olafmol schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:41:
[...]
Stelrad ecos zijn toch gewone radiatoren?
En een ouderwetse lamellen radiator die vrijstaat is beter dan een jaga mini hybride?
Dacht dat jaga's het ultieme waren qua LTV met radiatoren maar ik ben dus compleet verkeerd geïnformeerd?
Ecos zullen je flow benadelen in je wp systeem, dus ik zou ze nooit gebruiken. Lijkt mij meer een truucje dan echt winst.
Lamellen is meer oppervalkte staal, dus meer afgifte dus meer warmte. En ze zitten voller met water, dus bufferend.
Jaga bestonden al icm Hoge temp verwarming en daar gingen ze voor een soort van besparing.
Plots werden het ltv systemen. Veel te weinig water dus geen optie voor een wp. DBE zijn verzonnen om wat extra te boosten... Maar als je wp goed in wilt regelen wil je geen fannen op je systeem die aan en uit gaan.
De ultieme ltv, is een vloer/wamd met veel slangen [ inhoud] en een goed op te warmen massa. beton oid...
Daar kan geen andere radiator tegen op. Er was eens... een plafond verwarming, die perfect werkte.
Iets met massa is kassa lijkt het wel voor een wp
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520