Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-07 15:25
Zitten er mogelijke nadelen aan storneren?

Het mag natuurlijk niet, maar kan er iets van een dagvaarding komen? Of extra incassokosten?

Ik doe graag mee met de stornering, maar weinig zin in gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
Lennnn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:27:
Zitten er mogelijke nadelen aan storneren?

Het mag natuurlijk niet, maar kan er iets van een dagvaarding komen? Of extra incassokosten?

Ik doe graag mee met de stornering, maar weinig zin in gezeik.
normaal gesproken krijg je een herinnering of een aanmaning omdat je niet betaald hebt.
In dit geval zijn ze zelf de partij die contractbreuk plegen, ik verwacht er op een blafbrief/mail van de curator na helemaal niets van te horen.

edit: bedenk goed dat het niet nakomen van een contract vanuit de leverancier ook niet mag, ik snap dat je een moreel kompas hebt maar in dit geval heb je het gelijk aan je zijde.

[ Voor 14% gewijzigd door Wceend op 27-10-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik zit niet bij Welkom Energie maar in jullie situatie zou ik gewoon storneren. Als de curator komt aan kloppen zeggen dat je gewoon wilt betalen en om precies te zijn wel de werkelijk gemaakte kosten van die maanden. Dan zit je behoorlijk safe imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
CyberMania schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:37:
Ik zit niet bij Welkom Energie maar in jullie situatie zou ik gewoon storneren. Als de curator komt aan kloppen zeggen dat je gewoon wilt betalen en om precies te zijn wel de werkelijk gemaakte kosten van die maanden. Dan zit je behoorlijk safe imho.
Dat is ook hoe ik erin zit. Mijn voorschot is fors hoger dan de gebruikte energie de afgelopen maanden dus met storneren en blokkade trekt dat beetje recht. Met de eindafrekening kan alles dan verder worden afgehandeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 27-10-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-06 11:55
En dan nog €40+ incassokosten lappen zeker? Deze partij is dus nog niet failliet, houd daar wel rekening mee. Het kan dus goed zijn dat ze hun reguliere incassoproces gewoon volgen, inclusief extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Maar zorg er wel voor dat je weet wat je echt had moeten betalen en dat je ook weet of storneren zin heeft. Mijn risico heb ik bij het afsluiten van mijn huidige contract in kaart gebracht. De eerste 6 maanden ben ik de leverancier geld verschuldigd, en na 6 maanden is de energieleverancier mij geld verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreyoung
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 21:09
Sethro schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

dat is ook hoe ik erin zit. Mijn voorschot is fors hoger dan de gebruikte energie de afgelopen maanden dus met storneren en blokkade trekt dat beetje recht. Ik wacht wel tot de eindafrekening zodat recht wordt getrokken.

Ik zit er niet in om minder te betalen maar wil ook mezelf niet in m'n vingers snijden door teveel te betalen en dadelijk in faillesement terecht te komen waar niets meer te halen valt.
Ik kon alleen september terugstorneren. Is er ook een mogelijkheid om oktober voor te zijn? Of maakt dat niet uit gezien je 8 weken de tijd hebt om het te storneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
andreyoung schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Ik kon alleen september terugstorneren. Is er ook een mogelijkheid om oktober voor te zijn? Of maakt dat niet uit gezien je 8 weken de tijd hebt om het te storneren?
Je kan de toestemming voor automatische incasso intrekken. Dan kan er niets worden geincasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 20:46
Gaat welkom-energie nu nog een incasso uitvoeren of niet? Mijn laatste incasso voor voorschot is van 27 september. Ik heb met mijn betaalde voorschotten ongeveer betaald wat ik zou moeten betalen tot 1 november. Dus als ze nog een keer gaan afschrijven is dat te veel. Welkomstpremie even vergeten... ik zit nog net geen jaar bij welkom.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

En dan nog €40+ incassokosten lappen zeker? Deze partij is dus nog niet failliet, houd daar wel rekening mee. Het kan dus goed zijn dat ze hun reguliere incassoproces gewoon volgen, inclusief extra kosten.
Tja ze moeten je eerst aanmaning sturen voordat ze zulke kosten mogen rekenen. Ik zou gewoon storneren, daarop wachten en dan de discussie aan gaan dat ze stoppen en dat je ook nog geld te goed van hen hebt en dat je daarom met alle plezier de werkelijke kosten wilt betalen maar niet meer dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07 16:02
[...]

Voor we bij het incasso traject zijn aangekomen is Welkom al lang failliet. Er loopt overigens al een onderzoek naar "onbehoorlijk bestuur" door Jaap (Koeke)Bakker.

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 08:41
Ep Woody schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Maar zorg er wel voor dat je weet wat je echt had moeten betalen en dat je ook weet of storneren zin heeft. Mijn risico heb ik bij het afsluiten van mijn huidige contract in kaart gebracht. De eerste 6 maanden ben ik de leverancier geld verschuldigd, en na 6 maanden is de energieleverancier mij geld verschuldigd.
Gezien de winter nog moet komen verwacht ik dat bijna iedereen teveel betaald heeft gedurende de zomer. Alleen als je afgelopen 1 of 2 maanden bent overgestapt zal dit niet gelden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Aangezien ik veel mensen hier rücksichtlos 'Ik ga storneren!' zie roepen, denk ik dat het handig is om even een beetje rust in de tent te brengen...

Ik ben ook klant bij Welkom Energie en heb even een berekening gemaakt om te zien wat mijn 'risico' is. Met de huidige meterstanden is dat ik 23,44 euro 'teveel' heb betaald, maar er zijn nog drie dagen te gaan deze maand. Dus wellicht heb ik ietsje te weinig betaald. Storneren is voor mij dus niet nodig.

Voor wie dat nooit gedaan heeft, zo'n berekening maken is vrij simpel.
- Je gaat naar de website van Welkom Energie en checkt de begindatum van je contract of het leveringsjaar.
- Dan kijk je onder meterstanden wat de standen van het begin van je contract of leveringsjaar zijn.
- Vervolgens download je leveringscontract / tarievenblad.
- Je loopt even naar de meterkast en noteert de huidige meterstanden
- En tot slot moet je weten of je enkel of dubbeltarief hebt.

In het tarievenblad zie je verschillende tabellen onder elkaar staan zoals:
- "Variabele kosten enkeltarief". (voor enkeltarief meters of enkeltarief contracten)
- "Variabele kosten normaaltarief" (is hoog-tarief voor de dubbeltarief contracten)
- "Variabele kosten daltarief". (is laag-tarief voor de dubbeltarief contracten)
- enz.
Het enige wat hier van belang is, zijn de totalen. Dus de onderverdeling doet niet ter zake, je betaalt het toch. In mijn geval gaat het om enkeltarief, dus enkel de eerste tabel is van belang. Heb je dubbeltarief, dan neem je de twee tabellen die daaronder staan ("variabele kosten normaaltarief" en "variabele kosten daltarief"). De tabellen "Teruglevertarief" en "Vaste kosten elektriciteit/gas" laten we even voor nu. De tabel 'variabele kosten gas' is wel van belang als je een gasaansluiting hebt.

Met deze gegevens gaan we de verbruikskosten berekenen. Omdat Welkom Energie de tarieven inclusief BTW aangeeft, is dat lekker makkelijk. Voor elk van de tellers geldt:
- Trek de beginstand (van de website) af van de eindstand (op de meter) en je houdt je verbruik over.
- Vermenigvuldig dit met het tarief voor die teller (de juiste tabel in het leveringscontract) en je hebt de kosten voor het verbruik van die teller.
- Tot slot tel je de kosten van alle tellers bij elkaar op. Dat totaal zijn je verbruikskosten.

Heb je zonnepanelen en lever je terug, dan doe je hetzelfde als hierboven, en gebruik je de tabel 'teruglevertarief'. Die kosten trek je van je verbruikskosten af.

Nu komen we toe aan de tabellen 'Vaste kosten elektriciteit" en "Vaste kosten gas". In beide tabellen staat "Vaste leveringskosten (per maand)" en "Netbeheerkosten (per dag)". In de elektra-tabel vind je daarnaast een cadeautje van de overheid: "Vermindering energiebelasting" met een negatief getal.

Kijk dus op je contract naar de ingangsdatum van het contract. Loopt je contract langer dan een jaar, dan neem je de ingangsdatum van het leveringsjaar. (Ik heb enkel een jaarcontract dus weet niet of dat gelijk valt met een kalenderjaar).
- Bereken zowel het aantal dagen als het aantal maanden die verstreken zijn sinds de ingangsdatum.
- Vermenigvuldig "Vaste leveringskosten" van beide tabellen met het aantal maanden en sla de uitkomsten op.
- Vermenigvuldig "Netbeheerkosten" van beide tabellen en "Vermindering energiebelasting" met het aantal dagen en sla die uitkomsten ook op.
- Tel de uitkomsten van de berekeningen in de laatste twee stappen bij elkaar op (let op het negatieve getal van de energiebelasting) en je houdt het totaal aan vaste kosten over.

Tel het totaal aan vaste kosten op bij het totaal van je verbruikskosten en je hebt het bedrag wat je dit jaar (ongeveer) moet betalen.

Ga nu terug naar de website en bekijk het lijstje met facturen. Waarschijnlijk is de eerste factuur afwijkend en is de rest je normale maandbedrag. Tel alle bedragen van de facturen die betaald zijn bij elkaar op en trek dat af van het totaalbedrag wat je moet betalen.
-> Is de uitkomst negatief? Dan heb je teveel betaald en kun je overwegen om te storneren.
-> Is de uitkomst positief? Dan moet je dat bedrag nog betalen. Storneren maakt het dan alleen maar erger.

Let wel op, ik heb geen rekening gehouden met de '180 euro Welkomstkorting'. Het contract wordt eerder ontbonden waardoor je daar geen recht op hebt. Er staat namelijk niet gespecificeerd dat JIJ diegene moet zijn die het contract ontbind om dat recht te verliezen. Dus volgens de voorwaarden ben je dat gewoon kwijt.

Bedenk tot slot dat je alleen maar extra administratieve chaos maakt door onterecht te gaan storneren. Uiteindelijk moet je het te weinig betaalde bedrag toch betalen. De mensen die bij Welkom Energie werken zijn wellicht hun baan kwijt zijn en zitten dus ook niet op al die rompslomp te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
[...]

En dan nog €40+ incassokosten lappen zeker? Deze partij is dus nog niet failliet, houd daar wel rekening mee.Het kan dus goed zijn dat ze hun reguliere incassoproces gewoon volgen, inclusief extra kosten.
Maar op welke grond kunnen ze dan zomaar extra kosten (boete) in rekening brengen dan? Je moet altijd de mogelijkheid hebben om eerst netjes te betalen dmv een herinnering/aanmaning.

Dus vandaar hier ook de tip om gewoon even door te rekenen wat je tot nu toe betaald zou moeten hebben en wat je al betaald hebt tot dusverre. Grote kans (mits je ergens in de zomer/lente lid bent geworden) dat je al enorme voorschotten hebt betaald voor de winter en je zelfs bij storneren nog steeds teveel betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Inderdaad bij Energieflex liep het ook allemaal niet zo’n vaart. En Welkom Energie profileert zich als heel sociaal en vriendelijk bedrijf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wceend
[...]

welk incassoproces?
De leverancier ontbindt de overeenkomst, grote jongen als je dan nog even een maandbedrag komt halen waar geen leveringtegenover staat.
Het gaat hier om een voorschot he niet een factuur voor geleverde diensten.

In dat geval tot ziens bij de rechter dan kan die ook eens lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 28-07 20:46
Ik lees nu in de FAQ van welkom-energie dat ze het termijnbedrag voor november NIET meer gaat incasseren.

Dat betekent dat ik ongeveer betaald heb wat ik zou moeten betalen. Enkel de 90 euro die ik na 1 jaar als welkomstpremie zou terugkrijgen (op 9 november 2020 begonnen met welkom) kan ik naar fluiten schat ik zo in.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 10:15

Twhomp

Stayin' Alive

nvm

[ Voor 112% gewijzigd door Twhomp op 28-10-2021 11:29 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 27-07 18:13

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Net mail binnen dat mijn nieuwe contract 1-11 is geannuleerd. Wel bizar, ik had ze deze week nog nodig om mijn voorschot in te stellen. Ze hebben er niets over bericht.

[ Voor 53% gewijzigd door Nijl op 27-10-2021 14:56 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Nijl schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:50:
Net mail binnen dat mijn nieuwe contract 1-11 is geannuleerd. Ik kan bij mijn huidige nog verlengen. Die tarieven zijn hoger. Er is ook een kleine welkomstpremie. Wat is wijsheid, even een modelcontract voor een paar maanden, of vastzetten voor 1 jaar/
Zie kopje “let op:” onder overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:24

CeesKees

I rest my Kees

[...]

Ze moeten je eerst een herinnering sturen, op basis daarvan is het altijd nog mogelijk om te betalen zonder extra kosten.

Eventuele bijkomende kosten kunnen ze pas in rekening brengen als het proces veel verder is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dragon2 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:
Als het net zo gaat als met Energieflex kun je niet meer storneren zodra ze echt failliet zijn, wordt je niet achterna gezeten als je nog steeds een tegoed hebt na storneren danwel krijg je gewoon een rekening van het bedrag dat je eventueel nog *wel* moet betalen na eindafrekening, en krijg je 0 euro terug van wat je eventueel nog tegoed had (de tekorten bij Energieflex lopen in de tientallen miljoenen).
Je kan altijd blijven storneren. Dat is een Europese regeling die je bank moet uitvoeren. Of een bedrijf failliet is of niet heeft daar niets mee te maken.
RaymondD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:48:
Dat betekent dat ik ongeveer betaald heb wat ik zou moeten betalen. Enkel de 90 euro die ik na 1 jaar als welkomstpremie zou terugkrijgen (op 9 november 2020 begonnen met welkom) kan ik naar fluiten schat ik zo in.
Als je wel storneert krijg je dan vanzelf een afrekening dat je nog x bedrag moet betalen. Die moet ej dan ook betalen.

Als je niet storneert krijg je wellicht een afrekening dat je nog y terug krijgt. Maar die y ga jij nooit krijgen.

Als je zelf inschat dat y een paar euro is en dat het jou dat niet waard is om te storneren is dat natuurlijk prima.

Maar er is helemaal geen nadeel als je wel storneert.
RiDo78 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:44:
Bedenk tot slot dat je alleen maar extra administratieve chaos maakt door onterecht te gaan storneren. Uiteindelijk moet je het te weinig betaalde bedrag toch betalen.
Het wordt echt geen chaos als je wel; gaat storneren en blijft een kalm watertjes als je dat niet doet. Ze moeten toch uitzoeken wat een consument heeft betaald en wat verschuldigd is. Er kunnen ook al andere reden zijn waarom een incasso is mislukt (bijvoorbeeld te weinig saldo), dus dat moeten ze toch al allemaal controleren.

Je hebt echt alleen je zelf er mee als je niet storneert.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Toen energieflex failliet ging heb ik (op basis van een berekening) de laatste twee facturen gestorneerd, zodat ik slechts 40 EUR van ze tegoed had (waar ik nog steeds naar kan fluiten, curator is nog steeds bezig.. 🤦‍♂️). Ook toen waren er genoeg mensen hier die aanraadden dit vooral niet te doen.. 😂 Uiteindelijk stond alles gewoon keurig op de eindafrekening (waarbij ik dus idd nog 40 EUR tegoed zou krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
Wceend schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

welk incassoproces?
De leverancier ontbindt de overeenkomst, grote jongen als je dan nog even een maandbedrag komt halen waar geen leveringtegenover staat.
Het gaat hier om een voorschot he niet een factuur voor geleverde diensten.

In dat geval tot ziens bij de rechter dan kan die ook eens lachen.
Die vlieger gaat op tot ze een eindafrekening opmaken waarin de gefactureerde voorschotten als betaald meerekenen. Je hebt dan mazzel als je geld terugkrijgt en ze dat kunnen verrekenen met openstaande facturen, anders moet je de voorschotten alsnog betalen.
Je gaat overigens gewoon akkoord bij het tekenen van het contract dat je de voorschotten betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 29-07 16:12
tomic schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Maw: je kan dus zoveel energie verbruiken als je wilt tot 1 november omdat je bij Eneco op 0 begint zoals @celshof hof aangeeft?
Nou, de energie is niet gratis. Als je meer hebt verbruikt dan je aan voorschotten hebt betaald, komt er echt wel een rekening die je moet gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elias_devries
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-06 11:51
Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de "Vermindering energiebelasting". Dit is een cadeautje van de overheid. Gaat Welkom hier nu zijn eigen gaten in de begroting mee dichten of krijg ik die 558,56 sowieso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
CeesKees schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Ze moeten je eerst een herinnering sturen, op basis daarvan is het altijd nog mogelijk om te betalen zonder extra kosten.

Eventuele bijkomende kosten kunnen ze pas in rekening brengen als het proces veel verder is.
Mee eens, maar veel mensen denken dat je zonder consequenties kan storneren. Als de partij er wel achteraan gaat kan je dus wel op kosten rekenen. Uiteraard wel na aanmaningen etc.

Maar ongenuanceerd zeggen dat je niet hoeft te betalen en kan storneren zonder dat ze het bedrag ooit zullen najagen, is dus ook niet een volledig verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

Mee eens, maar veel mensen denken dat je zonder consequenties kan storneren. Als de partij er wel achteraan gaat kan je dus wel op kosten rekenen. Uiteraard wel na aanmaningen etc.

Maar ongenuanceerd zeggen dat je niet hoeft te betalen en kan storneren zonder dat ze het bedrag ooit zullen najagen, is dus ook niet een volledig verhaal.
Als Welkom Energie onder de streep nog geld van je tegoed heeft, ja, dan kan je op aanmaningen en (bij het niet daaraan voldoen) kosten verwachten. Maar als jij nog geld van hen tegoed hebt, dan sta je gewoon in je volste recht om de betalingen te storneren en je vervolgens op je opschortingsrecht te beroepen als ze je aanmanen.

Kortom: eerst rekenen, en dan indien er aanleiding voor is storneren.

[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 27-10-2021 15:13 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:18

knakworst

Get more sats!

Aangezien ik veel mensen hier rücksichtlos 'Ik ga storneren!' zie roepen, denk ik dat het handig is om even een beetje rust in de tent te brengen...

Ik ben ook klant bij Welkom Energie en heb even een berekening gemaakt om te zien wat mijn 'risico' is. Met de huidige meterstanden is dat ik 23,44 euro 'teveel' heb betaald, maar er zijn nog drie dagen te gaan deze maand. Dus wellicht heb ik ietsje te weinig betaald. Storneren is voor mij dus niet nodig.

Voor wie dat nooit gedaan heeft, zo'n berekening maken is vrij simpel.
- Je gaat naar de website van Welkom Energie en checkt de begindatum van je contract of het leveringsjaar.
- Dan kijk je onder meterstanden wat de standen van het begin van je contract of leveringsjaar zijn.
- Vervolgens download je leveringscontract / tarievenblad.
- Je loopt even naar de meterkast en noteert de huidige meterstanden
- En tot slot moet je weten of je enkel of dubbeltarief hebt.

In het tarievenblad zie je verschillende tabellen onder elkaar staan zoals:
- "Variabele kosten enkeltarief". (voor enkeltarief meters of enkeltarief contracten)
- "Variabele kosten normaaltarief" (is hoog-tarief voor de dubbeltarief contracten)
- "Variabele kosten daltarief". (is laag-tarief voor de dubbeltarief contracten)
- enz.
Het enige wat hier van belang is, zijn de totalen. Dus de onderverdeling doet niet ter zake, je betaalt het toch. In mijn geval gaat het om enkeltarief, dus enkel de eerste tabel is van belang. Heb je dubbeltarief, dan neem je de twee tabellen die daaronder staan ("variabele kosten normaaltarief" en "variabele kosten daltarief"). De tabellen "Teruglevertarief" en "Vaste kosten elektriciteit/gas" laten we even voor nu. De tabel 'variabele kosten gas' is wel van belang als je een gasaansluiting hebt.

Met deze gegevens gaan we de verbruikskosten berekenen. Omdat Welkom Energie de tarieven inclusief BTW aangeeft, is dat lekker makkelijk. Voor elk van de tellers geldt:
- Trek de beginstand (van de website) af van de eindstand (op de meter) en je houdt je verbruik over.
- Vermenigvuldig dit met het tarief voor die teller (de juiste tabel in het leveringscontract) en je hebt de kosten voor het verbruik van die teller.
- Tot slot tel je de kosten van alle tellers bij elkaar op. Dat totaal zijn je verbruikskosten.

Heb je zonnepanelen en lever je terug, dan doe je hetzelfde als hierboven, en gebruik je de tabel 'teruglevertarief'. Die kosten trek je van je verbruikskosten af.

Nu komen we toe aan de tabellen 'Vaste kosten elektriciteit" en "Vaste kosten gas". In beide tabellen staat "Vaste leveringskosten (per maand)" en "Netbeheerkosten (per dag)". In de elektra-tabel vind je daarnaast een cadeautje van de overheid: "Vermindering energiebelasting" met een negatief getal.

Kijk dus op je contract naar de ingangsdatum van het contract. Loopt je contract langer dan een jaar, dan neem je de ingangsdatum van het leveringsjaar. (Ik heb enkel een jaarcontract dus weet niet of dat gelijk valt met een kalenderjaar).
- Bereken zowel het aantal dagen als het aantal maanden die verstreken zijn sinds de ingangsdatum.
- Vermenigvuldig "Vaste leveringskosten" van beide tabellen met het aantal maanden en sla de uitkomsten op.
- Vermenigvuldig "Netbeheerkosten" van beide tabellen en "Vermindering energiebelasting" met het aantal dagen en sla die uitkomsten ook op.
- Tel de uitkomsten van de berekeningen in de laatste twee stappen bij elkaar op (let op het negatieve getal van de energiebelasting) en je houdt het totaal aan vaste kosten over.

Tel het totaal aan vaste kosten op bij het totaal van je verbruikskosten en je hebt het bedrag wat je dit jaar (ongeveer) moet betalen.

Ga nu terug naar de website en bekijk het lijstje met facturen. Waarschijnlijk is de eerste factuur afwijkend en is de rest je normale maandbedrag. Tel alle bedragen van de facturen die betaald zijn bij elkaar op en trek dat af van het totaalbedrag wat je moet betalen.
-> Is de uitkomst negatief? Dan heb je teveel betaald en kun je overwegen om te storneren.
-> Is de uitkomst positief? Dan moet je dat bedrag nog betalen. Storneren maakt het dan alleen maar erger.

Let wel op, ik heb geen rekening gehouden met de '180 euro Welkomstkorting'. Het contract wordt eerder ontbonden waardoor je daar geen recht op hebt. Er staat namelijk niet gespecificeerd dat JIJ diegene moet zijn die het contract ontbind om dat recht te verliezen. Dus volgens de voorwaarden ben je dat gewoon kwijt.

Bedenk tot slot dat je alleen maar extra administratieve chaos maakt door onterecht te gaan storneren. Uiteindelijk moet je het te weinig betaalde bedrag toch betalen. De mensen die bij Welkom Energie werken zijn wellicht hun baan kwijt zijn en zitten dus ook niet op al die rompslomp te wachten.
toon volledige bericht
Ik heb uitgerekend dat ik 800 euro tegoed heb, dus ik heb gestorneerd. Liever geld in de hand dan achteraan sluiten bij de curator.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• celshof
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

Volgens mij claimt helemaal niemand dat je niet hoeft te betalen voor de energie die je hebt afgenomen. Maar als het gaat om voorschotten die je storneert, kunnen ze alleen achter het deel aan gaan waar ook daadwerkelijk een levering tegenover staat.
Je kunt bij een dreigend bankroet maar beter zorgen dat het bedrijf nog geld van jou krijgt, dan andersom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:14
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

Die vlieger gaat op tot ze een eindafrekening opmaken waarin de gefactureerde voorschotten als betaald meerekenen. Je hebt dan mazzel als je geld terugkrijgt en ze dat kunnen verrekenen met openstaande facturen, anders moet je de voorschotten alsnog betalen.
Je gaat overigens gewoon akkoord bij het tekenen van het contract dat je de voorschotten betaalt.
Dat contract is zojuist ongeldig geworden door het intrekken van de vergunning door ACM.

Ik zou persoonlijk ook alleen storneren als je zeker weet dat je (meer) geld terug krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-07 13:07
celshof schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:04:
[...]
Nou, de energie is niet gratis. Als je meer hebt verbruikt dan je aan voorschotten hebt betaald, komt er echt wel een rekening die je moet gaan betalen.
Dat is ook helemaal geen probleem, als ik moet betalen voor het verbruikte, prima. Maar om nu mijn hele zomer aan voorschotten bij hen te laten en maar af te wachten of ik geld terug krijg.. nee liever niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wceend
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

Ze zijn toch betaald op de laatste stornering na.
Dit houd echt geen stand bij welke rechten dan ook om betaalde voorschotten niet mee te nemen in de eindafrekening.
Maak alsjeblieft geen mensen bang op deze manier, je verhaal slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

robertpNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

De huidige situatie bij WelkomGenergie geeft meer hoop op een goede afhandeling voor mij als consument dan bij een faillissement. Want inderdaad, bij faillissement sta je achter in de rij en mag je nog hopen iets van terug te vinden. Maar nogmaals, zij zijn niet failliet.

Maar als de incasso's massaal worden geblokkeerd, gestorneerd, dan is het risico op een faillissement groter en mag jij straks fluiten naar je betaalde gas wat je in de zomermaanden al hebt betaald.
Leg uit? De inkomsten gaan naar 0.. beter dat ze nu gelijk failliet gaan (en een curator de evt boedel verdeeld), dan dat ze (directeuren) nog 2 maanden zichzelf 2 verrijken/geld wegsluizen naar creatieve bv's en dan failliet laten gaan..

Met het grootste geluk was de acm op tijd (door nu in november in te grijpen) en is het enige verlies een verslechterd variabel contract.. maar waarschijnlijk zijn de voorschotten ook al opgesoepeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
elias_devries schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:06:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de "Vermindering energiebelasting". Dit is een cadeautje van de overheid. Gaat Welkom hier nu zijn eigen gaten in de begroting mee dichten of krijg ik die 558,56 sowieso?
Zodra Welkom Energie failliet gaat zal (neem ik aan) gewoon een eindafrekening opgesteld worden. Ik denk via / door de curator. De vermindering energiebelasting wordt per dag verrekend.

Na 15 oktober gaat de vermindering energiebelasting via Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Fethoz69 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Dat is ook helemaal geen probleem, als ik moet betalen voor het verbruikte, prima. Maar om nu mijn hele zomer aan voorschotten bij hen te laten en maar af te wachten of ik geld terug krijg.. nee liever niet :)
Dan zitten we op 1 lijn :)
Glenfiddich schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Als Welkom Energie onder de streep nog geld van je tegoed heeft, ja, dan kan je op aanmaningen en (bij het niet daaraan voldoen) kosten verwachten. Maar als jij nog geld van hen tegoed hebt, dan sta je gewoon in je volste recht om de betalingen te storneren en je vervolgens op je opschortingsrecht te beroepen als ze je aanmanen.

Kortom: eerst rekenen, en dan indien er aanleiding voor is storneren.
Aanmaningen volgen pas ruim na de eindafrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb een vrij hoog maandbedrag (307 per maand), vooral gebaseerd op een te hoog verbruik vorig jaar.

Wellicht geen toeval dat de storneringsperiode net afgelopen is voor het enalaatste voorschot?
58 dagen volgens mij en dat zijn we net voorbij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001

Cybje

First Post!

Ik baal hier wel van (net als de rest hier), want heb aan Welkom Energie best hoge voorschotten betaald. We zijn dit jaar juist veel gaan isoleren, HR++ glas gaan plaatsen, slimme Tado verwarming geplaatst zodat we per vertrek kunnen verwarmen ipv de oude niet-thermostatische knoppen op de radiatoren. Allemaal dingen die ik naar Welkom Energie heb gemaild om een forse verlaging van het voorschot aan te vragen, maar daar wilden ze niet aan meewerken (ondanks dat ze dit verplicht zijn volgens ACM). Nou bleef het de afgelopen weken al stil in die discussie, nu weet ik waarom...

Laatste voorschot heb ik maar gestorneerd, want ik heb sowieso veel te veel betaald. Mede gezien 80+% van mijn kosten het gasverbruik is (woning uit 1950) en het echte stookseizoen nog moet beginnen. Elektriciteit is maar zo'n 1800 kWh/jaar.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 12:17
Nu vraag ik me ook af of de eigenaar c.q. de directie ook persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld voor (of in ieder geval wordt getoetst op) wanbestuur. Het kan toch niet zo zijn dat zij jarenlang mooie salarissen uitbetaald hebben gekregen en nu het schipt zinkt vrolijk een stap opzij maken en rustig naar de volgende stap in hun carrière kijken?

Tuurlijk zal deze gebeurtenis stof doen opwaaien en je eigen naam weinig goed doen, maar het verleden wijst denk ik uit dat dit soort mensen altijd wel weer een nieuw onderkomen vinden of een volgende onderneming starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
  • 20% eigen vermogen las ik ergens een citaat van een onderzoek van de consumentenbond
  • Dan betalen de meeste mensen gedurende het voorjaar, de zomer en het najaar vooruit voor de winter
  • De dure wintermaanden zijn nog niet geweest
  • Een maand geleden wierf Welkom Energie nog nieuwe klanten
  • En door de incasso's te frustreren kunnen consumenten maximaal 2 mnd veiligstellen.
Een faillissement op korte termijn lijkt me daarom niet voor de hand liggen. Ik vermoed eigenlijk dat het intrekken van de vergunning het signaal is voor een ordentelijk proces.

Update (28 oktober 2021): De reacties op dit bericht overtuigden mij van de onjuistheid van deze gedachtengang.

[ Voor 8% gewijzigd door pk026 op 28-10-2021 08:41 . Reden: update in tekst gemeld ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:48
pk026 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:25:
  • 20% eigen vermogen las ik ergens een citaat van een onderzoek van de consumentenbond
  • Dan betalen de meeste mensen gedurende het voorjaar, de zomer en het najaar vooruit voor de winter
  • En door de incasso's te frustreren kunnen consumenten maximaal 2 mnd veiligstellen.
Een faillissement op korte termijn lijkt me daarom niet voor de hand liggen. Ik vermoed eigenlijk dat het intrekken van de vergunning het signaal is voor een ordentelijk proces.
20% eigen vermogen? Volgens jaarcijfers van 2020 was het eigen vermogen nog negatief. Ze zullen nu wel geld in kas hebben (na de zomermaanden), maar lang niet genoeg om aan alle verplichtingen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
Wceend schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Ze zijn toch betaald op de laatste stornering na.
Dit houd echt geen stand bij welke rechten dan ook om betaalde voorschotten niet mee te nemen in de eindafrekening.
Maak alsjeblieft geen mensen bang op deze manier, je verhaal slaat nergens op.
Mogelijk heb je het niet helemaal goed gelezen...
Als het termijnbedrag als betaald wordt meegenomen in de eindafrekening, maar niet daadwerkelijk betaald is, moet je die voorschotnota dus nog gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananaHeadz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07 12:59
Wel mooi dat dit gebeurd nét voordat het echt koud gaat worden. Als je nog hoop wilt hebben dat ze niet faillissement gaan aanvragen kan je het daarop baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Nee, wordt allemaal duidelijk op de eindafrekening.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Als het termijnbedrag als betaald wordt meegenomen in de eindafrekening, maar niet daadwerkelijk betaald is, moet je die voorschotnota dus nog gewoon betalen.
tenzij je dan alsnog teveel betaald hebt waar het bij veel mensen op lijkt.
Bovendien hoef je dan geen voorschot te betalen maar slechts de werkelijke kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Dit is niet correct.
Ik spreek uit eigen ervaring met Energieflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-07 15:33
Ook ik zit bij Welkom Energie.
Het laatste termijn zojuist gestorneerd, weet niet of dit nog terug komt, en hoe lang dat meestal duurt?

Las dit net wel op nu.nl, misschien nog een kleine meevaller als de gasprijs nog een beetje daalt voor het volgende contract.
https://www.nu.nl/economi...a.html#coral_talk_wrapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
Wceend schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

tenzij je dan alsnog teveel betaald hebt waar het bij veel mensen op lijkt.
Bovendien hoef je dan geen voorschot te betalen maar slechts de werkelijke kosten.
Dat is precies wat ik zeg in mijn originele reactie. Misschien moet je iets beter lezen voordat je een reactie van mensen onzin en bangmakerij noemt ;)

Veel leveranciers berekenen gefactureerde voorschotnota's vs daadwerkelijke kosten op jaar-/eindafrekeningen. Ze gaan niet ineens facturen schrappen omdat een klant geld terugkrijgt, maar het wordt verrekend. Als je dus niet genoeg geld terugkrijgt om je gestorneerde betalingen te verrekenen, moet je dus gewoon betalen.

Mijn reactie ging oorspronkelijk erover dat mensen nu zonder enige nuance roepen dat je moet storneren. Die vlieger gaat dus niet in 100% van de gevallen op. Dat was mijn punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
Markie001 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Dit is niet correct.
Ik spreek uit eigen ervaring met Energieflex.
Energieflex was failliet, Welkom Energie (nog) niet. Ander scenario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
Ik ben vooral benieuwd naar zonnepanelen eigenaren of je ook de zomervoorraad aan teruggeleverde energie "kwijt" bent.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 27-10-2021 15:40 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:39:
Ik ben vooral benieuwd naar zonnepanelen eigenaren of je ook de zomervoorraad aan teruggeleverde energie "kwijt" bent.
Ga daar maar vanuit. Je hebt dan een vordering op Welkom (meer betaald dan verbruikt), en naar dat geld kan je fluiten. Deze tent is technisch misschien nog niet failliet, maar dat kan nooit lang meer duren.

[ Voor 11% gewijzigd door abalone op 27-10-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 27-07 18:13

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Wat ook nog kan is dat wanneer het vanaf januari fors goedkoper gaat worden, je een boete betaald en de overstap doet. Als ik het goed gelezen heb is die boete 50 per jaar per produkt. Met een beetje geluk zal je nieuwe leverancier die boete ook nog willen betalen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Energieflex was failliet, Welkom Energie (nog) niet. Ander scenario.
Energieflex was ten tijde van mijn storneringen ook nog niet failliet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wpeterw
IngamerX schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:23:
Nu vraag ik me ook af of de eigenaar c.q. de directie ook persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld voor (of in ieder geval wordt getoetst op) wanbestuur.
Er loopt al een onderzoek naar Jaap Bakker ivm onbehoorlijk bestuur. Het is niet de eerste keer dat Jaap een bedrijf om zeep helpt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Ruben0s schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

20% eigen vermogen? Volgens jaarcijfers van 2020 was het eigen vermogen nog negatief. Ze zullen nu wel geld in kas hebben (na de zomermaanden), maar lang niet genoeg om aan alle verplichtingen te voldoen.
Ai, de cijfers die ik las hadden betrekking op 2019.

Maar dan nog: waar ze niet aan kunnen voldoen is waarschijnlijk de verplichting om bij de huidige gasprijzen de komende winter te leveren. Maar als er nu een streep onder wordt gezet dan zullen ze de huidige voorschotten wel kunnen betalen.

Ik denk dat het de ACM daar ook wel om te doen is met tijdig ingrijpen. Anders vertrouwd niemand zijn energieleverancier meer, en dan wordt niks meer vooraf betaald en dat leidt uiteindelijk alleen maar tot mensen met schulden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wceend
Trousercough schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Dat is precies wat ik zeg in mijn originele reactie. Misschien moet je iets beter lezen voordat je een reactie van mensen onzin en bangmakerij noemt ;)

Veel leveranciers berekenen gefactureerde voorschotnota's vs daadwerkelijke kosten op jaar-/eindafrekeningen. Ze gaan niet ineens facturen schrappen omdat een klant geld terugkrijgt, maar het wordt verrekend. Als je dus niet genoeg geld terugkrijgt om je gestorneerde betalingen te verrekenen, moet je dus gewoon betalen.

Mijn reactie ging oorspronkelijk erover dat mensen nu zonder enige nuance roepen dat je moet storneren. Die vlieger gaat dus niet in 100% van de gevallen op. Dat was mijn punt
Feit is dat 100% van de mensen er niet slechter van wordt door te storneren.
Heb je achteraf nog iets te betalen dan betaal je gewoon zonder problemen.
Heb je nog geld tegoed dan kun je er sowieso naar fluiten.
En ja ze zijn nog niet failliet maar dat is een kwestie van tijd. Een bedrijf met 0 inkomsten en wel kosten gaat failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 13:42
Shit... ik heb 23 oktober de jaarafrekening per e-mail gekregen en ik zou een bedrag van 421 euro terugkrijgen dat uiterlijk de 6e nov zou worden uitbetaald. Ik hoop niet dat ik net buiten de boot ga vallen om mijn centen terug te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

wpeterw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Er loopt al een onderzoek naar Jaap Bakker ivm onbehoorlijk bestuur. Het is niet de eerste keer dat Jaap een bedrijf om zeep helpt.
Heb je daar een bron van?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 13:16
pk026 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:25:
Hoewel nog niet vast staat dat Welkom Energie failliet gaat, ligt het in mijn ogen toch wel voor de hand. Als ze hun klanten verliezen, maar nog wel aflossing en rente moeten betalen voor het geleende geld (investeringen) of al hun vaste lasten door blijven lopen, zijn ze ten dode opgeschreven. Daarnaast zullen een groot deel van de eindafrekeningen in het nadeel van Welkom Energie zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kero1234
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-06 12:41
Beste Welkom Energie klanten.

3 jaar geleden was ik klant bij EnergieFlex. Ook dit bedrijf ging failliet.
De consumentenbond, gaslicht.com, pricewise en vele anderen adviseerden om niet te storneren met als reden dat de energielevering in het gedrang zou kunnen komen...

Luister hier niet naar! Dit is niet waar. Ik heb de, ik dacht 2 maanden die mogelijk zijn, gestorneerd en via een aanvraag formulier bij ING nog 3 extra maanden terug gehaald.
Uiteindelijk had ik dus schuld bij Energieflex. Na een aantal maanden kreeg ik netjes een bericht van de curator dat ik nog een klein bedrag diende te betalen.
Ik heb dit gedaan en hiermee was de zaak afgehandeld. Het enige geld dat ik "kwijt" was, was de welkomstbonus.

De verplichte overstap van Energieflex naar Innova, zoals het nu van Welkom naar Eneco gaat is gewoon door gegaan en een maand later ben ik over gestapt naar een leverancier van mijn keuze. Dit ondanks het storneren.

Succes!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dwdd
  • Laatst online: 22-06-2024
De beste tip: STORNEREN !

Dit is toegestaan, het is namelijk een betaling onder de voorwaarde dat er door de betaler niet wordt gestorneerd. Als je niet storneert snij je jezelf in de vingers, immers dat geld ben je kwijt en in faillissement zijn er vaak preferente schuldeisers.

Ik heb dit meegemaakt met Energieflex een aantal jaren geleden, lees het forum daarvan maar eens goed na. Ook bij Energieflex heb ik (en andere gestorneerd) nimmer dat terug hoeven te betalen want de curator kan daar geen aanspraak op maken.

De oprichter van Welkom Energie was voorheen ook directeur bij Energieflex !!

Leergeld: ga niet voor de kleine aanbieder, want dat kan wel eens nadelig uitpakken.

Suc6 allen die met Welkom Energie te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
pk026 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Ai, de cijfers die ik las hadden betrekking op 2019.

Maar dan nog: waar ze niet aan kunnen voldoen is waarschijnlijk de verplichting om bij de huidige gasprijzen de komende winter te leveren. Maar als er nu een streep onder wordt gezet dan zullen ze de huidige voorschotten wel kunnen betalen.

Ik denk dat het de ACM daar ook wel om te doen is met tijdig ingrijpen. Anders vertrouwd niemand zijn energieleverancier meer, en dan wordt niks meer vooraf betaald en dat leidt uiteindelijk alleen maar tot mensen met schulden.
Sowieso zegt eigen vermogen helemaal niets over cash. En verder is het een "boekhoudkundig" eigen vermogen, het zegt op zichzelf ook niets over de werkelijke waarde van het aanwezige actief, en in hoeverre dat "vrij" actief is (meestal is alles in zekerheid gegeven aan de financiers, andere schuldeisers komen daar dus niet aan).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
dwdd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:01:
De beste tip: STORNEREN !

Dit is toegestaan, het is namelijk een betaling onder de voorwaarde dat er door de betaler niet wordt gestorneerd. Als je niet storneert snij je jezelf in de vingers, immers dat geld ben je kwijt en in faillissement zijn er vaak preferente schuldeisers.

Ik heb dit meegemaakt met Energieflex een aantal jaren geleden, lees het forum daarvan maar eens goed na. Ook bij Energieflex heb ik (en andere gestorneerd) nimmer dat terug hoeven te betalen want de curator kan daar geen aanspraak op maken.

De oprichter van Welkom Energie was voorheen ook directeur bij Energieflex !!

Leergeld: ga niet voor de kleine aanbieder, want dat kan wel eens nadelig uitpakken.

Suc6 allen die met Welkom Energie te maken hebben.
Hier inderdaad dezelfde ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 13:42
Zover ik kan zien kan ik alleen september storneren. Van langer geleden kan dit helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreyoung
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 21:09
*knip* "ik ook"-reacties voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2021 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Je mag tot 13 maanden terug storneren. Gewoon even contact opnemen met je bank..... Zelf kan je enkel tot 8 week terug storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Anoniem: 590973 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:07:
Je mag tot 13 maanden terug storneren. Gewoon even contact opnemen met je bank..... Zelf kan je enkel tot 8 week terug storneren.
Dat gaat niet op. Langer dan 8 weken geleden kan alleen als de incasso onterecht was, in die zin dat de incassomachtiging ontbrak. En dat zal hier niet het geval zijn.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08
Dit geldt alleen indien je geen machtiging hebt afgegeven en de afschrijving dus "onterecht" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Laatst online: 22-06-2024
In dit geval gaat dit niet lukken: de bank zal kijken of het bedrijf het bedrag op de juiste manier heeft afgeschreven en dat is hier het geval (tenzij je dus helemaal geen machtiging hebt afgegeven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kero1234
dwdd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:13:
[...]

In dit geval gaat dit niet lukken: de bank zal kijken of het bedrijf het bedrag op de juiste manier heeft afgeschreven en dat is hier het geval (tenzij je dus helemaal geen machtiging hebt afgegeven)
Je hebt betaald voor een niet geleverde dienst/product. Dit is jouw argument en lijkt mij dus terecht. Zoals ik eerder al heb aangegeven is het mij 3 jaar geleden wel gelukt om dit te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07
Wceend schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:42:
[...]
Bedenk dat Eneco je ook nog extra kan naaien door vrolijk absurde prijzen voor gas en electra te rekenen.
Wie verbied hen om in die 30 dagen €10,- per kuub gas te rekenen.
Dat kunnen ze niet doen, tenminste, niet met zo'n immense marge. Leveranciers moeten alle tariefwijzigingen melden bij de ACM die daarmee controleert of de boel wel enigszins marktconform is.
sambalbaj schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:00:
Je kan ook de eerste 10 pagina's op Afhandeling faillissement EnergieFlex lezen.
Dit gaat precies dezelfde kant uit.

En don't blame Eneco. Er wordt een partij aangewezen om de leveringszekerheid aan de klanten van Welkom te garanderen. Die zitten hier echt niet op te wachten, zeker niet nu. De partij bij Energieflex is er ook niet financieel wijzer van geworden en is er nog steeds mee bezig
Eneco maakt hier zelf een keuze alles over te nemen. De normale werkwijze zou zijn dat de klanten naar rato van marktaandeel worden verdeeld onder de rest van alle leveranciers. Ze zijn niet aangewezen door wie dan ook, maar zijn zelf opgestaan om dit te doen.
Richard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:10:
Hiero een nieuwe klant van Welkom; ze zouden 5Dec a.s. starten met leveren (14 dgn bedenktijd is ook voorbij). Ben benieuwd of ze hier een bepaalde procedure of regeling voor gaan hebben/creëren.
Liefste maak ik nu natuurlijk zelf de keuze dan meteen volledig te starten via Eneco.
[...]
Je energie zal op dit moment nooit door Welkom geleverd worden, maar ook niet door Eneco. Je blijft dus, als je niets doet verder, gewoon bij je huidige leverancier zitten. Check hier het antwoord bij de vraag "Ik heb me net aangemeld bij Welkom Energie. Wat nu?": https://welkom-energie.nl/ondersteuning/faq/
pep_82 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:15:
[...]
Dit is dus de tweede keer dat hij dit trucje uithaalt. Blijkbaar is hij de eerste keer niet hoofdelijk aansprakelijk gesteld, nu zal de snor ook wel gedrukt worden. Blijkbaar is de ACM hiermee akkoord en wordt dit toegestaan.
Een bijzondere manier van werken... Je moet ook maar zo willen leven, met deze boevenstreken.
Was hij bij het faillissement van Energieflex niet al bijna een jaar vertrokken? Toen zal hij ook al wel geweten hebben hoe de vlag er bij hing, daar niet van ;)
T-8one schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:48:
[...]
Ik vulde net bij Eneco even wat basisgegevens in om te kijken wat ik per mnd zou moeten betalen, maar ik kwam op een bedrag van 350.- uit per mnd, voorheen betaalde ik altijd ongeveer 120.- per mnd.
De huidige tarieven zijn nog niet indicatief voor wat (oud-)Welkom klanten vanaf maandag gaan betalen. Per 1 november wijzigen deze tarieven sowieso weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 20:19
Ik ben dus in Juni begonnen als klant en uiteraard ook een maandbedrag betaald voor energie/gas. Echter met zonnepanelen en een goede zomer hebben we nauwelijks gas gebruikt en stroom teruggeleverd. Wat is dan wijsheid qua storneren? Is het dan wijs om het alsnog te doen (met behulp van de bank) of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kero1234
Sheppie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:20:
Ik ben dus in Juni begonnen als klant en uiteraard ook een maandbedrag betaald voor energie/gas. Echter met zonnepanelen en een goede zomer hebben we nauwelijks gas gebruikt en stroom teruggeleverd. Wat is dan wijsheid qua storneren? Is het dan wijs om het alsnog te doen (met behulp van de bank) of niet?
Kero1234 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:01:
Beste Welkom Energie klanten.

3 jaar geleden was ik klant bij EnergieFlex. Ook dit bedrijf ging failliet.
De consumentenbond, gaslicht.com, pricewise en vele anderen adviseerden om niet te storneren met als reden dat de energielevering in het gedrang zou kunnen komen...

Luister hier niet naar! Dit is niet waar. Ik heb de, ik dacht 2 maanden die mogelijk zijn, gestorneerd en via een aanvraag formulier bij ING nog 3 extra maanden terug gehaald.
Uiteindelijk had ik dus schuld bij Energieflex. Na een aantal maanden kreeg ik netjes een bericht van de curator dat ik nog een klein bedrag diende te betalen.
Ik heb dit gedaan en hiermee was de zaak afgehandeld. Het enige geld dat ik "kwijt" was, was de welkomstbonus.

De verplichte overstap van Energieflex naar Innova, zoals het nu van Welkom naar Eneco gaat is gewoon door gegaan en een maand later ben ik over gestapt naar een leverancier van mijn keuze. Dit ondanks het storneren.

Succes!
toon volledige bericht
Zo veel mogelijk terug halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Kero1234 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Je hebt betaald voor een niet geleverde dienst/product. Dit is jouw argument en lijkt mij dus terecht. Zoals ik eerder al heb aangegeven is het mij 3 jaar geleden wel gelukt om dit te doen.
Na 8 weken?

Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad, en heeft je wederpartij niet op zitten letten en niet tijdig bezwaar gemaakt tegen de MOI.

Want in principe doet bij een storneringsverzoek buiten de 8 weken niet ter zake of de betaling "inhoudelijk" terecht was. Het gaat er dan enkel om of er een incasssomachtiging ten grondslag lag aan de incasso. Dat is aan de incassant om binnen een bepaalde termijn aan te tonen en zal doorgaans geen probleem zijn. Tenzij de incassant natuurlijk zijn administratie niet op orde had, of niet tijdig reageert.

Maar jouw verhaal toont natuurlijk wel aan dat je die gok misschien best kan wagen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 27-10-2021 16:30 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:51
Kero1234 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

[...]

Zo veel mogelijk terug halen!!
Ik ga voor 750(das nog zonder de 220 welkom bonus) de boot in, dus afgelopen maand gestoneerd, en de 2 maanden daarvoor net ook via de ing.
Dan sta ik nog in de min, maar wel minder in de min. En als het niet terug komt zie ik het dan wel weer.
Sinds maart klant en de hele zomer "niks" gebruikt. verbruik in de winter is altijd vrij hoog, vandaar het hoge maand bedrag.
We gaan het zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmvdw op 27-10-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21
Aha, de dag die sneller kwam dan ik hoopte. Had nog een contract t/m 6-12…

Ik lees op de Welkom site dat uiterlijk 1nov duidelijk is of voorschotten etc uitbetaald gaan worden.

Echter rest me nu een andere vraag. Wat gaan we nu doen met onze (nieuwe) contracten? Blijven we (vast?) bij Eneco of nemen we een variabel contract elders en zo ja wat zou dan de beste optie zijn totdat de marktprijs zakt?

Ik las ergens dat bij grotere spelers normaal de variabele kosten lager zijn? Klopt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

tomic schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:56:
Aan de hand van dit topic en de FAQ van ACM wil ik graag een toevoeging maken aan de OP.
Het lijkt erop dat mensen die geld tegoed hebben van Welkom kunnen fluiten naar hun geld.
Tot a.s. Maandag 1 november heb ik twee tips!

Tip voor eigenaren van zonnepanelen: (die negatief staan tov. stroom op startdatum contract)
  • Minen met GPU
  • Enkel elektrisch je huis verwarmen
  • Auto opladen aan huis (of vrienden en familie laten opladen)
  • Veel bakken ;-)
Tip voor iedereen die verwacht geld terug te krijgen door te hoge maandbedragen:
  • Zorg ervoor dat je dát verbruikt wat je dus teveel hebt betaald, zodat je eindafrekening (uiterlijk 13 december) zo dicht mogelijk bij 0 zit.
  • Uiteraard kan je naast bovenstaande tips ook gas gaan verbruiken maar doe dit voorzichtig. Je wilt immers niet nog een rekening open hebben staan.
toon volledige bericht
Verleidelijk om het gevoel van "winnen" of "je gelijk te halen" te verkrijgen, maar ik hoop dat we op GoT niet mensen verleiden tot onnodige energieverspilling.

Dan mogen de dijken nog een stukje hoger worden ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Sinds vorige week klant bij Welkom, krijg nu deze mail:
Hallo,

Hierbij bevestigen we de annulering van je aanmelding met startdatum 22-10-2021.

Warm welkom,

Welkom Energie
Lekker kortaf zonder verdere toelichting. Hamvraag: word ik nu wel of niet automatisch/verplicht overgenomen door Eneco?

Warm welkom inderdaad 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kero1234
Glenfiddich schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:27:
[...]

Na 8 weken?

Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad, en heeft je wederpartij niet op zitten letten en niet tijdig bezwaar gemaakt tegen de MOI.

Want in principe doet bij een storneringsverzoek buiten de 8 weken niet ter zake of de betaling "inhoudelijk" terecht was. Het gaat er dan enkel om of er een incasssomachtiging ten grondslag lag aan de incasso. Dat is aan de incassant om binnen een bepaalde termijn aan te tonen en zal doorgaans geen probleem zijn. Tenzij de incassant natuurlijk zijn administratie niet op orde had, of niet tijdig reageert.

Maar jouw verhaal toont natuurlijk wel aan dat je die gok misschien best kan wagen :+
Je verhaal klinkt zeker logisch! Maar ik adviseer iedereen om het toch te proberen en wie weet hebben ze net zoveel "geluk"als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ook Eneco heeft een FAQ, bijna hetzelfde als die op Welkom maar iets meer gericht op Eneco.

Welkom bij Eneco
https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
Harmvdw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Ik ga voor 750(das nog zonder de 220 welkom bonus) de boot in, dus afgelopen maand gestoneerd, en de 2 maanden daarvoor net ook via de ing.
Dan sta ik nog in de min, maar wel minder in de min. En als het niet terug komt zie ik het dan wel weer.
Sinds maart klant en de hele zomer "niks" gebruikt. verbruik in de winter is altijd vrij hoog, vandaar het hoge maand bedrag.
We gaan het zien.
Je ziet nergens iets van terug, De balstingdienst staat vooraan. Dit zag ik ook bij de verslagen van de curator van energieflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Harmvdw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

We gaan het zien.
Hoe heb je die overige twee maanden geregeld? Ik heb contact met de Rabobank, en zij geven aan tot slechts 60 dagen te kunnen stoneren.
Ik heb dus enkel de afschrijving van 27 September kunnen stoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:31:

[...]

Lekker kortaf zonder verdere toelichting. Hamvraag: word ik nu wel of niet automatisch/verplicht overgenomen door Eneco?

Als het goed is niet, er niets om over te nemen door Eneco want je aanmelding is geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melkunie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Als het goed is niet, er niets om over te nemen door Eneco want je aanmelding is geannuleerd.
Daar lijkt het inderdaad op, maar het lijkt me ook wel vreemd: mijn contract is gewoon ingegaan en daarom toch niet anders dan elk ander lopende contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
T-8one schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Hoe heb je die overige twee maanden geregeld? Ik heb contact met de Rabobank, en zij geven aan tot slechts 60 dagen te kunnen stoneren.
Ik heb dus enkel de afschrijving van 27 September kunnen stoneren.
Gegoogled en toen kwam ik bij een online formulier uit. Maar of ze dat bij de rabo ook hebben weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op, maar het lijkt me ook wel vreemd: mijn contract is gewoon ingegaan en daarom toch niet anders dan elk ander lopende contract?
Excuus ik las verkeerd! Ik dacht even dat je aanmelding van 22 oktober was, maar nu lees ik pas goed dat dat de startdatum was. Dit maakt het wel een vreemde inderdaad, onduidelijk wie nu op dit moment je leverancier was. Contact met Welkom lijkt verder praktisch onmogelijk op het moment. In jouw geval zou ik contact opnemen met je vorige leverancier om daar te laten checken of ze nog bij jou leveren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Leg uit? De inkomsten gaan naar 0.. beter dat ze nu gelijk failliet gaan (en een curator de evt boedel verdeeld), dan dat ze (directeuren) nog 2 maanden zichzelf 2 verrijken/geld wegsluizen naar creatieve bv's en dan failliet laten gaan..

Met het grootste geluk was de acm op tijd (door nu in november in te grijpen) en is het enige verlies een verslechterd variabel contract.. maar waarschijnlijk zijn de voorschotten ook al opgesoepeert.
Volgens mij wil je niet dat ze failliet gaan want grote kans dat je dan geen cent gaat terug zien. In de huidige situatie wordt de situatie nog netjes afgewikkeld en krijg jij je tegoed nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melkunie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Excuus ik las verkeerd! Ik dacht even dat je aanmelding van 22 oktober was, maar nu lees ik pas goed dat dat de startdatum was. Dit maakt het wel een vreemde inderdaad, onduidelijk wie nu op dit moment je leverancier was. Contact met Welkom lijkt verder praktisch onmogelijk op het moment. In jouw geval zou ik contact opnemen met je vorige leverancier om daar te laten checken of ze nog bij jou leveren nu.
Contact met Welkom was in de afgelopen weken al onmogelijk, daar ga ik niet eens aan beginnen.
Het betreft een nieuw aangekocht huis (geen nieuwbouw) dus ik had geen eerdere leverancier op dat adres. We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Blijf ik met automatische incasso betalen?
Ja. Als je aan Welkom Energie via automatische incasso betaalde, dan doe je dat bij Eneco ook.
bron: https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/

Betekent dit dat Eneco dezelfde incassomachtiging gebruikt als Welkom energie? Is het dan wel verstandig om incassomachtiging in te trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

tdn135 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
bron: https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/

Betekent dit dat Eneco dezelfde incassomachtiging gebruikt als Welkom energie? Is het dan wel verstandig om incassomachtiging in te trekken?
Dan sturen ze tzt wel een betalings herinnering en deblokkeer ik ze dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Harmvdw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:41:
[...]
Gegoogled en toen kwam ik bij een online formulier uit. Maar of ze dat bij de rabo ook hebben weet ik niet.
ING support zei net het volgende:

"Je kunt nog contact zoeken met de incassant om het geld terug te storten. Als dit niet mogelijk is dan kun je alleen het formulier invullen van een onterechte incasso. Binnen 4 werkdagen ontvang je een bevestigingsbrief. Binnen 30 dagen ontvang je een brief met de uitslag."

Linkje voor ING incasso's ouder dan 56 dagen storneren

Geen idee wat de kans van slagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:18

knakworst

Get more sats!

Kero1234 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Je verhaal klinkt zeker logisch! Maar ik adviseer iedereen om het toch te proberen en wie weet hebben ze net zoveel "geluk"als ik.
Ik ben alle correspondentie nagegaan maar ik heb geen incasso machtiging op de officiële wijze gegeven. Ik ga dus van de afgelopen maanden terugvragen bij mijn bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

stin00 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

"Je kunt nog contact zoeken met de incassant om het geld terug te storten. Als dit niet mogelijk is dan kun je alleen het formulier invullen van een onterechte incasso. Binnen 4 werkdagen ontvang je een bevestigingsbrief. Binnen 30 dagen ontvang je een brief met de uitslag."

Hahh, weinig kans van slagen vermoed ik. Het incasso is in principe terecht, je had immers een contract. Volgens mij is dat formulier vooral voor frauduleuze gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
[...]

Ik ook niet, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 20:19
[...]

Heb net ook met de ABN gebeld. De incasso is terecht zeggen ze en als Welkom Energie een contract laat zien waarin deze incasso mag, betaal je een boete van €25 tot €35 voor administratieve kosten. Dus het niet waard.

Sluit wel achteraan in de rij bij de curator tegen de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
Sheppie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Heb net ook met de ABN gebeld. De incasso is terecht zeggen ze en als Welkom Energie een contract laat zien waarin deze incasso mag, betaal je een boete van €25 tot €35 voor administratieve kosten. Dus het niet waard.

Houd er rekening mee dat je bijna zeker niets krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 08:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Melkunie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:15:

[...]

Je energie zal op dit moment nooit door Welkom geleverd worden, maar ook niet door Eneco. Je blijft dus, als je niets doet verder, gewoon bij je huidige leverancier zitten. Check hier het antwoord bij de vraag "Ik heb me net aangemeld bij Welkom Energie. Wat nu?": https://welkom-energie.nl/ondersteuning/faq/
Dankjewel voor je reactie; heb inmiddels dezelfde gekregen als:
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:31:

[...]

En inderdaad Warm Welkom onder zo'n mailtje zetten :P :D Wel bijzonder @Anoniem: 677216 dat zijn datum in het verleden ligt en de mijne over 1+ nogwat maand.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Sheppie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Dat zou mooi kak zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 29-07 05:51

tomic

Smexylittlebabe!

Jeroenneman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Verleidelijk om het gevoel van "winnen" of "je gelijk te halen" te verkrijgen, maar ik hoop dat we op GoT niet mensen verleiden tot onnodige energieverspilling.

Dan mogen de dijken nog een stukje hoger worden ;)
Eens; maar aan de andere kant: het is echt van de zotte dat zo'n kerel die eerst energieflex failliet laat gaan nu weer failliet gaat. Dat is toch het stukje activist in mij.

Minen voor 3 dagen heeft ook niet heel veel zin ofzo. :P

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Exterminator schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:29:
Aha, de dag die sneller kwam dan ik hoopte. Had nog een contract t/m 6-12…

Ik lees op de Welkom site dat uiterlijk 1nov duidelijk is of voorschotten etc uitbetaald gaan worden.

Echter rest me nu een andere vraag. Wat gaan we nu doen met onze (nieuwe) contracten? Blijven we (vast?) bij Eneco of nemen we een variabel contract elders en zo ja wat zou dan de beste optie zijn totdat de marktprijs zakt?

Ik las ergens dat bij grotere spelers normaal de variabele kosten lager zijn? Klopt dit?
Interessante vraag wel
Pagina: 1 ... 3 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.