunnen hosselen, consumenten vinden het prima zolang ze lekker worden gemaakt met lage prijzen en hossana, kijk het vrije spel werken. Je moet alleen wel zelf je onderzoek doen als je gratis geld gaat uitlenen aan bedrijven.
Ja dat is het geval zolang een toezichthouder zijn werk niet doet.
De ACM kan onmogelijk elk bedrijf in Nederland gaan controleren of ze wel genoeg hebben om de winter door te komen. Als dat zou kunnen, zou geen enkel bedrijf opeens failliet kunnen zijn. Maar dan heb je ook geen vrije markt.
En daar gaat het mis. De ACM is ook degene die aan dit bedrijf een vergunning heeft verleend om energie te leveren aan consumenten. Daarbij behoort de ACM te onderzoeken of het bedrijf in kwestie in staat is om de levering aan consumenten te garanderen. Als de ACM na het verlenen van zo'n vergunning verder gaat met goeie sier maken door te constateren dat biologisch vlees duurder is dan vlees uit de bio-industrie en de cowboys in de energiemarkt verder lekker hun gang laten gaan is ACM als toezichthouder geen knip voor de neus waard. Overigens gaat het niet om elk bedrijf. Er is slechts aan ongeveer 60 bedrijven een vergunning verleend en het verlenen van een vergunning betekent gewoon dat je als toezichthouder toezicht hebt te houden op het gedrag van je vergunninghouders. Juist omdat de energiemarkt een ingewikkelde is waarin je echt niet van elke consument kunt verwachten dat zij zelf afdoende onderzoek kunnen doen naar de levensvatbaarheid van een leverancier naar keuze, is het vergunningenstelsel in het leven geroepen. Dus ja een check of het bedrijf de winter doorkomt is bijzonder vanzelfsprekend. En dan niet zoals nu een simpele check van de liquiditeit maar een grondige check van de solvabiliteit waarbij je als toezichthouder rekening behoort te houden met het feit dat voor de vergunninghouder de definitieve afrekeningen op de groothandelsmarkt nog twee jaar later tot grote financiële gevolgen kunnen leiden. Hier komt het volgende bij.
De oprichter van Welkom is niet zo maar een cowboy maar eentje die al eerder een energiebedrijf heeft laten klappen en zijn klanten, de fiscus en netbeheerders al eerder in de kou heeft laten staan. De rechtspersoon die destijds energie inkocht voor EnergieFlex was Flexnet. Dat bedrijf was in de handen van dezelfde aandeelhouders als EnergieFlex en heeft nog vele maanden inkomsten ontvangen omdat er meer energie was ingekocht dan er daadwerkelijk was verbruikt. Aan zo iemand zo maar opnieuw een vergunning verlenen en de markt zijn gang laten gaan betekent mijns inziens dat je als ACM de naam Autoriteit niet langer zou mogen gebruiken in combinatie met het woord consument.
De regelgeving biedt aan ACM de mogelijkheid om voorwaarden te verbinden aan het verlenen van een vergunning. In dit geval had aan het verlenen van de vergunning aan Welkom op zijn minst de voorwaarde kunnen worden verbonden dat Welkom het geld van zijn klanten uitsluitend besteedt aan de inkoop van energie en de afdracht aan fiscus en netbeheerders. Dit zou gecombineerd kunnen worden met de verplichting om een inzichtelijke boekhouding te voeren waarin duidelijk is waar het geld van klanten zich op welk moment bevindt. Het gebrek aan inzicht bij de toezichthouder in de energiemarkt en de boeven die daar rondlopen is in mijn ogen ronduit beschamend.
Ik zou graag de aanstaande curator zijn van het binnenkort failliete Welkom zijn. Ik zou in dat geval direct de overeenkomst tussen Welkom en Eneco ontbinden omdat het sluiten van zo'n overeenkomst op dit moment gewoon een Paulianeuze handeling is. Mijn tweede actie zou daarom zijn om echt een vette schadeclaim bij de ACM neer te leggen vanwege de medewerking aan die handeling. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Laatst online: 11-09 13:00
Medione1210 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
Als je nu gestorneerdhebt en ook volgende automatische incasso's hebt geblokkeerde een kan Eneco dus niet zomaar afschrijven. Houd dit even in je achterhoofd.
Wie zegt dat dat zo is ? Eneco heeft toch een andere IncassantID en het gaat om een ander contract. Lijkt me dus dat het om een nieuwe 'overeenkomst' gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat ik ook bedacht heb naar aanleiding van dit hele voorschottenverhaal en de slimme meters die dagelijks onze meterstanden uitlezen. Waarom kun je als consument gewoon niet kiezen om maandelijks het werkelijke verbruik af te rekenen? Stuk prettiger dan de energiemaatschappij op de pof vooruit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
JerryJerryJerry schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:18:
[...]

Wie zegt dat dat zo is ? Eneco heeft toch een andere IncassantID en het gaat om een ander contract. Lijkt me dus dat het om een nieuwe 'overeenkomst' gaat.
Dat zegt Eneco in https://www.eneco.nl/klantenservice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11-2021
Zoals bepaald door de ACM geldt in november een overgangsperiode, waarin je het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen.
https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/

Kan je nu per 1-12 as weg bij Eneco of is het vanaf 1-12 met nog eens 9 dagen opzegtermijn dus rond 10-12 pas weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
basvn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Alles wat je kan storneren, zou ik zo snel mogelijk terug halen voor de termijn verloopt.
het ''mag'' dan wel niet. maar anders ben je het waarschijnlijk kwijt.
het zal verrekend worden, maar je verbruik is waarschijnlijk lager als je termijn. en dat zal je niet terug krijgen bij faillissement
Gedaan. Ik zat me toevallig van de week "rijk" te rekenen, los van de welkomstbonus van 100 euro krijg ik nog ongeveer 800 terug aan wat ik teveel betaald heb.
Benieuwd hoe dit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rms90 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:22:
Zoals bepaald door de ACM geldt in november een overgangsperiode, waarin je het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen.

Kan je nu per 1-12 as weg bij Eneco of is het vanaf 1-12 met nog eens 9 dagen opzegtermijn dus rond 10-12 pas weg?
Het lijkt mij dat als je op 1 november opzegt dat je dan per 1 december weg kan. De 30 dagen opzegtermijn is om het administratief goed te kunnen regelen. De negen dagen lijkt mij de standaard opzegtermijn van Eneco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:19:
Wat ik ook bedacht heb naar aanleiding van dit hele voorschottenverhaal en de slimme meters die dagelijks onze meterstanden uitlezen. Waarom kun je als consument gewoon niet kiezen om maandelijks het werkelijke verbruik af te rekenen? Stuk prettiger dan de energiemaatschappij op de pof vooruit te betalen.
Zet je maandbedrag voldoende laag zodat je achteraf moet bijbetalen is ook een oplossing.
Ik ben het overigens volledig met je eens. De energierekening moet genormaliseerd worden in NL. Dat op de gok vooruit betalen is echt k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke

Volgens mij op 1-11 direct opzeggen zodat je 1-12 ergens anders de levering kunt laten starten. Vanaf 1-12 is het inderdaad 9 dagen voordat je over kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Laatst online: 11-09 13:00
Heb je screenshot daarvan? Ik lees bij Eneco alleen "Als je aan Welkom Energie via automatische incasso betaalde, dan doe je dat bij Eneco ook." Dat wil niet zeggen dat dat via hetzelfde incassant ID gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11-2021
LiquidSmoke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:26:
[...]

Volgens mij op 1-11 direct opzeggen zodat je 1-12 ergens anders de levering kunt laten starten. Vanaf 1-12 is het inderdaad 9 dagen voordat je over kunt
Heb vanmiddag een contract bij een andere energiemaatschappij in laten gaan per 1-12-21 ipv de eerder gekozen datum in de toekomst vanwege het nieuws van Welkom. Niet dat Eneco mij hiervoor 50eu per product aan opzegboete voor doorberekent |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LiquidSmoke
hereweare67893 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Bij de incasso’s staan bij mij een “kenmerk machtiging”. Geeft aan dat Welkom een machtiging ergens heeft geregistreerd. Is dit standaard?
Ze zullen best de machtiging geregistreerd hebben staan, wil niet zeggen dat deze correct is
Online een machtiging afgeven kan op verschillende manieren. De enige officiële manier is een digitale incassomachtiging. Je geeft dan toestemming via je eigen internetbankieromgeving of via je mobiel bankieren app.

Daarnaast gedogen banken ook niet officieel erkende incassomachtigingen. Bijvoorbeeld een vinkje op een webformulier of met een éénmalige iDeal-betaling als bevestiging. Bij deze niet-officiële vormen kun je wel altijd een Melding Onterechte Incasso (MOI) indienen.
Machtigingen worden dus niet op voorhand gecontroleerd op geldigheid, pas achteraf. MOI indienen als storneren niet mogelijk is.

Nog een toevoeging; ik dien zelf een MOI in voor alle termijnbetalingen, als ik het betaalde voorschot afzet tegen de verbruikskosten zou ik 1,5 maand wel moeten betalen maar als ik hier de welkomstbonus in meetel blijft er letterlijk maar een paar euro over.

Liever een betalingsherinnering voor een paar euro dan mijn geld kwijt zijn (paar honderd euro).

[ Voor 28% gewijzigd door LiquidSmoke op 27-10-2021 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
knakworst schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:19:
Omdat heel veel gezinnen regelmatig een stukje maand over hebben na het salaris. Is gewoon een stukje zelfbescherming. Die kunnen het niet hebben dat ze bij een koude decembermaand ineens 150 euro extra moeten betalen...
Helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Tussen 1-11 en 30-11 geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1-12 geldt een opzegtermijn van 9 dagen.

Tussen 1-11 en 9-11 kun je dus het beste direct opzeggen. Vanaf 10-11 is het sneller om te wachten tot 1-12 en dan op te zeggen.

Als ze een klein beetje klantvriendelijk zijn, zouden ze dit kunnen interpreteren als "tussen 9-11 en 1-12" kun je opzeggen per 10-12.

Disclaimer: de berekeningen zitten er wellicht 1 dag naast. Interpretatie van "tot", "vanaf", etc...

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Kero1234 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Ik ben het met je eens. Het gaat precies hetzelfde als 3 jaar geleden.
Afhandeling faillissement EnergieFlex
In crypto noemen we dit een exitscam. :|

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:08
Als je ze nu niet als incassant blokkeert zit je imo ook safe. Ze hebben al aangegeven niet te incasseren voor de maand november.

Verder ben ik het wel eens met het storneren, omdat je inderdaad beter wat geld verschuldigd kan zijn, wat je later kan terugbetalen. Dan dat je geld tegoed van ze hebt waar je zeer waarschijnlijk naar kan fluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dumbkedore
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb half oktober nieuw contract afgesloten bij Essent voor gunstige tarieven. Nieuwe contract gaat in per 3 december. Vandaag contact gehad met Essent. Hoef niets te doen. Nieuwe contract van Eneco (1 maand) wordt overgenomen door Essent op 3 december. Verlies? Jazeker. 200 euro cashback in ieder geval. Energiekosten afhankelijk van eindafrekening. Heb laatste maand bij Welkom gestorneerd. Verder wacht ik het maar af. Misschien wordt november niet al te koud. Eneco moet gewoon een nieuwe machtiging voor incasso aanvragen. Zij zijn Welkom niet. Krijg dus nu eindafrekening van Welkom en 2 december van Eneco. Misschien nuttige info voor anderen die ook al overgestapt zijn. Daar lees ik niets over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Ehm.. leg uit?? als ze dat geld nog in kas zit.. dan komt het terug na een faillissement. Als de kas al leeg is.. is er niks te verdelen. Je kan niks afwikkelen als de kas leeg is. Jij wil er nog wat extra geld instoppen op vervolgens te gaan verdelen?
De kas is niet leeg anders heb je inderdaad een faillissement. De kas is lijkt bijna leeg te zijn en zij besloten op tijd ermee te stoppen. Op verzoek van hunzelf (Welkom Energie) hebben ze ACM gevraagd om de vergunning in te trekken. Gevolg is dat bestaande contracten door Enenco worden overgenomen, dat was al twee weken geleden bekend.

Het bedrijf is niet bankroet en wikkelen ze de situatie af. Meer niet. Wees blij want bij een faillissement is de schade groter voor de consument want dan mag je heel lang wachten tot je hopelijk misschien je teveel ebtaalde voorschotten terug krijgt (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
*knip* Troll

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2021 20:50 ]

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 07-09 16:57
Kan er iemand nog wel de facturen, meterstanden en overeenkomsten bekijken in het portaal?
Lijkt erop dat ze dit allemaal eruit hebben gehaald.

Edit: Zie nu een eerder bericht. Zijn dus inderdaad allemaal weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Ambianz op 27-10-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 08-07 14:44
Mortel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Bedrag storneren. Met de eindafrekening zal je vast dan nog wel wat moeten bij betalen (je werkelijk verbruik deze maand). Maar dan heb je dat voorschot in ieder geval al terug. Dat zou ik doen.
Ik heb gestorneerd. Volgens mij levert welkom helemaal niks (meer).

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ybos schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:34:
[...]

Omdat heel veel gezinnen regelmatig een stukje maand over hebben na het salaris. Is gewoon een stukje zelfbescherming. Die kunnen het niet hebben dat ze bij een koude decembermaand ineens 150 euro extra moeten betalen...
Helaas maar waar.
Zeker, maar het zou handig zijn als er keuze geboden wordt. Voor zover ik weet is er geen energiemaatschappij waar je maandelijks op basis van werkelijk verbruik kan afrekenen als je dat zou willen. En dat zou technisch met een slimme meter, heel eenvoudig te regelen moeten zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.