nee, deze discussie gaat over youw gestelde "feit" dat aircoleidingen geen warmte verliezen en een monoblok schijnbaar al hun wamte buiten kwijtraken.Andrehj schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:49:
[...]
- Deze discussie ging over de geschiktheid van een monoblock voor een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning doordat de monoblock tijdens vorst (permanent of zo nu en dan) zijn waterpomp aan zet om bevriezing te voorkomen. Dat probleem speelt bij splits helemaal niet, dus dit verlies is bij splits sowieso nul.
- Hoeveel % van de monoblocks zou van zo'n terrendis buis zijn voorzien? Ik denk dat dat maar een paar procent is. Zeker gezien de prijs van € 43/m. Dat type leiding lijkt me voor deze discussie dus niet zo relevant.
en nee, dit heeft (nu nog) geen bal te maken met kostprijs.
ipv de doelen proberen te verschuiven wil ik gewoon dat je eens cijfers gaat noemen, kennelijk ben je een expert op dit gebied dus moet je gezien je statements deze nummers al in je achterhoofd hebben zitten. en niet alleen voor mij maar voor iedereen zodat die cijfers ook genoemd kunnen worden in de hoofdpost zodat mensen daarop eventueel hun keuze op gaan baseren. dus hoe groot is het verschil tussen een mono en een split in leidingverliezen in Watt?
geef die nummers nu gewoon waarop je jouw statements heb gebaseerd of zeg dat je het eigenlijk gewoon niet weet en maar wat gokt. dan kunnen we samen de nummers uitzoeken. voor de duidelijkheid, jij stelt dat de aarde rond is, ik vraag alleen hoe rond hij dan is.
[ Voor 12% gewijzigd door flippy op 30-12-2021 13:25 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen