Japie.G schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:59:
[...]
Het blaadje betekent dat ie in warmtepomp only bedrijf loopt, die wil je niet weg hebben. Vlammetje erbij betekent dat ie gas neemt. Rtfm😜
Verder veel te weinig info. Staat je thermostaat op 26 voor kamertemperatuur of voor aanvoertemperatuur (awt), maw, welke regeling heb je geselecteerd. Als de pomp draait, wat geven de sensoren van de awt pltnwis?
En meet je de gaspijp of de vloeistofpijp? (Ik neem aan dat jet het over het koudemiddel circuit hebt). Als je 39 graden meet op de gaspijp is dat over het algemeen genomen nu veel te laag als je met mij vergelijkt..
Live screenshotje
[Afbeelding]
Groene lijn is gaskant, geel is vloeistof, blauw is druk
I read the FM indeed, maar kon het er niet in vinden. Blijkt uiteindelijk in een online gedownlade manual wel te staan kwam ik vandaag achter. Had er ook geen blad bij van de bedienunit, nu digitaal, dat verklaart wel e.e.a.
Reden dat ik dat blaadje dus niet heb gezien klopt wel, want die zie je alleen in de uitgebreide en installateurmodus (welke ik dus niet kende

)
Maargoed; nu dus verder gerommeld en bezig geweest met de aanvoertemperatuur, die heb ik 35 gezet en naderhand op 40. Op 35 wordt de gaszijde iets van 52 graden (maar met de IR meter dus niet helemaal zuiver) dus ik denk dat ik langzaam in de buurt begin te komen. In elk geval geen klappertanden meer, en da;s wel fijn. (nog steeds 1 display overigens.)
Ik moet zeggen dat ik die manual een draak vind om door te tijgeren, en dan klopt ie imho ook niet eens met de instelmogelijkheden op het display. na er een paar uur aan besteed te hebben, wat trial en error, wordt e.e.a. wel wat minder onduidelijk, maar er staan gewoon een aantal zaken in waar ik geen verstand van heb.
Maargoed; voor nu zit ik in elk geval niet in de kou, maar het zou wel mooi zijn als ik hem wat beter zou kunnen instellen. Het is erg spijtig dat ik de eerdere settings niet heb.
Wat is een goede instelling voor de AWT qua temperatuur?
Waar kan ik wat info vinden over een stooklijn, hoe dat werkt en bepaald wordt?
Ergens wat meer info over de daikin?
Eigenlijk zou het het mooiste zijn als ie van 07:00 tot 22:00 uur rustig staat te tokkelen en het huis warm houdt, en tusen 22:00 en 07:00 in "stille modus" gaat en 2-3 graden verlaagt ofzo.
edit:
Buitentemp:0 graden
Aanvoerwater 34.2 graden (set to 35)
Aanvoer pltnwis 34.3 graden
waterinlaattemp. 27.3
Koelmiddeltemp. 27.7
Debiet: 15.9L/min
Waar tover jij die grafiekjes mee? Heb jij de PC USB module er aan hangen, of...?
[
Voor 4% gewijzigd door
dutchlincoln op 21-12-2021 22:59
]