Dat snap ik, maar Daikin publiceert die niet dus probeer ik het te berekenen.LacsapOV schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:07:
[...]
Volgens mij zit je jezelf een beetje in de weg. Eerst praat je over het berekenen van het minimum vermogen van een warmtepomp. Dat doe je middels een berekening die is bedoeld voor afgifte. Het minimum vermogen is echter een gegeven van de warmtepomp.
Dat is toch hetzelfde? Als je warmtepomp het minimale vermogen niet kwijt kan dan schakelt hij uit. Dat is wat ik wil voorkomen door een warmtepomp te kopen die laag genoeg kan moduleren zodat ik de warmte kwijt kan in mijn huis zonder ruimtes te hoeven verwarmen waar niemand is.En daarna praat je weer over afgifte en het moment dat de warmtepomp zichzelf uitschakelt omdat die z'n vermogen niet meer kwijt kan. (Te kleine delta)
Dat is een voorbeeld, toch? Of bedoel je de meting van @tingbrouwer ? Want ik kan bij Daikin nergens vinden wat het minimale opgenomen elektrische vermogen is.Als je het systeem even opdeelt in twee delen dan wordt het misschien iets duidelijker.
Enerzijds heb je de warmtepomp die heeft een minimum opgenomen vermogen van 300watt.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 18-03-2022 22:21 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp