[F1 2021] Race 16 GP van Turkije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 81.133 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
pro_6or schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Gooi je dat weg? Heb je de pace gezien van Ocon in die laatste laps, het getuigd van weinig realiteitszin om dat te denken. Ze hadden juist eerder moeten wisselen, dan waren ze ook een paar laps eerder door de graining heen gekomen en had Lewis nog kunnen pushen. Maar dat wilde Lewis niet.
Precies mijn gedachte. If anything is het grotendeels toch Lewis zijn eigen schuld. Het team is ook schuldig natuurlijk. Die hadden veel harder door moeten zetten om wel te pitten. Er schijnt de laatste tijd wel vaker een grote disconnect tussen Hamiltion en Mercedes te zitten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Puc van S. schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Ik heb net even de timings van Ocon en Hamilton (en Leclerc en Perez) nagekeken, de rondes voordat Hamilton de pits in ging verloor Hamilton ongeveer 1 seconde per ronde op Leclerc en Perez, in rondes nadat Hamilton de pits in gegaan was t/m de finish verloor Ocon in ongeveer 2 seconde per ronde (vergeleken met zijn pace op ronde 49/50).
Sterker nog: In de laatste 5 rondes verloor die 20s op Stroll.

Dus de kans zou reëel geweest zijn dat Leclerc en Perez hem sowieso voorbij gegaan zouden zijn met ook nog een grote kans dat Gasly hem uiteindelijk voorbij gegaan zou zijn
ik ben bang dat 1 seconde (per ronde sneller zijn), prima is om op iemand in te lopen, maar niet genoeg om een Hamilton daadwerkelijk in te halen.

Verder:

Weer een spannende race, en BOT - VER - PER is beter dan ik van te voren op had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
[...]

Gooi je dat weg? Heb je de pace gezien van Ocon in die laatste laps, het getuigd van weinig realiteitszin om dat te denken. Ze hadden juist eerder moeten wisselen, dan waren ze ook een paar laps eerder door de graining heen gekomen en had Lewis nog kunnen pushen. Maar dat wilde Lewis niet.
Ik zeg toch ook nergens dat ze niet hadden moeten pitten? Ze wilden hem al veel eerder naar binnen halen, maar vonden het wel prima dat HAM zelf door wilde rijden.

Al denk ik dat je tirewear van de ene auto niet kan vergelijken met de andere. Ik heb eigenlijk geen data gezien van hoeveel slechter de tijden van HAM waren toen hij wel binnenkwam. Het had wellicht zomaar kunnen werken, maar goed, dat speelt hier geen enkele rol.

Dit was zo'n beetje het slechtste resultaat wat ze hadden kunnen halen met HAM, dus ik snap wel dat ze daarvan balen en dat Toto niet in feeststemming is dat Bottas die race wint.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:18:
En Toto die zegt dat was hij buitengebleven ook de positie was kwijtgeraakt een Leclerc en Perez
Ocon was ook ineens in 2 rondes 10 sec+ kwijt, niet onrealistisch dat zoiets ook bij Ham had kunnen gebeuren.
Hij finishte meer dan 20s achter Stroll waar hij met 6 rondes te gaan nog 5s voor reed bijv.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2021 17:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

AtlAntA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:27:
[...]

Precies mijn gedachte. If anything is het grotendeels toch Lewis zijn eigen schuld. Het team is ook schuldig natuurlijk. Die hadden veel harder door moeten zetten om wel te pitten. Er schijnt de laatste tijd wel vaker een grote disconnect tussen Hamiltion en Mercedes te zitten.
Het probleem is denk ik dat je linksom of rechtsom had moeten committen. Of uitrijden en hopen om die laatste rondjes door te komen, of eerder pitten en dan stampen.

Nu zat het er een beetje tussen in, waarschijnlijk omdat Mercedes hem begon te knijpen.. #spanning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, geen hele spannende race. Maar voor het WK een prima uitslag. Perez aardig verdedigd op Hamilton. Jammer dat gasly net tekort kwam in de laatste paar ronden.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik moet zeggen dat dit wel precies het beeld is wat ik er ook bij kreeg.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/23opfsqlims71.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Toch ook jammer dat er weer een pitstop verneukt was door de nieuwe regel, dit keer was Ferrari de klos. Blijft jammer.

Maar wat anders, ik keek het begin in de auto en daar zag ik Tsunoda Hamilton een tijd achter zich houden. Dit had ik echt niet verwacht en dat was genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:08
jan390 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Dat was niet het punt. Punt was dat Bottas superieur reed en de laatste 2 ronden een masterclass gaf met 2* een snelste ronden.
Wel grappig dat er altijd iemand Max moet verdedigen als je een complimentje geeft aan een andere coureur. :)
Je bericht kwam anders (op mij) over alsof je wilde zeggen dat Max maar lame was omdat ie die laatste paar rondes niet de ballen uit z'n broek reed.

Daar reageerde ik ook op. Heeft niks met verdedigen van Max te maken.
En Bottas heeft verdiend gewonnen, daar valt niks op af te dingen.

Maar als jij het zo wilt zien, ga vooral je gang. (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
DoeEensGek schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:51:
Toch ook jammer dat er weer een pitstop verneukt was door de nieuwe regel, dit keer was Ferrari de klos. Blijft jammer.

Maar wat anders, ik keek het begin in de auto en daar zag ik Tsunoda Hamilton een tijd achter zich houden. Dit had ik echt niet verwacht en dat was genieten!
De 5 a 10 seconde die Hamilton daar verloor waren ook vrij belangrijk voor z'n uiteindelijk race. Denk dat Max Tsunoda heel erg heeft bedankt na de race. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 17:38
Nog even over graining in the good ol' days:

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ocons links voor

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBWWnbEXoAMrEGF?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die komen niet meer door de APK! :+

Volvotips.com

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Die moeten ze onder Hamilton zijn neus duwen, hij heeft een verkeerde call gemaakt door niet te pitten wanneer het team dat wilde. En dan afgeven en boos zijn |:( Hij moet zijn rok pakken en naar huis gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Red Bull Racing deed uitstekende zaken in Istanbul, met podiumplekken voor Max Verstappen en Sergio Pérez achter winnaar Valtteri Bottas. Toch baarde de snelheid van concurrent Mercedes de Engels/Oostenrijkse renstal zorgen.

„Het is verrassend dat Mercedes zo’n stap heeft gemaakt, als het gaat om de motor”, stelt teambaas Christian Horner. „Ze hebben qua snelheid op het rechte stuk een duidelijke stap vooruit gezet. Eerst konden wij dat nog compenseren door met minder downforce (neerwaartse druk, red.) te rijden, maar nu komen we niet echt dichterbij. Zeker Lewis Hamilton had veel meer snelheid op het rechte stuk. Ze hebben dit seizoen duidelijk ook betrouwbaarheidsproblemen en dat is ongebruikelijk voor Mercedes, maar ze zijn tegelijkertijd erg snel.”
https://www.telegraaf.nl/...sd-over-snelheid-mercedes

[ Voor 43% gewijzigd door Exocet op 10-10-2021 18:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Die moeten ze onder Hamilton zijn neus duwen, hij heeft een verkeerde call gemaakt door niet te pitten wanneer het team dat wilde. En dan afgeven en boos zijn |:( Hij moet zijn rok pakken en naar huis gaan.
Die van ham waren er niet beter aan toe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

[Twitter]
En als ze zouden gaan ploffen dan had Pirelli het waarschijnlijk weer gedaan 8)7
Ben heel blij dat er niks is gaan ploffen!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 10-10-2021 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ryur schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

En als ze zouden gaan ploffen dan had Pirelli het waarschijnlijk weer gedaan 8)7
Ben heel blij dat er niks is gaan ploffen!
Nou ja, een hele race op 1 set banden... Van mij mogen ze op 80% lek gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
LewisVries schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:46:
[...]

Ik verwacht helaas dat Lewis morgen gewoon gaat winnen en heb om de pijn te verzachten daarom maar 20 euro x 4,50 quote gezet op zijn winst, dan doet het net even iets minder zeer als het gebeurt. Persoonlijk wil ik Max wereldtitel, dus liever 26 punten voor Max morgen en 0 voor Hamilton en dus weg 20 euro (of 90 euro als je vanuit winst kijkt).
Of je verliest 20 en Bottas wint ;)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Prima uitslag, waardeloze race. Enkel het einde met het gedoe tussen het team en HAM was nog een beetje de moeite waard. Had nog wel eens willen zien waar HAM was geëindigd als ze hem zijn zin hadden gegeven, nu heeft hij in ieder geval nog wat punten binnen gehaald. #blessed /s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
Turks publiek geeft Bottas nog een ovatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Die moeten ze onder Hamilton zijn neus duwen, hij heeft een verkeerde call gemaakt door niet te pitten wanneer het team dat wilde. En dan afgeven en boos zijn |:( *blabla*
Zonder dat sentimentele gebral aan het einde was het een prima post geweest ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Wijsheid achteraf. Ja, die inters hielden het net geen hele race vol. Bij Mercedes zaten ze juist te wachten om de mogelijkheid te pakken naar normale banden te wisselen ipv naar inters. Die kans deed zich niet voor en toen was de vraag of doorrijden mogelijk was. Die vraag werd tactisch gezien net te laat voor ze beantwoord.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
Frappuccino schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:38:
In Brazillie jagen ze hun bolide toch ook vol over de pit entry.
Wel over de pit entry lijn, niet achter de bollard door ;) Blijkbaar staan voorafgaand aan het weekend in de race directors notes of je de pitentry achter de bollard mag gebruiken of niet. In dit geval mocht het als je duidelijk niet de pits in gaat, en dat was wel duidelijk, want ze waren in gevecht en Perez wordt in die lijn geduwd. Ik vermoed dat je in Brazilië juist wel een probleem hebt als je achter de bollard weer het circuit op gaat. Juist omdat de racelijn redelijk kruist met de pitentry "racelijn". Als een coureur daar dus op snelheid die lijn rijdt wil je niet dat die achter de bollard nog terug het circuit op gaat, want niemand verwacht dat.

Dit zal dus ook de redding van Hamilton in Hockenheim 2018 zijn geweest (team roept hem binnen, en als hij in de pit entry rijdt roepen ze om alsnog buiten te blijven waarna Hamilton achter de bollard door en over het gras terug het circuit op gaat. Daarvoor heeft hij toen IIRC geen straf gekregen omdat het mocht. Daarbij zal er dus ook wel in de race directors notes hebben gestaan dat een coureur achter de bollard door het circuit weer op mocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
D-Ed schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Max boycot ze volgens mij (omdat ze hun eigen verhaal 'maken' ipv de werkelijkheid tonen). Dus benieuwd hoe ze dit seizoen in beeld brengen inderdaad ;)
Alsof Verstappen er überhaupt in voor zou komen ;) De serie heet "Drive to survive" niet "who wants to be the next world champion". De focus ligt voornamelijk op de coureurs die zich moeten bewijzen in de sport / waar een zitje onzeker is. Het kan dus best dat ze redelijk wat tijd spenderen met Bottas & Russell, en wellicht bv een Perez. Maar Hamilton & Verstappen zijn vanuit perspectief van "drive to survive" helemaal niet interessant.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlXdjsBztruqDCvfkUIP9psLEB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrdZg9qrjLdCiV5eGaIr7Wmu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Uitstekende uitslag voor Max. En het klinkt nu heel erg als captain hindsight, maar ik vind dat de falende strategie van Mercedes al op vrijdag ingezet is.... Het was al vrij snel duidelijk dat RBR dit weekend de snelheid niet had, ze hadden met Hamilton en Bottas vrij simpel een 1-2 kunnen binnenhalen. Een Mercedes-1-2 en Max op 3 is dit seizoen nog niet gebeurd, dat zouden 3 bonuspunten voor Hamilton zijn geweest (Max op 3 ipv op 2). In plaats daarvan zetten ze in op een podium voor Hamilton (en ook daar falen ze). Maar de grootste blunder was imho om te vroeg die nieuwe motor te steken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Jasphur schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:51:
Had zo leuk geweest als die medium goed uit gepakt. Nu ziet het er vooral grappig uit op de infographic

[Afbeelding]
Vraag me af hoelang geleden het is dat een coureur de hele race (300+km) op 1 set inters heeft gereden.

Is dit een primeur voor Ocon :+?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBWvOmzWYAk9esb?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
Rene schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Vraag me af hoelang geleden het is dat een coureur de hele race (300+km) op 1 set inters heeft gereden.

WTF1 heeft hier een artikeltje over geschreven. Zag deze voorbij komen op Twitter:
https://wtf1.com/post/oco...record-at-the-turkish-gp/

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ondertussen loopt Ferrari mooi in op McLaren

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBWntZRXsAcrQ3D?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
[...]

Laatste keer was Mika Salo in de 1997 GP van Monaco.

Haha: ik ben al te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door jan390 op 10-10-2021 20:02 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:42
[...]

België 2021 was de hele race op 1 setje full wets O-)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:00
"We never stopped believing" ? 8)7

Alsof het Bottas' schuld is dat hij door de volledige focus van MB op de GOAT niet optimaal presteert. Hij zou niet eens mogen winnen als Hamilton op P2 zou rijden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hardware-lover schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:07:
[...]

En dat Perez voor hem bleef tijdens het gevecht? Phusing a driver of the track is nog steeds (officieel) niet toegestaan, toch?
Hij mag ook wel blij zijn dat ze in dat gevecht waarbij ze vlak naast elkaar de bocht in gingen niet gewoon allebei de baan afgingen. Als Perez hem had laten uitlopen... Dan hadden die Engelsen net als wij helemaal gek geworden toen MER auto's VER de baan afkegelden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

[Twitter]
Toch gek dat het op slicks dan niet ging, want dit zijn zo ongeveer slicks..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Gynnad schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:42:
[...]

Volgens mij werken die Inters ook bij lagere temperaturen. Daarom koelen ze ze ook zo vaak op een nat stuk van de baan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik vond het een behoorlijk saaie race! Zelfs met de hele race natte omstandigheden is er geen echte actie geweest..

Het hele weekend was Max niet snel genoeg, niet in de FP's, Q's en in de race ook niet. Het positieve is dat de afgelopen 3 race's moesten doorkomen zonder teveel achterstand op te lopen. Dit is prima gelukt met zelfs Max op P1 in het kampioenschap!

Hopelijk over 2 weken weer een spannende wedstrijd, maar ik ben erg benieuwd of ze het asfalt op COTA wel op orde hebben. Met de Motogp vorige week was het een drama!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pilskes schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:12:
Ik vond het een behoorlijk saaie race! Zelfs met de hele race natte omstandigheden is er geen echte actie geweest..

Het hele weekend was Max niet snel genoeg, niet in de FP's, Q's en in de race ook niet. Het positieve is dat de afgelopen 3 race's moesten doorkomen zonder teveel achterstand op te lopen. Dit is prima gelukt met zelfs Max op P1 in het kampioenschap!

Hopelijk over 2 weken weer een spannende wedstrijd, maar ik ben erg benieuwd of ze het asfalt op COTA wel op orde hebben. Met de Motogp vorige week was het een drama!!
Over dat laatste, daar zal niets aan veranderd zijn de volgende race. Hobbels en scheuren, op 4 wielen echter wat gemakkelijker dan op 2 ;)

@Chocoball verwijst naar; https://the-race.com/form...after-motogp-controversy/

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2021 21:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
hardware-lover schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Over dat laatste, daar zal niets aan veranderd zijn de volgende race. Hobbels en scheuren, op 4 wielen echter wat gemakkelijker dan op 2 ;)
Hoewel dit nog de gp van Turkije topic is. Helemaal opnieuw asfalteren van bocht 2 naar bocht 10 op COTA zoals de MotoGP rijders wilden zal niet gebeuren, maar F1 gaat tot aan de grand prix eind oktober wel wat hobbels pletten en wat andere dingen doen.

@hardware-lover np, als je meer wilt weten er staat een artikel op The Race.

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 10-10-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gynnad schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:42:
[...]

Compound doet meer dan het profiel. En wellicht dat de late stoppers het op rood nog best gered hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:56
MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Compound doet meer dan het profiel. En wellicht dat de late stoppers het op rood nog best gered hadden.
En zelfs als de late stoppers het op rood gered hadden en sneller hadden gekund dan de rest, inhalen was niet gelukt omdat ze daarvoor van de droge lijn af moeten, en daar was de baan nog nat genoeg om een mooie glijpartij te veroorzaken op de verkeerde banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Wijsheid achteraf. Ja, die inters hielden het net geen hele race vol. Bij Mercedes zaten ze juist te wachten om de mogelijkheid te pakken naar normale banden te wisselen ipv naar inters. Die kans deed zich niet voor en toen was de vraag of doorrijden mogelijk was. Die vraag werd tactisch gezien net te laat voor ze beantwoord.
Luister/kijk bv de officiële F1 samenvatting op YouTube maar eens, het team wist echt al wel dat binnen komen de enige juiste optie was. Lewis mag heel blij zijn dat het Gasly was die daar zat en dán pas Norris anders had hij nog een plekje verloren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

pilskes schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:12:

Zonder die slechte pitstop op Monza had het nog beter gekund, maar dan was Sotchi ook weer anders verlopen. Dikke vette prima inderdaad en maar hopen dat de bulls er vanaf nu weer bij zitten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebbert:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
YouTube: F1 LIVE: Turkish Grand Prix Post-Race Show

Het zal vast wel al gepost zijn, maar de presentatoren en Albon doen het wel goed beide. :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor de engineer zich ongemakkelijk soort van verontschuldigen ook :o
Terwijl het toch echt zijn eigen fout was. O wee als dat tere zieltje gekrenkt wordt :(:)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 02:01
Ook wel mooi van Hamilton: "i should have listened to my gut feeling".

Hopelijk doet die dat dan ook eens. Vorige race wilde die hetzelfde doen als Norris. Niet gedaan, goede call

Als die buiten was gebleven nu was die een sitting duck geweest. Hij en Leclerc verloren een seconde per ronde op het laatst.

Maar HAM, luister vooral naar je gevoel :+ en niet naar de race engineers die alle timings hebben.

Enne Lewis: je team wilde je al véél eerder binnen hebben, maar toen wilde je door. En ja eerst was je even snel als Max.... Maar na een paar rondes dus echt niet meer.

Lewis was gewoon niet snel genoeg. Hij zat eigenlijk de hele tijd 23 seconden achter Bottas en 18 achter Max. In vrije lucht kwam die ook niet dichterbij. Gegokt en verloren.

[ Voor 30% gewijzigd door Waah op 10-10-2021 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vandaag geen tijd gehad om tijdens de race hier aanwezig te zijn omdat ik gasten over de vloer had (die wel meekeken gelukkig). Ik vond het een leuke race! Tot op het laatste bleef het spannend en de beslissingen van Mercedes hebben voor Max uiteindelijk goed uitgepakt. Dit kunnen zeer belangrijke punten voor Max blijken aan het eind van het kampioenschap.

Ook leuk voor Bottas dat hij weer eens een race weet te pakken! Hem gunde ik nog een overwinning in z'n laatste jaar voor Mercedes (en dus ook waarschijnlijk het laatste jaar dat hij kans maakt om (buiten ongewone omstandigheden om) mee te strijden voor een overwinning).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Nu is zijn opvolger wel goed en talentvol, maar slecht als sommige beweerden is hij toch niet?
Dat moet nog maar blijken natuurlijk, Russel heeft leuke dingen dit jaar gedaan met de Williams maar die auto is ook aanzienlijk verbeterd afgelopen jaar ten opzichte van vorige seizoenen. Bottas heeft afgelopen jaren wel bewezen dat hij een prima tweede rijder is, hij heeft dichter bij de eerste rijder gezeten dan welke andere coureur ook bij de andere topteams en dan is dit nog 1 van zijn slechtste seizoenen ook.

Als Perez net zo had gepresteerd als een Bottas dan had RBR er een stukje dichterbij gestaan in het constructeurskampioenschap.

Ik moet het nog maar zien wat het volgend jaar wordt met Russel en hoe die er na een half jaar voor staat wanneer hij Hamilton er voorbij moet laten voor het kampioenschap. Russel gaat Hamilton namelijk echt niet het snot voor de ogen rijden en wanneer het nodig gaat zijn wordt Russel gewoon keihard terug gefloten door Wolf, ik moet nog maar zien hoe een Russel daar mee om gaat, die kruipt ook gewoon als het moet voor Toto en vind ik tussen de oren ook een stuk minder stabiel ogen dan een Bottas.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat mij eigenlijk het meest opviel en wat ik niet kan verklaren is het enorme verschil in grip tussen kaal gereden inters en verse medium banden.
Met de compleet kale (profielloze) inters kon iedereen de wagen prima op de baan houden waar Vettel met de mediums stuurloos aan het ronddobberen was.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Dat heeft met temperature windows te maken. De normale medium band heeft grip bij andere temperaturen / bandtemperaturen dan een kale intermediate band. Rubber compound is anders.
De baan was koud, en nog enigzins vochtig. Het was dus beter om op de inters van de racelijn te gaan om te koelen, dan met mediums op de racelijn, waar de band te koud bleef.

Kort gezegd, de inters waren in de operating window te houden, de mediums niet.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:51:
Wat mij eigenlijk het meest opviel en wat ik niet kan verklaren is het enorme verschil in grip tussen kaal gereden inters en verse medium banden.
Met de compleet kale (profielloze) inters kon iedereen de wagen prima op de baan houden waar Vettel met de mediums stuurloos aan het ronddobberen was.
Het is een ander soort rubber, vergelijkbaar met zeg winter / zomerbanden. En de inters werden in het midden kaal maar hadden aan de buitenkant nog wel wat groeven, wat net voldoende was voor dat laatste beetje water.
Enige wat mij verbaasde was dat de inter amper sleet... ik heb een keer voor de grap 200km/u gereden met m'n winterbanden bij 16 graden... dat had ik niet moeten doen zeg maar, je rook het rubber door de auto heen. 8)7 knap staaltje rubber die inters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:51:
Door de temperatuur wellicht? Inters hebben veel minder warmte nodig om grip te hebben dan echte slicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:57:
Dat heeft met temperature windows te maken. De normale medium band heeft grip bij andere temperaturen / bandtemperaturen dan een kale intermediate band. Rubber compound is anders.
De baan was koud, en nog enigzins vochtig. Het was dus beter om op de inters van de racelijn te gaan om te koelen, dan met mediums op de racelijn, waar de band te koud bleef.

In die richting zat ik ook wel te denken, maar dat het verschil zo groot was. Vettel kon op toch best wel lage snelheid totaal geen controle over zijn drijfrichting houden. Kan me niet voorstellen dat hij op dat moment meer grip van zijn banden vroeg dan mijn vrouw wanneer ze met haar Honda naar de supermarkt rijdt.

Als motorrijder weet ik best hoe belangrijk temperatuur is in de banden. En dat zal voor geoptimaliseerde race banden nog veel extremer zijn. Maar zo groot. Die intermediums waren helemaal kaal, dan is het compound over het algemeen ook wel over de top heen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Ondanks dat het niet heel spannend was toch een leuke race om te kijken. Zeker omdat Hamitlon niet voor maar ergens achter Max zat en je toch bedacht was wat er zou komen gaan.

Bottas zonder problemen naar P1 en dat op een natte baan. Het is denk ik ook het teken wat het hele weekend al gaande was Mercedes is ijzersterk.
En die tendens is al even gaande zeker als je hoort dat Mercedes zo'n 15pk extra heeft gevonden waar de concurrentie geen vat op krijgt.
Ik verwacht ook dat Hamilton goed voor de dag gaat komen in Amerika en dat Mercedes de lijn gaat doortrekken.
het is en blijft stuivertje wisselen tussen Max en Hamilton maar door het extra motor vermogen zal me niets verbazen als Mercedes de laatste wedstrijden toch naar zicht toe weten te trekken. Hope i'm wrong zoals zo vaak dit seizoen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ankona schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

In die richting zat ik ook wel te denken, maar dat het verschil zo groot was. Vettel kon op toch best wel lage snelheid totaal geen controle over zijn drijfrichting houden. Kan me niet voorstellen dat hij op dat moment meer grip van zijn banden vroeg dan mijn vrouw wanneer ze met haar Honda naar de supermarkt rijdt.

Als motorrijder weet ik best hoe belangrijk temperatuur is in de banden. En dat zal voor geoptimaliseerde race banden nog veel extremer zijn. Maar zo groot. Die intermediums waren helemaal kaal, dan is het compound over het algemeen ook wel over de top heen.
Vergis je ook niet in de combinatie met dat dit nog steeds met regen een enorm gladde baan is. Daarbij worden 'normale' banden geproduceerd om duizenden km's mee te gaan. (vgm 15000km (?) is de ontwerpafstand van een normale band). Terwijl F1 banden afgesleten zijn na pak 'n beet een halve race, dus 150km.
Neem daarbij mee dat F1 auto's meer grip hebben bij hoge snelheden t.o.v. lage snelheden (meer downforce = harder tegen het asfalt gedrukt worden) zorgt ervoor dat ze soms bij lage snelheden spinnen, waar dat met een normale snelheid niet zou gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
d-vine schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:47:
Ondanks dat het niet heel spannend was toch een leuke race om te kijken. Zeker omdat Hamitlon niet voor maar ergens achter Max zat en je toch bedacht was wat er zou komen gaan.

Bottas zonder problemen naar P1 en dat op een natte baan. Het is denk ik ook het teken wat het hele weekend al gaande was Mercedes is ijzersterk.
En die tendens is al even gaande zeker als je hoort dat Mercedes zo'n 15pk extra heeft gevonden waar de concurrentie geen vat op krijgt.
Ik verwacht ook dat Hamilton goed voor de dag gaat komen in Amerika en dat Mercedes de lijn gaat doortrekken.
het is en blijft stuivertje wisselen tussen Max en Hamilton maar door het extra motor vermogen zal me niets verbazen als Mercedes de laatste wedstrijden toch naar zicht toe weten te trekken. Hope i'm wrong zoals zo vaak dit seizoen :X
Ik weet het zonet nog niet. Gisteren kwam hamilton niet voorbij perez op puur motorvermogen. Ook toen ze zij aan zij het rechte stuk op gingen, perez op de nattere lijn, trok de mercedes niet echt weg.

Daarbij weet ik nog niet de vinger te leggen op het high rake disadvantage van dit weekend op turkije.

Max is op mexico, interlagos en houston altijd erg snel. Dus ik zie het wel onze kant op vallen dit jaar.

Tel daar bij op dat Lewis toch ook wel steekjes laat vallen. Max is in dat opzicht een stuk rustiger als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Kenny_026 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Ik weet het zonet nog niet. Gisteren kwam hamilton niet voorbij perez op puur motorvermogen. Ook toen ze zij aan zij het rechte stuk op gingen, perez op de nattere lijn, trok de mercedes niet echt weg.

Daarbij weet ik nog niet de vinger te leggen op het high rake disadvantage van dit weekend op turkije.

Max is op mexico, interlagos en houston altijd erg snel. Dus ik zie het wel onze kant op vallen dit jaar.

Tel daar bij op dat Lewis toch ook wel steekjes laat vallen. Max is in dat opzicht een stuk rustiger als je het mij vraagt.
Ik denk dat we voor het eind van het jaar nog wel een ploffende motor gaan zien bij Mercedes. Volgens mij draaien de motoren daar op standje wanhoop. Dat Hamilton niet sneller was dan Perez op het rechte stuk op het eind, had naar mijn idee vooral met de banden te maken, die al dat vermogen niet meer aan konden.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat we voor het eind van het jaar nog wel een ploffende motor gaan zien bij Mercedes. Volgens mij draaien de motoren daar op standje wanhoop.
Zou het ja? Ik vind het vooral frustrerend dat we hier geen vat op lijken te krijgen. Icm alle voor en nadelen die politiek uitgevochten worden. MER heeft in dat opzicht ook alle wind mee. De FIA met het honoreren van "de pitstop farce"; niemand die er over begint nu :z Constante ellende nu het ingevoerd is, maakt niet uit bij welk team.

Daarnaast de zogenaamde koeltrucjes, die dan weer wel lijken te mogen. FIA vs politiek vs transparantie vs terecht/niet terecht enz.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik heb de race op twee schermen gekeken; broadcast en onboard Hamilton. Hij was echt wel heel indrukwekkend snel. Sneller dan de rest.

Bij alle inhaalpogingen krijgt ie een heads-up van rondetijden, topsnelheid en sectoren waar ze sterk of zwak in zijn. Bij Perez werd bijvoorbeeld geroepen dat die in 8 even snel was. De opmaat van een halve ronde naar zijn inhaalacties buitenom was wel gaaf om te zien.

Zo uit mijn hoofd reed ie echt opvallend snel naar iedereen toe, behalve Perez. En Gasly gaf opvallend weinig tegenstand. Hij pakte de meters vooral op het rechte stuk na bocht 10 en niet perse op start en finish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:34:
Ik heb de race op twee schermen gekeken; broadcast en onboard Hamilton. Hij was echt wel heel indrukwekkend snel. Sneller dan de rest.

Bij alle inhaalpogingen krijgt ie een heads-up van rondetijden, topsnelheid en sectoren waar ze sterk of zwak in zijn. Bij Perez werd bijvoorbeeld geroepen dat die in 8 even snel was. De opmaat van een halve ronde naar zijn inhaalacties buitenom was wel gaaf om te zien.

Zo uit mijn hoofd reed ie echt opvallend snel naar iedereen toe, behalve Perez. En Gasly gaf opvallend weinig tegenstand. Hij pakte de meters vooral op het rechte stuk na bocht 10 en niet perse op start en finish.
Zou RBR niet echt gemanaged hebben? Dus meer power beschikbaar, dan gebruikt ivm bandenmanagement? HAM in de spiegel == meer gas op de lollie (tijdelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 11-10-2021 10:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Zou RBR niet echt gemanaged hebben? Dus meer power beschikbaar, dan gebruikt ivm bandenmanagement? HAM in de spiegel == meer gas op de lollie (tijdelijk)
VER gaf in de interviews aan geen enkele ronde gepushed te hebben ivm bandenmanagement. Dusja, lijkt er wel op. Gaf ook aan dat Mercedes (Bottas) de banden beter onder controle had en daardoor meer pace had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:57:

Zo ongeveer. Vettel gaf aan dat hij de banden niet in het window kon krijgen omdat de baan te glad was om de shiny buitenlaag van de banden af te slijten en er dus nooit temperatuur in de banden te krijgen was. Zonder die shiny buitenlaag was er waarschijnlijk geen issue geweest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RoD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

VER gaf in de interviews aan geen enkele ronde gepushed te hebben ivm bandenmanagement. Dusja, lijkt er wel op. Gaf ook aan dat Mercedes (Bottas) de banden beter onder controle had en daardoor meer pace had.
Laten we het hopen want de opmerking van Max dat ze meer snelheid nodig hebben op de rechte stukken (droge baan), geeft dan weer wat "billen knijpen" kijkende naar de komende races.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Laten we het hopen want de opmerking van Max dat ze meer snelheid nodig hebben op de rechte stukken (droge baan), geeft dan weer wat "billen knijpen" kijkende naar de komende races.
Na Frankrijk / Engeland lijkt de edge op snelheid er een beetje af, geen idee waarom... maar op die 2 circuits zag je het vermogen gewoon. Ik weet niet wat er gebeurd is toen, maar tijdens de Q dit weekend zag je opeens de Honda motor ook weer clippen terwijl ze dat probleem al even niet meer hadden? Dus of er iets veranderd aan de engine maps of ze krijgen de auto niet meer goed afgesteld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Al die “domme” vragen van hem.

“are we racing Alonso”
“why is he ahead”

Blijf het bijzonder vinden dat HAM zijn boordradios niet meer uitgezonden worden tijdens de race. Enige paniekzaaierij vanuit live uitzending zijn de vertekende boordradios van Max. Gister ook weer met zijn stuur; tuurlijk is dat vervelend maar het kwam bij mij over alsof RBR problemen had.

Die ongeïnteresseerde/niet wetende reacties van HAM komen nooit in de ether.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

“are we racing Alonso”
“why is he ahead”

Blijf het bijzonder vinden dat HAM zijn boordradios niet meer uitgezonden worden tijdens de race. Enige paniekzaaierij vanuit live uitzending zijn de vertekende boordradios van Max. Gister ook weer met zijn stuur; tuurlijk is dat vervelend maar het kwam bij mij over alsof RBR problemen had.

Hmm? Ik heb toch genoeg gezeur van Hamilton gehoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

“are we racing Alonso”
“why is he ahead”

Gisteren anders wel hoor. Vlak voor z'n pitstop een aantal keren dat ie het niet nodig vond om te stoppen, en vlak na z'n pitstop meerdere keren dat ie z'n stop onnodig vond, waarom ie nu opeens achter Leclerc zat, dat z'n bandjes nu beginnen te grainen e.d.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ArcticWolf schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Hmm? Ik heb toch genoeg gezeur van Hamilton gehoord?
Mja dat wellicht wel inderdaad. Met name die onwetendheid altijd, vind ik bij een ervaren coureur zoals hem niet passen. Ook het gedrag nadien, als het fout gaat. Hij vertrouwd voor mijn gevoel blind op MER ipv zelf mee te denken (op die call na dan, maar ik had het nog wel willen zien als ie door had gereden).

Max is altijd veel meer dominant in wat ie voelt etc. Lewis lijkt alles af te laten hangen van secretaresses en gaat dan in de auto zitten met "hoe staan we er voor, welke banden heb ik eigenlijk" dat idee... Wellicht was dat vroegah nooit, maar ik vraag me soms echt af welk aandeel hij nu precies heeft (gehad) in die dominante wagen van Mercedes.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
[...]

“are we racing Alonso”
“why is he ahead”

Een paar van zijn vragen/opmerkingen kwamen wel door tijdens de live uitzending. FOM probeerde het spannender te maken door boordradio's selectief te uitzenden.
maar ik vraag me soms echt af welk aandeel hij nu precies heeft (gehad) in die dominante wagen van Mercedes.
Hamilton kan echt wel goed rijden, het is meer dat hij in de afgelopen jaren op Rosberg en Vettel na geen grote concurrentie heeft gehad. Ik vermoed dat hij daardoor meer fouten maakt dan normaal gesproken.

[ Voor 18% gewijzigd door NeverSettle op 11-10-2021 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:25:
Max is altijd veel meer dominant in wat ie voelt etc. Lewis lijkt alles af te laten hangen van secretaresses en gaat dan in de auto zitten met "hoe staan we er voor, welke banden heb ik eigenlijk" dat idee... Wellicht was dat vroegah nooit, maar ik vraag me soms echt af welk aandeel hij nu precies heeft (gehad) in die dominante wagen van Mercedes.
Niet veel. Lewis kwam in een gespreid bedje terecht.

Driver input t.b.v. ontwikkelen is vooral door Schumacher en Rosberg gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

RoD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Max heeft gisteren met het koppie gereden. P1 worden was niet nodig, hij moest alleen voor Lewis zien te finishen. Het is gewoon een heel berekende P2 geworden met waardevolle punten die nog wel eens heel belangrijk kunnen worden dit seizoen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
warp schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Niet veel. Lewis kwam in een gespreid bedje terecht.

Driver input t.b.v. ontwikkelen is vooral door Schumacher en Rosberg gedaan.
Mwa, ik kan me herinneren dat mensen hem voor gek verklaarden dat hij van het grote McLaren naar Mercedes ging. Ik weet niet waarom, maar het ligt schijnbaar in onze aard om de impact van Hamilton bij 'n Mercedes te verminderen.
Heel simpel gezegd, voor ons is het moeilijk te zeggen wat de impact van Hamilton is geweest binnen Merc. Aangezien Merc hem graag behoudt, lijkt mij dat hij immens belangrijk is. Als Russel hetzelfde kan, voor minder dan de helft van het salaris van Hamilton, dan zou die ruil best snel gemaakt worden ;-)
Ik verwacht dat de impact van Hamilton vergelijkbaar is aan de impact van Verstappen binnen RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Mwa, ik kan me herinneren dat mensen hem voor gek verklaarden dat hij van het grote McLaren naar Mercedes ging. Ik weet niet waarom, maar het ligt schijnbaar in onze aard om de impact van Hamilton bij 'n Mercedes te verminderen.
Heel simpel gezegd, voor ons is het moeilijk te zeggen wat de impact van Hamilton is geweest binnen Merc. Aangezien Merc hem graag behoudt, lijkt mij dat hij immens belangrijk is. Als Russel hetzelfde kan, voor minder dan de helft van het salaris van Hamilton, dan zou die ruil best snel gemaakt worden ;-)
Ik verwacht dat de impact van Hamilton vergelijkbaar is aan de impact van Verstappen binnen RBR.
Als we uit moeten gaan van z'n impact op de strategie (de enige impact waar we wat van mee krijgen), dan zal het niet positief zijn...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Commercieel in ieder geval sowieso... + Engelse nationaliteit. Ik zie het gewoonweg niet terug in zijn doen en laten. Wellicht onterecht en inderdaad wat weet ik er nu van!?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Als we uit moeten gaan van z'n impact op de strategie (de enige impact waar we wat van mee krijgen), dan zal het niet positief zijn...
Je disregard nu de complete impact van Hamilton o.b.v. 2 races, waar hij het incorrect heeft gehad wat betreft bandenstrategie? Kom op zeg :+
Ik zou eens door de jaren heen tellen hoe vaak hij het bij het rechte eind heeft gehad, of hoe vaak het Merc strategy team het niet correct had de afgelopen jaren.
Daarbij is impact op ontwerp van de auto totaal iets anders dan impact op in-race bandenkeuzes.
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Commercieel in ieder geval sowieso... + Engelse nationaliteit. Ik zie het gewoonweg niet terug in zijn doen en laten. Wellicht onterecht en inderdaad wat weet ik er nu van!?
Ik denk dat je laatste opmerking het meeste klopt. We (als toeschouwer) weten er gewoon bar weinig van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Franco10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:34:

Het was een groot contrast tussen Yuki en Pierre inderdaad. Yuki reed in het verdedigen op Lewis zijn banden op, de inters waren snel, zolang je er niet mee ging pushen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Je disregard nu de complete impact van Hamilton o.b.v. 2 races, waar hij het incorrect heeft gehad wat betreft bandenstrategie? Kom op zeg :+
Ik zou eens door de jaren heen tellen hoe vaak hij het bij het rechte eind heeft gehad, of hoe vaak het Merc strategy team het niet correct had de afgelopen jaren.
Daarbij is impact op ontwerp van de auto totaal iets anders dan impact op in-race bandenkeuzes.
Het enige wat ik altijd zie en hoor is dat Lewis, als ie niet vooraan rijdt, tegen het team in gaat en een beetje eigenwijs gaat lopen doen. Hij lijkt een team player in de auto, tot het niet naar zijn zin gaat. Dat zijn observaties die ik kan maken. Achter de schermen weet ik niets van. Dus ik onthoud me van commentaar op dat vlak, wat ook precies is wat ik in mijn vorige post zei, als je iets beter had gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Het enige wat ik altijd zie en hoor is dat Lewis, als ie niet vooraan rijdt, tegen het team in gaat en een beetje eigenwijs gaat lopen doen. Hij lijkt een team player in de auto, tot het niet naar zijn zin gaat. Dat zijn observaties die ik kan maken. Achter de schermen weet ik niets van. Dus ik onthoud me van commentaar op dat vlak, wat ook precies is wat ik in mijn vorige post zei, als je iets beter had gelezen.
De zaken eromheen zijn dan ook vaak "there is something wrong" zoals ik ze ervaar obv beelden. Plot je dat op een Max bijvoorbeeld; "no it's not that, it's...". Kan ook zijn dat HAM dat pas toelicht in de pitbox, maar komt altijd spoiled over alsin "los het maar op, ik kan zo niet rijden"...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Die mensen wisten niet dat Lauda hem van alle inside-info had voorzien m.b.t. het nieuwe motorenregelement. En Hamilton kan ook helemaal niet bij het ontwikkelen van de auto betrokken zijn geweest, die blauwdrukken waren er al voordat hij uberhaupt bij Mercedes tekende.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

De zaken eromheen zijn dan ook vaak "there is something wrong" zoals ik ze ervaar obv beelden. Plot je dat op een Max bijvoorbeeld; "no it's not that, it's...". Kan ook zijn dat HAM dat pas toelicht in de pitbox, maar komt altijd spoiled over alsin "los het maar op, ik kan zo niet rijden"...
Ik vind het iig gewoon jammer dat wanneer je een oprechte observatie hebt op Hamilton gebied, waaruit blijkt dat ie niet helemaal absoluut perfect is, dat je dan vrijwel automatisch als Verstappen fan in een hoekje wordt gezet. Schumacher (senior) was ook niet perfect, met zijn af en toe zeer onsportieve gedrag en Max is nog steeds wel eens net iets te eager.

Maar Lewis moet en zal perfection personified zijn volgens media en een hoop andere mensen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Commercieel in ieder geval sowieso...
Commercieel was het een meesterzet van Mercedes-Benz AG. Voorheen was een Mercedes iets voor taxichauffeurs en mensen boven de 50. De oudere modellen waren dan weer in trek bij een bepaalde bevolkingsgroep.

Als je als automerk iets graag wilt, dan is het dat jonge mensen in je merk rijden. En dat is gelukt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Maar Lewis moet en zal perfection personified zijn volgens media en een hoop andere mensen...
Dit vat het mooi samen inderdaad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Ik vind het iig gewoon jammer dat wanneer je een oprechte observatie hebt op Hamilton gebied, waaruit blijkt dat ie niet helemaal absoluut perfect is, dat je dan vrijwel automatisch als Verstappen fan in een hoekje wordt gezet. Schumacher (senior) was ook niet perfect, met zijn af en toe zeer onsportieve gedrag en Max is nog steeds wel eens net iets te eager.

Sja, mij stoort het dan vooral dat de neutraliteit vaak compleet zoek is. Verstappen kan niks fout doen & Hamilton kan niks goed doen lijkt het wel bij sommigen.
Hoevaak ik afgelopen weken iemand heb zien / horen zeggen dat het goed zou zijn als Perez Hamilton eraf zou tikken. Of Tsunoda, of Gasly etc.
Gewoon genieten van een ervaren 'titaan' van de sport die het op dit moment opneemt tegen de nieuwe generatie zou ik zeggen. Beide coureurs hebben zo goede eigenschappen en slechte eigenschappen. Mooi toch? Saaie bedoeling als Hamilton niet zeurde, "bono my tyres are gone" terwijl hij een fastest lap neer zet, anderzijds zou het een saaie bedoeling zijn als Verstappen minder aggressief gaat rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Sja, mij stoort het dan vooral dat de neutraliteit vaak compleet zoek is. Verstappen kan niks fout doen & Hamilton kan niks goed doen lijkt het wel bij sommigen.
Hoevaak ik afgelopen weken iemand heb zien / horen zeggen dat het goed zou zijn als Perez Hamilton eraf zou tikken. Of Tsunoda, of Gasly etc.
Gewoon genieten van een ervaren 'titaan' van de sport die het op dit moment opneemt tegen de nieuwe generatie zou ik zeggen. Beide coureurs hebben zo goede eigenschappen en slechte eigenschappen. Mooi toch? Saaie bedoeling als Hamilton niet zeurde, "bono my tyres are gone" terwijl hij een fastest lap neer zet, anderzijds zou het een saaie bedoeling zijn als Verstappen minder aggressief gaat rijden.
Eens, maar "we" zijn de dominantie beu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 22:39

oZy

FirePuma142 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Zo ongeveer. Vettel gaf aan dat hij de banden niet in het window kon krijgen omdat de baan te glad was om de shiny buitenlaag van de banden af te slijten en er dus nooit temperatuur in de banden te krijgen was. Zonder die shiny buitenlaag was er waarschijnlijk geen issue geweest.
Had hij geen setje gebruikte mediums liggen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Nja, niemand is compleet neutraal natuurlijk. Dus ergens hoort dat er gewoon bij. Maar verder heb je gelijk natuurlijk. Ik kan wel zeggen dat ik persoonlijk vrij anti Hamilton ben, niet vanwege het persoon Hamilton, maar meer omdat ik vind dat de combi Merc/Ham nou eindelijk wel eens verslagen mag worden. Dus in die zin ben ik zelf verre van neutraal. Maar tegelijkertijd zat ik ook bij een relatief saaie race als die van gisteren, bijna de hele race op het puntje van m'n stoel. Dus uiteindelijk zal ik, zeker in hindsight, erg blij zijn dat ik dit seizoen live heb mogen meemaken. Ongeacht wat het resultaat zal zijn.

En als Lewis wint, dan heeft ie er iig weer een keer echt om moeten vechten, zonder dat het materiaal 'm in de steek liet, zoals in 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
oZy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Had hij geen setje gebruikte mediums liggen dan :)
Er staat mij bij dat ik tijdens de race een graphic zag waarin vermeld stond dat Vettel op 4 ronden oude Mediums reed. Dan zou dat verhaal van die shiny laag niet kloppen :/

Edit: even teruggezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJ6YGrZwoakwR3JNXTm_i6pI2yo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kIaDYyScB34Rdc1PFJfrTQGR.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 11-10-2021 12:17 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Nja, niemand is compleet neutraal natuurlijk. Dus ergens hoort dat er gewoon bij. Maar verder heb je gelijk natuurlijk. Ik kan wel zeggen dat ik persoonlijk vrij anti Hamilton ben, niet vanwege het persoon Hamilton, maar meer omdat ik vind dat de combi Merc/Ham nou eindelijk wel eens verslagen mag worden. Dus in die zin ben ik zelf verre van neutraal. Maar tegelijkertijd zat ik ook bij een relatief saaie race als die van gisteren, bijna de hele race op het puntje van m'n stoel. Dus uiteindelijk zal ik, zeker in hindsight, erg blij zijn dat ik dit seizoen live heb mogen meemaken. Ongeacht wat het resultaat zal zijn.

En als Lewis wint, dan heeft ie er iig weer een keer echt om moeten vechten, zonder dat het materiaal 'm in de steek liet, zoals in 2016.
En ik ben juist wel anti het persoon Hamilton, maar ook Merc. Niet omdat ik ze een winst niet gun, maar omdat ik het gewoon irritant vind om iedere keer weer te horen dat ze toch echt de underdog zijn of de banden er weer eens 'aan' zijn. Alsof ook maar iemand dat gelooft of naar luistert?
Als coureur en team zijn ze gewoon goed, maar door dit soort dingen zie ik al snel liever een andere winnaar. Zo vind ik het schitterend dat Bottas deze race heeft gewonnen, vooral vanwege al dat gezeur richting hem.

En heel eerlijk gezegd is dat meer richting Ham/Merc dan dat ik vind dat Max moet winnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
BM schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Er staat mij bij dat ik tijdens de race een graphic zag waarin vermeld stond dat Vettel op 4 ronden oude Mediums reed. Dan zou dat verhaal van die shiny laag niet kloppen :/

Edit: even teruggezocht:
[Afbeelding]
Het had niks met de 'shiny' laag te maken, dat glimmende komt door de mallen waarin de banden worden gevulcaniseerd. Er zit geen aparte stof op het rubber oid.

Het probleem met de mediums was dat het rubber zelf een stuk hardere compound was dan het rubber in de inters. Daardoor was er geen temperatuur in te krijgen, en glibber je alle kanten op. Met de inters was het juist oppassen geblazen dat je ze niet oververhitte, zo zacht was dat rubber.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Waah schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:29:
Ook wel mooi van Hamilton: "i should have listened to my gut feeling".

Hopelijk doet die dat dan ook eens. Vorige race wilde die hetzelfde doen als Norris. Niet gedaan, goede call

Als die buiten was gebleven nu was die een sitting duck geweest. Hij en Leclerc verloren een seconde per ronde op het laatst.

Maar HAM, luister vooral naar je gevoel :+ en niet naar de race engineers die alle timings hebben.
Ik weet niet wat er is gezegd in de berichten die niet zijn uitgezonden, maar wat ik tijdens de race heb gehoord was ook niet overtuigend vanuit de engineer. Aan het begin van de window waarin het team naar binnen wilde en Lewis niet, 'klopte' zijn eigen informatie redelijk: namelijk dat ie mee kwam qua rondetijden en dat de banden nog niet dood waren.

Als de engineer had geroepen dat de nieuwe banden 4 inwerk ronden nodig hebben om in het goede window te komen en dat daarom te laat stoppen geen optie is, was ie misschien eerder om. Bijna iedereen startte met mindere rondetijden op nieuwe inters.

Zijn tempo viel stil omdat ie met nieuwe inters meteen ging jagen op Lec waardoor ze te snel op temperatuur kwamen aan het oppervlak en hij ze daarna niet goed in het juiste window kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 12-09 18:00
De strijd tussen Max en Lewis is zo ontzettend spannend dat zelfs een wat minder spannende race zoals gisteren toch de hele tijd spannend is.

Ik mag Lewis echt niet, maar wat zou het zonder hem saai zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 02:01
Franco10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Ik weet niet wat er is gezegd in de berichten die niet zijn uitgezonden, maar wat ik tijdens de race heb gehoord was ook niet overtuigend vanuit de engineer. Aan het begin van de window waarin het team naar binnen wilde en Lewis niet, 'klopte' zijn eigen informatie redelijk: namelijk dat ie mee kwam qua rondetijden en dat de banden nog niet dood waren.

Als de engineer had geroepen dat de nieuwe banden 4 inwerk ronden nodig hebben om in het goede window te komen en dat daarom te laat stoppen geen optie is, was ie misschien eerder om. Bijna iedereen startte met mindere rondetijden op nieuwe inters.

Zijn tempo viel stil omdat ie met nieuwe inters meteen ging jagen op Lec waardoor ze te snel op temperatuur kwamen aan het oppervlak en hij ze daarna niet goed in het juiste window kreeg.
Tja maar je maakt geen pitstop omdat je rondetijden omlaag gaan. Dat doe je vóór ze omlaag gaan.
De pitmuur heeft gewoon méér info, en zeker in dit soort onvoorziene omstandigheden die anders zijn dan anders is data gewoon het beste om op te navigeren.

Dat zag je vorige race, toen HAM wel luisterde. Als die toen (wat die zelf eigenlijk wilde) was doorgereden had die Norris nagedaan. En nu luistert die niet en kost het hem ook.

Sowieso: De strategie van Ferrari volgen. Wanneer hadden die een goede strategische call die niemand anders had gemaakt? :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBaTUpjXsAEMB_U?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Daarom vond Lewis het blijkbaar nodig om zijn radio-messages van gisteren te verklaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri1HcA-x6M4p4T0VXZqqhxPIltM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Qwvj1hFNZQujFuhlIXEQtMF.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BasvanS
Waah schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Tja maar je maakt geen pitstop omdat je rondetijden omlaag gaan. Dat doe je vóór ze omlaag gaan.
De pitmuur heeft gewoon méér info, en zeker in dit soort onvoorziene omstandigheden die anders zijn dan anders is data gewoon het beste om op te navigeren.

Dat zag je vorige race, toen HAM wel luisterde. Als die toen (wat die zelf eigenlijk wilde) was doorgereden had die Norris nagedaan. En nu luistert die niet en kost het hem ook.

Sowieso: De strategie van Ferrari volgen. Wanneer hadden die een goede strategische call die niemand anders had gemaakt? :+
het is nog veel simpeler in de ogen van Ham:

Gaat het goed: Dan was het de keuze van Hamilton
Gaat het fout: Dan was het de keuze van de engineer

En geef hem eens ongelijk:

hij won 2 x een titel zonder WCC
hij won 5 x een titel met WCC

Het moge duidelijk zijn dat de auto en het team hier de limiterende factor is!

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 11-10-2021 12:49 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord